open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 641/5202/19
Моніторити
Ухвала суду /01.10.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /22.07.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /22.07.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /03.06.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /31.08.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /17.03.2020/ Харківський апеляційний суд Постанова /06.03.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /08.01.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /09.12.2019/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Рішення /30.10.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Рішення /30.10.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /31.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /16.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /16.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /05.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова
emblem
Справа № 641/5202/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /01.10.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /22.07.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /22.07.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /03.06.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /31.08.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /17.03.2020/ Харківський апеляційний суд Постанова /06.03.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /08.01.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /09.12.2019/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Рішення /30.10.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Рішення /30.10.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /31.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /16.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /16.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова Ухвала суду /05.07.2019/ Комінтернівський районний суд м.Харкова

Провадження

№ 2/641/1742/2019

Справа

№ 641/5202/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

30 жовтня 2019 року Комінтернівський районний суд м. Харкова у складі:

головуючого - судді Колодяжної І.М.

за участю секретаря судового засідання - Ягодіній М.С.,

справа № 641/5202/19

за участю:

позивача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області про зобов`язання вчинити певні дії ,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА _1 звернувся до суду з позовом до Департаменту житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області, в якому просить суд:

- зобов`язати Департамент житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області виконувати Закон України «Про житловий фонд соціального призначення» зі змінами від 18.09.2018 року;

- зобов`язати Департамент житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області організувати облік громадян, які мають право на житло соціального призначення;

- зобов`язати Департамент житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області поставити родину позивача на соціальний квартирний облік для отримання житла соціального призначення згідно дати поданої ним заяви . У випадку відсутності списку громадян, які мають право на житло соціального призначення прізвище позивача у списку буде №1.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що він звернувся до УПтСЗН Слобідського району ХМР з заявою про взяття його сім,ї на соціальний квартирний облік для отримання житла соціального призначення. Позивачу було роз,яснено , що по даному питанню йому необхідно звернутися до міського голови. Позивач звернувся до міського голови ,але відповіді не отримав , однак отримав відповідь від Управління обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області на ім,я його дружини ОСОБА_3 . Позивач вважає відповідь невмотивованою та необґрунтованою відмовою позивачу у взятті на соціальний квартирний облік для отримання житла соціального призначення , в зв.язку з тим, що ЗУ «Про житловий фонд соціального призначення» від 12.01.2006 року набрав чинності з 01.01.2007 року ,його повинні виконувати всі органи місцевого самоуправління .Зараз 2019 рік , за 12 років в м. Харкові житловий фонд соціального призначення не створений , про що вказано у відповіді на заяву позивача. В місті Харкові при сприянні банку Німеччини будуються шість будинків, як житло соціального призначення, це значить , що в м. Харкові є житловий фонд соціального призначення , та значить , що список отримувачів цього житла складається. У відповіді відповідача позивачу запропоновано прийняти участь в державній цільовій програмі будівництва (придбання) доступного житла для внутрішньо - переміщених осіб або прийняти участь у міській цільовій соціально - економічній програмі будівництва (придбання) доступного житла на 2010-2020 року шляхом отримання довгострокового пільгового кредиту за рахунок грошових коштів бюджету м. Харкова .

Ухвалою судді від 05 липня 2019 року позовну заяву залишено без руху.

16 липня 2019 року ухвалою судді заява позивача про звільнення його від сплати судового збору задоволена.

16 липня 2019 року ухвалою судді позовну заяву прийнято до провадження, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та справу призначено у підготовче судове засідання.

31 липня 2019 року ухвалою суду підготовче судове засідання закрито та справу призначено до судового розгляду.

15 серпня 2019 року до суду надійшов відзив представника відповідача Департаменту житлового господарства Харківської міської ради , в якому представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог , посилаючись на те, що листом Управління обліку та розподілу житлової площі Департаменту житлового господарства Харківської міської ради № С-3-10025/0/1-19-1688/2/232-19 від 07.03.2019 у строки, встановлені Законом України «Про адміністративні послуги», яким було роз`яснено, що житловий фонд соціального призначення у місті Харкові не сформований , а облік громадян , що мають право на соціальне житло (соціальний квартирний облік) не ведеться. Відносини, пов`язані із реалізацією права соціально незахищених верств населення України на отримання житла регулюється Законом України «Про житловий фонд соціального призначення» від 12.01.2006 № З334-1V .Статтею 29 вказаного Закону передбачено, що формування житлового фонду соціального призначення здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також коштів приватних юридичних та фізичних осіб.Кошти для формування житлового фонду соціального призначення за рахунок державного бюджету передбачаються щорічно законом про державний бюджет.Розподіл коштів для фінансування формування житлового фонду соціального призначення за рахунок коштів державного бюджету здійснюється відповідно до затверджених загальнодержавної та місцевих програм розвитку житлового фонду соціального призначення. Так, на виконання вимог Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» було розроблено законопроект «Про затвердження Загальнодержавної програми розвитку соціального житла на 2015-2021 роки», проте дана пропозиція не була підтримана Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Міністерством фінансів України. Листом Департаменту житлового господарства Харківської міської ради від 31.07.2019 № 3685/0/90-19 на місцевому рівні, відповідно, також немає сформованого житлового фонду соціального призначення, і облік громадян, шо мають право на соціальне житло (соціальний квартирний облік) не ведеться. До того ж можливість формування житлового фонду соціального призначення у місті Харкові може розглядатися після затвердження загальнодержавної програми розвитку житлового фонду соціального призначення та виділення коштів з державного бюджету на вказані цілі. До теперішнього часу не затверджена загальнодержавна програма розвитку житлового фонду соціального призначення. ОСОБА_1 з дружиною ОСОБА_3 взяті на облік як внутрішньо переміщені особи у АДРЕСА_1 . ОСОБА_1 звертався до Харківської міської ради з проханням взяти його на соціальний квартирний облік. Йому було роз`яснено, що соціальний квартирний облік не ведеться через відсутність сформованого житлового фонду у м. Харкові.На теперішній час кошти для формування фонду соціального житла не передбачаються у державному бюджеті. Тому, фактично фінансове забезпечення формування фонду соціального житла покладено на органи місцевого самоврядування, яке в свою чергу, не може самостійно за кошти місцевих бюджетів забезпечити соціальним житлом громадян, які його потребують. Формування житлового фонду соціального призначення без державної підтримки неможливе.При чому постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2008 № 682 затверджено порядок взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього.На теперішній час не визначено служби, які будуть визначати вартість майна громадян, проводити щорічний моніторинг доходів громадян, проводити щоквартальний розрахунок величини опосередкованої вартості найму (оренди) житла.При розгляді питання взяття на соціальний квартирний облік громадян враховується вартість майна громадянина та членів його сім`ї: земельні ділянки, квартири, індивідуальний житловий будинок, садовий (дачний будинок), гараж, транспортні засоби, вклади у банках, цінні папери та інші активи, розмір внесків (паїв) до статутних (пайових) фондів підприємств, установ, організацій, сума коштів на рахунках у банках та інших фінансових установах, вклади. Вартість визначається уповноваженими оцінними комісіями органів місцевого самоврядування щокварталу розраховують і оприлюднюють величину опосередкованої вартості наймання (оренди) житла, яка також враховується при взятті громадян на соціальний квартирний облік та розраховуються і враховуються доходи громадянина та членів його сім`ї.Через те, що всупереч Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» кошти для фінансування житлового фонду соціального призначення не передбачені, до теперішнього часу не затверджено загальнодержавної програми розвитку житлового фонду соціального призначення, то й не визначено спеціальних служб на місцевому рівні, які б функціонували для ведення соціального квартирного обліку та надання відповідного житла.

В судовому засіданні позивач позов підтримав, просив його задовольнити.

Представник відповідача -Департаменту житлового господарства виконавчого комітету ХМР в судове засідання не з,явився.

Суд, вислухавши вступне слово позивача , дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, прийшов до наступного .

Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ч.1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідного до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 Управлінням праці та соціального захисту населення Адміністрації Слобідського району Харківської міської ради взятий на облік ,як внутрішньо переміщена особа , фактичне місце перебування його зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 .

22.02.2019року позивач звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Адміністрації Слобідського району ХМР та ХМР з заявою про взяття його та його дружини ОСОБА_3 на соціальний квартирний облік для отримання житла соціального призначення відповідно до ЗУ «Про житловий фонд соціального призначення» зі змінами від 18.09.2018 року .

Листом від 07.03.2019року Департамент житлового господарства виконавчого комітету ХМР позивачу надано роз,яснення , що на теперішній час у місті Харкові немає сформованого житлового фонду соціального призначення , і облік громадян , що мають право на соціальне жило (соціальний квартирний облік) , у м. Харкові не ведеться. Позивач має право (без перебування на квартирному обліку) прийняти участь у державній цільовій програмі будівництва (придбання) доступного житла для внутрішньо переміщених осіб.

Відповідно до ЗУ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб " внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, який постійно проживає в Україні , якого змусили або який самостійно покинув своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту , тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Довідка надається і оформлюється в управлінні праці та соціального захисту населення районної в місті Харкові державної адміністрації за місцем фактичного проживання , відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого Постановою КМУ від 01.10.2014 №509.

Листом Департаменту житлового господарства Харківської міської ради від 31.07.2019 № 3685/0/90-19 роз,яснено , що на теперішній час у м. Харкові немає сформованого житлового фонду соціального призначення, і облік громадян, що мають право на соціальне житло (соціальний квартирний облік) у м. Харкові не ведеться. Можливість формування житлового фонду соціального призначення у місті Харкові може розглядатися після затвердження загальнодержавної програми розвитку житлового фонду соціального призначення та виділення коштів з державного бюджету на вказані цілі. На теперішній час не затверджена загальнодержавна програма розвитку житлового фонду соціального призначення.

Відповідно до ст. 10 ЗУ «Про житловий фонд соціального призначення» соціальний квартирний облік здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування за місцем проживання громадян (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 16 років, осіб із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, - за місцем походження або проживання дітей такої категорії до встановлення опіки, піклування, влаштування в прийомні сім`ї, дитячі будинки сімейного типу, заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; для внутрішньо переміщених осіб - за місцем перебування на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб), які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення, після набуття ними повної цивільної дієздатності відповідно до закону.

Правом взяття на соціальний квартирний облік користуються громадяни України: для яких таке житло є єдиним місцем проживання або які мають право на поліпшення житлових умов відповідно до закону; середньомісячний сукупний дохід яких за попередній рік з розрахунку на одну особу в сумі менший від величини опосередкованої вартості найму житла в даному населеному пункті та прожиткового мінімуму, встановленого законодавством; внутрішньо переміщені особи, які не мають іншого житла для проживання на підконтрольній українській владі території або житло яких зруйновано (знищене) або пошкоджене до стану, непридатного для проживання, внаслідок проведення антитерористичної операції та здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Під час визначення середньомісячного сукупного доходу враховується вартість майна, що перебуває у власності громадянина та членів його сім`ї на момент взяття на соціальний квартирний облік (крім вартості майнових прав чи прав власності внутрішньо переміщеної особи та членів її сім`ї на нерухоме майно, що розміщене на тимчасово окупованій території, в населених пунктах, які розташовані на лінії зіткнення або на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, а також на майно, яке зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях). Порядок врахування вартості майна, що перебуває у власності громадянина та членів його сім`ї, та порядок визначення величини опосередкованої вартості найму житла в населеному пункті затверджуються Кабінетом Міністрів України.Правом взяття на соціальний квартирний облік також користуються мешканці тимчасових притулків для дорослих, громадяни, які мають право на соціальний захист у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Перебування громадянина на соціальному квартирному обліку не є підставою для відмови йому у взятті на квартирний облік або зняття з квартирного обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, чи обліку осіб, які мають право на отримання житла (пільгових кредитів на будівництво і придбання житла) за державними житловими програмами для окремих категорій громадян, визначених законодавством.

Порядок взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього затверджується Кабінетом Міністрів України.

Надання громадянам житла з житлового фонду соціального призначення здійснюється за рішенням відповідного органу місцевого самоврядування. Таке рішення є підставою для укладення відповідного договору найму соціального житла.

Ст. 10 Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» передбачено, що формування житлового фонду соціального призначення здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також коштів приватних юридичних та фізичних осіб. Порядок визначення вартості формування житлового фонду соціального призначення (крім соціальних гуртожитків) за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів шляхом будівництва нового житла, реконструкції існуючих жилих будинків, а також переобладнання нежилих будинків у жилі затверджується Кабінетом Міністрів України. Кошти для формування житлового фонду соціального призначення за рахунок державного бюджету передбачаються щорічно законом про державний бюджет. Розподіл коштів для фінансування формування житлового фонду соціального призначення за рахунок коштів державного бюджету здійснюється відповідно до затверджених загальнодержавної та місцевих програм розвитку житлового фонду соціального призначення. Порядок розподілу коштів державного бюджету, спрямованих на розвиток житлового фонду соціального призначення, затверджується Кабінетом Міністрів України. Кошти для створення житлового фонду соціального призначення за рахунок місцевих бюджетів передбачаються щорічно у відповідному бюджеті. Обсяги необхідного фінансування формування та участі в утриманні житлового фонду соціального призначення за рахунок коштів місцевих бюджетів формуються відповідно до місцевих програм забезпечення житлом громадян, затверджених органами місцевого самоврядування. Умови фінансування формування та участі в утриманні житлового фонду соціального призначення за рахунок коштів приватної юридичної або фізичної особи визначаються договором з відповідним органом місцевого самоврядування згідно із законодавством. Формування та участь в утриманні житлового фонду соціального призначення за рахунок коштів приватної юридичної або фізичної особи здійснюються в порядку, передбаченому для благодійної діяльності, на підставі договору, укладеного з органами місцевого самоврядування.

Згідно ч.1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Ч.5,7 ст. 81 ЦПК України передбачено , що докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів, а також інших випадків, передбачених цим Кодексом.

У відповідності до ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Ці дані встановлюються письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Статтями 77, 78 ЦПК України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Представником відповідача не надано доказів , щодо відсутності коштів для фінансування житлового фонду соціального призначення у державному бюджеті ,не затвердження загальнодержавної програми розвитку житлового фонду соціального призначення, і не визначення спеціальних служб ,які б функціонували для ведення соціального квартирного обліку та надання відповідного житла, на що він посилається у своєму відзиві, а позивачем клопотання про витребування доказів на підтвердження своїх позовних вимог та спростування позиції відповідача викладеного у відзиві , не подавалися.

На підставі викладеного, враховуючи недоведеність позивачем тих обставин, на які він посилається, та на обрані підстави позову, що неодноразово з`ясовувалось в судовому засіданні, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позову.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 4,5,13,76-83,141,265 ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Департаменту житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області про зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Харківського апеляційного суду через Комінтернівський районний суд м. Харкова протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Позивач : ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 , взятий на облік ,як внутрішньо переміщена особа за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідач : Департамент житлового господарства Виконавчого комітету Харківської міської ради Харківської області , код 03366078, м. Харків, м. Конституції, 16.

Повний текст судового рішення складено 04 листопада 2019 року.

Суддя:

І

. М. Колодяжна

Джерело: ЄДРСР 85375579
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку