open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 640/1104/19 Суддя (судді) першої інстанції: Смолій І.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Земляної Г.В., Кобаля М.І., розглянувши в порядку письмового провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 липня 2019 року адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Центрального державного історичного архіву України про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ

ОСОБА _1 звернувся до суду з позовом у якому просив зобов`язати Центральний державний історичний архів України (надалі за текстом - «ЦДІАК») надати запитувану інформацію, а саме: копію опису 1 фонду 1316 «Управління Херсонських військових поселень, м.Єлизаветград Херсонської губернії 1837-1866».

Зокрема, позивач звертає увагу на те, що відповідачем не надано запитуваної інформації на запит позивача, чим порушено норми Закону України «Про доступ до публічної інформації». Крім того, позивач зазначає, що відповідач протиправно порушив право на самостійне копіювання запитуваної інформації.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 липня 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У відзиві на апеляційну скаргу Центральний державний історичний архів України наполягає на законності та обґрунтованості судового рішення.

ОСОБА_1 подав відповідь на відзив, в якому, зокрема зазначає, що відмова в наданні публічної інформації загальнодоступного довідкового апарату на запит до державних архівних установ становить втручання у право на свободу вираження поглядів.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 05.11.2018 ОСОБА_1 звернувся до ЦДІАК із запитом на отримання публічної інформації, в якому просив надати копію опису 1 фонду 1316 «Управління Херсонських військових поселень, м.Єлисаветград Херсонської губернії 1837-1866».

Листом відповідача Про розгляд запиту на публічну інформацію від 12.11.2018 №01-448 позивача проінформовано, що відповідно до п.7 розділу V Прядку користування документами Національного архівного фонду, що належить державі, територіальним громадам, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 19.11.2013 №2438/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.11.2013 за №1983/2451, не підлягає копіюванню інформація, що міститься в автоматизованих інформаційно-пошукових системах, базах даних архіву, облікових та довідкових документах архіву (неопублікованих описах, каталогах, картотеках).

Відповідно до підпункту 2 пункту 1 статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI (надалі за текстом - «Закон № 2939-VI») розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, до яких, зокрема належить Центральний державний історичний архів України, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів.

ЦДІАК України відповідно до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України на підставі Класифікатора організаційно-правових форм господарювання віднесено до державної організації (установи, закладу), та здійснює свою діяльність за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до ст.1 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи».

Пунктом 3.7. постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» від 29 вересня 2016 року № 10 визначено, що відносини у сферах архівної справи та доступу до архівної інформації репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917 - 1991 років регулюються відповідно законами України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» та «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917 - 1991 років», які є спеціальними у цих сферах. Відтак положення Закону № 2939-VI не поширюються на запити щодо доступу до інформації у цих сферах.

Як зазначено у Висновку Інституту держави і права ім. В. М . Корецького НАН України щодо поширення дії Закону України «Про доступ до публічної інформації» на інформацію в довідковому апараті державних архівних установ, який розміщений на веб-порталі Державної архівної служби України за посиланням - https://www.archives.gov.ua/News/vusnovok.pdf, згідно статті 1 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24 грудня 1993 року № 3814-XII (надалі за текстом - «Закон № 3814-XII») довідковий апарат - довідники у будь-якій формі (путівники, описи, каталоги, покажчики, бази даних, номенклатури справ тощо), призначені для пошуку архівних документів або відомостей, що містяться в них. Отже, на доступ до інформації, що містяться в довідковому апараті державних архівних установ, не поширюється порядок, передбачений Законом України «Про доступ до публічної інформації». Порядок доступу до цієї інформації визначається Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» та прийнятими відповідно до нього підзаконними нормативно-правовими актами.

Пунктом 1 частини 1 статті 21 Закону № 3814-XII» встановлено, що користувачі документами Національного архівного фонду зобов`язані дотримуватися встановленого відповідно до законодавства порядку користування документами, своєчасно виконувати законні вимоги працівників архівної установи.

Згідно частини 1 статті 19 Закону № 3814-XII порядок користування документами Національного архівного фонду, що належать державі, територіальним громадам, визначається Міністерством юстиції України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917 - 1991 років».

Відповідно до пункту 3.2 розділу IV Правил роботи архівних установ України, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.04.2013 №656/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.04.2013 за №584/23116, опис справ постійного зберігання у першу чергу відноситься до системи облікових документів архіву та призначений для поодиночного та сумарного обліку справ (документів), закріплення порядку їх систематизації та обліку змін в їх складі й обсязі.

Пунктом 7 розділу V Порядку користування документами Національного архівного фонду, що належать державі, територіальним громадам, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 19.11.2013 № 2438/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 листопада 2013 року за № 1983/24515 визначено, що не підлягають копіюванню документи НАФ, фізичний стан яких є незадовільним, або якщо копіювання може спричинити погіршення їх фізичного стану, а також інформація, що міститься в автоматизованих інформаційно-пошукових системах, базах даних архіву, облікових та довідкових документах архіву (неопублікованих описах, каталогах, картотеках).

Як вбачається із запиту позивача, він просить надати йому, опис № 1 фонду № 1316 «Управління Херсонських військових поселень, м. Єлисаветград Херсонської губернії протягом 1837-1866 років», тобто документу, який не підлягає викопіюванню.

З огляду на наведені правові норми та фактичні обставини справи слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.

Крім того, ЦДІАК не було обмежено в доступі позивача до інформації, яка міститься в описі № 1 фонду № 1316 «Управління Херсонських військових поселень, м. Єлисаветград Херсонської губернії. 1837- 1866», оскільки 23 жовтня 2018 року позивач особисто ознайомився зі змістом опису № 1 фонду № 1316 у читальному залі архіву, що підтверджується матеріалами справи.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя Г.В.Земляна

суддя М.І.Кобаль

Джерело: ЄДРСР 84631298
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку