open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2019 року

Справа № 160/7541/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Завідувача Комунальним закладом дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради Семенової Тамари Іванівни, Комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

І . ПРОЦЕДУРА

1. 06.08.2019 ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Завідувача Комунальним закладом «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 183», в якому позивач просить суд:

- визнати протиправними дії Завідувача Комунальним закладом «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 183» Семенової Тамари Іванівни щодо відмови у наданні позивачу належно завіреної копії контракту, що запитувалась;

- зобов'язати відповідача надати позивачу протягом 5 робочих днів із дня набрання чинності рішенням суду, належно завірену копію контракту, що запитувалась.

2. Ухвалою суду від 12.08.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), залучено до участі у справі у якості співвідповідача Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 183», встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті спору, витребувано докази у справі.

3. Разом із позовом заявлено клопотання про стягнення з відповідача судових витрат (судового збору та послуг юриста).

4. 09.09.2019 до канцелярії суду надійшли відповіді на позовну заяву.

5. Судом встановлено, що повне правильне найменування юридичної особи відповідача - Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради.

щодо тривалості розгляду справи

6. Розглянута справа є важливою для позивача, потребувала особливої ретельності, чим обумовлений строк її розгляду судом.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

7. Позивач вважає неправомірною відмову у наданні контракту з керівником комунального закладу, зазначає, що відповідач володів запитуваною публічною інформацією.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

8. Відповідачі проти позову заперечили повністю, зазначивши про недодержання позивачем вимог частини 3 статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації», оскільки контракт містить персональні дані особи, на розповсюдження яких керівник закладу згоди не давала.

9. Відповідач зазначає, що позивач мала б конкретизувати інформацію, що міститься в контракті та її цікавить.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

10. Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повна назва юридичної особи відповідача - Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради, код ЄДРПОУ 26370148.

11. Засновником та органом управління комунального закладу є Криворізька міська рада.

12. Вид діяльності юридичної особи за кодом КВЕД 85.10 Дошкільна освіта (основний).

13. Керівником Комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради є Семенова Тамара Іванівна - керівник з 15.08.2016 (контракт з 15.08.2016 строком на три роки).

14. 10.07.2019 ОСОБА_1 звернулась з інформаційним запитом до завідуючої КДНЗ № 183, яким просила надати засвідчену копію контракту керівника КДНЗ № 183.

15. 15.07.2019 позивачу надана відповідь на інформаційний запит від 10.07.2019, згідно якої з питання отримання контракту керівника КЗ «ДНЗ (ясла-садок) № 183» КМР Семенової Т.І. заявнику необхідно звернутись до балансоутримувача та власника закладу.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

16. Відповідно до частини другої статті 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір.

17. Відповідно до частин першої, другої статті 7 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII право на інформацію охороняється законом. Держава гарантує всім суб'єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом.

18. Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес, врегульований Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон № 2939-VI).

19. Згідно з частиною першою статті 1 Закону № 2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

20. Доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію (пунктом 2 частини першої статті 5 Закону № 2939-VI).

21. Статтею 12 Закону № 2939-VI визначено, що суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:

- запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень;

- розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону;

- структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

22. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту (частина перша статті 20 Закону № 2939-VI).

23. Частиною першою статті 13 Закону № 2939-VI визначено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:

- суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання;

- юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;

- особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків;

24. До розпорядників інформації, зобов'язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб'єкти господарювання, які володіють іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією) (пункт 4 частини другої статті 13 Закону № 2939-VI).

25. Пунктом 6 частини 1 статті 14 Закону № 2939-VI на розпорядників інформації покладений обов'язок надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

26. Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту (частини перша, друга статті 19 Закону № 2939-VI).

27. Відповідно до частини п'ятої статті 19 Закону № 2939-VI запит на інформацію має містити:

- ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;

- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

28. Згідно з частиною першою статті 22 Закону № 2939-VI, розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

- розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

- інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;

- особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;

- не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.

29. Частиною четвертою статті 22 Закону № 2939-VI передбачено, що у відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; дату відмови; мотивовану підставу відмови; порядок оскарження відмови; підпис.

30. Статтею 10-1 Закону № 2939-VI врегульовані особливості надання, використання та поширення публічної інформації у формі відкритих даних.

31. Згідно частини першої вказаної норми публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

32. Частиною третьою статті 10-1 Закону № 2939-VI встановлено, що публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов:

- персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

- фізичні особи (суб'єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

- надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом;

- обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом.

33. Відповідно до статті 11 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 № 2628-III (далі - Закон № 2628-III) заклад дошкільної освіти - це навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.

34. Заклад дошкільної освіти: задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті дошкільної освіти; забезпечує відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти; створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання; формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки; сприяє збереженню та зміцненню здоров'я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей; здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім'єю; є осередком поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку; планує свою діяльність та формує стратегію розвитку закладу; формує освітню програму закладу; забезпечує добір і розстановку кадрів; відповідно до установчих документів утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи (відділення, групи); додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу; здійснює інші повноваження відповідно до статуту закладу дошкільної освіти (частина друга статті 11 Закону № 2628-III).

35. Абзацом дев'ятим частини першої статті 12 Закону № 2628-III визначено, що відповідно до потреб громадян України створюються такі заклади дошкільної освіти як заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу для дітей віком від одного до шести (семи, восьми) років, у складі якого можуть бути групи загального розвитку, компенсуючого типу, інклюзивні, сімейні, прогулянкові, в яких забезпечуються дошкільна освіта з урахуванням стану здоров'я дітей, їх розумового, психологічного, фізичного розвитку.

36. Відповідно до частини третьої статті 15 Закону № 2628-III статус комунального має заклад дошкільної освіти, заснований на комунальній формі власності.

37. Згідно частини другої статті 31 Закону № 2628-III на посаду керівника закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов'язків.

38. Керівника закладу дошкільної освіти призначає на посаду та звільняє з посади засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган.

39. Фінансово-господарська діяльність закладів дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів (частини перша та друга статті 37 Закону № 2628-III).

VІ. ОЦІНКА СУДУ

40. Надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що право особи на отримання публічної інформації включає в себе право на доступ до публічної інформації шляхом надання розпорядником інформації достовірної, точної та повної інформації на запит особи.

41. Ненадання інформації на запит або надання інформації, яка не відповідає зазначеним критеріям достовірності, точності та повноти, по своїй суті, є відмовою у наданні публічної інформації.

42. Запитуючи інформацію позивач просив надати копію контракту з керівником комунального закладу дошкільної освіти.

43. Відповідно до пункту 3 частини першої статті 13 Закону № 2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків.

44. До розпорядників інформації, зобов'язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб'єкти господарювання, які володіють іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією) (пункт 4 частини другої статті 13 Закону № 2939-VI).

45. Оскільки контракт з керівником комунального закладу дошкільної освіти містить інформацію, пов'язану із виконанням обов'язків по наданню освітніх послуг, враховуючи наявність у загальнодоступних джерелах інформації про трирічний строк дії контракту із керівником комунального закладу з 15.08.2016, враховуючи, що заклад віднесений до комунальної форми власності, контракт містить умови оплати праці керівника такого закладу, а запитувана інформація становить суспільний інтерес, суд дійшов висновку, що запитуючи копію такого контракту позивач звернувся за отриманням публічної інформації.

46. Таким чином, відмова у наданні запитуванної публічної інформації є протиправною. Крім того, відмова у наданні інформації не містить мотивовану підставу відмови та порядок її оскарження.

47. Надаючи оцінку доводам відповідача, що запитуваний контракт містить персональні дані особи, суд зазначає, що обмеженню підлягає не документ, а інформація викладена у ньому, таким чином комунальний заклад мав надати копію запитуваного контракту, який є джерелом інформації, із закресленням або іншим способом виключення передання інформації про персональні дані особи.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

48. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку, що у розглянутому спорі особою, яка є розпорядником публічної інформації є комунальний заклад, а не його керівник, відмова у наданні запитуваної інформації не ґрунтується на законі, у зв'язку із чим суд визнає протиправною відмову у наданні публічної інформації та зобов'язує комунальний заклад надати запитувану інформацію. З огляду на викладене, у задоволенні позову до керівника закладу суд відмовляє.

щодо судових витрат

49. За подання цього позову немайнового характеру позивачем сплачений судовий збір у розмірі 768,40 грн, які суд присуджує на користь позивача.

50. Суд відмовляє в задоволенні клопотання відповідача про покладення на відповідача судових витрат на послуги юриста в розмірі 1 000 грн, оскільки відповідно до статті 132, 134 КАС України до витрат, пов'язаних з розглядом справи належать витрати на професійну правничу допомогу, яка надається адвокатом.

51. На підтвердження надання юридичних послуг, які надавались юристом ОСОБА_2, наданий договір на надання разових юридичних послуг 23.07.2019.

52. Докази відповідно до статті 134 КАС України, у тому числі, що юридичні послуги надані адвокатом, суду не надані.

53. Керуючись статтями 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив :

54. Адміністративний позов ОСОБА_1 (код НОМЕР_1; АДРЕСА_1) до Завідувача Комунальним закладом дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради Семенової Тамари Іванівни (вул. Соборності, 85А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50103), Комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26370148; вул. Соборності, 85А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50103), про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

55. Визнати протиправною відмову Комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради у наданні інформації на інформаційний запит ОСОБА_1 від 10.07.2019.

56. Зобов'язати Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради надати ОСОБА_1 протягом 5 робочих днів із дня набрання чинності рішенням суду у цій справі, належним чином засвідчену копію контракту, що запитувалась інформаційним запитом від 10.07.2019.

57. В іншій частині позовних вимог відмовити.

58. Стягнути на користь ОСОБА_1 з Комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 183 Криворізької міської ради судовий збір у розмірі 768,40 грн.

59. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

60. Повне рішення складено 04.10.2019.

Суддя

І.О. Верба

Джерело: ЄДРСР 84739486
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку