ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел/факс: 22-09-70/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2019 року
Справа № 912/3276/19
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Тимошевської В.В. за участю секретаря судового засідання Солдатової К.І. розглянув у відкритому судовому засіданні справу № 912/3276/18
за позовом Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області, 25006, м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 84/37
до: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Колос", 27641, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Соколівське, вул. Шевченка, 54, кв. 11
про стягнення 24 668,16 грн
за участю представників:
від позивача - Братухін О.Ю., довіреність № 04-10/79 від 10.01.18;
від відповідача - участі не брали.
В судовому засіданні 20.12.2019 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області звернулася (далі - Інспекція, позивач) до Господарського суду Кіровоградської області з позовною заявою, яка містить вимоги про стягнення з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Колос" (ОСББ "Колос", відповідач) заборгованості в розмірі 24 668,16 грн з покладенням на відповідача витрат по сплаті судового збору.
В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, Державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Кіровоградської області проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ОСББ "Колос", в результаті якої виявлено, що в період з 02.10.2017 по 31.05.2018 відповідач здійснював забір підземних вод для централізованого водопостачання без дозволу на спецводокористування, чим порушив вимоги статей 44, 48, 49 Водного кодексу України.
Ухвалою від 22.11.2019 господарським судом прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №912/3276/19; ухвалено розглядати справу №912/3276/19 за правилами спрощеного позовного провадження; судовий розгляд справи призначено на 20.12.2019; сторонам встановлено строк для подання зав по суті справи.
12.12.2019 відповідачем надіслано до суду відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого позовні вимоги заперечив з підстав того, що при проведенні перевірки позивач вийшов за межі своїх повноважень провівши перевірку правильності оформлення свердловини, тоді як позапланова перевірка за скаргами громадян проводиться виключно з тих питань, які порушені у скарзі. Крім того, відповідач також вказує, що діяльність ОСББ щодо самозабезпечення питною водою не є діяльністю, яка підлягає ліцензуванню (а.с. 50-53).
У відповіді на відзив позивач зазначив, що відповідач допустивши посадових осіб органу державного нагляду до проведення перевірки та надавши відповідні документи, дозволив провести перевірку, а підписавши акт без зауважень погодився з її результатами (а.с. 54-56).
20.12.2019 господарським судом відкрито судове засідання з розгляду справи по суті.
Представником позивача позовні вимоги підтримано повністю.
Відповідач в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про дату час та місце судового засідання (а.с. 48).
За правилами пунктів 2, 3 частини 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки; повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.
З підстав викладеного господарський суд розглядає справу по суті в судовому засіданні 20.12.2019 за відсутності представника відповідача та за наявними в матеріалах справи документами.
В судовому засіданні 20.12.2019 судом досліджено докази у справі.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та оцінивши в засіданні суду докази у справі, господарський суд встановив наступні обставини.
Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області відповідно до наказу № 710 від 09.10.2017 та направлення № 578/174 від 09.10.2017 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України ОСББ "Колос" (а.с. 12-13).
Підстава проведення перевірки - звернення громадянина ОСОБА_1 зі скаргою від 28.09.2017 (а.с. 11).
За результатами перевірки Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області 11.10.2017 складено акт № 07-128 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, відповідно до якого встановлено, що ОСББ "Колос" здійснює забір підземних вод з власної артезіанської свердловини насосом ЄЦВ6-6,3-85 без дозволу на спеціальне водокористування (а.с. 14-15).
Вказаний акт підписано повноважним представником відповідача без зауважень.
11.10.2017 позивачем на підставі протоколу про адміністративне правопорушення № 171572 від 11.10.2017 винесено постанову про накладення адміністративного стягнення № 171572, відповідно до якої притягнуто голову ОСББ "Колос" до адміністративної відповідальності, на підставі статті 48 Кодексу України про адміністративні правопорушення, у вигляді штрафу у розмірі 85,00 грн (а.с. 19-20).
Штраф у розмірі 85,00 грн сплачено повному обсязі згідно квитанції № ПН59149 від 20.10.2017 (а.с. 21).
Вказане підтверджує, що голова ОСББ "Колос" визнав та не заперечив наявне правопорушення.
Крім того, згідно припису № 112 від 11.10.2017 відповідача було зобов`язано оформити дозвіл на спеціальне водокористування до 01.01.2018 (а.с.16-17).
В подальшому, з метою перевірки виконання відповідачем вищевказаного припису, Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області відповідно до наказу № 639 від 05.07.2018 та направлення № 376/18 від 05.07.2018 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства України ОСББ "Колос" (а.с. 22-23).
За результатами перевірки 09.07.2018 складено акт № 07-78 щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, відповідно до якого було встановлено, що відповідач отримав дозвіл на спеціальне водокористування 01.06.2018, отже в період з 02.10.2017 по 31.05.2018 відповідач здійснював забір підземних вод без дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням статті 48 Водного кодексу України. На момент проведення перевірки головою ОСББ "Колос" не надано довідку з об`ємами забраної води без дозволу (а.с. 24-27)
Вказаний акт підписано повноважним представником відповідача без зауважень.
09.07.2018 державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Кіровоградської області Галь С.М. та Гладченко О.А. винесено припис № 52, відповідно до якого зобов`язано відповідача надати довідку з об`ємами забраної води без дозволу на спеціальне водокористування за період з 01.10.2017 по 01.06.2018 (а.с. 28).
Вказаний припис прийнято до виконання відповідачем, що підтверджується листом про надання інформації, згідно якої головою ОСББ "Колос" повідомлено, що кількість забраної води за період з 02.10.2017 по 31.05.2018 становить 5256,24 куб. м (а.с. 29).
На підставі матеріалів перевірки та Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 № 389, державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Кіровоградської області здійснено розрахунок розміру відшкодування збитків, заподіяних ОСББ "Колос" внаслідок самовільного використання підземних вод за період з 02.10.2017 по 31.05.2018, згідно якого збитки заподіяні державі становлять 24 668,16 грн (розрахунок здійснено на підставі формули 23 Методики № 389) (а.с 31).
Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області було пред`явлено ОСББ "Колос" претензію від 09.11.2018 № 14-8/2598 про відшкодування збитків, заподіяних навколишньому природному середовищу внаслідок самовільного використання підземних вод на суму 24 668,16 грн (а.с. 30).
Вказану претензію відповідачем залишено без відповіді та задоволення.
У зв`язку із несплатою відповідачем збитків у загальній сумі 24 668,16 грн позивач звернувся із даним позовом до господарського суду.
При вирішення спору господарський суд враховує наступне.
Відповідно до приписів частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов`язком держави (стаття 16 Конституції України).
Відповідно до статей 66, 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.
Водним кодексом України передбачено, що всі води (водні об`єкти) на території України є національним надбанням народу України, однією з природних основ екологічного розвитку і соціального добробуту.
Водні відносини в Україні регулюються цим Кодексом, Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» та іншими актами законодавства.
Статтею 1 Водного кодексу України визначено, що водокористування - використання вод (водних об`єктів) для задоволення потреб населення, промисловості, сільського господарства, транспорту та інших галузей господарства, включаючи право на забір води, скидання стічних вод та інші види використання вод (водних об`єктів); ліміт скиду забруднюючих речовин - граничний обсяг скиду забруднюючих речовин у поверхневі водні об`єкти, який встановлюється в дозволі на спеціальне водокористування; вода зворотна - вода, що повертається за допомогою технічних споруд і засобів з господарської ланки кругообігу води в його природні ланки у вигляді стічної, шахтної, кар`єрної чи дренажної води.
Згідно з частиною 1 ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Стаття 109 Водного кодексу України передбачає, що спори з питань використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів розглядаються державними органами охорони навколишнього природного середовища, водного господарства, геології, місцевими Радами, судом або третейським судом у порядку, встановленому законодавством.
Згідно частини 1 статті 5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в економіці в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
Відповідно до статті 2 Водного кодексу України завданням водного законодавства є регулювання правових відносин з метою забезпечення збереження, науково обґрунтованого, раціонального використання вод для потреб населення і галузей економіки, відтворення водних ресурсів, охорони вод від забруднення, засмічення та вичерпання, запобігання шкідливим діям вод та ліквідації їх наслідків, поліпшення стану водних об`єктів, а також охорони прав підприємств, установ, організацій і громадян на водокористування.
В силу вимог статті 19 Водного кодексу України державний контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, іншими державними органами відповідно до законодавства України.
Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання й відтворення природних ресурсів відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію у Кіровоградській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12.12.2011 року № 136.
Відповідно до статті 34 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.
Відповідно до частини 1 статті 49 Водного кодексу України спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства (частина 2 ст. 49 Водного кодексу України)
Стаття 48 Водного кодексу України передбачає поняття спеціального водокористування. Так, згідно частини 1 цієї статті спеціальним водокористуванням є забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.
Пунктом 9 частини 1 статті 44 Водного кодексу України передбачено обов`язок водокористувача здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Як визначено пунктом 6 частини 3 статті 110 Водного кодексу України відповідальність за порушення водного господарства несуть особи, винні у недотриманні умов дозволу або порушення правил спеціального водокористування.
Відповідно до статті 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов`язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
Згідно приписів статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.
Відповідно до статті 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 №389 затверджено Методику розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів (надалі - Методика).
Судом взято також до уваги, що порушення відповідачем вимог природоохоронного законодавства зафіксовані в Акті перевірки, який є належним доказом такого порушення.
Відповідач заперечуючи позовні вимоги вказує на перевищення позивачем повноважень при здійснені позапланової перевірки.
Разом з цим, суд враховує, що відповідно до статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон №877) для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові) і засвідчується печаткою.
Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення).
Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею.
Положення цих норм кореспондуються зі статтею 10 Закону №877, яка визначає право суб`єкта господарювання не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів нагляду, зокрема: державний нагляд (контроль) здійснюється з порушенням передбачених законом вимог щодо періодичності проведення таких заходів; внаслідок ненадання ними копій документів, передбачених цим Законом, або якщо надані документи не відповідають вимогам цього Закону; суб`єкт господарювання не одержав повідомлення про здійснення планового заходу державного нагляду (контролю) в порядку, передбаченому цим Законом та інших випадках встановлених цим Законом.
В матеріалах справи наявні всі необхідні документи (наказ, направлення) необхідні для проведення позапланової перевірки.
Таким чином, голова ОСББ "Колос" у відповідності до положень частини 5 статті 7 Закону №877, допустив посадових осіб Інспекції до проведення позапланової перевірки, надав відповідні документи, що також зафіксовано в акті та дозволив здійснити перевірку.
Доказів скасування чи оспорювання відповідачем акта перевірки №07-128 від 11.10.2017 складеного Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, матеріали справи не містять, що свідчить про погодження відповідача в особі його директора із фактом зафіксованих в Акті порушень.
Стосовно заперечень відповідача щодо того, що діяльність ОСББ щодо самозабезпечення питною водою не є діяльністю, яка підлягає ліцензуванню спростовують викладеними вище положеннями чинного законодавства, зокрема, тим, що забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти належать до спецводокористування, яке здійснюється виключно на підставі дозволу.
Отже, на сьогодні такий дозвіл мають отримувати всі водокористувачі.
Враховуючи фактичні обставини справи, господарський суд вважає, що позивачем належним чином доведено наявність неправомірності поведінки відповідача.
Отже, виходячи з наведеного вище, керуючись приписами ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, суд приймає акт №07-128 від 11.10.2017 в якості належного та допустимого доказу порушення ОСББ "Колос" вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища шляхом здійснення у період з 02.10.2017 по 31.05.2018 забору води без дозволу на спеціальне водокористування.
Таким чином, в період з 02.10.2017 по 31.05.2018 дозвіл на спеціальне водокористування у відповідача був відсутній, внаслідок чого позивач нарахував збитки в розмірі 24 668,16 грн, які просить стягнути.
Розрахунок збитків здійснено згідно формули 23 Методики №389, яка встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, зокрема у разі, самовільного використання водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів.
Відповідно до пункту 9.1. Методики розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів, здійснюється за формулою (23).
Відповідно до статті 22 Цивільного кодексу України, особа, якій завдано збитків в результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Згідно зі статтею 224 Господарського кодексу України учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов`язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб`єкту, права або законні інтереси якого порушено.
Положеннями ч. 4 ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. У відповідності до ч. 1 ст. 69 цього ж Закону шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду визначені статтею 1166 Цивільного кодексу України, відповідно до якої майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам юридичної особи, а також шкода, завдана майну юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала; особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини. Вказана стаття унормовує загальні підстави для відшкодування шкоди в рамках позадоговірних (деліктних) зобов`язань.
Юридичною підставою позадоговірної відповідальності є склад цивільного правопорушення, елементами якого є шкода, протиправна поведінка, причинний зв`язок між шкодою і протиправною поведінкою, вина.
В даному випадку наявні всі елементи складу цивільного правопорушення: протиправна поведінка, яка виявилась у самовільному використанні підземної води без відповідного дозволу в період з 02.10.2017 по 31.05.2018; причинний зв`язок між шкодою і протиправною поведінкою відповідача, адже шкода виступає об`єктивним наслідком поведінки відповідача через недотримання вимог природоохоронного законодавства; самої шкоди; вина полягає в недотриманні вимог природоохоронного законодавства.
Відповідач під час розгляду справи відсутність своєї вини належними доказами не спростував.
З підстав викладеного, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення збитків, заподіяних навколишньому природному середовищу внаслідок самовільного використання підземної води та зазначає, що такий розрахунок проведено розрахунковим методом, що не суперечить Методиці № 389.
Разом з цим, перевіривши вказаний розрахунок, суд враховує, що згідно інформації, яка надана ОСББ "Колос" на вимогу Інспекції об`єм забраної без дозволу води за період з 02.10.2017 по 31.05.2018 становить 5256,24 куб. м.
Проте, при розрахунку завданих збитків за формулою 23, позивачем взято інший показник об`єму води ніж вказано відповідачем, а саме 5356,24 куб. м.
Здійснивши власний розрахунок з правильним показником об`єму забраної води, суд встановив, що розмір збитків, який підлягає стягненню з відповідача становить 24 207,61 грн.
З підстав викладеного, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення збитків, заподіяних навколишньому природному середовищу внаслідок самовільного використання підземної води в сумі 24 207,61 грн.
Одночасно господарський суд враховує, що в природоохоронному законодавстві відсутнє розмежування понять "збитки та "шкода". Так, положення ст. 1166 Цивільного кодексу України та ст. 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачають відшкодування шкоди. Разом з цим, Методика № 389, на підставі якого розраховано розмір суми, що є предметом стягнення у даній справі, використовує поняття "збитки". Отже, в даному випадку збитки є грошовим вираженням майнової шкоди. З підстав викладеного господарський суд вважає за можливе стягнути суму 24 207,61 грн як збитки згідно редакції вимог позивача.
В частині розподілу збитків в сумі 24 207,61 грн та їх зарахування, господарським судом прийнято до уваги доводи позивача, згідно яких, відповідно до ст. 29 Бюджетного кодексу України до доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно із статтями 64, 66, 69, 69-1 та 71 цього Кодексу закріплені за місцевими бюджетами.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 69-1 вказаного кодексу, до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать: 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.
Разом з тим, кошти, які надходять на рахунок казначейства, зазначений позивачем у позові, розподіляються казначейством між державним та відповідними місцевими бюджетами засобами програмного забезпечення та зараховуються на відповідні рахунки державного та місцевих бюджетів, що й передбачено вищевказаними законодавчими актами України.
Господарський суд також бере до уваги, що листом № 05-7/26-73 від 03.01.2019 Головне управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області повідомило Державну екологічну інспекцію у Кіровоградській області, що згідно наказу Державної казначейської служби України від 09.08.2013 № 128 (зі змінами) "Про затвердження Порядку організації роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями" кошти, які надійшли за день у регламентований час розподіляються Головними управліннями Казначейства за встановленими нормативами між державним бюджетом та відповідними місцевими бюджетами.
Відтак стягнення шкоди за рішенням суду відбувається на спеціальний рахунок, кошти на якому розподіляються Головним управлінням Казначейства за призначенням на відповідні рахунки. Вказаний позивачем в прохальній частині позовної заяви рахунок відноситься до рахунків для зарахування грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища. Господарський суд не вбачає підстав для втручання у визначений законодавством розподіл коштів.
Таким чином, сума збитків в розмірі 24 207,61 грн підлягає стягненню з відповідача на рахунок, зазначений позивачем у позовній заяві та підтверджений листом Головного управління Державної казначейської служби України у Кіровоградській області від 03.01.2019, що не суперечить вимогам чинного законодавства.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 74, 76, 77, 129, 233, 236-241, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Колос" (27641, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Соколівське, вул. Шевченка, буд. 54, кв. 11, ідентифікаційний код 23225078) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. В.Чміленка, 84/37, ідентифікаційний код 38037110) завдані збитки за забір води без дозволу на спеціальне водокористування в розмірі 24 207,61 грн, зарахувавши кошти за наступними реквізитами: р/р 33117331011475, отримувач - УК у Кіровоградському районі/отг с. Соколівське, код класифікації доходів бюджету 24062100, ЄДРПОУ 38036997, МФО 899998, банк отримувача казначейство України (ЕАП).
Наказ видати після набрання рішенням законно сили.
У задоволенні позову в іншій частині відмовити.
Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Колос" (27641, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Соколівське, вул. Шевченка, буд. 54, кв. 11, ідентифікаційний код 23225078) на користь Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. В.Чміленка, 84/37, ідентифікаційний код 38037110) 1 885,08 грн. судового збору, зарахувавши кошти за наступними реквізитами: р/р 35213055081007 в ДКСУ, м. Київ, МФО 820172, ЄДРПОУ 38037110.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Копії рішення направити рекомендованим листом з повідомленням про вручення Державній екологічній інспекції у Кіровоградській області за адресою: 25006, м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 84/37; Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Колос" за адресою: 27641, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Соколівське, вул. Шевченка, 54, кв. 11.
Повне рішення складено 24.12.2019.
Суддя В.В.Тимошевська