open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2019 року м. Рівне

Рівненський міський суд Рівненської області

в складі судді - Галінської В.В.

секретар судового засідання - Калетинець Т.В.

справа № 569/14974/19,

учасники справи:

позивач - ОСОБА_1

відповідач - Управління праці та соціального захисту населення виконачого комітету Рівненської міської ради,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення виконачого комітету Рівненської міської ради про визнання дій протиправними і відшкодування шкоди, заподіяної незаконними рішеннями, діями органу державної влади,

представник позивача - ОСОБА_2 ,

представник відповідача - Липко Дмитро Валерійович ,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 звернулася до Рівненського міського суду Рівненської області із позовом до Управління праці та соціального захисту населення виконачого комітету Рівненської міської ради, в якому просить стягнути з Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради на користь ОСОБА_1 завдану шкоду, заподіяну незаконними рішеннями, діями органу державної влади в розмірі 12776,80 грн..

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що рішенням комісії з питань призначення усіх видів соціальної допомоги та надання пільг за фактичним місцем проживання від 22.06.2018 ОСОБА_4 за адресою АДРЕСА_1 було призначено житлову субсидію на понаднормову площу. Її мати, ОСОБА_5 , померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , вона не була одинокою людиною, з нею ніхто не проживав і прописаний не був, а її діти згідно законодавства України взмозі вступити в спадок тільки через 6 місяців, а саме 20 травня 2019 року. 01 квітня 2018 року із отриманої платіжки за опалення і гаряче водопостачання їй стало відомо, що на особовий рахунок № НОМЕР_1 нараховано борг 5076,45 грн., при тому, що на початок січня 2019 року за особовим рахунком № НОМЕР_1 була переплата в 2474,41 грн., яка щомісячно зростала в зв"язку з економією тепла. У відповіді № 04-05/879/882 від 08.04.2019 на її запит щодо виникнення боргу, начальник служби збуту "Рівнотеплоенерго" Белеля О. А. повідомила щодо зняття субсидії управлінням праці та соціального захисту населення Рівненського міськвиконкому.

У відповіді № 03-18 від 24.04.2019, на її запит щодо законності зняття субсидії і зникнення з особового рахунку покійної ОСОБА_4 1558,6 грн.+137,86 грн. начальником УПСЗН Мельник В.М. відмовлено в наданні даної інформації, щодо призначення та порядку надання громадянам житлових субсидій посилалася на Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою КМУ № 848 від 21.10.1995 р. (зі змінами та доповненнями). 22 липня 2019 року вона продала квартиру і тому була змушена заплатити за всі комунальні послуги, які нараховувались весь цей час.

Також вказує, що ОСОБА_4 не являється одинокою особою, тому що в її особовій справі в УПСЗН є відомості про дітей, крім того в управлінні праці та соціального захисту населення Рівненського міськвиконкому ведеться облік одиноких людей, а ОСОБА_4 в цьому обліку відсутня. А отже, підстав для припинення надання субсидії всередині опалювального сезону не існувало, що підтверджує навмисне невиконання управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради законодавства України при виконанні службових обов"язків.

23 серпня 2019 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому просила в позові ОСОБА_1 відмовити. Зазначають, що дійсно рішенням комісії з питань призначення усіх видів соціальної допомоги та надання пільг за фактичним місцем проживання від 22.06.2018 ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 було призначено житлову субсидію на понаднормову площу. За вказаною адресою зареєстрована лише заявниця. Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 та факту смерті одержувача субсидії, 20 листопада 2018 року надання раніше призначеної субсидії, з 01 грудня 2018 року було припинено згідно повідомлення про громадян, які померли в листопаді 2018 року (надане Рівненським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Рівненській області) у зв"язку із виникненням обстави, які унеможливлюють надання житлової субсидії. Вважають, що при прийнятті рішення про припинення житлової субсидії (рішення незаконним не визнавалося) управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради діяло в межах повноважень та у відповідності до норм чинного законодавства України.

Щодо визначення терміну "одинока особа", зазначають, що відповідно до ст.1 Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: одинока особа - особа, яка не має працездатних родичів, зобов"язаних за законом її утримувати, а тому визначення даного терміну стосується лише положень даного Закону, а ч.5 ст.7 Закону України "Про соціальні послуги" має зовсім інший зміст ніж позивачем зазначено в цивільному позові.

11 вересня 2019 року за вх.№46906/19 позивачем подано відповідь на відзив, в якому просив задоволити позовні вимоги повністю.

Ухвалою суду від 06 серпня 2019 року прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі, перше судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 02 вересня 2019 року з повідомленям (викликом) сторін. Надано сторонам строк для подання відзиву та заперечень.

Ухвалою суду від 20 вересня 2019 року витребувано з Управління праці та соціального захисту населення виконачого комітету Рівненської міської ради належним чином завірені документи, на підставі яких було призначено, продовжено та припинено житлову субсидію ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 .

В судовому засіданні неодноразово оголошувались перерви.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задоволити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши виступи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з"ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об"єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як передбачено ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутись до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором (ч. 1 ст. 5 ЦПК).

Стаття 12 ЦПК України передбачає, що цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обовязків, передбачених законом.

Суд на підставі ст. ст. 12, 13, 81 ЦПК України розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Встановлено, що згідно рішення комісії з питань призначення усіх видів соціальної допомоги та надання пільг за фактичним місцем проживання від 22.06.2018 (протокол №17), ОСОБА_4 за адресою АДРЕСА_1 було призначено житлову субсидію на понаднормову площу. Зазначене не заперечується відповідачем.

ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_2 , померла ІНФОРМАЦІЯ_1 у віці 70 років, що стверджується свідоцтвом про смерть від 20 листопада 2018 року, актовий запис №1903.

Також встановлено, що відповідачем 01 грудня 2018 року, ОСОБА_4 знято з обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги на підставі Повідомлення про громадян, які померли за листопад 2018 року.

Позивач зверталася із запитом до "Рівнотеплоенерго" про надання інформації щодо зняття субсидії в січні за особовим рахунком № НОМЕР_1 , проте останні листом № 04-05/879/882 від 08.04.2019, роз"яснили право звернення до Управлінням праці та соціального захисту населення Рівненського міськвиконкому.

Листом № 03-18 від 24.04.2019, Управління праці та соціального захисту населення Рівненського міськвиконкому повідомило позивача, що за особовим рахунком № НОМЕР_1 житлова субсидія призначалася іншій особі, тому роз"яснення щодо призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг немає законних підстав.

Умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій здійснюється відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою КМУ № 848 від 21.10.1995 (зі змінами та доповненнями).

Згідно п. 22 Положення надання субсидії припиняється за рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у разі, коли виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи.

На підставі вищезазначеного п.22 Положення, ОСОБА_4 за адресою АДРЕСА_1 було припинено раніше призначену житлову субсидію.

Щодо визначення терміну "одинока особа", слід зазначити наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", одинока особа визначається як особа, яка не має працездатних родичів, зобов"язаних за законом її утримувати.

Відповідно до ч. 5 ст. 7 Закону України "Про соціальні послуги" право на безоплатне соціальне обслуговування (отримання соціальних послуг) у державних та комунальних установах мають громадяни, не здатні до самообслуговування у зв"язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу (тобто, одинокі).

З витребуваних від відповідача документів на виконання ухвали суду від 23 вересня 2019 року вбачається, що 01 червня 2018 року, ОСОБА_4 подала відповідачу декларацію про доходи і втрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, в якій зазначено в колонці: Сімейний стан - незаміжня.

Як встановлено в судовому засіданні, позивач ОСОБА_1 є дочкою, ОСОБА_4 , а отже остання не являється одинокою особою, що також не спростовано відповідачем.

Оскільки ОСОБА_4 не являється одинокою особою, отже підстав для припинення надання субсидії останній передбаченим п.22 Положення, не існувало.

Щодо відшкодування шкоди, заподіяної незаконними рішеннями, діями органу державної влади, то суд зазначає наступне.

Статтею 1173 ЦК України визначено, що шкода завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цих органів.

Умови призначення та порядок надання громадянам щомісячної адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, користування житлом або його утримання, послуг з транспортування та розподілу природного газу та комунальних послуг (водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот), а також один раз на рік субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива визначаються Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою КМУ від 21.10.1995 № 848, (далі - Положення № 848).

Відповідно до положень п. 2 Положення № 848 право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (далі - субсидія) поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

З витребуваних від відповідача документів на виконання ухвали суду від 23 вересня 2019 року вбачається, що згідно заяви від 01 червня 2018 року, ОСОБА_4 звернулася до відповідача із заявою про призначення житлової субсидії на всі види послуг.

Також встановлено, що ОСОБА_4 рішенням комісії призначено житлову субсидію на понаднормову площу житла для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період, з жовтня 2018 року по квітень 2019 року включно в сумі 780,56 грн., з листопада 2018 року по квітень 2019 року включно в сумі 2022,32 грн., з грудня 2018 року по квітень 2019 року включно в сумі 2029,48 грн., що стверджується розрахунками субсидії на ЖКП до заяви №704083 від .

Відповідно до розрахунку субсидії за грудень 2018 року, по особовому рахунку № НОМЕР_1 , відповідачем надані кошти по субсидії в сумі: 1558,6 грн. - субсидія за 1 місяць опалення, 137,86 грн. - субсидія за 1 місяць підігріву води, 15,30 грн. - за вивезення побутових відходів, 26,62 - за спожитий газ, 58,08 - за централізоване постачання холодної води, водовідведення, 59,46 - за електроенергію, 173,56 - за управління багатоквартирним будинком.

Суд не погоджується з наведеним позивачем розрахунком суми, відтак проводить його самостійно.

Таким чином, сума яка підлягає стягненню з відповідача розрахована наступним чином: 5 х 1558,6 грн. (субсидія за 1 місяць опалення) + 5 х 137,86 грн. (субсидія за 1 місяць підігріву води) = 8482,30 грн.; 5 х 15,30 грн. (за вивезення побутових відходів) = 76,50 грн.; 5 х 26,62 (за спожитий газ) = 133,10 грн. ; 5 х 58,08 (за централізоване постачання холодної води, водовідведення) = 290,40 грн.; 5 х 59,46 (за електроенергію)= 297,30 грн.; 5 х 173,56 (за управління багатоквартирним будинком = 867,8 грн.. Загальна сума - 10147,40 грн..

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України, з відповідача слід стягнути в прибуток держави судовий збір в розмірі 768,40 грн..

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 81, 89, 258-259, 263-265, 268 Цивільного процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання дій протиправними і відшкодування шкоди, заподіяної незаконними рішеннями, діями органу державної влади - задовольнити частково.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради на користь ОСОБА_1 завдану шкоду, заподіяну незаконними рішеннями, діями органу державної влади в розмірі 10 147 (десять тисяч сто сорок сім) гривень 40 копійок.

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради в прибуток державного бюджету 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, безпосередньо до Рівненського апеляційного суду або через Рівненський міський суд. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Сторони по справі:

позивач - ОСОБА_1 проживає АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ,

відповідач - Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради місцезнаходження м.Рівне, вул.Соборна, 12, ЄДРПОУ 03195441.

Повне судове рішення складене 23 жовтня 2019 року.

Суддя -

Джерело: ЄДРСР 85192888
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку