open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
16.10.2023
Ухвала суду
16.10.2023
Ухвала суду
13.10.2023
Ухвала суду
11.10.2023
Ухвала суду
10.10.2023
Ухвала суду
05.10.2023
Ухвала суду
03.10.2023
Ухвала суду
02.10.2023
Ухвала суду
02.10.2023
Ухвала суду
02.10.2023
Ухвала суду
26.09.2023
Ухвала суду
26.09.2023
Ухвала суду
26.09.2023
Ухвала суду
22.08.2023
Ухвала суду
17.08.2023
Ухвала суду
03.08.2023
Ухвала суду
02.08.2023
Ухвала суду
02.08.2023
Ухвала суду
27.07.2023
Ухвала суду
27.07.2023
Ухвала суду
27.07.2023
Ухвала суду
27.07.2023
Ухвала суду
12.06.2023
Ухвала суду
05.06.2023
Ухвала суду
05.06.2023
Ухвала суду
24.05.2023
Ухвала суду
11.05.2023
Ухвала суду
11.05.2023
Ухвала суду
22.01.2020
Постанова
22.01.2020
Постанова
26.12.2019
Ухвала суду
23.12.2019
Ухвала суду
21.12.2019
Ухвала суду
02.12.2019
Ухвала суду
15.11.2019
Ухвала суду
01.11.2019
Ухвала суду
01.11.2019
Ухвала суду
05.09.2019
Рішення
05.09.2019
Рішення
13.08.2019
Ухвала суду
18.06.2019
Ухвала суду
18.06.2019
Ухвала суду
30.05.2019
Ухвала суду
10.05.2019
Ухвала суду
10.04.2019
Ухвала суду
15.03.2019
Ухвала суду
20.02.2019
Ухвала суду
17.01.2019
Ухвала суду
26.12.2018
Ухвала суду
05.12.2018
Ухвала суду
30.07.2018
Ухвала суду
04.05.2018
Ухвала суду
04.05.2018
Ухвала суду
20.04.2018
Ухвала суду
07.02.2018
Ухвала суду
07.12.2017
Ухвала суду
29.09.2017
Ухвала суду
04.09.2017
Ухвала суду
04.09.2017
Ухвала суду
04.09.2017
Ухвала суду
04.09.2017
Ухвала суду
21.10.2016
Ухвала суду
06.10.2016
Ухвала суду
26.09.2016
Ухвала суду
26.09.2016
Ухвала суду
08.09.2016
Ухвала суду
19.08.2016
Ухвала суду
11.07.2016
Ухвала суду
06.07.2016
Ухвала суду
29.06.2016
Ухвала суду
23.06.2016
Ухвала суду
17.06.2016
Ухвала суду
07.06.2016
Ухвала суду
23.05.2016
Ухвала суду
10.05.2016
Ухвала суду
04.05.2016
Ухвала суду
18.04.2016
Ухвала суду
Вправо
Справа № 402/124/16-ц
Моніторити
Ухвала суду /16.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /16.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /13.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /11.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /10.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /05.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /03.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /22.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /17.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /03.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /05.06.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /05.06.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /24.05.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /22.01.2020/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /22.01.2020/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /21.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /15.11.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /01.11.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /01.11.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Рішення /05.09.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Рішення /05.09.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /13.08.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /18.06.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /18.06.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /30.05.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /10.05.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /10.04.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /15.03.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /20.02.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /17.01.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /26.12.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /05.12.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /30.07.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.05.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.05.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /20.04.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /07.02.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /07.12.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /29.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /21.10.2016/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /06.10.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /26.09.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /26.09.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /08.09.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /19.08.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /11.07.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /06.07.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /29.06.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /23.06.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /17.06.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /07.06.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /23.05.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /10.05.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.05.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /18.04.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області
emblem
Справа № 402/124/16-ц
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /16.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /16.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /13.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /11.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /10.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /05.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /03.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.10.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.09.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /22.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /17.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /03.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.08.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /27.07.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /05.06.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /05.06.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /24.05.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /11.05.2023/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /22.01.2020/ Кропивницький апеляційний суд Постанова /22.01.2020/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /21.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /15.11.2019/ Кропивницький апеляційний суд Ухвала суду /01.11.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /01.11.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Рішення /05.09.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Рішення /05.09.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /13.08.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /18.06.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /18.06.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /30.05.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /10.05.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /10.04.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /15.03.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /20.02.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /17.01.2019/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /26.12.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /05.12.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /30.07.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.05.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.05.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /20.04.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /07.02.2018/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /07.12.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /29.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.09.2017/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /21.10.2016/ Голованівський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /06.10.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /26.09.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /26.09.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /08.09.2016/ Апеляційний суд Кіровоградської області Ухвала суду /19.08.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /11.07.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /06.07.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /29.06.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /23.06.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /17.06.2016/ Гайворонський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /07.06.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /23.05.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /10.05.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /04.05.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області Ухвала суду /18.04.2016/ Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Справа № 402/124/16-ц

Провадження № 2/386/2/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2019 року смт. Голованівськ

Голованівський районний суд Кіровоградської області в складі :

головуючого судді Гут Ю. О.

за участю:

секретаря судового засідання Корніцької Л.В.

представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Голованівськ цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_3 , відділу Держгеокадастру в Благовіщенському районі Кіровоградської області, Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, Благовіщенської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання права власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства на території Лозуватської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області та скасування державної реєстрації,

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до ОСОБА_3 , відділу Держгеокадастру в Благовіщенському районі Кіровоградської області, Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, Благовіщенської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання права власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства на території Лозуватської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області та скасування державної реєстрації.

В обгрунтування неодноразово змінених та уточнених позовних вимогах позивач вказав, що на одній із сесій Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області було прийнято рішення про надання громадянам на умовах оренди земельних ділянок з резервного фонду Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області з орендною платою 50 грн/га для введення особистого селянського господарства. В числі таких орендарів був і він та користувався такою земельною ділянкою за призначенням на правах оренди на підставі договору оренди від 04.06.2000 року Згодом такий договір оренди був подовжений за згоди Ульяновської райдержадміністрації ще на п"ять років на підставі розпорядження голови Ульяновської РДА №596-р від 12.12.2002 року і ним було укладено договір оренди №74 від 08.07.2003року до 2008 року. Земельна ділянка використовувались ним за призначенням та сплачувалась орендна плата.

Згодом Лозуватською сільською радою та Ульяновською райдержадміністрацією приймається спільне погоджене рішення про безоплатну передачу земельних ділянок наданих для введення особистого селянського господарства у власність орендарям із земель державної власності резервного фонду Лозуватської сільської ради. А згодом відбувається і спільна приватизація з видачею державних актів про право власності на такі земельні ділянки. Спільна приватизація пройшла без його участі, оскільки він не був включений до списку спільної приватизації, та не був поставлений сільською радою до відома про цю приватизацію як зацікавлена особа орендар її резервного фонду, при цьому йому на цей рахунок звичайно не було зроблено ніякої пропозиції для зміни правового статусу орендованої ним земельної ділянки, незважаючи на соціальний статус інваліда, такої уваги зі сторони місцевої влади він не відчув. Як зясувалося пізніше все це зроблено потайки від окремих осіб. Про подію приватизації він випадково дізнався через кілька років від гр. ОСОБА_4

Він почав самостійно здійснювати безоплатну приватизацію земельної ділянки наданої для введення особистого селянського господарства. Для цього звернувся з заявою спочатку за погодженням до Лозуватськад сільської ради і отримав згоду відповідно до її рішення №188 від 03.02.2006 року.

Потім неодноразово звертався з клопотаннями про безоплатну приватизацію земельної ділянки наданої йому для введення особистого селянського господарства до ОСОБА_5 райдержадміністрації в період з 2006 року по 2011 рік. Дані клопотання довгий час навіть не розглядалися в Ульяновській РДА всупереч ст.1 ЗУ "Про звернення громадян " і тому вони звичайно залишалися без відповіді, таким чином порушуючи неодноразово його гарантоване конституційне право на землю, що передбачене ст. 14 Конституції України та ст.ст. 33,80, 81, п. «в» ч.З ст. 116 Земельного Кодексу України.

Лише чергове його звернення від 30.06.2011 року до Ульяновської РДА було розглянуте і йому було надано згоду на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки площею 1,8 га для введення особистого селянського господарства з земель резервного фонду Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області, відповідно до розпорядження голови Ульяновської РДА №418-р від 03.08.2011 року. Після чого він приступив самостійно до розробки проекту землеустрою щодо відведення вільної земельної ділянки йому у власність для введення особистого селянського господарства з земель резервного фонду Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області, яка згідно Публічної Карти України немала ніяких обмежень щодо його проекту, вона не була у приватній власності і їй не було присвоєно кадастровий номер, уклавши для цього договори з відповідними землевпорядними організаціями та оплативши їх виконання загалом в сумі 2816,58 грн., тобто на суму 1900 грн. та на суму 976,58 грн. відповідно, та оплатив відповідно й інші адміністративні витрати згідно платіжних документів на 65 грн. та на 71 грн. Після погодження проекту землеустрою з усіма відповідними службами розпорядженням голови, Ульяновської РДА №657 -р від 12.12.2012 року «Про затвердження акта визначення збитків, проекту землеустрою та надання у власність земельної ділянки ОСОБА_2 , його проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки був затверджений і було дано розпорядження надати йому у власність земельну ділянку площею 1,8 га для введення особистого селянського господарства з резервного фонду Лозуватської сільської ради та було дано розпорядження відділу ДержКомЗему в Ульяновському районі внести відповідні зміни до земелькф кадастрової документації.

Він зразу приступив до встановлення меж даної земельної ділянки в натурі (на місцевості) з виготовленням відповідної технічної документації із землеустрою, щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для виготовлення державного акту ( свідоцтва ) на право власності на земельну ділянку. В натурі ( на місцевості) ним були встановлені межі даної земельної ділянки і вони були погодженні з суміжниками, що підтверджується актом встановлення та погодження меж земельної ділянки. Межові знаки в кількості 10 шт. були передані йому під охорону та на зберіганая, згідно акту передачі межових знаків на охорону та зберігання. Вказана земельна ділянка була передана йорму представником Ульяновської РДА, згідно акту про передачу та прийом земельної ділянки в натурі (на місцевості).

25.01.2013 року ним було оплачено на вимогу керівника відділу держземагенства в Ульяновського району рахунок, щодо виготовлення державного акту (свідоцтва) на право приватизації власності на земельну ділянку в сумі 65 грн., який зразу ж, в той же день, після сплати, був наданий керівнику відділу держземагенства в Ульяновського району.

З`явившись згодом за виготовленим державним актом (свідоцтвом) на право приватної власності на дану земельну ділянку для введення особистого селянського господарства, керівник відділу держземагенства в Ульяновського району в усній формі відмовив його, що у видачі державного акту (свідоцтва ) на право приватної власності на дану земельну ділянку вказав, що він не отримає згаданого документа на дану земельну ділянку через те, що право приватної власності з видачею державного акту на дану земельну ділянку надано ще три роки тому назад його односельчанці, жительці мого с.Лозувата Ульяновського району Кіровоградської області гр. ОСОБА_3 . Письмової відповіді про це від керівника відділу держземагенства він не отримав, не зважаючи на його про це зауваження.

Він у відповідності до ст.40 Конституції України , абз.6 ч.1 ст. 19 ЗУ "Про звернення громадян", став вимагати від керівника письмової відповіді з документальними підтвердженням заявлених ним фактів, однак йому в цьому було відмовлено в надані обґрунтованої і документально підтвердженої письмової відповіді.

Після цього всього він відразу почав перевіряти інформацію заявлену йому усно керівником відділу держземагенства в Ульяновського району, однак та не підтвердилась.

Сама ОСОБА_3 в усній розмові з ним повідомила його, що в неї державного акту на земельну ділянку для введення особистого селянського господарства немає. Звернувшись за цією інформацією до Реєстраційної Служби Ульяновського РУЮ заявлений даний факт власності у ОСОБА_3 знову не підтвердився. У листі-відповіді Реєстраційної Служби від 23.03.2013 року було зазначено, що право приватної власності на земельну ділянку для введення особистого селянського господарства з резервного фонду Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321 на ОСОБА_3 не реєструвалось. Тобто тоді керівник відділу держземагенства надав йому особисто недостовірну усну інформацію з метою уникнути відповідальності за протиправні та протизаконні свої дії і тому не надав йому відповіді в письмовому вигляді взагалі.

Він звернувся за роз`ясненнями до голови Ульяновської райдержадміністрації, як розпорядника земель резервного фонду Лозуватської сільської ради, зі скаргою незаконні дії керівника відділу держземагенства, але потім і сам керівник відділу держземагенства, незважаючи на його письмове звернення до нього від 10.09.2013 року, так і не надав обґрунтованої і документальної відповіді щодо такої відмови, всупереч ЗУ "Про звернення громадян", діючи таким чином протиправно та незаконно.

Таким чином після того, як йому було усно відмовлено в кадастровій реєстрації даної земельної ділянки та всупереч законного права, йому протизаконно не було надано письмової відповіді керівником відділу держземагенства, умисно і свідомо надав недостовірну інформацію про право власності на таку земельну ділянку про її власника ОСОБА_3 і при цьому його усна інформація суперечила письмовій інформації Реєстраційної служби, якою не підтверджується станом на 23 березня 2013 року право власності ОСОБА_3 на таку земельну ділянку. Такі дії керівника відділу держземагенства щодо нього є незаконними, грубо порушують його право на землю ст.ст. 14, 40 Конституції України, ст.ст. 33,80, 81, п. «в» ч.З ст. 116 Земельного кодексу України, ст.ст. 1, абз.6 ч.1 ст. 19 Закону України "Про звернення громадян", п.3, п.4 розпорядження голови Ульяновської райдержадміністрації №657 -р від 12.12.2012 року «Про затвердження акта визначення збитків,проекту землеустрою та надання у власність земельної ділянки ОСОБА_2 » і завдали значної майнової шкоди, мета таких незаконних дій керівника відділу держземагенства умисне створення йому перешкод в набутті ним законного права власності на таку земельну ділянку в інтересах ОСОБА_3 , з якою він вступив в попередню змову.

Таким чином було порушено його право власності на таку земельну ділянку для введення ОСГ, незважаючи на те, що його право власності на земельну ділянку оформлялось у повній відповідності з чинним законодавством і навіть вже були встановлені її межі в натурі (на місцевості), при цьому йому було відмовлено в кадастровій її реєстрації і в присвоєнні їй кадастрового номера з підстав, що виявляється є незаконними. Але кадастровий номер 3525584800:02:000:1321 та державний акт (свідоцтво) на право приватної власності на земельну ділянку, що відповідає основним характерним ознакам такої земельної ділянки, яка була передана йому в натурі (на місцевості), були протизаконно та протиправно зареєстровані на іншу особу ОСОБА_3 .

Істотними ознаками проекту землеустрою відведення земельної ділянки ОСОБА_3 є те, що він затверджений розпорядженням голови Ульяновської РДА №410-р від 13.08.2010 року "Про затвердження проекту землеустрою та надання у власність земельних ділянок ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , і ОСОБА_3 земельних ділянок площею 6,0га ріллі, що перебувають в резерві Лозуватської сільської ради", є те, що такий проект землеустрою розроблявся, оформлявся і був затверджений одним пунктом цього розпорядження для трьох осіб для ОСОБА_3 спільно з двома іншими особами ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , і який був виготовлений як одна спільна документальна папка паперових носіїв, що був одною єдиною спільною документальною папкою для всіх трьох осіб ОСОБА_3 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .. Всі ці троє осіб мали одну спільну документацію з спільними планами відведення їх земельних ділянок, із спільними схемами розташувань їхніх земельних ділянок, із спільними погодженнями та висновками щодо їхнього спільного проекту землеустрою та із іншими спільними нормативно-правовими актами особистого характеру.

Таким чином вони спільно втрьох намагалися зменшити свої витрати на виготовлення такої документації. Тобто всю цю спільну документацію було виготовлено як одне ціле. І розділити на них трьох всі ці їхні спільні документи без втрати цілісності такого проекту не представляється можливим, бо після такого його поділу на них трьох втрачається, як цілісність спільного проекту так і отримується недолугість його окремих трьох частин. Оскільки окремо для них всіх трьох після фізичного поділу цього спільного проекту землеустрою втрачається його цілісність, як документа, то тому втрачається ними можливість продовжувати самостійно таке оформлення своїх земельних ділянки та втрачається ними можливість отримувати свої земельні ділянки у власність. Тобто окремого у ОСОБА_3 проекту землеустрою щодо відведення їй такої земельної ділянки та технічної документації, щодо встановлення меж такої земельної ділянки в натурі (на місцевості ) для виготовлення державного акту, затверджених в законному порядку і в законний спосіб з дійсними і законними підписами посадових осіб , окремо від інших двох осіб ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , не може існувати, що є основним доводом про те, що передана ОСОБА_3 у власність така земельна ділянка суперечить затвердженому спільному проекту землеустрою ОСОБА_3 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .

Згідно затвердженого спільного проекту землеустрою, план відведення, схема та інші характерні ознаки земельної ділянки, яка була затверджена розпорядженням голови Ульяновської РДА для ОСОБА_3 , не відповідають характерним ознакам земельної ділянки з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321, що передана їй у власність . Тобто ОСОБА_3 було незаконно передано зовсім іншу земельну ділянку, не ту, що було затверджено для неї згідно спільного проекту землеустрою, а була передана саме та земельна ділянка, яка була затверджена в законному порядку і в законний спосіб для нього - ОСОБА_2 , згідного його проекту землеустрою, межі якої навіть були вже встановленні в натурі (на місцевості).

Тобто надання такої земельної ділянки у власність ОСОБА_3 є протиправним, оскільки порушує його право власності та є протизаконним, так як порушує порядок передачі такої земельної ділянки у власність ОСОБА_3 .

Таким чином ОСОБА_3 надано у власність земельну ділянку з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321 протиправно та протизаконно , оскільки дана земельна ділянка має бути надана йому у власність та її кадастрова реєстрація має бути здійсненна на його ім`я в повній відповідності до його затвердженого проекту землеустрою, його технічної документації із землеустрою, у повній відповідності з п.3 та п.4 розпорядження голови Ульяновської райдержадміністрації №657-р від 12.12.2012року «Про затвердження акта визначення збитків,проекту землеустрою та надання у власність земельної ділянки ОСОБА_2 », що не було виконано керівником відділу держземагенства в Ульяновському районі до 31 грудня 2012 року. Крім цього місцезнаходження та контури, суміжники, та інші її характерні ознаки наданої ОСОБА_3 у власність земельної ділянки з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321 співпадають з основними характерними ознаками його земельної ділянки, межі якої вже були встановленні навіть в натурі (на місцевості) відповідно до мого затвердженого проекту землеустрою та до його технічної документації із землеустрою, і тому з цих підстав має бути відмовлено ОСОБА_3 в надані та реєстрації такої земельної ділянки згідно п.4 ч.6 ст.24 ЗУ « Про Державний земельний кадастр» тому, що в додачу характерні ознаки наданої їй у власність земельної ділянки з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321 (місце розташування земельної ділянки на території згаданої сільради, розміри її меж, її контури, її суміжники і т.д.) не відповідають характерним ознакам земельної ділянки ОСОБА_3 із спільного проекту землеустрою ОСОБА_3 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 земельного масиву із трьох земельних ділянок загальною площею в 6,0 га, по 2,0 га кожному і по суті суперечить йому, який в підтвердження цього факту був затверджений одним єдиним пунктом розпорядження голови Ульяновської РДА №410-р від 13.08.2010 року «Про затвердження проекту землеустрою та надання у власність земельних ділянок ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_3 земельних ділянок площею 6,0 га ріллі, що перебувають в резерві Лозуватської сільської ради».

Згідно затвердженого спільного проекту землеустрою, ОСОБА_3 належить зовсім інша земельна ділянка, що підтверджується спільним проектом землеустрою ОСОБА_3 , ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , щодо відведення їм трьом земельного масиву із трьох земельних ділянок для введення ОСГ загальною площею в 6,0 га по 2,0 га кожному, і такий їхній спільний проект землеустрою має вигляд спільної документальної папки, яка виготовлена як одне ціле, за їх спільною згодою ОСОБА_3 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 і відповідний його екземпляр разом з відповідним екземпляром технічною документації із землеустрою має зберігатися, згідно чинного земельного законодавства у відділі ДержГеоКадастру в Ульяновському районі. На запит про надання йому для знайомлення і для викопіювань спільного проекту землеустрою та технічної документації із землеустрою ОСОБА_3 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 з метою представлення їх до суду як докази, йому було відмовлено в цьому.

Окрім цього, спільному затвердженому проекту землеустрою ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , щодо відведення згаданого земельного масиву із трьох земельних ділянок площею в 6,0 га по 2,0 га кожному, має відповідати спільна технічна документація землеустрою щодо встановлення меж в натурі (на місцевості) трьох земельних ділянок по 2,0 га кожна з загальною площею земельного масиву в 6,0 га, але всупереч цьому протиправно та протизаконно існує окрема технічна документація землеустрою ОСОБА_3 , що взагалі не відповідає і суперечить затвердженому спільному проекту землеустрою ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , при цьому при наданні у власність земельної ділянки ОСОБА_3 незаконно та протиправно були використані характерні ^ ознаки моєї земельної ділянки і технічна документація із землеустрою ОСОБА_3 по сутті є незаконною копією мого проекту землеустрою та моєї технічної документації із землеустрою, які розроблялись і виготовлялись мною окремо від ОСОБА_3 .. Тобто по сутті на кінцевому етапі надання у власність земельної ділянки з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321 відбулась незаконна заміна власника такої земельної ділянки з незаконною підміною проекту землеустрою та з незаконною підміною технічної документації із землеустрою такої ділянки на користь ОСОБА_3 та йому завдано шкоду.

Тобто існує повна не відповідність між тією земельною ділянкою ОСОБА_3 , що була затверджена для неї спільним проектом землеустрою ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , та між тією земельною , ділянкою, що була передана їй у власність з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321, що є незаконним та грубим порушенням чинного законодавства, тому з цих підстав є незаконною державна кадастрова реєстрація від 25.01.2013 року державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства в Ульяновському районі Кіровоградської області такої земельної ділянки сільськогосподарського призначення наданої у приватну власність для введення особистого селянського господарства ОСОБА_3 загальною площею 2,0 га кадастровий номер 3525584800:02:000:1321 на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області за межами населеного пункту та є незаконною державна реєстрація права власності та речових прав на земельну ділянку сільськогосподарського призначення наданої у приватну власність для введення особистого селянського господарства ОСОБА_3 загальною площею 2,0 га кадастровий номер 3525584800:02:000:1321 на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської сільської ради за межами населеного пункту від 09 квітня 2013 року номер в реєстрі 593528, що здійснена реєстраційною службою Ульяновського районного управління юстиції Кіровоградської області та суд за таких обставин зобов`язаний скасувати їх як державну кадастрову реєстрацію так і державну реєстрацію права . власності такої земельної ділянки за ОСОБА_3 ..

В 2013 році відділом держгеокадасту в Ульяновському районі незаконно і протиправно було йому відмовлено в наданні

достовірної письмової інформація про кадастрову реєстрацію земельної ділянки за ОСОБА_3 і про надання ОСОБА_3 у власність земельної ділянки з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321 без надання йому достовірної письмової відповіді про це і обґрунтованої письмової відповіді, щодо відмови у реєстрації моєї ділянки, що є умисним порушенням законодавства, на користь ОСОБА_3 та є умисним завданням йому збитків.

Оскільки в інтересах ОСОБА_3 було проведено незаконно кадастрову реєстрацію такої земельної ділянки з присвоєнням їй кадастрового номера 3525584800:02:000:1321 та було передано незаконно її у власність саме ОСОБА_3 при тому, що таку земельну ділянку ОСОБА_3 використовувала за призначенням, а йому було протиправно та протизаконно відмовлено в

набутті та реалізації мого права власності на таку земельну ділянку для введення ОСГ, то ОСОБА_3 таким чином завдавала йому значних збитків.

Просив суд визнати незаконним свідоцтво про право власності, номер 2157879 видане 09.04.2013 року ОСОБА_3 , на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку площею 2.0 га. кадастровий номер 3525584800:02:000:1321, державним реєстратором Реєстраційної служби Ульяновського районного управління юстиції Кіровоградської області, скасувати державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 1484790 від 09.04.2013 року, номер запису про право власності 593528, земельної ділянки кадастровий номер 3525584800:02:000:1321, та визнати право власності ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), на земельну ділянку сільськогосподарського призначення для введення особистого селянського господарства на території Лозуватської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області загальною площею 1,8 га надану йому у власність згідно розпорядження голови Ульяновської районної державної адміністрації Кіровоградської області №657-р від 12.12.2013 року у відповідності з затвердженим проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 у власність для введення особистого селянського господарства на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області за межами населеного пункту та у відповідності з технічною документацією із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) для виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку ОСОБА_2 для введення особистого селянського господарства на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області за межами населеного пункту.

В судовому засіданні позивач та його представник позов підтримали, просили його задовольнити.

Представник відповідача ОСОБА_3 – ОСОБА_9 В.. просила суд в позові відмовити, оскільки той є надуманим та необґрунтованим.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області всуд не зявився, надав до суду відзив на позвну заяву в якій вказав, що заперечує проти позову оскільки позовні вимоги є безпідставними та необгрунтованими, а аргументи на яких вони ґрунтуються спростовуються наступним.

Статтею 41 Конституції України передбачено, що право приватної власності

Видається ється в порядку, визначеному законом. -повідно до статті 14 Конституції України та статті 373 Цивільного кодексу і земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону. Ст. 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що відносини регулюються Конституцією України, вказаним Кодексом, а прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Частиною 2 ст.22 ЗК України визначено, що до земель сільськогосподарського призначення належать: сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища трелоги).

При цьому, п. "а" ч.З ст.22 ЗК України визначено, що землі сільсподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства,садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного господарського виробництва.

Пунктом "в" ч. З ст.116 ЗК України визначено, що безоплатна передача ділянок у власність ділянок із земель державної та комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених вказаним Кодексом.

Згідно зч. 1 ст.121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2.0 гектара.

Частиною 4 ст. 122 ЗК України передбачено, що центральний орган виконав влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його території органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою вказаної статті, у або у користування для всіх потреб.

У спірних правовідносинах, з огляду на Положення про Державну службу України, з питань геодезії, картографії та кадастру, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15 та Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затверджене Наказом Мініністеррства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 лютого 2015 року №14, таким органом є відповідач – Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

Держгеокадастр України у своїй діяльності керується Констит; законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України наказами Міністерства аграрної політики та продовольства (Мінагрополітики України), іншими актами законодавства України, доручені Президента України та Прем`єр міністра.

Позивач ОСОБА_2 , до Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області не звертався, жодних заяв чи клопотань від вказаного громадянина не надходило тому порушено порядок отримання земельне відповідно до ч. 1 ст. 118 Земельного кодексу України, а саме громадянин зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кеде-разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Рад; Автономної Республіки Крим.

Враховуючи вищевикладене Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області вважає за доцільне відмовити у задоволенн позивача.

Відповідно до положень статті 118 Земельного кодексу України і в чинній на час звернення позивача до відповідача) громадяни, зацікавленні в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обог жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає, ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень визначених статтею 122 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої з орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначен 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або дає мотивовану відмову у його наданні.

Частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України встанев відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Водночас, в абзаці 3 частини 7 статті 118 Земельного кодексу України зазначено, що у разі, якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідно до частини 9 статті 118 цього Кодексу відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Частиною 10 статті 118 Земельного кодексу України визначено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Проаналізувавши наведені норми Земельного кодексу України, слід дійти правового висновку, що ненадання відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або вмотивованої відмови у його наданні у встановлений строк не перешкоджає розробці проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, оскільки особа має право замовити розробку такого проекту самостійно.

Таким чином, дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не є рішенням, без якого не може бути реалізоване право на отримання земельної ділянки у власність. Відтак, відмова відповідного органу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, навіть якщо вона, на думку особи, є протиправною, не має наслідком порушення прав та інтересів особи, яка має намір отримати земельну ділянку.

Звертаючись до суду з позовом зобов`язати Головне Управління Держгеокадастру у Кіровоградській області надати дозвіл на виготовлення документації із землеустрою, позивач намагався усунути перешкоду у реалізац його прав, якої у дійсності немає.

Натомість, відповідно до частиною 10 статті 118 Земельного кодексу України рішенням, яке може порушити права особи і яке може бути оскаржене до суду, мс вважатися рішення про відмову органу виконавчої влади чи органу місцевог; самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотати без розгляду.

Наведені висновки щодо правильного вирішення спорів, пов`язаних із зверненням до суду фізичних осіб з позовом до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, в якому предметом позову є зобов`язання визнати протиправними дії щодо відмови у видачі дозволу чи зобов`язати видати наказ про дозвіл на виготовлення документації із землеустрою відповідають правовому висновку Верховного Суду, висловленому у постанов від 31.01.2018 у справі № 814/741/16 та постанові від 14.03.2018 року у справ №804/3703/16.

Представники відділу Держгеокадастру в Благовіщенському районі Кіровоградської області та Благовіщенської районної державної адміністрації Кіровоградської області в судове засідання не зявились.

Свідок ОСОБА_10 в судовому засіданні суду пояснив, що він з листопада 2010 по листопад 2015 року працював на посаді начальника відділу Ульяновського держземагенства Кіровоградської області.

Зазначив, що технічну документацію ОСОБА_2 на земельну ділянку він не погодив, оскільки ОСОБА_11 не було подано відовідну заяву про це. Крім цього під час занесення інформації до Державної земельної кадастрової системо ним було виявлено, що дана земельна ділянка на яку претендував ОСОБА_12 була уже виділена та зареєстрована за іншою особою.

Свідок ОСОБА_13 в судовому засіданні суду вказав, що він працює на посаді державного реєстратора відділу Головного управління Держгеокадастру у Благовіщинському районі.

В грудні 2012 та січні 2013 року були «перехідні положення» щодо оформлення земельних ділянок які надвались громадянам у власність. Вказав, що технічна документація на земельну ділянку для реєстрації подається повинна подаватись разом з його письмовою заявою про це. Однак ОСОБА_2 йому особисто вказаної технічної докунтації не надав. Вказана технічна документація із землеустрою ОСОБА_2 та його заява про це була передана йому відділом держземагенства Кіровоградської області, ким саме вже не пам`ятає. ОСОБА_14 , що у поданій заяві був відсутній підпис заявника – ОСОБА_2 .. Окрім цього було встановлено, що заявлене обмеження вже зареєстроване на вказану змельну ділянку за іншою особою, про що 07.02.2013 було винесено рішення № РВ-3500003102013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, у відповідності до якого зазначено в ньому, що Державним кадастровим реєстратором Відділ у Благовіщенському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області розглянуто заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 07.02.2013 р. (реєстраційний номер ЗВ-3500030002013) разом з доданими до неї документами та відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, з таких підстав: заявлене обмеження вже зареєстроване, про що повідомлено ОСОБА_2 , а тому у здійсненні реєстрації земельної ділянки ОСОБА_15 було відмовлено.

Суд, заслухавши позивача, представника позивача, представника відповідача Дерлі І.В. дослідивши відзив на позвну заяву Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, вивчивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що 04.06.2000 року ОСОБА_2 було укладено з Лозуваттською сільсько радою договір оренди земельної діляки площою 1,8 га., яка розташована на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області строком на 3 роки. (а.с.10-11 т.1).

08 липня 2003 року ОСОБА_2 було укладено договір №74 оренди земельної діляки площою 1,5 га., № НОМЕР_2 , з Ульяновсько районною державною адміністрацією яка розташована на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області строком на 5 років. (а.с.12-13 т.1).

03.02.2006 році ОСОБА_2 рішення 22 сесії Лозуватської сільської ради 4 скликання надано згоду на приватизацію земельної ділянки № НОМЕР_2 орієнтовною площею 1,8 га., для ведення особистого підсобного господарства із земель резервного фонду лозуватської сільської ради, як працівнику соціальної сфери. (а.с.15 т.1).

03.08.2011 року згідно до розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №418-р слідує, що ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,8 га, по угіддях: 1,8 га - рілля, за рахунок земель сільськогосподарського-призначення, що перебувають у резерві на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області, для ведення особистого селянського господарства громадянам; в місячний термін з дня прийняття даного розпорядження, укласти договір щодо умов і терміну розроблення проекту відведення земельної ділянки з ліцензійним виконавцем даних робіт та погодити в установленому законом порядку проект землеустрою, в шестимісячний термін виготовити проект землеустрою, погодити із відповідними службами та подати із висновком державної експертизи землевпорядної документації на розгляд до районної державної адміністрації для прийняття відповідного рішення, в разі невиконання вимог п.2 (в місячний термін з дня прийняття даного розпорядження, укласти договір щодо умов і терміну розроблення проекту відведення земельної ділянки з ліцензійним виконавцем даних робіт та погодити в установленому законом порядку проект землеустрою, в шестимісячний термін виготовити проект землеустрою, погодити із відповідними службами та подати із висновком державної експертизи землевпорядної документації на розгляд до районної державної адміністрації для прийняття відповідного рішення), дане розпорядження втрачає чинність, та відділу Держкомзему у Ульяновському районі внести відповідні зміни в земельно - кадастрову документацію. (а.с.16 т.1).

10.08.2011 року брижаком на виконання вимо п.2 розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №418-р, було укладено договір №63 на надання посередницьких послуг під вчас купівлі, продажу, здавання в оренду та оцінювання земельних ділянок з суб`єктом підприємницької діяльності, уповноваженого на це, укладено договір щодо замовлення та проведення науково археологічної експертизи вказаної земельної діляки, та проведено їх оплату. (а.с.17-20 т.1).

12.12.2012 року у відповідності до розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №657-р слідує, що ОСОБА_2 затверджено проект землеустрою щодо та надано у власність земельну ділянку загальною площею 1,8 га., ріллі за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що перебувають в резерві на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області, для ведення особистого сільськогосподарського господарства, а відділу Держкомзему у Ульяновському районі внести відповідні зміни до земельно - кадастрової документації (а.с.22 т.1).

14.12.2012 року уповноваженою на те комісією за участю ОСОБА_2 останньому було передано та ним прийнято земельну ділянку (в натурі), а також встановлені та погоджені міжі даної земельної ділянки, та передані на охорону та зберігання межові знаки. (а.с.23-26 т.1).

25.01.2013 року ОСОБА_2 було сплачено на рахунок відділу держземагенства в Ульяновського району 65 грн. за виготовлення йому державного акту (свідоцтва) на право приватної власності на земельну ділянку. (а.с.21 т.1).

У відповідності до відповіді Реєстраційної Служби Ульяновського РУЮ №49-04-02/06 від 23.03.2013 року вбачається, що право приватної власності на земельну ділянку для введення особистого селянського господарства з резервного фонду Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321 на ОСОБА_3 не реєструвалось.(а.с.27 т.1).

Таким чином суд приходить до висновку, що ОСОБА_2 було вчинено та виконано всі вимоги, які ставились йому для виконання ним дій, щодо отримання від уповноважених на це державою дій щодо тримання ним у власність земельної ділянки загальною площею 1,8 га., ріллі за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що перебували в резерві на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області, для ведення особистого сільськогосподарського господарства.,

Подяд з цим судом встановлено, що 21.02.2008 року згідно до розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №107-р слідує, що ОСОБА_3 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 2,0 га., ріллі їз земель резерву на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області , для ведення особистого селянського господарства громадянам; в місячний термін з дня прийняття даного розпорядження, замовити виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; в десятиденний термін після укладання договору на розробку проекту землеустрою надати заступнику голови райдержадміністрації Чемерису К.К. інформацію про термін виконання даних робіт (копія договору); в трьохмісячний термін виготовити проект землеустрою, погодити із відповідними службами та подати із висновком державної земельної експертизи на розгляд до райдержадміністрації для прийняття відповідного рішення, а в разі невиконання вимог п.2, 3, 4 даного розпорядження, районна державна адміністрація залишає за собою право визнання цього розпорядження таким, що втратило чинність. (а.с.132 т.3).

12.02.2010 року керівником апарату Ульяновської РДА Кіровоградської області виготовлено довідку №9-27/3, яку видано ОСОБА_3 з якої слідує, що розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №107-р від 21.02.20108 року «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою» щ відведення земельної ділянки за рахунок земель сільськогосподарського призначення що перебувають в резерві на території Лозуватської сільської ради, для ведення особистого селянського станом на 12.02.2012 року дійсне і не втратило чинність. (а.с.130 т.3.)

Зміст даної довідки суперечить вимогам самого розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №107-р від 21.02.20108 року, оскільки в тому чітко визначено строки: щодо замовлення виготовлення проекту землеустрою (один місяць), надання інформації про термін виконання даних робіт, з наданням копії договору, (десять днів), трьохмісячний термін виготовлення проекту землеустрою, погодження із відповідними службами та поданя із висновком державної земельної експертизи на розгляд до райдержадміністрації для прийняття відповідного рішення, та за невиконання вимог п.2, 3, 4 даного розпорядження, права РДА визнання розпорядження таким, що втратило чинність.

Зміст довідки №9-27/3, яку видано ОСОБА_3 від 12.02.2010 року, не конкретизовано оскільки вказано «для ведення особистого селянського».

Вимогами закону, посадовими обов`язками посадових осіб державних органів, не передбачено визавати дійсність чи не дійсність чинності розпоряджень керівника державного органу.

13.08.2010 року у відповідності до розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №410-р ОСОБА_3 та іншим двом особам затверджено проект землеустрою щодо відведення надано у власність земельних діляок загальною площею 6.0 га. в тому числі 2.0 га ОСОБА_3 , ріллі за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що перебувають в резерві на території Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області, для ведення особистого сільськогосподарського господарства, а відділу Держкомзему у Ульяновському районі внести відповідні зміни до земельно - кадастрової документації (а.с.133 т.3).

В акті про встановлення та погодження в натурі меж земельної ділянки гр. ОСОБА_3 , акті про здачу на збереження межових знаків ОСОБА_3 , складені відповідною на те комісією відсутня дата їх складання (а.с.131 т.3).

З технічного завдання на розробку технічної документації із землеустрою, щодо астановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 14.12.2012 року, затверджено ОСОБА_3 та погодженого директором ПП «Геопроект» ОСОБА_16 слідує, що місцем розташування земельної ділянки є Грушківська сільська рада Ульяновського району Кіровоградської орблаті, а не Лозуватська сільська рада Ульяновського району Кіровоградської орблаті. (а.с.121 т.3).

Державним реєстратором реєстраційної служби Ульяновського районного управління юстиції Кіровоградської області ОСОБА_3 09.04.2013 року видане свідоцтво про право власності, номер 2157879 на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку площею 2.0 га. кадастровий номер 3525584800:02:000:1321, та внесено рішення про держану реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 1484790 від 09.04.2013 року, номер запису про право власності 593528, земельної ділянки кадастровий номер 3525584800:02:000:1321. (а.с.161 т.1).

У відповідності до вимог ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ,(на момент виникнення правовідносин), Державна реєстрація земельної ділянки здійснювалась при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку, та державна реєстрація земельних ділянок здійснювалась за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором територіального органу центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів в містах Києві та Севастополі, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення, районі.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за

заявою : особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу

місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації

із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки

при передачі її у власність чи користування із земель державної чи

комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному

кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію,

подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої

влади з питань земельних ресурсів; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.

Заява з доданими документами надається заявником особисто чи

уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з

описом вкладення та повідомленням про вручення.

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну

реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня

реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

У разі надання відмови з підстави, визначеної абзацом другим частини шостої цієї статті, заявнику повідомляється найменування та адреса органу, до повноважень якого належить здійснення державної реєстрації земельної ділянки.

На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.

При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.

Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.

У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених в абзаці третьому цієї частини, Державний кадастровий реєстратор у десятиденний термін повідомляє про це особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельної ділянки.

Згідно до ст.41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Акти місцевих державних адміністрацій індивідуальної дії, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлено пізніший строк введення їх у дію. Ці акти доводяться до їх виконавців, а також обов`язково оприлюднюються, крім внутрішньоорганізаційних актів.

У відповідності до ст.43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та постановам Верховної Ради України, прийнятим відповідно до Конституції та законів України, актам Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

Дія актів місцевих державних адміністрацій, які відповідно до закону є регуляторними актами, або окремих положень цих актів зупиняється у разі невиконання або неоскарження у встановленому законом порядку рішень спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань державної регуляторної політики про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики.

Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Накази керівників структурних підрозділів місцевої державної адміністрації, що суперечать Конституції України, іншим актам законодавства, рішенням Конституційного Суду України та актам міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою місцевої державної адміністрації, відповідним міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади.

Відповідно до ст. 44 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», керівник апарату місцевої державної адміністрації організовує його роботу, забезпечує підготовку матеріалів на розгляд голови місцевої державної адміністрації, організовує доведення розпоряджень голови місцевої державної адміністрації до виконавців, здійснює визначені Законом України "Про державну службу" повноваження керівника державної служби в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права), відповідає за стан діловодства, обліку і звітності, виконує інші обов`язки, покладені на нього головою місцевої державної адміністрації. З цих питань керівник апарату місцевої державної адміністрації видає накази.

Таким чином довідка№9-27/3, видана 12.02.2010 року керівником апарату Ульяновської РДА Кіровоградської області, щодо дійсності розпорядження голови Ульяновської РДА Кіровоградської області №107-р від 21.02.20108 року «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою», як такого, що не втратило чинність, суд вважає нікчемною, оскільки її зміст суперечить вимогам самого розпорядження оскільки в тому чітко визначено строки: щодо замовлення виготовлення проекту землеустрою (один місяць), надання інформації про термін виконання даних робіт, з наданням копії договору, (десять днів), трьохмісячний термін виготовлення проекту землеустрою, погодження із відповідними службами та поданя із висновком державної земельної експертизи на розгляд до райдержадміністрації для прийняття відповідного рішення, та за невиконання вимог п.2, 3, 4 даного розпорядження, права РДА визнання розпорядження таким, що втратило чинність.

Вимогами закону, посадовими обов`язками посадових осіб державних органів, не передбачено визавати дійсність чи не дійсність чинності розпоряджень керівника державного органу, а тому суд вважає, що керівник апарату Ульяновської РДА вчинив дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень визначенимх законом, які є незаконними, а видана вищезазначена довідка є нікчемною.

За даних обставн суд вважає, що вчинення подальших дій відділом Держгеокадастру в Благовіщенському районі Кіровоградської області, щодо надання права приватної власності на земельну ділянку для введення особистого селянського господарства з резервного фонду Лозуватської сільської ради Ульяновського району Кіровоградської області з кадастровим номером 3525584800:02:000:1321, вчинено з порушенням, оскільки не було дотримано відповідної на те встановленої процедури, а саме на підставі достовірних, зібраних в належний сосіб для цього документів, з подальшою видачею відповідно свідоцтва та здійснення його державної реєстрації, тому в цій частині позову вимоги слід задовольнити.

Разом з тим суд вважає, що ОСОБА_2 не позбавлений можливості звернутися до уповноваженого на те органу, щодо отримання ним права приватної власності на земельну ділянку для введення особистого селянського господарства з резервного фонду Лозуватської сільської ради Благовіщенського району Кіровоградської області, згідно до отриманих ним в державних органах для відповідних документів, а отже підстав для задоволення позову в цій частині слід відмовити.

Керуючись ст.4,12,13,81,89,263-265,268 , суд –

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_2 - задовольнити частково.

Визнати незаконним свідоцтво про право власності, номер 2157879 видане 09.04.2013 року ОСОБА_3 , на об`єкт нерухомого майна - земельну ділянку площею 2.0 га. кадастровий номер 3525584800:02:000:1321, державним реєстратором Реєстраційної служби Ульяновського районного управління юстиції Кіровоградської області.

Скасувати державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 1484790 від 09.04.2013 року, номер запису про право власності 593528, земельної ділянки кадастровий номер 3525584800:02:000:1321.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Судові витрати віднести на рахунок позивача.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Кропивницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У випадку подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Повний текст рішення судом виготовлено 14.09.2019 року.

Суддя: Гут Ю. О.

Джерело: ЄДРСР 84494989
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку