open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
25.01.2023
Постанова
25.01.2023
Постанова
13.12.2022
Ухвала суду
08.12.2022
Ухвала суду
02.12.2022
Ухвала суду
22.11.2022
Ухвала суду
22.11.2022
Ухвала суду
08.11.2022
Ухвала суду
03.10.2022
Рішення
27.09.2022
Ухвала суду
09.03.2022
Ухвала суду
22.02.2022
Ухвала суду
07.02.2022
Ухвала суду
06.02.2022
Ухвала суду
18.01.2022
Ухвала суду
17.01.2022
Ухвала суду
10.01.2022
Ухвала суду
09.01.2022
Ухвала суду
14.12.2021
Постанова
14.12.2021
Постанова
08.12.2021
Ухвала суду
07.12.2021
Ухвала суду
16.11.2021
Ухвала суду
16.11.2021
Ухвала суду
12.11.2021
Ухвала суду
01.11.2021
Ухвала суду
01.11.2021
Ухвала суду
29.10.2021
Ухвала суду
20.10.2021
Ухвала суду
19.10.2021
Ухвала суду
18.10.2021
Ухвала суду
01.10.2021
Ухвала суду
24.09.2021
Ухвала суду
05.07.2021
Ухвала суду
24.06.2021
Ухвала суду
24.06.2021
Ухвала суду
10.06.2021
Ухвала суду
27.04.2021
Ухвала суду
19.02.2021
Ухвала суду
16.02.2021
Ухвала суду
11.02.2021
Ухвала суду
11.02.2021
Ухвала суду
02.02.2021
Ухвала суду
30.10.2020
Ухвала суду
22.10.2020
Ухвала суду
21.10.2020
Ухвала суду
20.10.2020
Ухвала суду
20.10.2020
Ухвала суду
15.10.2020
Ухвала суду
28.09.2020
Ухвала суду
28.09.2020
Ухвала суду
17.09.2020
Ухвала суду
07.09.2020
Ухвала суду
31.08.2020
Ухвала суду
04.08.2020
Ухвала суду
13.07.2020
Ухвала суду
19.06.2020
Постанова
17.06.2020
Ухвала суду
17.03.2020
Ухвала суду
16.03.2020
Ухвала суду
25.02.2020
Постанова
25.02.2020
Постанова
11.02.2020
Ухвала суду
19.12.2019
Ухвала суду
11.12.2019
Ухвала суду
06.12.2019
Ухвала суду
02.12.2019
Ухвала суду
25.10.2019
Рішення
27.09.2019
Ухвала суду
27.09.2019
Ухвала суду
12.09.2019
Ухвала суду
12.09.2019
Ухвала суду
12.09.2019
Ухвала суду
28.08.2019
Ухвала суду
16.07.2019
Ухвала суду
27.06.2019
Ухвала суду
27.06.2019
Ухвала суду
29.05.2019
Ухвала суду
Вправо
14 Справа № 420/3134/19
Моніторити
Постанова /25.01.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.01.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /03.10.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.02.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /14.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.09.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.08.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.08.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /19.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /25.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /25.10.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 420/3134/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /25.01.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.01.2023/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.11.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2022/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /03.10.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.02.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2022/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /14.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.12.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2021/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.09.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.02.2021/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.10.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.08.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.08.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /19.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /25.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /25.10.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Одеський окружний адміністративний суд

Справа № 420/3134/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2019 року м. Одеса

Одеськийокружнийадміністративний суд в складі:

Головуючогосудді: Самойлюк Г.П.

за участю секретаря: Казарян С.Б.

сторін:

позивач: ОСОБА_1 ,

представник позивачів Канікаєв Ю.О. (представник за ордером)

відповідач: не з`явився

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8

ГО «Громада Совіньйону за права» Колесніков В.С. (керівник)

Третя особа, яка не заявляє

самостійних вимог щодо

предмета спору,

на стороні відповідача

ТОВ «Комунсервіс» Шаркова Н.Р. (Представник за ордером)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за позовом ОСОБА_10 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса для листування: АДРЕСА_2 ), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_2 ; адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області (65496, Одеська обл., Овідіопольський р-н., селище міського типу Таїрове, вул. 40 РІЧЧЯ ПЕРЕМОГИ, 25, код ЄДРПОУ 05582159), треті особи які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Громадська організація «Громада Совіньйону за права» (65037, Одеська обл. Овідіопольський р-н., с. Лиманка, ж/м «СОВІНЬЙОН», вул. Середня, буд. 10, код ЄДРПОУ 41919915), ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_8 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ТОВ «КОМУНСЕРВІС» (65037, Одеська обл. Овідіопольський р-н., с. Лиманка, ж/м «СОВІНЬЙОН», вул. Одеський бульвар, 3, код ЄДРПОУ 30626249) про визнання протиправним та нечинним рішення Виконавчого комітету Таїровської селищної ради від 26.04.2019р. з моменту його прийняття,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

24.05.2019р. до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_10 до Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Громадська організація «Громада Совіньйону за права», в якій позивач просить:

визнати протиправним та нечинним рішення №93 ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОВІДІОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ВИКОНКОМУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ) «Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС» від 26.04.2019 року з моменту його прийняття.

В обґрунтування позову зазначено, що рішення №93 ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОВІДІОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ВИКОНКОМУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ) «Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС» від 26.04.2019р. прийнято з грубим порушенням закону, не відповідає інтересам мешканців, в зв`язку з чим підлягає визнанню протиправним та нечинним.

Позивач зазначає, що ТОВ "КОМУНСЕРВІС" не надано всіх документів необхідних для прийняття відповідачем обґрунтованого рішення, а саме: обґрунтування необхідності зміни тарифу, проекту нових розмірів тарифів для кожної групи споживачів, фінансового плану суб`єкта господарювання та плану капітальних інвестицій, документального підтвердження цін і тарифів на енергоносії, паливно-мастильні матеріали, хімічні реагенти та інші матеріальні ресурси, враховані до собівартості послуг, діючі на підприємстві норми використання паливно-мастильних матеріалів, питомі норми витрат паливно-енергетичних ресурсів, розрахунки повної собівартості послуги за узгодженою між сторонами формою, але в межах встановлених законодавством вимог щодо класифікації та складу витрат, обґрунтовані пропозиції щодо "ланового рівня рентабельності житлово-комунальних послуг, кошторису фактичних витрат за попередній рік по статтях витрат, де неможливе їх нормування, і вони визначаються на плановий період на підставі бухгалтерського обліку, пропозицій щодо строку дії тарифів та обґрунтування запропонованого строку, схем та розрахунків балансів водоспоживання: оперативної схема системи централізованого водопостачання, оперативної схема системи централізованого водовідведення, стічних і зливових вод із зазначенням типу водовідведення, діаметрів мереж, розрахунку балансу води, який надасться у схематичному та табличному вигляді із зазначенням обсягів, приладів обліку, протяжності, діаметрів мереж, розрахунку балансу стічних вод, розрахунку обсягу дренажних та зливових вод, інформації щодо балансової вартості необоротних матеріальних і нематеріальних активів із розбивкою за групами та видами діяльності станом на перше число місяця, в якому подаються розрахунки тарифів, форма № 11-03 (річна) «Звіт про наявність і рух основних засобів, амортизацію», форми № 2-інвестиції (річна) «Звіт про капітальні інвестиції, вибуття й амортизацію активів», податкової декларації з плати за землю та інше.

У зв`язку з неподанням зазначеної інформації, 23.04.2019 року рішення про встановлення нових тарифів відповідачем цілком обґрунтовано прийнято не було.

Крім того позивач вказує на порушення процедури прийняття рішення про встановлення тарифів. До відома споживачів не було доведено всю інформацію для прийняття рішення щодо зміни тарифів на послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, а саме не здійснено контроль за обов`язком суб`єкта господарювання проінформувати споживачів про намір здійснити зміну тарифів протягом 5 робочих днів з дати звернення ТОВ «Комунсервіс» до відповідача та відповідачем самостійно не виконано вимоги «Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад», не було проведено обговорення питання зміни тарифів з територіальною громадою; не проінформовано споживачів про проект рішення щодо зміни тарифів за 20 робочих днів до дати його розгляду, чим було порушено право громадян на доступ до публічної інформації; прийняте рішення не було оприлюднено у засобах масовох інформації та/або на офіційному веб-сайті уповноваженого органу не пізніше 5 робочих днів з дати його прийняття.

Позивачем зазначено, що 17.01.2019 року ТОВ «КОМУНСЕРВІС» на своєму сайті було опубліковано намір здійснити підвищення тарифів на надання послуг з водопостачання та водовідведення до розміру тарифу 32,01 грн.

Однак, у квітні 2019 року, майже через три місяця після подання заяви до Відповідача ТОВ «КОМУНСЕРВІС» було надано Відповідачу новий розрахунок тарифів на надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, де тариф склав вже 27,48 грн.

Таким чином, позивач вважає, що це була нова заява на встановлення іншого тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які надаються мешканцям ж/м Совіньйон, а відтак, ТОВ «КОМУНСЕРВІС» згідно приписів законодавства повинен був поінформувати мешканців про намір збільшити тарифи протягом п`яти робочих днів з дня подання у квітні 2019 року відповідних розрахунків, однак цього зроблено не було.

Також позивач вважає, що рішення відповідача порушує право на участь громадян в управлінні державними справами. Така позиція ґрунтується на вимогах ст. 38 Конституції України та п. 2 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року №996, яким встановлено, що з метою залучення громадян до участі в управлінні державними справами проводяться консультації з громадськістю, які відповідно до п. 14 Порядку, проводяться із залученням громадської ради.

Окремо позивач зазначає щодо відсутності громадських слухань з обговорення питання встановлення тарифів.

Крім того, позивач вважає, що у відповідача відсутні повноваження для встановлення оспорюваних тарифів, оскільки тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення повинні встановлюватися національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП України).

Ухвалою від 29 травня 2019р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "КОМУНСЕРВІС"; зобов`язано Таїровську селищну раду Овідіопольського району Одеської області опублікувати оголошення у відповідності до ч. 4 статті 264 КАС України у виданні, в якому оскаржуваний акт був або мав бути офіційно оприлюднений; встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву; встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив; встановлено відповідачу п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення; встановлено учасникам справи п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання заяв з процесуальних питань; призначено підготовче засідання на27 червня 2019 року о 12 год. 00 хв.

29.05.2019р. до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Громадська організація «Громада Совіньйону за права» з аналогічною позовною вимогою та її обґрунтуванням.

Ухвалою від 03.06.2019р. відкрито провадження у справі №420/3233/19 та призначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження (Суддя Цховребова М.Г.)

Ухвалою суду від 27.06.2019р. у задоволенні заяви представника ОСОБА_10 про забезпечення позову відмовлено.

Ухвалою суду від 27.06.2019р. клопотання представника Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області про продовження строку на подання відзиву задоволено; продовжено відповідачу строк на подання відзиву до 01 липня 2019 року включно; відкладено підготовче засідання на 16 липня 2019р. на 15 год. 00 хв.

03.07.2019р. надійшов відзив, в якому відповідач зазначає, що засідання виконавчого комітету, рішення якого оскаржується, було проведено у відповідності з вимогами Закону №280 та Регламенту Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області сьомого скликання. Посилаючись на ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування», відповідачем зазначено, що тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС», встановлюються саме виконавчим комітетом Таїровської селищної ради. Відповідач також зазначає, що порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення затверджений постановою Кабінету міністрів України від 01.06.2011 року №869 (надалі «Порядок №869). 11 січня 2019 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМУНСЕРВІС» звернулося до Таїровської селищної ради з проханням розглянути матеріали щодо розрахунку тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення та встановлення відповідних тарифів в розмірі: послуги з централізованого водопостачання - 17,36 грн., в тому числі ПДВ; послуги з водовідведення - 14,65 грн., в тому числі ПДВ разом з усіма передбаченими п. 9 Порядку №869 документами. Всі необхідні дії щодо оприлюднення інформації про зміну тарифу здійснено відповідно до норм чинного законодавства та без порушення встановлених строків через публікації в газеті «Надністрянська правда» та на сайті ТОВ «КОМУНСЕРВІС». Зокрема, проект оскаржуваного рішення виконкому був оприлюднений Таїровською селищною радою 07.03.2019 року на своєму веб-сайті.

Щодо непроведення громадських слухань відповідач зазначає, що згідно зі ст. 13 Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади. Оскільки статут Таїровської об`єднаної територіальної громади Таїровською селищною радою не прийнятий, застосувати громадські слухання на практиці не є можливим. Крім того, відповідачем акцентовано увагу на тому, що оскаржуване рішення є нормативно-правовим актом, відповідно до ст.ст. 264,265 КАС України суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або частково в окремій його частині з моменту набрання відповідним рішенням суду законної сили. Натомість позивач просить визнати протиправним та нечинним оскаржуване рішення з моменту його прийняття.

04.07.2019р. третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача- ТОВ «КОМУНСЕРВІС» подано до суду пояснення (вх.№23932/10), відповідно до яких товариство не погоджується з доводами позивача, вважає їх необґрунтованими та такими, що не відповідають закону з підстав, наведених в поясненнях.

16.07.2019р. через канцелярію суду (вх№ 25554) надійшла відповідь на відзив представника позивача, в якій останній просив відхилити доводи відповідача, надані у його відзиві на позовну заяву.

Ухвалою суду від 16.07.2019р., яку занесено до протоколу судового зсідання, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_31 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_8 , ОСОБА_18 .

Ухвалою суду від 16.07.2019р. клопотання представників Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області та ТОВ «Комунсервіс» про об`єднання справ в одне провадження задоволено; об`єднано в одне провадження адміністративні справи №420/3134/19 та №420/3233/19 під загальним номером №420/3134/19; продовжено строк підготовчого провадження по справі №420/3134/19 на тридцять днів.

Ухвалою суду від 16.07.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання на 28.08.2019р. на 09 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 28.08.2019р. у задоволенні заяви Громадської організації «Громада Совіньйону за права» про забезпечення позову відмовлено.

Ухвалою суду від 28.08.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, залучено в якості третіх осіб які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_19 , ОСОБА_20 ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_32 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_33 ;відкладено підготовче засідання на 12.09.2019р. для повідомлення третіх осіб про час, дату та місце підготовчого засідання.

12.09.2019р. надійшла позовна заява третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору ОСОБА_29 (вх..№5138/19), яка ухвалою суду від 12.09.2019р. була залишена без руху.

12.09.2019р. через канцелярію суду надійшло клопотання ТОВ «Комунсервіс» про призначення компьютерно-технічної експертизи.

Ухвалою суду від 12.09.2019р. у задоволенні клопотання ТОВ «Комунсервіс» про призначення компьютерно-технічної експертизи відмовлено.

Ухвалою суду від 12.09.2019р. підготовче провадження в адміністративній справі №420/3134/19 закрито, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 27 вересня 2019р. на 11 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 27 вересня 2019р. відмовлено у прийнятті позовної заяви третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_29 до Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» в частині вимог щодо встановлення відсутності повноважень у виконавчого комітету Таїровської селищної ради приймати рішення про встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС». Відмовлено у прийнятті позовної заяви (вступі) третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_29 до Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» в частині вимог щодо визнання протиправним та нечинним рішення №93 ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОВІДІОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ВИКОНКОМУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ) «Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС» від 26.04.2019 року з моменту набрання законної сили рішенням суду по справі №420/3134/19.

Ухвалою суду від 27.09.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, ОСОБА_29 залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача; у судовому засіданні оголошено перерву до 07.10.2019р.

Ухвалою суду від 07.10.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, у зв`язку зі спливом робочого часу, у судовому засіданні оголошено перерву до 15.10.2019р.

До судового засідання 15.10.2019р. з`явилися позивач, представник позивачів, та представники третіх осіб ТОВ «КОМУНСЕРВІС», ГО «Громада Совіньйону за права» та треті особи.

За приписами ч.1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

У відкритому судовому засіданні позивач- ОСОБА_1 , представник позивачів, третя особа-ГО «Громада Совіньйону за права», треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивачів, позовні вимоги підтримали.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ТОВ «КОМУНСЕРВІС» заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених в поясненнях.

Заслухавши пояснення представника позивачів, третіх осіб, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд,-

ВСТАНОВИВ:

11.01.2019р. ТОВ «КОМУНСЕРВІС» направлено на ім`я Голови Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області заяву з проханням розглянути матеріали щодо розрахунку тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення та встановити тариф в розмірі: послуги з водопостачання-17,36грн. (в т.ч.ПДВ-20% 2,89грн.); послуги з водовідведення-14,65грн. (в т.ч.ПДВ-20% 2,44грн.)

До заяви згідно з п. 9 Порядку №869 були додані: пояснювальна записка з відповідними розрахунками на 16 аркушах; копія поточних індивідуальних технологічних нормативів використання питної води на 11 аркушах; копія річного плану ліцензованої діяльності на одному аркуші; копія виписки з ЄДРПОУ на двох аркушах; копія ліцензії ТОВ «КОМУНСЕРВІС» на централізоване водопостачання та водовідведення; копія звітності про використання води на 13 аркушах; копія переліку основних засобів; копія штатного розпису; копія договору на водопостачання та водовідведення №379-4 від 17.07.2001 року; копія наказу про затвердження планового нормативу витрат електричної енергії з додатком на чотирьох аркушах; копія порівняльного аналізу структури тарифів на послуги з водопостачання; копія порівняльного аналізу структури тарифів на послуги з водовідведення; копія планових витрат на послуги з водовідведення; планові витрати на послуги з водопостачання. ; (т. 4 , а.с. 75-76).

У відповідь на звернення ТОВ «КОМУНСЕРВІС» від 11.01.2019 року №01-01/3 Таїровська селищна рада 29.01.2019 року направила на адресу заявника лист за №98, яким, посилаючись на ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закони України "Про житлово-комунальні послуги", "Про питну воду, питне водопостачання ті водовідведення", Постанову КМУ №896 від 01.06.2011р., зазначила, що виконавчий комітет Таїровської селищної ради розгляне питання про встановлення тарифів за умови надання документів згідно наведеному переліку, а самеобґрунтування необхідності зміни тарифу; проекту нових розмірів тарифів для кожної групи споживачів;вихідних даних щодо обсягу послуг, рівня нормативних та фактичних витрат ресурсів, їх фактичних та дозволених втрат;фінансового плану суб`єкта господарювання та плану капітальних інвестицій;документального підтвердження цін і тарифів на енергоносії, паливно-мастильні матеріали, хімічні реагенти та інші матеріальні ресурси, враховані до собівартості послуг;діючих на підприємстві норм використання паливно-мастильних матеріалів, питомих норм витрат паливно-енергетичних ресурсів та поточних індивідуальних нормативів використання питної води;розрахунків повної собівартості послуги за узгодженою між сторонами формою, але в межах встановлених законодавством вимог щодо класифікації та складу витрат;обґрунтованих пропозицій щодо планового рівня рентабельності житлово-комунальнихпослуг;кошторису фактичних витрат за попередній рік по статтях витрат, де неможливе їх нормування, і вони визначаються на плановий період на підставі бухгалтерського обліку; копій договорів з постачальниками робіт та послуг, документального підтвердження договірних цін, вартості та фактичних обсягів робіт, виконаних підрядниками в попередніх звітних періодах;пропозицій щодо строку дії тарифів та обґрунтування запропонованого строку (у разі зміни тарифу з причини затвердження довгострокової цільової програми розвитку);схем та розрахунків балансів водоспоживання: оперативної схеми системи централізованого водопостачання;оперативної схеми системи централізованого водовідведення, стічних і зливових вод із зазначенням типу водовідведення (загально сплавний, роздільний, напівроздільний), діаметрів мереж (з урахуванням внутрішньо квартальних та дворових мереж);розрахунку балансу води, який надається у схематичному та табличному вигляді із зазначенням обсягів, приладів обліку, протяжності, діаметрів мереж; розрахунку балансу стічних вод; розрахунку обсягу дренажних та зливових вод;інформації щодо балансової вартості основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів із розбивкою за групами та видами діяльності станом на перше число місяця, в якому подаються розрахунки тарифів;форми №11-03 (річної) «Звіт про наявність і рух основних засобів, амортизацію», затверджену наказом Державної служби статистики України від 24 жовтня 2013 року №321 (зі змінами);форми №2 - інвестиції (річна) «Звіт про капітальні інвестиції, вибуття й амортизацію активів», затверджену наказом Державної служби статистики України від 21.07.2017 року №195 (т. 4 а.с. 77-78).

07.02.2019р. ТОВ «КОМУНСЕРВІС» направило Таїровській селищній раді лист №01-01/40, до якого були додані витребувані документи. (т. 4 а.с. 79-83). Лист отримано відповідачем 08.02.2019р.

06.03.2019р. ТОВ «КОМУНСЕРВІС» направило лист Таїровській селищній раді з зазначенням того, що ТОВ «КОМУНСЕРВІС» врахувало думку громадськості про необхідність зменшення витрат пов`язаних із наданням послуг з водопостачання та водовідведення та здійснило коригування окремих статей витрат. В зв`язку із вищенаведеним ТОВ «КОМУНСЕРВІС» надало розрахунки із відповідними змінами, просило їх розглянути та встановити тариф на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для ТОВ «Комунсервіс» в розмірі: послуги з централізованого водопостачання - 14,91 грн., в тому числі ПДВ; послуги з водовідведення - 12,57 грн., в тому числі ПДВ (т. 4 а.с. 84).

Таїровська селищна рада направила на адресу ТОВ «КОМУНСЕРВІС» лист від 12.04.2019р. (вих. №346), в якому Відповідач просив надати документи, на підставі яких здійснювалися розрахунки тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які підлягають встановленню Таїровською селищною радою (т. 4 а.с. 85).

На виконання вимоги Відповідача, викладеної у листі від 12.04.2019р., ТОВ «КОМУНСЕРВІС» 17 квітня 2019 року надало Таїровській селищній раді розрахунки з копіями документів, на підставі яких здійснювалися розрахунки тарифів на послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які підлягають встановленню Таїровською селищною радою, всього на 427 аркушах(т. 4 а.с. 86-90).

ТОВ "КОМУНСЕРВІС" до Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області надано лист №01-01/23 від 23.04.2019р., до якого додатково додано пакет документів щодо нового розміру тарифів(т. 4 а.с. 91).

23.04.2019р. на засіданні виконкому Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області відповідне рішення про встановлення нових тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення не було прийнято.

26.04.2019р. виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області прийнято рішення №93 «Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС».

В статті 5 Конституції України закріплено основні принципи місцевого самоврядування в Україні, до яких відносяться, зокрема принцип народовладдя, у відповідності до якого носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, що здійснює її безпосередньо та через органи державної влади і місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України, що здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи

Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їx посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у cпociб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» закріплено основні принципи місцевого самоврядування, до яких відносяться, зокрема, принцип законності. Тобто, система місцевого самоврядування має функціонувати у точній відповідності із законодавством України.

Частина 3ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» також передбачає, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Статтею 10 цього Закону встановлено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до ст. 28 цього Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законом, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення. перероблення та захоронення побутових відходів, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Також за статтею 4 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону, затвердження норм споживання комунальних послуг, інформування населення відповідно до законодавства про стан виконання місцевих програм у сфері житлово- комунального господарства, а також про відповідність якості житлово-комунальних послуг нормативам, нормам, стандартам та правилам.

Згідно зі ст. 30 цього ж Закону, державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується на таких принципах забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги, на умовах самофінансування, досягнення рівня економічно обґрунтованих витрат на виробництво таких послуг.

Твердження позивачів про відсутність у відповідача повноважень для встановлення оспорюваних тарифів, оскільки тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення повинні встановлюватися національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП України), суд не бере до уваги, з огляду на наступне.

Статтею 2 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» встановлено, що органом державного регулювання у сфері комунальних послуг є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Пунктом 2 ч. 1 статті 6 зазначеного Закону закріплені повноваження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Національна комісія здійснює встановлення тарифів на комунальні послуги суб`єктам природних монополій та суб`єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженими Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22 березня 2017 року №307 встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснює ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання (виробництво та/або транспортування та/або постачання питної води споживачам) та/або водовідведення (відведення та/або очищення стічної води) у разі, якщо системи централізованого водопостачання та/або водовідведення суб`єктів господарювання розташовані в одному чи декількох населених пунктах у межах території однієї або більше областей (включаючи місто Київ), сукупна чисельність населення яких становить більше ніж сто тисяч осіб та обсяги реалізації послуг яких становлять відповідно: з централізованого водопостачання - більше ніж триста тисяч метрів кубічних на рік; з централізованого водовідведення - більше ніж двісті тисяч метрів кубічних на рік.

Обласні та Київська міська державні адміністрації здійснюють ліцензування господарської діяльності з централізованого водопостачання (виробництво та/або транспортування та/або постачання питної води споживачам) та/або водовідведення (відведення та/або очищення стічної води) для суб`єктів господарювання, що не підпадають під критерії регулювання НКРЕКП, визначені пунктом 1.4 цих Ліцензійних умов.

Враховуючи, що чисельність населення Таїровської об`єднаної територіальної громади становить менше ніж 100000 осіб (як зазначено відповідачем, з посиланням на інформацію отриману з відкритих джерел https://decentralization.gov.ua/gromada/14761, чисельність населення Таїровської об`єднаної територіальної громади становить 13272 осіб), ліцензування господарської діяльності ТОВ «КОМУНСЕРВІС» з централізованого водопостачання та водовідведення здійснюється не Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, а Одеською обласною державною адміністрацією, тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС», згідно зі ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлюються саме виконавчим комітетом Таїровської селищної ради.

Щодо доводів позивачів про порушення процедури інформування населення про зміну тарифів на водопостачання та водовідведення, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 5 статті 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24 червня 2004 року №1875-IV, у разі зміни цін/тарифів на житлово-комунальні послуги виконавець/виробник не менше ніж за 15 днів до введення їх у дію повідомляє про це споживачів з посиланням на рішення відповідних органів.

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 24 червня 2004 року №1875-IV містить чіткий механізм забезпечення збалансованості цін/тарифів на житлово- комунальні послуги та повідомлення споживачів про зміну вартості житлово-комунальних послуг. Державне регулювання цін/тарифів базується, зокрема, на принципі відповідності рівня цін/тарифів розміру економічно обгрунтованих витрат на їх виробництво.

Згідно із статтею 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обгрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.

Споживачам у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення гарантується безперешкодний та безоплатний доступ до інформації про ціни/тарифи, їхні складові для всіх категорій споживачів, зміну цін/тарифів.

Доступ споживачів до інформації забезпечується державними органами, органами місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення. а також суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у зазначених сферах. Порядок забезпечення доступу споживачів до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення визначається законами України.

У відповідності до ст. 4 Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення, забезпечують доступ споживачів до інформації, зокрема про ціни/тарифи, їхні складові для всіх категорій споживачів, зміну цін/тарифів шляхом її розміщення на своїх офіційних веб-сайтах у мережі Інтернет, у засобах масової інформації.

Державні органи та органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів на товари, послуги суб`єктів природних монополій у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення, визначають порядок оприлюднення інформації щодо зміни цін/тарифів, та проведення відкритих слухань щодо цієї інформації за місцем надання споживачам послуг суб`єктами природних монополій та суміжних ринків.

Механізм доведення суб`єктами господарювання, що виробляють або надають житлово-комунальні послуги до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обгрунтуванням її необхідності та врахування відповідної позиції територіальних громад при встановленні органами місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги встановлений Порядком доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обгрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово -комунального господарства України від 30 липня 2012 р. № 390.

Відповідно до п.2.2 Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування позиції територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №390 від 30.07.2012р., суб`єкти господарювання протягом п`яти робочих днів з дня подання відповідних розрахунків (в тому числі здійснених за результатами коригування встановлених тарифів) інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів за визначеними цим Порядком способами та доводять до відома споживачів інформацію, передбачену цим порядком. Згідно п.2.3 Порядку №390 доводиться така інформація: -загальний розмір планового тарифу, поданого до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, та його структура (планові витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість); -обгрунтування причин зміни тарифу (зазначення розміру діючого тарифу та відсотка відшкодування затвердженим тарифом собівартості, планового економічно обґрунтованого тарифу, дати, коли тариф востаннє переглядався, причини перегляду тарифу, зазначення відсотка зростання основних складових тарифу (заробітної плати, електроенергії, паливно-мастильних матеріалів), визначення відсотка підвищення тарифу тощо; -інша додаткова інформація, визначена суб`єктом господарювання та/або органом, уповноваженим встановлювати тарифи.

Зазначена інформація доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті суб`єкта господарювання (за наявності), на інформаційних стендах в абонентських відділах суб`єктів господарювання та, за необхідності, шляхом розміщення на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги.

Суб`єкт господарювання може обрати один із вище перелічених способів доведення інформації (крім розміщення інформації на стендах в абонентських відділах суб`єктів господарювання та інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування) як основний для розміщення всього масиву необхідної інформації, визначеної цим Порядком. При цьому за допомогою інших способів, передбачених в абзаці п`ятому цього пункту, суб`єкт господарювання повідомляє споживачів про намір зміни тарифів на відповідні комунальні послуги та обов`язково вказує на джерело розміщення всієї необхідної інформації, з якою без перешкод може ознайомитися споживач.

Як вбачається з матеріалів справи, 17.01.2019р.в газеті «Надністрянська правда» була опублікована передбачена Порядком №390 інформація (том 4 а.с.65-66). Така ж інформація була опублікована на сайті ТОВ «Комунсервіс» http./sovinyon-kms.com.ua/news/230.html (том 4 а.с.96).

Таким чином, до відома споживачів доводилась зазначена інформація шляхом її розміщення у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження та на сайті суб`єкта господарювання протягом п`яти днів. Суд зазначає, що відповідачем не надано доказів на підтвердження розміщення інформації на інформаційних стендах в абонентських відділах суб`єктів господарювання та на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги. Таким чином, відповідачем не в повній мірі виконано вимоги діючого законодавства щодо інформування населення про зміну тарифів на водопостачання та водовідведення.

Згідно з п.2.12 Порядку №390 для споживачів був встановлений строк для прийняття зауважень і пропозицій 10 календарних днів з дня публікації і вказана адреса, за якою такі зауваження і пропозиції мають надсилатися.

Згідно з п. 2.10 Порядку №390 у разі врахування зауважень і пропозицій, які надійшли від споживачів, суб`єкт господарювання здійснює перерахунок тарифу та передає його органу, уповноваженому встановлювати тарифи, листом з висловленою позицією та відповідними обґрунтуваннями.

Протягом строку, встановленого для прийняття зауважень та пропозицій, до ТОВ «КОМУНСЕРВІС» надійшли зауваження від громадян ОСОБА_12 . ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 та колективне зауваження.

Як зазначено представником ТОВ «КОМУНСЕРВІС», викладена в зауваженнях думка громадськості щодо необхідності зменшення витрат, пов`язаних з наданням послуг з водопостачання та водовідведення, була врахована, внаслідок чого було здійснено коригування окремих статей витрат та здійснено перерахунок тарифу, який був переданий Таїровській селищній раді (лист ТОВ «КОМУНСЕРВІС» №01.01/38 від 06.03.2019р.).

Суд вважає помилковими твердження позивачів, які полягають в тому, що відповідачем та ТОВ «КОМУНСЕРВІС» порушено порядок інформування споживачів про зміну тарифів після здійснення перерахунку за наслідками розгляду зауважень споживачів, з огляду на наступне. Порядком №390 передбачено, у разі врахування зауважень та пропозицій, які надійшли від споживачів, суб`єкт господарювання здійснює перерахунок тарифу та передає його органу, уповноваженому встановлювати тарифи, листом з висловленою позицією та відповідним обґрунтуванням (п.2.10), повторного здійснення публікацій та застосування інших способів доведення інформації після розгляду зауважень Порядок не передбачає.

Згідно пункту 2.14 Порядку №390, контроль за дотриманням суб`єктами господарювання порядку доведення до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад здійснюється органами, уповноваженими встановлювати тарифи відповідно до їх повноважень, визначених чинним законодавством, а саме виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області.

Крім того, Кабінетом Міністрів України затверджено єдині для всіх суб`єктів господарювання, що функціонують на ринку житлово- комунальних послуг, порядки формування тарифів на житлово-комунальні послуги, зокрема, Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року № 869.

Формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів конкретного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді.

Згідно п. 2 Порядку №869, цей Порядок застосовується під час встановлення органами місцевого самоврядування (далі - уповноважені органи) тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для суб`єктів природних монополій, а також для суб`єктів господарювання на суміжних ринках, зазначених у пункті 1 цього Порядку, та поширюється на таких суб`єктів під час розрахунку таких тарифів.

Відповідно до п. 9 Порядку №869, для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення ліцензіат подає уповноваженим органам у друкованому електронному вигляді заяву та розрахунки тарифів на планований період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час їх проведення.

Згідно з п. 34 Порядку №869, розгляд розрахунків тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, поданих ліцензіатом, здійснюється уповноваженим органом протягом одного календарного місяця, а у разі коригування тарифів - протягом десяти календарних днів з дня отримання відповідної заяви у порядку, встановленому Мінрегіоном.

Пунктом 35 Порядку №869 визначено, що рішення про встановлення тарифів оприлюднюється уповноваженим органом у засобах масової інформації та/або на офіційному веб-сайті уповноваженого органу невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дати його прийняття.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення органів місцевого самоврядування, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Щодо тверджень позивачів про не надання ТОВ «Комунсервіс» всіх документів, необхідних для прийняття відповідачем обґрунтованого рушення, суд зазначає наступне.

Як встановлено судом під час розгляду справи та підтверджується наявними в матеріалах справи засвідченими копіями документів, відповідно до п.9 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, який затверджений постановою КМ України №869 від 01.06.2011р., ТОВ «Комунсервіс» 11.01.2019р., 29.01.2019р., 08.02.2019р.,17.04.2019р., 23.04.2019р надано відповідачу повний пакет документів, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того, в матеріалах справи наявний лист Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №3072/09/22 від 22.04.2019р., відповідно до якого управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області зазначено, що аналіз матеріалів свідчить, що розрахунки річних планів ліцензованої діяльності з надання послуг з централізованого водопостачання і водовідведення здійснювалися з урахуванням фактичних за останні п`ять років та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання і водовідведення з урахуванням укладених із споживачами договорів. Розрахунки витрат на оплату праці виробничого і адміністративного персоналу, що безпосередньо здійснює збут послуг з централізованого водопостачання і водовідведення споживачам, а також відрахування на загальнообов`язкове державне соціальне страхування здійснювалися згідно з штатним розписом відповідно до вимог Закону України «Про оплату праці» з урахуванням встановленого законодавством розміру мінімальної заробітної плати. Розрахунки інших витрат, які включені до складу планової собівартості послуг з водопостачання і водовідведення (використання електроенергії для технологічних потреб, допоміжні матеріали, реагенти для очищення і знезараження питної води, придбання спецодягу для виробничого персоналу, амортизація основних засобів, транспортні послуги, програмне забезпечення та інші витрати), проводились з урахуванням вимог наказів Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.06.2014р. №179 «Про затвердження Порядку розроблення та затвердження технологічних нормативів використання питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення», від 03.09.2012р. №449 «Про затвердження Методики розрахунку норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства», наказу Мінжитлокомунгоспу України від 18.05.2007р. №18 «Про затвердження Інструкції із застосування гіпохлориту натрію для знезараження води в системах централізованого водопостачання та водовідведення», наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України від 10.12.2012р. №1389 та інших законодавчих актів.

Пунктом 1 ч. 1ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що розпорядниками інформації визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Згідно з п.1 ч.1 ст.14 вищевказаного Закону - розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати інформацію передбачену цим та іншими законами.

Відповідно до п. 2, 12 ч. 1ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньо організаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності та іншу інформацію про діяльність суб`єктів владних повноважень, порядок обов`язкового оприлюднення якої встановлений законом.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», прийняті розпорядником нормативно-правові акти підлягають обов`язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження документа.

У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.

Враховуючи викладене, текст оскаржуваного рішення мав бути оприлюднений не пізніше 7 травня 2019 року.

В матеріалах справи містяться докази, які підтверджуюсь факт оприлюднення оскаржуваного рішення у встановлені законом строки на Web-сайті ТОВ «Комунсервіс» http./sovinyon-kms.com.ua/news/ (том 4 а.с.95) В матеріалах справи також наявний скріншот з сайту http./tairovo-tsr-odessa.gov.ua/our-activities/executive (т.4 а.с.97-101).

При розгляді справи та вирішенні спору судом застосовано Конституцію України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України "Про житлово-комунальні послуги", Закон України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення, Постанову Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року № 869, Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово -комунального господарства України від 30 липня 2012 р. № 390.

Суд погоджується з доводами позивачів щодо порушення відповідачем процедури проведення громадських слухань, передбаченою ст. 4 Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного постачання та водовідведення".

Судом під час розгляду справи встановлено, що Таїровська селищна рада не має Статуту територіальної громади. Доводи відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача- ТОВ «КОМУНСЕРВІС» щодо неможливості проведення громадських слухань з огляду на відсутність Статуту, яким має встановлюватися порядок проведення громадських слухань, суд не бере до уваги з огляду на наступне.

За приписами ч. 3 ст. 4 Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного постачання та водовідведення" органи місцевого самоврядування, до повноважень яких віднесено встановлення цін/тарифів на товари, послуги суб`єктів природних монополій у сферах централізованого питного водопостачання та водовідведення, визначають порядок проведення відкритих слухань щодо інформації передбаченої п. 2 ч. 1 ст. 1 цього Закону (ціни/тарифи, їхні складові для всіх категорій споживачів, зміну цін/тарифів) за місцем надання споживачам послуг суб`єктами природних монополій та суміжних ринків.

Отже, законодавством передбачено проведення відкритих слухань щодо інформації, яка стосується ціни/тарифу, їхніх складових для всіх категорій споживачів, зміни цін/тарифів у сферах централізованого питного водопостачання та водовідведення. При цьому порядок таких відкритих слухань встановлюється органом місцевого самоврядування, який затверджує такі тарифи.

Відсутність Положення про громадські слухання або Статуту територіальної громади, в якому визначений порядок проведення громадських слухань, не звільняє ані орган місцевого самоврядування, ані інших осіб від виконання вимог закону. Матеріали справи не містять доказів звернення ТОВ «КОМУНСЕРВІС» до відповідача із заявою про проведення відкритих слухань, що передбачені ч. 3ст. 4 Закону України "Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного постачання та водовідведення". Громадські слухання не проводилися, що не заперечується всіма учасниками справи.

З огляду на вищевикладене, суд зазначає, що відповідач відповідних доказів дотримання процедури прийняття регуляторного акта не надав, а також враховуючи, що відповідачем при прийнятті рішення, яке оскаржене, порушено право громадян на участь в управлінні державними справами, не проведено відкриті слухання з громадськістю, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є протиправним.

Оскаржуване рішення є нормативно-правовим актом.

Відповідно до абзаців 3, 4 п. 10.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20 травня 2013 року № 7 «Про судове рішення в адміністративній справі» (далі -постанова Пленуму ВАСУ) скасування акта суб`єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача застосовується тоді, коли спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту його прийняття. Визнання ж акта суб`єкта владних повноважень нечинним означає втрату ним чинності з моменту набрання відповідним судовим рішенням законної сили або з іншого, визначеного судом моменту.

Повноваження суду при вирішенні справи визначені у ст. 245 КАС України, відповідно до п. 1 ч. 2 якої, у разі задоволення позову суд може ухвалити рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

Особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів, а також наслідки задоволення позову викладені у статтях 264, 265 КАС України. Згідно з вказаними нормами права суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

Відповідно до ч.2 статті 265 КАС України нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання відповідним рішенням суду законної сили.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку щодо задоволення позовних вимог позивачів шляхом визнання протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області №93 від 26.04.2019 року «Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС» з моменту набрання рішенням суду законної сили.

Відповідно до ч. 1 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України «Про судоустрій і статус суддів» встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статей 1 та 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

В рішенні у справі «Рисовський проти України» ЄСПЛ вказав на те, що принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість уникати виконання своїх обов`язків (заява № 29979/04, пункт 70).

Принцип «належного урядування», як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (рішення у справі «Москаль проти Польщі» (Moskal v. Poland), пункт 73). Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, interalia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам (див. там само). З іншого боку, потреба виправити минулу «помилку» не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (рішення у справі «Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки» (PincovaandPine v. theCzechRepublic), заява № 36548/97, пункт 58). Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (див. зазначене вище рішення у справі «Лелас проти Хорватії» (Lelas v. Croatia), пункт 74).

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (RuizTorija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Згідно з приписами ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_10 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса для листування: АДРЕСА_2 ) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_2 ; адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області (65496, Одеська обл., Овідіопольський р-н., селище міського типу Таїрове, вул. 40 РІЧЧЯ ПЕРЕМОГИ, 25, код ЄДРПОУ 05582159), треті особи які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Громадська організація «Громада Совіньйону за права» (65037, Одеська обл. Овідіопольський р-н., с. Лиманка, ж/м «СОВІНЬЙОН», вул. Середня, буд. 10, код ЄДРПОУ 41919915), ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_8 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідаса ТОВ «КОМУНСЕРВІС» (65037, Одеська обл. Овідіопольський р-н., с. Лиманка, ж/м «СОВІНЬЙОН», вул. Одеський бульвар, 3, код ЄДРПОУ 30626249) про визнання протиправним та нечинним рішення Виконавчого комітету Таїровської селищної ради від 26.04.2019р., - задовольнити.

Визнати протиправним та нечинним рішення №93 ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОВІДІОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ВИКОНКОМУ ТАЇРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ) «Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, які надаються ТОВ «КОМУНСЕРВІС»" від 26.04.2019 року.

Стягнути з Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області (65496, Одеська обл., Овідіопольський р-н., селище міського типу Таїрове, вул. 40 РІЧЧЯ ПЕРЕМОГИ, 25, код ЄДРПОУ 05582159) на користь ОСОБА_10 ( АДРЕСА_1 ; код РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп. судового збору.

Стягнути з Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області (65496, Одеська обл., Овідіопольський р-н., селище міського типу Таїрове, вул. 40 РІЧЧЯ ПЕРЕМОГИ, 25, код ЄДРПОУ 05582159) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_2 ) за рахунок бюджетних асигнувань 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп. судового збору.

Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ «Перехідні положення» КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення виготовлено 25.10.2019р.

Суддя Г.П. Самойлюк

.

Джерело: ЄДРСР 85201475
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку