open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 серпня 2019 року

Київ

справа №813/386/16

адміністративне провадження №К/9901/3761/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Шишова О.О.,

суддів: Дашутіна І.В., Яковенко М.М.,

розглянув у порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу

за позовом ОСОБА_1 до Головного територіального управління юстиції у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.03.2016, прийняту у складі головуючого судді Сакалоша В.М. та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.04.2016, постановлену у складі колегії суддів: Матковської З.М. (головуючий), Каралюса В.М., Костіва М.В.

І. Суть спору

1. У лютому 2016 року ОСОБА_1 звернулася до Львівського окружного адміністративного суду, в якому просила суд:

1.1. визнати протиправною бездіяльність Головного територіального управління юстиції у Львівській області щодо нездійснення реєстрації у системі обліку публічної інформації Головного територіального управління юстиції у Львівській області усіх документів, що знаходяться у Головному територіальному управлінні юстиції у Львівській області (отриманих або створених ним в процесі виконання своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, а також тих, які знаходяться у його володінні);

1.2. зобов`язати Головне територіальне управління юстиції у Львівській області зареєструвати у системі обліку публічної інформації Головного територіального управління юстиції у Львівській області усі документи, що знаходяться у нього (отримані або створені ним в процесі виконання своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, а також тих, які знаходяться у його володінні).

2. Позовні вимоги мотивовані тим, що 26.11.2015 позивач звернулася до Урядового контактного центру із зверненням, в якому просила вжити заходів для внесення до системи обліку публічної інформації Головного територіального управління юстиції у Львівській області відомостей про її скаргу від 25.08.2015 та лист-відповідь Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 28.09.2015 №К-813/02.2.

3. Однак 04.02.2016 отримала відповідь, за підписом начальника управління юстиції №К-396/02.2 про те, що звернення громадян викладені в письмовій або усній формі (зауваження), заяви (клопотання) і скарги не відносяться до інформації, яку необхідно оприлюднювати у системі обліку документів, що знаходяться у суб`єктів владних повноважень.

4. Відтак позивач вважає таку відмову Головного територіального управління юстиції у Львівській області протиправною та такою, що порушує її право на доступ до публічної інформації.

ІІ. Встановлені судами фактичні обставини справи

5. 25.08.2015 ОСОБА_1 звернулася до в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Львівській області зі скаргою на незаконні дії державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції у Львівській області Бірака Є.В. при реєстрації ним права власності на нежитлове приміщення за адресою: АДРЕСА_1 .

6. 28.09.2015 на скаргу ОСОБА_1 начальником управління юстиції було надано відповідь за вих.№ К-813/02.2, зміст якої зводиться до того, що Головне територіальне управління юстиції у Львівській області, перевіривши повноту поданих заявником документів згідно пункту 36 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 №868, на підставі яких було проведено державну реєстрацію права власності на нежитлове приміщення, не виявило підстав для прийняття державним реєстратором відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції у Львівській області Біраком Є.В. рішення про відмову у реєстрації права власності на нежитлове приміщення за адресою: АДРЕСА_1 .

7. 26.11.2015 ОСОБА_1 звернулася до Урядового контактного центру зі зверненням, зареєстрованим за номером КА-4427004, в якому просила вжити заходів для внесення до системи обліку публічної інформації Головного територіального управління юстиції у Львівській області, розміщеної за електронною адресою: https://publinfo.minjust.gov.ua/lviv/index.php, відомостей про її скаргу від 25.08.2015 та лист Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 28.09.2015 №К-813/02.2.

8. 04.02.2016 на звернення ОСОБА_1 начальником управління юстиції було надано відповідь за вих.№ К-396/02.2, в якій зазначено про те, що звернення громадян викладені в письмовій або усній формі (зауваження), заяви (клопотання) і скарги не відносяться до інформації, яку необхідно оприлюднювати у системі обліку документів, що знаходяться у суб`єктів владних повноважень. Також вказано, що звернення громадян розглядаються відповідно до положень Закону України «Про звернення громадян», а не Закону України «Про доступ до публічної інформації».

9. Не погоджуючись з такою відмовою, позивач звернулася до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

10. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.03.2016 в задоволенні позову відмовлено повністю.

11. Суд першої інстанції, дійшов висновку про те, що твердження позивача щодо нездійснення відповідачем реєстрації у системі обліку публічної інформації усіх документів, що знаходяться у нього є безпідставними, необґрунтованими та спростовуються положеннями Закону України «Про доступ до публічної інформації», яким передбачено вичерпний перелік інформації, яка підлягає обов`язковому оприлюдненню, а звернення громадян викладені в письмовій або усній формі не відносяться до інформації, яку необхідно оприлюднювати у системі обліку документів, що знаходяться у суб`єктів владних повноважень, такі звернення громадян розглядаються відповідно до Закону України «Про звернення громадян», а не Закону України «Про доступ до публічної інформації».

12. Львівський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 28.04.2016 підтримав позицію суду першої інстанції та за результатами апеляційного перегляду залишив рішення суду першої інстанції без змін.

IV. Касаційне оскарження

13. У касаційні скарзі ОСОБА_1 , посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, просить їх скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

14. В обґрунтування касаційної скарги зазначає, що судами попередніх інстанцій були неповно з`ясовані обставини, що мають значення для справи, зокрема, не з`ясовано, які саме види документів реєструються відповідачем у системі обліку (за її наявності) та на якій підставі, чи відповідає вимогам статті 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації» зміст інформації про ці документи, а також чи забезпечено відповідачем доступ до системи обліку публічної інформації.

15. У письмових запереченнях на касаційну скаргу Головне територіальне управління юстиції у Львівській області вказує, що вимоги позивача є безпідставними, оскільки Законом України «Про доступ до публічної інформації» не передбачено оприлюднювати звернення громадян викладені у письмовій або усній формі (зауваження), заяви (клопотання) і скарги не відносяться до інформації, яку необхідно оприлюднювати у системі обліку документів, що знаходяться у суб`єктів владних повноважень.

V. Релевантні джерела права й акти їх застосування

16. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

17. Згідно з статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

18. Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об`єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів врегульовано Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення гроиадян» (далі - Закон № 393/96-ВР).

19. Означений Закон, зокрема, забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

20. Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 393/96-ВР громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

21. Згідно з положенням частини четвертої статті 3 Закону № 393/96-ВР скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.

22. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів (частина перша статті 20 Закону № 393/96-ВР).

23. Відповідно до частин п`ятої, десятої Положення про Головне територіальне управління юстиції у Львівській області, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 №1707/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за №759/19497, зі змінами та доповненнями, Головне територіальне управління юстиції у Львівській області організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, пов`язаних з роботою підвідомчих органів та установ юстиції, виявляє та усуває причини, що породжують обґрунтовані скарги громадян.

24. Згідно з Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затверджену наказом Міністерства юстиції України 18.03.2004 № 26/5, зі зімнами та доповненнями (що була чинною на час виникнення спірних відносин, далі - Інструкція), усе листування щодо звернень громадян ведеться за індексами, присвоєними під час реєстрації. Відповіді на звернення громадян надсилаються на службових бланках органу чи установи юстиції, за підписом керівника.

25. Індекс письмової відповіді складається з реєстраційного індексу та номера справи (за номенклатурою), до якої підшивається пропозиція, заява або скарга разом з документами щодо їх вирішення.

26. Документи й листування щодо звернень громадян у всіх органах та установах юстиції з часу надходження їх до загального відділу (канцелярії) і до передачі в архів централізовано зберігаються в їхньому загальному відділі.

27. Згідно з частиною першою статті 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

28. Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначений Законом України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон № 2939-VI).

29. Відповідно до статті 1 Закону № 2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

30. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

31. Доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію (пункт 2 частини першої статті 5 Закону № 2939-VI).

32. Стаття 12 Закону № 2939-VI визначає, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень, розпорядники інформації, структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації.

33. Відповідно до статті 15 цього Закону, розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати: 1)інформацію про організаційну структуру, місію, функції, повноваження, основні завдання, напрями діяльності та фінансові ресурси (структуру та обсяг бюджетних коштів, порядок та механізм їх витрачання тощо); 2)нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньо-організаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності; 3)перелік та умови отримання послуг, що надаються цими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення; 4)порядок складання, подання запиту на інформацію, оскарження рішень розпорядників інформації, дій чи бездіяльності; 5)інформацію про систему обліку, види інформації, яку зберігає розпорядник; 5-1)перелік наборів даних, що оприлюднюються у формі відкритих даних; 6)інформацію про механізми чи процедури, за допомогою яких громадськість може представляти свої інтереси або в інший спосіб впливати на реалізацію повноважень розпорядника інформації; 7)плани проведення та порядок денний своїх відкритих засідань; 8)розташування місць, де надаються необхідні запитувачам форми і бланки установи; 9)загальні правила роботи установи, правила внутрішнього трудового розпорядку; 10)звіти, в тому числі щодо задоволення запитів на інформацію; 11)інформацію про діяльність суб`єктів владних повноважень, а саме про: їхні місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв`язку, адреси офіційного веб-сайту та електронної пошти; прізвище, ім`я та по батькові, службові номери засобів зв`язку, адреси електронної пошти керівника органу та його заступників, а також керівників структурних та регіональних підрозділів, основні функції структурних та регіональних підрозділів, крім випадків, коли ці відомості належать до інформації з обмеженим доступом; розклад роботи та графік прийому громадян; вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад; перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення; перелік і службові номери засобів зв`язку підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління, та їх керівників, крім підприємств, установ та організацій, створених з метою конспірації, оперативно-розшукової або контррозвідувальної діяльності; порядок складання, подання запиту на інформацію, оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, їх дій чи бездіяльності; систему обліку, види інформації, якою володіє суб`єкт владних повноважень; 12)іншу інформацію про діяльність суб`єктів владних повноважень, порядок обов`язкового оприлюднення якої встановлений законом.

34. Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов`язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.

35. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

36. Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров`ю та/або майну осіб, і про заходи, які застосовуються у зв`язку з цим.

37. Стаття 18 Закону № 2939-VI вказує на те, що обов`язковій реєстрації в системі обліку підлягають документи, які створені в процесі діяльності та знаходяться у суб`єктів владних повноважень.

38. Доступ до системи обліку, що містить інформацію про документ, що знаходиться у суб`єкта владних повноважень, забезпечується шляхом: 1) оприлюднення на офіційних веб-сайтах суб`єктів владних повноважень такої інформації, а в разі їх відсутності - в інший прийнятний спосіб; 2) надання доступу до системи за запитами (частина друга статті 18 Закону № 2939-VI)

VI. Позиція Верховного Суду

39. Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої касаційної скарги, Верховний Суд виходить з наступного.

40. Як убачається з матеріалів справи 25.08.2015 ОСОБА_1 звернулася до Головного територіального управління юстиції у Львівській області зі скаргою, в якій скаржилась на дії державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції та просила перевірити факти, викладені у скарзі з наданням відповіді на вказану адресу заявника.

41. Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

42. Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об`єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів врегульовано Законом України «Про звернення гроиадян».

43. Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 393/96-ВР громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

44. Згідно з положенням частини четвертої статті 3 Закону № 393/96-ВР скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.

45. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання.

46. Відповідно до частин п`ятої, десятої Положення про Головне територіальне управління юстиції у Львівській області, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 №1707/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за №759/19497, зі змінами та доповненнями, Головне територіальне управління юстиції у Львівській області організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, пов`язаних з роботою підвідомчих органів та установ юстиції, виявляє та усуває причини, що породжують обґрунтовані скарги громадян.

47. Згідно з Інструкцією про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затверджену наказом Міністерства юстиції України 18.03.2004 № 26/5, зі зімнами та доповненнями (що була чинною на час виникнення спірних відносин, далі - Інструкція), усе листування щодо звернень громадян ведеться за індексами, присвоєними під час реєстрації. Відповіді на звернення громадян надсилаються на службових бланках органу чи установи юстиції, за підписом керівника.

48. Індекс письмової відповіді складається з реєстраційного індексу та номера справи (за номенклатурою), до якої підшивається пропозиція, заява або скарга разом з документами щодо їх вирішення.

49. Документи й листування щодо звернень громадян у всіх органах та установах юстиції з часу надходження їх до загального відділу (канцелярії) і до передачі в архів централізовано зберігаються в їхньому загальному відділі.

50. 28.09.2015 за вихідним номером К-813/02.2 відділом державної реєстрації прав на нерухоме майно, заявнику було надано відповідь в межах компетенції та у відповідності до Закону України «Про звернення громадян».

51. 26.11.2015 ОСОБА_1 звернулася до Урядового контактного центру зі зверненням, зареєстрованим за номером КА-4427004, в якому просила вжити заходів для внесення до системи обліку публічної інформації Головного територіального управління юстиції у Львівській області відомостей про її скаргу від 25.08.2015 та лист Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 28.09.2015 №К-813/02.2.

52. Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2011 № 1277 затверджено Положення про систему обліку публічної інформації (далі - Положення № 1277).

53. Це Положення встановлює загальні вимоги щодо забезпечення збереження та доступу до публічної інформації шляхом створення, функціонування і ведення системи обліку публічної інформації, в якій реєструються документи, що перебувають у суб`єктів владних повноважень (пункт 1 Положення № 1277).

54. Відповідно до пункту 2 вказаного Положення система обліку публічної інформації - це електронна база даних, що містить інформацію про документи, які перебувають у суб`єкта владних повноважень.

55. Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес визначений Законом України «Про доступ до публічної інформації».

56. Відповідно до статті 1 Закону № 2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

57. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

58. Доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію (пункт 2 частини першої статті 5 Закону № 2939-VI).

59. Стаття 12 Закону № 2939-VI визначає, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень, розпорядники інформації, структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації.

60. З аналізу наведеного слідує, що у системі обліку публічної інформації реєструється інформація, що визначена Законом України «Про доступ до публічної інформації», підставою для надання публічної інформації є запит фізичної, юридичної особи та об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень.

61. Відповідно до частини першої статті 19 Закону № 2939-VI запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

62. Запит на отримання інформації має чітко визначений предмет - надання публічної інформації, якою володіє або повинен володіти її розпорядник. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді на яке необхідно створити інформацію.

63. Натомість, звернення громадян - це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (стаття 3 Закону № 393/96-ВР).

64. Як слідує з позовних вимог позивач просила зареєструвати в системі обліку публічної інформації її звернення від 25.09.2015 №К-813/02.2 викладене у формі скарги на дії державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції у Львівській області Бірака Є.В., яке було розглянуте відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».

65. Отже, звернення ОСОБА_1 від 25.09.2015 №К-813/02.2 не є інформаційним запитом у розумінні положень статті 19 Закону № 2939-VI.

66. За правилами частини другої статті 2 Закону № 2939-VI положення Закону України «Про доступ до публічної інформації» не поширюються на відносини щодо отримання інформації суб`єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.

67. З урахуванням наведеного, Верховний Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про безпідставність позовних вимог позивача в зв`язку з тим, що звернення громадян викладені в письмовій або усній формі не відносяться до інформації, яку необхідно оприлюднювати у системі обліку документів, що знаходяться у суб`єктів владних повноважень, та крім того такі звернення громадян розглядаються відповідно до Закону України «Про звернення громадян», а не Закону України «Про доступ до публічної інформації».

68. Доводи касаційної скарги таких висновків не спростовують і зводяться до переоцінки встановлених судами обставин справи.

69. Крім того, у касаційній скаргі позивач зазначає, що судами попередніх інстанцій не з`ясовано, які саме види документів реєструються відповідачем у системі обліку (за її наявності) та на якій підставі, чи відповідає вимогам статті 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації» зміст інформації про ці документи, а також чи забезпечено відповідачем доступ до системи обліку публічної інформації.

70. Гарантії забезпечення права доступу до публічної інформації закріплені в Конституції України та Законі України «Про доступ до публічної інформації».

71. З метою забезпечення безумовного виконання органами виконавчої влади Закону України «Про доступ до публічної інформації» та реалізації конституційного права особи вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію Президентом України прийнято Указ від 05.05.2011 № 547/11 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації», а Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2011 № 1277 «Питання системи обліку публічної інформації» забезпечено створення, функціонування та ведення системи обліку публічної інформації.

72. Питання реєстрації документів у системі обліку публічної інформації та доступу до цієї системи врегульовано вказаними нормативно-правовими актами, які є в загальному доступі.

73. При таких обставинах, Верховний Суд констатує, що оскаржувані судові рішення ґрунтуються на правильно встановлених фактичних обставинах справи, яким надана належна юридична оцінка із правильним застосуванням норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, а суди під час розгляду справи не допустили порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

74. Таким чином, зважаючи на приписи статті 350 КАС України, касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

VII. Судові витрати

75. З огляду на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

76. Керуючись статтями 3, 341, 343, 350, 355, 356, 359 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

2. Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15 березня 2016 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 28 квітня 2016 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий О.О. Шишов

Судді І.В. Дашутін

М.М. Яковенко

Джерело: ЄДРСР 83800226
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку