open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 616/436/19
Моніторити
Ухвала суду /08.02.2021/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /01.02.2021/ Харківський апеляційний суд Постанова /30.12.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /28.05.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /12.05.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /14.04.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /08.04.2020/ Харківський апеляційний суд Рішення /25.02.2020/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /30.01.2020/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /01.10.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Рішення /01.10.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /14.08.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /12.08.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /24.07.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області
emblem
Справа № 616/436/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /08.02.2021/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /01.02.2021/ Харківський апеляційний суд Постанова /30.12.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /28.05.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /12.05.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /14.04.2020/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /08.04.2020/ Харківський апеляційний суд Рішення /25.02.2020/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /30.01.2020/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /01.10.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Рішення /01.10.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /14.08.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /12.08.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області Ухвала суду /24.07.2019/ Великобурлуцький районний суд Харківської області

Єдиний унікальний номер № 616/436/19

Провадження № 2/616/177/19

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

„01” жовтня 2019 року Великобурлуцький районний суд

Харківської області

в складі головуючого - судді РИКОВА М.І.

за участю секретаря

судового засідання ШЕГДИ В.М.

справа № 616/436/19,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного позовного провадження в залі суду в смт. Великий Бурлук справу за позовом ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників комунального некомерційного підприємства «Великобурлуцький центр первинної медико-санітарної допомоги» при Великобурлуцькій районній раді Харківської області, Великобурлуцької районної ради Харківської області про визнання протиправними та скасування рішень,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА _2 звернувся до суду з позовною заявою до конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників комунального некомерційного підприємства «Великобурлуцький центр первинної медико-санітарної допомоги» при Великобурлуцькій районній раді Харківської області, Великобурлуцької районної ради Харківської області в якій просить: визнати рішення конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про допуск ОСОБА_3 до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № 3 від 19.02.2019 протиправним та скасувати; визнати рішення конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про допуск ОСОБА_4 до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № 3 від 19.02.2019 протиправним та скасувати; визнати рішення конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про відхилення кандидатури ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 протиправним та скасувати; визнати рішення конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про визначення переможцем ОСОБА_4 та подання до Великобурлуцької районної ради, щодо призначення на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_4 , оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 протиправним та скасувати.

На обґрунтування своїх вимог позивач вказав, що за розпорядженням голови Великобурлуцької районної ради Харківської області від 08 січня 2019 року № 8-К «Про затвердження персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» була створена конкурсна комісія з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД». Комісією було оголошено конкурс на заміщення вакантних посад керівників «Великобурлуцького центру первинної медико-санітарної допомоги» на підставі Рішення Великобурлуцької районної ради Харківської області ХХVІІ сесія VІІ скликання від 19 грудня 2018 року № 823–VІІ «Про оголошення про проведення конкурсів на посади керівників комунальних закладів охорони здоров`я, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району».

Позивачем у встановлений строк та в передбаченому порядку було подано заяву на участь у Конкурсі та повний пакет документів на зайняття посади заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», а саме: копія паспорта громадянина України; письмова заява про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади; резюме у довільній формі; автобіографія; копія (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника медичного закладу, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; згода на обробку персональних даних; конкурсна пропозиція; довідка про відсутність судимості; медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладах охорони здоров`я за формами, затвердженими Міністерством охорони здоров`я України; попередження стосовно встановлених Законом України «Про запобігання корупції» вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за встановленою формою; заява про відсутність у діях особи конфлікту інтересів за встановленою формою; підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції»). Іншими кандидатами також було подано документи на зайняття посади заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» - Івченко Ю.А. і Костенко Г ОСОБА_5 .

19 лютого 2019 року відбулося засідання Комісії, яка розглянула питання допуску претендентів до участі в Конкурсі. Хід розгляду питання та його результати відображені в протоколі №3 Комісії від 19 лютого 2019 року, який розміщений на офіційному веб-сайти Великобурлуцької районної ради Харківської області. Згідно з інформацією з протоколу засідання комісії до конкурсу були допущені всі претенденти на посаду заступника директора підприємства, а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4

19 лютого 2019 року рішенням Комісії, затвердженим протоколом № 5, була відхилена кандидатура Юнакова Є ОСОБА_6 , а також прийнято рішення про визначення переможцем ОСОБА_4 та подання до Великобурлуцької районної ради, щодо призначення на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_4

21 лютого 2019 року позивачем було подано запит на ім`я голови Великобурлуцької районної ради Харківської області ОСОБА_7 на доступ до публічної інформації з проханням надати копію документа про освіту та копію документа, що підтверджує визнання іноземного документа про освіту кандидата на посаду КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_4 , копію документа про освіту та копію документа, що підтверджує визнання іноземного документа про освіту кандидата на посаду КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_3 .

На вказаний запит було надано копію диплома кандидата на посаду КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_4 серія НОМЕР_1 виданого на прізвище « ОСОБА_8 » та копію кандидата на посаду КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_9 .А.

Про ухвалені рішення позивач дізнався з офіційного сайту Великобурлуцької районної ради Харківської області 25 лютого 2019 року.

Позивач не погоджується з ухваленим рішенням про допуск до конкурсу кандидатів на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , відхилення кандидатури ОСОБА_2 , визначення переможцем ОСОБА_4 та подання до Великобурлуцької районної ради щодо призначення на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцького центру ПМСД» ОСОБА_4 та вважає такі рішення незаконними та протиправними.

Таким чином позивач вважає, що конкурсною комісією з проведення конкурсів на посади керівників комунального некомерційного підприємства «Великобурлуцький центр первинної медико-санітарної допомоги» при Великобурлуцькій районній раді Харківської області протиправно була відхилена кандидатура ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», чим грубо порушено його основоположне право на працю, норми національного законодавства та міжнародні норми.

19 березня 2019 позивач ОСОБА_2 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Конкурсної комісії з проведення конкурсів керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» при Великобурлуцькій районній раді Харківської області, в якому просив суд визнати рішення Конкурсної комісії про допуск ОСОБА_3 до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № 3 від 19.02.2019 протиправним та скасувати; визнати рішення Конкурсної комісії про допуск ОСОБА_4 до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № 3 від 19.02.2019 протиправним та скасувати; визнати рішення Конкурсної комісії про відхилення кандидатури ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 протиправним та скасувати; визнати рішення Конкурсної комісії про визначення переможцем ОСОБА_4 та подання до Великобурлуцької районної ради, щодо призначення на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_10 . ОСОБА_11 , оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 протиправним та скасувати.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 25.03.2019 у відкритті провадження в адміністративній справі було відмовлено на підставі пункту 1 частини 1 статті 170 КАС України (позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства). Роз`яснено, що даний спір віднесено до юрисдикції місцевого загального суду, який слід розглядати в порядку цивільного судочинства. Позивач з Рішенням суду першої інстанції не погодився та 09.04.2019 звернувся до Другого апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 25.03.2019 у справі № 520/2662/19 про відмову у відкритті провадження та направити адміністративну справу № 520/2662/19 до Харківського окружного адміністративного суду для розгляду справи.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 06.05.2019 у справі № 520/2662/19, апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишено без задоволення, ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 25.03.2019 по справі № 520/2662/19 залишено без змін.

Зважаючи на те, що КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» створене за рішенням Великобурлуцької районної ради Харківської області, Комісія в даному випадку виступає, як орган роботодавця.

Відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094, позивач встановлює формальні вимоги до претендентів та кандидатів на посади керівників підприємства, які були викладені в оголошенні про проведення конкурсу на зайняття вакантних посад.

Відповідно до умов Конкурсу в оголошенні, що розміщено на офіційному сайті за посиланням http://vbrr.ucoz.ua/Оhorzdor/ogoloshennja па ргоvеdеnnjа direktora zas.doc претендент повинен мати «Вищу освіту II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань (Управління та адміністрування», «Публічне Управління та адміністрування», «Право» або за спеціальністю «Економіка» галузі знань «Соціальні та поведінкові науки». Стаж роботи за фахом не менше 5 років.» Натомість, кандидатури ОСОБА_4 та ОСОБА_3 , що є претендентами на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», не відповідають встановленим вимогам конкурсу, адже, згідно з документом про освіту, наданого комісії, мають спеціальність «Бухгалтерский учет и анализ хозяйственной деятельности» (мовою оригіналу), що не передбачена умовами Конкурсу. Крім того, документ про освіту ОСОБА_4 що був наданий конкурсній комісії не посвідчує ступінь здобутої вищої освіти.

Диплом ОСОБА_4 був виданий на території Російської Федерації 23 квітня 1993 року «Белогородским кооперативнім институтом».

Позивач вважає, що документ про вищу освіту ОСОБА_4 , який був виданий вже після встановленого строку потребує проходження процедури визнання в Україні здобутого в іноземних вищих навчальних закладах ступеня вищої освіти та без проходження такої процедури не може вважатись таким, що посвідчує ступень вищої освіти.

Таким чином, Комісією у порушення вимог, встановлених Порядком №1094 та діючим законодавством, було допущено до участі у Конкурсі ОСОБА_4 та ОСОБА_3 , які не відповідають умовам Конкурсу та не надали документи, що доводять відповідність вимогам Конкурсу.

Окрім того, Комісією було протиправно відхилено кандидатуру ОСОБА_2 .. В протоколі № 5 засідання Комісії від 19 лютого 2019 року відхилена кандидатура ОСОБА_2 з причин невідповідності вимогам, зазначеним в пункті 4.4.11 витягу з Положення про порядок призначення та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ, закладів, що є у суспільній власності територіальних громад сіл, селищ району.

Однак , відповідно до пункту 4.4.11 витягу з Положення про порядок призначення та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ, закладів, що є у суспільній власності територіальних громад сіл, селищ району «конкурсна пропозиція може містити проект плану розвитку медичного закладу на середньострокову перспективу (три - п`ять років), в якому передбачаються: план реформування медичного закладу протягом одного року; заходи з виконання завдань медичного закладу і результати аналізу можливих ризиків, пропозиції з поліпшення економічних та фінансових показників медичного закладу, підвищення ефективності його діяльності, запобігання корупції; пропозиції щодо залучення інвестицій для розвитку медичного закладу; пропозиції (відомості) щодо очікуваної динаміки поліпшення основних показників діяльності медичного закладу.

Позивач вважає, що оскільки зазначена норма не є імперативною, невідповідність даному критерію не може вважатися підставою відхилення кандидата. Таким чином, конкурсною комісією було протиправно відхилено кандидатуру ОСОБА_2 .

Отже , є всі підстави вважати, що підчас проведення Конкурсу на заміщення вакантних посад керівників «Великобурлуцького центру первинної медико-санітарної допомоги», конкурсною комісією було допущено ряд грубих порушень, котрі мали наслідком прийняття незаконного рішення, що порушує права позивача, а тому позивач з метою захисту своїх прав звернувся до суду та просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Великобурлуцького районного суду Харківської області від 14 серпня 2019 року було відкрито провадження у справі за правила спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Позивач про час та місце розгляду даної справи був повідомлений належним чином, на адресу суду надав заява в якій просив справу розглядати без його участі, зазначивши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а.с.90), не заперечував щодо винесення заочного рішення(а.с.98).

Окрім того, 30.08.2019 р. позивачем подано заяву, в якій він просить суд, на підставі ч.8 ст.141 ЦПК України, надати можливість протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду, довести розмір фактично понесених судових витрат та залучити до матеріалів справи докази таких витрат (а.с.91).

Представник відповідача конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників комунального некомерційного підприємства «Великобурлуцький центр первинної медико-санітарної допомоги» при Великобурлуцькій районній раді Харківської області в судові засідання призначені на 02.09.2019 р., 19.09.2019 р. та 01.10.2019 р., не з`явився з невідомих суду причин, у встановлений судом строк та належним чином були повідомлені про розгляд справи. На юридичну адресу відповідача були направлені судові повістки (а.с.88,97,157), які представником районної ради були отримані завчасно. Заяв чи клопотань до суду не надходило.

Представник відповідача Великобурлуцької районної ради Харківської області в судове засідання також не з`явився з невідомих суду причин, у встановлений судом строк та належним чином були повідомлені про розгляд справи. На юридичну адресу відповідача були направлені судові повістки (а.с.86,96,155). Судові повістки отримано представником районної ради завчасно. Заяв чи клопотань до суду не надходило.

Згідно ч.3 ст.131 ЦПК України у разі неповідомлення суду про причини неявки вважається, що учасники судового процесу не з`явилися в судове засідання без поважних причин.

У відповідності до ч.1 ст.280 ЦПК України, суд може ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів за одночасного існування таких умов: 1) відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання; 2) відповідач не з`явився в судове засідання без поважних причин або без повідомлення причин; 3) відповідач не подав відзив; 4) позивач не заперечує проти такого вирішення справи.

Відповідно до ч.4 ст.223 ЦПК України у разі повторної неявки в судове засідання відповідача, повідомленого належним чином, суд вирішує справу на підставі наявних у ній даних чи доказів (постановляє заочне рішення).

Суд ухвалив постановити заочне рішення на підставі наявних в матеріалах справи доказів, що відповідає положенням ст.223, ч.1 ст.280 ЦПК України.

На підставі ухвали Великобурлуцького районного суду Харківської області від 02 вересня 2019 року проведено заочний розгляд даної справи згідно з вимогами ст.ст.280-282 ЦПК України на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до ч.2 ст.247 Цивільного процесуального кодексу України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч.1 ст.6 даної Конвенції (§ 66 - 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08 листопада 2005 року у справі «Смірнова проти України»).

Окрім того, суд враховує приписи ст.5 ЦПК України, за якими, здійснюючи правосуддя, суд захищає, зокрема права, свободи та інтереси фізичних осіб у спосіб, визначений законом або договором; у випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного, невизнаного або оспореного права, свободи чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Способи захисту порушеного права визначено частиною 2 статті 16 Цивільного кодексу України (далі ЦК), яка визначає, що такими способами можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Аналіз приведених норм дає підстави дійти висновку про те, що до суду за захистом порушеного права може звернутися будь-яка особа, яка вважає, що її права, свободи чи інтереси порушено.

При цьому процес такого захисту у суді обмежено законодавцем принципом диспозитивності, згідно з яким захист здійснюється виключно у межах заявлених вимог, на підставі наданих доказів і з суворим дотримання приписів статті 16 ЦК.

Згідно до ч.1 ст.76 ЦПК України доказами є будь-які дні, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно ч.1 ст.89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Судом встановлено, що 26 вересня 2018 року наказом директора Великобурлуцької районної філії Харківського обласного центру Юнакову ОСОБА_12 було надано статус безробітного (а.с.70).

Рішенням Великобурлуцької районної ради Харківської області від 19 грудня 2018 року № 823 - VII «Про оголошення про проведення конкурсів на посади керівників комунальних закладів охорони здоров`я, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району вирішено оголосити конкурс про проведення конкурсу на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» була створена конкурсна комісія з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» (а.с.62-63).

Протоколом № 1 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» від 10 січня 2019 року вирішено, що претендент на посаду повинен мати вищу освіту II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань (Управління та адміністрування», «Публічне Управління та адміністрування», «Право» або за спеціальністю «Економіка» галузі знань «Соціальні та поведінкові науки», а також стаж роботи за фахом не менше 5 років (а.с.33-47).

Протоколом № 3 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» від 19 лютого 2019 року вирішено допустити до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 (а.с.48-53).

Як убачається з протоколу № 5 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» Комісією було відхилена кандидатуру ОСОБА_2 з причин невідповідності вимогам, зазначеним в пункті 4.4.11 витягу з Положення про порядок призначення та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ, закладів, що є у суспільній власності територіальних громад сіл, селищ району (а.с.54-58).

На рішення конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про відхилення кандидатури ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 позивач подав скаргу, оскільки вважає, що Комісією у порушення вимог, встановлених Порядком № 1094 та діючим законодавством, було допущено до участі у Конкурсі ОСОБА_4 та ОСОБА_3 , які не відповідають умовам Конкурсу та не надали документи, що доводять відповідність вимогам Конкурсу. В скарзі просив розглянути подану скаргу на засіданні Конкурсної комісії за його участі, участю керівництва Великобурлуцької районної ради Харківської області та прийняти відповідне рішення (а.с.65-66).

Відповідно до протоколу № 7 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» була розглянута скарга ОСОБА_2 та членами конкурсної комісії вирішено, що спеціальність «Економіка» претендентів ОСОБА_3 та ОСОБА_4 відповідає вимогам конкурсу (а.с.59-61).

Так, відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» 21 травня 1997 року № 280/97-ВР, відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено виключна компетенція сільських, селищних, міських рад.

В свою чергу, повноваження органів місцевого самоврядування у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, передбачені статтею 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, серед іншого, належать: власні (самоврядні) повноваження, зокрема, управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм.

Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров`я в Україні визначені Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19 листопада 1992 року № 2801-XII.

Відповідно до ч.9 ст.16 Закону України «Про Основи законодавства України про охорону здоров`я» керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

На виконання частини дев`ятої статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я Кабінет Міністрів України затвердив постановою від 27 грудня 2017 р. № 1094 «Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я» (далі Порядок №1094).

Пунктом 8 Порядку №1094 передбачено, що для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія:

- оприлюднює оголошення про проведення конкурсу;

- встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог;

- встановлює вимоги до конкурсних пропозицій;

- оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу;

- перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам;

- приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур;

- забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку;

- оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу;

- відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу;

- здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком (п.24 Порядку).

Відповідно до п.10 Порядку № 1094, конкурсна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.

Згідно з пунктом 27 Порядку № 1094 комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу. В оголошенні зазначаються такі відомості: правові підстави проведення конкурсу; найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу; дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі; номер телефону та адреса електронної пошти для довідок; перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі; вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту; дата і місце проведення конкурсу.

Пунктом 31 вказаного Порядку визначено, що за рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: неподання ним необхідних документів; його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією. Претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.

Так, відповідно до пункту 34 Порядку №1094 конкурсна комісія заслуховує на засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсу, проводить з ним співбесіду та враховує відповідність учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам.

Згідно пункту 38 Порядку №1094 за результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу.

Позивач стверджує, що кандидатури ОСОБА_4 та ОСОБА_3 , які є претендентами на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», не відповідають встановленим вимогам конкурсу, адже, згідно з документом про освіту, наданого комісії, мають спеціальність «Бухгалтерский учет и анализ хозяйственной деятельности», що не передбачена умовами Конкурсу. Також, документ про освіту ОСОБА_4 , що був наданий конкурсній комісії, не посвідчує ступінь здобутої вищої освіти та останній був виданий на території Російської Федерації 23 квітня 1993 року «Белогородским кооперативным институтом», а отже документ про вищу освіту ОСОБА_4 , який був виданий вже після встановленого строку потребує проходження процедури визнання в Україні здобутого в іноземних вищих навчальних закладах ступеня вищої освіти та без проходження такої процедури, не може вважатись таким, що посвідчує ступень вищої освіти. Комісією було допущено до участі у Конкурсі ОСОБА_4 та ОСОБА_3 , які не відповідають умовам Конкурсу.

Як вбачається з диплому серія НОМЕР_2 189225 виданого «Белгородским кооперативным институтом» 23 квітня 1993 року на ім`я ОСОБА_3 , остання в 1982 року вступила в «Белгородский кооперативный институт» і в 1987 року закінчила повний курс вказаного інституту за спеціальністю «Бухгалтерский учет и анализ хозяйсвенной деятельности» та останній було присвоєно кваліфікацію економіст (а.с.68).

Як вбачається з диплому серія НОМЕР_3 № 229332, виданого «Белгородским кооперативным институтом» 23 квітня 1993 року на ім`я « ОСОБА_13 , остання в 1988 року вступила в «Белгородский кооперативный институт» і в 1993 року закінчила повний курс вказаного інституту за спеціальністю «Бухгалтерский учет и анализ хозяйсвенной деятельности» та останній було присвоєно кваліфікацію економіст (а.с.69).

Відповідно до розділу ІІІ наказу Міністерства освіти і науки України від 05 травня 2015 року за № 504, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 травня 2015 р. за № 614/27059 «Деякі питання визнання в Україні іноземних документів про освіту» цей Порядок поширюється на Документи, що містять інформацію про набуття їх власником певного освітнього чи освітньо-професійного ступеня, фахову спеціалізацію або професійну перепідготовку, а також на документи, що свідчать про періоди навчання в освітніх установах.

2. Документи, що не потребують процедури визнання:

1) документи про освіту громадян колишнього СРСР, видані до 15 травня 1992 року (на підставі Угоди про співробітництво в галузі освіти (Ташкент, 1992));

2) документи, видані особам, за підсумками навчання до початку 1992/1993 навчального року в освітніх установах держав колишнього СРСР.

Як встановлено з матеріалів справи ОСОБА_3 отримала диплом в 1987 році, а відтак відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 05 травня 2015 року за № 504, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 травня 2015 р. за № 614/27059 «Деякі питання визнання в Україні іноземних документів про освіту» документ ОСОБА_3 не потребує процедури визнання.

Переможниця конкурсу ОСОБА_4 отримала диплом в 1993 року.

Згідно до п.2 ч.6 розділу V вищевказаного Порядку № 504 оцінка кваліфікації та встановлення еквівалентності для Документів, виданих у країнах, з якими Україною укладено міжнародні договори, що регулюють питання визнання та еквівалентності документів про освіту здійснюється на підставі положень відповідного міжнародного договору.

Як убачається з протоколу № 7 від 27 лютого 2019 року при розгляді на засіданні скарги ОСОБА_2 , конкурсною комісією з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький Центр ПМСД» від 27 лютого 2019 року було вирішено, що спеціальність «Економіка» претендентів ОСОБА_3 та ОСОБА_4 відповідає вимогам конкурсу, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266 «Перелік галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів освіти»; постанови міністрів України від 27 серпня 2010 року № 787 «Про затвердження спеціальностей за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо – кваліфікаційними вимогами спеціаліста та магістра» (шифру галузі 0305 Економіка та підприємництво, освітньо - кваліфікаційний рівень спеціаліста, найменування спеціальності економіка підприємства (за видами економічної діяльності та за освітньо – кваліфікаційним рівнем магістра, найменування спеціальності 7.03050401, економіка підприємства (за видами економічної діяльності) та за освітньо – кваліфікаційним рівнем магістра, найменування спеціальності економіка підприємства (за видами економічної діяльності 7.03050901 облік і аудит; Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Російської Федерації про взаємне визнання та еквівалентність документів про освіту і вченні звання, підписана 26.05.2000 року ст.ст.8,13,17.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266 «Перелік галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів освіти» за шифром галузі 05 міститься галузь знань «Соціальні та поведінкові науки», код спеціальності «051», спеціальність «Економіка». Саме цю відповідність встановила конкурсна комісія, визначаючи допуск до участі у конкурсі ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Згідно до п.8 Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Російської Федерації про взаємне визнання та еквівалентність документів про освіту і вченні звання, підписана 26.05.2000 року (далі Угода) диплом про одержання не менш ніж 5-річної вищої освіти очної форми навчання, що видається вищими навчальними закладами України III та IV рівнів акредитації, і свідчить про присвоєння випускнику відповідної кваліфікації спеціаліста, і диплом про вищу професійну освіту, що видається вищими навчальними закладами Російської Федерації, і свідчить про присудження випускнику кваліфікації спеціаліста, визнаються на території України і Російської Федерації еквівалентними при продовженні освіти, у тому числі в аспірантурі, і при влаштуванні на роботу відповідно до вказаних у них спеціальності і кваліфікації.

Відповідно до ст.13 та ст.17 Угоди ця Угода розповсюджується на документи державного зразка про освіту і вчені звання, що видаються на території держав Сторін, а також на документи державного зразка, що видаються установами освіти кожної із Сторін, що розташовані на території інших держав.

Ця Угода набуває чинності з дати підписання і є безстроковою. Вона припиняє свою дію після 6 місяців з дати отримання однією із Сторін письмового повідомлення другої Сторони про такий намір.

Слід зазначити, що Постанова Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 787 «Про затвердження спеціальностей за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо – кваліфікаційними вимогами спеціаліста та магістра», яку враховувала конкурсна комісія при допуску та визначення переможця, втратила чинність 01 вересня 2015 року.

Згідно ст.36 Закону України "Про освіту" від 23 травня 1991 року №1060-XII (в редакції станом на 23.04.1993), кваліфікація спеціалістів з вищою освітою випускникам вищих навчальних закладів присвоюється кваліфікація спеціаліста з вищою освітою певного професійного спрямування або спеціальності, яка відповідно до обсягу державної освіти визначається такими рівнями:

молодший спеціаліст - забезпечують технікуми, училища, інші навчальні заклади еквівалентного рівня;

бакалавр - забезпечують коледжі, інститути, консерваторії, інші навчальні заклади еквівалентного рівня;

спеціаліст - забезпечують інститути, інші навчальні заклади еквівалентного рівня;

магістр - забезпечують інститути, академії, університети, інші навчальні заклади, що мають відповідний сертифікат.

Положенням про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. 65 у главі 4 Розділу ІІ визначено, що спеціаліст - це освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця, який на основі кваліфікації бакалавра здобув спеціальні уміння та знання, має певний досвід їх застосування для вирішення складних професійних завдань, передбачених для відповідних посад, у певній галузі народного господарства. Освітньо-професійна програма підготовки спеціаліста забезпечує одночасне здобуття повної вищої освіти за спеціальністю та кваліфікації спеціаліста на базі відповідної освітньо-професійної програми підготовки бакалавра. Особи, які успішно пройшли державну атестацію, отримують документи встановленого зразка про здобуття повної вищої освіти за спеціальністю та кваліфікації спеціаліста.

Відповідна норма була впроваджена і в ч.3 ст.8 Закону України "Про вищу освіту" від 17 січня 2002 року №2984-III: Спеціаліст - освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти особи, яка на основі освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра здобула повну вищу освіту, спеціальні уміння та знання, достатні для виконання завдань та обов`язків (робіт) певного рівня професійної діяльності, що передбачені для первинних посад у певному виді економічної діяльності.

Чинним Законом України "Про вищу освіту" від 1 липня 2014 року №1556-VII визначено, що підготовка фахівців з вищою освітою здійснюється за відповідними освітніми чи науковими програмами на таких рівнях вищої освіти: початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти; перший (бакалаврський) рівень; другий (магістерський) рівень; третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень; науковий рівень.

Підпунктом 2 пункту 2 Розділу XV "Прикінцеві та перехідні положення" встановлено, що вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) після набрання чинності цим Законом прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра (тобто до другого рівня, який вище за перший бакалаврський).

З копій дипломів ОСОБА_14 та ОСОБА_4 , не вбачається, який саме кваліфікаційний рівень ними отримано. Інститути здійснювали підготовку бакалаврів та спеціалістів, однак лише вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра, тобто до другого рівня, який вище за перший бакалаврський.

Окрім того, спеціальність, яку отримали ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , а саме: мовою оригіналу «Бухгалтерский учет и анализ хозяйсвенной деятельности», не відповідають вимогам вказаним у протоколі № 1 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький Центр ПМСД» від 10 січня 2019 року, а тому рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про допуск ОСОБА_3 та ОСОБА_4 до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» оформлені протоколом № З від 19.02.2019, враховуючи вищевикладене є незаконними та підлягають скасування.

Через невідповідність наявної у ОСОБА_4 . освіти вимогам конкурсу рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про визначення переможцем ОСОБА_4 та подання до Великобурлуцької районної ради, щодо призначення на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_4 , оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 також є незаконним та підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги позивача про скасування та визнання рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про відхилення кандидатури ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 протиправним суд зазначає наступне.

В обґрунтування вимоги щодо відхилення конкурсною комісією його кандидатуру позивач зазначає, що відповідно до пункту 4.4.11 витягу з Положення про порядок призначення та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ, закладів, що є у суспільній власності територіальних громад сіл, селищ району «конкурсна пропозиція може містити проект плану розвитку медичного закладу на середньострокову перспективу (три – п`ять років), в якому передбачаються: - план реформування медичного закладу протягом одного року; - заходи з виконання завдань медичного закладу і результати аналізу можливих ризиків, пропозиції з поліпшення економічних та фінансових показників медичного закладу, підвищення ефективності його діяльності, запобігання корупції; - пропозиції щодо залучення інвестицій для розвитку медичного закладу; - пропозиції (відомості) щодо очікуваної динаміки поліпшення основних показників діяльності медичного закладу.

Позивач стверджує, що дана норма не є імперативною та невідповідність даному критерію не може вважатись підставою відхилення кандидату.

Однак слід зазначити, що відповідно до пункту 4.4.8 Положення про порядок призначення та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ, закладів, що є у суспільній власності територіальних громад сіл, селищ району (далі Положення) «Для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній у визначений в оголошенні строк серед інших документів – конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 аркушів друкованого тексту в паперовій та електронній формі (а.с.134).

Отже, претендент на посаду повинен подати до конкурсної комісії пропозиції щодо розвитку підприємства, установи, закладу, що відповідає п.2.1.5 Положення. З п.4.4.11 цього ж Положення вбачається, що конкурсна пропозиція може містити проект плану розвитку медичного закладу на середньострокову перспективу (три – п`ять років) з переліком орієнтирів складання плану.

Позивач не вказав та не надав жодних доказів, які б свідчили, що ним взагалі була подана конкурсна пропозиція та, окрім того не зазначив в якій саме частині чи можливо в цілому конкурсна пропозиція не відповідає Положенню.

Судом встановлено, що фактично доводи позивача в обґрунтування позовної заяви щодо неправомірності рішення відповідача зводяться до того, що позивач не погоджується із здійсненою комісією оцінкою його конкурсних пропозицій і надання переваги конкурсним пропозиціям інших учасників.

Між тим суд зазначає, що матеріалами справи підтверджено, що за результатами поданих на конкурс документів, як позивач так і інші учасники були допущені до участі у конкурсному відборі з урахуванням критеріїв, які були встановлені Положенням про порядок призначення та звільнення з посади керівників комунальних підприємств, установ, закладів, що є у суспільній власності територіальних громад сіл, селищ району, яке було затверджено рішенням Великобурлуцької районної ради Харківської області XXVI сесії VII скликання від 16 листопада 2018 року № 794 – VII (а.с. 110-153).

Відповідно до пункту 4.3.15 та пункту 4.3.18 Положення, засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому більше половину її складу. Рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні комісії.

Матеріалами справи підтверджено, що 19 лютого 2019 року на засіданні конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький Центр ПМСД», були присутніми голова комісії Шестопалов О.М., секретар конкурсної комісії ОСОБА_15 та члени комісії ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , що підтверджується протоколом № 5 від 19.02.2019 року, тобто склад комісії був правомочний.

Згідно з пунктом 4.3.18 Положення, конкурсна комісія оприлюднює оголошення про проведення конкурсу; встановлює вимоги до претендентів із урахуванням установлених чинним законодавством України вимог; встановлює вимоги до конкурсної пропозиції; оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу; перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам; приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур; забезпечує відкритість конкурсу; оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасник конкурсу; відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника медичного закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання голові районної ради щодо призначення такого кандидата на посаду керівника медичного закладу; здійснює інші повноваження, передбачені цим Положенням.

Враховуючи вищевказані норми Положення, суд вважає, що лише члени комісії під час проведення конкурсного відбору мають змогу об`єктивно, повно та всебічно дослідивши конкурсні пропозиції кандидатів, заслухавши їх усні пояснення, вміння донести свою точку зору та бачення ситуації, може приймати рішення про те, хто із учасників є найкращим для зайняття вказаної посади.

Тобто, вказана оцінка є виключною прерогативою комісії та суб`єктивного сприйняття кожним з її членів конкурсних пропозицій учасників. Оцінювання професійної компетенції кандидатів за результатами конкурсного відбору здійснюється виключно членами конкурсної комісії. Суд не може підміняти відповідний державний орган, зважаючи на його дискреційні повноваження.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті рішення про відхилення кандидатури ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» діяв в порядку, спосіб та в межах наданих йому повноважень.

Суд об`єктивно не має змоги надавати оцінку конкурсним пропозиціям учасників відбору, а тому, доводи позивача в цій частині відхиляє та відмовляє у задоволенні позовної щодо визнання незаконним рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про відхилення кандидатури ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 та його скасування.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує питання як розподілити судові витрати між сторонами.

Згідно ч.1 ст.133 ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

За змістом п.1 ч.3 ст.133 ЦПК України до судових витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно ч.8 ст.141 ЦПК України - розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

Позивачем 30.08.2019 року подано заяву в якій він просить суд на підставі ч.8 ст.141 ЦПК України, надати можливість протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду, довести розмір фактично понесених судових витрат та залучити до матеріалів справи докази таких витрат.

При вирішенні питання про стягнення витрат по сплаті судового збору суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.141, п.3 ч.2 ст.141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Судові витрати, пов`язані з розглядом справи, у разі часткового задоволення позову покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Згідно ухвали суду Великобурлуцького районного суду Харківської області від 12 серпня 2019 року, позивачу сплату судового збору було відстрочено.

У відповідності до ч.2 ст.136 ЦПК України, якщо у встановлений судом строк судові витрати не будуть сплачені, витрати стягуються за судовим рішенням у справі, коли сплата судових витрат була відстрочена або розстрочена до ухвалення цього рішення.

Оскільки позивачем при зверненні до суду з позовною заявою судовий збір не сплачувався, згідно ухвали суду сплату судового збору було відстрочено, та враховуючи, що за даним позовом задоволенню підлягають три вимоги, суд доходить висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача на користь держави суми судового збору в розмірі 2 305 грн 20 к. (768 грн 40 к. х 3) та стягнення з позивача 768 грн 40 к. судового збору в дохід держави, оскільки за однією вимогою позивачу відмовлено.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 1-18, 81, 128, 141, 209-241, 259, 264, 265, 268, 280-282, 354, 355 ЦПК України, суд,-

У Х В А Л И В:

Позов ОСОБА_1 до конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників комунального некомерційного підприємства «Великобурлуцький центр первинної медико-санітарної допомоги» при Великобурлуцькій районній раді Харківської області, Великобурлуцької районної ради Харківської області, про визнання протиправними та скасування рішень – задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про допуск ОСОБА_3 до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № З від 19.02.2019.

Визнати незаконним та скасувати рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про допуск ОСОБА_4 до участі в конкурсі на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД», оформлене протоколом № З від 19.02.2019 протиправним та скасувати.

Визнати незаконним та скасувати рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про визначення переможцем ОСОБА_4 та подання до Великобурлуцької районної ради, щодо призначення на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» ОСОБА_4 , оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 протиправним та скасувати.

У задоволенні позовної вимоги про визнання незаконним та скасування рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсів на посади керівників КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» про відхилення кандидатури ОСОБА_2 на посаду заступника директора КНП «Великобурлуцький центр ПМСД» оформлене протоколом № 5 від 19.02.2019 р. - відмовити.

Стягнути на користь Державної судової адміністрації України (місцезнаходження: вул. Липська, 18/5, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 26255795) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2 305 (дві тисячі триста п`ять) грн 40 к., які зараховуються до Державного бюджету України ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106, код одержувача за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA798999980000031211256026001, код класифікації доходів бюджету 22030106, за рахунок бюджетних асигнувань Великобурлуцької районної ради Харківської області, код ЄДРПОУ 25862412, місцезнаходження: 62602, вул. Центральна, буд.9, смт. Великий Бурлук, Великобурлуцький район, Харківська область.

Стягнути з ОСОБА_1 768 (сімсот шістдесят вісім) грн 40 к. судових витрат, які зараховуються до Державного бюджету України ГУК у м. Києві /м. Київ/ 22030106, код одержувача за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA798999980000031211256026001, код класифікації доходів бюджету 22030106 (стягувачем є Державна судова адміністрація України, місце знаходження: вул. Липська, 18/5, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 26255795), у графі «призначення платежу» вказати «*;101; Судовий збір, за позовом ОСОБА_2 ».

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України. Повторне заочне рішення позивач та відповідач можуть оскаржити в загальному порядку, встановленому цим Кодексом.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржено з загальному порядку, встановленому цим Кодексом. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.

Відповідно до п.п.15.5 п.15 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець смт. Приколотне Великобурлуцького району Харківської області, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , паспорт серії НОМЕР_5 , виданий Великобурлуцьким РВ УМВС України в Харківській області 21 вересня 2009 року, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідач : конкурсна комісія з проведення конкурсів на посади керівників комунального некомерційного підприємства «Великобурлуцький центр первинної медико-санітарної допомоги» при Великобурлуцькій районній раді Харківської області, місцезнаходження: 62602, вул. Центральна, буд. 09, смт. Великий Бурлук, Великобурлуцький район, Харківська область.

Відповідач : Великобурлуцька районна рада Харківська область, місцезнаходження: 62602, вул. Центральна, буд. 09, смт. Великий Бурлук, Великобурлуцький район, Харківська область.

Судове рішення ухвалене в нарадчій кімнаті, в судовому засіданні 01 жовтня 2019 року.

Головуючий – Суддя Великобурлуцького районного суду

Харківської області М.І.РИКОВ

Джерело: ЄДРСР 84904045
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку