open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
17.02.2011
Судовий наказ
17.02.2011
Ухвала суду
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
22.10.2009
Постанова
Вправо
Справа № 2а-4677/09/2670
Моніторити
Судовий наказ /17.02.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 2а-4677/09/2670
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Судовий наказ /17.02.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /22.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

Вн . № 16/291

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 жовтня 2009 року 11:28 № 2а-4677/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кишинського М.І. при секретарі судового засідання Попадин О.Б. вирішив адміністративну справу

за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю "ІгроТех-Імпорт"

до

Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва

про

скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій

за участю представників сторін:

< тип представника >, < ПІБ представника >, довіреність № < Текст >, від < Дата >, < юр. особа або примітка >

На підставі ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 22.10.2009 р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ІгроТех-Імпорт`звернулося в суд з позовом про визнання протиправним та скасування рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0010322304 від 21.11 2008 року та № 0010332304 від 17.11.2008 року Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 27.10.2008 року ДПІ у Подільському районі м. Києва провела перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій гральних залів, де здійснює підприємницьку діяльність Позивач, за наслідками якої було складено акт № 265001333/2304. 31.10.2008 р. ДПА у м. Києві провела перевірку залу гральних автоматів, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Спаська, 5 та належить Позивачу на предмет дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги, вимог з регулювання обігу готівки, за результатами якої складено акт № 265001242/2304. На підставі Акту перевірки № 265001333/2304 від 27.10.2008 р. ДПІ у Голосіївському районі м. Києва 21.11.2008 р. винесла рішення № 0010322304 про застосування штрафних санкцій на суму 10540,00 грн., а на підставі Акту перевірки № 265001242/2304 від 31.10.2008 р. -рішення № 0010332304 від 17.11.2008 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 10540,00 грн. Вважає застосування штрафних санкцій неправомірним, оскільки Позивачем не було порушено вимог п.1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Тому просить скасувати винесені ДПІ у Голосіївському районі м. Києва рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій до ТОВ «ІгроТех-Імпорт».

Відповідач позов не визнав. Своє обґрунтування виклав в запереченні проти позову та просив в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

За результатами розгляду матеріалів справи, документів, наданих сторонами, пояснень їх представників, Окружний адміністративний суд міста Києва,

встановив:

Державною податковою інспекцією у Подільському районі м. Києва 27.10.2008 року було проведено перевірку залу гральних автоматів, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Спаська, 5 та належить Товариству з обмеженою відповідальністю «ІгроТех-Імпорт`на предмет дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки.

За результатами перевірки складено акт № 265001333 від 27.10.2008, в якому зафіксовано порушення п.1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг`від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР, а саме -31 гральний автомат, на яких здійснюється гра, не фіскалізовано, за наявністю 31 торгового патенту в сфері грального бізнесу.

На підставі вказаного вище акту ДПІ у Голосіївському районі м. Києва було винесено рішення про застосування передбачених п. 2 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`штрафних (фінансових) санкцій від 21.11.2008 р. № 0010322304, згідно якого до Позивача застосовано суму штрафних санкцій у розмірі 10540,00 грн. за виявлене порушення.

Державною податковою адміністрацією у м. Києві 31.10.2008 р. було проведено перевірку залу гральних автоматів за цією ж адресою на предмет дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки.

За результатами перевірки складено Акт № 265001242/2304 від 31.10.2008 р., в якому зафіксовано порушення Позивачем вимог п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме -31 гральний автомат в автоматичному режимі надає послуги гри із застосуванням карток без забезпечення відповідного обліку їх кількості та вартості, без переведення у фіскальний режим роботи.

На підставі зазначеного Акту Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва винесла рішення № 0010332304 від 17.11.2008 р., яким до Позивача застосувала штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 10540,00 грн. за виявлене порушення.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`реєстратор розрахункових операцій -пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат і електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Даною статтею також надано визначення автомату з продажу товарів (послуг) -це реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості.

Відповідно до рішення Київської міської ради від 10.07.2003 № 621/781 «Про затвердження Правил провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у місті Києві», гральний автомат -це автоматичний розігрувальний пристрій з грошовим або іншим виграшем, який через систему електромеханічних роликів, дисплеїв, проекторів світла або відео в обмін на один або декілька жетонів чи іншим способом надає користувачеві корисний час для гри з вірогідністю отримати грошовий або інший виграш, який завжди залежить від випадку.

Згідно п. 1 Наказу Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства фінансів України від 18.04.2006 № 40/374 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження організації діяльності проведення азартних ігор і Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження організації діяльності з проведення азартних ігор», визначено, що: - гральний автомат -це механічне, електричне, електронне обладнання або пристрій, що використовується для проведення азартних ігор, результат яких визначається без участі працівника ліцензіата програмою роботи цього обладнання (пристрою) з використанням генератора випадкових чисел, який міститься всередині корпусу такого обладнання (пристрою), і сума виграшу нараховується обладнанням (пристроєм) автоматично;

- зал гральних автоматів -нежитлове приміщення, крім пересувної малої архітектурної форми, закрите від огляду ззовні, у якому для проведення азартних ігор використовуються тільки гральні автомати.

Відповідно до вищевикладеного, можна зробити висновок, що оскільки внесення ставки обліковується автоматом і ним же визначається розмір виграшу, то дана послуга надається саме гральним автоматом, а не залом гральних автоматів, як нежитловим приміщенням, або розміщеному окремо в залі гральних автоматів касовому апараті.

Відповідно до вимог п.1 та п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або із застосуванням у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Постановою КМУ «Про терміни переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій`від 07.02.2001 р. № 121 ( із змінами, внесеними Постановами КМУ від 29.01.2003 р. № 151, від 10.12.2003 р. № 1905, від 28.10.2004 р. № 1447, від 07.06.2006 р. № 803) установлено терміни переведення суб`єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій з використанням гральних автоматів до 31.12.2006 р.

Виходячи із правового контексту вказаної вище Постанови КМУ суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють підприємницьку діяльність у сфері грального бізнесу шляхом надання послуг з використанням гральних автоматів зобов`язані з 01 січня 2007 року використовувати у своїй ліцензованій діяльності з надання послуг грального бізнесу гральні автомати з продажу послуг, які оснащені запам`ятовуючими пристроями (фіскальною пам`яттю), в т.ч. тих, що вже задіяні у використанні.

Державна комісія з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом протокольним рішенням від 27 червня 2002 року № 13 встановила вимоги щодо реалізації фіскальних функцій гральними автоматами.

За таких обставин, виходячи з специфіки надання послуг у сфері грального бізнесу на гральних автоматах та враховуючи викладене, гральний автомат повинен бути оснащений належним РРО.

Таким чином, враховуючи вищенаведене, Позивач зобов`язаний був надавати послуги через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій на індивідуальному гральному автоматі.

Відповідно до п.4.4. «Порядку реєстрації, опломбування та застосування РРО за товари (послуги) затвердженого Наказом ДПА України від 01.12.2000 р. № 164, реєстрація продажу товару (оплати послуги) через РРО проводиться одночасно з розрахунковою операцією. Розрахунковий документ повинен видаватися покупцеві не пізніше завершення розрахункової операції. Розрахункова операція вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяг уведені в режимі реєстрації.

Згідно абзацу третього статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», розрахункова операція це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки -оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Відповідно до ст. 3 вищезазначеного Закону суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

Визначений Законом порядок проведення розрахункових операцій Позивачем не дотримується.

Як зазначає Позивач, порядок розрахунків здійснюється на встановленому в залі фіскалізаторі -касовому апараті ER-350F STU.07, а тому порушення вимог Закону про РРО відсутнє.

Суд не погоджується з таким обґрунтуванням, оскільки порядок реєстрації розрахункових операцій з використанням РРО у залі гральних автоматів передбачає такий алгоритм дій, за якого облік розрахункових операцій відокремлений у часі від їх безпосереднього здійснення.

Як вбачається з позовної заяви та з пояснень позивача, розрахунки здійснюються на окремому касовому апараті, що знаходиться відокремлено від гральних автоматів, а самі гральні автомати не внесені до Державного реєстру і не проводять розрахункову операцію, оскільки не є РРО. Крім того, позивач зазначив, що Закон про РРО не містить вимог щодо необхідності проведення однієї і тієї ж самої розрахункової операції одночасно через два РРО (тобто дублювання розрахункової операції). Таке твердження не спростовує встановленого під час перевірки порушення, а навпаки наведене прямо свідчить, що підприємством не забезпечується порядок проведення розрахункових операцій передбачених законом, не забезпечується видача особі відповідного розрахункового документу встановленої форми на повну суму проведеної операції при прийнятті готівкових коштів в купюроприймач грального автомата. З пояснень позивача в судовому засіданні вбачається, що проведення коштів, що прийняті через гральний автомат купюроприймач, через РРО здійснюється лише по факту закінчення гри, коли касир-оператор здійснює вилучення грошових коштів із автомата у місці проведення розрахунку та вносить їх в касу. Після закінчення гри, відповідно, неможливо достовірно підтвердити проведення через РРО у повному обсязі усіх розрахункових операцій здійснених на гральному автоматі-купюроприймачі, оскільки при прийнятті коштів такі суми не реєструються, роздрукування відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій не відбувається. Відповідно вказаний порядок проведення реєстрації розрахункових операцій не відповідає вимогам закону, оскільки не дає можливості забезпечити реєстрацію розрахунку при здійсненні гри неодноразово (отримання декількох послуг). Саме на усунення цих обставин і спрямована дія норм Постанови КМУ № 121 від 07.02.2001, які передбачають оснащення кожного грального автомату індивідуальним пристроєм електронної фіскальної пам`яті.

Отже, гральний автомат з 31 грудня 2006 року, відповідно до зазначеної вище постанови, повинен самостійно виконувати фіскальні функції (а не дублювати розрахунки, проведені через окремий апарат РРО), які, зокрема, полягають в обліку, накопиченні та відображенні даних щодо прийнятих та виданих (виграних) гравцями грошових замінників -жетонів та кредитів.

Щодо необхідної умови використання гральних автоматів із застосуванням РРО є перш за все обов`язкове включення їх (або окремих блоків автоматів, що входять до складу комп`ютерно-касових систем, які забезпечують переведення таких автоматів у фіскальний режим роботи) до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій за процедурою, встановленою Положенням про зазначений Державний реєстр, що затверджений постановою КМУ від 29.08.2002 № 1315 то вказана процедура здійснюється за поданням заявника (наприклад виробників або постачальників такої техніки, розробленої на замовлення операторів сфери грального бізнесу)

Взаємовідносини між підприємствами -виробниками реєстраторів розрахункових операцій і підприємствами -споживачами цієї продукції (в тому числі, з питань її придбання та комплектності поставки вказаної системи) регулюються Господарським кодексом України. Зокрема, відповідно до статті 270 ГК України товари повинні поставлятися комплексно, відповідно до вимог стандартів, технічних умов або прейскурантів. Договором може бути передбачено поставку з додатковими до комплекту виробами (частинами) або без окремих, не потрібних покупцеві виробів (частин), що входять до комплекту. Якщо комплектність не визначено стандартами, технічними умовами або прейскурантами, вона в необхідних випадках може визначатися договором.

Таким чином, суб`єкти господарювання в сфері грального бізнесу, самостійно мали можливість з 01.07.02 по 31.12.06 звернутись до виробників та постачальників реєстраторів розрахункових операцій з метою виготовлення моделі реєстраторів розрахункових операцій (гральних автоматів) у відповідності до норм Закону і відповідно до вимог Постанови КМУ № 1315 внести подання на внесення моделі до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.

Фіскалізація грального обладнання є основною передумовою для легалізації ринку гральних автоматів.

Обов`язок застосування гральних автоматів, які переведені у фіскальний режим роботи, є нормою закону, якою мають керуватися суб`єкти господарювання при здійсненні діяльності у сфері грального бізнесу.

Позивач в своєму позові та в судовому засіданні, як на обґрунтування неправомірності застосування податковим органом до нього штрафних санкцій, посилався ще й на п. 7 ст. 9 Закону про РРО, відповідно до якого реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) суб`єктами підприємницької діяльності, які придбали спеціальний торговий патент відповідно до законодавства з питань патентування деяких видів підприємницької діяльності, якщо такі суб`єкти не здійснюють продаж підакцизних товарів (крім пива на розлив). Таким чином, придбавши 31 торговий патент на право здійснення підприємницької діяльності у сфері грального бізнесу, на думку позивача, він звільнений від необхідності застосовувати реєстратор розрахункових операцій при наданні своїх послуг.

Суд не погоджується з такою думкою позивача і підтримує позицію відповідача, яка зводиться до наступного.

Згідно зі статтею 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`окремі категорії суб`єктів підприємницької діяльності залежно від форм та умов проведення діяльності звільняються від обов`язкового застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 р. № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(із змінами внесеними постановою КМУ від 24.01.2001 р. № 45) затверджено Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Постановою № 1336 затверджено вичерпний перелік послуг, які дозволені суб`єктам підприємницької діяльності для проведення розрахункових операцій без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. Даний перелік не містить найменування «надання послуг у сфері грального бізнесу». Тому посилання позивача на п.7 ст. 9 Закону про РРО є неправомірним.

Згідно з п.2 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`за порушення вимог цього Закону до суб`єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу.

ДПІ у Голосіївському районі м. Києва за порушення, викладене в Акті перевірки № 265001333/2304 від 27.10.2008 р., а саме за те, що 31 гральний автомат, на яких здійснюється гра, не фіскалізовано, застосувала до Позивача штрафну санкцію у розмірі 10540,00 грн. Проте, як вбачається із Акту, складеного працівниками товариства від 15.10.08 р. 20 гральних автоматів вийшли з ладу в з`язку з технічними причини і, як зауважено в Акті перевірки, під час перевірки в робочому стані знаходились лише 11 гральних автоматів.

Таким чином, не відповідає дійним обставинам справи зазначене в Акті перевірки контролюючим органом, що на 31 гральному автоматі під час перевірки здійснювалась гра. Тому позовна вимога щодо визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Голосіївському районі м. Києва № 0010322304 від 21.11.2008 р. про застосування штрафних санкцій на суму 10540,00 грн. підлягає частковому задоволенню. А саме, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати вищезазначене рішення в частині застосування штрафних санкцій на суму 6800,00 грн. (31 х 340,00 = 10540,00 грн.; 11 х 340,00 = 3700,00 грн.; 10540,00 - 3700,00 = 6800,00 грн.).

Штрафна санкція у розмірі 10540,00 грн., також, була застосована до позивача на підставі Акту перевірки № 265001242/2304 від 31.10.2008 р. рішенням ДПІ у Голосіївському районі м. Києва № 0010332304 від 17.11.2008 р., яке суд вважає правомірним та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства.

Як вбачається з Акту перевірки від 31.10.2008 р. позивачем порушено вимоги п. 1 ст. 3 Закону про РРО, а саме -31 гральний автомат в автоматичному режимі надає послуги гри із застосуванням карток без забезпечення відповідно обліку їх кількості та вартості, без переведення у фіскальний режим роботи.

Як було зазначено вище, відповідно до вимог п.1 та п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або із застосуванням у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Відповідно до Закону України «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності`від 01.12.2005 р. № 3164, послуга -це результат економічної діяльності, яка не створює товар, але продається та купується під час торговельних операцій.

Частиною 1 статті 263 Господарського кодексу України визначено поняття «господарсько-торговельної діяльності, що здійснюється суб`єктами господарювання у сфері товарного обігу»- діяльність, що спрямована на реалізацію продукції виробничо-технічного призначення і виробів народного споживання, а також допоміжна діяльність, яка забезпечує їх реалізацію шляхом надання відповідних послуг.

Частина 3 ст. 263 цього кодексу визначає, що господарсько-торговельна діяльність суб`єктів господарювання може здійснюватися в таких формах: матеріально-технічне постачання і збут; енергопостачання; заготівля; оптова торгівля; роздрібна торгівля і громадське харчування; продаж і передача в оренду засобів виробництва; комерційне посередництво у здійсненні торговельної діяльності та інша допоміжна діяльність по забезпеченню реалізації товарів (послуг) у сфері обігу.

Таким чином, якщо суб`єкт господарювання здійснює господарсько-торговельну діяльність і при цьому виконує операції, ознаки яких наведені у ст. 1 Закону про РРО, на такого суб`єкта поширюється положення Закону про РРО.

Як зазначав відповідач, специфіка грального бізнесу полягає в тому, що послуги в ньому надаються лише тим фізичним особам, які набули права на отримання такої послуги, попередньо придбавши фішки, жетони, кредити, ставки на гру. Фізична особа, яка попередньо набула право на отримання послуги, може нею і не скористатися. Тому придбання права на отримання послуги у сфері грального бізнесу не є отримання такої послуги. Операції купівлі-продажу фішок, жетонів, кредитів, ставок на гру є розрахунковими і підлягають проведенню через реєстратори розрахункових операцій. Зазначене підтверджується нормами Порядку обліку доходів фізичних осіб у гральних закладах та персоніфікації таких осіб, затвердженого наказом ДПА України від 20.10.2003 № 494. Згідно з п.5 Порядку придбання особами фішок, жетонів, отримання інших документів, які засвідчують прийняття ставок для участі в азартній грі, здійснюється через належним чином зареєстрований реєстратор розрахункових операцій з видачею чеків, які повинні зберігатися фізичною особою -гравцем до закінчення її участі в азартній грі.

Виходячи з наведеного, суд відмовляє позивачу в задоволенні вимоги щодо визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Голосіївському районі м. Києва № 0010332304 від 17.11.2008 р., яким до позивача застосована штрафна санкція у розмірі 10540,00 грн.

Щодо викладених Позивачем обставини щодо порушення порядку проведення перевірки, то вони не тягнуть за собою нечинності прийнятого на підставі акту перевірки рішення та відповідно не можуть розглядатись як докази на спростування виявленого під час перевірки порушення. Заявлені позовні вимоги у даній справі зобов`язують адміністративний суд здійснити розгляд по суті виявлених порушень у сфері здійснення розрахунків, за наявністю яких відповідним органом податкової служби в силу законів «Про державну податкову службу в Україні», «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інші, застосовані штрафні санкції. Предметом оскарження у справі є рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, що винесені Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Аналогічна норма закріплена і в ч.2 ст.19 Конституції України.

З урахуванням наведеного, оцінивши за правилами, встановленими ст. 86 КАС України наявні у матеріалах справи докази та пояснення сторін, надані під час розгляду справи, суд вважає, що заявлений адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

Позов задоволити частково.

Визнати недійсним рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва № 0010322304 від 21.11.2008 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 6800,00 грн.

В решті позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Кишинський М.І.

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі -02.11.2009 р.

Джерело: ЄДРСР 85583867
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку