open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 520/9745/19
Моніторити
Ухвала суду /27.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /15.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.02.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.09.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /16.09.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2020/ Харківський окружний адміністративний суд Рішення /16.12.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /11.05.2019/ Київський районний суд м. Одеси
emblem
Справа № 520/9745/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /27.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /15.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.02.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /16.09.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /16.09.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2020/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2020/ Харківський окружний адміністративний суд Рішення /16.12.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /11.05.2019/ Київський районний суд м. Одеси

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2019 р. справа № 520/9745/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Горшкової О.О.,

при секретарі судового засідання - Лук`янчук О.І.,

за участю: представника позивача Мироненко В.М., представника відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8,м. Харків,61013) до Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" (майдан Конституції, буд. 1, під. 3, пов. 3,м. Харків,61200) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України", за адресою: Харківська область, Вовчанськпй район, с. Хотімля. вул. Новодонівська, 2 зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, у зв`язку з чим зобов`язати керівництво Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" негайно припинити використання цих будівель з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами позапланової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сфері (з питань) цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлях Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України", за адресою: Харківська область, Вовчанськпй район, с. Хотімля. вул. Новодонівська, 2, було встановлено, що воно експлуатується з порушеннями вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Представник відповідача заперечуючи проти задоволення позовних вимог, вказав, що перевірка була проведена позивачем з порушень вимог чинного законодавства, а зафіксовані порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки стосуються будівель, які не належать відповідачу.

У судовому засіданні 16.12.2019 року представник позивача підтримав свою правову позицію в повному обсязі.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання 16.12.2019 року не прибув, із заявами про відкладення розгляду справи чи розгляд справи без його участі не звертався, а тому суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі представника відповідача.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно наказу від 04.06.2019 року № 92, посвідчення на проведення перевірки № 258 від 18.06.2019 року, у період з 18.06.2019 року по 19.06.2019 року

Вовчанським районним відділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області була проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері (з питань) цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території та у будівлях Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України", за адресою: Харківська область, Вовчанськпй район, с. Хотімля. вул. Новодонівська, 2 .

За результатами проведеної перевірки уповноваженими особами позивача було складено акт № 230 від 19.06.2019, яким встановлені порушення, зокрема: усі приміщення не обладнані СПЗ відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі К-18 не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; не виконано захист будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; зменшено протипожежну відстань між капітальною будівлею К-18 та мобільними (інвентарними будівлями); відсутній запас води для пожежогасіння; не влаштований до природного вододжерела під`їзди з майданчиками (пірсами) розміром не менше 12 х 12 м для встановлення пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року; з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в усіх приміщеннях не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи в приміщенні зарядного для акумуляторів; електророзетки, вимикачі в будинку К-25 та приміщенні зарядної для акумуляторів не встановлені на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; у місці відкритого прокладання незахищених проводів та захищених проводів з горючих матеріалів в будівлі К-25 та бесідці відстань від них до горючих основ не становить не менше 0,01 метра. У разі неможливості забезпечити вказану відстань провід не відокремлено від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу не менше ніж на 0,01 метра; територія та приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Суд зазначає, що частиною 4 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (надалі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно п. 4 Розділу І Правил пожежної безпеки в Україні пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 4 статті 4 Закону № 877-V визначено, що виключно законами встановлюються вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.

Відповідно до пунктів 1, 4 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є зокрема недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами та нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Згідно ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Згідно підпункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Отже, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

В ході перевірки Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України", за адресою: Харківська область, Вовчанськпй район, с. Хотімля. вул. Новодонівська, 2 було встановлено, що усі приміщення не обладнані СПЗ відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі К-18 не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; не виконано захист будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; зменшено протипожежну відстань між капітальною будівлею К-18 та мобільними (інвентарними будівлями); відсутній запас води для пожежогасіння; не влаштований до природного вододжерела під`їзди з майданчиками (пірсами) розміром не менше 12 х 12 м для встановлення пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року; з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в усіх приміщеннях не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; не проведено замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи в приміщенні зарядного для акумуляторів; електророзетки, вимикачі в будинку К-25 та приміщенні зарядної для акумуляторів не встановлені на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра; у місці відкритого прокладання незахищених проводів та захищених проводів з горючих матеріалів в будівлі К-25 та бесідці відстань від них до горючих основ не становить не менше 0,01 метра. У разі неможливості забезпечити вказану відстань провід не відокремлено від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу не менше ніж на 0,01 метра; територія та приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Згідно вимог пункту 24 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Відповідно до вимог пункту 3.1 Національного класифікатору ДК 019:2010 "Класифікатор надзвичайних ситуацій", затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 року №457 (далі - Класифікатор) "Надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, зокрема епідемією, епізоотією, епіфітотією, пожежею, що призвело (може призвести) до виникнення великої кількості постраждалих, загрози життю та здоров`ю людей, їх загибелі, значних матеріальних утрат, а також до неможливості проживання населення на території чи об`єкті, ведення там господарської діяльності".

Згідно вимог пункту 4 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України аварія - небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила ураження, травмування населення або створює на окремій території чи території суб`єкта господарювання загрозу життю або здоров`ю населення та призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи спричиняє наднормативні, аварійні викиди забруднюючих речовин та інший шкідливий вплив на навколишнє природне середовище.

Згідно вимог пункту 25 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечна подія - подія, у тому числі катастрофа, аварія, пожежа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, епіфітотія, яка за своїми наслідками становить загрозу життю або здоров`ю населення чи призводить до завдання матеріальних збитків.

Також розділом 4 Класифікатору встановлено, що надзвичайна ситуація техногенного характеру це порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті унаслідок транспортної аварії (катастрофи), пожежі, вибуху, аварії з викиданням (загрозою викидання) небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин, раптового руйнування споруд; аварії в електроенергетичних системах, системах життєзабезпечення, системах телекомунікацій, на очисних спорудах, у системах нафтогазового промислового комплексу, гідродинамічних аварій тощо.

У розділі 6 Класифікатору зазначені коди надзвичайних ситуацій у наслідок пожеж та вибухів.

Згідно визначення ДСТУ 2272-06 "Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять" небезпечним чинником пожежі є прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опечення, отруєння леткими продуктами згоряння або піролізу, утравмування чи загибелі людей та (або) до заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних факторів пожежі належать: підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища.

Відповідно до пункту 43 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.

Згідно з вимогами пункту 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Таким чином, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Відповідно до ч.2 ст. 17 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту здійснює прогнозування спільно із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування території України щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.

Приписами пункту 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1052 від 16.12.2015 року, встановлено, що ДСНС відповідно до покладених на неї завдань зокрема здійснює разом із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування території України щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій.

Отже, позивач у даній справі є органом, який здійснює прогнозування імовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначає показники ризику та здійснює районування підвідомчій йому території щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій, а тому суд не приймає до уваги посилання відповідача на те, що ГУ ДСНС у Харківській області не наділений дискрецінйими повноваження щодо звернення до суду із позовами про застосування заходів реагування.

Суд погоджується з доводами позивача, що вказані в адміністративному позові порушення, які при виникненні пожеж (надзвичайних ситуацій) створять безпеки людям (як персоналу об`єкту, та, в особливості дітям, які навчаються у вказаному закладі, так й іншим громадянам, а також особам, які будуть задіяні в їх ліквідації), оскільки пожежа (надзвичайна ситуація) може виникнути на об`єкті у зв`язку із стихійним лихом (блискавки, шквали, повені, пориви вітру тощо), терористичним актом або порушенням вимог пожежної та техногенної безпеки безпосередньо персоналом об`єкту (необережне поводження з вогнем, паління, проведення вогневих і зварювальних робіт, порушення технологічного процесу, підпали тощо).

Так, відповідачем не надано жодних доказів усунення порушень вказаних у позовній заяві.

Натомість, правова позиція відповідача обмежується лише посиланням на те, що будівлі та території за адресою: Харківська область, Вовчанський район, с. Хотімля, вул. Новодонівська, 2 не належать безпосередньо Установі "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України", оскільки за вказаною адресою проводять свою діяльність інші юридичні особи.

Суд не приймає до уваги вказану позицію відповідача, оскільки ним не надано до суду жодних належних, письмових доказів в обґрунтування вказаної позиції, а наданий відповідачем лист про тимчасові та мобільні приміщення, які належать ГО «Яхт-клуб «Бригантина» та акт прийому передачі земельної ділянки не підтверджують вказаної позиції Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" та не виключають можливість використання таких будівель відповідачем у будь-який час, що може мати наслідком загрозу життю та здоров`ю дітей, що є найвищою соціальною цінністю в Україні.

При цьому, суд вважає необґрунтованими посилання відповідача на те, що субєктом господарювання не ведеться діяльність за перевіряємо адресою, з огляду на те, що вказане не може свідчити про не використання таких будівель у майбутньому.

Суд також не приймає до уваги залучені відповідачем докази на усунення виявлених порушень, зокрема: технічний звіт № 424 від 12.11.2019, дозвіл № 31.19.30, свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ та докази проходження навчання з пожежогасіння (а.с. 156-162), оскільки, по-перше, вказані докази не мають жодного відношення до виявлених позивачем порушень, які стосуються саме Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України".

По-друге, суд звертає увагу, що про усунення порушень відповідач не повідомляв позивача, та повторна перевірка не проводилась, враховуючи те, що усунення більшості порушень у сфері пожежної та техногенної безпеки потребує певних знань, вмінь, підготовки, наявності документів (ліцензій) на виконання робіт, а встановлення факту усунення порушень можливо лише при позаплановій перевірці об`єкту відповідача.

За таких обставин, суд позбавлений можливості вважати усунутими порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Щодо посилань відповідача на відсутність у позивача правових підстав для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, у зв`язку з невиконанням Установою "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" вимог припису від 07.05.2018 року № 36, то суд зазначає, що законодавцем не обмежено можливості органу державного нагляду (контролю) на звернення до суду із позовом щодо застосування заходів реагування фактом винесення припису та встановленими ним строками для усунення порушень вимог закону.

Відтак, винесення припису та звернення до суду із позовом щодо застосування заходів реагування є двома окремими повноваженнями органу державного нагляду (контролю), можливість здійснення яких не пов`язана будь-якими послідовністю їхнього застосування, завершенням строків на усунення виявлених порушень тощо.

За таких умов, за наявності винесеного припису позивач не був позбавлений можливості на звернення до суду із розглядуваним позовом. При цьому, ключовими моментом в такому зверненні до суду є обґрунтованість необхідності та доцільності застосування певних заходів реагування.

Окрім того, приймаючи рішення по суті, суд також враховує, що директора Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" неодноразово було притягнуто до адміністративної відповідальності згідно ст. 188-8 КУпАП (Невиконання приписів та постанов посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про пожежну і техногенну безпеку), доказів на оскарження, скасування/визнання недійсними матеріали справи не містять.

Вказані обставини свідчать про триваючий характер правопорушення та свідоме невиконання відповідачем порушення вимог державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про пожежну і техногенну безпеку, вказує на нехтування відповідачем вимог чинного законодавства у сфері пожежної безпеки та зловживання відповідальністю за життя та здоров`я дітей, що, водночас, є недопустимим у правовій державі, діяльність якої має бути спрямована на підтримання соціальної стабільності.

При цьому, позивач в позовній заяві зокрема просить суд зобов`язати керівництво відповідача негайно припинити використання будівлі з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

З огляду на набрання чинності 15.12.2017 року новою редакцією Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду відповідно до ст. 371 вказаного кодексу не входить до переліку рішень суду, які виконуються негайно.

Враховуючи вищевикладене та те, що відповідачем не усунуті порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню шляхом застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме: до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України", за адресою: Харківська область, Вовчанськпй район, с. Хотімля. вул. Новодонівська, 2 , зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання із зобов`язанням керівництва Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" припинити використання цих будівель з метою проведення будь-якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 14, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити частково.

До повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України", за адресою: Харківська область, Вовчанськпй район, с. Хотімля. вул. Новодонівська, 2 зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання.

Зобов`язати керівництво Установи "Харківська обласна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос" Харківської обласної організації Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства "Колос" агропромислового комплексу України" припинити використання цих будівель з метою проведення будь-якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 18 грудня 2019 року.

Суддя Горшкова О.О.

Джерело: ЄДРСР 86457350
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку