open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 715/2100/19

Провадження № 3/715/901/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25.10.2019 смт. Глибока

Суддя Глибоцького районного суду Чернівецької області Маковійчук Ю.В., розглянувши матеріали справи, які надійшли від відділення інспекторів прикордонної служби «Порубне» відділу прикордонної служби «Порубне» Чернівецького прикордонного загону Західного Регіонального управління Державної прикордонної Служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадина України, який проживає в с АДРЕСА_1 , непрацюючого, за ч. 1 ст. 185-10 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-

В С Т А Н О В И В :

26 вересня 2019 року о 17 год. 00 хв. в міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Порубне», що знаходиться на території Тереблеченської сільської ради Глибоцького району Чернівецької області Романюк Мануїл вчинив злісну непокору законній вимозі працівника Державної прикордонної служби України під час здійсненням прикордонного контролю в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України або контрольних пунктах в`їзду-виїзду, а саме слідуючи на в`їзд в Україну на мікроавтобусі марки «Mercedes-Benz» реєстраційний номер НОМЕР_1 , на вимогу прикордонного наряду «Огляд транспортного засобу» не вийшов з транспортного засобу та не надав транспортний засіб для огляду висловлюючись нецензурною лайкою та погрожуючи прикордонному наряду.

В судовому засіданні ОСОБА_2 , свою вину не визнав, та пояснив, що дійсно у зазначений час він перетинав кордон України, заїхав на червоний коридор, вийшов зі машини, щоб надати паспорта для перевірки, підійшли люди в чорній уніформі, не представилися, сказали сісти в машину, він сів, одразу відчув удар по голові та люди в чорному його почали витягати з транспортного засобу, вели себе агресивно, завдали моральної шкоди йому, його дружині та дитині. Також вказував на те, що не хотів виходити із машини, та як боявся їх, що вони можуть завдати йому шкоди, оскільки люди в чорному поводили себе агресивно. При цьому вказував на те, що він більше 20 років перетинає кордон, добре обізнаний із правилами перетину. Також звертав увагу на те, що прикордонники діяли не професійно, перевищили свої повноваження.

Працівник прикордонної служби України ОСОБА_3 в судовому засіданні пояснив, що 26 вересня 2019 року він виконував наказ на охорону державного кордону в прикордонному наряді «огляд транспортних засобів», вїзд. Приблизно біля 17 год. 00 хв. на пункт пропуску заїхав транспортний засіб «Mercedes-Benz» реєстраційний номер НОМЕР_1 , водій автомобіля вийшов із машини, так як такі дії є порушенням режиму в пунктах пропуску, він зробив йому зауваження, сказав сісти до машини, на що останній відмовився та почав виражатися нецензурною лайкою, потім останній сів у свій транспортний засіб. Вказував на те, що ОСОБА_2 відмовився надати транспортний засіб для огляду. При цьому вказував на те, що ОСОБА_2 поводив себе агресивно, виражався нецензурними словами, провокував прикордонний наряд.

Працівник прикордонної служби України ОСОБА_4 в судовому засіданні пояснив, що 26 вересня 2019 року він виконував наказ на охорону державного кордону в наряді «старший прикордонних нарядів пункті пропуску». Біля 17 год. 00 хв. до нього надійшла доповідь від прикордонного наряду, що є нестандартна ситуація, а саме що особа не хоче вийти із транспортного засобу та надати її на огляд. Тому він одразу пішов до автомобіля марки «Mercedes-Benz» реєстраційний номер НОМЕР_1 , водій автомобіля кричав, виражався нецензурними словами, не хотів вийти із авто.

Свідок ОСОБА_5 в судовому засіданні пояснив, що 26 вересня 2019 року о 17 год. 00 хв. він перебував у своєму автомобілі на пункті пропуску Порубне, перед ним стояв мікроавтобус «Mercedes-Benz». ОСОБА_6 Мануїл сидів у автомобілі, до нього підійшли двоє людей у чорній формі, один із них розмовляв і ОСОБА_7 , жінка почала кричати, вони витягнули ОСОБА_8 на вулицю, хотіли надіти наручники, цей конфлікт тривав приблизно 10 хвилин.

Свідок ОСОБА_9 в судовому засіданні пояснив, що він працює на митниці. 26 вересня 2019 року перебував на службі на виїзному каналі по смузі руху по червоному коридору та почув крики і плачі. Підійшов до мікроавтобуса та побачив, що прикордонники утримували жінку, тому він зробив їм зауваження.

Згідно зі ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

У відповідності до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідальність за ч. 1 ст. 185-10 КУпАП наступає за злісну непокору законному розпорядженню чи вимозі військовослужбовця або працівника Державної прикордонної служби України під час виконання ним службових обов`язків, пов`язаних з охороною державного кордону, суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні чи здійсненням прикордонного контролю в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України або контрольних пунктах в`їзду-виїзду, або члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, який бере участь в охороні державного кордону України.

Відповідно до п.10, 14 ст.1 ЗУ «Про прикордонний контроль» огляд транспортних засобів і вантажів це комплекс дій та заходів щодо недопущення випадків незаконного переміщення через державний кордон осіб з використанням обладнаних схованок та їх виявлення, а також незаконного переміщення, у тому числі з використанням схованок, через державний кордон зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених для переміщення через державний кордон, виявлення викрадених транспортних засобів; перевірка документів - дослідження уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України паспортного та інших документів фізичних осіб, які перетинають державний кордон, з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі, а також дослідження за результатами оцінки ризиків документів, що стосуються транспортних засобів, вантажів.

Згідно ст. 2 ЗУ «Про прикордонний контроль» прикордонний контроль це державний контроль, що здійснюється Державною прикордонною службою України, який включає комплекс дій і систему заходів, спрямованих на встановлення законних підстав для перетинання державного кордону особами, транспортними засобами і переміщення через нього вантажів. Прикордонний контроль здійснюється з метою протидії незаконному переміщенню осіб через державний кордон, незаконній міграції, торгівлі людьми, а також незаконному переміщенню зброї, наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, боєприпасів, вибухових речовин, матеріалів і предметів, заборонених до переміщення через державний кордон. Прикордонний контроль здійснюється щодо: осіб, які перетинають державний кордон; транспортних засобів, що перевозять через державний кордон осіб та вантажі; вантажів, що переміщуються через державний кордон. Прикордонний контроль включає: перевірку документів; огляд осіб, транспортних засобів, вантажів та ін.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 5 ЗУ «Про прикордонний контроль» прикордонний контроль і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів та вантажів здійснюються: у пунктах пропуску через державний кордон.

Частиною 1 ст. 15 ЗУ «Про прикордонний контроль» визначено, що метою здійснення прикордонного контролю з одночасним забезпеченням безпеки та безперервності дорожнього руху всі переміщення осіб та транспортних засобів у межах території пункту пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення регулюються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України.

Нормою ч. 3 ст. 15 ЗУ «Про прикордонний контроль» встановлено, що особи, які перетинають державний кордон у транспортних засобах, мають право під час здійснення прикордонного контролю залишатися всередині цих засобів. На вимогу уповноважених службових осіб Державної прикордонної служби України, органів доходів і зборів або інших контрольних служб зазначені особи зобов`язані вийти із своїх транспортних засобів для проходження відповідного виду контролю.

У відповідності до ст. 26 Закону «Про державний кордон України» режим у пунктах пропуску через державний кордон України - порядок перебування і пересування всіх осіб і транспортних засобів у межах території прикордонних залізничних і автомобільних станцій, морських і річкових портів, аеропортів і аеродромів, відкритих для міжнародного сполучення, а також здійснення іншої діяльності, пов`язаної з пропуском через державний кордон України осіб, транспортних засобів, вантажів, - визначається згідно з законодавством України Державною прикордонною службою України разом з компетентними органами. У приміщеннях і місцях, де здійснюється прикордонний контроль, Державна прикордонна служба України встановлює додаткові режимні правила, що регламентують порядок допуску в них осіб, які беруть участь у контролі та обслуговуванні пасажирів і транспортних засобів закордонного прямування, відправленні з пунктів пропуску транспортних засобів, що вибувають за кордон і прибувають в Україну, а також інші обмеження для запобігання незаконному перетинанню державного кордону України.

Крім того, пунктом 2.9 п п.1 Порядку дій посадових осіб органів охорони державного кордону Державної прикордонної служби України щодо установлення режиму в пунктах пропуску через державний кордон, здійснення контролю за його додержанням, а також організації і забезпечення взаємодії та координації контрольних органів і служб, що здійснюють різні види контролю або беруть участь у забезпеченні режиму в пунктах пропуску через державний кордон, затвердженого наказом Адміністрації Державної Прикордонної Служби України від 29 серпня 2011 року № 627, встановлено, що під час перебування у пунктах пропуску особам, які перетинають державний кордон, забороняється: самостійно, без дозволу представників підрозділу охорони державного кордону, залишати транспортні засоби чи здійснювати у них посадку.

Відповідно до пункту 4.1.5 технологічної схеми пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Порубне-Сірет», прикордонний контроль включає: перевірку документів; огляд осіб, транспортних засобів, вантажів; виконання доручень правоохоронних органів України; перевірку виконання іноземцями, особами без громадянства умов перетинання державного кордону у разі в`їзду в Україну, виїзду з України та транзитного проїзду територією України; реєстрацію іноземців, осіб без громадянства та їх паспортних документів у пункті пропуску через державний кордон; перевірку автомобільних транспортних засобів з метою виявлення викрадених.

Отже, із аналізу вищевказаних нормативних актів, вимога інспектора прикордонної служби щодо ОСОБА_1 вийти із транспортного засобу, як і вимога, яка передувала перед цим, сісти до транспортного засобу, та як він вийшов із нього без дозволу представника підрозділу охорони державного кордону, яку він виконав, була законною.

Під час розгляду справи встановлено, що ОСОБА_10 в порушення ч. 3 ст. 15 ЗУ «Про прикордонний контроль» не виконав законну вимогу працівника Державної прикордонної служби України вийти з транспортного засобу та надати транспортний засіб для огляду, при цьому вчинив злісну непокору, зокрема, відмовлявся від виконання наполегливих, неодноразово повторених законних вимог працівника ДПС України, виражався нецензурними словами, погрожував, що свідчить про явну зневагу до осіб, які охороняли державний кордон України.

Зокрема, дані обставини підтверджується: протоколом про адміністративне правопорушення ЗхРУ № 019324 від 26.09.2019 року та долученими до нього документами: протокол про адміністративне затримання, рапорти працівників прикордонної служби, протокол особистого огляду речей та вилучення речей і документів.

Крім того, сам ОСОБА_6 Мануїл під час розгляду справи вказував на те, що він відмовлявся вийти із транспортного засобу, так як боявся людей в чорному, які до нього підійшли. Також свідок ОСОБА_5 в своїх поясненнях вказував на те, що ОСОБА_2 сидів в автомобілі за кермом, до нього підійшов чоловік у чорному та намагався витягнути його з машини.

Також до матеріалів справи доданий диск з відео записом, на якому видно факт злісної непокори працівникам прикордонної служби ОСОБА_11 .

Крім того, відповідно до Наказу МОУ «Про затвердження Зразків спеціального одягу, взуття, спорядження та інших предметів речового майна військовослужбовців Державної прикордонної служби України» до форменого одягу працівників прикордонної служби належить - теніска з трикотажного полотна чорного, оливкового або темно-синього кольору складається з відкладного коміра, пілочки з верхньою застібкою на три ґудзики, спинки, коротких вшивних рукавів. На кінцях бокових швів - розрізи. У нижній частині застібки - хлястик для кріплення жетона, на лівому рукаві розташована внутрішня кишеня та штани зі змішаної тканини з комбінованим переплетенням «Ripstop» оливкового або темно-синього кольору складаються з передніх верхніх, передніх колінних, передніх нижніх та задніх половинок, колінних посилювачів, кишень та пояса.

Тобто працівники прикордонної служби були одягнуті у формений одяг з усіма відповідними нагрудними знаками та нашивками, які ідентифікували їх, як працівників прикордонної служби України. А тому посилання ОСОБА_8 на те, що він не знав, що люди в чорному є прикордонниками є безпідставними та надуманими.

Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Зважаючи на вищевикладене, вважаю, що в діях ОСОБА_12 є склад адміністративного правопорушення передбачений ч. 1 ст. 185-10 КУпАП.

Відповідно до санкції ч.1 ст.185-10 КУпАП на особу, яка вичинила дане правопорушення накладається штраф від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку, або адміністративний арешт на строк до п`ятнадцяти діб.

Встановлено, що ОСОБА_6 Мануїл притягався до адміністративної відповідальності 17.09.2019 року за ч.1 ст.185-10 та ч.2 ст.204-1 КУпАП за вчинення злісної непокори працівникам Прикордонної служби України та незаконний перетин Державного кордону України, на нього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 8500 гривень. Разом із тим, останній, належних висновків для себе не зробив, знову вчинив дії, що посягають на встановлений законом порядок охорони державного кордону, тобто його дії носять системний характер та свідчать про відверте ігнорування встановлених в суспільстві правил поведінки, а також правових нори, що регулюють порядок охорони державного кордону. Зазначене свідчить про істотну суспільну шкідливість особи та, з урахуванням особи правопорушника, його процесуальної поведінки під час розгляду справи, вважаю, що для виховання останнього в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у виді арешту.

Згідно зі ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. А тому, із ОСОБА_8 слід стягнути судовий збір - 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 384,20 грн.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 245, 251, 280, 284, 287, 294 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.185-10 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту строком на 3 (три) доби.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 копійок в дохід держави.

Постанова може бути оскаржена до Чернівецького апеляційного суду через Глибоцький районний суд протягом 10-ти діб з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 85195089
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку