open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 280/592/19
Моніторити
Постанова /20.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /17.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /27.05.2019/ Коростишівський районний суд Житомирської областіКоростишівський районний суд Житомирської області Ухвала суду /07.05.2019/ Коростишівський районний суд Житомирської областіКоростишівський районний суд Житомирської області Рішення /15.04.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2019/ Коростишівський районний суд Житомирської областіКоростишівський районний суд Житомирської області Ухвала суду /18.03.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.02.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 280/592/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /20.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /17.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /27.05.2019/ Коростишівський районний суд Житомирської областіКоростишівський районний суд Житомирської області Ухвала суду /07.05.2019/ Коростишівський районний суд Житомирської областіКоростишівський районний суд Житомирської області Рішення /15.04.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2019/ Коростишівський районний суд Житомирської областіКоростишівський районний суд Житомирської області Ухвала суду /18.03.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.02.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 вересня 2019 року

м. Дніпро

справа № 280/592/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,

за участю секретаря судового засідання Кязимової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі

апеляційну скаргу Департаменту архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Державної архітектурно-будівельної інспекції України

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року (головуючий суддя Прасов О.О.)

у справі № 280/592/19

за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1

до Департаменту архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Державної архітектурно-будівельної інспекції України

третя особа Приморська міська рада Приморського району Запорізької області

про визнання незаконним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Департаменту архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Державної архітектурно-будівельної інспекції України, за участю третьої особи Приморської міської ради Приморського району Запорізької області, в якому просила визнати протиправним та скасувати рішення №456 від 29.08.2018 про скасування паспорту прив`язки тимчасової споруди за адресою АДРЕСА_1 , реєстраційний номер ТС 04-03/829/2 від 04.05.2017.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення відповідача про скасування дії паспорта прив`язки тимчасової споруди прийнято відповідачем з порушенням вимог діючого законодавства та підлягає скасуванню, оскільки відвідачем порушено встановлений порядок проведення перевірок; перевищено повноваження при виконанні функцій покладених на орган державою; порушено законодавство, що регулює порядок розміщення тимчасових споруд; порушено особисті права особи через дії органу державної влади. Позивач зазначає, що 24.03.2017 та 21.04.2017 виконавчим комітетом Приморської міської ради Приморського району Запорізької області у встановленому порядку рішенням №31 та №72, відповідно, надано згоду позивачу на можливість встановлення двох тимчасових споруд АДРЕСА_1 , згідно «Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1 », для здійснення підприємницької діяльності строком на 5 (пять) років.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 15.04.2019 позов задоволено.

Рішення суду мотивовано тим, що відповідачем не надано до суду доказів дослідження містобудівної документації м. Приморськ, відповідних проектів землеустрою з метою визначення меж населеного пункту та прибережної захисної смуги, не надано до суду доказів того, що тимчасові споруди ФОП ОСОБА_1 розташовані у прибережній захисній смузі. При цьому у п.1 Рішення від 21.04.2017 за №72 Приморська міська рада Приморського району Запорізької області вирішила надати згоду ФОП ОСОБА_1 на можливість встановлення тимчасової споруди, загальною площею 30 кв.м., на земельній ділянці, розташованій АДРЕСА_1 . Відповідачем документально не доведено, що тимчасові споруди ФОП ОСОБА_1 розташовані менше 100м. від урізу води, а у приморській курортній зоні за наявності пляжу - менше 100 м. від його суходільної межі.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Відповідач зазначає, що як структурний підрозділ ДАБІ України, він має повноваження на здійснення нагляду за діяльністю органами містобудування та архітектури виконавчого комітету Приморської міської ради в частині дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Оскаржуване рішення прийнято відповідачем відповідно до повноважень, передбачених Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року № 698.

Проведеною перевіркою відповідачем встановлено, що виданий позивачеві паспорт прив`язки тимчасових споруд оформлено з порушенням п. 8.2.5 ДБН Б.2.2.5:2011 «Благоустрій території», п. 10.17 ДБН 360-92** та ст. 89 Водного кодексу України. Вказане порушення виявлено головним інспектором будівельного нагляду в результаті дослідження комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1 у масштабі 1:500 шляхом вимірювання відстані встановлених тимчасових споруд позивача відносно Азовського моря та Малого лиману.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі.

Представник позивача (позивач) в судове засідання не з`явився, про час і місце судового засідання позивач повідомлений судом належним чином.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, виконавчий комітет Приморської міської ради рішенням від 17.02.2017 №5 «Про затвердження комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1», керуючись ст.14 Закону України «Про основи містобудування», Законом України «Про благоустрій населених пунктів», Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 за №244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», ДБН В.2.2-23:2009 «Будинки і споруди. Підприємства торгівлі», затвердив комплексну схему розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1.

03.03.2017 та 29.03.2017 ФОП ОСОБА_1 звернулася з заявами до Приморської міської ради про погодження розміщення тимчасових споруд на прибережній території центрального пляжу згідно «Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1.

16.03.2017 висновком №04-04/493/10 та 07.04.2017 «Про погодження місця розташування ТС» архітектором відділу ЖКГ, будівництва, архітектури та підприємництва виконавчого апарату Приморської міської ради, погоджено розташування зазначених тимчасових споруд за адресою: центральний пляж м.Приморськ згідно «Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1 ».

Також зазначено про необхідність подальшого отримання згоди виконавчого комітету «Про можливість розміщення ТС» та оформлення паспорта прив`язки тимчасових споруд, який є підставою для розміщення ТС, і зазначено перелік документів, які необхідно додати для оформлення паспорта прив`язки тимчасових споруд:

схема розміщення тимчасових споруд з прив`язкою до місцевості;

ескізи фасадів М 1:50;

схема благоустрою території;

технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності).

24.03.2017 та 21.04.2017 виконавчим комітетом Приморської міської ради Приморського району Запорізької області рішеннями №31 та №72, відповідно, надано згоду ФОП ОСОБА_1 на можливість встановлення двох тимчасових споруд АДРЕСА_1 , згідно «Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1 », для здійснення підприємницької діяльності строком на 5 (п`ять) років.

04.05.2017 відділом містобудування га архітектури Приморської міської ради оформлено та видано позивачу Паспорт прив`язки №04-03/829/2 двох тимчасових споруд №6, №7 загальною площею 60 кв.м згідно комплексної схеми розміщення ТС.

05.05.2017 замовником як «Користувачем» та Приморською міською радою як «Уповноваженим органом» укладено Договір №1 на право користування місцем для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності та в подальшому сплачено кошти до бюджету за користування землею.

23.08.2018 Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано наказ №1089 про проведення позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження відділом містобудування та архітектури Приморської міської ради містобудівної діяльності, а саме: надання паспортів прив`язки групи тимчасових споруд.

На підставі означеного наказу, головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області на підставі ст.41-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 №698, проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил відділом містобудування та архітектури Приморської міської ради Приморського району Запорізької області за адресою: вул.Центральна, буд.7, м .Приморськ, Запорізька область, 72100 , а саме під час надання паспортів прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності: предпляжна територія центрального пляжу в АДРЕСА_1 (предпляжна територія центрального пляжу згідно комплексної схеми ТС №6, №7. Реєстраційній номер ТС 04-03/829/2 від 04.05.2017), за результатами перевірки складений акт від 29.08.2018.

Перевіркою встановлено, що 04.05.2017 відділом житлово-комунального господарства, будівництва, архітектури та підприємництва Приморської міської ради Приморського району Запорізької області за реєстраційним номером ТС №04-03/829/2, видано Паспорт прив`язки тимчасової споруди, відповідно до якого: Назва об`єкту - «Паспорт прив`язки двох тимчасових споруд»; Адреса будівництва - АДРЕСА_1 (предпляжна територія центрального пляжу згідно комплексної схеми ТС №6, №7); Замовник - ОСОБА_1 . Підписаний - начальником відділу житлово-комунального господарства, будівництва, архітектури та підприємництва Приморської міської ради Приморського району Запорізької області - Кононовим В.В. Паспорт прив`язки тимчасової споруди оформлено з порушенням вимог п.8.2.5 ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій», п.10.17 ДБН 360-92** та ст.89 Водного кодексу України, зокрема ТС розміщена на прибережній захисній смузі та не зазначено відстані до урізу води.

За поясненнями відповідача факт недотримання означених правил виявлено в результаті дослідження комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1 у масштабі 1:500 шляхом вимірювання лінійкою відстані встановлених тимчасових споруд позивача відносно Азовського моря та Малого лиману. При обробці зазначеної комплексної схеми за допомогою лінійки виявлено, що тимчасові споруди позивача розташовані на відстані 54 м (дальна точка) від Азовського моря та 15 м від Малого лиману, без урахування похибки 5 м.

29.08.2018 Рішенням №456 головного інспектора будівельного нагляду ОСОБА_2 . скасовано дію Паспорту прив`язки тимчасової споруди для підприємницької діяльності, реєстраційний номер ТС 04-03/829/2 від 04.05.2017.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Повноваження Державної архітектурно-будівельної інспекції у спірних правовідносинах визначаються, зокрема, Законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про благоустрій населених пунктів», а також Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року № 698.

Відповідно до частини першої статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Згідно з положеннями ч.1ст.41-1 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.

За правилами, наведеними в ч.2 ст.41-1 Закону № 3038-VI, державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.3 ст.41-1 Закону № 3038-VI з метою здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду головні інспектори будівельного нагляду: 1) перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об`єктами нагляду; 2) витребовують від органів державної влади, фізичних та юридичних осіб документи і матеріали щодо предмета нагляду, одержують інформацію з автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та баз даних, створених органами державної влади; 3) мають право безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів, приміщень, документів та матеріалів, необхідних для здійснення нагляду; 4) вимагають від органів державного архітектурно-будівельного контролю проведення перевірок у разі наявності ознак порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; 5) залучають у разі потреби до здійснення нагляду фахівців підприємств, установ, організацій, контрольних і фінансових органів.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об`єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право: 1) видавати обов`язкові до виконання об`єктами нагляду приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; 2) притягати посадових осіб об`єктів нагляду до відповідальності за вчинені правопорушення відповідно до закону; 3) ініціювати притягнення посадових осіб об`єктів нагляду до дисциплінарної відповідальності; 4) вносити подання про звільнення посадової особи об`єкта нагляду до органу, який здійснив його призначення; 5) вносити подання про позбавлення права виконувати певні види робіт посадової особи об`єкта нагляду до органу, яким таке право надавалося; 6) скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об`єктами нагляду відповідно до визначених цим Законом повноважень, які порушують вимоги містобудівного законодавства, з одночасним складанням протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення та подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (ч.4 ст.41-1 Закону № 3038-VI) .

Отже, вказаним Законом передбачено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил у формі державного архітектурно-будівельного контролю та державного архітектурно-будівельного нагляду, які відрізняються суб`єктами та об`єктами перевірки. Зокрема, контроль передбачає систему заходів щодо перевірки дотримання суб`єктами господарської діяльності (замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, у той час, як нагляд здійснюється щодо уповноважених органів містобудування та архітектури.

Як встановлено судом, головним інспектором будівельного нагляду архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил Відділу містобудування та архітектури Приморської міської ради, тобто фактично здійснено захід державного архітектурно-будівельного нагляду.

Механізм здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду визначений Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року № 698.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 698 нагляд здійснюється ДАБІ через головних інспекторів будівельного нагляду шляхом проведення планових, позапланових, документальних і камеральних перевірок. Перевірки проводяться головним інспектором будівельного нагляду або кількома головними інспекторами будівельного нагляду.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 698 основними завданнями нагляду є: 1) виявлення, припинення та запобігання порушенню уповноваженими органами містобудування та архітектури, визначеними відповідно до статті 13 Закону України «Про архітектурну діяльність», органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними відповідно до статті 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності; 2) скасування чи зупинення дії рішень, прийнятих з порушенням вимог містобудівного законодавства об`єктами нагляду, зокрема щодо документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування або анулювання зазначених документів; 3) притягнення посадових осіб об`єктів нагляду до відповідальності відповідно до закону.

Таким чином, до повноважень головних інспекторів будівельного нагляду, в межах здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, входить проведення позапланових перевірок уповноваженими органами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил і у разі виявлення порушень об`єктами нагляду, скасовувати чи зупиняти дії прийнятих ними рішень.

Відповідно до п. 23 Порядку №698 за результатами планової або позапланової перевірки головний інспектор будівельного нагляду, який проводив перевірку, складає акт перевірки за формою згідно з додатком 4.

Пунктами 32-34 Порядку №698 визначено, якщо рішення об`єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень.

Про скасування або зупинення дії рішення об`єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об`єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення.

У разі зупинення дії рішення об`єкт нагляду вживає заходів щодо усунення порушень, зазначених у рішенні про зупинення, та про результати повідомляє головному інспектору будівельного нагляду, який прийняв таке рішення.

Виходячи з наведеного, апеляційний суд вважає, що в спірному випадку відповідач при здійсненні державного архітектурно-будівельного нагляду діяв у межах повноважень, визначених Законом.

З приводу правомірності прийнятого відповідачем рішення про скасування дії паспорта прив`язки за результатами здійсненого державного архітектурно-будівельного нагляду апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції про його протиправність.

Статтею 88 Водного кодексу України встановлено, що у межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.

Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою.

У межах прибережної захисної смуги морів та навколо морських заток і лиманів встановлюється пляжна зона, ширина якої визначається залежно від ландшафтно-формуючої діяльності моря, але не менше 100 метрів від урізу води.

Користування пляжною зоною у межах прибережної захисної смуги морів та навколо морських заток і лиманів здійснюється з дотриманням вимог щодо охорони морського середовища, прибережної захисної смуги від забруднення та засмічення і вимог санітарного законодавства.

До узбережжя морів, морських заток і лиманів у межах пляжної зони забезпечується безперешкодний і безоплатний доступ громадян для загального водокористування, крім земельних ділянок, на яких розташовані гідротехнічні, гідрометричні та лінійні споруди, санаторії та інші лікувально-оздоровчі заклади, дитячі оздоровчі табори.

У разі надання права користування пляжною зоною користувачі зобов`язані забезпечити безперешкодний та безоплатний прохід вздовж берега моря, морської затоки чи лиману.

У межах населених пунктів місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування виділяються та облаштовуються пляжні зони для безперешкодного та безоплатного користування.

Статтею 89 Водного кодексу України встановлені обмеження господарської діяльності в прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах

Відповідно до вказаної норми прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

У прибережних захисних смугах уздовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах забороняється:

1) застосування стійких та сильнодіючих пестицидів;

2) влаштування полігонів побутових та промислових відходів і накопичувачів стічних вод;

3) влаштування вигрібів для накопичення господарсько-побутових стічних вод обсягом більше 1 кубічного метра на добу;

4) влаштування полів фільтрації та створення інших споруд для приймання і знезаражування рідких відходів.

У межах пляжної зони прибережних захисних смуг забороняється будівництво будь-яких споруд, крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних.

Відповідно до пп. «в» п.10.17 ДБН 360-92** «Планування та забудова міських та сільських поселень» у трикілометровій зоні узбережжя Азовського і Чорного морів забороняється будівництво: будинків, споруд і комунікацій у приморських прибережних смугах завширшки менше 100 м від урізу води, а у приморських курортних зонах за наявності пляжу - менше 100 м від його суходільної межі.

Як встановлено вище, виконавчим комітетом Приморської міської ради рішенням №5 від 17.02.2017 затверджено комплексну схему розміщення тимчасових споруд для підприємницької діяльності на предпляжній території центрального пляжу по АДРЕСА_1.

Означене рішення в установленому порядку не оскаржувалось, не скасовано, отже є чинним і підлягає застосуванню.

Положеннями статті 28 Закону № 3038-VI визначено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів». Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (ч.4 ст.28 Закону № 3038-VI).

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 затверджений Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Відповідно до п.1.3 Порядку № 244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Згідно п.1.12 Порядку № 244 при розміщенні тимчасових споруд ураховуються всі наявні планувальні обмеження, передбачені будівельними нормами.

Пунктом 2.1 Порядку № 244 визначено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1).

Відповідно до п.1.4 Порядку № 244 паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території.

Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС (п.2.2 Порядку № 244).

Згідно п.2.3 Порядку № 244 до заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним.

Приписами п.2.4 Порядку № 244 передбачено, що відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

Відповідно до п.2.6 Порядку № 244 для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів України»; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви. Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку (п.2.7, 2.10 Порядку № 244).

Згідно п.п.2.11, 2.12 Порядку № 244 паспорт прив`язки включає: схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним. Паспорт прив`язки підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

Згідно п. 2.13 Порядку № 244 при оформлені паспорта прив`язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, не передбачених законом та цим Порядком. Згідно п. 2.14 паспорт прив`язки ТС не надається за умов: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку. Ненадання паспорта прив`язки з інших підстав не допускається.

При цьому, відповідно до п. 2.27 Порядку № 224 дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.

Таким чином, з аналізу наведених правових норм слідує, що паспорт прив`язки як дозвільний документ, на підставі якого здійснюється розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, оформлює та видає відповідний орган за зверненням особи, яка бажає розмістити тимчасову споруду, з урахуванням містобудівної документації, зокрема, у відповідності місця розташування тимчасової споруди комплексній схемі розміщення тимчасових споруд.

В спірному випадку, відповідачем не доведено в установленому порядку, що розміщення тимчасових споруд позивача не відповідає комплексній схемі розміщення ТС на території Приморської міської ради, зокрема, схемі, що затверджена рішенням виконавчого комітету Приморської міської ради від №5 від 17.02.2017 і діяла на день видачі паспорту прив`язки.

Отже, оформлення позивачеві паспорта прив`язки тимчасових споруд відділом містобудування та архітектури Приморської міської ради Приморського району Запорізької області здійснено у відповідності до вимог наведеного вище Порядку № 244 та на підставі рішень виконавчого комітету Приморської міської ради від 24.03.2017 № 31 та від 21.04.2017 №72 про надання згоди позивачеві на можливість встановлення двох тимчасових споруд №6 та №7, тому апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції, що зазначені в акті перевірки від 29.08.2018 порушення не можуть бути підставою для скасування паспорту прив`язки тимчасових споруд.

Суд першої інстанції під час розгляду даної справи повно дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про задоволення позову.

Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Державної архітектурно-будівельної інспекції України залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року у справі № 280/592/19 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддя І.Ю. Добродняк

суддя Н.А. Бишевська

суддя Я.В. Семененко

Джерело: ЄДРСР 84630318
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку