open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 686/10961/19

Провадження № 2-а/686/510/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2019 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області

в складі: головуючої судді - Козак О.В.,

при секретарі – Слободянюк А.Ю.,

за участю: представника позивача – ОСОБА_1 ,

представників відповідача – Бобович В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Хмельницького справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування постанови №37 від 09.04.2019 року та закриття провадження у справі,

встановив:

19.04.2019 року ОСОБА_2 звернулась до суду з адміністративним позовом до виконавчого комітету Хмельницької міської ради про скасування постанови №37 від 09.04.2019 року та закриття провадження у справі. В обґрунтування позову позивачка вказала, що згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 25.03.2019 року який було складено щодо неї про те, що у м.Хмельницькому по вул.Шевченка,11 працівником Хмельницького міського комунального підприємства «Муніципальна дружина» було виявлено зовнішню рекламу фітнес клубу «FitCurves» без дозвільних документів. Саме приміщення, що у АДРЕСА_1 Шевченка АДРЕСА_2 вона орендує згідно договору оренди від 15.09.2018 року. Згідно постанови адміністративної комісії №37 від 09.04.2019 року адміністративною комісією при виконкомі Хмельницької міської ради її визнано винною у скоєнні адміністративного правопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн.. Вважає, що дана постанова була винесена незаконно, необґрунтовано та є такою, що підлягає скасуванню з наступних підстав.

Дійсно на фасадній частині орендованого нею приміщення знаходиться вивіска фітнес клубу «FitCurves» і жодного дозволу з боку міськвиконкому на неї немає. Оскільки, відповідно до положень Закону України "Про рекламу" і вивіска, і зовнішні банери фітнес клубу «FitCurves» в приміщенні по вул.Шевченка, 11, де знаходиться вказаний фітнес клуб, не є зовнішньою рекламою та рекламою взагалі. Крім того, вказана постанова винесена зовсім на іншу особу, а не на неї, оскільки вона народилась ІНФОРМАЦІЯ_1 , а не ІНФОРМАЦІЯ_2 .. Також вважає, що відповідні протоколи мають складати виключно працівники виконавчого комітету Хмельницької міської ради, а не працівники комунальних підприємств. З врахуванням наведеного позивач просить скасувати постанову №37 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради від 09.04.2019р. про притягнення її до адміністративної відповідальності за ст.152 КУпАП у виді штрафу в розмірі 1700 грн., та провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила їх задоволити з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечила проти задоволення позову, суду пояснила, що позивачем на фасаді приміщення була розміщена зовнішня реклама без відповідного дозволу, у зв`язку з чим, на підставі протоколу була прийнята оскаржувана постанова.

Заслухавши пояснення представників сторін, свідка, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 25.03.2019 року відносно ФОП ОСОБА_2 було складено протокол про адміністративне правопорушення, згідно якого 25.03.2019 року близько 12 години в м.Хмельницькому по вул.Шевченка, 11 фітнес клуб «FitCurves” було виявлено розміщення зовнішньої реклами без дозвільних документів, чим порушено п.6.13.2 Правил благоустрою території м.Хмельницького. ОСОБА_3 В від дачі письмових пояснень в протоколі відмовилася.

09.04.2019 року адміністративною комісією при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради було винесено постанову №37, якою ОСОБА_2 було визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП та накладено штраф в розмірі 1700 грн..

Згідно вказаної постанови ФОП ОСОБА_2 25.03.2019 року о 12 год. по вул.Шевченка, 11 АДРЕСА_3 м.Хмельницькому (фітнес клуб «FitCurves”), на підставі протоколу про адміністративне правопорушення №000700 від 25.03.2019р., виявлено розміщення зовнішньої реклами без дозвільних документів, чим порушено п.6.13.2 Правил благоустрою території м.Хмельницького.

З виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців від 13.08.2019 року вбачається, що ФОП ОСОБА_2 здійснює підприємницьку діяльність за кодом 93.13 Діяльність фітнес-центрів.

Згідно договору оренди приміщення від 15.09.2018 року ОСОБА_2 орендує приміщення площею 271,4 м.кв. за адресою: АДРЕСА_2 , з 15.09.2018 року по 31.08.2021 року.

Відповідно до субліцензійного договору № 23/05-12 від 23.05.2012 року "Про використання товарного знаку", укладеного між ТОВ "Світ злагоди" та ФОП ОСОБА_2 , ліцензіат надав субліцензіатові на термін дії цього договору (10 років) за платіж, і на умовах цього договору невиключне право на використання в Україні товарного знаку "FitCurves”, в тому вигляді, як їх було зареєстровано до міжнародної реєстрації.

Також відповідно до договору франчайзингу від 23.05.2012 року, укладеного між ТОВ "Світ злагоди" та ФОП ОСОБА_2 , компанія надала ОСОБА_4 ( ОСОБА_2 ) 1 Франшизу "FitCurves”, з метою заснування та здійснення на її підставі господарської діяльності на умовах, в порядку і строки, встановлені даним договором, а також з метою використання Торгових марок "Curves”, знаків для товарів і послуг, логотипів та емблем, розроблених та пов`язаних з корпорацією "Curves International, Inc”.

Вказані обставини підтверджуються: випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців від 13.08.2019 року; договором оренди приміщення від 15.09.2018 року; субліцензійним договором № 23/05-12 від 23.05.2012 року "Про використання товарного знаку"; договором франчайзингу від 23.05.2012 року; додатковою угодою до договору франчайзингу від 23.05.2012 року.

Відповідно до ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Згідно з ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.152 КУпАП порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6.13.2 Правил благоустрою території міста Хмельницького, затверджених рішенням №71 сесії Хмельницької міської ради від 25 червня 2014 року визначено, що розміщення зовнішньої реклами у місті Хмельницькому проводиться за наявності дозволів виданих на підставі рішень виконавчого комітету Хмельницької міської ради.

За приписами ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Статтею 280 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч.8 ст.8 Закону України "Про рекламу", розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується чи надається споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, а також безпосередньо на самому товарі та/або його упаковці, не вважається рекламою.

Відповідно до до ч. 6 ст.9 Закону України "Про рекламу" вивіска чи табличка з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщена на внутрішній поверхні власного чи наданого у користування особі приміщення, на зовнішній поверхні будинку чи споруди не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу в таке приміщення, не вважається рекламою.

Згідно абзацу 8 п. 2 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067, вивіска чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб`єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.

Пунктом 48 вказаних Правил також передбачено, що площа поверхні вивіски чи таблички не повинна перевищувати 3 кв. метрів.

Відповідно до положень статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Свідок ОСОБА_5 суду показав, що по вул.Шевченка, було виявлено розміщення реклами без дозвільних документів, у зв`язку з чим ним було складено протокол. Ознайомившись з наданими документами він встановив, що людина відповідає за вчинення правопорушення.

З вищевикладеного вбачається, що позивач, як фізична особа-підприємець здійснює підприємницьку діяльність з діяльності фітнес-центрів, та має право на використання в Україні товарного знаку "FitCurves”. Як вбачається з договору оренди приміщення по АДРЕСА_2 та долучених до матеріалів справи фотокарток, позивач саме у вказаному приміщенні здійснює свою підприємницьку діяльність фітнес-центру.

З долучених до матеріалів справи фотокарток також вбачається, що товарний знак "FitCurves” розміщено позивачем на зовнішній поверхні приміщення в якому позивач здійснює свою підприємницьку діяльність, безпосередньо над входом у приміщення. Окрім цього, безпосередньо біля входу у вказане приміщення розміщено банери із зазначенням інформації про види діяльності позивача, що відповідно до вищевказаних норм не вважається рекламою.

Будь-яких інших належних та допустимих доказів на підтвердження порушення позивачем п.6.13.2 Правил благоустрою території м.Хмельницького, а також того, що спірні конструкції за своїм розміром перевищують 3 кв.м., та відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП і правомірності свого рішення, а саме - постанови №37 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради від 09.04.2019 року, представником відповідача суду не надано.

Згідно п.3 ч.3 ст.286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Пунктом 1 ч.1 ст.247 КУпАП визначено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_2 підлягають задоволенню і слід скасувати постанову №37 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради від 09.04.2019 року про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ст.152 КУпАП у виді штрафу в розмірі 1700 грн., а провадження в справі про адміністративне правопорушення, закрити.

Керуючись ст.ст.1, 9, 33, 152, 247,280, 283, 288, 293, 294 КУпАП, ст.ст. 9, 10, 11, 77, 79, 241-246,286 КАС України, суд –

вирішив:

Позов задоволити.

Скасувати постанову №37 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради від 18.12.2018 року про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ст.152 КУпАП у виді штрафу в розмірі 1700 грн., а провадження в справі про адміністративне правопорушення, закрити.

Рішення підлягає оскарженню в апеляційному порядку шляхом подання протягом десяти днів з дня його проголошення апеляційної скарги до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Хмельницький міськрайонний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата складання повного тексту рішення суду – 05.09.2019 року.

Суддя :

Джерело: ЄДРСР 84084164
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку