open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/2464/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач : Новомиргородський районний відділ УМВС України в Кіровоградській області (26000, Кіровоградська область, м. Новомиргород, вул. Кірова, 25, код ЄДРПОУ 08673419; адреса для листування: 25006, м. Кропивницький, вул. В. Чміленка, 41)

відповідач: Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 6/7)

про визнання протиправною бездіяльності, скасування запису та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Новомиргородський районний відділ УМВС України в Кіровоградській області (надалі – Новомиргородський РВ УМВС України в Кіровоградській області) звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області (надалі – УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області) про визнання протиправною бездіяльності, скасування запису та зобов`язання вчинити певні дії.

Позов мотивовано тим, що Новомиргородський РВ УМВС України в Кіровоградській області перебуває в стані припинення (ліквідації) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №730 від 16.09.2015 року "Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ". Під час процедури припинення позивачу стало відомо про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань міститься інформація про відкрите (незавершене) виконавче провадження стосовно нього від 03-12-2014, що унеможливлює внесення відомостей про припинення юридичної особи. На запити позивача відповідач повідомив про відсутність незавершених виконавчих проваджень, за якими позивач є боржником. Позивач стверджує, що після закриття виконавчого провадження відповідач не вчинив дій щодо виключення відомостей про відкриття виконавчого провадження з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а відсутність матеріалів виконавчого провадження стосовно нього свідчить, що мета, з якою відкривалося виконавче провадження, виконана або відпала. З цих підстав позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області щодо невиключення/нескасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про відкриття виконавчого провадження щодо юридичної особи (для незавершених виконавчих проваджень) 03-12-2014 стосовно Новомиргородського РВ УМВС України в Кіровоградській області;

- скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вказаний запис;

- зобов`язати УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області виключити відомості (вчинити дії спрямовані на виключення) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про відкриття виконавчого провадження щодо юридичної особи (для незавершених виконавчих проваджень) 03-12-2014 стосовно Новомиргородського РВ УМВС України в Кіровоградській області.

Ухвалою судді від 21.10.2019 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, мотивованими тим, що УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області та територіальні органи ДВС не мають доступу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та повноважень щодо вчинення будь-яких дій у цьому реєстрі. Заперечуючи свою бездіяльність у спірних правовідносинах, представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити.

Позивач подав відповідь на відзив, у якій наполягав на тому, що відповідно до статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" належним способом захисту його прав є винесення судом рішення про скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі, що є підставою для проведення відповідної реєстраційної дії суб`єктом державної реєстрації.

Розглянувши справу в порядку письмового провадження, дослідивши надані докази, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Новомиргородський РВ УМВС України в Кіровоградській області зареєстрований як юридична особа 10.07.1994 року, відомості про нього включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 14.05.2008 року. Реєстраційна справа юридичної особи зберігається в Новомиргородській районній державній адміністрації. (а.с. 23 - 28, 67 - 69)

З 10.11.2015 року ця юридична особа перебуває в стані припинення (ліквідації) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №730 від 16.09.2015 року "Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ".

Як свідчать інформація з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Новомиргородського РВ УМВС України в Кіровоградській області, отримана через он-лайн сервіс Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), вона містить запис про дату відкриття виконавчого провадження щодо юридичної особи - 03.12.2004 року. (а.с. 12 - 16)

Позивач у березні 2019 року звернувся до Новомиргородського РВ ДВС ГТУЮ у Кіровоградській області та до відділу примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області із запитами про надання інформації про виконавчі провадження, відкриті щодо нього. (а.с. 20, 21)

Новомиргородський РВ ДВС ГТУЮ у Кіровоградській області листом №3473 від 19.04.2019 року повідомив позивача, що згідно бази даних ЄДРВП та АСВП виконавчі провадження щодо Новомиргородського РВ УМВС України в Кіровоградській області не відкривалися, та рекомендував звернутися до відділу примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області, на якого покладено виконання рішень, за якими боржниками є органи державної влади та їх посадові особи. (а.с. 19)

Відділ примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області листом №3719/021-27 від 10.04.2019 року повідомив позивача про неможливість надання інформації про виконавче провадження, яке відкрито 03.12.2004 року, пославшись на те, що завершені виконавчі провадження після трирічного строку зберігання знищено. (а.с. 18)

Позивач звернувся до суду з цим позовом, вважаючи, що відповідач допустив протиправну бездіяльність, оскільки не виключив/не скасував в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про відкриття виконавчого провадження щодо нього, що, на думку позивача, унеможливлює державну реєстрацію припинення його юридичної особи.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Статтею 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Невід`ємною архівною складовою частиною Єдиного державного реєстру є Реєстр документів дозвільного характеру, Єдиний реєстр громадських формувань, Реєстр громадських об`єднань та Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Єдиний державний реєстр ведеться державною мовою з використанням програмного забезпечення, розробленого відповідно до державних стандартів, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави.

Програмне забезпечення Єдиного державного реєстру повинно забезпечувати: 1) автоматизацію процесу державної реєстрації та інших реєстраційних дій та відтворення його процедур, у тому числі: автоматичне формування та присвоєння дати та номера запису в Єдиному державному реєстрі; відображення відомостей про проведені реєстраційні дії, відмову в їх проведенні, про скасування реєстраційних дій, про виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру, про суб`єкта державної реєстрації та державного реєстратора; відображення відомостей про результати розгляду документів, поданих для державної реєстрації, про надання відомостей з Єдиного державного реєстру; відображення відомостей про документи, подані для проведення реєстраційних дій, у тому числі дату набрання законної сили та номер судового рішення, на підставі якого проведено реєстраційну дію; автоматичний моніторинг ризикованих реєстраційних дій за критеріями, визначеними Кабінетом Міністрів України; 2) заповнення та друк форми заяви про державну реєстрацію; 3) ідентифікацію заявників, які подають документи для державної реєстрації в електронній формі, з використанням електронного цифрового підпису та альтернативних електронному цифровому підпису засобів ідентифікації таких заявників; 4) державну реєстрацію за принципом екстериторіальності; 5) контроль за повнотою внесення записів до Єдиного державного реєстру та проведенням реєстраційних дій;6) пошук взаємозв`язків між юридичними особами та їхніми засновниками (учасниками), кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами), у тому числі кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) засновника, керівниками юридичних осіб, візуалізацію всіх прямих та непрямих зв`язків; 7) ведення реєстраційних справ в електронній формі та створення їх електронного архіву; 8) передачу державним органам відомостей з Єдиного державного реєстру у випадках, передбачених цим Законом; 9) інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів, у тому числі автоматизований, безпосередній доступ державних реєстраторів до реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, у тому числі до тих, що містять персональні дані особи; 10) зберігання відомостей про юридичних осіб, інші організації та фізичних осіб - підприємців протягом 75 років з дати внесення запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, іншої організації або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; 11) захист даних згідно із законом; 12) виконання в повному обсязі функцій адміністратора бази даних Єдиного державного реєстру (накопичення, аналіз даних, актуалізація та обробка даних, права доступу тощо); 13) проведення інших операцій, визначених цим Законом.

Частиною 8 статті 13 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації примусового виконання судових рішень та інших органів (посадових осіб), забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень - у день внесення до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень відомостей про відкриття та завершення виконавчого провадження.

Згідно з абзацом 10 пункту 11 частини 1 статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" якщо документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження, це є підставою для відмови у державній реєстрації.

Досліджуючи обставини внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо позивача відомостей про відкрите 03.12.2004 року виконавче провадження, суд виходив з того, що на той час діяло Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 20.05.2003 року №43/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.05.2003 року за №388/7709 (надалі – Положення №43/5).

Відповідно до пунктів 1.1 - 1.4 Положення №43/5 (у редакції, яка діяла станом на 03.12.2004 року) Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень (надалі - Єдиний реєстр) - це комп`ютерна база даних, яка створена за допомогою автоматизованої системи і відповідно до якої здійснюється облік виконавчих документів, виконавчих проваджень та узагальнюється звітність про роботу органів державної виконавчої служби.

Держателем Єдиного реєстру є Міністерство юстиції України, яке забезпечує його функціонування.

Адміністратором Єдиного реєстру є державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України, яке має прямий доступ до комп`ютерної бази даних і відповідає за її створення, впровадження, матеріально-технічне та технологічне забезпечення, збереження і захист даних, що містяться в Єдиному реєстрі.

Реєстратором Єдиного реєстру є районні, міські (міст обласного значення), районні у містах відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції (далі - відділи ДВС), які здійснюють його ведення. Станом на

Згідно з пунктами 2.1 – 2.3 Положення №43/5 дані виконавчих документів, що надійшли до відділу ДВС, підлягають обов`язковому внесенню до Єдиного реєстру.

Унесення до Єдиного реєстру даних про виконавчий документ здійснюється у відповідному відділі ДВС протягом двох робочих днів з дня надходження виконавчого документа до державного виконавця.

Даними, що вносяться до Єдиного реєстру у відділі ДВС, є: найменування відділу ДВС, до якого надійшов на виконання виконавчий документ; дата надходження виконавчого документа до державного виконавця; назва виконавчого документа, номер та дата видачі; найменування органу, посадової особи, що видали документ; повне найменування стягувача та боржника, їх адреси і, у разі наявності, - ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків або ідентифікаційний код за ЄДРПОУ для юридичних осіб; категорія виконавчого документа; відомості про стягнення коштів на користь держави; дата набрання рішенням чинності; резолютивна частина рішення (у тому числі сума грошових коштів, яка підлягає стягненню за виконавчим документом).

Пунктами 5.1 – 5.4 Положення №43/5 передбачено, що адміністратор здійснює комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту відомостей, що містяться у Єдиному реєстрі, від несанкціонованого доступу.

Посадові особи відділу ДВС несуть відповідальність за повноту та вірогідність інформації, яка вноситься до Єдиного реєстру.

Адміністратор не несе відповідальності за помилки відділу ДВС при внесенні інформації до Єдиного реєстру.

Адміністратор несе відповідальність за втрату інформації, що сталася з вини персоналу Адміністратора.

Наказом Міністерства юстиції України №1967/5 від 26.12.2012 року, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02.01.2013 року за №4/22536, було затверджено Порядок передачі інформації про відкриті виконавчі провадження до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (надалі – Порядок №1967/5).

Цей Порядок визначав процедуру передачі з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців інформації про відкриті виконавчі провадження, необхідної державним реєстраторам юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - державний реєстратор) для перевірки інформації про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно юридичної особи, яка подала документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (далі - інформація).

Згідно з пунктами 1.3, 1.4, 1.8 Порядку №1967/5 передача інформації з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється на центральному рівні в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв`язку з використанням електронного цифрового підпису.

Технічна підтримка передачі інформації забезпечується адміністратором Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень та технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Адміністратор Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень та технічний адміністратор Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців забезпечують своєчасну передачу та приймання інформації, визначеної цим Порядком.

Розділом II Порядку №№1967/5 (у первісній редакції) був передбачений такий порядок передачі інформації:

2.1. Передача інформації з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється на підставі запиту державного реєстратора, що формується за допомогою Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У запиті державного реєстратора вказується код юридичної особи у Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (далі - код ЄДРПОУ).

2.2. За результатом пошуку інформації у Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень за кодом ЄДРПОУ, вказаним у запиті державного реєстратора, не пізніше наступного робочого дня з дня отримання такого запиту формується та передається така інформація: 2.2.1. Повне найменування, код ЄДРПОУ боржника та його адреса (за наявності). 2.2.2. Відомості про відкриті виконавчі провадження: номер у Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень та дата відкриття виконавчого провадження; орган державної виконавчої служби, у якому відкрито виконавче провадження. 2.2.3. Дата та час формування інформації з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень.

2.3. У разі якщо за кодом ЄДРПОУ, вказаним у запиті державного реєстратора, інформацію у Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень не знайдено, формується та передається повідомлення про відсутність інформації у Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень за вказаним параметром пошуку із зазначенням дати та часу його формування.

Наказом Міністерства юстиції України №1550/5 від 17.09.2014 року "Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року №1967/5" внесено зміни до Порядку №1967/5.

Так, відповідно до пунктів 2.1, 2.2 Порядку №1967/5 (у новій редакції):

2.1. Передача інформації, внесеної до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень протягом робочого дня, з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється автоматично програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень не пізніше 10 год. 00 хв. наступного робочого дня.

2.2. З Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців передається така інформація: 2.2.1. Для юридичної особи - боржника - повне найменування, код юридичної особи у Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України та її місцезнаходження; для фізичної особи - підприємця-боржника - прізвище, ім`я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків (серія та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) та його місце проживання. 2.2.2. Відомості про виконавчі провадження: номер у Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень та дата відкриття виконавчого провадження, та дата завершення виконавчого провадження; орган державної виконавчої служби, у якому відкрито виконавче провадження. 2.2.3. Дата та час формування інформації з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень.

Пунктом 4 наказу Міністерства юстиції України №1550/5 від 17.09.2014 року "Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року №1967/5" наказано Державному підприємству "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України до набрання чинності пунктами 1 і 2 цього наказу забезпечити передачу з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців інформації про виконавчі провадження, які є незавершеними до дати набрання чинності пунктами 1 і 2 цього наказу.

Аналіз цим норм свідчить, що у 2014 році відбулася передача з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців інформації про незавершені виконавчі провадження. Передача інформації здійснювалася автоматично програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень, адміністратором якого на той час було державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України, а з 2015 року - державне підприємство "Національні інформаційні системи".

З 05.01.2017 року діє Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затверджене наказом Міністерства юстиції України №2432/5 від 05.08.2016 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.08.2016 року за №1126/29256 (надалі – Положення №2432/5).

Відповідно до пункту 2 розділу І Положення №2432/5:

- автоматизована система виконавчого провадження (далі - Система) - комп`ютерна програма, що забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про виконавче провадження, формування Єдиного реєстру боржників та захист від несанкціонованого доступу;

- адміністратор Системи - державне підприємство "Національні інформаційні системи", уповноважене відповідно до законодавства на забезпечення здійснення заходів із створення та технологічного супроводження програмного забезпечення Системи, збереження та захисту даних, що містяться у Системі, виконання інших функцій, передбачених цим Положенням;

- Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень - окремий спецрозділ, який є архівною складовою частиною Системи та містить відомості про виконавчі провадження, зареєстровані до запровадження Системи, відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 20 травня 2003 року №43/5 "Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 травня 2003 року за №388/7709, наказу Міністерства юстиції України від 28 квітня 2015 року №614/5 "Про затвердження Тимчасового порядку автоматичного розподілу виконавчих документів між державними виконавцями і контролю строків виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2015 року за №478/26923.

Згідно з пунктом 3 розділу І Положення №2432/5 реєстраторами Системи є: відповідальні особи органу державної виконавчої служби; державні виконавці органів державної виконавчої служби; приватні виконавці; помічники приватних виконавців; відповідальні особи приватних виконавців; керівники органів державної виконавчої служби та їх заступники.

Також наразі діє Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та автоматизованою системою виконавчого провадження, затверджений наказом Міністерства юстиції України №173/5 від 24.01.2017 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.01.2017 року за №106/29974 (надалі – Порядок №173/5).

Цей Порядок визначає процедуру передачі відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень (далі - відомості) з автоматизованої системи виконавчого провадження до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).

Відповідно до пунктів 3 - 7 розділу І Порядку №173/5 передача відомостей з автоматизованої системи виконавчого провадження до Єдиного державного реєстру здійснюється на центральному рівні в електронній формі телекомунікаційними каналами зв`язку.

Технічна підтримка передачі відомостей забезпечується технічним адміністратором автоматизованої системи виконавчого провадження та Єдиного державного реєстру.

Передача відомостей згідно з цим Порядком здійснюється безоплатно.

Процедура автоматизованої інформаційної взаємодії згідно з цим Порядком визначається технічною документацією, що затверджується технічним адміністратором автоматизованої системи виконавчого провадження та Єдиного державного реєстру.

Технічний адміністратор автоматизованої системи виконавчого провадження та Єдиного державного реєстру забезпечує своєчасну передачу та приймання відомостей, визначених цим Порядком.

У розділі II Порядку №173/5 передбачений такий порядок передачі відомостей:

1. З автоматизованої системи виконавчого провадження до Єдиного державного реєстру передаються такі відомості:

1) для юридичної особи - боржника - повне найменування, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України та її місцезнаходження;

для фізичної особи - підприємця - боржника - прізвище, ім`я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дата народження та її місце проживання;

2) відомості про виконавчі провадження: номер в автоматизованій системі виконавчого провадження (Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень); дата відкриття виконавчого провадження, завершення виконавчого провадження, скасування постанови про відкриття виконавчого провадження, скасування постанови про закінчення виконавчого провадження, відновлення виконавчого провадження; заміна боржника у виконавчому провадженні; орган державної виконавчої служби, приватний виконавець, якими внесено до автоматизованої системи виконавчого провадження відомості про виконавче провадження;

3) дата та час формування відомостей з автоматизованої системи виконавчого провадження.

2. Передача відомостей, внесених до автоматизованої системи виконавчого провадження протягом робочого дня, з цієї системи до Єдиного державного реєстру здійснюється автоматично програмними засобами автоматизованої системи виконавчого провадження в день їх внесення.

Передача відомостей, визначених підпунктом 2 пункту 1 цього розділу, здійснюється за умови наявності в автоматизованій системі виконавчого провадження відомостей про ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України та реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта).

Суд установив, що технічним адміністратором Автоматизованої системи виконавчого провадження та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є державне підприємство "Національні інформаційні системи", яке забезпечує передачу та приймання відомостей про відкриття та завершення виконавчих проваджень з Автоматизованої системи виконавчого провадження до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

З метою з`ясування обставин у справі суд витребував у Кіровоградської регіональної філії державного підприємства "Національні інформаційні системи" інформацію про підстави внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про відкрите 03.12.2004 року виконавче провадження щодо Новомиргородського РВ УМВС України в Кіровоградській області, вказавши відомості про виконавче провадження: номер у Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень, дату відкриття виконавчого провадження, орган державної виконавчої служби, у якому відкрито виконавче провадження.

На виконання ухвали суду Кіровоградська регіональна філія державного підприємства "Національні інформаційні системи" листом від 17.12.2019 року повідомила суд про відсутність у неї повноважень на надання запитаної інформації та вказала, що (а.с. 62 - 63)

У ході судового розгляду не здобуто доказів того, що у провадженні УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області як органу державної виконавчої служби перебувало виконавче провадження, відкрите 03.12.2004 року, за яким боржником виступав Новомиргородський РВ УМВС України в Кіровоградській області.

Відповідно до частин 1, 2 статті 74 Закону України "Про виконавче провадження" №1404-VIII від 02.06.2016 року рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

Частиною 1 статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Суд зазначає, що вимога про зобов`язання відповідача вчинити певні дії є похідною від вимоги про визнання протиправним рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, яким порушені права, свободи або законні інтереси позивача.

За правовою позицією, висловленою Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 09.04.2018 року у справі №П/9901/137/18 (800/426/17), під протиправною бездіяльністю суб`єкта владних повноважень слід розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, що полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Позивач стверджував, що відповідач допустив протиправну бездіяльність, оскільки після закриття (завершення) виконавчого провадження не вчинив дій щодо виключення відомостей про відкриття виконавчого провадження з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Разом з тим, позивачем не доведено, що таке виконавче провадження, відкрите 03.12.2004 року, перебувало на виконанні саме в УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області, ним це виконавче провадження завершено, що б зумовлювало його обов`язок внести відомості про завершення цього виконавчого провадження до ЄДРВП чи АСВП, які автоматично повинні були бути передані до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Суд зазначає, що станом на 03.12.2004 року діяв Закон України "Про державну виконавчу службу", статтею 3 якою було передбачено, що органами державної виконавчої служби є: Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України; відділи державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції; районні, міські (міст обласного значення), районні у містах відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції.

У зв`язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до законів України "Про державну виконавчу службу" та "Про виконавче провадження" щодо реформування органів державної виконавчої служби" №521-V від 22.12.2006 року, постанови Кабінету Міністрів України №1622 від 16.11.2006 року "Про ліквідацію Департаменту державної виконавчої служби", на виконання наказів Міністерства юстиції України №21/5 від 25.01.2007 року "Про реформування органів юстиції", №22/5 від 26.01.2007 року "Про утворення відділів державної виконавчої служби у складі територіальних управлінь юстиції" 07.02.2007 року утворено Головне управління юстиції у Кіровоградській області, а у його складі - відділ державної виконавчої служби. (а.с. 101 - 105)

Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб)" №2677-VI від 04.11.2010 року внесено зміни до статті 3 Закону України "Про державну виконавчу службу", відповідно до яких органами державної виконавчої служби є: Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, до складу якого входить відділ примусового виконання рішень; управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, до складу яких входять відділи примусового виконання рішень; районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції.

На виконання наказу Міністерства юстиції України №1642/5 від 21.06.2011 року "Про структурні підрозділи головних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Державної виконавчої служби" в Головному управлінні юстиції у Кіровоградській області на базі відділу державної виконавчої служби утворено управління державної виконавчої служби.

Згодом на виконання постанови Кабінету Міністрів України №17 від 21.01.2015 року "Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції", наказом Міністерства юстиції України "Про деякі питання діяльності територіальних органів Міністерства юстиції України" №115/5 від 30.01.2015 року перейменовано Головне управління юстиції у Кіровоградській області на Головне територіальне управління юстиції у Кіровоградській області.

Відповідно до Положення про Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, затвердженого наказом №171/07 від 17.06.2016 року, УДВС ГТУЮ у Кіровоградській області є органом державної виконавчої служби, який входить до системи органів Міністерства юстиції України, та є структурним підрозділом Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області. До його складу входить відділ примусового виконання рішень. (а.с. 51 – 56)

У ході судового розгляду не здобуто доказів того, що відповідач як орган державної виконавчої служби приймав участь у внесенні до Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень (ЄДРВП) чи до автоматизованої системи виконавчого провадження (АСВП) відомостей про відкрите 03.12.2004 року щодо позивача виконавче провадження чи передачі цих відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Так само не доведено будь-яку участь відповідача в процесі появи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань спірного запису про дату відкриття виконавчого провадження та його обов`язок виключити цей запис з цього Реєстру, про що просить позивач.

У ході судового розгляду судом не здобуто відомостей про те, що спір випливає із здійснення органами державної виконавчої служби виконавчого провадження, а позивачем не доведено, що порушення його прав, свобод чи інтересів відбулося за участю відповідача.

Оскільки судом не встановлено порушень прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача як суб`єкта владних повноважень у цьому спорі, який виник у зв`язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань інформації про дату відкриття виконавчого провадження, а позивачем неправильно обрано спосіб захисту, тому у задоволенні позову про визнання протиправною бездіяльності відповідача та за похідною вимогою про зобов`язання відповідача вчинити певні дії слід відмовити.

Суд також не вбачає підстав для задоволення позовної вимоги про скасування в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про дату відкритого виконавчого провадження, позаяк такий спосіб захисту не узгоджується з завданнями адміністративного судочинства та з повноваженнями суду при вирішенні справи, передбаченими статтею 245 КАС України.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні його позову, підстави для стягнення на його користь судового збору, сплаченого при зверненні до суду, відсутні.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 268, 269 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Новомиргородського районного відділу УМВС України в Кіровоградській області (26000, Кіровоградська область, м. Новомиргород, вул. Кірова, 25, код ЄДРПОУ 08673419; адреса для листування: 25006, м. Кропивницький, вул. В. Чміленка, 41) до Управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 6/7) відмовити.

Копію рішення суду надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

Джерело: ЄДРСР 86585926
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку