open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
10 Справа № 160/33/19
Моніторити
Постанова /23.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /01.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /06.05.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /21.01.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /17.01.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/33/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /23.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /01.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /06.05.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /21.01.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /17.01.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

01 жовтня 2019 року

м. Дніпро

справа № 160/33/19

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Чабаненко С.В.,

суддів: Чумака С.Ю., Юрко І.В.,

за участю секретаря судового засідання Сколишева О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Зарічний" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 травня 2019 року у справі №160/33/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Зарічний" до Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування пунктів припису,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "АГРОФІРМА "ЗАРІЧНИЙ" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання протиправними та скасування п.п. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 припису №4-10793-4-3 від 11.10.2018 року, винесеного Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області з метою усунення порушень, виявлених під час позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної в період з 25.09.2018 року по 08.10.2018 року на території ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ”. В обґрунтування позовних вимог позивачем були наведені заперечення щодо наявності фактів порушень, встановлених під час перевірки, а також окремі пункти припису позивач вважає необґрунтованим, оскільки вони не містять вимоги щодо усунення конкретних порушень.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.05.2019 адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано пункти 1, 3, 8, 9, 10, 11, 23, 28 припису Державної екологічної інспекції від 11.10.2018 року №4-10793-4-3. У задоволенні іншої частини позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, позивачем подано апеляційну скаргу в частині відмови у задоволенні позовних вимог. Позивач стверджує, що судом першої інстанції не надано належної правової оцінки його доводам щодо відсутності у відповідача повноважень здійснювати перевірку з питань, які не знайшли відображення у попередньому приписі, контроль за виконанням якого відповідачем вчинено під час позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної в період з 25.09.2018 року по 08.10.2018 року. Крім того, позивач не погодився з висновками суду щодо наявності порушень в сфері поводження з відходами, водо- та землекористування, порушення законів України «Про оцінку впливу на довкілля» та «Про охорону навколишнього природного середовища».

В судовому засіданні представником позивача доводи апеляційної скарги підтримано.

Представником відповідача щодо доводів апелянта наведені заперечення та вказано, що всі обставини, на які послався позивач, були досліджені судом першої інстанції і висновки суду щодо виявлених порушень під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної в період з 25.09.2018 року по 08.10.2018 року на території ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ”, ґрунтуються виключно на відповідних приписах діючого законодавства, яким регулюються спірні правовідносини.

Заслухавши доводи представників сторін та перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів вважає відсутніми підстави для задоволення апеляційної скарги з огляду на наступне.

Судом першої інстанції було встановлено, що Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області з 25.09.2018 року по 08.10.2018 року проведено позапланову перевірку ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” щодо стану виконання припису від 05.01.2017 року №4-54-8-3, виданого за результатами акту планової перевірки від 12.12.-30.12.2016 року, за наслідком якої складено акт №/536/4-8/18 від 08.10.2018 року та встановлені наступні порушення:

- проектну документацію з розділом ОВНС на господарську діяльність, погоджену згідно вимог законодавства на розгляд не надано;

- згідно звіту про виробництво продукції тваринництва та кількості сільськогосподарських тварин станом на 01.10.2018 року на свинарнику утримується 888 голів свиней, 5 голів овець, 2 голови коней; проектна документація з розділом ОВНС на влаштування тваринницького комплексу, погоджена згідно вимог законодавства, відсутня;

- правовстановлюючі документи на користування земельними ділянками під розміщення вищезазначеного нерухомого майна відсутні;

- договори на оренду сільськогосподарських угідь ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” на розгляд не надано;

- дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від джерел утворення викидів, які належать ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ”, відсутній;

- контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, розрахунок податкового зобов`язання з екологічного податку, що справляється за викиди в атмосферне повітря не здійснюється;

- на балансі підприємства нараховуються 15 одиниць автотранспорту; із них дизельних - 6 од., бензинових - 9 од. Перевірка автотранспорту на вміст забруднюючих речовин у відпрацьованих газах проводиться на договірних умовах спеціалізованою організацією, але протоколи результатів вимірювань у відповідності ДСТУ 4276:2004 та ДСТУ 4277:2006 не надані;

- на підприємстві в наявності дозвіл на спеціальне водокористування від 25.05.2018 року №260/ДП/499-18 терміном дії до 25.05.2024 року на забір води з р.Інгулець (НС №1, №2) с. Лозуватка Криворізького району. Таким чином, в період до 25.05.2018 року ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” здійснювалось спец.водокористування без наявності спеціального дозволу;

- інформацію щодо відведення госпобутових стічних вод, журнали первинного обліку водовідведення, інформацію щодо моніторингу стічних вод на розгляд не надано;

- статзвітність за формою 2-ТП (водогосп) складається не у повному обсязі та не відповідає фактичному стану підприємства;

- технологічні нормативи використання води на одиницю продукції (індивідуальні балансові) норми водоспоживання та водовідведення на підприємстві відсутні;

- територіальні підрозділи підприємства не обладнані зливоприймальниками та твердим суцільним покриттям, очищення зливових вод не здійснюється, відведення зливових вод частково не здійснюється по рельєфу місцевості, документи щодо відведення стічних вод до системи зливової каналізації на розгляд не надано; промділянки розташовані в зоні впливу потенційних забруднювачів навколишнього середовища (джерела викидів, місця зберігання відходів, рух транспорту та здійснення робіт з розвантаження (навантаження) сировини, продукції та відходів виробництва тощо). Зазначені факти свідчать про можливий негативний вплив промділянок на стан вод, не вжиття достатніх заходів з охорони вод на підприємстві та не запровадженні достатніх заходів запобігання забруднення водних об`єктів стічними (зливовими, сніговими) водами, що відводяться з територій;

- контроль за станом та впливом заглиблених ємностей на грунти та підземні водоносні горизонти не здійснюється; акти скритих робіт щодо влаштування вищезазначених ємностей відсутні;

- інвентаризація відходів, що утворюються при діяльності підприємства відсутня, норми утворення, їх склад, властивості та ступінь небезпечності для навколишнього природного середовища не визначено, технічні паспорти відходів відсутні, декларація про утворення відходів не складається, реєстрові картки не розроблені, первинний поточний облік кількості відходів, які утворюються на підприємстві не ведеться;

- інформація та підтверджуючі документи щодо остаточного місця видалення чи утилізації відходів на розгляд не надані;

- відходи тваринництва (продукти життєдіяльності) здійснюється на бетонному обваловному майданчику та в подальшому вивозяться на поля у вигляді добрив, технічні умови щодо можливого використання відходів тваринництва у якості добрив відсутні;

- роботи з проведення ідентифікації підприємства як об`єкта підвищеної небезпеки не виконані, свідоцтво про Державну реєстрацію об`єкта підвищеної небезпеки або висновок Держгірпромнагляду підприємством не одержано;

- інформацію щодо переліку препаратів, що використовуються на розгляд не надано;

- на момент проведення перевірки не забезпечено огляд місць зберігання небезпечних речовин та використаної тари;

- інформацію щодо транспортування (постачання) небезпечних речовин, зберігання і застосування засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, паспорта якості тощо під час перевірки на розгляд не надано;

- інформація і документи щодо місць остаточного видалення чи утилізації відходів використаної такриз під хімічних ЗЗР на розгляд не надані;

- статзвітність згідно форми 9сг (річна) “Звіт про використання добрив і пестицидів” на розгляд не надано;

- договір обов`язкового страхування цивільної відповідальності суб`єктів господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно довкіллю або здоров`ю людей під час застосування пестицидів і агрохімікатів на розгляд не надано;

- всі роботи з пестицидами слід проводити в ранні ранкові (до 10) і вечірні години при мінімальних висхідних повітряних потоках. Як виняток, допускается проведення обробок у денні години у похмурі і прохолодні дні з температурою навколишнього повітря нижче +10 град. С. Завчасно, але не менше чим за дві доби до початку проведення кожної хімічної обробки, адміністрація господарств сповіщає населення, власників суміжних сільськогосподарських угідь та об`єктів про місця, строки і методи застосування пестицидів. У період проведення робіт у радіусі 200 м від меж ділянок, що обробляються, повинні бути встановлені попереджувальні написи. Забороняється допуск сторонніх осіб до місць застосування пестицидів. Інформацію щодо виконання вищезазначених вимог на розгляд не надано;

- кожне господарство, яке використовує в роботі пестициди, повинно мати затверджений комплексний план з визначенням заходів щодо обмеження забруднення пестицидами навколишнього середовища (атмосферне повітря, грунт, водойми) з урахуванням асортименту пестицидів, їх властивості, обсяг, строки і методи застосування; культури, що обробляються, їх площі і розташування по відношенню до суміжних населених пунктів та дотримання зон санітарного розриву до них, а також інші джерела надходження пестицидів у повітряне середовище (склади, відділення та ділянки протруєння насіння, пункти заправки і інше). ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” вищезазначений комплексний план на розгляд не надано.

11.10.2018 року посадовою особою відповідача винесено припис №4-10793-4-3, в якому позивача зобов`язано вчинити наступні дії, зокрема:

1) до 01.03.2019 року розробити в установленому порядку проекту документацію з розділом ОВНС на влаштування тваринницького комплексу, складу зберігання агрохімікатів та пестицидів та погодити згідно чинного законодавства;

2) до 01.12.2018 року правовстановлюючі документи щодо землекористування оформити згідно вимог законодавства;

3) до 11.10.2018 року виробничу діяльність здійснювати за наявності оцінки впливу на довкілля;

4) до 01.03.2019 року розробити інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх джерел утворення викидів та обсягів викидів;

5) до 01.03.2019 року отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;

6) до 11.10.2018 року не допускати здійснення викидів в атмосферне повітря від джерел викидів та джерел утворення викидів забруднюючих речовин;

7) до 01.11.2018 року забезпечити проведення контролю за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря;

8) до 20.11.2018 року забезпечити здійснення розрахунку податкового зобов`язання з екологічного податку в повному обсязі відповідно з вимогами законодавства;

9) до 20.01.2019 року статистичну звітність складати в повному обсязі;

10) до 11.10.2018 року водокористування та водовідведення здійснювати у відповідності до вимог діючого законодавства;

11) до 01.03.2019 року розробити технологічні норми водокористування відповідно до фактичного стану підприємства;

12) до 30.12.2018 року забезпечити контроль за станом вигрібних ям та їх впливом на підземні горизонти та ґрунти;

13) до 01.02.2019 року забезпечити збирання, очищення та відведення зливових стоків з території підприємства в повному обсязі у відповідності до вимог законодавства;

14) до 30.12.2018 року забезпечити здійснення контролю за впливом промділянки на навколишнє середовище джерелами впливу на підземні водоносні горизонти та ґрунти;

15) до 01.11.2018 року запровадити контроль за якістю та кількістю зливових та стічних вод і забруднюючих речовин;

18) до 01.03.2019 року розробити та погодити згідно вимог законодавства нормативи граничних показників утворення всіх видів відходів у технологічних процесах та нормативи питомих показників утворення всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства;

19) до 01.03.2019 року розробити технічні паспорти відходів (ТПВ) на всі види відходів, що утворюються при діяльності підприємства;

20) до 25.10.2018 року забезпечити ведення первинного обліку кількості відходів, що утворюються на підприємстві за формою 1-ВТ в повному обсязі;

21) до 10.11.2018 року забезпечити здійснення моніторингу місць утворення, зберігання і видалення відходів у повному обсязі;

22) до 30.10.2018 року місця тимчасового зберігання відходів обладнати у відповідності до вимог законодавства;

23) до 20.11.2018 року розробити технічні умови щодо можливого використання відходів тваринництва у якості добрив;

24) до 20.02.2019 року забезпечити подання декларації про відходи за формою та в порядку згідно вимог законодавства;

25) до 01.11.2018 року укласти договори щодо утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установа, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів у відповідності до вимог законодавства;

26) до 11.10.2018 року операції у сфері поводження з відходами здійснювати у відповідності до вимог екологічної безпеки;

27) до 11.10.2018 року дотримуватись правил зберігання і застосування засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив, токсичних, хімічних речовин та інших препаратів при здійсненні діяльності агрофірми;

28) до 01.11.2018 року надати на розгляд до Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області інформацію та копії документів, які розглядаються в ході інспекційної перевірки в повному обсязі.

Частково погодившись з доводами позивача, суд першої інстанції скасував пункти 1, 3, 8, 9, 10, 11, 23, 28 оскаржуваного припису та враховуючи межі апеляційного розгляду в цій частині судом апеляційної інстанції законність судового рішення не підлягає перевірці.

В іншій частині судом було проаналізовано пункти припису на предмет їх відповідності як фактичним обставинам, встановленим під час перевірки та з урахуванням доводів позивача, приведених в обґрунтування позовних вимог, так і вимогам діючого законодавства, яким врегульовано спірні правовідносини.

Судом апеляційної інстанції також не встановлено суперечностей щодо встановлених під час заходу контролю, здійсненого відповідачем, фактів порушень з боку позивача та приписів законодавства.

Зокрема, пунктом 2 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 01.12.2018 року оформити правовстановлюючі документи щодо землекористування згідно вимог законодавства; правопорушення обґрунтоване посиланням на ст.ст. 124-126 Земельного кодексу України.

Під час перевірки було встановлено, що ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” надано витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:

- серія СЕК № 027757 на комплекс будівель і споруд: контора літ. “ 52-1” загальною площею 500,7 м2, овочесховище літ. “53-1” загальною площею 600,3 м2, теплиці літ. “ 1-3” загальною площею основи 425,8 м2, теплиці літ. “ 4-28” загальною площею основи 472 м2, теплиці літ. “ 30-35” загальною площею основи 472 м, теплиці літ. “ 36-51” загальною площею основи 598,3 м2, кузні літ. “ 54” площею основи 42,3 м2, вбиральнею літ. “ 55” загальною площею 6,5 м КПП літ. “ 56” площею основи 20,7 м, побутове приміщення літ. “ 57” площею основи 30,6 м2. Індексний номер витягу 572016 від 19.02.2013 року за адресою: провулок Леніна II, 26, с. Лозуватка;

- серія НОМЕР_1 № 566360 на нежитлову будівлю. Індексний номер витягу 36467239 від 29.11.2012 року за адресою: провулок Степовий, 24, с. Лозуватка;

- серія НОМЕР_1 № 566364 на нежитлову будівлю. Індексний номер витягу 36468901 від 29.11.2012 року за адресою: провулок Степовий, 12, с. Лозуватка;

- серія НОМЕР_1 № 566363 на нежитлову будівлю. Індексний номер витягу 36468725 від 29.11.2012 року за адресою: провулок Степовий, 14, с. Лозуватка;

- серія НОМЕР_1 № 566361 на нежитлову будівлю. Індексний номер витягу 36467439 від 29.11.2012 року за адресою: провулок Степовий, 16, с. Лозуватка;

- серія НОМЕР_1 № 566362 на нежитлову будівлю. Індексний номер витягу 36468551 від 29.11.2012 року за адресою: провулок Степовий, 18, с. Лозуватка;

- серія НОМЕР_1 № 566365 на комплекс будівель та споруд. Індексний номер витягу 36469262 від 29.11.2012 року за адресою: вул. Нова, 30, с. Лозуватка;

- серія СЕЕ № 872529 на комплекс. Індексний номер витягу 36357358 від 21.11.2012 року за адресою: вул. Толстого, 11, с. Лозуватка;

- серія СЕЕ № 872527 на нежитлову будівлю. Індексний номер витягу 36357118 від 21.11.2012 року за адресою: вул. Котовського, 41а, с. Лозуватка;

- серія НОМЕР_2 № 027758 на комплекс будівель і споруд: будівля автопроф літ. “А-1” загальною площею 946,8 м2, будівля КПП з навісом літ. “Б-1” загальною площею 44,2, м2, будівля котельні авто літ. “В-1” загальною площею 77,5 м2, будівля тор боксів літ. “Г-1” загальною площею 129,0 м2, складського сховища літ. “Д-1” загальною площею 163,1 м2. Індексний номер витягу 573749 від 19.02.2013 року за адресою: провулок Леніна II, 24, с. Лозуватка.

Правовстановлюючі документи на користування земельними ділянками під розміщення вищезазначеного нерухомого майна у ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” відсутні, що не заперечується позивачем.

Наведеними нормами Земельного кодексу України, тобто ст. ст. 124-126, регулюється порядок передачі земельних ділянок в оренду, а також реєстрації прав на земельну ділянку.

Доводи позивача стосовно перевищення відповідачем своїх повноважень в частині зобов`язання підприємства оформити правовстановлюючі документи щодо землекористування не узгоджуються з абзацом 3 підпункту 2 пункту 2 розділу ІІ Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджене наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 року №312, згідно якого екологічна інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема, про охорону земель, надр, зокрема щодо виконання екологічних вимог під час надання у власність і користування, зокрема в оренду, земельних ділянок, на що звернуто увагу судом першої інстанції.

Отже, суд вірно суд зазначив про невиконання позивачем вимог припису від 05.01.2017 року №4-54-8-3 в частині здійснення землекористування, а тому пункт 2 припису від 11.10.2018 року є обов`язковим для виконання.

Пунктами 4, 5, 6, 7 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 01.03.2019 року розробити інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря відповідно до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх джерел утворення викидів та обсягів викидів; до 01.03.2019 року отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; до 11.10.2018 року не допускати здійснення викидів в атмосферне повітря від джерел викидів та джерел утворення викидів забруднюючих речовин; до 01.11.2018 року забезпечити проведення контролю за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря. Наявність порушення обґрунтовано посиланням на ст.ст. 10, 11 Закону України “Про охорону атмосферного повітря”.

Так, ст. 10 Закону України „Про охорону атмосферного повітря” зобов`язує підприємства, установи, організації та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік; забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок; здійснювати контроль за проектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устаткування та апаратури для очищення газопилового потоку від забруднюючих речовин і зниження впливу фізичних та біологічних факторів, оснащення їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для постійного контролю за ефективністю очищення, дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів та інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферного повітря.

Згідно з ч.5 ст.11 Закону України „Про охорону атмосферного повітря”, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.2001 року № 1598 затверджено Перелік найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, викиди яких в атмосферне повітря підлягають регулюванню.

Пунктами 1.3 та 1.4 розділу 1, Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10.02. 1995 року №7 затверджено Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, приписи якої застосовуються при проведенні інвентаризації викидів забруднюючих речовин виробничими об`єднаннями і промисловими підприємствами, організаціями і установами (далі - підприємства), які мають викиди забруднюючих речовин в атмосферу, незалежно від відомчого підпорядкування і форм власності. Відповідно до даної Інструкції інвентаризація включає характеристику технології, газоочисних установок з точки зору утворення і відведення забруднюючих речовин, визначення параметрів стаціонарних джерел викидів, а також характеристику неорганізованих джерел. Інвентаризація викидів забруднюючих речовин може проводитись як в повному обсязі, так і вибірково по визначенню параметрів окремих джерел утворення або викидів, визначенню якісних і кількісних характеристик окремих забруднюючих речовин, що відводяться в атмосферне повітря при експлуатації технологічного обладнання.

Відповідачем під час перевірки було встановлено, що при візуальному огляді території ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” виявлено обладнання, яке є джерелами утворення викидів, а саме:

- на території механічного току виявлено джерела викиду - центробіжний сепаратор, бункери в кількості 4 од., даховий дефлектор (на момент перевірки не експлуатуються);

- на території ферми (свинарник) виявлено в приміщенні охорони - твердопаливний котел Bulleterm, в корпусі для маленьких поросят обладнаний даховими дефлекторами в кількості 5 од та встановлено твердопаливний котел Bulleterm; в корпусі маточнику - твердопаливні котли Bulleterm в кількості 2 од., корпус обладнано даховими дефлекторами в кількості 8 од.; в корпусі зерносховища - дробарна установка ДКУ-2, бункер та дахові дефлектори в кількості 10 од. (на момент перевірки не експлуатуються);

- на території автогаражу виявлено джерела викиду - колонки паливороздатні в кількості 2 од., джерела викиду - резервуари з ПММ в кількості 11 од., в майстерні джерело утворення - зварювальний піст в кількості 1 од;

- на території теплиць виявлено в приміщенні охорони - твердопаливний котел по типу “буржуйка”;

- на території току - відкритий склад для зберігання пестицидів та агрохімікатів.

Дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від вищезазначених джерел відсутні, що не заперечується позивачем.

Позивачем до матеріалів справи надано копії наказів на підтвердження виведення з експлуатації та консервації вищевказаних об`єктів, та заперечуючи щодо виявлених порушень позивач посилається саме на те, що наведені об`єкти не експлуатуються, а підприємство займається виключно вирощуванням сільгоспкультур.

Проте, судом першої інстанції було встановлено, що надані позивачем накази на консервацію об`єктів винесені вже після проведення позапланової перевірки на виконання вимог оскаржуваного припису. Тобто, на момент проведення перевірки докази щодо невикористання в господарській діяльності позивача зазначених об`єктів були відсутні. Таким чином, наявність таких об`єктів у власності підприємства передбачає можливість їх експлуатації, на що і було звернуто увагу відповідачем.

Таким чином, доводи відповідача про наявність на території ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” обладнання, яке є джерелом утворення викидів забруднюючих речовин, а також відсутність на підприємстві інвентаризації джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, та первинного обліку у сфері охорони атмосферного повітря, що є порушенням ст.ст. 10, 11 Закону України „Про охорону атмосферного повітря”, цілком обґрунтовані.

Пунктом 12 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 30.12.2018 року забезпечити контроль за станом вигрібних ям та їх впливом на підземні горизонти та ґрунти. В обґрунтування порушення відповідач послався на ст.ст. 44, 96, 105 Водного кодексу України, ст. 35 Закону України “Про охорону земель”, ст. 164 Земельного кодексу України.

Даними нормами зобов`язано суб`єктів господарювання під час розміщення, проектування, будівництва, реконструкції і введення в дію підприємств, споруд та інших об`єктів, а також під час впровадження нових технологічних процесів забезпечувати раціональне використання вод, охорону вод від забруднення, засмічення і вичерпання, попередження їх шкідливої дії, охорону земель від засолення, підтоплення або переосушення, а також сприяння збереженню природних умов і ландшафтів як безпосередньо в зоні їх розміщення, так і на водозбірній площі водних об`єктів.

Забороняється проектування і будівництво прямоточних систем водопостачання промислових підприємств, за винятком підприємств, які за технологією виробництва не можуть бути переведені на оборотне водопостачання. Забороняється здійснення проектів господарської та іншої діяльності без оцінки їх впливу на стан вод.

Підприємства, установи і організації, діяльність яких може негативно впливати на стан підземних вод, особливо ті, які експлуатують накопичувачі промислових, побутових і сільськогосподарських стоків чи відходів, повинні здійснювати заходи щодо попередження забруднення підземних вод, а також обладнувати локальні мережі спостережувальних свердловин для контролю за якісним станом цих вод.

Під час заходу контролю було встановлено, що на території позивача експлуатуються заглиблені ємності: септики (на території контори та тракторної бригади). Контроль за станом та впливом заглиблених ємностей на ґрунти та підземні водоносні горизонти не здійснюється. Акти скритих робіт щодо влаштування вищезазначених ємностей, документи щодо їх об`єму, інформація з яких матеріалів були виготовлені ємності відсутні.

Твердження відповідача з приводу того, що на території підприємства не утворюються забруднюючи речовини, які впливають на підземні горизонти та ґрунти, не доведено жодним доказом та висновки акту перевірки в цій частині не спростовано.

Пунктами 13, 14, 15 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 01.02.2019 року забезпечити збирання, очищення та відведення зливових стоків з території підприємства в повному обсязі у відповідності до вимог законодавства; до 30.12.2018 року забезпечити здійснення контролю за впливом промділянки на навколишнє середовище джерелами впливу на підземні водоносні горизонти та ґрунти; до 01.11.2018 року запровадити контроль за якістю та кількістю зливових та стічних вод і забруднюючих речовин. В обґрунтування порушення відповідач посилається на ст.ст. 44, 70, 71, 95, 96, 98, 105 Водного кодексу України, ст. 35 Закону України “Про охорону земель”, ст. 164 Земельного кодексу України.

Відповідно до статті 70 Водного кодексу України скидання стічних вод у водні об`єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Відповідно до статті 95 Водного кодексу України усі води (водні об`єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров`ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об`єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.

Згідно з пунктом 1 статті 98 Водного кодексу забороняється введення в дію нових і реконструйованих підприємств, цехів, агрегатів, комунальних та інших об`єктів, не забезпечених пристроями і очисними спорудами необхідної потужності, що запобігають забрудненню і засміченню вод або їх шкідливій дії, та необхідною вимірювальною апаратурою, що здійснює облік об`ємів забору і скидання води.

Статтею 34 Закону України “Про охорону земель” визначено, що власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані: проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо.

Під час перевірки відповідачем було встановлено, що територія підрозділів підприємства не обладнана зливоприймальниками та твердим суцільним покриттям; очищення зливових вод частково здійснюється по рельєфу місцевості, документи щодо відведення стічних вод до системи зливової каналізації відсутні.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги позивач послався на відсутність на підприємстві зливових вод, проте, враховуючи специфіку діяльності підприємства, така позиція позивача є хибною. В суді першої інстанції представник позивача стверджував, що підприємством здійснюється збирання, очищення та відведення зливових стоків з території підприємства, однак відповідних доказів на підтвердження вчинення дій з попередження забруднення зливової поверхні території підприємства не надав.

Отже, суд дійшов вірного висновку щодо правомірності вимог пунктів припису 12, 13, 14, 15.

Пунктами 18, 19, 20 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 01.03.2019 року розробити та погодити згідно вимог законодавства нормативи граничних показників утворення всіх видів відходів у технологічних процесах та нормативи питомих показників утворення всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства; до 01.03.2019 року розробити технічні паспорти відходів (ТПВ) на всі види відходів, що утворюються при діяльності підприємства; до 25.10.2018 року забезпечити ведення первинного обліку кількості відходів, що утворюються на підприємстві за формою 1-ВТ в повному обсязі. В обґрунтування порушення відповідач послався на ст.ст. 7, 17, 26 Закону України “Про відходи”, постанову КМУ від 01.11.1999 року №2034.

Відповідно до статті 7 Закону України “Про відходи” у сфері поводження з відходами встановлюються такі нормативи: граничні показники утворення відходів у технологічних процесах; питомі показники утворення відходів, використання та втрат сировини у технологічних процесах;інші нормативи, передбачені законодавством.

Нормативи у сфері поводження з відходами розробляються відповідними міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями за погодженням із уповноваженими органами виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища.

Статтею 17 Закону України “Про відходи” зобов`язано суб`єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами, зокрема, визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також ступінь небезпечності відходів для навколишнього природного середовища та здоров`я людини відповідно до нормативно-правових актів, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Під час перевірки при візуальному огляді території ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” виявлено: промащене ганчір`я, відпрацьовані автомобільні фільтри, відходи автомобільних шин, мішкотара, відходи полімерів, люмінесцентні лампи відпрацьовані тощо. На момент перевірки інвентаризація відходів, що утворюються при діяльності підприємства відсутня, норми утворення, їх склад, властивості та ступінь небезпечності для навколишнього природного середовища не визначено.

До перевірки та під час вирішення спору в суді першої інстанції позивачем не надано доказів, які б підтверджували розроблення та погодження згідно вимог чинного законодавства нормативів граничних показників утворення всіх відходів при діяльності підприємства та у технологічних процесах. На відповідні докази позивач також не посилається і в апеляційній скарзі на рішення суду.

Крім того, перевіряючими в акті зазначено, що на підприємстві відсутні паспорти відходів, декларація про утворення відходів не складається, первинний облік кількості відходів, які утворюються на підприємстві (за формою 1-ВТ) не ведеться.

Згідно зі статтею 26 Закону України “Про відходи” державному обліку та паспортизації підлягають в обов`язковому порядку всі відходи, що утворюються на території України. Державний облік та паспортизація відходів здійснюються у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку ведення державного обліку та паспортизації відходів” від 01.11.1999 року № 2034, яка розроблена відповідно до статті 26 Закону України “Про відходи”, визначено, що цей Порядок встановлює єдині правила ведення державного обліку та паспортизації відходів, дія яких поширюється на підприємства, установи, організації всіх форм власності, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності, діяльність яких пов`язана з утворенням відходів та здійсненням операцій поводження з ними.

У Порядку передбачено, що інвентаризація відходів - це комплекс разових організаційно-технічних заходів з виявлення, ідентифікації, опису і реєстрації відходів, обліку обсягів їх утворення, утилізації та видалення, а також виявлення і обстеження місць утворення відходів і об`єктів поводження з ними.

В ході ідентифікації відходів, що є складовою частиною інвентаризації відходів, здійснюються заходи з віднесення відходів до певних категорій та класифікаційних груп, виходячи з їх походження, складу, стану, небезпеки для довкілля, здоров`я людини, технологічних можливостей утилізації, знешкодження.

Також, згідно Порядку паспортизація відходів передбачає складення і ведення паспортів відходів, паспортів місць видалення відходів, реєстрових карт об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів відповідно до державного класифікатора ДК 005-96 “Класифікатор відходів”.

Станом на час розгляду справи паспорти відходів, докази належного обліку відходів відсутні.

Під час апеляційного перегляду представником позивача стверджувалось про відсутність обов`язку щодо розроблення та погодження нормативів граничних показників утворення відходів, складення і ведення паспортів відходів, паспортів місць видалення відходів, оскільки підприємство не утворює відходи, крім побутових, які підлягають відповідному обліку та паспортизації. Однак, враховуючи виявлені під час перевірки обставини, щодо яких позивач не заперечував, характер діяльності позивача, такі твердження фактичним обставинам не відповідають.

Таким чином, вимоги пунктів припису 18, 19, 20 є правомірними, що встановлено судом першої інстанції.

Пунктами 21, 22 припису, з посиланням на ст.ст. 17, 29, 33 Закону України “Про відходи”, ст. 55 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 10.11.2018 року забезпечити здійснення моніторингу місць утворення, зберігання і видалення відходів у повному обсязі; до 30.10.2018 року місця тимчасового зберігання відходів обладнати у відповідності до вимог законодавства.

Відповідно до статті 29 Закону України “Про відходи” з метою визначення та прогнозування впливу відходів на навколишнє природне середовище, своєчасного виявлення негативних наслідків, їх відвернення та подолання виробники відходів, їх власники, а також центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища здійснюють моніторинг місць утворення, зберігання і видалення відходів. Моніторинг місць утворення, зберігання і видалення відходів є складовою єдиної системи державного моніторингу навколишнього природного середовища.

У частинах 1 та 5 статті 33 Закону України “Про відходи” встановлено, що зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об`єкти повинні використовуватися лише для відходів, заявлених на одержання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами.

У пунктах “з”, “и” частини 1 статті 17 Закону України “Про відходи” зобов`язано суб`єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами, зокрема, не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об`єктах; здійснювати контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів.

На виконання цих пунктів припису розпорядженням на підприємстві від 12.03.2018 року “Про організацію зберігання та видалення відходів з господарства”, зобов`язано організувати єдині місця зберігання відходів, що потребують вивезення з господарства (цех рільництва (склад), автогараж (склад). Станом на час розгляду справи доказів належного обладнання місць тимчасового зберігання відходів не надано, отже вимоги пунктів 21 та 22 припису виконано не у повному обсязі, внаслідок чого останні є правомірними.

Пунктом 24 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 20.02.2019 року забезпечити подання декларації про відходи за формою та в порядку згідно вимог законодавства. В обґрунтування порушення зазначено статтю 17 Закону України “Про відходи”.

Цією нормою передбачено, що суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів, для яких Пзув від 50 до 1000, зобов`язані щороку подавати декларацію про відходи за формою та у порядку, встановленими Кабінетом Міністрів України.

На підставі пункту 3 Порядку подання декларації про відходи та її форми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 118 від 18.02.2016 року, суб`єкти господарювання у сфері поводження з відходами, діяльність яких призводить виключно до утворення відходів, для яких показник загального утворення відходів становить від 50 до 1000 умовних одиниць, щороку подають декларацію про відходи (далі - декларація) за формою згідно з додатком до постанови; Декларація подається один раз на рік до 20 лютого року, що настає за звітним.

Як встановлено під час перевірки, декларацію про відходи за формою та у порядку, встановленими Кабінетом Міністрів України позивачем не подано, відповідних доказів на спростування виявлених порушень під час вирішення спору в суді також не надано, що підтверджує правомірність припису в цій частині.

Пунктами 25, 26 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 01.11.2018 року укласти договори щодо утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установа, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів у відповідності до вимог законодавства; до 11.10.2018 року операції у сфері поводження з відходами здійснювати у відповідності до вимог екологічної безпеки. В обґрунтування такої вимоги міститься посилання на ст.ст. 17, 31, 32, 33, 34 Закону України “Про відходи”, ст. 3 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”.

Приписами ст. 17 Закону України „Про відходи” зобов`язано суб`єктів господарської діяльності у сфері поводження з відходами:

- забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки;

- здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обґрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації;

- не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки;

- не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об`єктах;

- здійснювати контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів;

- укладати договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об`єкт утворення відходів.

Відповідно до частини 1 статті 33 Закону України „Про відходи” зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

Первісним приписом від 05.01.2017 року зобов`язано позивача укласти договори зі спеціалізованими організаціями на видалення чи утилізацію всіх видів відходів, що утворюються на підприємстві, на виконання якого позивачем укладено договір №НВ11/01/2018 від 11.01.2018 року на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами з ТОВ “УКРРЕСУРСИ-2011” з терміном дії до 31.12.2018 року.

За умовами договору виконавець надає, а замовник приймає та сплачує за послуги зі збирання та зберігання окремих видів відходів, що виникли внаслідок господарської діяльності замовника для передачі їх на подальшу утилізацію чи видалення.

Додатками до договору №1 та №2 від 11.01.2018 року визначено перелік відходів, що підлягають подальшій утилізації (а.с. 58-60).

Зі змісту договору вбачається, що ТОВ “УКРРЕСУРСИ-2011” (виконавець) для здійснення господарської діяльності отримано ліцензію Міністерства екології та природних ресурсів України серія АЕ №288598 від 26.02.2014 року та ліцензія видана на підставі наказу від 25.07.2016 року №288598, однак під час перевірки було встановлено, що ліцензії видані на збирання, перевезення та зберігання відходів, та такі види діяльності, як операції із оброблення та утилізації небезпечних відходів в ліцензіях відсутні. Крім того, не надані інформація та підтверджуючі документи остаточного місця видалення чи утилізації відходів.

Отже, суд дійшов цілком обґрунтованого висновку щодо правомірності пунктів 25, 26 припису.

Пунктом 27 припису зобов`язано ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” до 11.10.2018 року дотримуватись правил зберігання і застосування засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив, токсичних, хімічних речовин та інших препаратів при здійсненні діяльності агрофірми. В обґрунтування порушення містяться посилання на ст. 52 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, ст. 11 Закону України “Про пестициди і агрохімікати”.

Наведеними нормами законодавчих актів передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані додержувати правил транспортування, зберігання і застосування засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив, нафти і нафтопродуктів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, з тим щоб не допустити забруднення ними або їх складовими навколишнього природного середовища і продуктів харчування.

Транспортування, зберігання, застосування, утилізація, знищення та знешкодження пестицидів і агрохімікатів та торгівля ними здійснюються відповідно до вимог, встановлених чинним законодавством, санітарними правилами транспортування, зберігання і застосування пестицидів і агрохімікатів та іншими нормативними актами.

На момент проведення перевірки позивачем не забезпечено огляд місць зберігання небезпечних речовин та використаної тари; не надано на розгляд інформацію щодо переліку препаратів, що використовуються, інформацію щодо транспортування (постачання) небезпечних речовин, зберігання і застосування засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, паспорта якості тощо.

Позивачем не заперечується факт використання ТОВ “АГРОФІРМА “ЗАРІЧНИЙ” у господарській діяльності агрохімікатів та пестицидів, проте позивачем не утворено спеціальних місць для зберігання засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив, токсичних, хімічних речовин та інших препаратів.

Доводи представника позивача з приводу того, що обладнання спеціальних місць для зберігання засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив для підприємства не є обов`язковим, оскільки відповідні препарати не зберігаються на підприємстві та використовуються одразу після придбання, колегія суддів розцінює критично. Як встановлено в судовому засіданні та не заперечене представником позивача, для використання в господарській діяльності застосовуються розчини відповідних препаратів, а отже для виготовлення таких розчинів, зберігання тари, в якій такі препарати поставляються на підприємство, вимагають обладнання відповідних місць зберігання.

Таким чином, висновок суду щодо правомірності пункту 27 припису відповідає фактичним обставинам та узгоджується з відповідними приписами законодавства.

Що стосується доводів позивача з приводу безпідставності пунктів припису 4, 6, 10, 14, 15, 24, 27, оскільки відповідні питання не були предметом планової перевірки від 12.12.-30.12.2016 року, за наслідком якої складено акт №/536/4-8/18 від 08.10.2018 року, колегія суддів зазначає, що такі доводи є безпідставними, та спростовуються змістом наявного у справі акту №/536/4-8/18 від 08.10.2018 року (а.с. 21-31), з якого вбачається, що під час планової перевірки відповідачем був здійснений контроль за додержанням вимог законодавства щодо поводження з відходами, охорони атмосферного повітря, охорони земель, надр, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів.

Також безпідставними є твердження позивача з приводу того, що деякі пункти припису не містять вимог щодо усунення конкретних порушень, вимоги є декларативними (пункти 3, 10, 11, 13-15, 18-19, 21, 26, 27), з огляду на те, що детальний опис виявлених порушень наведено у акті перевірки та в свою чергу пункти вимоги містять зобов`язання щодо приведення окремих напрямків діяльності підприємства у відповідність із законодавством, що узгоджується зі змістом підпункту 6 пункту 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.04.2017 №275.

Таким чином, висновки суду у спірних правовідносинах узгоджуються з положеннями законодавства, яким ці правовідносини врегульовані, обставини справи судом встановлені правильно та в повному обсязі. В свою чергу, доводи заявника апеляційної скарги належними доказами не підтверджено та правових висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 243, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Зарічний"- залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 травня 2019 року у справі №160/33/19 – залишити без змін.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів до Верховного Суду, відповідно до ст.ст. 328 – 329 КАС України.

Головуючий - суддя С.В. Чабаненко

суддя С.Ю. Чумак

суддя І.В. Юрко

Джерело: ЄДРСР 85028532
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку