open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-4270/09/2670
Моніторити
Ухвала суду /27.06.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.06.2013/ Вищий адміністративний суд України Постанова /16.08.2010/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /16.08.2010/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Судовий наказ /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 2а-4270/09/2670
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /27.06.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /20.06.2013/ Вищий адміністративний суд України Постанова /16.08.2010/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /16.08.2010/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Судовий наказ /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /01.10.2009/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

Вн . № 6/479

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01.10.2009 р. 15 год.30 хв. № 2а-4270/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Добрянської Я.І. при секретарі судового засідання Назарова О.П. вирішив адміністративну справу

за позовом

Відкрите акціонерне товариство "Київгаз"

до

Державна податкова адміністрація у м.Києві

про

визнання нечинним податкових повідомлень-рішень №0001994120/0 від 28.11.08р.,№0000054120/1 від 09.02.09р.

за участю представників сторін:

від позивача: Чорній М.С. (дов.04.08.2009 р. № Д-47/09), Лаврик О.А.(дов. від 01.04.2009 р. №Д-19/09)

від відповідача: Захаров І.Ф. (дов. від 15.01.2009р. № 13/10-405)

від третьої особи: Чорний А.М. (дов. від 25.03.2009р. № 444/9/10-006)

На підставі ч. З ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України 01.10.2009 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач - Відкрите акціонерне товариство «Київгаз» звернувся до Окружного адміністративного дуду м. Києва з позовом до відповідача - Спеціалізованої державної податкової інспекції у м. Києві по роботі з великими платниками податків, третя особа - Державної податкової адміністрації у м. Києві про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень №0001994120/0, №0001994120/1, №0001994120/2, №0000054120/1, № 0000054120/2 та № 0000164120/2.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що після проведеної перевірки відповідачем було складено податкові повідомлення-рішення №0001994120/0, №0001994120/1, №0001994120/2, №0000054120/1, №0000054120/2 та № 0000164120/2, з яким позивач не погоджується та вважає їх безпідставно прийнятими, не правомірними та такими, що повинні бути визнанні нечинними.

Відповідач проти позову заперечує, в обґрунтування чого зазначає, що позивач порушив статті 12, 19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року № 56-93 «Про місцеві податки і збори`та підпункт 1.2 розділу І та підпункту 6.2., 6.3 розділу VI «Положення про збір за право використання символіки Києва», затвердженого рішенням Київської міської ради народних депутатів від 15 лютого 1994 року № 7 «Про введення збору за право на використання символіки м. Києва»

В зв`язку з виявленим порушенням відповідачем на підставі п.п.17.1.3 пункту 17.1 ст.17 Закону України № 2181-ІІІ, винесено податкові повідомлення-рішення №0001994120/0, №0001994120/1, №0001994120/2, №0000054120/1, №0000054120/2 та №0000164120/2, які вважає правомірними.

Ухвалою від 01.10.2009 р. в судовому засіданні, на підставі клопотання позивача було замінено первинного відповідача Державну податкову адміністрацію у м. Києві на належного відповідача Спеціалізовану державну податкову інспекцію у м. Києві по роботі з великими платниками податків та залучено державну податкову адміністрацію у м. Києві в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Києві.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Відкрите акціонерне товариство «Київгаз`зареєстроване 30.10.2003р. Печерською районною державною адміністрацією у м. Києві (запис у журналі обліку реєстраційних справ за №19861).

Форма власності приватна (код КФВ-10 приватна), код ЄДРПОУ 03346331, місцезнаходження відповідно до установчих документів:01103 м. Київ, вул. Кіквідзе, 46., фактичне місцезнаходження: 01103 м. Київ, вул. Кіквідзе 46.

Відкрите акціонерне товариство «Київгаз»(надалі - позивач)взято на податковий облік Спеціалізованою державною податковою інспекцією у м. Києві по роботі з великими платниками податків від 17.01.2005р. №509/28-123 та є платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва платника ПДВ від 01.02.2005р. №35482554 серія НБ №216394.

Спеціалізованою державною податковою інспекцією у м. Києві по роботі з великими платниками (надалі - відповідач) податків на підставі направлення від 30.09.2008р. №249 та на підставі направлення про продовження від 28.10.2008р. №277, проведено планову виїзну документальну перевірку фінансово-господарської діяльності з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства Відкритого акціонерного товариства «Київгаз`за період з 01.07.2007р. по 30.06.2008р. відповідно до затвердженого плану перевірки.

Відкрите акціонерне товариство «Київгаз`було повідомлено про проведення планової виїзної перевірки повідомленням від 18.09.2008р. №10482/10-41-20.

Відповідачем було складно Акт від 17.11.2008р. №616/41-20/03346331 про результати планової виїзної перевірки Відкритого акціонерного товариства «Київгаз`з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2008р. по 30.06.2008р.

Перевірка проводилась з 30.09.2008р. по 10.11.2008р., термін перевірки було продовжено на підставі наказу начальника СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП №406 від 28.10.2008 р. на 10 робочих днів.

В ході проведеної відповідачем перевірки встановлено порушення:

п.4.1. ст..4, п.п.5.2.2. п.5.2., п.п. 5.3.9. п.5.3. ст.5, п.п. 8.3.6. п.8.3. та п.п.8.4.3. п.8.4. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств`від 22.05.1997р. № 283/97-ВР, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1983777 грн. у тому числі за III квартал 2007 року в сумі 21 430,00 грн.; за IV квартал 2007 року в сумі 1 847 521,00 грн.; за І квартал 2008 року в сумі 30 809,00 грн.; за II квартал 2008 року в сумі 84 017,00 грн.

п.п. 4.5.3.,п.п.4.5.1. п.4.5. п.4.1. ст..4, п.п.7.3.1. п.7.3. ст..7 Закону України «Про податок на додану вартість`від 03.04.1997р. №168/97 в результаті чого занижено ПДВ в розмірі 1 348 096,64 грн. у тому числі:

за липень 2007 р. було занижено суму ПДВ в розмірі 5957,48 грн.; за вересень 2007р. занижено суму ПДВ в розмірі 1065,53 грн.; за жовтень 2007р. занижено суму ПДВ в розмірі 1331922,00 грн.; за листопад 2007р. занижено суму ПДВ в розмірі 781,84 грн.; за грудень 2007р. занижено суму ПДВ в розмірі 4551,59 грн.; за січень 2008р. завищено суму ПДВ в розмірі 1654,45 грн.; за лютий 2008р. занижено суму ПДВ в розмірі 250,5 грн.; за березень 2008р. занижено суму ПДВ в розмірі 7505,67 грн.;

за квітень 2008р. завищено суму ПДВ в розмірі 4163,03 грн.; за травень 2008р. занижено суму ПДВ в розмірі 1310,09 грн.; за червень 2008р. занижено суму ПДВ в розмірі 569,29 грн. ст.14 Закону України «Про плату за землю`від 19.09.96 №378/96-ВР із змінами і доповненнями встановлено заниження податкового зобов`язання за вересень-грудень 2007 року по орендній платі за землю до місцевого бюджету Шевченківського району м. Києва становить 2940,48 грн.

ст.14 Закону України «Про плату за землю`від 19.09.96 №378/96-ВР із змінами доповненнями встановлено: Деснянський р-н - заниження податкового зобов`язання на 2008 (1 півріччя) становить 113.16 грн.; Дніпровський р-н - заниження податкового зобов`язання на 2008 (1 півріччя) становить 18.00грн.; Голосіївський р-н - заниження податкового зобов`язання на 2008 (1 півріччя) становить 16,03 грн.; Оболонський р-н - заниження податкового зобов`язання на 2008 (1 півріччя) становить 4,15 грн.

- абз.4 ст.5 Закону України від 11.12.1991р. №1963 "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів'", із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податкове зобов`язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за грудень 2007р. в розмірі 672 грн.

- п.2.8, п.3.5 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004р №637 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 13.01.2005р. №40/10320.

- ст.З1 Закону України від 23.03.1996 р №98/96-ВР "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності'" із змінами та доповненнями, за здійснення діяльності з надання побутових послуг за період березень-червень 2008 року.

- статті 12,19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року №56-93 "Про місцеві податки і збори" та пункт 1.2 розділу 1 і пунктів 6.2. 6.3 розділу VI Положення про збір за право на використання символіки м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради народних депутатів від 15 лютого 1994 року №7 "Про введення збору за право на використання символіки м. Києва" в результаті чого занижено податкові зобов`язання зі збору за право використання символіки м. Києва па загальну суму 39060,98 грн., в тому числі: за VI квартал 2007р. -6 812,29грн. за IV квартал 2007р. -12 041,57грн., за І квартал 2008р. -11 190,95 грн., II квартал 2008 р.-9 016,17 грн.

В зв`язку із виявленим порушеннями відповідачем прийнято податкові-повідомлення рішення:

№0001994120/0 від 28.11.2008р. на загальну суму 52444,27 грн. з яких за основним платежем на суму 39060,98 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 13383,29 грн.,

№ 0001994120/1 від 03.02.2009р. на суму 52444,27 грн. за основним платежем 39060,98 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 13383,29 грн.

№ 0000054120/1 від 09.02.2009р. на загальну суму 680,00 грн., за основним платежем 0,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 680,00 грн.

№0000164120/2 від 16.04.2009р. на загальну суму 4565,60 грн. за основним платежем 0,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 4565,60 грн.

№0001994120/2 від 16.04.2009р. на загальну суму 52444,27 грн. за основним платежем 39060,98 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 13383,29 грн.

№0000054120/2 від 16.04.209р. на загальну суму 680,00грн., за основним платежем 0,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 680,00 грн.

Позивач з прийнятими відповідачем податковими повідомленнями-рішеннями не погодився з наступних підстав.

Податковими повідомленнями - рішеннями від 28.11.2008 р. № 0001994120/0 СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП позивачу визначено суми податкових зобов`язань за платежем "Збір за право використання символіки 16011100" - 52 444, 27 грн., в тому числі 39 060, 98 грн. (основний платіж), 13 383, 29 грн. (штрафні фінансові санкції), які в наступному за наслідками відповідних звернень позивача були збільшені з початку на 680, 00 грн., а потім - на 4 565, 60 грн. Позивача зазначає, що підставою для його прийняття є акт СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП № 616/41-20/03346331 від 17.11.2008р. "Про результати планової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, щодо нарахування та сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) до бюджету, державних цільових фондів згідно діючого законодавства України відкритого акціонерного товариства "Київгаз" за період з 01.07.2007 року по 30.06.2008 року.

Позивача не погоджується з висновком акту перевірки в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій зі збору за право використання символіки м. Києва виходячи з наступного.

Невідповідність дійсним обставинам та вимогам податкового законодавства висновку акту перевірки про порушення статті 12, 19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року № 56-93 "Про місцеві податки і збори" та пункт 1.2 розділу І і пунктів 6.2, 6.3 розділу VI Положення про збір за право на використання символіки м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради народних депутатів від 15 лютого 1994 року №7 "Про введення збору за право на використання символіки м. Києва" в результаті чого занижено податкові зобов`язання зі збору за право використання символіки м. Києва на загальну суму 39 060, 98 грн., в тому числі: за III квартал 2007р. - 6 812, 29грн., за ІУ квартал 2007р. - 12 041, 57 грн., за І квартал 2008р. -11190, 95грн., II квартал 2008 р. - 9 016,17 грн.

Крім того, позивач зазначає, що відповідно до пункту 9 частини 2 статті 15 Закону України "Про систему оподаткування" до місцевих зборів (обов`язкових платежів) належить збір за право використання місцевої символіки.

Згідно із частиною 3 статті 15 зазначеного Закону місцеві податки і збори (обов`язкові платежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлюються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, установлених законами України.

Відповідно до розділу III Положення «Про збір за право на використання символіки міста Києва`затвердженого Рішенням Київської міської ради 09.03.2006р. за № 149/3240, платниками збору є юридичні особи, які здійснюють діяльність на території м. Києва і використовують символіку м. Києва з комерційною метою, крім підприємств, установ та організацій, які використовують в найменуваннях слово Київ та похідні від нього для визначення свого місцезнаходження.

Позивач - ВАТ «Київгаз`використовує слово «Київ`в найменуванні товариства не з комерційною метою, а виключно для визначення свого місцезнаходження, так само, як інші українські газотранспортні підприємства - облгази (всього 50), які ідентифікують себе за назвою відповідних обласних центрів за місцем здійснення господарської діяльності. Назва товариства була визначена Київською міською владою, про що свідчать додані до даної скарги документи, які. на наш погляд, ДПА у м. Києві залишила без уваги та відповідного податкового аналізу. Тому позивач вважає, що не повинен сплачувати збір за право на використання символіки м. Києва.

Наведене дає підстави для висновку про те, що в порушення пункту 2.3.4 Наказу Державної податкової адміністрації від 10.08.05р. № 327 "Про затвердження Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства") в Акті перевірки допущено відображення необгрунтованих даних.

У зв`язку з цим, просить суд скасувати прийняті відповідачем податкові повідомлення-рішення.

Відповідач позовні вимоги не визнає, вважає дії позивача таким, що не відповідають вимогам чинного законодавства, з таких підстав. В ході проведеної відповідачем перевірки встановлено порушення :

-п.п.4.1. ст..4, п.п.5.2.2. п.5.2., п.п5.3.9. п.5.3. ст.5, п.п. 8.3.6. п.8.3. та п.п.8.4.3. п.8.4. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств`від 22.05.1997р. №283/97, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1983777 грн., п.п 4.5.З., п.п.4.5.1. п.4.5. п.4.1. ст..4, п.п.7.3.1. п.7.3. ст..7 Закону України «Про податок на додану вартість`від 03.04.1997р. №168/97 в результаті чого занижено ПДВ в розмірі 1348096,64 грн. у тому числі: засобів та інших самохідних машин і механізмів'", із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податкове зобов`язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за грудень 2007р. в розмірі 672 грн., п.2.8, п.3.5 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004р №637 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 13.01.2005р. №40/10320, ст.З1 Закону України від 23.03.1996 р № 98/96-ВР "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності'" із змінами та доповненнями, за здійснення діяльності з надання побутових послуг за період березень-червень 2008 року, статті 12,19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року №56-93 "Про місцеві податки і збори" та пункт 1.2 розділу 1 і пунктів 6.2. 6.3 розділу VI Положення про збір за право на використання символіки м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради народних депутатів від 15 лютого 1994 року №7 "Про введення збору за право на використання символіки м. Києва" в результаті чого занижено податкові зобов`язання зі збору за право використання символіки м. Києва па загальну суму 39060,98 грн., в тому числі: за VI квартал 2007р. - 6812,29 грн. за IV квартал 2007р. - 12041,57грн., за І квартал 2008р. -11190,95 грн., II квартал 2008 р. - 9016,17 грн.

Крім того відповідач зазначає, що згідно з Рішенням Київської міської ради від 9 березня 2006 року № 149/3240 „Про внесення змін і доповнень до Рішенням Київської міської ради народних депутатів від 15 лютого 1994 року № 7 „Про введення збору за право на використання символіки м. Києва" введено збір за право використання символіки м. Києва (далі - Рішення).

Відповідно до п. 1.2 Рішення до місцевої символіки відносяться назви і зображення об`єктів та історичних пам`яток міста згідно з затвердженим розпорядженням Рішенням Київської міської державної адміністрації від 15 січня 1996 року № 39 Переліком назв об`єктів та історичних пам`яток, що відносяться до місцевої символіки, використання яких юридичними особами і громадянами у комерційних цілях підлягає сплаті збору у встановленому порядку. Це: герб м. Києва; прапор м. Києва; назви (похідні від назв) історичних пам`яток міста згідно з Переліком, які використовуються в найменуваннях підприємств або окремих видах продукції: зображення об`єктів історичних пам`яток міста згідно з переліком, які використовуються при виготовленні друкованої ( за виключенням бланків ділових паперів), сувенірної, рекламної продукції тощо.

Згідно з Рішенням виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 21 березня 1995 року № 72 „Про схвалення Переліку назв об`єктів та історичних пам`яток, що відносяться до місцевої символіки" назву «КИЇВ`віднесено до зазначеного Переліку (п. 76). За таких підстав просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Суд , розглянувши матеріали справи, дослідивши всі обставини, приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів та встановлено судом, 03 лютого 2009р. на адресу позивача надійшло рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції у м.Києві по роботі з великими платниками податків № 1123/10/25-020 від 30.01.09р. про результати розгляду первинної скарги ВАТ «Київгаз`на податкові повідомлення-рішення СДПІ у м.Києві по роботі з ВПП від 28.11.08р. та рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 28.11.08р. № 0001974120/0 (далі -рішення СДПІ).

Згідно Рішення СДПІ податкові повідомлення - рішення залишено без змін, крім скасованого податкового повідомлення № 0001954120/0, яким визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток, в частині визначення основного платежу в розмірі 45 978, 04 грн. та у відповідній частині скасовано штрафні (фінансові) санкції і одночасно збільшено суму штрафних санкцій зі збору за право використання символіки м. Києва на 680, 00 грн., про що складено та направлено на адресу товариства податкове повідомлення-рішення № 00000054120/2.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач звернулось до Державної податкової адміністрації у м. Києві з повторною скаргою, яка була розглянута та частково задоволена.

Однак , згідно рішення Державної податкової адміністрації у м. Києві про результати розгляду скарги від 07.04.09 № 1246/10/25-214 ВАТ «Київгаз`збільшено суму штрафних (фінансових) санкцій зі збору за право використання символіки м. Києва, визначених в податковому повідомленні-рішенні від 28.11.2008р. № 0001994120/0 на 5245,60 грн. ВАТ «Київгаз`не згодне з рішенням Державної податкової адміністрації у м. Києві про результати розгляду скарги від 07.04.09 № 1246/10/25-214 в частині залишення без задоволення скарги товариства на податкове повідомлення-рішення від 28.11.2008р. № 0001994120/0. Керуючись п.5.2. ст.5 Закону України № 2181 «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами`та п.п.5.1. п.5 «Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами податкової служби», затвердженого наказом ДПА України від; 11.12.96р. № 2.

Крім того, згідно з рішенням ДПА у м. Києві про результати розгляду скарги від 07.04.2009р. № 1246/10/25-214 позивачу було збільшено суму штрафних (фінансових) санкцій зі збору за право використання символіки м. Києва, визначених у податковому повідомленні рішенні від 28.11.2008р. № 0001994120/0.

В пп. 3.5.5.2 акта перевірки зазначено, що позивач використовує у власній назві символіку міста Києва, а саме назву „Київ" в господарських цілях шляхом здійснення діяльності у сфері надання послуг постачання природного газу населенню, бюджетним організаціям, промисловості, а тому, підприємство є платником збору за право на використання символіки м. Києва.

Перевіркою також встановлено, що за перевіряємий період ВАТ „Київгаз" розрахунки збору за право на використання місцевої символіки м. Києва до СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП не подавало і збір за право на використання символіки м. Києва не сплачувало, чим порушило статті 12, 19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 року № 56-93 „Про місцеві податки і збори" та пп. 4.1, розділу IV і пунктів 6.2, 6.3 розділу IV Положення про збір на право використання символіки м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 9 березня 2006 року № 149/3240 „Про внесення змін та доповнень до рішення Київської міської ради народних депутатів від 15 лютого 1994 року № 7 „Про введення збору за право на використання символіки м. Києва". Згідно з листом СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП від 17.03.2009р. № 2496/8/25-011 в ході перевірки на підставі бухгалтерських розрахунків по р. 36 „Розрахунки з покупцями" перевіряючими було визначено загальну вартість виконаних робіт (наданих послуг) ВАТ „Київгаз" за перевіряємий період у сумі 39060982,37 грн. в т.ч.: III квартал 2007 р. -6812288,48 грн., IV кв. 2007р. - 12041569,12 грн., І кв. 2008р. 11190950,89 грн., II кв. 9016173.88 грн. Відповідно перевіряючими донараховано суму збору, що підлягає сплаті у розмірі 39060.98 грн., в т.ч.: III кв. 2007р. - 6812,29 грн. (6812288,48 грн. х 0,1%), IV кв. 2007р. - 12041.57 грн. (12041569,12 грн. х 0,1 %), І кв. 2008р. - 11190,95 грн. (11190950,89 грн. х 0,1%), ІІ кв. 2008р. -9016,17 грн. (9016173,88 грн. х 0,1%).

Статтею 12 Декрету Кабінету Міністрів України № 56-93 передбачено, що збір за право на використання місцевої символіки справляється з юридичних осіб і громадян, які використовують цю символіку з комерційною метою. Дозвіл на використання місцевої символіки (герба міста або іншого населеного пункту, назви чи зображення архітектурних, історичних пам`яток) видається відповідними органами місцевого самоврядування. Граничний розмір збору за право на використання місцевої символіки не повинен перевищувати з юридичних осіб 0,1 % вартості виробленої продукції, виконанні робіт, наданих послуг з використанням місцевої символіки, з громадян, що займаються підприємницькою діяльністю - 5 неоподатковуваних доходів громадян.

Відповідно до п. 2 Положення № 149/3240 розрахунковою базою оподаткування збором юридичних осіб є загальна вартість виробленої продукції (виконаних робіт, наданих послуг) підприємств, організацій, установ, у власних назвах або товарних знаках, яких використовуються символіка міста у комерційних цілях.

Підпунктом 6 пункту 6 Положення № 149/3240 передбачено, що підприємства (юридичні особи) розрахунок сплати збору за право на використання символіки м. Києва подають Державній податковій інспекції за місцем реєстрації платника не пізніше сорока календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу.

Згідно із пп. 6.3 п. 6 Положення № 149/3240 збір за право на використання символіки м. Києва сплачується підприємствами та організаціями щоквартально не пізніше десяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку для подання розрахунку сплати збору.

Згідно з Рішенням Київської міської ради від 9 березня 2006 року № 149/3240 „Про внесення змін і доповнень до Рішенням Київської міської ради народних депутатів від 15 лютого 1994 року № 7 „Про введення збору за право на використання символіки м. Києва" введено збір за право використання символіки м. Києва (далі - Рішення).

Відповідно до п. 1.2 Рішення до місцевої символіки відносяться назви і зображення об`єктів та історичних пам`яток міста згідно з затвердженим розпорядженням Рішенням Київської міської державної адміністрації від 15 січня 1996 року № 39 Переліком назв об`єктів та історичних пам`яток, що відносяться до місцевої символіки, використання яких юридичними особами і громадянами у комерційних цілях підлягає сплаті збору у встановленому порядку. Це: герб м. Києва; прапор м. Києва; назви (похідні від назв) історичних пам`яток міста згідно з Переліком, які використовуються в найменуваннях підприємств або окремих видах продукції: зображення об`єктів історичних пам`яток міста згідно з переліком, які використовуються при виготовленні друкованої ( за виключенням бланків ділових паперів), сувенірної, рекламної продукції тощо.

Згідно з Рішенням виконавчого комітету Київської міської ради народних депутатів від 21 березня 1995 року № 72 „Про схвалення Переліку назв об`єктів та історичних пам`яток, що відносяться до місцевої символіки" назву КИЇВ віднесено до зазначеного Переліку (п. 76).

Згідно з податковим повідомленням-рішенням СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП від 28.11.2008р. № 0001994120/0 яким визначено штрафні (фінансові) санкції у розмірі 13383,29 грн. застосовано відповідно пп. 17.1.2 п. 17.1 ст. 17 Закону України № 2181.

Однак, з урахуванням того, що платник податків не подавав розрахунки збору за право на використання місцевої символіки за перевіряємий період, СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП за результатами розгляду первинної скарги рішенням від 30.01.2009р. № 1123/10/25-020 донараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 680,00 грн. (170 грн. х 4) відповідно до пп. 17.1.1 п. 17.1. ст. 17 Закону України № 2181.

Однак, перевіряючими невірно розраховано штрафні (фінансові) санкції відповідно до пп. 17.1.1 п. 17.1. ст. 17 Закону України № 2181, а саме: перевіряючими визначені штрафні (фінансові) санкції за затримку подачі декларацій за квартали, а не за повний або неповний місяць.

Відповідно, сума штрафних (фінансових) санкцій повинна складати 18628,89 грн.. (50% донарахованої суми збору за III кв. 2007р. у розмірі 6812,29 грн., 50% донарахованої суми збору за IV кв. 2007р. у розмірі 12041,57 грн., 50% донарахованої суми збору за І кв. 2008р. у розмірі 11190,95 грн., 40% донарахованої суми збору за II кв. 2008р. у розмірі 9016,17 грн.) а не 13383,29 грн. як зазначено у податковому повідомленні-рішенні від 28.11.2008р. № 0001994120/0.

Відповідно до положень ст. 12 Декрету Кабінету Міністрів України „Про місцеві податки і збори" від 20.03.1993 року № 56-93 (далі Декрет № 56-93) збір за право на використання місцевої символіки справляється з юридичних осіб і громадян, які використовують цю символіку з комерційною метою.

Відповідно до статті 3 Закону України „Про столицю України - місто-герой Київ" від 15.01.99 № 401 зміст, опис, порядок використання символіки визначаються Положенням про символіку, яке затверджується відповідно Київською міською радою та районними в місті радами.

Згідно із Розпорядженням Київської міської державної адміністрації „Про внесення змін та доповнень до рішення XVI сесії XXI скликання Київської міської Ради народних депутатів від 15.02.94 № 7 „Про введення збору за право на використання символіки міста Києва" від 9 квітня 1996 року № 514, яким було затверджено Положення „Про збір за право на використання символіки міста Києва" (підпункт 1.2), до місцевої символіки відносяться назви і зображення об`єктів та історичних пам`яток міста згідно з Переліком, затвердженим розпорядженням Київські міської державної адміністрації від 15.01.96 № 39.

Відповідно до статті 3 Закону України „Про столицю України - місто-герой Київ" від 15.01.99 № 401 зміст, опис, порядок використання символіки визначаються Положенням про символіку, яке затверджується відповідно Київською міською радою та районними в місті радами.

Згідно із Розпорядженням Київської міської державної адміністрації „Про внесення змін та доповнень до рішення XVI сесії XXI скликання Київської міської Ради народних депутатів від 15.02.94 № 7 „Про введення збору за право на використання символіки міста Києва" від 9 квітня 1996 року № 514", яким було затверджено Положення „Про збір за право на використання символіки міста Києва" (підпункт 1.2), до місцевої символіки відносяться назви і зображення об`єктів та історичних пам`яток міста згідно з Переліком, затвердженим розпорядженням Київські міської державної адміністрації від 15.01.96 N 39 (далі - Перелік).

Відповідно п. 76 зазначеного Переліку м. Київ включено до назв об`єктів та історичних пам`яток, що відносяться до місцевої символіки, використання яких юридичними особами і громадянами у комерційних цілях підлягає сплаті збору у встановленому порядку.

Однак п. З Рішення Київської міської ради народних депутатів від 09.03.2006р. № 149/3240 Про внесення змін та доповнень до рішення Київської міської ради народних депутатів від 15.02.94 № 7 „Про введення збору за право на використання символіки м. Києва" визначено, що платниками збору є юридичні особи, включаючи підприємства з іноземними інвестиціями, філії та інші відокремлені підрозділи підприємств і організацій, які здійснюють діяльність на території м. Києва, а також окремі громадяни, які у встановленому порядку займаються підприємницькою діяльністю і використовують символіку м. Києва з комерційною метою, крім підприємств, установ та організацій, а також інших суб`єктів підприємницької діяльності, які використовують в найменуваннях слово Київ та похідні від нього для визначення свого місцезнаходження.

Враховуючи викладене, зважаючи, що законом встановлене право міських рад встановлювати місцеві податки і збори (обов`язкові платежі), механізм їх справляння та порядок сплати, а також те, що розпорядження Київської міської державної адміністрації від 15.01.96 № 39, яким затверджений Перелік назв об`єктів та історичних пам`яток, що відносяться до місцевої символіки, використання яких юридичними особами і громадянами у комерційних цілях підлягає сплаті збору у встановленому порядку, є чинним, то при визначенні об`єкта оподаткування слід керуватися зазначеним Переліком.

Крім того, слід відмітити, що відповідно до п. 1.3 Положення про збір за право на використання символіки міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 17.02.94 р. № 7 „Про введення збору за право на використання символіки м. Києва" (зі змінами та доповненнями), використання символіки м. Києва (у назвах підприємств, товарних знаках, при виготовленні продукції, наданні послуг, здійсненні робіт) з комерційною метою дозволяється тільки за наявності дозволу, наданого Головним управлінням культурної спадщини виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації). Юридичні особи та громадяни, які не отримали дозволу в установленому порядку, але використовують символіку м. Києва з комерційною метою, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством (п. 1.4 Положення про збір за право на використання символіки міста Києва).

Також, відповідно до ст. 93 Цивільного Кодексу України від 16.01.2003р. № 435-ІУ із змінами та доповненнями місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи Закону виступають від її імені.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що прийняті відповідачем податкове повідомлення-рішення є правомірним, тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Згідно з ч.З ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття

рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій

дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів правомірність прийнятих податкових повідомлень -рішень щодо донарахування податку на рекламу.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні позовних вимог відмовити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційної скарги. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Київському апеляційному адміністративному суду через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя Добрянська Я.І.

Джерело: ЄДРСР 85583782
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку