open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/5013/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2019 року

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 (місце реєстрації АДРЕСА_1 ; місце проживання АДРЕСА_2 ) до Військово-медичного клінічного центру Південного регіону (вул. Пироговська, 2, м. Одеса, 65044), Комунальної установи «Одеський центр медико-соціальної експертизи» (вул. Чорноморського Козацтва, 40, м. Одеса, 65003), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову, Головний військово-медичний клінічний центр (Центральний клінічний госпіталь) Державної прикордонної служби України (вул. Ягідна,58, м. Київ, 03089), про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До суду 23.08.2019 року звернувся з позовом (а.с.7-18) ОСОБА_1 (позов поданий представником позивача адвокатом Кочуровим А.О.) до Військово-лікарської комісії Військово-медичного клінічного центру Південного регіону (далі ВЛК ВМКЦ Південного регіону), Комунальної установи «Одеський центр медико-соціальної експертизи» (далі КУ «ООЦМСЕ»), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову, Головний військово-медичний клінічний центр (Центральний клінічний госпіталь) Державної прикордонної служби України (далі ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ), в якому позивач просив:

- визнати протиправним та скасувати діагноз та постанову ВЛК ВМКЦ Південного регіону, викладених у пункті 12 свідоцтва про хворобу № 1728 від 09.10.2018 року щодо причинного зв`язку захворювання, поранення, контузії, каліцтва ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

- визнати протиправним та скасувати довідку до акту огляду медико-соціальною експертною комісією Обласної медико-соціальної експертної комісії № 1 серії 12ААБ № 238406 від 22.04.2019 року в частині встановлення причини інвалідності та групи інвалідності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

- зобов`язати ВЛК ВМКЦ Південного регіону, код ЄДРПОУ 08199969 та КУ «ООЦМСЕ», код ЄДРПОУ 03321555, провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , при якому враховувати діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, викладені у свідоцтві про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України щодо огляду ОСОБА_1 .

Ухвалою суду від 28.08.2019 року позов залишений без руху та наданий строк для усунення недоліків, у тому числі з підстав подання заяви про поновлення строку звернення до суду щодо поважності його пропуску щодо оскарження постанови ВЛК від 09.10.2018 року, оскільки позов в суд надійшов 23.08.2019 року, тобто по спливу шестимісячного строку (а.с.65-68).

Позивач 09.09.2019 року подав до суду адміністративний позов (а.с.76-87) до ВМКЦ Південного регіону, КУ «ООЦМСЕ», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову, ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ, в якому позивач просив:

- визнати протиправною та скасувати постанову ВЛК ВМКЦ Південного регіону, викладену в пункті 12 свідоцтва про хворобу №1728 від 09.10.2018 року щодо причинного зв`язку захворювання, поранення, контузії, каліцтва ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

- визнати протиправним та скасувати висновок про причину інвалідності, який викладений в довідці до акта огляду медико-соціальною експертною комісією Обласної медико-соціальної експертної комісії №1 серії 12ААБ № 238406 від 22.04.2019 року щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

- зобов`язати ВЛК ВМКЦ Південного регіону провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і встановити діагноз та постанову про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, при якому врахувати діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, викладені у свідоцтві про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України щодо огляду ОСОБА_1 ;

- зобов`язати КУ «ООЦМСЕ» провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і встановити причину інвалідності, враховуючи діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, викладені у свідоцтві про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ щодо огляду ОСОБА_1 .

Також позивач подав заяву про поновлення строку звернення до суду щодо оскарження постанови ВЛК від 09.10.2018 року.

Ухвалою суду 12.09.2019 року позовну заяву ОСОБА_1 в частині позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанову ВЛК ВМКЦ Південного регіону, викладену в пункті 12 свідоцтва про хворобу №1728 від 09.10.2018 року щодо причинного зв`язку захворювання, поранення, контузії, каліцтва ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повернуто позивачу у зв`язку з пропуском строку звернення до суду.

Прийнята позовна заява до розгляду та відкрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Військово-медичного клінічного центру Південного регіону, Комунальної установи «Одеський центр медико-соціальної експертизи», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову, Головний військово-медичний клінічний центр (Центральний клінічний госпіталь) Державної прикордонної служби України про:

- визнання протиправним та скасування висновку про причину інвалідності, який викладений в довідці до акту огляду медико-соціальною експертною комісією Обласної медико-соціальної експертної комісії №1 серії 12ААБ № 238406 від 22.04.2019 року щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

- зобов`язання ВЛК ВМКЦ Південного регіону провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і встановити діагноз та постанову про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, при якому врахувати діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, викладені у свідоцтві про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України щодо огляду ОСОБА_1 ;

- зобов`язання КУ «ООЦМСЕ» провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і встановити причину інвалідності, враховуючи діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, викладені у свідоцтві про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ щодо огляду ОСОБА_1 .

Вирішено розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Позивач у позові зазначив, що він у зв`язку з мобілізацією був призваний на службу з 15.08.2014 року.

Згідно довідки військово-лікарської комісії Арцизько-Тарутинського об`єднаного районного військового комісаріату №474 від 15.08.2014 року визнаний придатним до військової служби.

Наказом начальника 17 прикордонного загону Південного регіонального управління Державної прикордонної служби України від 10.09.2014 №315-ОС він - капітан ОСОБА_1 був допущений до виконання службових обов`язків з 15.08.2014 року, а наказом від 21.10.2014 року №364-ОС його виключено зі списків особового складу у зв`язку з відбуттям для подальшого проходження військової служби у розпорядження начальника Східного регіонального управління Державної прикордонної служби України.

Згідно з наказом начальника Луганського прикордонного загону від 25.10.2014 року №143-ос його зараховано до списків особового складу загону на посаду начальника 1 відділення інспекторів прикордонної служби відділу прикордонної служби «Красна Талівка» III категорії.

В період служби він перебував під медичним наглядом, а в період з 29.04.2015 року по 26.05.2015 року знаходився на стаціонарному обстеженні та лікуванні у терапевтичному відділенні ЦКГ ДПСУ м. Київ та його направлено на медичний огляд до ВЛК ЦКГ ДПСУ з метою встановлення придатності до військової служби за наявності хвороби, що зумовлює обмеження придатності до військової служби.

Згідно свідоцтва про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної ВЛК ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ йому встановлено діагноз хвороби та зазначені захворювання, які пов`язані з проходженням військової служби, та не пов`язані з проходженням військової служби. Постанова ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва затверджена 27.07.2015 року - не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку.

Наказом Луганського прикордонного загону від 31.07.2015 року №369-ос його виключено із списків особового складу загону та всіх видів забезпечення у зв`язку із звільненням в запас.

Позивач зазначив, що після вказаного висновку він до установ медико-соціальної експертизи не звертався.

В кінці 2016 року він вирішує проходити військову службу за контрактом, подає відповідні документи.

Згідно довідки військово-лікарської комісії від 28.11.2016 року Арцизького районного військового комісаріату Одеської області його визнано придатним до військової служби за контрактом.

Позивач вважає, що відсутність встановлених раніше захворювань пов`язано із неналежною кваліфікацією фахівців цієї ВЛК та браком відповідного медичного обладнання.

02.02.2017 року він підписав контракт про проходження військової служби у ЗСУ на посадах осіб офіцерського складу.

Наказом командира військової частини польова пошта НОМЕР_1 (по стройовій частині) №38 від 07.02.2017 року його призначено на посаду заступника командира І мотопіхотної роти з озброєння військової частини польова пошта НОМЕР_2 .

Восени 2018 року він відчув загострення діагнозів та хвороб, виявлених в 2015 році, які визнані пов`язаними з проходженням військової служби, та за розпорядженням командира військової частини НОМЕР_3 від 17.09.2018 року проходить медичний огляд у військово-медичному клінічному центрі Південного регіону.

Згідно пункту 12 свідоцтва про хворобу №1728 від 09.10.2018 року госпітальної ВЛК терапевтичного профілю ВМКЦ Південного регіону «діагноз та постанова ВЛК» про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва йому встановлений діагноз захворювання, якій не пов`язаний з проходженням військової служби та, якій пов`язаний з проходженням військової служби, він визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку.

Позивач зазначив, що захворювання, встановлені в свідоцтві про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року, які пов`язані з проходженням військової служби, свідоцтвом про хворобу №1728 від 09.10.2018 року визначені як такі, що не пов`язані з проходженням військової служби. Проте жодного обґрунтування такого висновку військово-лікарська комісія під час огляду не надала, що не було й при повторних усних зверненнях його до цієї установи.

Наказом командувача ВМС ЗСУ від 11.03.2019 року №64 його звільнено з військової служби у запас за підпунктом «б» за станом здоров`я.

Відповідно до довідки до акту огляду МСЕК серія 12АА6 № 238406 від 22.04.2019 року йому встановлено третю групу інвалідності за захворюваннями, не пов`язаними з проходженням військової служби.

Позивач вважає, що зазначений висновок МСЕК є таким, що порушує його права та законні інтереси. Він 10.05.2019 року письмово звернувся до Госпітальної ВЛК терапевтичного профілю ВМКЦ Південного регіону із листом в якому просив усунути розбіжності між свідоцтвами про хворобу №№1728 від 09.10.2018 року і 394/673 від 22.07.2015 року, однак відповіді не отримав.

Позивач стверджує, що відповідачі винесли рішення яким позбавили його права на отримання відповідної групи інвалідності за захворюваннями, які пов`язані з проходженням служби, порушили його права та законні інтереси позивача, зокрема, права на отримання одноразової грошової допомоги звільненим військовослужбовцям у зв`язку з отриманням групи інвалідності.

У якості нормативно правового обґрунтування позовних вимог позивач наводить норми Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 року №402 (далі Положення №402), Положення про медико-соціальну експертизу, затверджену постановою КМУ від 03.12.2009 року №1317 (далі Положення про МСЕК), Інструкцію про встановлення груп інвалідності, затверджену Наказом МОЗ України від 05.09.2011 року №561, а також Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», яким передбачена виплата одноразової допомоги у разі встановлення інвалідності.

Представником відповідача ВМКЦ Південного регіону наданий відзив на позов (а.с.127-132), в якому позивач просив відмовити у задоволенні позовних вимог до ВМКЦ Південного регіону.

Представник звернув увагу на те, що Державна прикордонна служба України не входить до складу Збройних Сил України.

Спірні правовідносини які виникли між сторонами регулюються Законом України «Про військовий обов`язок і військову службу», Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10.12. 2008 року №1153/2008, Положенням про проходження медичного огляду у Державній прикордонній службі України, затвердженого наказом Адміністрації Державної прикордонної служби України 06.05.2009 року №333 (далі-Положення в ДПСУ), Положенням №402.

Позивач був призваний у зв`язку з мобілізацією з 15.08.2014 року проходив службу в підрозділах Державної прикордонної служби України. З 29.04.2015 по 26.05.2015 року знаходився на стаціонарному лікуванні у терапевтичному відділені ГВМКЦ (ЦКГ) Державної прикордонної служби України м.Київ.

22.07.2015 року позивач був оглянутий Госпітальною військово-лікарською комісією ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ на придатність до військової служби. Саме ВЛК Державної прикордонної служби України встановила вищевикладений діагноз ОСОБА_1 , зв`язала визначені захворювання з проходженням служби в Державній прикордонній службі України та визнала позивача непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку про що склала свідоцтво про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року відповідно до вимог Положення в ДПСУ.

Після огляду ВЛК ДПСУ позивач був направлений до Центральної МСЕК для визначення відсотків втрати працездатності та отримання грошової компенсації відповідно до постанови КМУ від 25.12.2013 року №975. Але позивач у позові стверджує, що до установ медико-соціальної експертизи не звертався.

Майже через два роки після звільнення позивач перед укладенням контракту про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України на посадах осіб офіцерського складу в порушення вимог розділу 18 Положення скрив свої захворювання і не надавши свідоцтво про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року пройшов військово-лікарську комісію при Арцизькому районному військовому комісаріаті Одеської області, якою був визнаний придатний до військової служби, про що видана довідка ВЛК №13/200 від 28.11.2016 року.

З 07.02.2017 року відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 07.02.2017 року №387 позивач почав проходити військову службу вже в Збройних Силах України, тобто в іншому відомстві ніж Державна прикордонна служба України.

В 2018 році за розпорядженням командира військової частини НОМЕР_3 позивач за станом здоров`я був направлений для проходження медичного огляду щодо встановлення придатності до проходження військової служби до ВМКЦ Південного регіону, де госпітальної (позаштатної) ВЛК терапевтичного профілю ВМКЦ ПР складена постанова свідоцтво про хворобу №1728 від 09.10.2018 року.

Згідно висновків, які викладені в свідоцтві про хворобу №1728 від 09.10.2018 року, позаштатна ВЛК ВМКЦ ПР при складані свідоцтва про хворобу врахувала хвороби і діагнози, які були встановлені госпітальною ВЛК Центрального клінічного госпіталю Державної прикордонної служби України та виклала їх в свідоцтві про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року.

Представник відповідача вважає, що хвороби які були виявлені у позивача в 2015 році при проходженні військової служби в підрозділах Державної прикордонної служби України, не можуть бути пов`язані з проходженням військової служби в Збройних Силах України, як це просить позивач.

Представник звертає увагу на те, що позаштатна ВЛК ВМКЦ ПР об`єктивно провела медичний огляд ОСОБА_1 , керуючись вимогами розділу 20, 21 Положення №402, склала свідоцтво про хворобу №1728 від 09.10.2018 року в якому вже врахувала діагноз (захворювання) позивача, який був встановлений в 2015 році та зв`язаний з проходження військової служби саме в Державній прикордонній службі України (п.21.5.е Положення), визначила захворювання які пов`язані з проходженням військової служби саме в Збройних Силах України. Крім того, як це передбачено п.20.2. Положення №402, постанову позаштатної ВЛК ВМКЦ ПР (свідоцтво про хворобу №1728 від 09.10.2018 року) затвердила своєю постановою від 16.10.2018 року Військово-лікарська комісія Південного регіону (18 Регіональна військово- лікарська комісія), яка відповідно до розділу 2 Положення в ЗСУ є окремим органом в системі військово-лікарських експертиз Збройних Сил України та не є підпорядкованим підрозділом ВМКЦ ПР.

Так, як Державна прикордонна служба України не входить до складу Збройних Сил України, то служба в її підрозділах не прирівнюється, як військова служба в Збройних Силах України і тому причинний зв`язок захворювань визначається окремо по цим відомствам, так як кожне відомство окремо, зі свого кошторису виплачує грошову компенсацію військовослужбовцям за втрату працездатності в період служби в її підрозділах.

Таким чином позовна вимога до ВМКЦ ПР про зобов`язання ВЛК ВМКЦ ПР провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 при якому врахувати діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, викладені у свідоцтві про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної ВЛК (ЦКГ) Державної прикордонної служби України щодо огляду ОСОБА_1 безпідставна та необґрунтована. По-перше: позаштатна ВЛК терапевтичного профілю ВМКЦ ПР вже провела ОСОБА_1 медичний огляд і обстеження з урахуванням свідоцтва про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року. По-друге: позаштатна ВЛК терапевтичного профілю ВМКЦ ГТР не може позивачу зв`язати захворювання з проходженням військової служби в Збройних Силах України, які вже були встановлені ВЛК іншого відомства (ДПСУ) та зв`язані з проходженням військової служби в Державній прикордонній службі України, так як це суперечить вимогам Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затверджену наказом Міністерства оборони України від 14.08.2008 року №402.

Також представник відповідача зазначив, що ним був направлений запит до Регіональної ВЛК щодо звернення позивача, яка направила копію відповіді, направленої позивачу з відповідними роз`ясненнями. Вказана копія відповіді долучена до відзиву.

Представник відповідача КУ «ООЦМСЕ» подав відзив на позов (а.с.140-143), в якому зазначив, що позовні вимоги вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Представник відповідача зазначив, що направлення на МСЕК №167 22.07.2015 року Центральний клінічний госпіталь державної прикордонної служби України видав ОСОБА_1 з метою визначення відсотків працездатності. Серед наданих ОСОБА_1 медичних документів, було свідоцтво про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 року.

За результатами первинного огляду 02.09.2015 року Обласною МСЕК №2 КУ «ООЦМСЕ» зроблено висновок: група інвалідності - не встановлена, ступінь втрати професійної працездатності у відсотках - не встановлений, дата чергового огляду - не підлягає. Основне захворювання: гастроезофагеальна рефлексна хвороба 4 стадії - стравохід Баррета.

ОСОБА_1 з рішенням Обласної МСЕК №2 не погодився, але і не оскаржив його.

20.03.2019 року позивач був направлений на МСЕК Військово-медичним центром Південного регіону вже з метою встановлення ознак інвалідності.

За результатами первинного огляду 22.04.2019 року Обласною МСЕК №1 КУ «ООЦМСЕ» був складено Акт №146 АТО огляду. ОСОБА_1 встановлена 3 група інвалідності, причина: захворювання не пов`язанні з проходженням військової служби, ступінь втрати професійної працездатності 40%. ОСОБА_1 видано довідку серії 12 ААБ № 238406.

Представник відповідача звертає увагу на те, що ОСОБА_1 проходив два різні медіко-експертні огляди в різних комісіях КУ «ООЦМСЕ», з різними цілями: у 2015 р. за направленням ЦКГ ДПС України з метою визначення відсотків працездатності, у 2019 р. - за направленням ВЛК ВМКЦ Південного регіону з метою встановлення ознак інвалідності. Кожна комісія окремо оглядала ОСОБА_1 за відповідним свідоцтвом про хворобу, в яких містяться різні висновки.

Представник відповідача зазначив, що згідно із Законом України «Про Державну прикордонну службу України», ДПСУ є правоохоронним органом спеціального призначення, а згідно із Законом України «Про Збройні сили України», ЗСУ - військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються завдання з оборони України, захист її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності.

Діяльність військово-лікарських комісій в Державній прикордонній службі та Збройних Силах України, регулюються також різними нормативно-правовими актами: Положенням в ДПСУ та Положенням №402.

ОСОБА_1 під час коли проходив військово-лікарську комісію ВМКЦ Південного регіону вже мав основне захворювання і воно не стало/не було наслідком проходження контрактної військової служби та участі в АТО в період з 09.06.2017 р. - 19.01.2018 р, тому комісія і не встановила зв`язок між захворюванням та військовою службою.

В обох свідоцтвах про хворобу 2015 та 2018 років визначено одне основне захворювання: гастроезофагеальна рефлексна хвороба 4 стадії - стравохід Баррета, зі значним порушенням функції. Різниця полягає також і в тому, що для ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ основне захворювання ОСОБА_1 пов`язане із проходженням військової служби, тому що було виявлено саме під час комісії, а для ВЛК ВМКЦ Південного регіону - це захворювання вже не пов`язане із проходженням військової служби, бо воно виявлено раніше і іншою комісією.

Обласна медико-соціальна експертна комісія №2 КУ «ООЦМСЕ» у 2015 році провела огляд і обстеження ОСОБА_1 з урахуванням свідоцтва про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 р. ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ та надала свій висновок.

Обласна медико-соціальна експертна комісія №1 КУ «ООЦМСЕ» у 2019 році провела огляд і обстеження ОСОБА_1 з урахуванням свідоцтва про хворобу № 1728 від 09.10.2018 р. ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ та надала власний висновок.

Цим і пояснюються розбіжності між двома свідоцтвами про хворобу. Отже, захворювання, які з`явились/були виявленні у ОСОБА_1 під час служби у ДПС України і, які стали для ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ підставою для встановлення причинного зв`язку між службою у них та виявленими захворюваннями, та такими ж захворюванням, яке вже мав ОСОБА_1 під час контрактної служби у ЗС України і перебування в АТО, не стали підставою для встановлення причинного зв`язку між службою у них та захворюваннями, які мали місце під проходження ВЛК.

Відповідно до підпункту е)" п. 21.5 Положенням №402, постанови ВЛК про причинний зв`язок захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв приймаються в таких формулюваннях: «Захворювання, НІ, не пов`язане з проходженням військової служби" - якщо воно виникло в того, хто пройшов медичний огляд, до призову на військову службу, прийняття на військову службу за контрактом (у тому числі і захворювання, не діагностовані при призові (під час прийому на військову службу), але патогенетично їх розвиток почався до призову (до прийому) на військову службу), і військова служба не вплинула на вже наявне захворювання і придатність до військової служби.

Разом з цим, ВЛК ВМКЦ Південного регіону визначила інші захворювання, які пов`язані із проходженням військової служби в Збройних Силах України, які були з`явились під час контрактної служби.

Комісії КУ «ООЦМСЕ» керувались, постановами КМУ від 03.12.2009 р. №1317, якою затверджені Положення про медико-соціальну експертизу та Положення про порядок, умови та критерії встановлення інвалідності, положенням про МСЕК та діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Представник позивача подав до суду відповідь на відзив, в якому зазначив, що неможливо погодитись з відповідачем щодо порушеного логічного зв`язку встановленими свідоцтвами про хворобу 2015 і 2018 року, які кардинально змінюють пов`язаність захворювань позивача ОСОБА_1 у період проходження ним військової служби, оскільки встановлені захворювання у висновку ВЛК 2015 року і у висновку ВЛК 2018 року повністю ідентичні щодо основного захворювання, окрім одного моменту: пов`язаність з проходженням військової служби. Висновок 2015 року встановлює таку пов`язаність захворювання з військовою службою, тоді як висновок 2018 року це ж саме основне захворювання позивача вже не пов`язує з проходженням військової служби.

Щодо посилання відповідача на те, що Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення, і на думку відповідача, не є органом військової служби, представник позивача вважає це абсурдним та неправомірним твердженням, хоча б з того, що позивач ОСОБА_1 саме від цього органу - ДПСУ, був направлений на проходження медичного огляду до Центральної МСЕК м. Київ, та за висновком госпітальної ВЛК Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України було встановлено діагноз щодо основного захворювання, пов`язаного з проходженням військової служби. Тобто, у той період саме коли позивач ОСОБА_1 проходив військову службу в органах ДПСУ, саме до ДПСУ позивач був призваний в 2014 році на військову службу.

Також не узгодженою є позиція відповідача, викладена у відзиві, про те, що позивач ОСОБА_1 під час коли проходив військову-лікарську комісію ВМКЦ Південного регіону вже мав основне захворювання і воно не стало/не було наслідком проходження контрактної військової служби та участі в АТО в період з 09.06.2017 - 19.01.2018 років.

Неоднозначний та не зрозумілий підхід відповідача порушив права та законні інтереси позивача, тому він і звернувся до суду за відновленням своїх порушених прав і висунув відповідні позовні вимоги.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України «Про Державну прикордонну службу України» до особового складу Державної прикордонної служби України входять військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби України. Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України «Про Державну прикордонну службу України» комплектування Державної прикордонної служби України військовослужбовцями і проходження ними військової служби здійснюються на підставі Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу". Згідно ст. 18 Закону України «Про Державну прикордонну службу України» військовослужбовці Державної прикордонної служби України, звільнені з військової служби, зараховуються в запас Збройних Сил України.

За правилами пункту 2 «Положення про проходження громадянами України військової служби в Державній прикордонній службі», затвердженого Указом Президента України № 1115/2009 від 29.12.2009 року громадяни, які проходять військову службу в Держприкордонслужбі, є військовослужбовцями Держприкордонслужби (далі - військовослужбовці). Статус військовослужбовця підтверджується службовим або спеціальним посвідченням.

Таким чином, позивач ОСОБА_1 проходив службу в органах ДПСУ в 2014-2015 роках саме як військовослужбовець. Заперечення відповідача проти позову необґрунтовані належним чином, тому уваги суду не заслуговують.

Дослідивши та проаналізувавши надані учасниками справи докази у їх сукупності, судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 , 1967 року народження, громадянин України, паспорт НОМЕР_4 (а.с.46-47) за призивом у зв`язку з мобілізацією наказом начальника 17 прикордонного загону Південного регіонального управління Державної прикордонної служби України від 15.08.2014 року № 272-ОС (по особовому складу) відповідно до Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Положення про проходження громадянами України військової служби в Державній прикордонній службі України, зарахований до списків по особовому складу загону та поставлений на всі види забезпечення з 15.08.2014 року (а.с.19)

Згідно довідки військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 №474 від 15.08.2014 року ОСОБА_1 визнаний придатним до військової служби (а.с.89).

Наказом від 10.09.2014 року №315-ОС позивач - капітан ОСОБА_1 визнано вважати таким, що приступив до виконання службових обов`язків начальника відділення інспекторів прикордонної служби «Вілкове» з 15.08.2014 року (а.с20).

Наказом від 21.10.2014 року №364-ОС позивача виключено зі списків особового складу у зв`язку з вибуттям для подальшого проходження військової служби у розпорядження начальника Східного регіонального управління Державної прикордонної служби України, з 21 жовтня 2014 року (а.с.21).

Згідно з наказом наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.10.2014 року №143-ос ОСОБА_1 зарахований до списків особового складу загону на посаду начальника 1 відділення інспекторів прикордонної служби відділу прикордонної служби « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (а.с.23).

В медичній характеристики на капитана ОСОБА_1 зазначено, що він з 29.04.2015 року по 26.05.2015 року знаходився на стаціонарному обстеженні та лікуванні у терапевтичному відділенні ЦКГ ДПСУ м. Київ. З 01.07.2015 року перебуває на стаціонарному лікуванні у терапевтичному відділенні ЦКГ ДПСУ м. Київ з діагнозом: ГЕРХВ. Стравохід Беррега та направляється з вказаним діагнозом на медичний огляд до ВЛК ЦКГ ДПСУ з метою з метою встановлення придатності до військової служби за наявності хвороби, що зумовлює обмеження придатності до військової служби (а.с.26).

Згідно свідоцтва про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної ВЛК Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України ОСОБА_1 встановлено діагноз: гастроезофагеальна рефлюксна хвороба IV стадії - стравохід Баррета. Виразкова хвороба, вперше виявлена, множинні (два) свіжі рубці зацибулинного відділу цибулини 12-палої кишки (16.05.2015), без порушення функції. Атеросклероз аорти. Атеросклеротичний кардіосклероз, поодинока шлуночкова екстрасистолія. СН0. Міжхребцевий остеохондроз поперекового відділу хребта, деформуючий спондильоз грудного та поперекового відділів, лівобічний сколіоз грудного відділу з больовим синдромом та незначним порушенням функції. Вузловий зоб І ст. без порушення функції. Захворювання, пов`язані з проходженням військової служби.

Стеатогепатоз без порушення функції. Аліментарне ожиріння І ст. Короткозорість ст. 0,75 Д лівого ока. Захворювання, не пов`язані з проходженням військової служби.

Постанова ВЛК про придатність до військової служби, служби за військовою спеціальністю на підставі ст.52-а,53-б,38-в,64-в графи ІІІ Розкладу хвороб, станів, фізичних вад та пояснення щодо застосування статей, що визначають ступінь придатності до військової служби (додаток 5 до Положення про проходження медичного огляду у Державній прикордонній службі України, затвердженого наказом Адміністрації ДПСУ від 06.05.2009 року№333) - «не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку» затверджена 27.07.2015 року (а.с.28).

Наказом начальника Луганського прикордонного загону від 31.07.2015 року №369-ос ОСОБА_1 виключено із списків особового складу загону та всіх видів забезпечення за ст.26 ч.8 п.1 пп. «є» (призвані на військову службу за призивом під час мобілізації, на особливий період, а також які вислужили встановлені строки строкової військової служби, військової служби за призивом осіб офіцерського складу у строки, визначені рішенням Президента України) відповідно Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» у ЗСУ, без права носіння військового одягу (а.с.30).

Позивач зазначив, що після отримання висновку ВЛК він не звертався до МСЕК.

Проте у відзиві на позов представник відповідача КУ «ООЦМС» зазначив, що на підставі направлення на МСЕК № 167 22.07.2015 року Центрального клінічного госпіталя державної прикордонної служби України виданого ОСОБА_1 з метою визначення відсотків працездатності позивач був оглянутий. Серед наданих ОСОБА_1 медичних документів, було свідоцтво про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 року.

За результатами первинного огляду 02.09.2015 року Обласною МСЕК №2 КУ «ООЦМСЕ» складений акт №373 (а.с.147-148) та зроблено висновок: група інвалідності - не встановлена, ступінь втрати професійної працездатності у відсотках - не встановлений, дата чергового огляду - не підлягає. Основне захворювання: гастроезофагеальна рефлексна хвороба 4 стадії - стравохід Баррета. Позивач був не згодний з вказаним висновком (а.с.149), але подальших дій щодо оспорювання не здійснював.

Представник позивача у відповіді на відзив не спростував вказаних тверджень.

Більш ніж через рік та 4 місяця, а саме 12.01.2017 року позивач подає заяву військовому комісару ІНФОРМАЦІЯ_5 про прийняття його на військову службу за контрактом (а.с.33).

28.11.2016 року НазаровО.М. проходить ВЛК. Згідно довідки від 28.11.2016 року «здоровий, придатний до військової служби за контрактом на посаду заступника командира мотопіхотної роти з озброєння» (а.с.90).

Суд критично оцінює доводи позивача викладені у позов, що відсутність встановлених раніше захворювань при проходженні ним комісії 28.11.2019 року пов`язано із неналежною кваліфікацією фахівців цієї ВЛК та браком відповідного медичного обладнання. Позивач не навів жодного доказу, що він надав до комісії медичні документи про встановлення у нього в минулому захворювання, тобто довів до відома комісії вказані обставини, або ж навмисне приховав ці обставини. Між тим, МСЕК у 2015 році зазначено про відсутність ступеню втрати професійної працездатності. Крім того, з часу медичної комісії 28.11.2016 року до подання позивачем заяви про укладення контракту на службу (12.01.2017 року) позивач не прийняв будь-яких заходів щодо спростування висновку комісії, тобто вважав себе здоровим.

Мета позивача укласти контракт на військову службу підтверджується також тим, що 22.11.2916 року (до проходження медкомісії та укладення контракту) на засіданні атестаційної комісії військової частини розглядалась його кандидатура щодо прийняття на службу за контрактом на конкретну посаду (а.с.32).

02.02.2017 року позивач підписав контракт про проходження військової служби у ЗСУ на посаді офіцерського складу (а.с.34-35).

Наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 07.02.2017 року №38 позивач призначений на посаду заступника командира І мотопіхотної роти з озброєння (а.с.36).

Позивач у позові зазначив, що в осені 2018 року у нього погіршився стан здоров`я.

Згідно зі свідоцтвом про хворобу №1728 від 09.10.2018 року ВЛК госпітальної військово-лікарської комісії терапевтичного профілю Військово-медичного клінічного центру Південного регіону у п.12 щодо діагнозу та постанови ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва зазначено: гастроезофагеальна рефлюксна хвороба IV стадії - стравохід Баррета, зі значним порушенням функції. Виразкова хвороба 12-палої кишки, рідкорецидивуючий перебіг, з незначним порушенням фукнції, фаза ремісії. Незначна деформація цибулини 12-палої кишки. Хронічний гастродуоденіт, без порушення функції, фаза ремісії. Розповсюджений остеохондроз шийного, грудного та поперекового відділу хребта, деформуючий спондильоз С2-С5, С6-С7, Тh-Тh9, Тh10-L2, L3-L5, ункоартроз С5-С6 з больовим синдромом та незначним порушенням функції. Хроничний стеатогепатит без порушення функції. Аліментарне ожиріння ІІ ступеня. Міопічний астигматизм ст. 1,0Д.

Захворювання, НІ, не пов`язані з проходженням військової служби.

Гіпертонічна хвороба І ступеня. СН0. Хронічний некалькульозний холецистит, без порушення функції, фаза ремісії. Початкова вікова катаракта лівого ока.

Захворювання, ТАК, пов`язані з проходженням військової служби.

На підставі статей 52-а, 53-в, 13-в, 64-в, 54-в, 39-в графи III Розкладу хвороб позивач визнаний непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку. Висновок ЛВК затверджений 16.10.2018 року (а.с.91).

Наказом командувача ВМС ЗСУ від 11.03.2019 року № 64 позивача звільнено з військової служби у запас за станом здоров`я (а.с.41) Наказом командира військової частини НОМЕР_3 (по стройовій частині) № 68 від 03.04.2019 року позивача звільнено у відставку відповідно до пп. «б» (за станом здоров`я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби в мирний час або обмежену придатність у воєнний час за винятком випадків, визначених положеннями про проходження громадянами України військової служби) пункту 2 частини п`ятої статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» (а.с.42).

Відповідно до довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією серія 12АА6 № 238406 від 22.04.2019 року ОСОБА_1 встановлено третю групу інвалідності за захворюваннями, не пов`язаними з проходженням військової служби (а.с.43).

На звернення позивача 18 Регіональна ВЛК надала роз`яснення щодо свідоцтв про хворобу від 22.07.2015 року та від 09.10.2018 року (а.с.136-138).

Судом встановлено, що позивач з 2014 року проходив службу в Державній прикордонній службі та в ВСУ.

Відповідно до ст.6 Закону України «Про Державну прикордонну службу» Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення.

Згідно зі ст.14 Закону до особового складу Державної прикордонної служби України входять військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби України.

Комплектування Державної прикордонної служби України військовослужбовцями і проходження ними військової служби здійснюються на підставі Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу". Уповноважені посадові особи Державної прикордонної служби України попередньо вивчають склад призовників та здійснюють їх добір у військових комісаріатах.

Відповідно до ст.8 Закону керівництво Державною прикордонною службою України та діяльністю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, здійснює Голова Державної прикордонної служби України. Голова Державної прикордонної служби України несе персональну відповідальність за виконання завдань, покладених на Державну прикордонну службу України. Голову Державної прикордонної служби України призначає на посаду Президент України за поданням Прем`єр-міністра України та припиняє його повноваження на цій посаді. Голова Державної прикордонної служби України має заступників, які призначаються Президентом України за поданням Голови Державної прикордонної служби України.

Указом Президента України від 29.12.2009 року №1115/2009 затверджено Положення проходження громадянами України військової служби в Державній прикордонній службі України, яке відповідно до п.1 визначає порядок проходження громадянами України (далі - громадяни) військової служби в Державній прикордонній службі України у мирний час та особливості проходження військової служби в ній в особливий період.

Це Положення застосовується також до відносин, що виникають у зв`язку з проходженням в органах Держприкордонслужби кадрової військової служби особами офіцерського складу до їх переходу в установленому порядку на військову службу за контрактом або звільнення з військової служби.

Постановою КМУ від 16.10.2014 року №533 затверджено Положення про Адміністрацію Державній прикордонній службі України, згідно з п.1 якого Адміністрація Держприкордонслужби є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні.

Адміністрація Держприкордонслужби у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Серед основних завдань Адміністрації Держприкордонслужби є забезпення відповідно до законодавства правового і соціального захисту військовослужбовців, працівників Держприкордонслужби та членів їх сімей (п.30 ст.3 Положення).

Відповідно до Закону України «Про Збройні Сили України» Збройні Сили України-це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються

оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Згідно зі ст.3 Закону Міністерство оборони України є центральним органом виконавчої

влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили України.

Постановою КМУ від 26.11.2014 року №671 затверджено Положення про Міністерство оборони України, відповідно до п.1 якого Міністерство оборони України (Міноборони) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Міноборони є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період.

Міноборони є центральним органом виконавчої влади та військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили та Держспецтрансслужба.

Міноборони є уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі державної авіації.

Відповідно до п.4 Міноборони відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, визначає порядок добору і прийняття громадян на військову службу за контрактом(п.60); зараховує осіб офіцерського складу інших військових формувань до Збройних Сил, укладає з ними контракт про проходження військової служби у Збройних Силах та призначає на відповідні посади (п.61); організовує додержання в закладах охорони здоров`я Міноборони стандартів медичної допомоги (медичних стандартів), клінічних протоколів та інших галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я (п.89); організовує медичне забезпечення Збройних Сил у мирний час та особливий період, розробляє і здійснює комплекс профілактичних, лікувальних, санаторно-курортних та реабілітаційних заходів, спрямованих на збереження і здоров`я військовослужбовців Збройних Сил (п.90); затверджує порядок медичного огляду військовослужбовців, організовує та контролює його проведення, подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо організації та проведення військово-лікарської експертизи у Збройних Силах (п.91).

З урахуванням викладеного, суд вважає обґрунтованим твердження позивача, що він проходив саме військову службу в ДПСУ та ЗСУ.

Проте ЗСУ та ДПСУ є різними держаними інституціями, відповідно є різними їх фінансування, та порядок проходження служби, що регламентовано відповідними нормативними актами.

Також відповідними центральними органами виконавчої влади вказаних інституцій затверджені: наказом Адміністрації Державної прикордонної служби України 06.05.2009 року №333 Положенням про проходження медичного огляду у Державній прикордонній службі України (далі Положення №333), наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 року №401 Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України.

Відповідно до п.1 Розділу І Положення №333 це Положення визначає порядок проведення військово-лікарськими комісіями Держприкордонслужби медичного огляду, зокрема, військовослужбовців Держприкордонслужби, колишніх військовослужбовців Держприкордонслужби з метою визначення їх придатності за станом здоров`я до військової служби (роботи за фахом), установлення причинного зв`язку захворювань, поранень, травм, контузій, каліцтв та визначення необхідності і умов застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Згідно з п.2 Розділу І медичний огляд - огляд, який проводять військово-лікарські комісії, включає вивчення та оцінку стану здоров`я та фізичного розвитку особи на момент огляду з метою визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за відповідним рівнем освіти та військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмової постанови; придатність до військової служби - стан здоров`я та фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, посадовими інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності в Держприкордонслужбі в мирний та воєнний час;

Пунктом 1 Розділу ІІ встановлено, що основними завданнями військово-лікарських комісій Держприкордонслужби є, зокрема: організація та проведення медичного огляду осіб, зазначених у пункті 1 розділу І цього Положення; визначення ступеня придатності військовослужбовців до військової служби, причинного зв`язку захворювань, поранень, травм контузій і каліцтв у військовослужбовців, які проходять військову службу у Держприкордонслужбі; визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, травм, контузій і каліцтв у колишніх військовослужбовців Держприкордонслужби.

Відповідно до п.2,п.3 розділу ІІ для виконання зазначених завдань у Держприкордонслужбі створюються Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК), постійно та тимчасово діючі військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), а також постійно діючі лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК). 3. ЦВЛК та ВЛК(ЛЛК) приймають постанови, які оформлюються свідоцтвом про хворобу (додаток 1), довідкою військово-лікарської комісії (далі - довідка ВЛК) (додаток 2), протоколом засідання військово-лікарської комісії з визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця (додаток 3). Строк оформлення ВЛК свідоцтва про хворобу становить не більше 5 робочих днів із дня огляду.

Оформлення постанов ВЛК регламентовано розділом 13. Відповідно до п.1 вказаного розділу дані про тих, хто пройшов медичний огляд (прізвище, ім`я та по батькові, рік народження, військове звання, найменування органу Держприкордонслужби, місяць та рік призову (прийняття) на військову службу тощо), діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв`язок записуються у книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК).

Діагноз та постанови ВЛК записуються, зокрема, на військовослужбовців - у паспорт здоров`я військовослужбовця, свідоцтво про хворобу (довідку ВЛК).

Відповідно до п.18 Положення №333 постанова ВЛК про ступінь придатності військовослужбовця до військової служби чинна протягом 12 місяців з моменту проведення медичного огляду.

Постанови ВЛК щодо військовослужбовців, які визнані непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку або непридатними до військової служби у мирний час, обмежено придатними у воєнний час, повинні бути реалізовані у місячний строк після надходження висновку ВЛК до органу Держприкордонслужби, у якому вони проходять військову службу. Військовослужбовці, які визнані обмежено придатними до військової служби, можуть бути залишені на військовій службі відповідно до Положення про проходження громадянами України військової служби в Державній прикордонній службі України, затвердженого Указом Президента України від 29.12.2009 року № 1115.

Відносно позивача висновок ВЛК про не придатність до військової служби з виключенням з військового обліку був викладений у свідоцтві про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 року госпітальної ВЛК Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України.

Звільнений позивач був наказом начальника Луганського прикордонного загону від 31.07.2015 року № 369-ос ОСОБА_1 з виключенням із списків особового складу загону та всіх видів забезпечення не за висновком ВЛК, а за ст.26 ч.8 п.1 пп. «є» (призвані на військову службу за призивом під час мобілізації, на особливий період, а також які вислужили встановлені строки строкової військової служби, військової служби за призивом осіб офіцерського складу у строки, визначені рішенням Президента України) відповідно Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» у ЗСУ, без права носіння військового одягу (а.с.30).

Крім того, судом встановлено, що позивач, отримавши на підставі свідоцтва про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 року висновок акту МСЕК від 02.09.2019 року про відсутність у нього ступеня втрати працездатності, не оскаржив його, а 02.02.2017 року уклав контракт на проходження служби в ВСУ, перед чим пройшов медкомісію у військоматі.

Ухвалою суду 12.09.2019 року позовну заяву ОСОБА_1 в частині позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанову ВЛК ВМКЦ Південного регіону, викладених у пункті 12 свідоцтва про хворобу № 1728 від 09.10.2018 року щодо причинного зв`язку захворювання, поранення, контузії, каліцтва ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повернуто позивачу у зв`язку з пропуском строку звернення до суду.

Що стосується вимог позивача про визнання протиправним та скасування висновку про причину інвалідності, який викладений в довідці до акта огляду МСЕК Обласної медико-соціальної експертної комісії № 1 серії 12ААБ № 238406 від 22.04.2019 року щодо ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; зобов`язання ВЛК ВМКЦ Південного регіону провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і встановити діагноз та постанову про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, при якому врахувати діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, викладені у свідоцтві про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України щодо огляду ОСОБА_1 ; зобов`язання КУ «ООЦМСЕ» провести медичний огляд і обстеження ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і встановити причину інвалідності, враховуючи діагноз і постанову ВЛК про причинний зв`язок захворювання, поранення, контузії, каліцтва, викладені у свідоцтві про хворобу № 394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії ГВМКЦ (ЦКГ) ДПСУ щодо огляду ОСОБА_1 , суд дійшов висновку, що вони задоволенню не підлягають.

Підстави для проведення повторного медичного огляду позивача ВЛК ВМКЦ Південного регіону відсутні, оскільки згідно зі свідоцтвом про хворобу №1728 від 09.10.2018 року при медичному огляді позивача та встановлення йому діагнозу, вирішення питання про пов`язаність захворювання зі службою в ЗСУ, ВЛК ВМКЦ Південного регіону досліджувала обставини виникнення захворювання у позивача у 2015 році, а також досліджувала свідоцтво про хворобу №394/673 від 22.07.2015 року госпітальної військово - лікарської комісії Центрального клінічного госпіталю державної прикордонної служби України (а.с.91).

Свідоцтво про хворобу №1728 від 09.10.2018 року було підставою для висновку про причину інвалідності, який викладений в довідці до акту огляду МСЕК Обласної медико-соціальної експертної комісії № 1 серії 12ААБ № 238406 від 22.04.2019 року.

Суд вважає необґрунтованим посилання представника відповідача ВМКЦ Південного регіону на те, що Свідоцтво про хворобу №394/673 від 22.07.2015 є дійсним, його ніхто не скасовував і згідно цього документу ОСОБА_1 має право встановити відсоток втрати працездатності з установленням інвалідності зв`язаної з проходженням військової служби та отримати грошову компенсацію від Державної прикордонної служби України.

Відповідно до п.18 Положення №333 постанова ВЛК про ступінь придатності військовослужбовця до військової служби чинна протягом 12 місяців з моменту проведення медичного огляду.

Проте вказаним Положенням пунктом 1 Розділу ІІ встановлено, що основними завданнями військово-лікарських комісій Держприкордонслужби є, зокрема: визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, травм, контузій і каліцтв у колишніх військовослужбовців Держприкордонслужби.

Відповідно до п.2,п.3 розділу ІІ для виконання зазначених завдань у Держприкордонслужбі створюються Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК), постійно та тимчасово діючі військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), а також постійно діючі лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК). 3. ЦВЛК та ВЛК(ЛЛК) приймають постанови, які оформлюються свідоцтвом про хворобу (додаток 1), довідкою військово-лікарської комісії (далі - довідка ВЛК) (додаток 2), протоколом засідання військово-лікарської комісії з визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця (додаток 3). Строк оформлення ВЛК свідоцтва про хворобу становить не більше 5 робочих днів із дня огляду.

Таким чином, позивач як колишній військовослужбовець Держприкордонслужби має право пройти медогляд військово-лікарських комісій Держприкордонслужби з метою визначення причинного зв`язку захворювання з проходженням військової служби в Держприкордонслужби.

Відповідно до ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Статтею 76 КАС України визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Враховуючи встановлені обставини суд вважає, що позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2,5,6,7,9,139,242-246 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (місце реєстрації АДРЕСА_1 ; місце проживання АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_5 ) до Військово-медичного клінічного центру Південного регіону (вул. Пироговська, 2, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 08199969), Комунальної установи «Одеський центр медико-соціальної експертизи» (вул. Чорноморського Козацтва, 40, м. Одеса, 65003, код ЄДРПОУ 03321555), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову, Головний військово-медичний клінічний центр (Центральний клінічний госпіталь) Державної прикордонної служби України (вул. Ягідна,58, м. Київ, 03089, код ЄДРПОУ 14321618), про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.

Суддя Е.В. Катаєва

.

Джерело: ЄДРСР 85447829
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку