open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/10728/18
Моніторити
Постанова /10.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /06.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/10728/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /10.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /06.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 826/10728/18 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Чаку Є.В.,

суддів: Сорочка Є.О., Літвіної Н.М.

за участю секретаря Муханькової Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційні скарги ОСОБА_1 та Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 травня 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комісії з питань призначення виплат грошової компенсації членам сімей загиблих, осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежніть, суверенітет, територіальну цілісність України в Оболонському районі міста Києва, Голови Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації Цибульщака Олександра Леонідовича про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Комісії з питань призначення виплат грошової компенсації членам сімей загиблих, осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежніть, суверенітет, територіальну цілісність України в Оболонському районі міста Києва (далі - відповідач 1, Комісія), Голови Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації Цибульщака Олександра Леонідовича (далі - відповідач 2) про визнання протиправними дії Комісії щодо прийняття 15.06.2018 року рішення про відмову ОСОБА_1 в призначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 280 від 18.04.2018 року та скасування такого рішення, як незаконного; зобов`язання відповідача 1 призначити ОСОБА_1 , з урахуванням її малолітньої дитини, грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 280 від 18.04.2018 року; зобов`язання відповідача 1 подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення; визнання протиправними дії відповідача 2 щодо затвердження рішення відповідача 1, та зобов`язання утриматися від таких дій, встановивши відсутність компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 травня 2019 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії від 15.06.2018 року про відмову ОСОБА_1 в призначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 280 від 18.04.2018 року. Зобов`язано Комісію повторно розглянути питання про призначення ОСОБА_1 з урахуванням її малолітньої дитини, грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 280 від 18.04.2018 року, з урахуванням висновків суду, щодо дискреційних повноважень. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись частково з таким судовим рішенням, позивачка подала апеляційну скаргу, в якій просить змінити рішення суду першої інстанції, зобов`язавши Комісію призначити ОСОБА_1 з урахуванням її малолітньої дитини, грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 280 від 18.04.2018 року. В обґрунтування скарги позивачка зазначила, що суд першої інстанції, відмовивши у задоволенні вимоги про зобов`язання відповідача 1 саме призначити грошову компенсацію, не вірно визначивши повноваження відповідача 1 як дискреційні, не в повній мірі захистив її порушені права.

Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції також подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог ОСОБА_1 та ухвалити в цій частині нове судове рішення про відмову у задоволенні позову. В іншій частині апелянт просив залишити рішення суду першої інстанції без змін. На думку апелянта, рішення суду першої інстанції частково прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В обґрунтування скарги апелянт зазначив, що позивачка в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м.Києва не менше як один рік не перебуває, а також взята на квартирний облік не у відповідності до Порядку №280. Вказані обставини є невідповідністю у документах, що і слугувало підставою для прийняття Комісією оскаржуваного рішення.

У відзиві на апеляційну скаргу ОСОБА_1 зазначила, що суд першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення повно, всебічно та об`єктивно з`ясував обставини справи, правильно застосував норми матеріального та процесуального права, а тому рішення в частині задоволених позовних вимог є законним та обґрунтованим.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши доводи апеляційних скарг, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга відповідача 1 підлягає задоволенню, апеляційна скарга позивача підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду підлягає скасуванню, з наступних підстав.

Згідно наявної у матеріалах справи копії посвідчення серії НОМЕР_1 від 04.04.2016 року ОСОБА_1 є учасником бойових дій (а.с.25).

Також у матеріалах справи наявна копія довідки від 10.05.2018 року № А-12983, з якої вбачається, що майор поліції ОСОБА_1 в період з 12.11.2014 року по 07.11.2015 року та з 07.11.2015 року по 09.10.2017 року безпосередньо брала участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України на ділянці відповідальності Луганського прикордонного загону на території Луганської області.

Згідно довідки № 3251007983 від 05.01.2018 року ОСОБА_1 є внутрішньо переміщеною особою. У вказаній довідці зазначено, що зареєстроване місце проживання ОСОБА_1 з 10.08.2014 року є: АДРЕСА_1 .(а.с. 27)

Водночас у матеріалах справи також міститься довідка форми № 3 від 24.11.2017 року, у якій зазначеною, що гр. ОСОБА_1 зареєстрована у м . Києві з 15.11.2017 по АДРЕСА_4 (юридична адреса).

27.12.2017 року Оболонською районною в місті Києві державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 792 "Про прийняття громадян на квартирний облік для надання жилого приміщення, внесення змін до облікових справ та зняття з квартирного обліку", яким було вирішено прийняти на квартирний облік за місцем проживання гр. ОСОБА_1 , яка зареєстрована з 2017 року за адресою: АДРЕСА_4 . Підстава: проживання в гуртожитку. Категорія обліку: учасник бойових дій, залучені до антитерористичної операції. Порядок забезпечення житлом: першочерговий.

Згідно Довідки № 776 від 27.12.2017 року, гр. ОСОБА_1 перебуває на квартирному обліку у Оболонському районі м. Києва з 27.12.2017 року.

13.06.2018 року ОСОБА_1 звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Оболонської районної в м. Києві адміністрації з заявою щодо надання їй грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України відповідно вимог постанови КМУ № 280 від 18.04.2018 року.

Рішенням Комісії від 15.06.2018 року відмовлено позивачці в призначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо перемішених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України. Підставою для прийняття вказаного рішення стали невідповідність в документах, що посвідчують внутрішньо переміщену особу, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також те, що заявниця не перебуває на квартирному обліку в Оболонському районі міста Києва як внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Вважаючи дії відповідачів щодо відмови у наданні грошової компенсації протиправними, позивачка звернулася до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку виниклим правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Внутрішньо переміщеною особою у розумінні статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20.10.2014 р. № 1706-VII (далі - Закон № 1706-VII) є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Відповідно до частин 2, 3 статті 7 Закону № 1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Громадянин пенсійного віку, особа з інвалідністю, дитина-інвалід та інша особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, яких зареєстровано внутрішньо переміщеними особами, мають право на отримання соціальних послуг відповідно до законодавства України за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи.

Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення (ч. ч. 1, 2 ст. 4 Закону № 1706-VII).

18 квітня 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від № 280 "Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України", якою визначено правові та організаційні засади, основні принципи, порядок та умови виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення (далі - Постанова № 280).

Вказаною постановою затверджено Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (далі - Порядок).

Вказаний Порядок визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19-20 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", та які потребують поліпшення житлових умов (далі - грошова компенсація) відповідно до Житлового кодексу Української РСР та перебувають не менш як один рік на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м. Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації (пункт 1 Порядку).

Пунктами 4-5 Порядку визначено, що для розгляду подання про виплату грошової компенсації утворюються за поданням структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, міських, районних у містах (крім м. Києва) рад (далі - органи соціального захисту населення) за рішенням виконавчого комітету міської, районної в місті (в разі її утворення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації комісії щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (далі - комісія).

До складу комісії входять представники виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, структурних підрозділів районних, районних у м. Києві держадміністрацій з питань соціального захисту населення, економіки, фінансів, квартирного обліку, капітального будівництва, громадських об`єднань ветеранів антитерористичної операції (за їх згодою).

До повноважень комісії належить перевірка: перебування внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, на обліку в базі даних та наявності статусу учасника бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" або статусу особи з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 зазначеного Закону; складу сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України; факту проживання не менш як один рік у межах м. Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації відповідно до пунктів 17 і 18 цього Порядку; наявності документів про взяття на квартирний облік внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, та членів сім`ї; факту спільного проживання членів сім`ї внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, на яких нараховується грошова компенсація; майнових прав на нерухоме майно внутрішньо переміщеної особи та всіх членів її сім`ї, на яких розраховується грошова компенсація, або факту відчуження такого майна протягом п`яти років, що передують даті подання заяви про призначення грошової компенсації; прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації; визначення розміру грошової компенсації.

Пунктами 6-7 Порядку визначено перелік документів, які необхідно надати разом з заявою про призначення грошової компенсації внутрішньо переміщеної особи.

Відповідно до пункту 9 Порядку орган соціального захисту населення не пізніше ніж через п`ять робочих днів з дати прийняття заяви з усіма необхідними документами обстежує матеріально-побутові умови внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про що складає акт за формою, встановленою Мінсоцполітики.

Після складення акта обстеження матеріально-побутових умов внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, орган соціального захисту населення не пізніше ніж через три робочих дні вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації (п. 10 Порядку).

В подальшому Комісія протягом п`яти робочих днів з дати надходження подання розглядає його по суті та у присутності внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, або її законного представника приймає рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації. За наявності письмового клопотання комісія може розглядати питання щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації за відсутності внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, або її законного представника. У разі відсутності такого клопотання та/або неявки зазначених осіб розгляд відповідного питання переноситься на наступне засідання комісії (п. 11-12 Порядку).

Згідно п.14 Порядку Комісія відмовляє внутрішньо переміщеній особі, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, у призначенні грошової допомоги, з підстав:

1) невідповідність в документах, що посвідчують внутрішньо переміщену особу, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, чи законного представника, від імені якого подається заява;

2) подання недостовірних відомостей;

3) внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, не брала безпосередньої участі в антитерористичній операції (відсутня довідка, передбачена підпунктами 4-6 пункту 7 цього Порядку);

4) внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, не є особою, визначеною у пунктах 19 і 20 частини першої статті 6, пунктах 11-14 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

5) скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;

6) внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, володіє майновими правами чи правом власності на нерухоме майно, що відповідає житловим нормам, яке розташоване в населених пунктах на підконтрольній Україні території;

7) внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, не перебуває на квартирному обліку;

8) внутрішньо переміщеній особі, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, вже надавалося жиле приміщення або виплачувалася грошова компенсація за належні для отримання жилі приміщення.

Нормами пункту 15 Порядку передбачено, що у разі відмови в призначенні грошової компенсації комісія не пізніше ніж через три робочих дні з дати прийняття рішення надсилає внутрішньо переміщеній особі, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, його копію із зазначенням підстав відмови.

Відповідно до пункту 16 Порядку внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, має право оскаржити в суді рішення комісії про відмову в призначенні грошової компенсації.

Судом першої інстанції встановлено, що рішенням Комісії від 15.06.2018 року позивачці відмовлено в призначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо перемішених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Зі змісту вказаного рішення вбачається, що підставою для його прийняття стали невідповідність в документах, що посвідчують внутрішньо переміщену особу, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також те, що заявниця не перебуває на квартирному обліку в Оболонському районі міста Києва як внутрішньо переміщена особа, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Задовольняючи частково позовні вимоги позивачки суд першої інстанції зазначив, що

Порядком не передбачено такої підстави для відмови у наданні грошової допомоги як перебування на квартирному обліку саме у статусі внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України. Також суд першої інстанції зазначив, що в оскаржуваному рішенні Комісією не зазначено у чому саме полягає невідповідність.

Колегія суддів не погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, оскільки п.2 Порядку чітко передбачено коло осіб які мають право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку, а саме це внутрішньо переміщені особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11 - 14 частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19 - 20 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (далі - квартирний облік), та перебувають не менш як один рік на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м. Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації.

З аналізу наведеної норми вбачається, що особи які мають право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають відповідати наступним умовам:

- мати статус внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11 - 14 частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19 - 20 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

- перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов ( квартирному обліку);

- перебувати не менш як один рік на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м. Києва або в межах однієї області згідно з відомостями Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб за умови, що зміна місця проживання протягом року в межах однієї області не призводить до збільшення розміру компенсації.

В даному випадку факт наявності у позивачки статусу внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення та яка є учасником бойових дій відповідно до пунктів 19 - 20 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", не ставиться під сумнів та не заперечується відповідачем, оскільки є підтвердженим належними доказами.

Щодо другої умови, а саме перебування на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (квартирному обліку), колегія суддів зазначає, що згідно розпорядження Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації № 792 від 27.12.2017 року, ОСОБА_1 прийнято на квартирний облік за місцем проживання: АДРЕСА_4 за категорією - учасник бойових дій, що залучений до антитерористичної операції.

Проте, у абз.4 п.8 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм житлових приміщень в Українській РСР, що затверджений постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984 року №470, зазначено, що внутрішньо переміщені особи, визначені у підпункті 8 пункту 13 цих Правил, беруться на квартирний облік у населеному пункті в межах території обслуговування органу соціального захисту населення, в якому вони перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб незалежно від наявності майнових прав чи прав власності на нерухоме майно, що розміщується на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, Донецької та Луганської областей, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, розташованих на лінії розмежування, або житло яких зруйноване чи стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях. При цьому члени сім`ї особи з інвалідністю або учасника бойових дій, які мають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи за формою згідно з додатком до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509.

Підпунктом 8 пункту 13 Правил передбачено, що на квартирний облік беруться громадяни, які потребують поліпшення житлових умов, а саме внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та особи з інвалідністю внаслідок війни, визначені в пунктах 10 - 14 частини другої статті 7, та члени їх сімей, а також члени сімей загиблих, визначені абзацами четвертим - восьмим, чотирнадцятим, шістнадцятим-двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

З аналізу наведених норм законодавства вбачається, що для внутрішньо переміщених осіб з числа учасників бойових дій, якою є позивачка, передбачено окремий визначений законодавством порядок прийняття на квартирний облік. Зокрема, особливістю вказаного порядку є те, що такі особи беруться на квартирний облік у населеному пункті в межах території обслуговування органу соціального захисту населення, в якому вони перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб незалежно від наявності майнових прав чи прав власності на нерухоме майно.

Оскільки ОСОБА_1 згідно довідки №3251007983 від 05.01.2018 року перебуває на обліку як внутрішньо переміщена особа в управлінні та соціального захисту населення Ірпінської міської ради Київської області, то і на квартирний облік вона повинна стати саме у цьому населеному пункті.

Доказів того, що ОСОБА_1 перебуває на квартирному обліку в Оболонській районній в місті Києві державній адміністрації саме у статусі внутрішньо переміщеної особи, яка захищала незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України в матеріалах справи відсутні.

Крім того, позивачка не відповідає також і третій умові, оскільки перебуває на обліку як внутрішньо переміщена особа в управлінні та соціального захисту населення Ірпінської міської ради Київської області і фактичне місце проживання її є АДРЕСА_5 , а не м. Київ , як це передбачено Порядком.

Проаналізувавши всі обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що ОСОБА_1 не відповідає всім ознакам осіб які мають право на отримання грошової компенсації відповідно до п.2 Порядку, а тому Комісія з питань призначення виплат грошової компенсації членам сімей загиблих, осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежніть, суверенітет, територіальну цілісність України в Оболонському районі міста Києва дійшла обґрунтованого висновку стосовно відсутності підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про призначення їй грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо перемішених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Враховуючи наведені норми законодавства колегія суддів вважає, що рішення про відмову ОСОБА_1 в призначенні грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 280 від 18.04.2018 року є правомірним та таким, що прийнято відповідачем 1 у межах наданих законодавством повноважень.

Доводи апеляційної скарги Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення не відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і підлягає скасуванню з постановленням нової постанови.

Водночас, апеляційна скарга ОСОБА_1 , враховуючи наведені судом обґрунтування, є необгрунтованою.

Згідно п.2 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Відповідно до ст.317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації задовольнити.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 травня 2019 року скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Комісії з питань призначення виплат грошової компенсації членам сімей загиблих, осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежніть, суверенітет, територіальну цілісність України в Оболонському районі міста Києва, Голови Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації Цибульщака Олександра Леонідовича про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії - відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги до Верховного Суду.

Повний текст постанови виготовлено 18.09.2019 року.

Головуючий суддя: Є.В. Чаку

Судді: Є.О.Сорочко

Н.М.Літвіна

Джерело: ЄДРСР 84404846
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку