open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 560/2948/19

РІШЕННЯ

іменем України

02 грудня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Городоцької міської ради про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до Городоцької міської ради, в якому просить:

- скасувати рішення Городоцької міської ради від 26 березня 2019 року №21 про відмову ОСОБА_1 в затвердженні технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для передачі у приватну власність громадянам;

- зобов`язати Городоцьку міську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для передачі у приватну власність громадянам та прийняти рішення, яким затвердити технічні документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для передачі у приватну власність громадянам.

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що 07 серпня 2017 року розпорядженням Великояромирської сільської ради Городоцького району №30-15/2017 їй було надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі загальною площею 0,67 га, в тому числі: для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,25 га; для ведення особистого селянського господарства площею 0,12 га в АДРЕСА_1 , для ведення особистого селянського господарства площею 0,30 га в АДРЕСА_2 , які знаходяться в її користуванні.

Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 була розроблена документація із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі на всі вказані земельні ділянки, їм було присвоєно кадастрові номери.

Проте рішенням Городоцької міської ради від 26 березня 2019 року їй було відмовлено у їх затвердженні на тій підставі, що частина земельної ділянки з кадастровим номером 6821281600:01:024:0003 відноситься до земель загального користування.

Вважає відмову протиправною, оскільки нею було дотримано вимоги Земельного кодексу України, в той час, як відповідач не надав доказів, що підтвердили б віднесення частини земельної ділянки з кадастровим номером 6821281600:01:024:0003 до земель загального користування (дороги).

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01.10.2019 відкрито провадження в цій адміністративній справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач правом надання відзиву на позов не скористався. На виконання вимог ухвали Хмельницького окружного адміністративного суду від 01.10.2019 надіслав до суду копії матеріалів, на підставі яких прийнято оскаржене рішення, а саме: копію витягу з протоколу постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою від 15.03.2019; копію витягу з публічної кадастрової карти; копію проекту планування й забудови села В. Яромирка-Завадинці, 1984 року.

Розглянувши подані матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд встановив наступне.

Розпорядженням Великояромирської сільської ради Городоцького району Хмельницької області від 07.08.2017 №30-15/2017 "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо виготовлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)" ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі загальною площею 0,67 га, в т.ч.: для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) площею 0,25 га; для ведення особистого селянського господарства площею 0,12 га в АДРЕСА_1 , для ведення особистого селянського господарства площею 0,30 га в АДРЕСА_2 , які знаходяться в її користуванні.

Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 була розроблена документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 всіх вказаних земельних ділянок, їм було присвоєно кадастрові номери: 6821281600:01:024:0029 (площа земельної ділянки 0,2963 га), 6821281600:01:024:0003 (площа земельної ділянки 0,1096 га), 6821281600:01:024:0004 (площа земельної ділянки 0,2500 га).

Проте рішенням Городоцької міської ради від 26 березня 2019 року їй було відмовлено у їх затвердженні на тій підставі, що частина земельної ділянки з кадастровим номером 6821281600:01:024:0003 відноситься до земель загального користування.

Відповідно до витягу з протоколу постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою від 15.03.2019 позивачу відмовлено у внесенні змін до рішення №34 дванадцятої сесії міської ради від 20.11.2018 "Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для передачі у приватну власність громадянам" у зв`язку з тим, що частина земельної ділянки за кадастровим номером 6821281600:01:024:0003 відноситься до земель загального користування.

Рішенням Городоцької міської ради від 26.03.2019 №21 "Про внесення змін та доповнень до окремих рішень сесій міської ради" ОСОБА_1 відмовлено у внесенні змін до рішення №34 дванадцятої сесії міської ради від 20.11.2018 "Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для передачі у приватну власність громадянам" у зв`язку з тим, що частина земельної ділянки за кадастровим номером 6821281600:01:024:0003 відноситься до земель загального користування (вулиця).

Ухвалою Городоцького районного суду Хмельницької області від 18.07.2019 у справі №672/831/19, залишеною без змін постановою Хмельницького апеляційного суду від 05.09.2019, відмовлено у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Городоцької міської ради Хмельницької області про скасування рішення органу місцевого самоврядування та зобов`язання вчинити дії у зв`язку з тим, що заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства. Роз`яснено позивачу, що у разі незгоди із рішенням органу місцевого самоврядування з приводу якого було подано даний позов, позивач має право оскаржити таке рішення до адміністративного суду, а в даному випадку до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Вважаючи протиправним рішення Городоцької міської ради, позивач звернулася з позовом до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з статтею 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель врегульовано Земельним кодексом України.

Згідно з частинами 6, 7 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За змістом частини 1 статті 123 Земельного кодексу України у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання) рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина 2 статті 123 Земельного кодексу України).

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу (частина 4 статті 123 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно з частиною 11 статті 123 Земельного кодексу України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Відповідно до частини 14 статті 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Як встановлено судом, підставою відмови позивачу в затвердженні технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для передачі у приватну власність громадянам слугувало віднесення частини земельної ділянки за кадастровим номером 6821281600:01:024:0003 до земель загального користування (вулиця).

Відповідно до пункту "а" частини 4 статті 83 Земельного кодексу України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо).

Таким чином, землі комунальної власності, які за своєю категорією є землями загального користування, не можуть бути передані у власність інших осіб.

Відповідно до наданих відповідачем копій витягу з публічної кадастрової карти та проекту планування й забудови села В. Яромирка-Завадинці, 1984 року, частина бажаної позивачем земельної ділянки з кадастровим номером 6821281600:01:024:0003 належить до земель загального користування (вулиця).

Суд вважає безпідставним твердження позивача про те, що підставою прийняття рішення Городоцької міської ради від 26 березня 2019 року №21 слугували усні скарги громадянина ОСОБА_3 , оскільки вони заперечуються змістом самого рішення, відповідно до якого підставою його прийняття стало віднесення частини бажаної ОСОБА_1 земельної ділянки до земель загального користування.

Таким чином, ухвалюючи спірне рішення Городоцька міська рада діяла у межах наданих їй повноважень та з урахуванням вимог законодавства.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем спростовано, а позивачем не підтверджено позовні вимоги, тому, наявні підстави для відмови в їх задоволенні.

З врахуванням положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, звільнення позивача від сплати судового збору відповідно до пункту 9 частини 1 статті 5 Закону України "Про судовий збір", підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Городоцької міської ради про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 02 грудня 2019 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ) Відповідач:Городоцька міська рада (вул. Грушевського 53, м. Городок, Хмельницька область, 32000 , код ЄДРПОУ - 04060708) Головуючий суддя Д.А. Божук

Джерело: ЄДРСР 86029716
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку