ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2019 року справа №200/4332/19-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),
суддів Гайдара А.В., Сіваченка І.В.,
розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року у справі № 200/4332/19-а (головуючий І інстанції Мозгова Н.А.) за позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Маріупольської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет позову Комунальна установа «Маріупольська міська лікарня №9 медико-санітарна частина працівників Департаменту морського флоту», Державна установа «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Донецькій області», Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.176-188 т.1), просив визнати неправомірним та скасувати рішення клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради щодо відсутності амбулаторної карти та іншої медичної документації та про визнання необґрунтованою видачу листів непрацездатності №073591 серії АДГ, №439515 серії АДГ; №439634 серії АДГ, що викладено в висновках комісії пп.2,3 п.3 протоколу засідання клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 10.07.2018 року.
В обґрунтування позову зазначив, що працював в ДУ «Територіальне медичне обладнання МВС України по Донецькій області», з якої звільнився за власним бажанням 31.07.2018 року. В день звільнення роботодавець не здійснив оплату по вищезазначеним листам непрацездатності, при цьому підставою для не виплати є рішення клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 10.07.2018р. про визнання видачі листів непрацездатності необґрунтованими.
Вважає рішення протиправним, прийнятим за межами повноважень відповідача, та таким, що порушує права позивача.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради щодо відсутності амбулаторної карти та іншої медичної документації та про визнання необґрунтованою видачу листів непрацездатності №073591 серії АДГ, №439515 серії АДГ; №439634 серії АДГ, що викладено в висновках комісії пп. 2,3 п.3 протоколу засідання клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради від 10.07.2018 року.
Не погодившись з судовим рішенням, третя особа - управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області, звернулася з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою відмовити у задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Обґрунтування апеляційної скарги.
1. Судом першої інстанції порушені вимоги ст.19 КАС України, оскільки на спірні правовідносини не поширюється юрисдикція адміністративних судів.
2. Суд першої інстанції прийняв рішення без врахування приписів п.1.3 Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом МОЗ України №189 від 09.04.2008 року, та п.1.7 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ України №455 від 13.11.2001 року.
Сторони про дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, відповідно до ч.1 ст.311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.
Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційних скарг, розглядаючи апеляційні скарги в межах викладених доводів, встановив наступне.
Фактичні обставини справи.
Наказом №367 ОС про припинення трудового договору ОСОБА_1 звільнено 31 липня 2018 року за власним бажанням на підставі його заяви від 31.07.2018р. відповідно до ст. 38 КЗпП України. (т.1 а.с. 26).
ОСОБА_1 видано листок непрацездатності серії АДГ №439515 від 14.05.2018р. лікарем хірургом на період з 14.05.2018р. по 01.06.2018р., листок непрацездатності комунальної установи «Маріупольська міська лікарня №9-медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту» серії АДГ №4439634 від 04.06.2018р. лікарем ревматологом на період з 04.06.2018р. по 13.06.2018р., листок непрацездатності Комунальної установи «Маріупольська міська лікарня №9-медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту» серії АДГ № від 11.01.2018р. лікарем хірургом на період з 11.01.2018р. по 29.01.2018р.(а.с.41-42 т.1)
За зверненням начальника державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України в Донецькій області» для встановлення обґрунтованості видачі листків непрацездатності співробітникам установи ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , управлінням охорони здоров`я Маріупольської міської ради створено комісію згідно наказу УОЗ ММР від 03.07.2018р. №144 «Щодо проведення перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , в КУ «Маріупольської міської лікарні №9 медико-санітарна частина працівників департаменту морського флоту».
За висновком клініко-експертної комісії управління охорони здоров`я Маріупольської міської ради, оформленого протоколом від 10.07.2018 року видачу листків непрацездатності серії АДГ №439515 від 14.05.2018р., серії АДГ № від 04.06.2018р., серії АДГ № від 11.01.2018р. визнано необґрунтованою. Необґрунтованість обумовлена відсутністю амбулаторної картки та іншої медичної документації. Адміністрація та лікарі КУ «ММЛ №9» під час неодноразових спроб залучити медичну документацію для проведення розгляду не змогли зв`язатись з пацієнтом. (т.1 а.с.16).
Наказом КУ «Маріупольська міська лікарня №9 медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту» № 93-к від 03.07.2018 року лікарю-хірургу консультативно-діагностичної поліклініки Грекову В.С. , заступнику головного лікаря по поліклінічному розділу роботи Бурченко Ю.Л. за результатами перевірки об`явлені догани. (т.1 а.с. 147).
Наказом КУ «Маріупольська міська лікарня №9 медико санітарна частина працівників департаменту морського флоту» № 963-Ка від 06.07.2018 року заступнику головного лікаря з експертизи тимчасової непрацездатності ОСОБА_6 також об`явлено догану. (т.1 а.с. 199).
Державною установою «Територіальне медичне обєднання МВС України по Донецькій області» проведено службове розслідування за фактом наявності у діях водія автотранспортних засобів Кочнєва ЯМ.Г. порушення вимог трудового законодавства України у зв`язку із наданням ним необґрунтовано виданих листків тимчасової непрацездатності, за результатами якого складено акт службового розслідування від 27.07.2018 року.
За висновком службового розслідування за фактом наявності у діях, як водія автотранспортних засобів ДУ «ТМО МВС України по Донецькій області», порушення вимог трудового законодавства через надання необґрунтовано виданих листків непрацездатності №073951 серії АДГ, № 439515 серії АДГ , № 439634 серії АДГ, відсутній склад дисциплінарного проступку, який би свідчив про порушення трудової дисципліни при наданні до ДУ «ТМО МВС України по Донецькій області» вищезазначених листків непрацездатності, які визнано необґрунтовано виданими.
Також за вищезазначеним висновком у ДУ «ТМО МВС України по Донецькій області» відсутні обґрунтовані підстави для здійснення виплати матеріальної допомоги за листками непрацездатності: №073951 серії АДГ, № 439515 серії АДГ , № 439634 серії АДГ. (а.с.27 т.1, а.с.62-65, 77-80 т.2)
Медична картка амбулаторного хворого ОСОБА_1 №11898 КДП КУ «ММЛ №9» від 10.01.2018 року містить належні записи щодо листа непрацездатності серії АДГ № 073951 від 11.01.2018 року, а саме номер листа непрацездатності, дата видачі листа непрацездатності, дата закриття, заключний діагноз та підпис лікаря. (т.1 а.с.58-60).
Медична картка амбулаторного хворого ОСОБА_1 №12713 КДП КУ «ММЛ №9» від 14.05.2018 року містить всі належні записи щодо листів непрацездатності серії АДГ №439515 від 14.05.2018 року та серії АДГ № від 04.06.2018 року, а саме номер листа непрацездатності, дата видачі листа непрацездатності, дата закриття, заключний діагноз та підпис лікаря. (т.1 а.с.58-64).
Журнал реєстрації листків непрацездатності свідчить про видачу та реєстрацію листів непрацездатності серії АДГ №073951 від 11.01.2018 року, серії АДГ № від 14.05.2018 року, серії АДГ № від 04.06.2018 року. (т.1 а.с.65-73).
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що відсутність амбулаторної картки та іншої медичної документації не дає підстав для висновку, що виданий повноважними лікарями листи непрацездатності не підтверджують тимчасову непрацездатність.
Оцінка суду.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі п.1 ч.1 ст.19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Справою адміністративної юрисдикції в розумінні п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Вжитий у процесуальній нормі термін "суб`єкт владних повноважень" означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст.4 КАС України).
Таким чином, до компетенції адміністративного суду належать спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності такого суб`єкта, прийнятих або вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій.
Оскільки спірним рішенням визнано необґрунтованим видачу позивачу листків непрацездатності, які породжують юридичні наслідки для позивача, вирішення цього питання здійснено відповідачем при здійсненні управлінських функцій, - тому ця справа відноситься до юрисдикції адміністративних судів, що спростовує доводи апелянта про порушення судом першої інстанції вимог ст.19 КАС України та наявність підстав для закриття провадження по справі.
Відповідно до ст.15 закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» від 19 листопада 1992 року №2801 реалізацію державної політики у сфері охорони здоров`я забезпечують: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я; інші центральні органи виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань.
Реалізацію державної політики у сфері охорони здоров`я в адміністративно-територіальних одиницях України здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначаються Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV (далі - Закон № 1105-XIV).
Статтею 18 Закону №1105 передбачено, що страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.
Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону №1105 право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), якщо інше не передбачено законом.
Пунктом 6 частини 1 статті 9 Закону №1105 передбачено, що основними завданнями і функціями Фонду соціального страхування України та його робочих органів є, зокрема, здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності.
Приписами статті 30 Закону 1105-XIV рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб).
Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.
Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за погодженням з Фондом.
Порядок оформлення і видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, регламентується Наказом Міністерства охорони здоров`я від 09 квітня 2008 року № 189 Про затвердження Положення про експертизу тимчасової непрацездатності (далі Порядок № 189).
Згідно пункту 3.2 Порядку № 189 організація експертизи тимчасової непрацездатності здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства, у тому числі Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ України від 13 листопада 2011 року № 455 та Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом МОЗ України від 03 листопада 2004 року № 532/274/136-ос/1406.
За приписами п. 5.1.4. Порядку № 189 лікуючий лікар відображає в медичних картах амбулаторного (стаціонарного) хворого скарги, анамнез, у т.ч. страховий (за останні 12 місяців), дані об`єктивного огляду, додаткових методів обстеження та інше, які є підставою для визначення діагнозу та видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, перелік необхідних лікувальних та оздоровчих заходів, консультацій відповідно до стандартів медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями, рекомендований режим; номер документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, термін, з якого до якого він виданий, дату наступної явки хворого на прийом, направлення на ЛКК.
Пунктом 5.1.5. визначено, що лікуючий лікар при чергових оглядах хворого в медичній карті амбулаторного (стаціонарного) хворого відображає динаміку захворювання, обґрунтовує корекцію лікування та призначення додаткових обстежень з урахуванням стандартів медичних технологій лікувально-діагностичного процесу та протоколів надання медичної допомоги за спеціальностями, визначає термін тимчасової непрацездатності та його продовження із зазначенням номера документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, дати, з якої до якої він продовжується, та дати наступного огляду. При відновленні працездатності вносить дані клінічного огляду пацієнта, що є підставою для закриття документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, із зазначенням його номера та дати, з якої пацієнт має стати до роботи.
У разі виписки хворого зі стаціонару при відновленні працездатності у виписці з медичної карти стаціонарного хворого (ф. 027/о) обов`язково зазначає дату висновку ЛКК (за наявності), лікувальні та трудові рекомендації, дату закриття листка непрацездатності, дату, з якої необхідно стати до роботи, номери документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян. Якщо хворий продовжує хворіти, у виписці зазначає дату явки на прийом до лікаря поліклініки, обґрунтовує продовження листка непрацездатності та направлення на амбулаторне лікування після виписки хворого зі стаціонару.
Відповідно до підпункту 5.2.8 Положення №189 завідувач профільного відділення контролює, зокрема:
- дотримання лікарями порядку видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, відповідно до діючих нормативно-правових актів з питань ЕТН;
- якість оформлення записів у медичній карті амбулаторного (стаціонарного) хворого, а саме: повноту відображення скарг та відповідність їх визначеному діагнозу; якість зібраного страхового анамнезу хворого та анамнезу захворювання; відповідність записів об`єктивному стану хворого; достатнє обґрунтування діагнозу, який поставлено хворому; наявність плану обстеження та лікування хворого; наявність та правильність лікувальних та трудових рекомендацій; наявність записів про видачу листка непрацездатності, термін продовження (з якого числа до якого) та дати наступного відвідування лікаря, при закритті листка непрацездатності запис про його закриття із зазначенням дати, з якої необхідно стати до роботи; обґрунтування продовження листка непрацездатності в разі потреби продовження лікування в амбулаторних умовах після стаціонарного лікування у медичній карті стаціонарного хворого та витягу з неї; своєчасність направлення хворого до стаціонару при наявності медичних показань з урахуванням профілю захворювання; правильність оформлення медичної облікової документації; якість надання медичної допомоги з унесенням до медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого записів щодо корекції діагнозу, плану обстеження, лікування, стану працездатності; якість ефективності диспансерного спостереження, оздоровлення хворих, які часто та тривало хворіють; унесення відміток про порушення хворим лікувального режиму до листка непрацездатності (довідки) та медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого; дату закриття листка непрацездатності при встановленні групи інвалідності та проведенні реабілітаційних заходів.
Згідно з пп.5.4.6 Положення №189 заступник головного лікаря з ЕТН або відповідальна особа з ЕТН забезпечує постійний контроль і перевірку щодо дотримання лікарями закладу охорони здоров`я діючого законодавства, інших нормативно-правових документів з ЕТН: правильності і своєчасності встановленого діагнозу, проведеного обстеження, призначеного лікування, обґрунтованості видачі та продовження документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність.
Згідно п. 1.7 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ України від 13.11.2001 року № 455 видача та продовження документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність, здійснюються тільки після особистого огляду хворого лікуючим лікарем (фельдшером), про що робиться відповідний запис у медичній карті амбулаторного чи стаціонарного хворого з обґрунтуванням тимчасової непрацездатності.
Відповідно до пункту 8 Інструкції №455 контроль за виконанням Інструкції закладами охорони здоров`я усіх відомств здійснюють у межах своєї компетенції Міністерство охорони здоров`я України, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, профспілки та їх об`єднання.
Відповідальність за стан організації та якості експертизи тимчасової непрацездатності, зберігання та облік документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, несе керівник закладу охорони здоров`я.
За порушення порядку видачі та заповнення документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, лікарі несуть відповідальність згідно з законодавством України.
Зі змісту спірних листків непрацездатності вбачається, що вказані листки первісно видані на підставі та у відповідності до приписів законодавства. Будь-яких помилок, виправлень, відсутності реквізитів, визначених вищенаведеними інструкціями, листки непрацездатності не містять. Це підтверджується і тим фактом, що при прийнятті вказаних листів непрацездатності не наведено будь-яких недоліків та оформлені відповідні документи на отримання матеріальної допомоги.
Відповідачем не надано жодного доказу відсутності амбулаторної карти за місцем зберігання, а саме акту, листа тощо.
Надані медичні картки амбулаторного хворого ОСОБА_1 спростовують висновки комісії щодо необґрунтованості видачі листків непрацездатності №073951 серії АДГ; №439515 серії АДГ; №439634 серії АДГ, та не дають жодних підстав для визначення порушень з боку позивача-пацієнта, які б можливо вважати порушенням Інструкції №455 та підставою для визнання необґрунтованою видачу спірних листків непрацездатності.
При цьому суд наголошує, що порушення порядку видачі та заповнення документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, тягнуть відповідальність не пацієнтів, а лікарів.
Викладене спростовує доводи апелянта про прийняття судом першої інстанції рішення на користь позивача без врахування п.1.3 Положення №189 та п.1.7 Інструкції №455.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами пункту 1 частини 1 статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року у справі № 200/4332/19-а - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року у справі № 200/4332/19-а - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 08 жовтня 2019 року.
Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 08 жовтня 2019 року.
Головуючий суддя І.Д. Компанієць
Судді А.В. Гайдар
І.В. Сіваченко