open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 825/2164/18
Моніторити
Ухвала суду /24.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.02.2021/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /01.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /02.09.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.12.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Постанова /21.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.08.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.08.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /14.06.2018/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2018/ Чернігівський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 825/2164/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /24.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.02.2021/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /01.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /02.09.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.12.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Постанова /21.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.08.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.08.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /14.06.2018/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2018/ Чернігівський окружний адміністративний суд

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 грудня 2019 року м. Чернігів Справа № 825/2164/18

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

29.05.2018 ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (далі - ГУ ПФУ в Чернігівській області, відповідач), в якому просить: визнати бездіяльність ГУ ПФУ в Чернігівській області в частині не проведення перерахунку пенсії позивачу обчислену відповідно до статті 21 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», з урахуванням збільшення розміру посадового окладу грошового забезпечення військовослужбовців, які відряджалися до Державного космічного агентства України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2012 № 1037 та абзацу 4 статті 7 Закону України від 07.12.2017 № 2246 «Про Державний бюджет України на 2018 рік», за довідкою Державного космічного агентства України від 16.03.2018 № 22/18 «Про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії» начальника групи полковника ОСОБА_1 станом на 01.01.2018, розрахованого до посадового окладу 4 916,00 грн. протиправною; зобов`язати ГУ ПФУ в Чернігівській області здійснити перерахунок та виплату пенсії позивачу за довідкою Державного космічного агентства України від 16.03.2018 № 22/18 «Про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії» начальника групи полковника ОСОБА_1 , відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1037 та абзацу 4 статті 7 Закону України від 07.12.2017 № 2246 «Про Державний бюджет України на 2018 року», станом на 01.01.2018 розрахованого до посадового окладу 4 916,00 грн. без обмеження максимального розміру пенсії, відповідно до норм законодавства діючих на час спірних правовідносин, з урахуванням раніше виплачених сум.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що підвищення посадових окладів грошового забезпечення військовослужбовців, що проходять військову службу на посадах начальника групи у Державному космічному агентстві України, яку позивач займав на день звільнення зі військової служби, є підставою для перерахунку його пенсії, як колишнього військовослужбовця Збройних Сил України, що проходив військову службу у Державному космічному агентстві України за відрядженням, яке закріплено у статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», на підставі довідки Державного космічного агентства України про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії 16.03.2018 № 22/18.

Вважає, що бездіяльність відповідача в частині не проведення зазначеного перерахунку має ознаки порушення чинного законодавства України щодо порядку та умов перерахунку пенсії військовослужбовцям, обмежують його права на розмір пенсійного забезпечення.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 14.06.2018 у задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.08.2018 апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 14.06.2018 - без змін.

Постановою Верховного Суду від 21.10.2019 касаційну скаргу ОСОБА_1 задоволено, рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 14.06.2018, постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06.08.2018 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 09.08.2018 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

05.11.2019 ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду прийнято справу до провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). У відповідності до ч. 3 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України заявами по суті є позов та відзив.

В межах встановленого судом строку представником відповідача подано відзив, в якому останній просить відмовити в задоволенні позову та зазначає, що перерахунок пенсії позивачу на підставі довідки від 16.03.2018 № 22/18 та на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 1037 і абз. 4 ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» не проводився. З моменту набрання чинності Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» (в редакції Закону України від 06.12.2016 № 1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», який набрав чинності 01.01.2017) і аж до 24.02.2018 Кабінетом Міністрів України не було прийнято жодної постанови, якою б визначалися умови перерахунку пенсій. Таким чином, не було правових підстав для проведення перерахунків пенсій у зв`язку з підвищенням посадових окладів згідно постанови № 1037 та Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік». Тобто механізм реалізації положень частини 4 статті 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» був відсутній до прийняття Кабінетом Міністрів України постанови від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова № 103), яка набрала чинності 24.02.2018. Підставою для перерахунку пенсії є довідка встановленої форми, видана уповноваженим органом, розмір складових грошового забезпечення визначається уповноваженим органом, в даному випадку Чернігівським ОВК . Представник відповідача вказує, що довідка, видана Державним космічним агенством України від 16.03.2018 № 22/18 на підставі якої позивач просить суд зобов`язати ГУ ПФУ в Чернігівській області провести перерахунок пенсії не може бути взята до уваги, оскільки довідка видана не уповноваженим органом, не відповідає встановленій законодавством формі та має інформаційний для позивача характер, а не видана для перерахунку пенсії згідно чинної постанови Кабінету Міністрів України. Позивачу проведено перерахунок і здійснено доплату пенсії з 01.01.2018 згідно Постанови № 103, при перерахунку були враховані складові оновленого грошового забезпечення, визначені уповноваженим органом, у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому дій відповідача чітко регламентовані вищезазначеними нормами права. Також вказує, що вимога позивача про виплату пенсії без обмежень максимальним розміром є безпідставною та ні чим не обґрунтована.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Як слідує з матеріалів справи ОСОБА_1 проходив службу в Збройних Силах України, був відряджений до Державного космічного агентства України із залишенням на військовій службі в Збройних Силах України та проходив службу на посаді начальника групи у Чернігівському представництві Генерального замовника - Державного агентства України до часу звільнення з військової служби за станом здоров`я - 04.12.2006р.

З 05.12.2006 позивач перебуває на обліку у ГУ ПФУ в Чернігівській області та отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а з 24.06.2011 - пенсію по інвалідності внаслідок встановлення ІІ групи інвалідності внаслідок травми, пов`язаної з виконанням обов`язків військової служби (а.с.18).

З 01.01.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1037 «Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» та абзацу 4 статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 № 2246 відбулось підвищення посадових окладів грошового забезпечення військовослужбовців, що проходять військову службу на посадах начальників груп у Державному космічному агентстві України.

Листом Державного космічного агентства України від 29.01.2018 № 527/09-К2.2/18 Міністерство оборони України було повідомлено про зміни посадових окладів військовослужбовців, відряджених до Державного космічного агентства України з 01.01.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1037 «Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» та абзацу 4 статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 №2246 (а.с.20).

Як слідує з матеріалів справи листом Міністерства оборони України від 16.02.2018 № 248/3/6/497 Пенсійний фонд України був повідомлений про зміни розмірів посадових окладів військовослужбовців, відряджених до Державного космічного агентства України з 01.01.2018 (а.с.21)

Листом від 27.04.2018 № 7963/А-11 Пенсійний фонд України підтвердив отримання повідомлення про зміну посадових окладів військовослужбовців, що проходять військову службу на посадах у Державному космічному агентстві України з 01.01.2018 (а.с.22)

27.02.2018 позивач звернувся до Державного космічного агентства України із заявою про надання довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на 01.01.2018 для здійснення перерахунку пенсії відповідно до норм чинного законодавства. (а.с.24)

Листом від 16.03.2018 № А-5/7 повідомлено позивача про те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1037 та абзацу 4 статті 7 Закону України від 07.12.2017 № 2246 «Про Державний бюджет України на 2018 рік» відбулося підвищення посадових окладів військовослужбовців, відряджених до Державного космічного агентства України з 01.01.2018 та надало довідку від 16.03.2018 № 22/18 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивача станом на 01.01.2018, розрахованого до посадового окладу 4 916 грн (а.с.25).

Згідно довідки Державного космічного агентства України від 16.03.2018 № 22/18 розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивача становить 15 723,56 грн, з яких 4 916 грн - посадовий оклад; 135 грн - оклад за військовим званням полковника, 2 020,40 грн - надбавка за вислугу років (40%), 2 458 грн - надбавка за інтенсивність праці (50%), 491,60 грн - надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%), 702,99 грн - доплата за забезпечення контролю за якістю виготовлення ракетно-космічної техніки (14,3%), 4 999,57 грн - премія (101,7%) (а.с.26).

В подальшому, 10.04.2018 позивач звернувся до ГУ ПФУ в Чернігівській області із заявою про перерахунок його пенсії на підставі довідки від 16.03.2018 № 22/18 (а.с.27).

Листом ГУ ПФУ в Чернігівській області від 10.05.2018 № 2905/03/А-12 позивача повідомлено про проведення перерахунку пенсії згідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» з 01.01.2018 за посадою до відрядження - начальника військового представництва Міністерства оборони України, за нормами, чинними станом на 01.03.2018 в розмірі 80% грошового забезпечення, а саме - окладу за посадою - 7 330,00 грн, окладом за військове званням - 1 480 грн, надбавки за вислугу років (50%) - 4 405 грн, всього - 13 215 грн, а основний розмір пенсії з урахуванням підвищення інваліду війни ІІ групи - 580,80 грн та цільової грошової допомоги на прожиття - 50 грн складає 13 845,80 грн, з урахуванням максимального розміру пенсії 13 730 грн (а.с.28-29).

При цьому позивача повідомлено про те, що довідка Державного космічного агентства України від 16.03.2018 № 22/18 долучено до матеріалів його пенсійної справи.

В зв`язку з тим, що відповідачем не здійснено перерахунку пенсії з урахуванням даних довідки Державного космічного агенства України від 16.03.2018 № 22/18, позивач звернувся до суду з відповідним позовом за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 22 Конституції України права і свободи людини та громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються й не можуть бути скасовані. Під час прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів не допускається звуження змісту й обсягу наявних прав і свобод.

Громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості й в інших випадках, передбачених законом (ст. 44 Конституції України).

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», який визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Згідно ч.1 ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини 1, 2 ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Частиною 4 ст.63 наведеного Закону передбачено, що усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», відповідно до п.1 якого перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон) пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Згідно абз.7 п.3 цього Порядку особам, що відряджалися для виконання службових обов`язків до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств та були звільнені із служби у зв`язку з виходом на пенсію безпосередньо з посад, на яких вони перебували, перерахунок пенсій провадиться на підставі довідок про розмір грошового забезпечення, виданих зазначеними органами, установами, організаціями і підприємствами.

Таким чином, зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців на підставі постанови Кабінету Міністрів України є законодавчо визначеною підставою для перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1037 «Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» примітку 1 до додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» після абзацу другого доповнено новим абзацом такого змісту: «Посадові оклади (тарифні ставки, ставки заробітної плати) з 1 січня 2017 року розраховуються виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду, встановленого у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня календарного року».

Керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери забезпечити: встановлення з 1 січня 2017 року в штатному розписі нових розмірів посадових окладів (тарифних ставок, ставок заробітної плати), визначених виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, встановленого у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня календарного року; диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.

Отже, постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1037 внесено зміни, якими збільшено посадові оклади працівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, в тому числі і Державного космічного агентства України, з 01 січня 2017 року, що є підставою для здійснення перерахунку пенсії позивачу.

На підставі вказаної постанови Державним космічним агентством України затверджено нові посадові оклади військовослужбовців, відряджених до нього, з 01 січня 2017 року та в подальшому видано довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивачу від 16.03.2018 № 22/18, яка направлена до ГУ ПФУ в Чернігівській області.

Отже, позивач має право на здійснення перерахунку його пенсії, яке закріплено у ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», на підставі довідки Державного космічного агентства України про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії від 16.03.2018 № 22/18.

У відзиві на позов ГУ ПФУ в Чернігівській області посилається на те, що постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року №1037 не містить положень про умови, порядок та розміри перерахунку пенсії у зв`язку із встановленням нових розмірів посадових окладів, у зв`язку з чим відсутні правові підстави для проведення перерахунку пенсії позивача у зв`язку з підвищенням посадових окладів.

Суд вважає за необхідне зазначити, що не визначення Кабінетом Міністрів України у постанові від 28 грудня 2016 року № 1037 умов, порядку та розмірів перерахунку пенсій не може бути правовою підставою для позбавлення позивача закріпленого у ст.46 Конституції України права на соціальний захист та перерахунок йому пенсії з урахуванням грошового забезпечення, згідно довідки від 16.03.2018 № 22/18.

Крім того, відповідний Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45.

Таким чином, твердження відповідача щодо відсутності підстав для проведення перерахунку пенсії позивача згідно довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії від 16.03.2018 № 22/18 є необґрунтованим та суперечить нормам чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини.

Щодо обмеження пенсії максимальним розміром згідно Законів України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24 грудня 2015 року № 911-VIII, суд зазначає таке.

Згідно п.2 р. ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» обмеження пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) максимальним розміром, встановленим цим Законом, не поширюється на пенсіонерів, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до п.2 р.ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24 грудня 2015 року № 911-VIII дія положень цього Закону щодо визначення максимального розміру пенсії застосовується до пенсій, які призначаються починаючи з 1 січня 2016 року.

Враховуючи, що пенсія позивачу була призначена до 01 січня 2016 року та до набрання чинності Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», його пенсія не підлягає обмеженню максимальним розміром.

Відповідно до ч.3 ст.51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову ОСОБА_1 у повному обсязі.

Також позивачем було подано клопотання про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, при вирішенні якого суд зважає на те, що в розумінні статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, а не його обов`язком. Крім того, у суду відсутні підстави вважати, що рішення суду виконане не буде.

При вказаних обставинах, суд вважає, що в задоволенні клопотання про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду необхідно відмовити.

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області в частині не проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 обчислену відповідно до статті 21 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», з урахуванням збільшення розміру посадового окладу грошового забезпечення військовослужбовців, які відряджалися до Державного космічного агентства України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2012 № 1037 та абзацу 4 статті 7 Закону України від 07.12.2017 № 2246 «Про Державний бюджет України на 2018 рік», за довідкою Державного космічного агентства України від 16.03.2018 № 22/18 «Про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії» начальника групи полковника ОСОБА_1 станом на 01.01.2018, розрахованого до посадового окладу 4 916,00 грн. протиправною.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 за довідкою Державного космічного агентства України від 16.03.2018 № 22/18 «Про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії» начальника групи полковника ОСОБА_1 , відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1037 та абзацу 4 статті 7 Закону України від 07.12.2017 № 2246 «Про Державний бюджет України на 2018 року», станом на 01.01.2018 розрахованого до посадового окладу 4 916,00 грн. без обмеження максимального розміру пенсії, відповідно до норм законодавства діючих на час спірних правовідносин, з урахуванням раніше виплачених сум.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Позивач : ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач : Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (вул. П`ятницька, 83-А, м. Чернігів, 14005, код ЄДРПОУ 21390940).

Повне судове рішення складено 04.12.2019.

Суддя О.М. Тихоненко

Джерело: ЄДРСР 86100106
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку