open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" грудня 2019 р. Справа№ 911/1902/19

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Демидової А.М.

суддів: Корсака В.А.

Владимиренко С.В.

за участю секретаря судового засідання: Брунько А.І.

за участю представників сторін:

від позивача: Савчук О.М., Бєляков М.С.

від відповідача: Черкас А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Бучанської міської ради

на рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 (повне рішення складено 10.10.2019) (суддя Горбасенко П.В.)

у справі № 911/1902/19

за позовом Бучанської міської ради

до Ірпінської міської ради

про скасування державної реєстрації права власності,

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст і підстави позовних вимог.

Бучанська міська рада звернулася до Господарського суду Київської області з позовом до Ірпінської міської ради про:

- визнання незаконним та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 22921574 від 16.07.2015 на єдиний майновий комплекс за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 685711232108);

- скасування запису про державну реєстрацію прав, номер запису про право власності № 10504410 від 04.07.2015;

- скасування свідоцтва про права власності серія та номер 41021038 від 22.07.2015, видавник: Реєстраційна служба Ірпінського міського управління юстиції Київської області.

В обґрунтування заявлених позовних вимог Бучанська міська рада послалась на те, що за відповідачем зареєстровано право власності на майновий комплекс, який знаходиться у місті Буча в межах населеного пункту на землях комунальної власності територіальної громади міста Буча та який згідно з рішеннями Ірпінської та Бучанської міських рад у 2007 році передано до комунальної власності територіальної громади міста Буча.

Вважаючи себе власником єдиного майнового комплексу за адресою: Київська обл., м. Буча, вул. Польова, 19, позивач звернувся до суду з позовом за захистом свого порушеного права.

Короткий зміст рішення місцевого господарського суду та мотиви його прийняття.

Рішенням Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19 (суддя Горбасенко П.В.) у задоволенні позовних вимог Бучанської міської ради відмовлено повністю.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що рішенням 26 позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області № 855-26-V від 18.09.2007 та рішенням 26 позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області № 856-26-V від 18.09.2007 зупинено дію рішень Ірпінської міської ради від 03.01.2007 № 324-11-V "Про забезпечення медичними послугами жителів м. Ірпінь" та від 03.01.2007 № 321-11-V "Про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд охорони здоров`я розташованих в місті Буча", в частині передачі будівель та споруд охорони здоров`я, крім майна Бучанської полікліники.

З огляду на наведене, місцевий господарський суд дійшов висновку про безпідставність доводів позивача відносно того, що відповідач, всупереч власним рішенням від 03.01.2007 здійснив реєстрацію права власності на єдиний майновий комплекс Комунального закладу "Ірпінська центральна міська лікарня" за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19.

Оскільки станом на момент реєстрації за відповідачем права власності на єдиний майновий комплекс Комунального закладу "Ірпінська центральна міська лікарня" за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19, дія рішень Ірпінського міської ради від 03.01.2007 про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд Ірпінської міської лікарні по вул. Польова, 19 в м. Буча, зупинена, місцевий господарський суд дійшов висновку про відсутність правових перешкод для реєстрації за відповідачем права власності на єдиний майновий комплекс за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19.

Також місцевий господарський суд зауважив, що здійснення відповідачем міжбюджетних трансфертів до бюджету м. Ірпінь на здійснення повноважень у галузі охорони здоров`я підтверджує те, що утримання та забезпечення діяльності Ірпінської центральної міської лікарні, розташованої в м. Буча по вул. Польова, 19, проводиться за рахунок коштів міського бюджету м. Ірпінь відповідачем як власником майна, що кореспондується з визначеним ст. 328 ЦК України обов`язком власника утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та узагальнення її доводів.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Бучанська міська рада звернулась до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19 скасувати і ухвалити нове рішення, яким задовольнити позов Бучанської міської ради в повному обсязі.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, позивач зазначає, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, винесеним з порушенням норм матеріального та процесуального права при неповному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи.

Так, Бучанська міська рада вказує, що місцевим господарським судом не було з`ясовано обставин того, що Ірпінською міською радою ніколи не приймалось рішень щодо набуття права комунальної власності територіальної громади м. Ірпінь на майновий комплекс Ірпінської центральної міської лікарні за адресою: м. Буча, вул. Польова, 19. Водночас, Ірпінська міська рада прийняла рішення від 03.01.2007 № 321-11-V "Про передачу до комунальної власності територіальної громади м. Буча будівель і споруд охорони здоров`я, розташованих в місті Буча", що станом на сьогодні є чинним, п. 1 якого передбачено безоплатну передачу в комунальну власність територіальної громади м. Буча будівель та споруд Ірпінської міської лікарні по вул. Польова, 19. Проте, вказане рішення тимчасово зупинено на підставі рішення Ірпінської міської ради від 18.09.2007 № 856-26-V.

При цьому, позивач зауважує, що відповідач не приймав жодних рішень про набуття права комунальної власності на вищевказаний об`єкт за територіальною громадою міста Ірпеня. Натомість рішення виконкому Ірпінської міської ради від 25.11.2008 № 283/41 "Про оформлення права власності територіальній громаді міста Ірпеня в особі Ірпінської міської ради на будівлі та споруди Ірпінської міської лікарні відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради м. Буча, вул. Польова, 19" не може бути правовстановлюючим документом для набуття об`єкта нерухомості у власність, яким є саме рішення міської ради про набуття об`єкта нерухомості у власність. При цьому, свідоцтво про право власності є лише документом, яким оформлюється відповідне право, але не є правочином, на підставі якого це право виникає, змінюється або припиняється, тобто свідоцтво про право власності не породжує виникнення у суб`єкта відповідного права, а тільки фіксує факт його наявності.

Скаржник вважає, що місцевий господарський суд неповно з`ясував обставини справи, оскільки не дослідив документів, що стали підставою реєстрації речового права на майновий комплекс.

Також, скаржник в апеляційній скарзі зазначає, що рішення місцевого господарського суду прийнято при неправильному застосуванні норм матеріального права, а саме незастосуванні пункту 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 18 Закону України "Про державно-правовий експеримент розвитку місцевого самоврядування в місті Ірпені, селищах Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське Київської області".

Посилаючись на вказані норми, позивач стверджує, що лікарні (як об`єкти, передані державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 № 311) належать саме територіальним громадам сіл, селищ, міст, на території яких вони розташовані.

Дії суду апеляційної інстанції щодо розгляду апеляційної скарги по суті.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.11.2019 справу № 911/1902/19 передано на розгляд колегії суддів у складі: Демидова А.М. - головуючий, Корсак В.А., Владимиренко С.В.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 14.11.2019 задоволено клопотання Бучанської міської ради про поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19 та поновлено Бучанській міській раді зазначений строк, відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Бучанської міської ради на рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19, розгляд скарги призначено на 10.12.2019 о 10 год. 00 хв.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 18.11.2019 зупинено дію рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19.

Явка представників сторін. Позиції сторін.

У судове засідання 10.12.2019 з`явилися представники позивача та відповідача.

Представники позивача у судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримали, просили апеляційний господарський суд рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19 скасувати і прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечував, просив апеляційний господарський суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Обставини справи, встановлені судом першої інстанції та перевірені судом апеляційної інстанції.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на території міста Буча знаходиться майновий комплекс, побудований у 1969 році. У даному майновому комплексі функціонує Комунальний заклад "Ірпінська центральна міська лікарня".

До 2007 року селище міського типу Буча знаходилось у підпорядкуванні міста Ірпеня до прийняття постанови Верховної Ради України "Про віднесення селища Буча Київської області до категорії міст обласного значення" від 09.02.2006 № 3434-VI.

З набуттям Бучею статусу міста обласного значення Бучанською та Ірпінською міськими радами прийнято ряд рішень, які спрямовані на впорядкування відносин міста обласного значення Буча та міста обласного значення Ірпінь.

Даний майновий комплекс передано у комунальну власність міста Буча рішенням Ірпінської міської ради "Про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд охорони здоров`я розташованих в місті Буча" від 03.01.2007 та рішенням Бучанської міської ради "Про прийняття закладів охорони здоров`я, розташованих у місті Буча у комунальну власність територіальної громади міста" від 03.01.2007 № 2-1-У. Також рішенням Бучанської міської ради від 03.01.2007 № 3-1-У "Про передачу в безоплатне користування будівель та споруд, що належать територіальній громаді м. Буча, відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради" вищезазначений майновий комплекс передано у тимчасове безоплатне користування відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради".

Рішенням Ірпінської міської ради "Про забезпечення медичними послугами жителів м. Ірпінь" від 03.01.2007 вирішено Ірпінському відділу охорони здоров`я прийняти в безоплатне користування будівлі та споруди, розміщені в місті Буча, в тому числі будівлю та споруди Ірпінської міської лікарні по вул. Польова, 19. Пунктом 5 даного рішення зазначено внести зміни до положення про Відділ охорони здоров`я Ірпінської міської ради у зв`язку зі зміною власника комунальної власності, розташованої на території м. Буча.

19.02.2019 на адресу Бучанської міської ради надійшло звернення Комунального некомерційного підприємства "Ірпінська центральна міська лікарня" Ірпінської міської ради Київської області за вихідним № 172 від 04.02.2019 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельної ділянки, на якій розташовані будівлі Ірпінської міської лікарні за адресою: м. Буча, вул. Польова, 19. У додатку до звернення надано копію свідоцтва про право власності на єдиний майновий комплекс Комунальний заклад "Ірпінська центральна міська лікарня" за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19, власник Ірпінська міська рада Київської області. Державний реєстратор: Реєстраційна служба Ірпінського міського управління юстиції.

Таким чином, позивач дізнався про реєстрацію права власності Ірпінською міською радою на майновий комплекс, який знаходиться у місті Буча в межах населеного пункту на землях комунальної власності територіальної громади міста Буча та який згідно з рішеннями Ірпінської та Бучанської міських рад у 2007 році передано до комунальної власності територіальної громади міста Буча.

Як встановлено місцевим господарським судом та перевірено судом апеляційної інстанції, рішенням одинадцятої позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області від 03.01.2007 № 321-11-V "Про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд охорони здоров`я розташованих в місті Буча" передано безоплатно в комунальну власність територіальної громади м. Буча будівлі та споруди охорони здоров`я, розташовані в місті Буча: будівлі та споруди Ірпінської міської лікарні по вул. Польова, 19; будівлі та споруди Ірпінської станції швидкої медичної допомоги по вул. Кірова, 280; Бучанську поліклініку по вул. Енергетиків, 10/21.

Рішенням першої сесії п`ятого скликання Бучанської міської ради Київської області від 03.01.2007 № 2-1-У "Про прийняття закладів охорони здоров`я, розташованих у місті Буча, у комунальну власність територіальної громади міста" прийнято у комунальну власність територіальної громади міста Буча будівлі та споруди, що обслуговують заклади охорони здоров`я Ірпінської міської ради, а саме: майновий комплекс, що знаходиться за адресою: Буча, Польова, 19 (установа Ірпінської міської лікарні); майновий комплекс, що знаходиться за адресою: Буча, вул. Кірова, 280 (установа Станції швидкої медичної допомоги); майновий комплекс, знаходиться за адресою: Буча, вул. Польова, 19 (Міжлікарняна аптека Ірпінського відділу охорони здоров`я).

Рішенням першої сесії п`ятого скликання Бучанської міської ради від 03.01.2007 № 3-1-У "Про передачу в безоплатне користування будівель та споруд, що належать територіальній громаді м. Буча, відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради" передано у тимчасове безоплатне користування відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради будівлі та споруди, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Буча, а саме: майновий комплекс, що знаходиться за адресою: Буча, Польова, 19 для обслуговування установи Ірпінської міської лікарні; майновий комплекс, що знаходиться за адресою: Буча, вул. Кірова, 280 для обслуговування установи Станції швидкої медичної допомоги.

Рішенням одинадцятої позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області від 03.01.2007 № 324-11-V "Про забезпечення медичними послугами жителів м. Ірпінь" вирішено Ірпінському відділу охорони здоров`я для забезпечення роботи об`єктів охорони здоров`я: Ірпінської міської лікарні та Ірпінської станції швидкої медичної допомоги прийняти в безоплатне користування будівлі та споруди, розміщені в місті Буча: будівлю та споруди Ірпінської міської лікарні по вул. Польова, 19; будівлю та споруди Ірпінської станції швидкої медичної допомоги по вул. Кірова, 280.

Наявним у матеріалах справи Свідоцтвом про право власності на нерухоме майно № 41021038 від 22.07.2015 підтверджується, що Ірпінська міська рада є власником єдиного майнового комплексу Комунального закладу "Ірпінська центральна міська лікарня", що розташований за адресою: Київська обл., м. Буча, вул. Польова, буд. 19.

Відповідачем, на підтвердження факту правомірності реєстрації Ірпінською міською радою права власності на єдиний майновий комплекс за адресою: м. Буча, вул. Польова, 19, надано суду копії рішень виконавчого комітету Ірпінської міської ради № 283/41 від 25.11.2008 та № 100/10 від 28.04.2009.

Місцевим господарським судом вірно встановлено, що рішенням виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 25.11.2008 № 283/41 "Про оформлення права власності територіальній громаді міста Ірпеня в особі Ірпінської міської ради на будівлі та споруди Ірпінської міської лікарні відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради м. Буча, вул. Польова, 19" з урахуванням рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 28.04.2009 № 100/10 "Про внесення змін в п. 1 рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради за № 283/41 від 25.11.2008 "Про оформлення права власності територіальній громаді міста Ірпеня в особі Ірпінської міської ради на будівлі та споруди Ірпінської міської лікарні відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради м. Буча, вул. Польова, 19", дозволено КП КОР "Ірпінське бюро технічної інвентаризації" оформити та видати свідоцтво про право власності територіальної громади міста Ірпеня в особі Ірпінської міської ради на будівлі та споруди Ірпінської міської лікарні, що знаходяться за адресою: м. Буча, вул. Польова, 19 та обліковуються на балансі відділу охорони здоров`я Ірпінської міської ради.

Рішенням 26 позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області від 18.09.2007 № 855-26-V "Про зупинення дії окремих норм рішення 11-ї позачергової сесії Ірпінської міської ради V скликання від 03.01.2007 № 324-11-V "Про забезпечення медичними послугами жителів м. Ірпінь" зупинено дію пункту 1, пункту 6, пункту 8 рішення 11-ї позачергової сесії Ірпінської міської ради V скликання від 03.01.2007 № 324-11-V "Про забезпечення медичними послугами жителів м. Ірпінь" в частині передачі будівель та споруд охорони здоров`я, крім майна Бучанської поліклініки.

Рішенням 26 позачергової сесії п`ятого скликання від 18.09.2007 № 856-26-V "Про зупинення дії окремих норм рішення 11-ї позачергової сесії Ірпінської міської ради V скликання від 03.01.2007 № 321-11-V "Про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд охорони здоров`я розташованих в місті Буча" зупинено дію пункту 1 рішення 11-ї позачергової сесії Ірпінської міської ради V скликання від 03.01.2007 № 321-11-V "Про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд охорони здоров`я розташованих в місті Буча" в частині передачі безоплатно в комунальну власність територіальної громади м. Буча будівель та споруд охорони здоров`я, розташованих в м. Буча, а саме: будівель та споруд Ірпінської міської лікарні по вул. Польова, 19; будівель та споруд Ірпінської станції швидкої медичної допомоги по вул. Кірова, 280, а також пункту 2, пункту 3 рішення 11-ї позачергової сесії Ірпінської міської ради V скликання від 03.01.2007 № 321-11-V "Про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд охорони здоров`я розташованих в місті Буча" в частині передачі будівель та споруд охорони здоров`я, крім майна Бучанської поліклініки.

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови.

Як встановлено місцевим господарським судом та перевірено судом апеляційної інстанції, рішення 26 позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області № 855-26-V від 18.09.2007 та рішення 26 позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області № 856-26-V від 18.09.2007 є чинними, в судовому порядку не оскаржені.

Місцевий господарський суд вірно вказав, що предметом позову є вимоги про визнання незаконним та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 22921574 від 16.07.2015 на єдиний майновий комплекс за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 685711232108); скасування запису про державну реєстрацію прав, номер запису про право власності: № 10504410 від 04.07.2015; скасування свідоцтва про право власності серія та номер: 41021038 від 22.07.2015 видавник: Реєстраційна служба Ірпінського міського управління юстиції Київської області.

Правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується (ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України)).

Відповідно до п. 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування" з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно зі ст. 18 Закону України "Про державно-правовий експеримент розвитку місцевого самоврядування в місті Ірпені, селищах Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське Київської області", який діяв у 2001-2006 роках, комунальна власність територіальних громад складається з об`єктів комунальної власності кожної з територіальних громад регіону та об`єктів комунальної власності кожної з територіальних громад Ірпінського регіону. Перелік таких об`єктів визначається міською радою за погодженням з селищними радами.

Постановою Верховної Ради України від 09.02.2016 № 34-34-IV "Про віднесення селища міського типу Буча Ірпінської міської ради Київської області до категорії міст обласного значення" віднесено селище міського типу Буча Ірпінської міської ради Київської області до категорії міст та надано йому статус міста обласного значення.

Згідно ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Місцевий господарський суд вірно вказав, що рішенням 26 позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області № 855-26-V від 18.09.2007 та рішенням 26 позачергової сесії п`ятого скликання Ірпінської міської ради Київської області № 856-26-V від 18.09.2007 зупинено дію рішень Ірпінської міської ради від 03.01.2007 № 324-11-V "Про забезпечення медичними послугами жителів м. Ірпінь" та від 03.01.2007 № 321-11-V "Про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд охорони здоров`я розташованих в місті Буча", в частині передачі будівель та споруд охорони здоров`я, крім майна Бучанської поліклініки.

Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком місцевого господарського суду про безпідставність доводів позивача відносно того, що відповідач всупереч власним рішенням від 03.01.2007 здійснив реєстрацію права власності на єдиний майновий комплекс Комунального закладу "Ірпінська центральна міська лікарня" за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19.

Оскільки станом на момент реєстрації за відповідачем права власності на єдиний майновий комплекс Комунального закладу "Ірпінська центральна міська лікарня" за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19, дія рішень Ірпінської міської ради від 03.01.2007 про передачу до комунальної власності територіальної громади міста Буча будівель та споруд Ірпінської міської лікарні по вул. Польова, 19 в м. Буча, зупинена, суд дійшов висновку про відсутність правових перешкод для реєстрації за відповідачем права власності на єдиний майновий комплекс за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19.

При цьому, місцевий господарський суд доречно зауважив, що здійснення відповідачем міжбюджетних трансфертів до бюджету м. Ірпінь на здійснення повноважень у галузі охорони здоров`я підтверджує те, що утримання та забезпечення діяльності Ірпінської центральної міської лікарні, розташованої в м. Буча по вул. Польова, 19, проводиться за рахунок коштів міського бюджету м. Ірпінь відповідачем як власником майна, що кореспондується з визначеним ст. 322 ЦК України обов`язком власника утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

З урахуванням викладеного, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком місцевого господарського суду про необґрунтованість та відмову у задоволенні позовних вимог про визнання незаконним та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер 22921574 від 16.07.2015 на єдиний майновий комплекс за адресою: Київська область, місто Буча, вул. Польова, 19 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 685711232108); скасування запису про державну реєстрацію прав, номер запису про право власності: № 10504410 від 04.07.2015; скасування свідоцтва про право власності серія та номер: 41021038 від 22.07.2015 видавник: Реєстраційна служба Ірпінського міського управління юстиції Київської області.

Щодо заяви відповідача про застосування позовної давності, викладеної у відзиві на позовну заяву, який подано під час розгляду справи у суді першої інстанції, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає таке.

За змістом частини першої статті 261 ЦК України позовна давність застосовується лише за наявності порушення права особи. Отже, перш ніж застосовувати позовну давність, господарський суд повинен з`ясувати та зазначити в судовому рішенні, чи порушене право або охоронюваний законом інтерес позивача, за захистом якого той звернувся до суду. У разі коли такі право чи інтерес не порушені, суд відмовляє в позові з підстав його необґрунтованості. І лише якщо буде встановлено, що право або охоронюваний законом інтерес особи дійсно порушені, але позовна давність спливла і про це зроблено заяву іншою стороною у справі, суд відмовляє в позові у зв`язку зі спливом позовної давності - за відсутності наведених позивачем поважних причин її пропущення.

Таким чином, положення закону про правові наслідки спливу позовної давності можуть застосовуватися лише у тих випадках, коли буде доведено існування самого суб`єктивного цивільного права і факт його порушення або оспорювання.

З огляду на відмову у задоволенні позову Бучанської міської ради з підстав його необґрунтованості, місцевий господарський суд дійшов вірного висновку про відсутність правових підстав для застосування позовної давності до вимог позивача.

За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

З огляду на викладене, доводи позивача, викладені в апеляційній скарзі, є необґрунтованими.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів скаржника та їх відображення у судовому рішенні, питання вичерпності висновків суду, суд апеляційної інстанції враховує висновки Європейського суду з прав людини у справі "Проніна проти України" (Рішення ЄСПЛ від 18.07.2006), в якому зазначено, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

У даній справі апелянту було надано вичерпну відповідь на всі істотні питання, що виникають при кваліфікації спірних відносин згідно з нормами матеріального та процесуального права.

За таких обставин, підстави для задоволення апеляційної скарги Бучанської міської ради відсутні.

Висновки суду апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги.

Відповідно до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Нормою ст. 276 ГПК України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладені обставини, висновки місцевого господарського суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються достовірними доказами, а тому рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19 відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам та матеріалам справи і підстав для його скасування не вбачається.

Судові витрати.

У зв`язку з відсутністю підстав для задоволення апеляційної скарги витрати за подання апеляційної скарги у відповідності до ст. 129 ГПК України покладаються на апелянта.

Керуючись ст.ст. 74, 129, 269, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Бучанської міської ради на рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19 залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19 залишити без змін.

3. Поновити дію рішення Господарського суду Київської області від 04.10.2019 у справі № 911/1902/19.

4. Матеріали справи № 911/1902/19 повернути до місцевого господарського суду.

5. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання її повного тексту.

Повний текст постанови складено 12.12.2019.

Головуючий суддя А.М. Демидова

Судді В.А. Корсак

С.В. Владимиренко

Джерело: ЄДРСР 86277908
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку