open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 420/4372/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області до Державної аудиторської служби України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група» про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненого на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua,–

ВСТАНОВИВ:

Красносільська сільська рада Лиманського району Одеської області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (від 18.09.2019р. вихід.№05-11/2980), просить суд визнати протиправним та скасувати Висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненого на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що діючи в межах своїх повноважень, та в інтересах територіальної громади, між Красносільською сільською радою та ТОВ «Одеська проектна землевпорядна група» 25 квітня 2018року укладено Договір про виконання землевпорядних робіт з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га, на суму 600тис.грн. Процедуру закупівлі Красносільською сільською радою проведено без застосування тендерної процедури, оскільки виконання землевпорядних робіт з інвентаризації земель ідентифіковано як «роботи», а сума закупівлі не перевищувала 1,5млн.грн. Звіт про укладений договір внесено до електронної системи закупівель з використанням показника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015року №1749. Крім того, Законом України «Про землеустрій», котрим визначено правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою, та спрямовано на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування, беззаперечно визначено, що діяльність зі складання землевпорядної документації, а також здійснення іншої діяльності у сфері землеустрою - є «роботою».

Відповідач – Державна аудиторська служба України з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмовому відзиві на адміністративний позов (від 19.08.2019р. вхід.№29508/19), наголошуючи, зокрема, що землевпорядні роботи з інвентаризації земель, у розумінні пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», не належать до робіт. Таким чином, Красносільською сільською радою помилково визначено предмет закупівлі як роботи, позаяк відповідно до переліку робіт, які зазначено у пункті 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», землевпорядні роботи з інвентаризації земель не належать, а тому з урахуванням пункту 17 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предметом закупівлі є послуги.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група» підтримує позовні вимоги Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, та просить їх задовольнити, про що зазначено у письмових поясненнях (від 27.09.2019р. вхід.№35246/19) щодо предмета адміністративного позову, стверджуючи, що інвентаризація земель це багатокомпонентний процес, який включає в себе аерофотозйомку, картографування, кадастрову зйомку, оброблення інформації, юридичний аналіз отриманих даних, тощо. Також, Законом України «Про землеустрій» визначено, що діяльність зі складання землевпорядної документації, а також здійснення іншої діяльності у сфері землеустрою - є роботою, а не послугою. Отже, роботи (з точки зору норм цивільного права) - це дії, результат яких не споживається в процесі їх виконання (на відміну від послуг), а утворює самостійний об`єкт матеріального світу, зокрема, землевпорядну документацію. Результати робіт (але не самі роботи) є об`єктами цивільних прав. Особливість робіт як об`єкта цивільних правовідносин полягає в тому, що до виконання робіт їх результат існує у нематеріальній формі та переходить (об`єктивується) в матеріальну форму лише після їх виконання. Замовника землевпорядних робіт цікавить не сам процес їх здійснення, а його результат.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 24.07.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду, та відкрито загальне позовне провадження у справі №420/4372/19 за позовом Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування Висновку ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненого на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua, щодо встановлення порушення замовником вимог частини 7 статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” та зобов`язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень.

Ухвалою суду від 30.08.2019р. з урахуванням приписів ст.49 КАС України до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача залучено Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група».

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 19.09.2019р., відповідно до положень п.3 ч.2 ст.183 КАС України, закрито підготовче провадження, та призначено справу до судового розгляду по суті.

Враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, та зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, розгляд даної адміністративної справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, з урахуванням положень частини 2 статті 71 Закону України від 25 грудня 2015року №922-УШ «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016року №43, Державною аудиторською службою України винесено Наказ «Про початок моніторингу закупівель» від 18.06.2019р. №171, згідно з пунктом 1 котрого наказано розпочати моніторинг закупівель, у тому числі, щодо дотримання Красносільською сільською радою Лиманського району Одеської області законодавства у сфері публічних закупівель ID: UА-2019-04-26-002238-а (землевпорядні роботи з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га. (код ДК 021:2015:99999999-9 - «Не відображене в інших розділах»), очікуваною вартістю 600000грн.).

Судом з`ясовано, що 08.07.2019р. Державною аудиторською службою України проведено моніторинг закупівель щодо дотримання Красносільською сільською радою Лиманського району Одеської області законодавства у сфері публічних закупівель ID: UА-2019-04-26-002238-а (землевпорядні роботи з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га. (код ДК 021:2015:99999999-9 - «Не відображене в інших розділах»), очікуваною вартістю 600000грн.), за наслідками якого складено Висновок про результати моніторингу закупівлі, котрий затверджено заступником Голови Державної аудиторської служби України Шкуропат О. 09.07.2019р.

Так, у вказаному Висновку, серед іншого, зазначено, що Красносільська сільська рада у звіті про укладені договори визначила предметом закупівлі роботи (землевпорядні роботи з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VII, площею 861,6га.) за кодом 99999999-9 - «Не відображене в інших розділах» національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015року №1749 . Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Таким чином, землевпорядні роботи з інвентаризації земель не належать до робіт у розумінні пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, Красносільською сільською радою укладено договір з ТОВ «ОДЕСЬКА ПРОЕКТНА ЗЕМЛЕВПОРЯДНА ГРУПА» від 25.04.2018р. б/н на суму 600000,00грн. без застосування процедури закупівлі, визначеної частиною 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок чого порушено вимоги частини 7 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».

З матеріалів справи вбачається, що вищевказаний Висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюднено на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua.

Не погодившись з Висновком Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненим на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua, позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, на думку суду, уточнені позовні вимоги Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області про визнання протиправним та скасування Висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненого на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua, є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 25.04.2019р. між Красносільською сільською радою Лиманського району Одеської області (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група» (Виконавець) укладено Договір на виконання робіт у сфері землеустрою №84, за умовами котрого Виконавець зобов`язується виконати наступні роботи: показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 99999999-9 - «Не відображене в інших розділах» (землевпорядні роботи з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га.), а Замовник - прийняти та оплатити виконані роботи. Під роботами з інвентаризації земель розуміється виконання робіт із землеустрою щодо інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га., та рішення сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 21.03.2019р. №1268-VІІ «Про надання дозволу на проведення інвентаризації земель населеного пункту села Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області та розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель». Найменування, зміст, обсяг, характеристика та інші вимоги до виконання робіт, визначаються узгодженим Сторонами завданням на розроблення технічної документацїї із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. « 1122-VІІ площею 861,6га., що є невід`ємною частиною цього Договору. Виконавець зобов`язаний забезпечити якісне виконання робіт, з дотриманням вимог чинного законодавства України, діючих нормативних документів та умов Завдання. Термін та етапи виконання робіт визначаються погодженим сторонами Календарним планом виконання робіт. Договір вважається виконаним, а роботи фактично наданими після отримання Замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області №1122-VІІ площею 861,6га., яка має позитивний висновок територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин та підписаного акта приймання-передачі виконаних робіт, що є підставою для розрахунку. Загальна вартість цього договору становить 600000грн., без ПДВ, відповідно до протоколу погодження договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього Договору.

Відповідно до наявного у матеріалах справи Завдання на розробку технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ площею 861,6га. (ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) від 25.04.2019р., за результатами виконаних Товариством з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група» робіт Красносільській сільській раді Лиманського району Одеської області видається технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га. у паперовому вигляді - 2 примірники; електронний документ, що містить результати виконаних робіт із землеустрою.

Судом з`ясовано, що сторонами Договору на виконання робіт у сфері землеустрою №84 від 25.04.2019р. погоджено терміни та етапи виконання робіт, що підтверджується наявним у матеріалах справи Календарним планом виконання робіт ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 99999999-9 - «Не відображене в інших розділах» (землевпорядні роботи з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га.).

Згідно з наявним у матеріалах справи Протоколом погодження договірної ціни на виконання робіт ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 99999999-9 - «Не відображене в інших розділах» (землевпорядні роботи з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га.) Красносільська сільська рада Лиманського району Одеської області (Замовник) та Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група» (Виконавець) дійшли взаємної згоди на виконання робіт в сумі 600000грн.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлено Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015року №922-VIII (зі змінами та доповненнями), згідно з ч.1 ст.2 якого цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.

У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов`язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.

Спосіб визначення замовником предмета закупівлі відповідно до положень Закону України “Про публічні закупівлі” встановлено Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016р. №454 (зі змінами та доповненнями), відповідно до пункту 1 розділу ІІ «Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» якого, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, за показником п`ятого знака із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників третьої – п`ятої цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015року №1749, а також конкретної назви товару чи послуги.

Згідно з пунктом 12 розділу ІІ «Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженим Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016р. №454 під час визначення предмета закупівлі потрібно враховувати, що відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону закупівлею послуг вважається будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.

Відповідно до пунктів 17, 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт; роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Відповідно до статті 901 Цивільного кодексу України договір про надання послуг – це договір за яким одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується і оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначено Законом України «Про землеустрій» від 22 травня 2003року №858-IV (зі змінами та доповненнями), котрий спрямовано на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про землеустрій» види робіт із землеустрою - обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи, що виконуються з метою складання документації із землеустрою; заходи із землеустрою - передбачені документацією із землеустрою роботи щодо раціонального використання та охорони земель, формування та організації території об`єкта землеустрою з урахуванням їх цільового призначення, обмежень у використанні та обмежень (обтяжень) правами інших осіб (земельних сервітутів), збереження і підвищення родючості ґрунтів; документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо; заходи із землеустрою - передбачені документацією із землеустрою роботи щодо раціонального використання та охорони земель, формування та організації території об`єкта землеустрою з урахуванням їх цільового призначення, обмежень у використанні та обмежень (обтяжень) правами інших осіб (земельних сервітутів), збереження і підвищення родючості ґрунтів.

Статтею 25 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Одним із видів документації із землеустрою, у тому числі, є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Відповідно до статті 28 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою, серед іншого, мають право виконувати роботи із складання документації із землеустрою. Розробники документації із землеустрою, у тому числі, зобов`язані виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором. Максимальний строк складання документації із землеустрою не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.

Статтею 35 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Згідно зі статтею 34 Закону України «Про землеустрій» топографо-геодезичні та картографічні роботи проводяться з метою створення і своєчасного поновлення планово-картографічної основи при здійсненні землеустрою в порядку, визначеному Законом України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність".

Відповідно до ст.38 Закону України «Про землеустрій» земельно-оціночні роботи при здійсненні землеустрою виконуються з метою визначення якісних характеристик, економічної цінності та вартості земель у порядку, встановленому законом.

Статтею 66 Закону України «Про землеустрій» передбачено, що інженеру-землевпоряднику, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним вимогам та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель, виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.

Згідно зі статтею 67 Закону України «Про землеустрій» фінансування робіт із землеустрою здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів юридичних осіб, громадян та інших джерел, не заборонених законом.

На землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель.

Роботи із землеустрою можуть фінансуватися відповідно до укладених договорів за рахунок коштів громадян, юридичних осіб та інших джерел, не заборонених законом.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що роботи – це дії, результат яких не споживається в процесі їх виконання (на відміну від послуг), а утворює самостійний об`єкт матеріального світу. Матеріальний результат робіт може полягати у створенні речі, її переробці чи обробці тощо. Результат роботи заздалегідь визначений у договорі сторін і визначається, передусім, особою, що замовила виконання роботи.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що згідно умов Договору на виконання робіт у сфері землеустрою від 25.04.2019р. №84, укладеного між Красносільською сільською радою Лиманського району Одеської області (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група» (Виконавець), сторони дійшли згоди щодо виконання землевпорядних робіт з інвентаризації земель в межах с.Іванове Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, відповідно до Генерального плану с.Іванове, затвердженого рішенням сесії Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області від 11.10.2018р. №1122-VІІ, площею 861,6га., результат яких не споживається в процесі їх виконання (на відміну від послуг), а утворює самостійний об`єкт матеріального світу, твердження відповідача – Державної аудиторської служби України відносно того, що землевпорядні роботи з інвентаризації земель, у розумінні пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», не належать до робіт, на думку суду, є необґрунтованими, та безпідставними.

Отже, враховуючи вище окреслене, суд дійшов висновку щодо правомірності, та ґрунтовності позовних вимог Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області, та відповідно наявності законодавчо передбачених підстав для визнання протиправним та скасування Висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненого на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua.

Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у письмовому відзиві на позовну заяву.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що уточнені позовні вимоги Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області до Державної аудиторської служби України, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Одеська проектна землевпорядна група» про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненого на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua, задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати Висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі від 08.07.2019р. №281, ідентифікаційний код 40165856, ID моніторингу: UА-М-2019-06-19-000024, оприлюдненого на інтернет-сайті https://рrozorro.gov.ua/tender/ua.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної аудиторської служби України (04070, м.Київ, вул.Петра Сагайдачного,4, код ЄДРПОУ 40165856) на користь Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області (67560, Одеська область, Лиманський район, с.Красносілка, вул.Набережна,87а, код ЄДРПОУ 04379657) судові витрати по сплаті судового збору у загальному розмірі 1921(одна тисяча дев`ятсот двадцять одна)грн.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

.

Джерело: ЄДРСР 86023773
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку