open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 160/7493/19
Моніторити
Ухвала суду /29.05.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /23.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /24.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /24.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/7493/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /29.05.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2020/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /23.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /23.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /24.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /24.09.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2019 року

Справа № 160/7493/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

Верба І.О.

при секретарі судового засідання

Шурпіновій К.О.

за участю представників:

позивача відповідача

ОСОБА_1 В.В. Каціонової О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Такт» до Дніпропетровської митниці ДФС про визнання протиправною та скасування картки відмови, -

встановив:

І . ПРОЦЕДУРА

1. 05.08.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю «Такт» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Дніпропетровської митниці ДФС, в якому позивач просив суд визнати протиправним та скасувати рішення Дніпропетровської митниці ДФС відмову у прийнятті митної декларації, а саме: картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA110150/2019/00441 від 03.07.2019.

2. Ухвалою суду від 12.08.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито позовне провадження в адміністративній справі № 160/7493/19, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного провадження у судовому засіданні 05.09.2019.

3. 02.09.2019 до канцелярії суду надійшов відзив на позовну заяву.

4. 05.09.2019 до канцелярії суду від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справу у зв`язку із неможливістю прибуття представника, до якого додані підтверджуючи докази.

5. 05.09.2019 у судове засідання прибув представник позивача, протокольною ухвалою клопотання відповідача про відкладення розгляду справи задоволено, розгляд справи відкладено до 24.09.2019.

6. 23.09.2019 до канцелярії суду надійшло клопотання позивача про долучення до матеріалів справи експертного висновку із письмовими поясненнями по справі.

7. 24.09.2019 у судове засідання прибули представники сторін, позивач зазначив про відсутність необхідності надання відповіді на відзив у зв`язку із визначенням та підтвердженням правової позиції у позові на доданих доказах та письмових поясненнях. Відповідач зазначив про недопустимість наданого позивачем експертного висновку як доказу у справі.

8. У судовому засіданні представники сторін підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

9. Позивач вважає протиправною карту відмови у митному оформленні товару, оскільки відповідач безпідставно прирівняв, а не класифікував, імпортованій товар до арматури (арматурного прокату) як такий, що підлягає антидемпінговим заходам.

10. Ввезений позивачем товар за діаметром 40 мм в будь-якому випадку не підпадає під поняття катанка на яку розповсюджується рішення Комісії (діаметром до 14 мм включно), а відтак спірним є єдине питання: «Чи є імпортований товар арматурою діаметром від 6 мм до 40 мм» та чи підпадає він під дію вищевказаного Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі.

11. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі розмежувала металеві прутки за діаметром (для катанки від 5,5 мм-14 мм, а для арматури від 6 мм-40 мм включно), подальший опис товару стосується саме арматури та катанки. Якщо з рішення Міжвідомчої комісії прибрати слова «арматура» та «катанка», то це буде суперечити підставам та меті самого антидемпінгового розслідування, а також первісній редакцій рішення та мотиву внесення уточнень до опису товару.

12. Якби спірний товар був би арматурою (наприклад, для армування бетону) то він би за описом підлягав декларуванню за іншим кодом УКТ ЗЕД.

13. У митній декларації зазначені номери державних стандартів яким відповідає товар, а саме ГОСТ 4543-2016, ГОСТ 2590-2006, зазначена марка сталі 18ХГТ. А в графі 31 митної декларації щодо товару була заявлена сфера та мета використання (у сільськогосподарському машинобудуванні) для виготовлення вузлів і деталей (вали, шестерні, шпинделі) які застосовуються для виготовлення в сільськогосподарському машинобудуванні.

14. ГОСТ 2590-2006 визначає геометричні параметри та розміри прокату, товарну форму (прутки чи в бунтах (мотках). Вказаний міждержавний державний стандарт містить загальні вимоги та не відносить прокат до арматурного чи іншого, до катанки чи ні.

15. Оскільки за діаметром 40 мм спірний товар в будь-якому випадку не підпадає під критерії катанки наведеному в рішенні Міжвідомчої комісії, то не має жодного сенсу аналізувати ГОСТ 30136-94 (ИСО 8457-1-89) «Міждержавний стандарт катанка з вуглецевої сталі звичайної якості технічні умови» згідно якого до речі, катанка виготовляється з інших марок сталі, а саме: СтО, Сті, Ст2, СтЗ всіх ступенів розкислення по ГОСТ 380.

16. ДСТУ 3760:2006 (Національний стандарт України) «Прокат арматурний для залізобетонних конструкцій» який визначає що саме є арматурою (арматурним прокатом), містить інформацію про марки сталі з яких виготовляється катанка серед яких не мас марок сталі які заявив до митного оформлення позивач.

17. Згідно товарно-супровідних документів, що підтверджено висновком експерта ввезений позивачем товар має гладкий профіль. Відповідно до пункту 4.2 ДСТУ 3760:2006 з гладким профілем виготовляється тільки арматурний прокат А240, А240С (індекс С означає (свариваемая) зварювальна), а інші - з періодичним профілем. Така арматура з гладким профілем виготовляється з інших марок сталі: СтЗсп, СтЗпс, СтЗкп.

18. Ввезений позивачем товар виготовлений за ГОСТ 4543-2016, ГОСТ 2590-2006 з іншої марки сталі 18ХГТ яка не призначена для виготовлення арматури, про що до відповідача було доведено через ДФС листом Мінекономрозвитку і торгівлі України від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03.

19. Експертом митниці та відповідачем не спростовано інформацію заявлену позивачем в графі 31 митної декларації про те, що товар який був предметом експертного дослідження не є арматурою чи катанкою на які розповсюджується антидемпінгове мито впроваджене рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 28.12.2017 № АД-382/2017/4411-05 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну арматури та катанки походженням з Російської Федерації» в редакції рішення від 20.04.2018 № АД-390/2018/4411-05, відсутність можливостей у контролюючого органу не є законною підставою для відмови у митному оформленні імпортного товару та пропуску його на митну територію України для вільного використання то позивач виходячи з положень частини четвертої статті 3 МК України, пункту 4.1.4 статті 4 ПК України.

20. А за алгоритмом ідентифікації з питань: встановлення хімічного складу - вміст вуглецю експертом митниці не встановлений; за механічними характеристиками - дослідження товару експертом митниці відсутні, за марочним складом - експертом митниці не підтверджено що марка сталі 18ХГТ використовується для виготовлення арматури чи катанки за класом міцності - дослідження експертне експертом митниці не проводилося через відсутність необхідного обладнання.

21. Митним органом не було направлено відібрані зразки товару на експертне дослідження до лабораторій, які мають відповідну сферу акредитації для проведення таких досліджень відповідно до листа Мінекономрозвитку і торгівлі України від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03 з додатком на 3 арк. направленого для використання в роботі митницями ДФС.

22. Відповідач до прийняття спірного рішення та як підставу для його прийняття не отримав належні та допустимі докази того, що ввезений товар відноситься до арматурного прокату класу А240, А240С з гладким профілем (за параметрами: хімічний склад вмісту вуглецю, механічні характеристики, марочний склад та клас міцності) та іншим критеріям доведеним митницям ДФС листом Мінекономрозвитку і торгівлі України від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03.

23. Фактично, відповідач примусив позивача порушити вимоги статей 257, частини першої статті 261 МК України, порушити основні принципи та засади декларування товарів під час їх митного оформлення - виключити з графи 31 митної декларації точні відомості про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомості, необхідні для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

24. Відповідач повідомив позивача, що листом від 20.03.2019 № 9156/7/99-99-19-04- 01-17 ДФС інформувало митниці що на розгляд Міжвідомчої комісії найближчим часом буде винесено питання щодо визначення основних характеристик згідно стандартів по яких ДФС зможе ідентифікувати товар, який є об`єктом антидемпінгових заходів. Це свідчить про те, що відповідач до внесення змін до рішення міжвідомчої комісії не може ідентифікувати товар, оскільки на думку відповідача наведених в рішенні Міжвідомчої комісії в редакції рішення від 20.04.2018 № АД-390/2018/4411-05 критеріїв на думку ДФС не достатньо. Вказане рішення є нормативно-правовим актом.

25. Тобто, відповідач згодний що нормативно-правовий акт має недолік який полягає у можливості його подвійного тлумачення через відсутність чітких технічних критеріїв (посилання на державні та інші технічні стандарти), а відтак мова йдеться про якість акту законодавства.

26. Доведення того, що товар має невірний опис, а заявлені характеристики товару (сфера застосування, номери ГОСТів, найменування товару (не арматура та не катанка) можливо не відповідають заявленим у митній декларації даним є предметом досліджень згідно питань поставлених відповідачем перед експертом митниці, покладається саме на відповідача оскільки саме він здійснює митний контроль за товарами які переміщуються через митний кордон України та зобов`язаний перевіряти та для цілей справляння антидемпінгового мита класифікувати товари за доведеним ДФС критеріями з метою підтвердження чи спростування того, що товари відносяться чи не відносяться до арматури або катанки.

27. Виходячи із змісту самої картки відмови не зрозуміло ким само не підтверджено (декларантом чи експертом митниці) те, що товар не є арматурою (арматурним прокатом) або катанкою, а у висновку експерта митниці відсутні дані про застосування ним алгоритму ідентифікації доведеним листом Мінекономрозвитку від 22.08.2018 М4413-06/37204-03 за параметрами: хімічним складом, механічними характеристиками, геометричними параметрами, марочним складом, класом міцності та його результати.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

28. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що оскаржувана картка відмови складена у суворій відповідності до вимог статті 256 МК України, а саме: зазначені причини відмови та наведені вичерпні роз`яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Зазначене рішення містить інформацію про порядок його оскарження.

29. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі, керуючись статтею 37 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту», прийняла рішення від 20.04.2018 № АД-390/2018/4411-05, про внесення зміни до Рішення Комісії від 28.12.2017 № АД-382/2017/4411-05 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну арматури та катанки походженням з Російської Федерації», яким викладено опис товару у новій редакції, та вказаному опису відповідає заявлений до митного оформлення товар.

30. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі своїм рішенням № АД-390/2018/4411-05 надала уточнення щодо поняття «арматурний прокат та катанка», не розмежовуючи їх в окремі категорії та галузь промислового використання.

31. У своїх листах від 27.02.2019 № 4413-06/8443-07 та від 12.03.2019 № 4413-06/10508-07 Мінекономрозвитку, на які посилається позивач, чітко зазначило, що для визначення товару як такого, до якого застосовується антидемпінгове мито, товар повинен підпадати під обидва критерії класифікації, а саме опис товару та код УКТЗЕД.

32. Як вбачається з опису задекларованих до митного оформлення товарів, дані товари є: прутками гарячекатаними з вуглецевої сталі, які мають суцільний круглий поперечний переріз за всією довжиною та які задекларовані згідно з УКТЗЕД за кодом 7228 30 69 00, а відтак опис товарів та коди УКТЗЕД повністю відповідають опису товару походженням з Російської Федерації до яких застосовані остаточні антидемпінгові заходи.

33. Рішення Комісії не містять посилань на ГОСТи, ДСТУ, ТУ, ІБО, марки сталі, цільове використання товару.

34. У листах Мінекономрозвитку, на які посилається позивач, також не має жодних посилань на ГОСТи та стандарти виробництва. Відсутні посилання на ГОСТи і в описах товарної позиції 7214.

35. До товарної позиції 7228 УКТЗЕД відносяться інші прутки та бруски з інших легованих сталей.

36. Таким чином, до внесення змін до рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі стосовно визначення основних характеристик товару за державними стандартами, Дніпропетровська митниця ДФС керується виключно Рішеннями Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 28.12.2017 № АД-382/2017/4411-05 та від 20.04.2018 № АД-390/2018/4411-05.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

37. Товариство з обмеженою відповідальністю «Такт» є суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності.

38. Акціонерне товариство Металлоторг» (Росія) здійснило на адресу позивача поставку товару (сортовий металопрокат) походженням Російська Федерація, на виконання зовнішньоекономічного контракту № 2ЭК21 від 21.02.2019, специфікація № 5 від 23.05.2019 (а.с.32-39).

39. До митного оформлення Дніпропетровській митниці ДФС позивачем був заявлений вказаний товар шляхом електронного декларування (електронна митна декларація № UA110150/2019/224060 від 27.05.2019 за кодом згідно УКТЗЕД 7228306900, за описом (а.с.26-27):

- Товар 1. Чорні метали. Прутки з легованої сталі без подальшого оброблення, гарячекатані, круглого поперечного перерізу, діаметром менш як 80 мм, без вм`ятин, ребер, канавок і інших рельєфів на поверхні, не являються арматурним прокатом або катанкою, прутки використовуються для виготовлення узлів і деталей (валів, шестерен, шпинделів), які застосовуються в сільгоспмашинобудуванні, ГОСТ 4543-71, ГОСТ 2590-2006, марка сталі 18ХГТ, розмір круг 40,0 мм - 3,075 тн, хімічний склад: С-0,21%; Sі-0,27%; Мn-0,98%; Р-0,010%; S-0,007%; Сr-1,13%; Ni-0,03%; Сu-0,2%; Ті-0,047%; Мо-0,006%; V-0,007; W-0,002%; N-0,008%. Виробник: АТ «Оскольский електрометалургійний комбінат», торговельна марка «Меttalloinvest ОЕМК».

40. Декларантом до митної декларації надано сертифікат якості від 29.04.2019 № 0663316, згідно якого (а.с.38):

- країна виробник: Російська Федерація»;

- матеріал: 18ХГТ;

- форма: кругла;

- розмір: 40 мм;

- умови поставки: ГОСТ 4543-2016;

- точність виготовлення прокату: В1;

- номер стандарту на сортамент: ГОСТ 2590-2006;

- група якості поверхні: 2ПГ;

- хімічний склад: С-0,21%; Sі-0,27%; Мn-0,98%; Р-0,010%; S-0,007%; Сr-1,13%; Ni-0,03%; Сu-0,2%; Ті-0,047%; Мо-0,006%; V-0,007; W-0,002%; N-0,008%.

41. 27.05.2019 складено акт №/2019/224060 про взяття проб (зразків) товарів з метою встановлення характеристик товару визначальних для однозначної кваліфікації товару згідно УКТ ЗЕД (а.с.42).

42. За результатами лабораторного дослідження зразків товару проведеного Дніпропетровським відділом з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС був складений висновок № 142008200-0996 від 05.06.2019, відповідно до пункту 10 висновку завданням для дослідження (аналізу, експертизи) є (а.с.43-46):

- провести ідентифікацію товару та визначити відповідність чи невідповідність опису товару у графі 31 ВМД;

- визначити зовнішній вигляд та діаметр виробу;

- визначити хімічний склад товару (легована чи нелегована сталь);

- визначити належність товару до арматурного прокату чи катанки;

- у випадку виявлення невідповідностей характеристик зразків заявленому коду, визначити інші відомості, необхідні для класифікації товару;

- у разі виявлення істотних обставин, з приводу яких не було поставлено запитань, включити їх до висновку.

43. Пунктом 12 висновку № 142008200-0996 від 05.06.2019 наведено наступне:

- надана на дослідження проба товару, заявлена в графі 31 МД як «Чорні метали. Прутки з легованої сталі без подальшого оброблення, гарячекатані, круглого поперечного перерізу, діаметром менш як 80 мм, без вм`ятин, ребер, канавок і інших рельєфів на поверхні, не являються арматурним прокатом або катанкою, прутки використовуються для виготовлення узлів і деталей (валів, шестерен, шпинделів), які застосовуються в сільгоспмашинобудуванні, ГОСТ 4543-71, ГОСТ 2590-2006, марка сталі 18ХГТ, розмір круг 40,0 мм…» за визначеними показниками ідентифікована як пруток круглого поперечного перерізу із сталі легованої, іншої, діаметром менш як 80 мм. Вміст вуглецю не визначався із-за відсутності необхідного обладнання;

- визначений в результаті дослідження якісний хімічний склад не суперечить зазначеному у графі 31 МД;

- встановлення відповідності проб товару до прокату арматурного відповідно до ДСТУ 3760:2006 «Прокат арматурний для залізобетонних конструкцій. Загальні технічні умови» на цей час у ДПМЕ ДФС не видається можливим у зв`язку з відсутністю необхідного обладнання для дослідження механічних властивостей.

44. 03.07.2019 позивачем надано до митного оформлення митну декларацію типу ІМ 40 ДТ №110150/2019/229038, у графі 31 заявлено відомості про товар аналогічно графі 31 ЕМД № UA 110150/2019/224060 (а.с.28-29).

45. У графі 47 зазначеної декларації декларантом заявлено надмірність суми сплаченого антидемпінгового мита у розмірі 9 510,65 грн як такого, що підлягає поверненню (спосіб платежу 99).

46. Оскаржуваною карткою відмови в прийнятті вказаної митної декларації, митному оформленні випуску товарів № UA110150/2019/00441 від 03.07.2019, за результатами перевірки митної декларації, та інших документів, поданих 03.07.2019 декларантом ТОВ «Такт», митницею повідомлено про відмову у митному оформленні (випуску) товарів, з причин (а.с.23-24):

- декларантом порушено вимоги статті 266 пункт 1.4 МК України в частині сплати митних платежів, а саме не сплачено антидемпінгове мито по товару № 1. Відповідно до статті 16 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення № АД-382/2017/4411-05 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну арматури та катанки походженням з Російської Федерації», згідно з яким вирішила застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита у розмірі 15,21%;

- заявлений Вами опис товару у графі 31 ЕМД в частині - «не являються арматурним прокатом або катанкою», в порушення вимог статті 44 ПК України не підтверджено документально;

- за результатами перевірки наданих товаросупровідних документів за алгоритмом ідентифікації доведеним листом Мінекономрозвитку від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03 за параметрами: хімічним складом, механічними характеристиками, геометричними параметрами, марочним складом, класом міцності, не підтверджено, що задекларований товар не є об`єктом антидемпінгового розслідування та заходів.

47. 03.07.2019 позивачем надано до митного оформлення митну декларацію типу ІМ 40 ДТ №/2019/229078, у графі 31 заявлено відомості про товар без зазначення «не являються арматурним прокатом або катанкою» (а.с.30-31). За вказаною МД здійснено митне оформлення, товар випущено у вільний обіг.

лист Мінекономрозвитку від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03 (а.с.57-61)

48. Мінекономрозвитку направило до ДФС України лист від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03 «Стосовно роз`яснень застосування антидемпінгових заходів», згідно якого 10.07.2018 в Мінекономрозвитку відбулась нарада за участю представників ДФСУ, імпортерів та національного товаровиробника ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг».

49. В ході наради представники підприємств-імпортерів зазначили, що імпортують товар, який регулюється ДСТУ 4738:2007 (ГОСТ 2590:2006), відноситься до сортового прокату (гарячекатаного прокату із вуглецевої сталі круглого профілю) не є арматурою чи катанкою і відповідно не є об`єктом застосування остаточних антидемпінгових заходів. При цьому під час розмитнення такого товару, який також класифікується за кодами УКТЗЕД, наведеними у рішенні Комісії про застосування антидемпінгових заходів, митні органи стягують антидемпінгове мито.

50. Представники національного товаровиробника підтримали позицію підприємств, що об`єктом антидемпінгового розслідування та заходів є саме арматура та катанка. Інші прутки, що за своїми ознаками не є арматурою та катанкою, не є об`єктом застосування заходів. Водночас, слід забезпечувати достатній контроль для уникнення обходу діючих заходів.

51. У свою чергу представники ДФСУ повідомили, що існує технічна та методологічна проблема ідентифікації митними органами гладкої арматури, катанки та сортового прокату.

52. ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» листом від 16.08.2018 надав вичерпні роз`яснення щодо алгоритму ідентифікації арматури, катанки та сортового прокату (додається). Направляється для використання в роботі.

додаток до листа Мінекономрозвитку від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03 (а.с.59-60)

53. ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» листом «Щодо дії антидемпінгових заходів стосовно імпорту в Україну арматури та катанки походження з Російської Федерації», зареєстрованим у Мінекономрозвитку 17.08.2018 за вх. № 07/57750-18 повідомило, що для встановлення того, чи є товар арматурою, катанкою чи прокатом сортовим сталевим гарячекатаним круглим необхідно проводити дослідження за такими основними параметрами:

- хімічним складом;

- механічними характеристиками;

- геометричними параметрами;

- марочним складом;

- класом міцності.

54. Найпоширеніші стандарти за якими виробляються:

- арматура: ДСТУ 3760:6006 (Україна); ГОСТ 5781-82, 10884-94 (міждержавний стандарти); ГОСТ 34028-2016 (РФ);

- прокат сортовий сталевий гарячекатаний круглий: ДСТУ 3684-98, 4738:2007, 4484:5005; ГОСТ 2590-2006, 535-2005; 1050-88, 14959-79.

55. ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» налогошує у листі від 16.08.2018 на необхідності дослідження всіх вищенаведених параметрів. У випадку дослідження лише деяких із них неможливо точно встановити, чи буде товар відноситися до арматури, катанки або круглого прокату. Відповідно, необхідно комплексне дослідження всіх вищенаведених характеристик для точності ідентифікації товару.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

56. Відповідно до пункту 4 частини другої статті 271 МК України антидемпінгове мито застосовується в Україні як особливий вид мита.

57. Згідно частини четвертої статті 275 МК України антидемпінгове мито встановлюється відповідно до Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» у разі ввезення на митну територію України товарів, які є об`єктом демпінгу, що заподіює шкоду або створює загрозу заподіяння шкоди національному товаровиробнику.

58. Пунктом 1 частини першої статті 289 МК України моментом виникнення обов`язку із сплати митних платежів визначено момент фактичного ввезення товарів на митну територію України.

59. За змістом пункту 2 статті 1 Закону України «Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту» від 22.12.1998 № 330-XIV (далі – Закон № 330-XIV) антидемпінгове мито (попереднє або остаточне) - особливий вид мита, що справляється у разі ввезення на митну територію країни імпорту товару, який є об`єктом застосування антидемпінгових заходів (попередніх або остаточних).

60. Законом № 330-XIV регламентовано статус і повноваження Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія), за змістом частини п`ятої статті 5 якого Комісія у межах своєї компетенції приймає рішення, організовує та контролює їх виконання. Акти Комісії, зокрема щодо проведення антидемпінгового розслідування та застосування антидемпінгових заходів, є обов`язковими для виконання.

61. Частиною першою статті 28 Закону № 330-XIV встановлено, що попереднє або остаточне антидемпінгове мито справляється за ставкою і на умовах, встановлених у відповідному рішенні Комісії про застосування антидемпінгових заходів.

62. 28.12.2017 Комісія розглянула подані Міністерством економічного розвитку і торгівлі України матеріали про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну арматури та катанки походженням з Російської Федерації. За результатами такого розгляду Комісія зробила позитивний висновок та відповідно до статті 16 Закону прийняла рішення № АД-382/2017/4411-05, згідно з яким вирішила застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації, що має такий опис: арматурний прокат (арматура) діаметром від 6 до 40 мм (включно) та катанка діаметром від 5,5 до 14 мм (включно), що класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодами 7213 10 00 00, 7213 91 10 00, 7213 91 20 00, 7213 91 41 00, 7213 91 49 00, 7213 91 70 00, 7213 91 90 00, 7213 99 10 00, 7213 99 90 00, 7214 20 00 00, 7214 99 10 00, 7214 99 39 00, 7214 99 50 00, 7214 99 79 00, 7214 99 95 00, 7227 20 00 00, 7227 90 10 00, 7227 90 50 00, 7227 90 95 00, 7228 20 91 00, 7228 20 99 00, 7228 30 20 00, 7228 30 69 00, 7228 30 89 00.

63. Згідно з рішенням Комісії №АД-382/2017/4411-05 остаточні антидемпінгові заходи застосовуються строком на п`ять років. Остаточні антидемпінгові заходи застосовуються шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита щодо імпорту в Україну товару, опис якого зазначено вище, з Російської Федерації у розмірі 15,21 %.

64. Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 02 січня 2018 року № 68/7/99-99-19-04-01-17 остаточне антидемпінгове мито справляється органами доходів і зборів (митницями) України відповідно до опису товару та незалежно від сплати інших податків і зборів (обов`язкових платежів) через 60 днів з дня опублікування повідомлення про прийняте рішення (тобто з 28.02.2018).

65. 20.04.2018 за результатами розгляду Комісією звернень від суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності щодо адміністрування антидемпінгового мита та надання роз`яснень опису товару, який має бути об`єктом застосування остаточних антидемпінгових заходів, до рішення Комісії №АД-382/2017/4411-05 внесено зміни в частині опису товару, зокрема пункт 1 рішення Комісії від 28.12.2017 викладено в такій редакції:

« 1. Застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації, що має такий опис:

арматурний прокат (арматура) діаметром від 6 до 40 мм (включно) та катанка діаметром від 5,5 до 14 мм (включно), а саме: прутки гарячекатані (у тому числі й прутки, що отримані гарячим волочінням та гарячим пресуванням), які мають однаковий (у тому числі й періодичний) суцільний круглий поперечний переріз за всією довжиною, з вуглецевої та інших легованих сталей, у тому числі укладені в бунти чи розрізані на відрізки, що можуть мати вм`ятини, ребра, канавки або інші рельєфи, створені під час прокатування з подальшою обробкою чи без неї (за винятком прутків з автоматної, швидкорізальної та інструментальної сталі, кованих, холодного деформування або оброблення у холодному стані та кутиків, фасонних та спеціальних профілів з легованої сталі, порожнистих прутків та брусків для буріння), що можуть класифікуватися згідно з УКТЗЕД за кодами 7213 10 00 00, 7213 91 10 00, 7213 91 20 00, 7213 91 41 00, 7213 91 49 00, 7213 91 70 00, 7213 91 90 00, 7213 99 10 00, 7213 99 90 00, 7214 20 00 00, 7214 99 10 00, 7214 99 39 00, 7214 99 50 00, 7214 99 79 00, 7214 99 95 00, 7227 20 00 00, 7227 90 10 00, 7227 90 50 00, 7227 90 95 00, 7228 20 91 00, 7228 20 99 00, 7228 30 20 00, 7228 30 69 00, 7228 30 89 00».

VІ. ОЦІНКА СУДУ

66. Антидемпінгове мито нараховується на підставі рішення Комісії, а об`єктом його справляння є товар, що відповідає опису згідно з таким рішенням.

67. Для визначення того, чи є спірний товар (операції з імпорту) об`єктом застосування антидемпінгових заходів належить встановити наявність наступних умов: 1) походження з Російської Федерації; 2) товар згідно кодів УКТ ЗЕД за переліком згідно рішення Комісії №АД-382/2017/4411-05; 3) товар, що за описом являє арматурний прокат (арматура) діаметром від 6 до 40 мм (включно) та катанку діаметром від 5,5 до 14 мм (включно).

68. Обставиною, що має вирішальне значення для розгляду справи по суті є визначення чи відноситься заявлений декларантом до митного оформлення товар до арматури, ввезення якої врегульовано антидемпінговими заходами.

69. Доводи відповідача про те, що для застосування антидемпінгового мита достатньо товарної класифікації за кодом УКТЗЕД та описом товару згідно рішення Комісії є необґрунтованими, оскільки рішення Комісії про застосування остаточних антидемпінгових заходів приймається в результаті проведення відповідно до процедур, визначених Законом № 330, антидемпінгового розслідування відносно товару, який є об`єктом відповідного розслідування (пункт 27 частини першої статті 1 Закону).

70. Ініціювання такого розслідування відбувається шляхом подання в порядку статті 12 Закону № 330 скарги національним товаровиробником, з обов`язковим зазначенням товару, (включаючи його повний опис), про який стверджується, що він є об`єктом демпінгу.

71. Рішення Комісії прийняте відносно конкретно визначеного товару, опис якого наведено в рішенні і який може класифікуватись за визначеними в ньому кодами УКТ ЗЕД.

72. Зазначене не означає, що всі товари, які класифікуються за кодами УКТ ЗЕД за переліком згідно рішення Комісії, є об`єктами антидемпінгових заходів, що суперечило б суті і змісту антидемпінгових процедур і заходів.

73. Дані УКТ ЗЕД включно з описом і примітками застосовуються виключно для цілей класифікації товару. Тобто при визначенні того, чи є товар демпінговим, недостатньо застосовувати опис товару за УКТ ЗЕД.

74. Опис конкретної продукції вимоги щодо якісних характеристик, хімічного складу, призначення і сфер використання окремих видів продукції тощо визначаються нормативними документами (державними і міждержавними стандартами), затвердженими у встановленому законодавством порядку, положення яких дозволяють оцінити відповідність об`єктів стандартизації своєму призначенню.

75. В судовому засіданні встановлено, та не заперечується сторонами, що ввезений товар вироблений у Російській Федерації.

76. Декларантом визначено наступний опис товару: «Чорні метали. Прутки з легованої сталі без подальшого оброблення, гарячекатані, круглого поперечного перерізу, діаметром менш як 80 мм, без вм`ятин, ребер, канавок і інших рельєфів на поверхні, не являються арматурним прокатом або катанкою, прутки використовуються для виготовлення узлів і деталей (валів, шестерен, шпинделів), які застосовуються в сільгоспмашинобудуванні, ГОСТ 4543-71, ГОСТ 2590-2006, марка сталі 18ХГТ, розмір круг 40,0 мм - 3,075 тн, хімічний склад: С-0,21%; Sі-0,27%; Мn-0,98%; Р-0,010%; S-0,007%; Сr-1,13%; Ni-0,03%; Сu-0,2%; Ті-0,047%; Мо-0,006%; V-0,007; W-0,002%; N-0,008%. Виробник: АТ «Оскольский електрометалургійний комбінат», торговельна марка «Меttalloinvest ОЕМК».

77. Опис товару, щодо якого застосовані остаточні антидемпінгові заходи є наступним: арматурний прокат (арматура) діаметром від 6 до 40 мм (включно) та катанка діаметром від 5,5 до 14 мм (включно), а саме: прутки гарячекатані (у тому числі й прутки, що отримані гарячим волочінням та гарячим пресуванням), які мають однаковий (у тому числі й періодичний) суцільний круглий поперечний переріз за всією довжиною, з вуглецевої та інших легованих сталей, у тому числі укладені в бунти чи розрізані на відрізки, що можуть мати вм`ятини, ребра, канавки або інші рельєфи, створені під час прокатування з подальшою обробкою чи без неї (за винятком прутків з автоматної, швидкорізальної та інструментальної сталі, кованих, холодного деформування або оброблення у холодному стані та кутиків, фасонних та спеціальних профілів з легованої сталі, порожнистих прутків та брусків для буріння).

78. На винятки із наведеного опису сторони не посилаються.

79. Остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації застосовані щодо товару, що може класифікуватися згідно з УКТЗЕД, зокрема за кодом 7228306900.

80. Декларантом в митних деклараціях визначено код за УКТ ЗЕД 7228306900.

81. Експертним висновком митного органу № 142008200-0996 від 05.06.2019 мала бути надана відповідь на питання, зокрема, щодо належності товару до арматурного прокату чи катанки та визначено відповідність чи невідповідність опису товару у графі 31 ВМД.

82. Однак, на питання щодо належності товару до арматурного прокату чи катанки експертний висновок не відповів, зазначаючи: що за визначеними показниками товар ідентифікований як пруток круглого поперечного перерізу із сталі легованої, іншої, діаметром менш як 80 мм; встановлення відповідності проб товару до прокату арматурного відповідно до ДСТУ 3760:2006 «Прокат арматурний для залізобетонних конструкцій. Загальні технічні умови» на цей час у ДПМЕ ДФС не видається можливим у зв`язку з відсутністю необхідного обладнання для дослідження механічних властивостей.

83. Таким чином, експертним висновком митниці не підтверджено, що товар є прокатом арматурним згідно ДСТУ 3760:2006 «Прокат арматурний для залізобетонних конструкцій. Загальні технічні умови».

84. З листа лист Мінекономрозвитку від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03 вбачається, що митні органи визнають наявність технічної та методологічної проблеми ідентифікації митними органами гладкої арматури, катанки та сортового прокату.

85. При цьому вирішальним для віднесення товару до такого, що підлягає антидемпінговим заходам, належить враховувати хімічний склад, механічні характеристики, геометричні параметри, марочний склад, клас міцності.

86. Вказані характеристики визначені у сертифікаті якості від 29.04.2019 № 0663316 (а.с.38), наданого митниці при митному оформленні, в якому зазначено, що товар виготовлений згідно ГОСТ 4543-71 та ГОСТ 2590-2006, а саме як прокат сортовий сталевий круглий гарячекатаний (марка сталі 18ХГТ, розмір 40 мм).

87. ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» у листі від 16.08.2018, який є додатком до листа Мінекономрозвитку від 22.08.2018 № 4413-06/37204-03, самостійно відокремив виготовлення товару, який за його заявою обтяжено антидемпінговими заходами (а.с.59-60). Зокрема, визначив арматуру за ДСТУ 3760:6006 (Україна) (підпадає під антидемпінгові заходи) та прокат сортовий сталевий гарячекатаний круглий за ГОСТ 2590-2006 (не підпадає під антидемпінгові заходи).

88. Таким чином, митним органом не доведено, що спірний товар за його характеристиками, встановленими експертом митниці, сертифікатом якості товару відноситься до арматури, у тому числі за ДСТУ 3760-2006, що є об`єктом антидемпінгових заходів.

89. Застосована правова позиція відповідає правовим висновкам Верховного Суду, висловленим у постанові від 02.10.2018 у справі № 804/2304/18.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

90. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позову та його задоволення, у зв`язку із чим присуджує на користь позивача понесені витрати на сплату судового збору.

91. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Такт» (код ЄДРПОУ 21858879; вул. Героїв Крут, 16-а, м. Дніпро, 49005) до Дніпропетровської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39421732; вул. Княгині Ольги, 22, м. Дніпро, 49033) про визнання протиправною та скасування картки відмови - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA110150/2019/00441 від 03.07.2019, складену Дніпропетровською митницею ДФС.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Такт» за рахунок бюджетних асигнувань Дніпропетровської митниці ДФС понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 1 921 грн.

4. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

5. Повне рішення складено 25.09.2019.

Суддя

І.О. Верба

Джерело: ЄДРСР 84488326
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку