open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 914/2233/18
Моніторити
Рішення /05.11.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /05.11.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /04.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /16.09.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.09.2019/ Господарський суд Львівської області Постанова /12.08.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /16.07.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.07.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.07.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /04.07.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /18.06.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /13.06.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /10.06.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /30.05.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /16.05.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /19.04.2019/ Господарський суд Львівської області Постанова /01.04.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.02.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.02.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /07.02.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.01.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /14.01.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /10.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /06.12.2018/ Господарський суд Львівської області
emblem
Справа № 914/2233/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /05.11.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /05.11.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /04.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /16.09.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.09.2019/ Господарський суд Львівської області Постанова /12.08.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /16.07.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.07.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.07.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /04.07.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /18.06.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /13.06.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /10.06.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /30.05.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /16.05.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /19.04.2019/ Господарський суд Львівської області Постанова /01.04.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.02.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.02.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /07.02.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.01.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /14.01.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /10.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /06.12.2018/ Господарський суд Львівської області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.11.2019 справа № 914/2233/18

За позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю “Українка”, м. Львів

до відповідача: Виконавчий комітет Львівської міської ради, м. Львів

за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівська міська рада, м. Львів

про визнання незаконним (недійсним) скасування рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №191 від 10.03.2015 “Про реєстрацію права комунальної власності на нежитлове приміщення на вул. Лесі Українки, 15”

Суддя Ділай У.І.

Секретар Куць М.Я.

За участю представників:

Від позивача: не з`явився

Від відповідача: Кулик А.Я. – представник (Довіреність №2901/7 від 04.01.2019)

Від третьої особи, без самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: не з`явився

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Товариства з обмеженою відповідальністю “Українка”, до відповідача: Виконавчий комітет Львівської міської ради, за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівська міська рада, про визнання незаконним (недійсним) скасування рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №191 від 10.03.2015 “Про реєстрацію права комунальної власності на нежитлове приміщення на вул. Лесі Українки, 15”.

Ухвалою суду від 10.12.2018 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “Українка”, №б/н від 30.11.2018 залишено без руху.

02.01.2019 за вх.№64/19 від позивача на адресу суду надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 16.01.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та призначено підготовче засідання на 07.02.2019.

У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді У.І. Ділай судове засідання 07.02.2019 не проведено.

07.02.2019 до суду надійшла ухвала Західного апеляційного господарського суду від 07.02.2019, відповідно до якої відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Виконавчого комітету Львівської міської ради у справі № 914/2233/18 витребувано у Господарського суду Львівської області матеріали справи № 914/2233/18.

07.02.2019 вх.№342/19 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання, в якому просить залучити управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15) до участі в справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

07.02.2019 вх.№343/19 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання, в якому просить залучити Львівську міську раду (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1) до участі в справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

07.02.2019 вх.№5346/19 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що Львівська міська рада в порядку визначеному Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» набула право власності на спірні приміщень, жодних доказів позивачем про наявність правовстановлюючих документів у будь який період часу на приміщення за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 15 матеріали справи не містять, а також вчинення відповідачем дій, які відповідають вимогам законодавства просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 12.02.2019 зупинено провадження у справі № 914/2233/18 до повернення матеріалів справи із Західного апеляційного господарського суду.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 19.04.2019 поновлено провадження у справі № 914/2233/18.

08.05.2019 вх.№18623/19 на адресу суду від Державного архіву Львівської області надійшла архівна копію рішення виконавчого комітету Львівської обласної Ради народних депутатів № 200 від 09 квітня 1985 року «Про порядок державного обліку житлового фонду» та архівна копія справи з документами на приватизацію орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 по вул. Л. Українки, 11, вул. Краківська, 26 у Львові.

16.05.2019 вх.№20063/19 на адресу суду від позивача надійшла заява про витребування доказів.

16.05.2019 вх.№20060/19 на адресу суду від позивача надійшла заява про відкладення розгляду справи, в якій останній просить без участі позивача справу не розглядати та повідомити про наступне судове засідання.

Позивач в судове засідання 16.05.2019 явку повноважного представника не забезпечив.

Представник відповідача в судовому засіданні 16.05.2019 надав суду усні пояснення.

Ухвалою суду від 16.05.2019 продовжено строк підготовчого судового засідання та відкладено розгляд справи на 30.05.2018.

Позивач в судовому засіданні 30.05.2019 надав суду усні пояснення, позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача судовому засіданні 30.05.2019 надав суду усні пояснення, проти позову заперечив.

Ухвалою суду від 30.05.2019 підготовче судове засідання відкладено на 18.06.2019, а також залучено до участі у справі третю особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівську міську раду.

10.06.2019 вх.№24105/19 на адресу суду від позивача надійшла заява про витребування доказів, в якій просить витребувати документи з Державного архіву Львівської області, Львівського державного нотаріального архіву, Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради «БТІ та ЕО», Виконавчого комітету Львівської міської ради.

10.06.2019 вх.№24106/19 на адресу суду від позивача надійшла заява про витребування доказів, в якій просить витребувати документи з Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради.

10.06.2019р. вх.№24113/19 на адресу суду від позивача надійшла заява про долучення до матеріалів справи документів.

14.06.2019 вх.№24852/19 на адресу суду від обласного комунального підприємства Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» надійшли матеріали реєстраційної та інвентаризаційних справ по об`єктах нерухомого майна, що знаходяться за адресами: м. Львів, вул. Л. Українки, 11, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 . АДРЕСА_2 , 15, АДРЕСА_1 , вул АДРЕСА_1 . Українки, 15 (приміщення кафе, загальною площею 288.6 кв.м).

14.06.2019 вх.№24860/19 на адресу суду від позивача надійшли додаткові пояснення, в яких зазначено, що позивач, як правонаступник Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, є власником цілісного майнового комплексу цього підприємства на підставі договору купівлі- продажу державного майна, укладеного 29 серпня 1995 року з регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області. Право власності покупця на придбаний цілісний майновий комплекс підприємства стверджується Свідоцтвом на власність № 203, виданим 12 жовтня 1995 року Регіональним відділенням ФДМУ по Львівській області на підставі договору купівлі-продажу від 29 серпня 1995 року.

Позивач в судовому засіданні 18.06.2019 надав суду усні пояснення, позовні вимоги підтримав.

Відповідач в судове засідання 18.06.2019 явку повноважного представника не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив.

Третя особа в судове засідання 18.06.2019 явку повноважного представника не забезпечила, про причини неявки суд не повідомила.

Ухвалою суду від 18.06.2019 підготовче судове засідання відкладено на 04.07.2019.

01.07.2019 вх.№26734/19 на адресу суду від обласного комунального підприємства Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» надійшов лист, в якому зазначено, що інформацією щодо проведеного запису про реєстрацію нерухомого майна за 1995-1996 роки на об`єкт нерухомості, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, буд. № 11-15, окрім цієї, що міститься в матеріалах інвентаризаційної справи - бюро не володіє.

02.07.2019 вх.№26861/19 на адресу суду від Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради надійшов лист, в якому зазначено, що надати на адресу Господарського суду Львівської області реєстраційну справу про реєстрацію договору купівлі-продажу від 29 серпня 1995 року, укладеного між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області та організацією орендарів Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84, районна адміністрація не взмозі, оскільки такою не володіє.

02.07.2019 вх.№26863/19 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

Позивач в судовому засіданні 04.07.2019 надав суду усні пояснення, заявив усне клопотання про відкладення розгляду справи, позовні вимоги підтримав.

Відповідач в судовому засіданні 04.07.2019 надав суду усні пояснення, проти позову заперечив.

Третя особа в судове засідання 04.07.2019 явку повноважного представника не забезпечила, про причини неявки суд не повідомила.

Ухвалою суду від 04.07.2019 підготовче судового засідання відкладено на 11.07.2019.

10.07.2019 вх.№28420/19 на адресу суду від третьої особи надійшло клопотання, в якому зазначено, що не направлення позивачем матеріалів позовної заяви з додатками третій особі, що унеможливлює продовження судового розгляду, неподання суду доказів направлення у визначений строк, та просить суд залишити позовну заяву без розгляду.

11.07.2019 вх.№28538/19 на адресу суду від позивача надійшли письмові пояснення.

11.07.2019 вх.№1891/19 на адресу суду від позивача надійшло клопотання, в якому на виконання вимоги ухвали суду надано докази відправлення третій особі копії позовної заяви з додатками, також позивач просить залучити в якості свідка ОСОБА_1 .

Позивач в судове засідання 11.07.2019 надав суду усні пояснення, позовні вимоги підтримав.

Відповідач в судове засідання 11.07.2019 надав суду усні пояснення, проти позову заперечив.

Третя особа в судове засідання 11.07.2019 явку повноважного представника не забезпечила, про причини неявки суд не повідомила.

Ухвалою суду від 11.07.2019 підготовче провадження закрито та призначено справу до судового розгляду по суті на 18.07.2019.

15.07.2019 до суду надійшла ухвала Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 11.07.2019, відповідно до якої відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Виконавчого комітету Львівської міської ради у справі № 914/2233/18, витребувано у Господарського суду Львівської області матеріали справи № 914/2233/18.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 16.07.2019 зупинено провадження у справі № 914/2233/18 до повернення матеріалів справи із Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду.

12 вересня 2019 року на розгляд Господарського суду Львівської області поступила заява Товариства з обмеженою відповідальністю “Українка” про забезпечення позову, а саме накладення арешту на нерухоме майно №634407146101 (нежитлове приміщення підвалу від індексом ХІ та першого поверху (індекси частин приміщення з 20-1 по 20-12)), загальною площею 162,9 кв.м, нежитлові приміщення магазину площею 150,8 кв. м та підвалу площею 89,2 кв.м в будинку АДРЕСА_2 . Львові.

До заяви про забезпечення позову долучено клопотання про розгляд цієї заяви в присутності директора Товариства з обмеженою відповідальністю “Українка” Мачеуса Василя Васильовича так як попередні забезпечення не діють.

24.09.2019 на адресу Господарського суду Львівської області повернулись матеріали справи № 914/2233/18 із Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду.

Ухвалою від 04.10.2019 провадження поновлено та розгляд справи призначено на 05.11.2019.

24.10.2019 від відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області до суду надійшла постанова про закінчення виконавчого провадження від 21.10.2019. Відповідно до вказаної постанови державним виконавцем доведено до відома керівнику УКВ ДЕП ЛМР Свистун І.В. резолютивну частину виконавчого документа, про що складено відповідний акт державного виконавця від 23.09.2019. А також попереджено про кримінальну відповідальність, передбачену ст. 382 Кримінального кодексу України.

Позивач в судове засідання 05.11.2019 явку повноважного представника не забезпечив, причин неявки не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 08.10.2019 (вручено 12.10.2019).

Представник відповідача в судовому засіданні 05.11.2019 заперечив проти поданої заяви, надав усні пояснення, що виселення ТзОВ “Українка” відбулося на підставі судового рішення, яке набрало законної сили та жодних інших дій щодо відчуження спірного майна Виконавчий комітет Львівської міської ради не вчиняє, а приміщення опечатано.

Третя особа в судове засідання 05.11.2019 явку повноважного представника не забезпечила, причин неявки не повідомила, хоча належним чином була повідомлена про дату, час та місце розгляду справи.

Ухвалою від 05.11.2019 в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю “Українка” про забезпечення позову шляхом накладення арешту на спірний об`єкт нерухомого майна № 634407146101 (нежитлове приміщення підвалу під індексом XI та першого поверху (індекси частин приміщення з 20-1 по 20-12), загальною площею 162,9 кв. м, нежитлові приміщення магазину площею 150,8 кв. м, та підвалу площею 89,2 кв. м в будинку АДРЕСА_2 – відмовлено.

В процесі розгляду матеріалів справи суд –

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю “Українка” подало позов до відповідача: Виконавчого комітету Львівської міської ради про визнання незаконним (недійсним) скасування рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №191 від 10.03.2015 “Про реєстрацію права комунальної власності на нежитлове приміщення на вул. Лесі Українки, 15”. В обґрунтуванні позовних вимог зазначено таке.

31 липня 1992 року виконавчим комітетом Львівської міської ради було зареєстровано Орендне підприємство роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, юридична адреса: м. Львів, вул. Лесі Українки, 11, реєстраційний № 13834089.

18 липня 1994 року укладено договір оренди між Комітетом управління комунальним майном Львівської обласної ради та організацією орендарів Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84. А також згідно із актом прийому-передачі від 18 липня 1994 року було передано в оренду організації орендарів майно підприємства як цілісного майнового комплексу.

Рішенням Львівської обласної ради № 51 від 06 травня 1995 року «Про порядок приватизації об`єктів комунальної власності в 1995 році» на підставі пропозицій регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області було затверджено перелік об`єктів комунальної власності Львівської обласної ради, що підлягали приватизації у 1995 році, серед яких було зазначено Орендне підприємство роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84. реєстраційний № 13834089, юридична адреса: м. Львів, вул. Лесі Українки, 11.

23 травня 1995 року організацією орендарів Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 була подана до Регіонального відділення ФДМУ по Львівській області заява на приватизацію майна орендного підприємства, яка того ж дня була зареєстрована Фондом на підставі відповідного наказу.

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Львівській області № 5/114 від 26 травня 1995 року «Про приватизацію об`єктів» на підставі ст. 5 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» та Указу Президента України «Про заходи щодо прискорення малої приватизації в Україні» № 827/94 від 30 грудня 1994 року було вирішено приватизувати шляхом викупу організацією орендарів, господарським товариством, створеним на базі організації орендарів, майно орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, реєстраційний № 012014.

29 серпня 1995 року між регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області та організацією орендарів, створеною трудовим колективом Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 був укладений договір купівлі- продажу державного майна шляхом викупу майна цілісного майнового комплексу Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, що посвідчений 29.08.1995 Державним нотаріусом 4-ї Львівської нотаріальної контори Долинською М.С., який 14.09.1995 зареєстрований Шевченківською районною адміністрацією м. Львова за №032.

Вартість цілісного майнового комплексу згідно акту оцінки від 21.08.1995 становила 333803 тис. крб.

Розрахунки за придбаний об`єкт проведені у відповідності до розділу 2 цього Договору, що підтверджує відмітка на договорі купівлі-продажу від 29.08.1995.

04.10.1995 після сплати повної ціни був складений Акт № 1411 прийому-передачі державного майна Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, згідно якого Регіональне відділення ФДМ України по Львівській області передало організації орендарів майно, придбане за договором купівлі-продажу від 29 серпня 1995 року.

Відповідно до довідки - характеристики №1854/1 майно цілісного комплексу, що знаходилося за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 15, складалося з нежитлового приміщення магазину площею 150,8 кв. м та іншого нежитлового приміщення площею 89,2 кв. м загальна площа майна становила 240 кв. м.

За твердженням позивача договір від 29.08.1995 повністю відповідав вимогам передбаченим ст.25 Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств» в редакції від 26.01.1994 чинній на момент укладення договору. Оскільки під час укладення договору купівлі-продажу цілісного майнового комплексу ніяких обмежень визначених ст. 2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств» в редакції від 26.01.1994 чинним на момент укладення договору не існувало, відтак 12.10.1995 Регіональним відділенням ФДМУ по Львівській області як органом приватизації видано свідоцтво про власність №203.

Позивач зазначає, що оскільки Орендне підприємство роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 набуло право власності на цілісний майновий комплекс згідно з законодавством, яке існувало на той час, про що отримало відповідне свідоцтво, то звідси випливає, що дане свідоцтво є дійсним станом на сьогоднішній день та не потребує повторної реєстрації.

В подальшому Виконавчим комітетом Львівської міської ради 14.11.1995 була здійснена перереєстрація Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 в Товариство з обмеженою відповідальністю «Українка» із зазначенням місцезнаходження Товариства за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 15, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію за № 13834468.

За твердженням позивача вищевказані документи є правовстановлюючими. Об`єктом права власності згідно цих документів є не окреме майно Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, а його цілісний майновий комплекс.

05.09.2018 Товариству стало відомо, що його майно, яке на його думку йому належить на праві власності, зареєстровано за територіальною громадою в особі Львівської міської' ради на праві комунальної власності відповідно до рішення Виконавчого комітету №191 від 10.03.2015 та проведено його державну реєстрацію. Зокрема вирішено зареєструвати за територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради право комунальної власності на нежитлове приміщення підвалу під індексом XI та першого поверху (індекси частин приміщення 20-1, 20-2, 20-3. 20-4, 20-5. 20-6, 20-7, 20-8, 20-9, 20-10, 20-11, 20-12) загальною площею 162,9 кв. м на вул.. АДРЕСА_1 . Українки, 15 згідно з технічної інвентаризації та експертної оцінки» 17.12.2014 за інвентарним 3 854. виділивши вказане приміщення в окремий об`єкт.

Позивач вважає, що оскаржуване рішення порушує право власності ТзОВ «Українка» на нежитлові приміщення, які розташовані за адресою м. Львів, вул. Л.Українки, 15, оскільки зазначені приміщення не перебувають в державній та комунальній власності, що підтверджується свідоцтвом, виданим ТзОВ «Українка». Також позивач зазначив, що свідоцтво на власність ТзОВ «Українка» ніким не оспорювалося та не припинялося, позивачем не було здійснено відчуження даного майна та він надалі є його власником, а у відповідача відсутні документи, які підтверджують його право власності на це майно.

За твердженням позивача у відповідача відсутні повноваження на прийняття рішення в частині реєстрації права комунальної власності на нежитлове приміщення, при цьому без будь-яких правових підстав, з порушенням процедури.

Як зазначило ТзОВ «Українка» у період з 1996 року по травень 2015 року Обласним комунальним підприємством «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» було сфальсифіковано і видано 5 дублікатів неіснуючих реєстраційних посвідчень на приміщення цілісного майнового комплексу підприємства та 6 витягів про реєстрацію права власності за Територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради.

Зокрема, 25 червня 2004 році Обласне комунальне підприємство Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» у незаконний спосіб та без будь-яких правових підстав зареєструвало право власності на будинок АДРЕСА_3 . АДРЕСА_2 за Територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради вказавши як підставу для реєстрації права власності рішення Шевченківського райвиконкому к. Львова № 192 від 14 квітня 1987 року «Про затвердження реєстру житлових будинків, які належать місцевим Радам народних депутатів по Шевченківському району».

На думку позивача рішення Шевченківського райвиконкому м. Львова № 192 від 14 квітня 1987 року, яке було видане на підставі рішення Львівського облвиконкому №200 від 09 квітня 1985 року «Про порядок державного обліку житлового фонду» з метою впорядкування обліку житла, не стосувалося нежитлових приміщень і не могло бути підставою для реєстрації права власності на нежитлові приміщення, які належать ТзОВ «Українка».

Відповідач заперечив проти позову, зазначивши таке.

До 1991 року (в період дії законодавства Української РСР) всі об`єкти нерухомого майна на території України перебували в державній власності. За Конституцією УРСР 1978 року обласні, районні, міські, районні в містах, селищні та сільські Ради народних депутатів входили в систему органів державної влади України.

Тому з розпадом Союзу РСР та створенням українського національного законодавства постало питання розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно- територіальних одиниць (комунальною) власністю.

З цього приводу 05.11.1991 Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно- територіальних одиниць (комунальною) власністю», якою постановлено затвердити перелік державного майна України, яке передається до власності адміністративно- територіальних одиниць (комунальної власності), до якого, зокрема, включено житловий та нежитловий фонд Рад народних депутатів, житлово-експлуатаційні, житлово-комунальні, ремонтно-будівельні та інші організації, пов`язані з обслуговуванням та експлуатацією цього житлового фонду.

Тому, станом на момент прийняття постанови КМУ від 05.11.1991 № 311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю», будинок за адресою АДРЕСА_1 Українки 15 перебував у комунальній власності, на підставі рішення Шевченківського райвиконкому м. Львова від 14.04.1987 № 192.

Тобто цей будинок на момент прийняття вищезазначеної постанови КМУ від 05.11.1991 № 311 однозначно відносився до житлового фонду рад народних депутатів і цілком законно перейшов у комунальну власність в цілому, в тому числі і нежитлове приміщення, підвалу під індексом XI та першого поверху (індекси частин приміщення з 20-1 по 20-12) площею 162.9 кв. м.

Також відповідач покликається на постанову Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 03.12.2018 у справі 914/1199/17, в якій зазначено, що суди попередніх інстанцій правильно відхилили посилання ФОП Мачеуса В. В. (директор ТзОВ «Українка», яке є позивачем у справі) про те, що за договором купівлі-продажу державного майна від 29.08.1995, актом приймання-передачі від 04.10.1995 та свідоцтвом про право власності від 12.10.1995 № 203 Орендним підприємством роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 у процесі приватизації викуплено майно, яке є об`єктом оренди за оспорюваним договором і яке з 1995 року перебуває у власності саме Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 (правонаступником якого є ТОВ "Українка") з огляду на те, що як убачається зі змісту договору купівлі - продажу державного майна від 29.08.1995, укладеного між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області (продавець) та Орендним підприємством роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 (покупець) продавець зобов`язався передати у власність покупця державне майно цілісного майнового комплексу Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, розташованого за адресами: вул. Л. Українки 11, вул. Краківська, 26, а покупець зобов`язався прийняти майно і сплатити за нього обумовлену ціну.

Згідно з пунктом 1.2 цього договору майно підприємства включає всі його активи і пасиви, інвентар, обладнання, устаткування. У вартість проданого майна не входять будівлі (приміщення) за адресами: вул. Л. Українки 11, вул. Краківська, 26. Відтак, нерухоме майно відчужено не було.

Крім того, відповідач вважає безпідставними посилання позивача на відсутність повноважень щодо реєстрації права власності, оскільки відповідно до п. 2.27 Положення про виконавчий комітет Львівської міської ради прийняття рішення щодо оформлення відповідно до законодавства права власності на об`єкти нерухомого майна незалежно від форм власності відноситься до повноважень виконавчого комітету. Оскільки, Львівська міська рада в порядку визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» набула право власності на спірні приміщень, жодних доказів позивачем про наявність правовстановлюючих документів у будь який період часу на приміщення за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 15 матеріали справи не містять.

При прийнятті рішення суд виходить із наступного.

Відповідно до положень статті 16 Цивільного кодексу України та статті 20 Господарського кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

За приписами ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно із заявленим позовом позивач просить визнати незаконним (недійсним) та скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 191 від 10.03.2015 «Про реєстрацію права комунальної власності на нежитлове приміщення на вул. Лесі Українка, 15».

Завданням суду при здійсненні правосуддя, в силу ст. 2 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» є, зокрема, забезпечення кожному права на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

За змістом положень вказаних норм, розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.

При цьому, предметом позову є матеріально-правова вимога позивача до відповідача, а підставою - посилання на належне йому право, юридичні факти, що призвели до порушення цього права, та правове обґрунтування необхідності його захисту.

Отже, виходячи із наведеного, на момент звернення із тим чи іншим позовом, права та інтереси, на захист яких поданий позов вже мають бути порушені особою, до якої пред`явлений позов, тобто, законодавець пов`язує факт звернення до суду із наявністю вже порушених прав та інтересів позивача. Метою ж позову є розгляд спору і захист вже порушених суб`єктивних прав або законних інтересів позивача.

Відповідно до п. 3.12 Постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18, підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.

Як встановлено судом, 09 квітня 1985 року Виконавчим комітетом Львівської обласної ради народних депутатів прийнято рішення №200 «Пре порядок державного обліку житлового фонду» (т. 1 а.с. 55-58).

Рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної ради народних депутатів від 14.04.1987 будинок за адресою: м. Львів, вул. Лесі Українки, 15 включено в реєстр житлових будинків (споруд), які належать місцевим радам Шевченківського району м. Львова (т. 1 а.с. 53-54).

Постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 №311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю» до власності областей віднесено житловий та нежитловий фонд Рад народних депутатів.

Рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради народних депутатів від 24.12.1991 №728 "Про розмежування обласної комунальної власності і власності адміністративно-територіальних одиниць /підприємств та організацій житлово-комунального господарства області/" затверджено перелік підприємств та організацій, які відносяться до комунальної власності Львівської міської ради народних депутатів, до якого включено також житловий та нежитловий фонди Рад народних депутатів районів м. Львова.

У матеріалах інвентаризаційної справи, витребуваної у Львівського БТІ, наявний дублікат реєстраційного посвідчення від 14.06.1996, виданий Львівським міжміським БТІ Львівського обласного управління комунального господарства (аркуш інвентаризаційної справи 157) та дублікат реєстраційного посвідчення від 15.09.1999, виданий Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки (аркуш інвентаризаційної справи 174). За змістом вказаних реєстраційних посвідчень Львівське обласне БТІ посвідчило, що житловий будинок в цілому з приналежними до нього будівлями та спорудами, який розташований в м. Львові по АДРЕСА_2 , 15 зареєстрований на праві комунальної власності за територіальною громадою в особі Львівської міської ради на підставі рішення Шевченківського райвиконкому м. Львова за №192 від 14.04.1987 та записано в реєстрову книгу №6 за реєстровим №5768 30.08.1987.

25 червня 2004 року Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки проведено реєстрацію права власності на нерухоме майно: будинок за реєстраційним номером майна 6382867, площею 2041,4кв.м, який знаходиться за адресою: Львівська область, м. Львів, вул. Лесі Українки, 15, перебуває на праві комунальної власності за територіальною громадою м. Львова в особі Львівської міської ради; підстава виникнення права власності – рішення Шевченківського райвиконкому м. Львова від 14.04.1987 (аркуш інвентаризаційної справи 187-188).

Крім цього, судом встановлено, що 29 жовтня 1993 року за рішенням загальних зборів трудового колективу створено Організацію орендарів Державного комунального підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84, що підтверджується Положенням про організацію орендарів, долученим до матеріалів справи (т. 3 а.с. 61-63).

18.07.1994 між Комітетом управління комунальним майном Львівської обласної Ради народних депутатів та Державним комунальним підприємством роздрібної плодоовочевої торгівлі №84 укладено договір оренди виробничих фондів (т. 3 а.с. 66-75).

12 вересня 1994 року зареєстровано статут Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84, яке створено на добровільних засадах за рішенням загальних зборів організації орендарів Державного комунального підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84 та Комітетом управління комунальним майном Львівської обласної Ради народних депутатів, які уклали між собою договір оренди (т. 3 а.с. 54).

Відповідно до п. 1.4, Орендне підприємство є правонаступником майнових та інших прав та обов`язків Державного-комунального підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84.

06.05.1995 Львівською обласною радою народних депутатів прийнято рішення №51 «Про порядок приватизації об`єктів комунальної власності в 1995 році», відповідно до якого затверджено перелік об`єктів комунальної власності, що підлягають приватизації в 95 році, а також затверджено перелік об`єктів обласної комунальної власності для інвестиційного резерву, які не підлягають приватизації у 95 році (т. 3 а.с. 59).

26.05.1995 Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Львівській області видано наказ №5/111 «Про приватизацію об`єктів», в якому зазначено про приватизацію шляхом викупу організацією орендарів, зокрема, майна Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84, реєстраційний №012014 (т. 3 а.с. 13).

В травні 1995 року Орендне підприємство роздрібної плодоовочевої торгівлі №84 подало до РВ ФДМ України по Львівській області заяву на приватизацію майна ОПРПТ №84 шляхом викупу (т. 3 а.с. 15).

23.05.1995 начальником РВ ФДМ України по Львівській області підписано наказ про реєстрацію заяв на приватизацію, відповідно до якого в тому числі зареєстровано заяву Орендного підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84 (т. 3 а.с. 16).

29.06.1995 начальником РВ ФДМ України по Львівській області підписано наказ про проведення інвентаризації та проведення оцінки вартості майна станом на 01 липня 1995 року, відповідно до якого включена також ОПРПТ №84 та створено комісію (т. 3 а.с. 17-18). В подальшому 30.06.1995 директором ОПРПТ №84 також видано наказ №2/в про проведення інвентаризації та проведення оцінки вартості майна станом на 01 липня 1995 року (т. 3 а.с. 19).

Відповідно до вищенаведених наказів про проведення інвентаризації та оцінки вартості майна, створеною комісією складено: інвентарний опис №1 основних засобів, інвентарний опис товарно-матеріальних цінностей, акт інвентаризації товарів відвантажених, акт інвентаризації наявності грошових коштів, інвентаризаційний опис цінностей та бланків документів суворої звітності, акт інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами, розрахункова відомість результатів інвентаризації товарів, матеріалів, тари і грошових коштів в торгівлі, відомість з розрахунку вартості машин, обладнання, транспортних засобів та інших основних фондів, а також нематеріальних активів, вартість розрахунку вартості оборотних засобів (т. 3 а.с. 20-36).

19.07.1995 складено протокол засідання інвентаризаційної комісії ОПРПТ №84, який затверджений начальником РВ ФДМ України по Львівській області.

26.07.1995 складено аудиторський висновок по результатах проведення аудиту, в якому зазначено, що надана інформація дає дійсне і повне уявлення про реальний склад активів і пасивів ОПРПТ №84 (т. 3 а.с. 46-47).

31.08.1995 начальником РВ ФДМ України по Львівській області підписано наказ про затвердження актів оцінки цілісних майнових комплексів після подання аудиторського висновку, в тому числі щодо ОПРПТ №84 (т. 3 а.с. 48).

21.08.1995 складено акт оцінки цілісного майнового комплексу ОПРПТ №84, відповідно до якого визначено розмір статутного фонду на загальну суму 538163 тис. крб.; вартість майна, що підлягає приватизації 215121 тис. крб.; вилучення вартості майна 323042 тис. крб. (т. 3 а.с. 52-53).

29 серпня 1995 року між РВ ФДМ України по Львівській області та Оренднм підприємством роздрібної плодоовочевої торгівлі №84 укладено нотаріально посвідчений договір про купівлю-продаж державного майна при викупі організацією орендарів ОПРПТ №84, відповідно до п. 1.1 якого продавець зобов`язувався передати у власність покупця державне майно цілісного майнового комплексу ОПРПТ №84, а покупець зобов`язався прийняти майно і сплатити за нього ціну відповідно до умов, що визначені в цілому договорі (т. 3 а.с. 49-51).

У пункті 1.2 договору про купівлю-продаж державного майна зазначено, що майно підприємства включає всі його активи й пасиви, інвентар, обладнання, устаткування. У вартість проданого майне не входять будівлі (приміщення) за адресами: м. Львів, вул. Л. Українки, 11, Краківська, 26.

Згідно з актом оцінки цілісного майнового комплексу, затвердженим наказом РВ ФДМ України по Львівській області від 21.08.1995 №1723, вартість відчужуваного цілісного майнового комплексу становить 215121 тис. крб. (п. 1.3 договору).

04.10.1995 складено акт прийому-передачі державного майна (т. 3 а.с. 57).

12.10.1995 РВ ФДМ України по Львівській області видано Свідоцтво про власність на майно цілісного майнового комплексу, видане на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого у Четвертій Львівській державній нотаріальній конторі 29.08.1995 за №5992, а також акту прийому передачі від 04.10.1995 (т. 3 а.с. 58).

14 листопада 1995 року Економічним управлінням Виконавчого комітету Львівської міської ради народних депутатів видано Свідоцтво №13934468 про державну перереєстрацію, відповідно до якого Орендне підприємство роздрібної плодоовочевої торгівлі №84 перейменоване у Товариство з обмеженою відповідальністю «Українка» (т. 1 а.с. 52).

03 квітня 1996 року між ТзОВ «Українка» та Представництвом ФДМ України в м. Львові укладено нотаріально посвідчений договір купівлі-продажу патенту на право оренди будівлі №285В, відповідно до п. 1.1 якого продавець зобов`язався передати покупцю патент на право оренди будівлі загальною площею 240,0 кв. м, яке знаходиться за адресою м. Львів, вул. Л. Українки,15, а покупець зобов`язався прийняти вказаний патент та сплатити ціну відповідно до умов договору (аркуш інвентаризаційної справи 335-338).

10 квітня 1996 року РВ ФДМ України по Львівській області видало патент на право оренди будівлі, розташованої за адресою м. Львів, вул. Л. Українки,15 загальною площею 240,0 кв. м. Власником патенту вказане ТзОВ «Українка». Дата закінчення терміну патенту 03.04.2006 (аркуш інвентаризаційної справи 339).

04.08.1998 між Управлінням комунального майна Виконавчого комітету Львівської міської ради народних депутатів та ТзОВ «Українка» укладено договір оренди нежитлових приміщень №3058, відповідно до якого останнє прийняло в оренду з 03.04.1998 до 03.04.2006 терміном на 10 років у користування нежитлові приміщення за адресою м. Львів, вул. Л. Українки,15 (аркуш інвентаризаційної справи 319-320).

22.05.1999 між ТзОВ «Українка» та Приватним підприємцем ОСОБА_2 Василем Васильовичем укладено договір купівлі-продажу патенту на право оренди приміщення, розташованого за адресою м. Львів, вул. Л. Українки,15 загальною площею 240,0 кв. м (аркуш інвентаризаційної справи 273).

01 липня 1999 року Управління приватизації майна Департаменту економічної політики та ресурсів Львівської міської ради видало Мачеусу Василю Васильовичу патент на право оренди будівлі, розташованої за адресою м. Львів, вул. Л. Українки,15 загальною площею 240,0 кв. м. Дата закінчення терміну патенту 03.04.2006 (аркуш інвентаризаційної справи 279).

01.09.1999 між Управлінням комунального майна Виконавчого комітету Львівської міської ради народних депутатів та Підприємцем Мачеус ОСОБА_3 .В ОСОБА_4 укладено Додаток №1 до договору оренди нежитлових приміщень №3058 від 04.08.1998, відповідно до якого внесено зміни та доповнення до договору оренди. Зокрема зазначено, що орендарем приміщення являється Підприємець Мачеус В.В. (свідоцтво від 04.10.1996, запис №252-Л). підставою зазначено патент №307 (281) від 01.07.1999, виданий Управлінням приватизації майна Департаменту економічної політики та ресурсів Львівської міської ради (аркуш інвентаризаційної справи 342).

Відповідно до ч. 1, 4, 5 ст. 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» (в редакції чинній на період проведення приватизації цілісного майнового комплексу), Фонд державного майна України, Верховна Рада Республіки Крим, місцеві Ради народних депутатів затверджують за поданням органів приватизації переліки об`єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній, республіканській (Республіки Крим) і комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом, у тому числі з виключним застосуванням майнових сертифікатів і грошових квот, а також вільно конвертованої валюти; викупу працівниками підприємств, що приватизуються; приватизації іншими способами згідно з Законом України "Про приватизацію майна державних підприємств". Покупці подають до відповідного органу приватизації заяву про включення підприємства до одного із зазначених у цій статті переліків об`єктів, що підлягають приватизації. Орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі. Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли: особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом; є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства; не затверджено переліків, передбачених частиною першою цієї статті.

Статтею 9 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» (в редакції чинній на період проведення приватизації цілісного майнового комплексу) передбачено, що органи приватизації організують проведення інвентаризації майна об`єктів малої приватизації, в ході якої визначається відновна вартість наявних основних фондів і оборотних коштів з урахуванням кредиторської та дебіторської заборгованості підприємства. Акти інвентаризації та оцінки майна об`єкта приватизації підписуються особою, яка відповідає за проведення інвентаризації та здійснення оцінки його майна, та затверджуються керівником органу приватизації. Ціна продажу об`єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, та початкова ціна продажу об`єкта малої приватизації на аукціоні, за конкурсом, визначається як сума відновної вартості наявних основних фондів і вартості оборотних коштів з урахуванням кредиторської та дебіторської заборгованості.

Викуп об`єктів малої приватизації працівниками цих об`єктів проводиться за умови: включення до переліків об`єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, створення ними товариства покупців, яке б об`єднувало не менш як 50 відсотків працюючих; подачі заяви про приватизацію не пізніш як за 15 днів з дня опублікування переліку об`єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу. Якщо заява була подана до опублікування зазначеного переліку, то повторна заява не подається. У випадках, коли працівники не подали заяви на приватизацію у встановлений термін, об`єкт підлягає продажу на аукціоні, за конкурсом. Викуп майна підприємств, зданих в оренду, проводиться з додержанням вимог, передбачених статтею 17 Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств" (ч. 1 ст. 11 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» (в редакції чинній на період проведення приватизації цілісного майнового комплексу).

Відповідно до приписів ч. 2 ст. 12 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» (в редакції чинній на період проведення приватизації цілісного майнового комплексу), безоплатна передача у власність будівель (споруд, приміщень) не допускається.

Згідно із ст. 25 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» (в редакції чинній на період проведення приватизації цілісного майнового комплексу), право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації. Договір купівлі-продажу державного майна підлягає нотаріальному посвідченню.

Відповідно до матеріалів справи, між ОПРПТ №84 та РВ ФДМ України по Львівській області було укладено 29 серпня 1995 року нотаріально посвідчений договір про купівлю-продаж державного майна при викупі організацією орендарів з дотриманням вимог, передбачених чинним законодавством на той період.

31 січня 1995 року Фондом державного майна України було видано наказ № 90 «Про затвердження Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень)». Це Положення регламентує порядок продажу патентів на право оренди будівель (споруд, приміщень).

Відповідно до п. 1.2 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень), патент на право оренди будівель (споруд, приміщень) (далі - патент) дає його власнику виключне право на укладання договору оренди будівель (споруд, приміщень). Патент реєструється державними органами приватизації (далі - орендодавець).

Патент оформлюється в 2 примірниках, підписується орендодавцем та засвідчується печаткою. Відомості про займані наймачем приміщення та їх площу наводяться в технічному паспорті на нежитлове приміщення, який є додатком до патенту, згідно з інвентаризаційними матеріалами, які зберігаються у бюро технічної інвентаризації (п. 2.1 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень).

Пунктами 2.2, 2.3 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень передбачено, що строк дії патенту встановлюється 10 років з моменту першого продажу. При перепродажу патенту власником іншій особі загальний строк дії патенту не змінюється. Новий власник патенту стає правонаступником договору оренди на нежитлове приміщення (будівлю). В разі необхідності сторони договору оренди вносять до нього необхідні зміни.

Продаж патентів здійснюється орендодавцем: власникам майна підприємств, організаціям орендарів (товариству покупців), які приватизували орендоване майно шляхом викупу, до 1 червня 1995 року (згідно зі статтями 4,5 Указу Президента України "Про заходи щодо прискорення процесу малої приватизації в Україні"); на конкурентних засадах одночасно з об`єктами малої приватизації, розташованими в будівлях (спорудах, приміщеннях), на які є пряма заборона на приватизацію; на конкурентних засадах при передачі в оренду вільних будівель (споруд, приміщень) (п. 3.1 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень)).

Відповідно до п. 4.1, 4.3 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень), патент є власністю фізичної чи юридичної особи, яка його придбала. Між продавцем і покупцем патенту укладається договір купівлі-продажу. Набуття права власності на патент відбувається з моменту повної сплати ціни продажу патенту відповідно до умов договору купівлі-продажу. Перехід права власності на патент від однієї особи до іншої оформляється і реєструється орендодавцем.

У розділі 5 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень) передбачені права власника патенту. Зокрема, власник патенту має виключне право на укладання договору оренди будівель (споруд, приміщень). При переході права власності на нежитлове приміщення до іншої особи договір оренди зберігає силу для нового власника нежитлового приміщення, якщо інше не було передбачене особливими умовами надання патенту. Власник патенту має право його продати, подарувати, передати в спадщину, закласти, укладати інші угоди, які не заборонені чинним законодавством. Власник патенту як орендар користується всіма правами, передбаченими статтею 25 Закону України "Про оренду майна державних підприємств та організацій" та несе обов`язки відповідно до статті 20 вищевказаного Закону.

Відповідно до п. 6.1, 6.2 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень), власник патенту з моменту укладення договору оренди зобов`язаний дотримуватись умов договору оренди. Оплата вартості патенту не звільняє власника патенту від орендної плати згідно з договором оренди.

Із закінченням строку дії договору оренди нежитлового приміщення втрачає чинність патент, яким надавалось право оренди такого приміщення. Останній власник патенту не пізніше як за два місяця до закінчення строку дії патенту повинен письмово повідомити орендодавця про своє бажання придбати патент на новий термін або купити приміщення (п. 8.1, 8.2 Положення про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень).

Системний аналіз норм законодавства України чинного у період з 1990-1999 роках з врахуванням обставин справи, встановлених судом, дає підстави для висновку про те, що позивачем не надано належних та допустимих доказів приватизації спірного приміщення шляхом викупу.

Відповідно до ст. 128 Цивільного кодексу Української РСР (в редакції чинній на період проведення приватизації цілісного майнового комплексу), право власності (право оперативного управління) у набувача майна за договором виникає з моменту передачі речі, якщо інше не передбачено законом або договором.

В матеріалах справи відсутні докази отримання у власність Орендним підприємством роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84 (правонаступником якого є ТзОВ "Українка") нерухомого майна – приміщення, яке знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Лесі Українки, 15. При цьому досліджені судом докази підтверджують послідовний правовий порядок укладення, передання та отримання в оренду (користування) спірного нерухомого майна, починаючи від Державного комунального підприємства роздрібної плодоовочевої торгівлі №84, яке в подальшому перетворено в Орендне підприємство роздрібної плодоовочевої торгівлі № 84, правонаступником якого є ТзОВ "Українка".

Загальними вимогами процесуального права, закріпленими у статтях 74, 76, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України визначено обов`язковість встановлення судом під час вирішення спору обставин, що мають значення для справи, надання їм юридичної оцінки, а також оцінки всіх доказів, з яких суд виходив при вирішенні позову. Без виконання цих процесуальних дій ухвалити законне й обґрунтоване рішення у справі неможливо.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Враховуючи той факт, що позивач не надав належних та допустимих доказів порушення відповідачем суб`єктивного права ТзОВ "Українка", Господарський суд Львівської області приходить до висновку, що права позивача не порушені відповідачем та є відсутнім порушення суб`єктивного права позивача, що підлягає судовому захисту у даному спорі.

Керуючись статтями 4, 7, 13, 14, 73, 74, 76-79, 91, 129, 233, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.У задоволенні позову відмовити.

2.Скасувати заходи забезпечення позову, застосовані ухвалою Господарського суду Львівської області від 22.12.2018 у справі №914/2233/18.

3.Судовий збір за подання позову покласти на позивача.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки передбачені ст.ст. 241, 256, 257 ГПК України та може бути оскаржено в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Інформацію по справі, яка розглядається можна отримати за наступною веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.

Повне рішення складено 14.11.2019.

Суддя Ділай У.І.

Джерело: ЄДРСР 85616996
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку