open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
8 Справа № 1840/3774/18
Моніторити
Ухвала суду /21.12.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.12.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Постанова /07.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.11.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.11.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.07.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Рішення /18.07.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2018/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2018/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2018/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2018/ Сумський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 1840/3774/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /21.12.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.12.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2020/ Сумський окружний адміністративний суд Постанова /07.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /06.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.11.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.11.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.07.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Рішення /18.07.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.07.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2019/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2018/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2018/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2018/ Сумський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2018/ Сумський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2019 р.

Справа № 1840/3774/18

Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Бегунца А.О.,

Суддів: Макаренко Я.М. , Мінаєвої О.М. ,

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.,

представника позивача Цуканова В.В.

представників відповідачів Яндоли Є.Л., Подлесного В.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 року, головуючий суддя І інстанції: О.М. Кунець, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 30.07.19 року по справі № 1840/3774/18

за позовом ОСОБА_1

до Біжівської сільської ради Буринського району Сумської області , Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області

треті особи Сумська обласна державна адміністрація , Черепівська сільська рада Буринського району Сумської області

про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач , ОСОБА_1 , звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Біжівської сільської ради Буринського району Сумської області, Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Сумська обласна державна адміністрація, Черепівська сільська рада Буринського району Сумської області, в якому просив суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення п`ятнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 12.09.2016 "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради", яким було вирішено дати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради в Тернівську територіальну громаду з центром у селищі Терни;

- визнати протиправними та скасувати рішення шістнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 30.09.2016 "Про схвалення проекту рішення сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким було схвалено проект рішення Біжівської сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальне громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни;

- визнати протиправними та скасувати рішення сімнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 05.10.2016 "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким було вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

- визнати протиправними в частині та частково скасувати рішення від 30.09.2016 дев`ятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, яким було схвалено проект рішення Тернівської селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради, Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни, в частині схвалення проекту рішення Тернівської селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни та сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни;

- визнати протиправними в частині та частково скасувати рішення від 04.10.2016 десятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, яким було вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради, Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни, в частині об`єднання з територіальними громадами селища міського типу Терни та сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржувані рішення прийняті як Біжівською сільською радою, так і Тернівською селищною радою, з грубими порушеннями норм права, а відповідно і прав позивача. Відповідачами порушено норми Конституції України, положення Європейської хартії місцевого самоврядування та Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", а саме порушено строки визначені вказаним Законом для вивчення пропозиції щодо об`єднання та проведення громадського обговорення. Позивач зазначає, що об`єднання територіальної громади Біжівської сільської ради Буринського району з Тернівською селищною радою суперечить інтересам позивача, інтересам членів родини позивача, а також інтересам всієї територіальної громади.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 відмовлено в задоволенні позовних вимог.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою заявник просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права.

Відповідно до відзиву на апеляційну скаргу, відповідач Тернівська селищна рада Недригайлівського району Сумської області зазначає, що в апеляційній скарзі не наведено достатніх підстав для скасування рішення суду першої інстанції, а тому воно є законним, обґрунтованим та не підлягає скасуванню.

Відповідно до відзиву на апеляційну скаргу Сумська обласна державна адміністрація зазначає, що нею у межах компетенції та з дотриманням процедури надано висновок щодо відповідності наданих проектів рішень про добровільне ОТГ Конституції та законам України.

Відповідно до відзиву на апеляційну скаргу Черепівська сільська рада Буринського району Сумської області зазначила про обґрунтованість вимог апеляційної скарги позивача та просила її задовольнити.

В судовому засіданні представник позивача просив апеляційну скаргу задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідача Тернівської селищної ради Подлєсний В.А. проти задоволення апеляційної скарги заперечував та зазначив, що рішення Сумського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 є законним та обґрунтованим.

Представник відповідачів Яндола Є.А. просив рішення суду першої інстанції залишити без змін, у задоволенні апеляційної скарги відмовити.

Треті особи до судового засідання не з`явились, про день, час та місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.

Відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, неявка сторін або інших учасникв справи, належним чином повідомлених про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що до Біжівської сільської ради двічі надходила пропозиція від Тернівської селищної ради стосовно об`єднання, а саме листом від 26.05.2013 "Про ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад" (вихідний №445-02-27 від 13.05.2016р.) та листом від 11.08.2016р. (вих.№747-02-27 від 03.08.2016р.).

У вказаних листах Тернівська селищна рада висловила пропозицію щодо об`єднання, крім іншого, Біжівській сільраді в Тернівську об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром в смт.Терни.

Процедурі надсилання листів з пропозицією про об`єднання у Тернівській селищній раді передувала процедура надання згоди Тернівської селищної ради на об`єднання з відповідними сільськими радами.

Розпорядженням Тернівського селищного голови від 01.07.2016 №61-ОД ініційовано добровільне об`єднання чотирьох територіальних громад, а саме Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради Буринського району Сумської області із адміністративним центром об`єднаної територіальної громади в смт. Терни.

28.07.2016 та 29.07.2016 в Тернівській селищній раді проведені громадські обговорення за результатами яких вирішено підтримати ініціативу Тернівського селищного голови про добровільне об`єднання.

Рішенням сьомої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 02.08.2016 "Про надання дозволу на добровільне об`єднання територіальних громад" надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради. Протокол сьомої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 02.08.2016.

Рішенням сьомої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 02.08.2016 затверджено Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об`єднання територіальних громад.

Після отримання листа від Тернівської селищної ради з пропозицією на об`єднання, Рішенням чотирнадцятої сесії сьомого скликання Біжівської сільської ради від 08.09.2016 вирішено пропозицію Тернівської селищної ради про об`єднання територіальних громад в Тернівську територіальну громаду взяти до відома, здійснити подвірний обхід на всіх округах з метою дотримання вимог ЗУ "Про добровільне об`єднання територіальних громад". Сходку жителів Біжівської сільської ради призначено на 09.09.2016 о 10-00 в Біжівському сільському клубі. Рішення сільради, за відсутності на той час офіційного сайту, розташовано на дошці оголошень.

Факт проведення подвірного обходу підтверджується відповідними письмовими "Результатами опитування громадян Біжівського округу.

Вказаний факт підтверджується допитаним в судовому засіданні в суді першої інстанції в якості свідка ОСОБА_2 - секретар Біжівської сільської ради.

Як свідчать матеріали справи, 09.09.2016р. відбувся захід - сход жителів Біжівської сільської ради, про що складено відповідний Протокол, на якому були присутні 74 жителів Біжівської сільської ради. Розглядалось питання про пропозицію Тернівської селищної ради щодо добровільного об`єднання.

Вказаний факт також підтверджується допитаним в судовому засіданні в суді першої інстанції в якості свідка ОСОБА_2 - секретар Біжівської сільської ради.

Рішенням п`ятнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 12.09.2016 року "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради" вирішено дати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради в Тернівську територіальну громаду з центром у селищі Терни.

Зі змісту наявного в матеріалах справи Протоколу п`ятнадцятої сесії від 12.09.2016 встановлено, що більшість депутатів проголосували "за" надання згоди на добровільне об`єднання сіл Біжівка, Голуби, Болотівка в Тернівську територіальну громаду з центром у селищі Терни.

Депутатами Біжівської сільської ради прийнято протокольне рішення "Про делегування представників до спільної групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад в Тернівську територіальну громаду з центром у селищі Терни".

З метою виконання вимог ст. 6 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", Розпорядженням Тернівської селищної ради від 23.09.2016 №91-ОД утворено спільну робочу групу з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Зі змісту наявного матеріалах справи Протоколу засідання спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад від 23.09.2016 встановлено, що за наслідками засідання вирішили підготувати відповідні проекти рішення до 28.09.2016. Доручити сільським головам, у т.ч. і голові Біжівської сільської ради - ОСОБА_3 , забезпечити проведення обов`язкового громадського обговорення підготовлених проектів рішень щодо добровільного об"єднання територіальних громад.

На виконання вимог ч. 2 ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", якими визначається, що питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення їх на розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення, прийнято рішення шістнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 30.09.2016 "Про схвалення проекту рішення сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким схвалено проект рішення Біжівської сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та ЧерепївкаТернївської селищної ради Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальне громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

30.09.2016 відбулось засідання дев`ятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради, на якому за результатами громадського обговорення прийнято рішення "Про схвалення проекту рішення селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким схвалено проект рішення Тернівської селищної ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради, Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни та доручено Тернівському селищному голові подати проект рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад" до Сумської ОДА для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та Законам України.

Відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується розпорядженням голови обласної державної адміністрації. При цьому, згідно з ч. 6 ст. 7 вказаного Закону, у разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

Натомість висновком ОСОБА_4 встановлено, що проект рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад відповідає Конституції та законам України.

Так, Розпорядженням голови Сумської ОДА від 03.10.2016 №497-ОД затверджено висновок щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад", схваленого Тернівської селищною радою, Черепівської сільрадою, Біжівською сільрадою щодо об`єднання в Тернівську селищу об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

Згідно з ч. 5 ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", у разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.

У зв`язку з позитивним висновком ОСОБА_4 відповідачами прийняті наступні рішення: 04.10.2016 відбулось засідання десятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради, на якому прийнято рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та Черепівка Тернівської селищної ради, Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни, доручено Тернівському селищному голові звернутися до ОСОБА_4 з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів Тернівської селищної ради Тернівської селищної об`єднаної територіальної громади та Тернівського голови в установленому законом порядку.

Рішення сімнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 05.10.2016 "Про добровільне об`єднання територіальних громад", вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та ЧерепівкаТернівської селищної ради Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, КарпенковеЧерепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

Тернівський селищний голова звернувся до ОСОБА_4 з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття адміністрацією рішення про призначення перших виборів депутатів Тернівської селищної ради об`єднаної територіальної громади та Тернівського селищного голови в установленому законом порядку, після чого ОСОБА_5 ОДА листом від 07.10.2016 №01-17/6904 звернулася з відповідним зверненням до Центральної виборчої комісії.

Постановою Центральної виборчої комісії від 26.10.2016 №458 встановлено відсутність правових підстав для призначення перших виборів депутатів Тернівської селищної ради об`єднаної територіальної громади та Тернівського селищного голови і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів у зв`язку, зокрема, із наявністю двох населених пунктів у цій громаді з тотожними географічними назвами - село Черепівка Буринського району та село Черепівка Недригайлівського району, а також відсутністю відповідної постанови Верховної Ради України щодо зміни меж Недригайлівського та Буринського районів, про що листом від 01.11.2016 №01-1/7546 Сумська ОДА повідомила Тернівську селищну раду.

13.03.2018 року постановою Верховної ради України, яка до Сумської обласної державної адміністрації надійшла 26.03.2018, перейменовано село Черепівка Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області на село Мала Черепівка.

В адміністративному позові позивачем зазначено, що у 2018 році від односельчан йому стало відомо, що 12.06.2017 року відбулись збори жителів села Біжівка на яких створено ініціативну групу з питання добровільного об`єднання/приєднання територіальної громади Черепівської сільської ради до Буринської міської ради з центром у місті Буринь. Ініціативна група, яка створена 12.06.2017 року обійшла жителів громади по їх домівках, зібравши підписи жителів з питання об`єднання Біжівської сільської ради до Буринської міської ради з центром у місті Буринь в ході обходу з`ясовано, що за приєднання до Буринської територіальної громади виступає більшість населення Біжівської територіальної громади, про що обговорено на зборах ініціативної групи від 06.07.2017 року. На зборах ініціативної групи від 13.07.2017 року вирішено скликати позачергову сесію Біжівської сільської ради з питання внесення змін до рішення від 12.09.2016 року.

Рішенням двадцять шостої сесії Біжівської сільської ради від 18.07.2017 року внесено зміни до рішення п`ятнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 12.09.2016 року, надано згоду на добровільне приєднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради до Буринської міської об`єднаної територіальної громади з центром в м. Буринь.

Рішенням тридцять другої сесії Біжівської сільської ради від 14.12.2017 року, підтримано ініціативу ініціативної групи в порядку місцевої ініціативи про добровільне приєднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради до Буринської міської об`єднаної територіальної громади з центром в м. Буринь.

Згідно відповіді Сумської обласної державної адміністрації від 15.01.2018 року, наданої на запит ОСОБА_6 , вказано, що скасувати рішення про добровільне об`єднання територіальних громад можливе в судовому порядку, або за рішенням рад, що прийняли таке рішення.

Не погоджуючись з рішеннями Біжівської сільської ради щодо приєднання до Тернівської територіальної громади, позивач звернувся до суду з вказаним позовом про оскарження рішень Біжівської сільської ради та Тернівської селищної ради в частині приєднання Біжівської сільради до Тернівської об`єднаної територіальної громади.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суду першої інстанції виходив з їх необґрунтованості.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.

Відповідно до ст. 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Вказані норми узгоджуються з ч. 3 ст. 24 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні", відповідно до якої органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради України і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно з ст. 2, 3 Закону України від 05.02.2015 №157-VІІІ "Про добровільне об`єднання територіальних громад", добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст. Об`єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.

Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Судовим розглядом встановлено, що ініціатором об`єднання виступив Тернівський селищний голова, який розпорядженням від 01.07.2016 №61-ОД ініційовано добровільне об`єднання територіальних громад, а саме Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради Буринського району Сумської області із адміністративним центром об`єднаної територіальної громади в смт. Терни. Після чого в межах 30 днів з дня надходження такої пропозиції проведені громадські обговорення, та за результатами яких вирішено підтримати ініціативу Тернівського селищного голови про добровільне об`єднання громад.

За результатами громадського обговорення рішенням сьомої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 02.08.2016 надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради та делеговано представників до спільної робочої групи. Крім іншого, рішенням сьомої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради від 02.08.2016 затверджено Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об`єднання територіальних громад.

Враховуючи вказане, Тернівською селищною радою дотримано вимоги ст. 5 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.

У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію.

Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об`єднується.

Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад.

Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Судовим розглядом встановлено, що на виконання вимог ст. 6 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" Тернівським селищним головою після прийняття Тернівської селищною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад направлено відповідний лист від 11.08.2016 №747-02-27 "Про ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад", сільським головам суміжних територіальних громад, в тому числі відповідачу- Біжівській сільраді, в якому висловив пропозицію щодо об`єднання Тернівської селищної ради, Біжівської сільської ради, Суховерхівської сільської ради та Черепівської сільради в Тернівську об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром в смт.Терни.

На виконання вимог ч. 2 ст. 6 Закону, Біжівським сільським головою забезпечено вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення. Так, після надходження поданої ініціативи Біжівським сільським головою в межах 30 днів було проведено громадське обговорення шляхом опитування громадян у спосіб "подвірного обходу".

Після завершення громадського обговорення пропозиція подана до Біжівської сільської ради для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 6 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", рішенням п`ятнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 12.09.2016 "Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради”, яким вирішено дати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради в Тернівську територіальну громаду з центром у селищі Терни та, крім іншого, на засіданні вирішено делегувати представників до спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад".

У зв`язку з надходженням рішень про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад, розпорядженням Тернівського селищного голови від 23.09.2016 №94-ОД, у відповідності до вказаних вище норм, утворено спільну робочу групу з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання громад , якою 23.09.2016 проведене перше засіданні.

Отже, Біжівською сільрадою та Тернівською селищною радою дотримано порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, визначений в ст. 6 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Доводи апеляційної скарги стосовно того, що Біжівською сільрадою порушено вимоги ч. 4 ст. 5 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" на підставі того, що не було прийнято відповідного порядку проведення громадського обговорення, є необґрунтованими, враховуючи наступне.

Так, відповідно до ч. 4 ст. 5 статті 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Згідно з ч. 2 ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" термін "громадське обговорення" конкретизується як громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю. В той же час, жодних вимог щодо форми або способу проведення громадських обговорень законом не визначено.

Рішенням Біжівської сільської ради від 08.09.2016 вирішено проведення громадського обговорення шляхом подвірного обходу жителів та призначення сходки жителів Біжівської сільської ради на 09.09.2016.

Протоколом сходки жителів Біжівської сільської ради від 09.09.2016 підтверджується проведення цього заходу, відповідно, депутатами проведено вивчення громадської думки шляхом опитування громадян ради, крім іншого, до матеріалів справи додані списки з підписами осіб, що підтверджує те, що радою визначено порядок проведення громадського обговорення саме у такий спосіб.

Доводи апеляційної скарги стосовно порушення Біжівською сільрадою вимог ч. 2 ст. 6 Закону України “Про добровільне об`єднання територіальних громад” в частині не видання розпорядження щодо забезпечення вивчення пропозицій щодо об`єднання, громадського обговорення та відсутність звіту про результати громадських обговорень та його опублікування, є необґрунтованими, оскільки, положення казаної статі визначають, що сільський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, проте вказані норми не встановлюють спосіб такого вивчення саме у формі розпорядження та не передбачають прийняття звіту про результати громадських обговорень та його опублікування. Проведене громадське обговорення та подання відповідної пропозиції на розгляд сесії ради, на якій така пропозиція розглядалась, свідчить про те, що таке вивчення та громадське обговорення відбувалось.

Відповідно до ст. 7 Закону України “Про добровільне об`єднання територіальних громад”, проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування; 3) план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.

Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.

Судовим розглядом встановлено, що спільною робочою групою 23.09.2016 на засіданні вирішено підготувати проекти рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад до 28.09.2016 та доручено сільським головам, які увійшли до складу спільної робочої групи, забезпечити проведення обов`язкового громадського обговорення підготовлених проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Долучені до матеріалів справи копії проектів таких рішень (Тернівської селищної ради та Біжівської сільради), свідчать про виконання спільною робочою групою обов`язку стосовно підготовки проектів рішень, зміст вказаних проектів відповідають вимогам ч. 1 ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

А тому доводи позивача про порушення, зокрема Черепівською сільрадою вимог ч.4 ст. 6 та ч.1 ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" є необґрунтованими.

Судовим розглядом встановлено, що 28.09.2016 відбулось громадське обговорення проекту рішення Тернівської селищної ради про добровільне об`єднання громад в Тернівську об`єднану територіальну громаду з центром в смт. Терни, на якому вказаний проект схвалено.

Крім того, рішення Біжівської сільради від 30.09.2016 також прийнято більшістю голосів з урахуванням результатів громадського обговорення, при цьому, з метою обговорення питання добровільного об`єднання громад проведені збори жителів села.

Отже, громадське обговорення проектів рішень відповідачів проведено та схвалені протягом 30 днів з дня внесення їх на розгляд сесії рад - з врахуванням результатів громадського обговорення.

Відповідно до ч. 3-7 ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.

У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

У разі прийняття сільськими, селищними, міськими радами рішень про добровільне об`єднання територіальних громад, а також у разі підтримки добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі сільський, селищний, міський голова територіальної громади, в якій ініційовано питання про добровільне об`єднання територіальних громад, звертається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.

Розпорядженням голови Сумської ОДА від 03.10.2016 №497-ОД затверджено висновок щодо відповідності Конституції та законам України проекту рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад", схваленого Тернівської селищною радою, Черепівської сільрадою, Біжівською сільрадою щодо об`єднання в Тернівську селищу об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

Як вже вище зазначалось, у зв`язку з позитивним висновком Сумської ОДА прийняті рішення від 04.10.2016 десятої сесії сьомого скликання Тернівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області "Про добровільне об`єднання територіальних громад" з додатком "План організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад", яким було вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та ЧерепівкаТернівської селищної ради, Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, КарпенковеЧерепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни, в частині об`єднання з територіальними громадами селища міського типу Терни та сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни (копія надається) та рішення сімнадцятої сесії Біжівської сільської ради від 05.10.2016 "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким було вирішено об`єднатися з територіальними громадами селища міського типу Терни, сіл Бабакове, Володимирівка, Гострий Шпиль, Долина, Ківшик, Мазне, Шматове, Холодне, селищ Озерне та ЧерепівкаТернівської селищної ради Недригайлівського району; сіл Біжівка, Болотівка, Голуби Біжівської сільської ради Буринського району; сіл Черепівка, Карпенкове Черепівської сільської ради Буринського району в Тернівську селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Терни.

Стосовно доводів позивача про порушення строків проведення обговорення та не врахування думки громади, колегія суддів зазначає наступне.

Верховний Суд у постанові від 24.10.2018 у справі №731/216/17 стосовно проведення громадського обговорення у строк менший ніж встановлений вказаним законом відмітив, що положеннями Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено саме граничний проміжок часу, протягом якого мають бути проведені певні заходи та оприлюднені їх результати, а тому відсутні порушення процедури громадських обговорень з огляду на той факт що громадське обговорення було проведено менше ніж встановлений в законі строк.

Враховуючи вказане, відповідачами забезпечено належне громадське обговорення як пропозиції так і проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад на виконання вимог Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" з метою врахування думки громади. У зв`язку з цим доводи позивача з цього приводу не впливають на правомірність рішення суду першої інстанції.

Крім того, відповідно до ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", на обласні державні адміністрації покладено обов`язок надання висновку щодо відповідності проекту рішень стосовно добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України. Відповідачі дотримавши процедуру визначену у Законі Україні "Про добровільне об`єднання територіальних громад", зокрема у статті 7 цього Закону, звернулись до Сумської ОДА для отримання відповідного висновку.

Судовим розглядом встановлено, що надані відповідачами документи, як стверджує третя особа в поясненнях, наявних в матеріалах справи (а.с.112-117, І том) відповідали як вимогам Закону, так і вимогам Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 року №214.

При прийнятті третьою особо рішення про надання вищезазначеного висновку враховано пункт 4 Методики, відповідно до якого формування спроможних територіальних громад здійснюється, зокрема, шляхом розроблення, обласною державною адміністрацією проекту перспективного плану; схвалення проекту обласною радою та затвердження Кабінетом Міністрів України перспективних планів.

Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 року № 1001-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Сумської області" (надалі - Перспективний план) затверджено план, відповідно до якого визначено конфігурацію територіальних громад Сумської області.

Отже, для формування спроможної громади необхідною умовою є формування такої громади в межах відповідного перспективного плану.

Відповідно до Перспективного плану до Тернівської селищної об`єднаної територіальної громади мали увійти такі ради: Тернівська, Біжівська, Сніжківська, Черепівська.

Перевірці на відповідність Конституції та законам України обласною державною адміністрацією підлягає вже прийняте рішеня. При цьому, для надання висновку надаються виключно вже схвалені проекти рішень про добровільне об`єднання з планами організаційних заходів.

З урахуванням повноважень, наданих ст. 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", урахувавши, що до третьої особи звернулись відповідачі для добровільного об`єднання у межах конфігурації, передбаченої Перспективним планом, наявність схвалених проектів рішень про добровільне об`єднання з планами організаційних заходів та їх відповідність Законом та Методиці, голова Сумської обласної державної адміністрації видав розпорядження від 03.10.2016 №497-ОД "Про затвердження висновку щодо відповідності проекту рішення про добровільне об`єднання територіальних громад Конституції та законам України" (розпорядження опубліковане на веб-порталі Сумської обласної державної адміністрації за посиланням: http://sm.gov.ua/ru/oda).

Таким чином, Сумською обласною державною адміністрацією у межах компетенції та з дотриманням процедури надано висновок щодо відповідності проекту Конституції та законам України.

Відповідно до положень ст. 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому ч. 4 ст. 7 цього Закону.

Враховуючи зазначену норму та той факт, що відповідачі прийняли такі рішення, наявність висновку, Тернівська селищна об`єднана територіальна громада є вже утвореною. Дана обставина свідчить про те, що скасування оскаржуваних позивачем рішень жодним чином не відновить права позивача, оскільки відповідні оскаржувані рішення є вже виконаними і вичерпали свою дію.

Отже, з урахуванням вказаного вище, колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.

За змістом п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 року по справі № 1840/3774/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя

(підпис)

А.О. Бегунц

Судді

(підпис) (підпис)

Я.М. Макаренко О.М. Мінаєва

Повний текст постанови складено 28.11.2019 року

Джерело: ЄДРСР 85961148
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку