open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
19 Справа № 760/31042/18
Моніторити
Ухвала суду /03.11.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.10.2021/ Касаційний цивільний суд Постанова /11.08.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /16.06.2021/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /02.06.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /24.05.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Касаційний цивільний суд Постанова /20.11.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /28.10.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Рішення /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Рішення /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /02.05.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Постанова /19.03.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /05.03.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /28.02.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /18.02.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /21.12.2018/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /18.12.2018/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /30.11.2018/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /30.11.2018/ Солом'янський районний суд міста Києва
emblem
Справа № 760/31042/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /03.11.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.10.2021/ Касаційний цивільний суд Постанова /11.08.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /16.06.2021/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /02.06.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /24.05.2021/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Касаційний цивільний суд Постанова /20.11.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /28.10.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Рішення /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Рішення /04.10.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /02.05.2019/ Солом'янський районний суд міста Києва Постанова /19.03.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /05.03.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /28.02.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /18.02.2019/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /21.12.2018/ Київський апеляційний суд Ухвала суду /18.12.2018/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /30.11.2018/ Солом'янський районний суд міста Києва Ухвала суду /30.11.2018/ Солом'янський районний суд міста Києва

Справа № 760/31042/18

Провадження № 2/760/2201/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2019 року Солом`янський районний суд м. Києва

у складі: головуючого судді - Букіної О.М.

при секретарі - Кривулько С.В.

за участю позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - Єрко Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації, третя особа - ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити дії на поновлення порушених житлових прав,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом та з урахуванням уточнених позовних вимог просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення від 18.10.2018 Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації щодо встановлення позивачу категорії обліку «учасники БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи»;

-визнати протиправним та скасувати рішення від 21.11.2018 комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації про залишення без змін рішення цієї комісії № 23 від 19.10.2018;

-зобов`язати комісію розглянути питання щодо внесення змін у рішення № 23 від 19.10.2018 в частину, що містить дату перебування позивача на квартирному обліку, а саме змінити зазначену дату 18.10.2018 на дату з часу першого зарахування позивача на квартирний облік, а саме з 07.11.2017;

-визнати протиправним та скасувати рішення від 21.11.2018 комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації в частині, що стосуються розгляду питання визначення черговості виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України;

-визнати протиправною бездіяльність управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації у питанні визначення черговості виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280;

-зобов`язати управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації здійснювати постійні заходи із визначення черговості виплат грошової компенсації відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 з дотриманням принципу черговості Житлового законодавства України, черговість таких виплат визначати за часом взяття на квартирний облік, повідомивши позивача та інших зацікавлених осіб місце (номер) у черзі на виплати грошової компенсації.

В обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що є внутрішньо переміщеною особою та учасником бойових дій.

07.11.2017 розпорядженням голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації позивач з сім`єю у складі 4 осіб: позивач, його дружина ОСОБА_2 та двоє малолітніх дітей був зарахований на квартирний облік Солом`янської районної в місті Києві адміністрації за пільгою «учасники бойових дій залучені до АТО».

Зазначає, що 05.05.2018 звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України відповідно до Порядку,передбаченого постановою КМУ № 280 від 18.04.2018, однак отримав письмову відмову УПСЗН № 260-2669/33 від 11.05.2018 з посиланням на необхідність звернення до Центру надання адміністративних послуг Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації та отримання довідки про перебування на квартирному обліку відповідно до внесених змін та з категорії перебування на квартирному обліку як внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

У жовтні 2018 року звернувся до Центру надання адміністративних послуг Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою встановлення категорії обліку «учасники БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи».

Вказує, що 18.10.2018 Солом`янською районною в місті Києві державною адміністрацією було прийнято рішення про встановлення позивачу категорії обліку «учасники БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи».

Позивач не згоден з даним рішенням, оскільки відповідно до Правил обліку, затверджених Постановою КМУ від 18.04.2018 № 280 містять вказівку на створення так званої категорії обліку «учасники БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи», а зміни внесені у пункти 8, 13, 18 Розділу II «Квартирний облік» Правил обліку, якими регулюються питання прийняття на квартирний облік. Відповідно зміни не стосуються Розділу III «Розподіл та надання жилих приміщень» Правил обліку, у якому містяться питання визначення черговості та включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, оскільки стосуються тих тимчасово переміщених осіб - учасників АТО, які не знаходилися на квартирному обліку через відсутність реєстрації в населеному пункті.

Позивач вважає, що зміни до Правил обліку не можуть стосуватися осіб, які вже знаходились на квартирному обліку до прийняття Постановою КМУ від 18.04.2018 № 280.

Зазначає, що звернувся до Солом`янської РДА із запитом від 22.11.2018 щодо необхідності повідомлення правових підстав для таких дій з посиланням на конкретні норми. Однак, згідно з одержаною відповіддю Солом`янської РДА від 07.12.2018 за №108-108/еп/Д-2424-5313 обгрунтованої відповіді не отримав.

Таким чином, позивач вважає, що 19.10.2018 при прийнятті рішення, яким було позитивно вирішено питання про призначення грошової компенсації про те, що він та члени його сім`ї перебувають на квартирному обліку як внутрішньо переміщені особи з 18.10.2018 є помилкою, оскільки останній зі своєю сім`єю складі 4 особи перебуває на квартирному обліку в Солом`янській районній місті Києві державній адміністрації з 07.11.2017.

Вказує, що письмово звернувся до голови комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній місті Києві державній адміністрації з проханням виправити помилку, але отримав відмову від 29.11.2018 за №108-108/оп/Д-2180-5111.

02.11.2018 позивач звернувся до УПСЗН з проханням організувати в управлінні постійне здійснення заходів із визначення черговості виплат грошової компенсації відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 та повідомити місце (номер) у черзі на виплати грошової компенсації. Однак, отримав письмову відмову Управління праці та соціального захисту населення №260-260/Д-338-326 від 06.11.2018 з посиланням, що порушене питання буде розглянуто комісією щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації.

Вважає таку відмову протиправною та такою, яка порушує його права на черговість отримання виплат грошової компенсації.

Отримавши відповідь від 29.11.2018 за №108-108/оп/Д-2180-5111 та протокол № 8 засідання комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації, позивач вважає, що комісія вийшла за межі своїх повноважень та розглянула питання про визначення черговості виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність суверенітет та територіальну цілісність України з порушенням вимог чинного законодавства.

У зв`язку з вищевикладеним, просив позов задовольнити у повному обсязі.

28.11.2018 згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, вищезазначену справу було передано до провадження головуючому судді Букіній О.М.

Ухвалою суду від 30.11.2018 в справі відкрито спрощене позовне провадження.

Ухвалою суду від 30.11.2018 в задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову було відмовлено.

14.12.2018 позивачем до суду подано заяву про усунення недоліків.

18.12.2018, позивачем було подано апеляційну скаргу на ухвалу суду від 30.11.2018.

Ухвалою Київського апеляційного суду від 21.12.2018 апеляційну скаргу ОСОБА_1 було залишено без розгляду.

11.03.2019 до суду Управлінням праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації було подано відзив на позовну заяву. В своєму відзиві зазначає, що розпорядженням Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації від 21 травня 2018 року № 353 була утворена комісія щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районної в місті Києві державної адміністрації. Рішенням Комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районної в місті Києві державної адміністрації від 19.10.2018 № 23, ОСОБА_1 призначено грошову компенсацію в сумі 2 071300,62 грн. Вказує, що оскільки позивач перебував на обліку в Єдиній електронній базі даних внутрішньо переміщених осіб з 04.10.2017, тому право на постановку на квартирний облік за категорією «учасники БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи» позивач отримав 04.10.2018. Зазначає, що комісією при винесенні рішення від 19.10.2018 № 23 про призначення ОСОБА_1 грошової компенсації в сумі 2 071 300,62 грн. була врахована дата постановки його на квартирний облік за категорією «учасники БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи», а саме 18.10.2018. Крім того, зазначає, що функції з визначення черговості виплат грошових компенсацій за Порядком не належить до компетенції управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації. З урахуванням наведеного, просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

15.03.2019 до суду Солом`янською районною у місті Києві державною адміністрацією було подано заперечення на позовну заяву. В обґрунтування своїх заперечень посилається на обставини, які зазначені у відзиві на позовну заяву Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації. Крім того, зазначає, що на заяви ОСОБА_1 від 29.10.2018 щодо внесення виправлень стосовно дати перебування на квартирному обліку позивача та членів його сім`ї в рішення Комісії від 19.10.2018 № 23 та від 16.11.2018 щодо визначення черговості виплати грошової компенсації, 21.11.2018 було проведено засіданні Комісії, на якому було прийнято рішення: по першому питанню - рішення Комісії від 19.10.2018 № 23 залишити без змін; по другому питанню Управлінню проводити виплату грошової компенсації, на підставі прийнятих рішень Комісії та, відповідно до сформованої потреби в наданні грошової компенсації та в міру надходження субвенції. Станом на 1 березня поточного року, ОСОБА_1 включено до потреби в наданні грошової компенсації за затвердженою формою, яка подається до Мінсоцполітики під № 25. Вважає, що підстави для задоволення позову відсутні, а тому просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою суду від 02.05.2019 справу призначено до розгляду в судовому засіданні з повідомленням сторін.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити.

В судовому засіданні представник Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації проти позовних вимог заперечувала та просила відмовити в їх задоволенні з наведених підстав, викладених у відзиві.

В судове засідання представник Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації не з`явилася, про час та місце розгляду справи повідомлена належним чином.

В судове засідання ОСОБА_2 не з`явилася, проте як вбачається з матеріалів справи, останньою подано заяву про розгляд справи без її участі, позовні вимоги підтримує.

Заслухавши сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно до ст. 34 Житлового Кодексу України, пункту 13 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджених Постановою Ради Міністрів Української РСР і Української Республіканської Ради професійних спілок від 11 грудня 1984 р. N 470, на квартирний облік беруться громадяни, які потребують поліпшення житлових умов.

Потребуючими поліпшення житлових умов, зокрема, визнаються громадяни: 8) внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та особи з інвалідністю внаслідок війни, визначені в пунктах 10-14 частини другої статті 7, та члени їх сімей, а також члени сімей загиблих, визначені абзацами четвертим - восьмим, чотирнадцятим, шістнадцятим - двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Порядок надання жилих приміщень (позачерговий, першочерговий та загальних підставах) регулюється Житловим кодексом Української РСР, Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджених постановою Ради Міністрів Української РСР і Української республіканської ради професійних спілок від 11.12.1984 № 470 (далі - Правила), постановою виконавчого комітету Київської міської Ради народних депутатів і президії Київської міської ради профспілок від 15.07.1985 № 582 «Про порядок застосування в місті Києві Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР», окремими законами України та іншими нормативно-правовими актами.

Таким чином, виходячи з аналізу норм чинного законодавства, розподіл та надання житлових приміщень регулюються Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, які затверджені Постановою Ради Міністрів Української РСР і Української Республіканської Ради Професійних Спілок від 11 грудня 1984 р. N 470, а виплата грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України регулюється відповідним Порядком затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 року № 280.

Даний Порядок визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та які потребують поліпшення житлових умов відповідно до Житлового кодексу Української РСР та перебувають протягом року на обліку в Єдиній інформаційній і даних про внутрішньо переміщених осіб.

Пунктом 4 Порядку передбачено, що для розгляду подання про виплату грошової компенсації утворюються відповідні комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Так, на виконання вказаного вище Положення, розпорядженням Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації від 21 травня 2018 року № 353 була утворена комісія щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районної в місті Києві державної адміністрації.

Встановлено та не заперечувалося відповідачами по справі, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 10.11.2016 (а.с.33).

Відповідно до довідки від 04.10.2017 № 000356048 ОСОБА_1 взятий на облік до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації як внутрішньо переміщена особа (а.с.33).

Розпорядженням Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації від 07.11.2017 № 769, ОСОБА_1 , його дружину - ОСОБА_2 , дочку - ОСОБА_3 та сина - ОСОБА_4 зараховано на облік потребуючих поліпшення житлових умов та включено в список першочергового забезпечення житлом за категорією «учасники бойових дій, залучені до антитерористичної операції» (а.с.36).

Відповідно до повідомлення № 990 від 08.11.2017, ОСОБА_1 та його сім`я зарахована на квартирний облік з 07.11.2017 за № 769 (а.с.35).

05.05.2018 ОСОБА_1 звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України».

Листом від 11.05.2018 № 260-2669/33 позивача було повідомлено про розгляд його заяви на комісії за умовами надання довідки про перебування на квартирному обліку відповідно до внесених змін у Правила обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затверджених постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984 № 470 (а.с.34).

Відповідно до поданої заяви ОСОБА_1 від 04.10.2018, розпорядженням Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації від 18.10.2018 № 728 пільгову категорію обліку «учасники бойових дій, залучені до антитерористичної операції» змінено на «учасники бойових дій, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи» згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України».

При цьому, даним розпорядження визначено, що до даної категорії обліку позивач зарахований з 18.10.2018.

Таким чином, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» позивач набув право на отримання грошової компенсації у розмірі 2 071300, 62 грн.(а.с.36-38).

Разом з тим, позивач не згоден з даним рішенням в частині визначення дати набуття ним права на отримання грошової компенсації відповідно до Постанови КМУ від 18.04.2018 № 280, оскільки на його думку відповідні зміни не можуть стосуватися осіб, які вже знаходились на квартирному обліку для надання житлового приміщення до її прийняття.

Обгрунтовуючи свій позов позивач вважає, що оскільки він перебуває та його зараховано на облік потребуючих поліпшення житлових умов та включено в список першочергового забезпечення житлом за категорією «учасники бойових дій, залучені до антитерористичної операції» з 07.11.2017 то відповідно він має право на виплату компенсації за належні для отримання жилі приміщення саме з такої дати.

Суд не погоджується з доводами позивача, виходячи з наступного.

Розподіл та надання житлових приміщень регулюються Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, які затверджені Постановою Ради Міністрів Української РСР і Української Республіканської Ради Професійних Спілок від 11 грудня 1984 р. N 470.

В той же час, виплата грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України регулюється відповідним Порядком затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 року № 280.

Даний Порядок визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та які потребують поліпшення житлових умов відповідно до Житлового кодексу Української РСР та перебувають протягом року на обліку в Єдиній інформаційній і даних про внутрішньо переміщених осіб.

Як встановлено вище, ОСОБА_1 , його дружина - ОСОБА_2 , дочка - ОСОБА_3 та син - ОСОБА_4 зараховано на облік потребуючих поліпшення житлових умов та включено в список першочергового забезпечення житлом за категорією «учасники бойових дій, залучені до антитерористичної операції».

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» передбачено виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та внесено відповідні зміни до Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, які затверджені постановою Ради Міністрів Української РСР і Української Республіканської Ради Професійних Спілок від 11 грудня 1984 р. N 470 були внесені зміни.

Так, пункт 13 доповнено підпунктом 8, який передбачає, що на квартирний облік беруться внутрішньо переміщені особи з числа учасників антитерористичної операції відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6, пунктів 11-14 частини другої статті 7, та членів їх сімей та особи визначені абзацами четвертим - восьмим, шістнадцятим - двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального статусу».

Відповідно до пункт 8 Правил внутрішньо переміщені особи, визначені у підпункті 8 пункту 13 Правил, беруться на квартирний облік у населеному пункті в межах території обслуговування органу соціального захисту населення, в якому вони перебувають протягом року на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.

Встановлено, що ОСОБА_1 на обліку внутрішньо переміщених осіб в управлінні праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації перебуває з 04.10.2017, а тому право на постановку на квартирний облік за категорією « учасники БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи» набув 04.10.2018 , що узгоджується з абз.4 п.8 Правил.

Заяву до обліку відділу та розподілу житлової площі Солом`янської районної у м.Києві державної адімінстрації про взяття його на квартирний облік за категорією БД, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи, позивач подав за спливом річного строку, що свідчить його заява від 04.10.2018 ( а.с. 36).

Так як, однією із умов отримання права на грошову компенсацію, згідно Порядку є перебування не менш як один рік на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м. Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації, суд вважає, що доводи позивача в обгрунтування позову щодо наявності у останнього права на виплату грошової компенсації та внесення змін щодо черговості її отримання саме з 07.11.2017 є помилковим.

Суд вважає, що оскаржуване розпорядження Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації від 18.10.2018 № 728 щодо встановлення позивачу категорії «учасники бойових дій, учасники АТО, внутрішньо переміщені особи» не призвело до порушення прав позивача щодо виплати грошової компенсації згідно з вищезазначеним Порядком.

З огляду на викладене вище, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача щодо визнання протиправним та скасування рішення Солом"янської районної у місті Києві державної адміністрації від 18.10.2018, задоволенню не підлягає.

Як вбачається з матеріалів справи, не погоджуючись з датою постановки на квартирному обліку, 29.10.2018 ОСОБА_1 звернувся з заявою до голови комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній місті Києві державній адміністрації з проханням внести в рішення комісії виправлення щодо дати перебування на квартирному обліку з 18.10.2018 на 07.11.2017 та внесення зміни щодо визначення черговості виплати грошової компенсації (а.с.39).

Відповідно до протоколу № 8 від 21.11.2018 засіданням комісії щодо розгляду заяви внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в м.Києві державної адміністрації, рішення Комісії від 19.10.2018 № 23 залишено без змін, про що було повідомлено позивача листом Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації від 29.11.2018 за №108-108/оп/Д-2180-5111 ( а.с. 42).

Вбачається, що вказане рішення прийнято з дотриманням порядку та вимог чинного законодавства.

Доказів того, що вказане рішення було прийнято з порушенням прав позивача, матеріали справи не містять.

З урахуванням наведеного, суд не вбачає підстав для визнання протиправним та скасування рішення від 21.11.2018 комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації в частині внесення змін щодо дати перебування на квартирному обліку та визначення черговості виплати грошової компенсації.

Аналізуючи наведене вище, суд не знаходить підстав для задоволення вимог позивача і в частині визнання протиправним та скасування рішення від 21.11.2018 комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації про залишення без змін рішення цієї комісії № 23 від 19.10.2018.

Що стосується вимог позивача заявлених до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації щодо визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, то останні також не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, у своїй діяльності Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, розпорядженнями Київської міської іержавної адміністрації та Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, наказами Департаменту соціальної політики виконавчого органуКиївської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а також Положенням про управління.

Відповідно до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 280 від 18.04.2018, до функцій управління, зокрема, належать:

прийняття заяви від внутрішньо переміщеної особи (п. 6 Порядку);

здійснення обстеження її матеріально-побутових умов (п. 9 Порядку);

внесення до комісії подання про розгляд заяви про виплату грошової компенсації (п. 10 Порядку);

після отримання від внутрішньо переміщеної особи реквізитів його спеціального рахунку у відділенні уповноваженого банку - перерахування визначених рішенням Комісії коштів на зазначений рахунок такої особи (п. 24 Порядку).

Отже, функції з визначення черговості виплат грошових компенсацій за зазначеним Порядком, які просить позивач здійснювати Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, не належить до його компетенції.

За вказаних обставин, підстав для зобов`язання відповідача-2 здійснювати постійні заходи із визначення черговості виплат грошової компенсації та повідомляти позивача та інших зацікавлених осіб щодо прийняття відповідних змін, суд не вбачає.

Згідно вимог ст. ст. 76, 77, 79, 80 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись Конституцією України, Постановою Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України», Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, які затверджені Постановою Ради Міністрів Української РСР і Української Республіканської Ради Професійних Спілок від 11 грудня 1984 р. N 470, ст.ст.12-13, 76-81, 141, 258-259, 263-265, 268, 273 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації, Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної у місті Києві державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити дії на поновлення порушених житлових прав, відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя О.М.Букіна

Джерело: ЄДРСР 85008426
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку