open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 812/1157/17
Моніторити
Рішення /03.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Рішення /20.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Рішення /20.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /14.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Рішення /12.02.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 812/1157/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /03.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Рішення /20.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Рішення /20.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /14.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /24.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Донецький апеляційний адміністративний суд Рішення /12.02.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.12.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

20 листопада 2019 року

Сєвєродонецьк

Справа № 812/1157/17

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

суддів Пляшкової К.О., Смішливої Т.В.,

за участю

секретаря судового засідання Шляхтун М.М.

та

представників сторін:

від позивача - не прибув

від І відповідача - не прибув

від ІІ відповідача - Пономарьов Г.П. (довіреність від 18.07.2019 № 1160/05/14-19)

від третьої особи - Бабіч В.О. (довіреність від 01.01.2019 б/н, свідоцтво про право на

зайняття адвокатською діяльністю від 25.07.2018 № 5090)

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції справу за позовом

Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ»

до Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), Державної служби України з безпеки на транспорті

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто»

про визнання протиправними та скасування рішення та наказу,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду на новому розгляді після скасування Верховним Судом постановою від 14 серпня 2019 року рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року та постанови Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2018 року у справі № 812/1157/17 перебуває справа за позовом Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» (далі - позивач) до Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) (далі – І відповідач), Державної служби України з безпеки на транспорті (далі – ІІ відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» (далі – третя особа), в якому позивач просить:

- визнати протиправним і скасувати рішення Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформлене протоколом від 30 червня 2017 року № 4, в частині недопуску Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі по об`єкту № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358;

- визнати протиправним і скасувати наказ Державної служби України з безпеки на транспорті від 20 липня 2017 року № 689, яким введено в дію рішення Конкурсного комітету про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» (код ЄДРПОУ 30354146) переможцем конкурсу в частині об`єкту № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358.

В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві від 11 серпня 2017 року за № 11/08 Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» зазначило, що 30 червня 2017 року відбувся конкурс з визначення перевізників пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), результати якого оформлені протоколом засідання Конкурсного комітету № 4. Так, по об`єкту конкурсу № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358 рішенням Конкурсного комітету не допущено до участі у конкурсі Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» у зв`язку з тим, що останнім подано недостовірну інформацію, а саме: автобус ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 , на момент проведення конкурсу не пройшов обов`язковий технічний контроль. За наслідками проведення конкурсу переможцем по об`єкту конкурсу № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358 визначено Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» та наказом Державної служби України з безпеки на транспорті введено в дію рішення Конкурсного комітету про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» переможцем конкурсу по вказаному об`єкту конкурсу.

Позивач вважає, що Конкурсним комітетом порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», Закону України «Про автомобільний транспорт» та протиправно не допущено до участі у конкурсі Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ», оскільки перевізник допускається до участі у конкурсі саме по результатах перевірки його відомостей Конкурсним комітетом і рішення про недопуск перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу, недопуск же до участі у конкурсі претендента на стадії прийняття рішення й за результатами голосування членів Конкурсного комітету суперечить Порядку проведення конкурсу та є неправомірним. Для підготовки та проведення конкурсу не залучався робочий орган, чим було порушено вимоги статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Отже, позивачу протиправно було відмовлено в допуску до участі у конкурсі, що, в свою чергу, призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача, оскільки під час вирішення питання щодо допуску до участі в конкурсі, Конкурсний комітет порушив умови по реалізації прав позивача на участь у конкурсі, що потяго за собою прийняття протиправних рішень щодо визначення переможця конкурсу по об`єкту № 24.

Державна служба України з безпеки на транспорті адміністративний позов не визнала, про що подала заперечення на адміністративний позов від 03 жовтня 2017 року без номеру, в яких у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю (т. 1 арк. спр. 46-49).

Заперечуючи проти позову, Державна служба України з безпеки на транспорті, з посиланням на положення пунктів 12, 37, 50 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, вказала, що законодавство визначає строки перевірки достовірності інформації, однак не встановлює строків для прийняття рішення щодо не допуску автомобільних перевізників до участі у конкурсі. Позивача було не допущено до участі у конкурсі на перевезення пасажирів по об`єкту конкурсу № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358 як такого, що подав недостовірну інформацію. Недостовірність інформації полягала в тому, що Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» подало на конкурс автобус ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 , який пропонувало до використання на зазначеному вище автобусному маршруті, який на момент проведення конкурсу не пройшов обов`язковий технічний контроль та цей факт позивачем не заперечується. Також ІІ відповідач зазначив, що стаття 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» містить норму про залучення для підготовки та проведення конкурсу робочого органу, але не містить ознак обов`язковості такого залучення, що, в свою чергу, і деталізує Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, в якому визначено, що робочий орган - підприємство (організація), що має фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології, а також досвід роботи не менш як три роки з питань організації пасажирських перевезень, яке у разі потреби залучається організатором на конкурсних умовах за договором для організації проведення конкурсу.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» надані пояснення від 25 вересня 2019 року без номеру, в яких третя особа вважає позовні вимоги необґрунтованими та просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі (т. 2 арк. спр. 208-212).

Третя особа вказала, що позивачем до участі у конкурсі було заявлено транспортний засіб ПАЗ 32051, державний номер НОМЕР_1 , який на момент подачі документів для участі у конкурсі не пройшов обов`язковий технічний контроль. Відповідно до отриманих відомостей, останній раз транспортний засіб ПАЗ 32051, державний номер НОМЕР_1 , проходив обов`язковий технічний контроль 30 квітня 2014 року, що, з урахуванням дати проведення конкурсу, свідчить про очевидне систематичне ухилення позивачем від виконання законодавчо визначених обов`язків, що висуваються до осіб, які провадять діяльність з перевезення пасажирів. Законодавцем висуваються імперативні вимоги до власників (користувачів) автобусів, що використовуються для перевезення пасажирів на комерційній основі, їх посадових осіб, забезпечувати та допускати до участі у перевезеннях пасажирів сертифіковані транспортні засоби, належного технічного стану, що відповідають правилам дорожнього руху. Статтею 22 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів та їх складових виконується з метою підтримання їх у належному стані та забезпечення встановлених виробником технічних характеристик під час використання, зберігання або утримання протягом періоду експлуатації. Наведені вище вимоги, з урахуванням приписів статті 12 Закону України «Про дорожній рух» та Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137, є загальними, потребують постійного додержання та виконання та не передбачають жодних передумов з їх не дотримання та не містять виключення. Таким чином, пропонування Приватним підприємством «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі транспортного засобу ПАЗ 32051, державний номер НОМЕР_1 , що на момент подачі документів та проведення конкурсу 30 червня 2017 року знаходився у технічному стані, який не відповідав встановленим вимогам, а відтак був заборонений до використання у перевезеннях пасажирів, свідчить про подання позивачем недостовірної інформації, яку було відображено позивачем в анкеті, поданій ним для участі у конкурсі, та переліку транспортних засобів, запропонованих до використання на автобусному маршруті.

Також третя особа звернула увагу суду на той факт, що всупереч вимогам Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137, позивачем для участі у конкурсі було надано анкету без зазначення у ній дати складання відповідної інформації, що вже само по собі є грубим порушенням вимог оформлення документів.

З урахуванням вимог законодавства, що висуваються до автомобільних перевізників-претендентів, які мають намір прийняти участь у конкурсі, прав та обов`язків організатора конкурсу та відповідного конкурсного комітету, з аналізу наявних у справі письмових доказів, на думку третьої особи, вбачається цілком правомірна поведінка І відповідача з прийняття рішення про недопущення Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі на перевезення пасажирів по об`єкту № 24 «Попасна-Бахмут (Артемівськ) рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358, а отже, заявлені позовні вимоги є безпідставними та такими, які не підлягають задоволенню.

Ухвалою від 11 вересня 2019 року серед іншого справу прийнято до провадження, вирішено справу розглядати в порядку загального позовного провадження, по справі призначено підготовче засідання, зобов`язано Конкурсний комітет з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), надати інформацію, який з поданих Приватним підприємством «Первомайське АТП-СВ» на конкурс документів із переліку, наведеному в статті 46 Закону України «Про автомобільний транспорт» та пункті 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, містив недостовірну інформацію, що стало підставою для прийняття рішення про недопущення Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі (т. 2 арк. спр. 198-199).

Ухвалою від 06 листопада 2019 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 календарних днів (т. 3 арк. спр. 79).

Ухвалою від 07 листопада 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у судове засідання на 20 листопада 2019 року о 14 год. 00 хв. (т. 3 арк. спр. 81).

Оскільки зазначена справа відповідно до приписів частини першої статті 24 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) (у редакції до 15 грудня 2017 року) розглядалась і вирішувалась колегією у складі трьох суддів, враховуючи приписи частини тринадцятої статті 31 та частини першої статті 35 КАС України щодо незмінності складу суду, 07 листопада 2019 року Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду зазначеної справи визначено склад колегії суддів: Т. І. Чернявська – головуючий суддя, К. О. Пляшкова, Т. В. Смішлива (т. 3 арк. спр. 82).

У судове засідання представники Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» та Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), не прибули, про дату, час і місце судового засідання позивач та І відповідач повідомлені належним чином (т. 3 арк. спр. 94, 96).

Представник Державної служби України з безпеки на транспорті у судовому засіданні проти позову заперечував, просив у задоволенні позовних вимог відмовити, надав пояснення, аналогічні викладеним у запереченнях на адміністративний позов від 03 жовтня 2017 року без номеру.

Представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» у судовому засіданні просив у задоволенні позову відмовити, надав пояснення, аналогічні викладеним у поясненнях від 25 вересня 2019 року без номеру.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, судом встановлено таке.

Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» (ідентифікаційний код 34724671, місцезнаходження: 93295, Луганська область, Попаснянський район, місто Золоте, вулиця Луначарського, будинок 9) 24 квітня 2007 року зареєстровано юридичною особою, основним видом діяльності підприємства є 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01 жовтня 2019 року за № 1005804517, а також має ліцензію на право внутрішніх перевезень пасажирів автобусами, міжнародних перевезень пасажирів автобусами, на внутрішні перевезення пасажирів легковими автомобілями на замовлення, на внутрішні перевезення пасажирів на таксі, що видана рішенням Державної служби України з безпеки на транспорті 13 жовтня 2016 року за № 732 (т. 1 арк. спр. 53-54; т. 2 арк. спр. 219-222; т. 3 арк. спр. 10-11).

Державною службою України з безпеки на транспорті (далі - Укртрасбезпека) прийнято наказ від 25 травня 2017 року № 516 «Про здійснення заходів щодо проведення конкурсів», яким визначено об`єкти конкурсу з перевезення пасажирів, обов`язкові і додаткові умови конкурсу (т. 1 арк. спр. 141, 142-144, 145-146, 147). Даний наказ оприлюднено на офіційному вебсайті Укртрасбезпеки (т. 1 арк. спр. 14-16).

07 червня 2017 року Укртрасбезпекою видано наказ № 558 «Про внесення змін до додатка 1 до наказу Державної служби України з безпеки на транспорті від 25.05.2017 № 516», який також оприлюднений на офіційному вебсайті Укртрасбезпеки (т. 1 арк. спр. 17, 156).

Згідно з умовами (обов`язковими та додатковими) конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), що відбудеться 30 червня 2017 року, ці умови є обов`язковими до виконання перевізниками – претендентами, які прийматимуть участь у конкурсі. З метою дотримання передбаченої Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, вимоги щодо забезпечення роботи на об`єкті Конкурсу, що включає приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, претендентам, які прийматимуть участь у конкурсі на виконання рейсів приміського маршруту, подаються в якості конкурсної пропозиції щонайменше один транспортний засіб, пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями (т. 1 арк. спр. 142-144, 147).

На виконання вказаних наказів Укртрансбезпеки, умов конкурсу та вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, Приватним підприємством «Первомайське АТП-СВ» як перевізником - претендентом подано документи до участі у конкурсі (т. 1 арк. спр. 51-79; т. 3 арк. спр. 8-36).

Згідно з заявою Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування від 09 червня 2017 року останній претендує на одержання права здійснювати перевезення пасажирів у межах об`єкта конкурсу № 24 на 30 червня 2017 року. У заяві на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування від 09 червня 2017 року Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» зазначило, що у зв`язку з участю в конкурсі воно підтверджує, що: спроможне виконувати вимоги статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»; згодне брати участь у конкурсі відповідно до умов конкурсу, визначених організатором; з об`єктом конкурсу та його основними характеристиками ознайомлене; всі дані, викладені у поданих документах, відповідають дійсності; на момент проведення конкурсу не визнане банкрутом, не порушено справу про банкрутство або проводиться процедура санації; у разі перемоги згодне укласти договір (одержати дозвіл) (т. 1 арк. спр. 51-52; т. 3 арк. спр. 8-9).

В переліку документів, що додаються до заяви, вказані: 1) нотаріально завірена копія ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів; 2) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою «з місцем водія/без місця водія»), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; 3) відомості про автобуси, які будуть використовуватись на автобусному маршруті; 4) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів на автобуси, що пропонуються до використання на автобусному маршруті; 5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі із зазначенням дати проведення конкурсу (у відповідності зі змістом оголошення про проведення конкурсу); 6) інформація про транспортні засоби, що пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті; 7) анкета відповідно до пункту 32 Порядку проведення конкурсу; 8) копія штатного розпису; 9) копія податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку за останні два квартали; 10) відомості про додаткові обслуговування маршруту, до яких включено інвестиційний проект-зобов`язання.

В Переліку транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, та у Відомостях за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватись на автобусному маршруті із зазначенням підстав для їх використання перевізником, Приватним підприємством «Первомайське АТП-СВ» вказаний транспортний засіб ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 (т. 1 арк. спр. 55, 63; т. 3 арк. спр. 12, 20).

Відповідно до Інформації Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» пропонує для використання на маршруті, що є об`єктом конкурсу, наступний транспортний засіб, що пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями: ПАЗ 32051, реєстраційний номер ВВ0677СМ (т. 1 арк. спр. 65; т. 3 арк. спр. 22).

В анкеті до заяви про участь у конкурсі від червня 2017 року без зазначення конкретного числа Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» також вказало транспортний засіб ПАЗ 32051, якому 15 років (рік випуску – 2002) відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 (т. 1 арк. спр. 61, 66-67; т. 3 арк. спр. 23-24, 18).

У відомостях про додаткові умови обслуговування маршруту Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» вказало, що має необхідний досвід роботи для виконання перевезень на маршруті, що є об`єктом конкурсу. Крім того, з метою підвищення якості послуг з перевезення, керуючись положеннями Закону України «Про автомобільний транспорт», підприємство зобов`язується здійснювати перевезення на цьому маршруті транспортними засобами, що відповідають чи перевищуватимуть вимоги конкурсу та по можливості оновлювати рухомий склад, що дасть можливість забезпечити необхідний рівень безпеки, якості та комфорту перевезень пасажирів на даному напрямку (т. 1 арк. спр. 78; т. 3 арк. спр. 35).

Листом від 26 червня 2017 року за № 31/7724 Головний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ України надав Укртрансбезпеці інформацію про транспортні засоби, що знаходяться у власності (співвласності) перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжобласних маршрутах загального користування, що відбудеться 30 червня 2017 року, відповідно до якої по перевізнику Приватному підприємству «Первомайське АТП-СВ» транспортний засіб ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 , що переобладнаний для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, пройшов обов`язковий технічний контроль 30 квітня 2014 року (т. 1 арк. спр. 85-94; т. 3 арк. спр. 5-7).

Листом від 28 листопада 2017 року за № 31/12/10-4527 Регіональний сервісний центр МВС в Луганській області повідомив суду, що згідно з базою даних Єдиного державного реєстру МВС України станом на 28 листопада 2017 року технічний огляд автобуса ПАЗ 32051 ПЕ, номерний знак НОМЕР_1 , було проведено 16 листопада 2017 року Приватним підприємством «Рубежтехсервіс-2012» (реєстраційний номер НОМЕР_3 ) та видано протокол обов`язкового технічного контролю серії АК № 042869 (т. 1 арк. спр. 195).

Згідно з протоколом перевірки технічного стану транспортного засобу від 16 листопада 2017 року за № 00511-03074-17 за наслідками проходження обов`язкового технічного контролю автобус ПАЗ 32051 ПЕ, номерний знак НОМЕР_1 , визнано технічно справним (т. 1 арк. спр. 185).

Листом від 26 червня 2017 року за № 10811/5/99-99-13-04-01-16 Державна фіскальна служба України надала Укртрансбезпеці інформацію щодо чисельності найманих працівників перевізника-претендента Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» (т. 1 арк. спр. 95-98).

Листом від 22 червня 2017 року за № 3433-05/21033-03 Міністерство економічного розвитку і торгівлі надало Укртрансбезпеці інформацію з Реєстру державної системи сертифікації щодо сертифікатів відповідності на послуги транспортних перевезень (міські, приміські, міжміські) та послуги з перевезення пасажирів автобусами міського, приміського та міжміського сполучення, в якому Приватне підприємство «Первомайське АТП-СВ» відсутнє (т. 1 арк. спр. 169-176).

Відповідно до протоколу № 4 засідання конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходяться за межі території області (міжобласний маршрут), від 30 червня 2017 року при розгляді пропозицій по об`єкту № 24 Конкурсним комітетом повідомлено, що до участі у конкурсі надійшли заяви від 3-х претендентів на право здійснення перевезень пасажирів по об`єкту № 24 на маршруті «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358: Товариства з обмеженою відповідальністю «Автолайн Компані», Товариства з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» та Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» (т. 1 арк. спр. 80-82, 115-136).

Під час розгляду пропозицій, представником Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України повідомлено Конкурсний комітет, що Приватним підприємством «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі запропоновано автобус ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 , який на момент проведення конкурсу не пройшов обов`язкового технічного контролю. Останній раз вказаний транспортний засіб проходив технічний контроль 30 квітня 2014 року. Секретарем Конкурсного комітету Тришкалюком І.М. поставлено на голосування пропозицію про недопущення Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі по об`єкту № 24 як такого, що надав недостовірну інформацію. За рішення про недопуск до участі у вказаному конкурсі по об`єкту № 24 Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» члени Конкурсного комітету проголосували одноголосно.

Також Конкурсним комітетом розглянуто документи претендента-перевізника Товариства з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» та у членів Конкурсного комітету зауважень щодо оформлення претендентом-перевізником не виникло. За результатами голосування Конкурсним комітетом прийняте рішення: визнати переможцем конкурсу Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» (нараховано 25 балів) на самостійне виконання рейсів №№ 347/348, 355/356, 357/358 по маршруту «Попасна-Бахмут (Артемівськ)».

Наказом Державної служби України з безпеки на транспорті від 20 липня 2017 року № 689 «Про введення в дію рішень прийнятих на засіданні конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) 30 червня 2017 року» введено в дію рішення, прийняті на засіданні Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформлені протоколом від 30 червня 2017 року № 4 (т. 1 арк. спр. 83-84, 137-138; т. 3 арк. спр. 37-38).

Листом від 02 серпня 2017 року за № 1811/02/14-17 Державна служба України з безпеки на транспорті повідомила Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто», що відповідно до наказу Укртрансбезпеки від 20 липня 2017 року № 689 «Про введення в дію рішень прийнятих на засіданні конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) 30 червня 2017 року» перевізника Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» призначено на самостійне виконання рейсів №№ 347/348, 355/356, 357/358 по маршруту «Попасна-Бахмут (Артемівськ)», строком з 21 липня 2017 року по 20 липня 2022 року (т. 1 арк. спр. 139).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року, яке залишено без змін постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2018 року, адміністративний позов Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» до Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто», про визнання протиправним та скасування рішення задоволено (т. 2 арк. спр. 2-8, 89-94):

- визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформлене протоколом від 30 червня 2017 року № 4 в частині недопуску ПП «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі по об`єкту № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358;

- визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформлене протоколом засідання від 30 червня 2017 року № 4, в частині визнання переможцем конкурсу ТОВ «Север-Авто» на самостійне виконання рейсів №№ 347/348, 355/356, 357/358 по маршруту «Попасна-Бахмут (Артемівськ)»;

- визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби України з безпеки на транспорті від 20 липня 2017 року № 689, яким введено в дію рішення Конкурсного комітету про визнання ТОВ «Север-Авто» (код ЄДРПОУ 30354146) переможцем конкурсу в частині об`єкту № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358;

- стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті на користь Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» (ідентифікаційний код 34724671, місцезнаходження: 93295, Луганська область, Попаснянський район, місто Золоте, вулиця Луначарська, будинок 9) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3200,00 грн (три тисячі двісті грн 00 коп.) (

Постановою Верховного Суду від 14 серпня 2019 року скасовано рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2018 року у справі № 812/1157/17, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції (т. 2 арк. спр. 177-190).

В постанові від 14 серпня 2019 року Верховний Суд висновки судів попередніх інстанцій про не залучення робочого органу до складу Конкурсного комітету як підстави для задоволення позову визнав хибними, оскільки частина перша статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлює, що для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють Конкурсний комітет, до складу якого робочий орган не входить.

Залучення робочого органу, тобто, підприємства (організації), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень, передбачено частиною одинадцятою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

Зазначеним положенням кореспондують приписи пункту 2 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, якими визначено, що робочий орган може залучатися організатором у разі потреби на конкурсних умовах за договором для організації проведення конкурсу. Отже, залучення робочого органу з метою для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету є дискреційним правом організатора конкурсу і відбувається у разі необхідності на конкурсних засадах.

Також в постанові від 14 серпня 2019 року Верховний Суд вказав, що судами не досліджувалися обставини щодо того, яка саме інформація та вказана у якому документі за переліком, визначеному статтею 46 Закону України «Про автомобільний транспорт» та пунктом 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, є недостовірною.

Верховний Суд зазначив, що під час нового розгляду суду першої інстанції необхідно встановити, який з поданих позивачем на конкурс документів, із переліку наведеному в статті 46 Закону України «Про автомобільний транспорт» та пункті 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081, містив недостовірну інформацію, що стало підставою для прийняття рішення про недопущення позивача до участі у конкурсі, та надати оцінку такої інформації. Крім того, під час нового розгляду судам слід також враховувати, що подання до участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію, та невідповідність перевізника вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» є окремими підставами для прийняття рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, визначеними окремими підпунктами пункту 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081.

Частиною п`ятою статті 353 КАС України регламентовано, що висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов`язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи.

Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103 (далі – Положення), Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства) (тут і надалі посилання на норми Положення наводяться у редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з підпунктом 59-1 пункту 5 Положення Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить конкурси з перевезення пасажирів на міжміських і приміських маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласних маршрутах).

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України від 05 квітня 2001 року № 2344-III «Про автомобільний транспорт» (далі – Закон № 2344-III), який відповідно до статті 3 регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень (тут і надалі посилання на норми Закону № 2344-III наводяться у редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до частини першої статті 2 Закону № 2344-III законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, законів України «Про транспорт», «Про дорожній рух» чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.

Згідно з абзацами першим-третім частини другої статті 2 Закону № 2344-III завданнями законодавства з питань перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом є: визначення основних правових та організаційних основ державного регулювання у сфері перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; установлення вимог до перевізників, водіїв та транспортних засобів щодо забезпечення безпеки перевезень та екологічної безпеки.

Основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг (частина перша статті 5 Закону № 2344-III).

Абзацами першим, другим частини першої статті 20 Закону № 2344-III передбачено, що конструкція та технічний стан транспортних засобів, а також їх частини мають відповідати вимогам, порядок визначення яких установлює Кабінет Міністрів України, та забезпечувати: безпеку людей, які користуються транспортними засобами чи беруть участь у дорожньому русі.

Згідно з частиною першою статті 23 Закону № 2344-III контроль технічного стану транспортних засобів включає: обов`язковий технічний контроль транспортних засобів; перевірку технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками.

Порядок проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України. Перевірка технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками здійснюється в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту (частини п`ята, шоста статті 23 Закону № 2344-III).

Відповідно до частини першої статті 34 Закону № 2344-III, якою встановлені вимоги до автомобільного перевізника, автомобільний перевізник повинен:

виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;

утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;

забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;

забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;

організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;

забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;

забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;

забезпечувати безпеку дорожнього руху;

забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Частинами першою, другою статті 43 Закону № 2344-III регламентовано, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування (частина перша статті 44 Закону № 2344-III).

Згідно з частиною другою статті 44 Закону № 2344-III до обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

Відповідно до частини дев`ятої статті 44 Закону № 2344-III для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України (частина дванадцята статті 44 Закону № 2344-III).

Частиною першою статті 45 Закону № 2344-III регламентовано, що у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

Згідно з частиною другою статті 45 Закону № 2344-III до участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Частиною першою статті 46 Закону № 2344-III закріплено, що для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 (далі – Порядок № 1081), визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - конкурс) і є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (тут і надалі посилання на норми Порядку № 1081 наводяться у редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 10 Порядку № 1081 визначено, що організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт». Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1081 Конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Пунктом 29 Порядку № 1081 регламентовано, що для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:

2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);

3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою «з місцем водія/без місця водія»), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу;

4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;

5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;

6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;

7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);

8) перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;

9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;

10) копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останні повні два квартали.

Згідно з пунктом 32 Порядку № 1081 до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу, а також перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце, оголошується перевізникам-претендентам під час конкурсу, у 10-денний строк оформляється протоколом, який підписується присутнім головою або заступником голови та секретарем конкурсного комітету, і подається організатору (пункт 49 Порядку № 1081).

Відповідно до пункту 50 Порядку № 1081 протокол засідання конкурсного комітету повинен містити інформацію про:

дату, час та місце проведення засідання конкурсного комітету;

прізвища, імена та по батькові членів конкурсного комітету, які присутні на засіданні;

номери та назви об`єктів конкурсу;

найменування перевізників-претендентів;

результати голосування членів конкурсного комітету або результати, отримані за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів;

рішення конкурсного комітету про визначення переможця конкурсу та перевізника-претендента, який за результатами розгляду посів друге місце;

рішення про недопущення перевізника-претендента до участі в конкурсі, якщо воно мало місце.

Рішення конкурсного комітету щодо визначення переможця конкурсу вводяться в дію наказом (постановою або іншим розпорядчим документом) організатора протягом не більш як 30 робочих днів з дня проведення конкурсу (пункт 52 Порядку № 1081).

З викладеного слідує, що подання автомобільними перевізниками до участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію, та невідповідність автомобільного перевізника вимогам статті 34 Закону № 2344-III є окремими підставами, визначеними частиною другою статті 45 Закону № 2344-III та пунктом 12 Порядку № 1081, для прийняття Конкурсним комітетом рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника.

Закон України від 30 червня 1993 року № 3353-XII «Про дорожній рух» (далі – Закон № 3353-XII) визначає правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров`я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища (тут і надалі посилання на норми Закону № 3353-XII наводяться у редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).

Частиною першою статті 35 Закону № 3353-XII передбачено, що транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов`язковому технічному контролю відповідно до цієї статті.

Згідно з частиною другою статті 35 Закону № 3353-XII обов`язковому технічному контролю не підлягають:

1) легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації;

2) легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років.

3) технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України»;

Обов`язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме: системи гальмового і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, пневматичних шин та коліс, світлопропускання скла, газобалонного обладнання (за наявності), інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища (частина третя статті 35 Закону № 3353-XII).

Згідно з частиною четвертою статті 35 Закону № 3353-XII порядок проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.

Згідно з частиною сьомою статті 35 Закону № 3353-XII періодичність проходження обов`язкового технічного контролю становить:

для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років - кожні два роки;

для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації - щороку;

для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.

На кожний транспортний засіб, що пройшов обов`язковий технічний контроль і визнаний технічно справним, суб`єкт проведення обов`язкового технічного контролю складає протокол перевірки його технічного стану, який видається водію транспортного засобу. У протоколі зазначається строк чергового проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до періодичності проходження, встановленої частиною восьмою цієї статті (частина восьма статті 35 Закону № 3353-XII).

Відповідно до приписів частини першої статті 36 Закону № 3353-XII власники транспортних засобів або особи, які їх експлуатують, зобов`язані забезпечувати своєчасне і в повному обсязі проведення робіт по їх технічному обслуговуванню і ремонту згідно з нормативами, встановленими виробниками відповідних транспортних засобів.

Підстави для заборони експлуатації транспортних засобів визначені у статті 37 Закону № 3353-XII.

Так, частиною першою статті 37 Закону № 3353-XII закріплено, що забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені чи підроблені, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерними знаками, які закріплені у не встановлених для цього місцях, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів, перевернуті чи не освітлені, а також транспортних засобів, що підлягають обов`язковому технічному контролю, але не пройшли його, та у випадках, передбачених законодавством, без чинного на території України поліса обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката «Зелена картка»).

З викладеного слідує, що автобуси підлягають обов`язковому технічному контролю двічі на рік. Експлуатація автобусів, що підлягають обов`язковому технічному контролю двічі на рік, але не пройшли його, заборонена.

Оскільки транспортний засіб Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» автобус ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 , що переобладнаний для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями та підлягає обов`язковому технічному контролю двічі на рік, пройшов обов`язковий технічний контроль 30 квітня 2014 року, та в подальшому не проходив обов`язковий технічний контроль двічі на рік, експлуатація такого транспортного засобу частиною першою статті 37 Закону № 3353-XII заборонена.

Таким чином, станом на час подання позивачем документів для участі у конкурсі автобус ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 , що переобладнаний для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, внаслідок встановленої законом заборони на його експлуатацію не міг зазначатись Приватним підприємством «Первомайське АТП-СВ» в Переліку транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, у Відомостях за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватись на автобусному маршруті із зазначенням підстав для їх використання перевізником, в Інформації про те, що пропонується для використання на маршруті, що є об`єктом конкурсу, транспортний засіб, пристосований для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, та в анкеті до заяви про участь у конкурсі від червня 2017 року без зазначення конкретного числа (т. 1 арк. спр. 55, 63, 65, 66-67; т. 3 арк. спр. 12, 20, 22, 23-24). Зазначення інформації про автобус ПАЗ 32051, реєстраційний номер НОМЕР_1 , у вказаних документах свідчить про подання автомобільним перевізником до участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію (тобто інформацію, яка не відповідає дійсності).

За встановлених судом обставин суд дійшов висновку, що рішення Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут), оформлене протоколом від 30 червня 2017 року № 4, в частині недопуску Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» до участі у конкурсі по об`єкту № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358, та наказ Державної служби України з безпеки на транспорті від 20 липня 2017 року № 689 «Про введення в дію рішень прийнятих на засіданні конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) 30 червня 2017 року», яким введено в дію рішення Конкурсного комітету про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» (код ЄДРПОУ 30354146) переможцем конкурсу в частині об`єкту № 24 маршрут «Попасна-Бахмут (Артемівськ)» рейси №№ 347/348, 355/356, 357/358, відповідають критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, підстави для визнання їх протиправними та скасування відсутні.

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торія проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

Оскільки в межах даної адміністративної справи основні (суттєві) аргументи позовної заяви є необґрунтованими, а відповідач як суб`єкт владних повноважень, на якого частиною другою статті 77 КАС України покладено обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, довів суду правомірність оскаржуваних рішень, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані і у задоволенні позову слід відмовити повністю.

За правилами статті 139 КАС України понесені позивачем витрати у виді судового збору за подання даного позову покладаються на позивача та відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 33, 34, 72-77, 90, 94, 132, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Приватного підприємства «Первомайське АТП-СВ» (ідентифікаційний код 34724671, місцезнаходження: 93295, Луганська область, Попаснянський район, місто Золоте, вулиця Луначарського, будинок 9) до Конкурсного комітету з проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут) (місцезнаходження: 03135, місто Київ, Шевченківський район, проспект Перемоги, будинок 14), Державної служби України з безпеки на транспорті (ідентифікаційний код 39816845, місцезнаходження: 03135, місто Київ, Шевченківський район, проспект Перемоги, будинок 14), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Север-Авто» (ідентифікаційний код 30354146, місцезнаходження: 84100, Донецька область, місто Слов`янськ, вулиця Торгова, будинок 60) про визнання протиправними та скасування рішення та наказу відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України повне рішення суду складено 29 листопада 2019 року.

Головуючий суддя

Т.І. Чернявська

Суддя Суддя

К.О. Пляшкова Т.В. Смішлива

Джерело: ЄДРСР 85996616
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку