open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" липня 2019 р.

м. Одеса

Справа № 916/907/19

Господарський суд Одеської області у складі судді Цісельського О.В.,

при секретарі судового засідання Бачур А.В.,

за участю представників:

позивача: Ільченко К.Р. ,

відповідача: Несветайло І.М. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу №916/907/19

за позовом: Державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (вул. Праці, буд. 1, м. Чорноморськ, Одеська обл., 68001)

до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОКС" (вул. Шулявська, буд. 5, м. Київ, 04116) в особі Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" (вул. Басейна, буд. 5, м. Одеса, 65039)

про зобов`язання винити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Обставини справи: позивач, Державне підприємство "Морський торговельний порт "Чорноморськ" (ДП МТП "Чорноморськ", Порт), звернувся до господарського суду Одеської області із позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "ІНФОКС" в особі Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" (надалі - ІНФОКСВОДОКАНАЛ"), в якому просить суд визнати протиправними дії відповідача щодо донарахування, формування та виставлення рахунку на оплату №507035/61120 від11.01.2019р. на суму 9219,99 грн.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує наступним.

Між ДП МТП "Чорноморськ" та ТОВ "ІНФОКС" в особі філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" був укладений договір №1527/476-О від 27.10.2000р. на послуги водопостачання та водовідведення.

01.06.2012 між ДП МТП "Чорноморськ" та ТОВ "ІНФОКС" в особі філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" була укладена додаткова угода до договору на послуги водовідведення №1527/476-0 від 27.10.2000р., відповідно до якої договір №1527/476-0 від 27.10.2000 р. був викладений у нової редакції.

Як вказує Позивач, у відповідності до умов Договору ТОВ "ІНФОКС" надає послуги стосовно прийняття стоків, а ДП МТП "Чорноморськ" зобов`язане здійснити оплату вказаних послуг.

18.01.2019р. на адресу ДП МТП "Чорноморськ" надійшов лист від Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" №355/ВК10 від 16.01.2019р., стосовно сплати за викиди понаднормово очищених вод у сумі 9291,99 грн. У додатку до вказаного листа надано розрахунок понаднормового викиду, лабораторні аналізи та рахунок на оплату №507035/61120 від 11.01.2019р.

Позивач вказує, що з зазначеного листа йому стало відомо, що працівниками Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" на території паромного комплексу - на ФНС-8 взято відповідні аналізи стоків. При лабораторному дослідженні відібраних зразків відповідачу стало відомо про понаднормові викиди.

Позивач визначає, що у листі №46/15-06-02-27-263 від 24.01.2019 р. Іллічівської філії державного підприємства "Адміністрація морських портів України" зазначено, що через ФНС №8 надаються послуги з утримання мереж водовідведення наступним абонентам: ДП МТП "Чорноморськ" (Паромний комплекс); ПП "Амік України" (АЗС 16-16); ТОВ "Сокар Петролеум"; ЗАТ "Чорноморський паливний термінал".

Листом №47/09.3-20 235 від 28.01.2019р. Позивач повідомив Відповідача, що показники лабораторних аналізів не відображають якісного складу стічних вод саме від ДП МТП "Чорноморськ" і в обґрунтування своєї позиції додав лист ІФ ДП "АМПУ" як балансоутримувача мереж водовідведення.

Проте, як вказує Позивач, Відповідач листом №2494 ВК10 від 13.03.2019р. повідомив про необхідність сплати 9291,99грн. у відповідності до п.п.14.3,14.5, 30 "Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Одеси", які затверджені рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №561 від 26.12.2018р.

Однак, ДП МТП "Чорноморськ" не згодне з виставленим Відповідачем рахунком №507035/61120 від 11.01.2019р. з огляду на наступне.

У відповідності до Закону України "Про морські порти України" та на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.03.2013 р. №133-р "Про погодження пропозиції щодо реорганізації державних підприємств морського транспорту" було створено державне підприємство "Адміністрація морських портів України" (далі - ДП "АМПУ") та здійснено реорганізацію державних підприємств морського транспорту у тому числі Державного підприємства "Іллічівський морський торговельний порт" (з 26.09.2016р. - ДП МТП "Чорноморськ") шляхом виділу стратегічних об`єктів портової інфраструктури, іншого майна, прав та обов`язків які відповідно до розподільних балансів були передані ДП "АМПУ".

Згідно ст. 1 Закону України "Про морські порти України", адміністрація морських портів України - державне підприємство, утворене відповідно до законодавства, що забезпечує функціонування морських портів, утримання та використання об`єктів портової інфраструктури державної форми власності, виконання інших покладених на нього завдань безпосередньо і через свої філії, що утворюються в кожному морському порту (адміністрація морського порту).

У відповідності до п.8 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про морські порти України", об`єкти портової інфраструктури - рухомі та нерухомі об`єкти, що забезпечують функціонування морського порту, у тому числі акваторія, гідротехнічні споруди, доки, буксири, криголами та інші судна портового флоту, засоби навігаційного обладнання та інші об`єкти навігаційно-гідрографічного забезпечення морських шляхів, системи управління рухом суден, інформаційні системи, перевантажувальне обладнання, залізничні та автомобільні під`їзні шляхи, лінії зв`язку, засоби тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інші засоби, обладнання, інженерні комунікації, розташовані в межах території та акваторії морського порту і призначені для забезпечення безпеки мореплавства, надання послуг, забезпечення державного нагляду (контролю) в морському порту.

Згідно з ч.1 ст.15 Закону України "Про морські порти України", Адміністрація морських портів України утворюється з метою: утримання та забезпечення ефективного використання державного майна, переданого їй в господарське відання, у тому числі модернізації, ремонту, реконструкції та будівництва гідротехнічних споруд, інших об`єктів портової інфраструктури, розташованих у межах території та акваторії морського порту; організації та забезпечення безпечної експлуатації об`єктів портової інфраструктури державної власності, у тому числі гідротехнічних споруд, систем забезпечення безпеки мореплавства, розташованих у межах території та акваторії морського порту.

Позивач зазначає, що згідно з п. 1.1 Статуту ДП МТП "Чорноморськ" є державним унітарним підприємством і діє як комерційне підприємство, що засноване на державній власності та належить до сфери управління Міністерства інфраструктури України.

Згідно ст. 1 Закону України "Про морські порти", портовий оператор (стивідорна компанія) - суб`єкт господарювання, що здійснює експлуатацію морського терміналу, проводить вантажно-розвантажувальні роботи, обслуговування та зберігання вантажів, обслуговування суден і пасажирів, а також інші пов`язані з цим види господарської діяльності.

Отже, як вказує Позивач, в розумінні Закону України "Про морські порти" він є портовим оператором.

Крім того, Позивач повідомляє, що в нього на балансі не перебувають мережі водопостачання та водовідведення (каналізаційні мережі), а тому витрати на експлуатацію мереж водовідведення та водопровідних мереж ДП МТП "Чорноморськ" відшкодовує ДП "АМПУ", як балансоутримувачу вказаних мереж. У зв`язку із чим між позивачем та Іллічівською філією ДП "АМПУ" укладені відповідні договори про експлуатацію та обслуговування мереж.

У відповідності до правил п.2 "Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення", які затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 316 від 01.12.2017 р., який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.01.2018 р. за № 56/31508 (далі - Правила № 316) ці Правила поширюються на суб`єктів господарювання, які надають послуги з централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічних вод) (далі - виробники), на юридичних осіб незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб - підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до систем централізованого водовідведення або безпосередньо у каналізаційні очисні споруди (далі - споживачі).

Згідно п.4 Правил №316 виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначають допустиму концентрацію забруднюючих речовин, що можуть скидати до системи централізованого водовідведення. Місцеві правила приймання затверджуються органами місцевого самоврядування та є обов`язковими для виробників та споживачів.

Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №561 від 26.12.2018р. затверджені "Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Одеси" (далі - Правила №561).

У відповідності до п.30 Правил №561, споживачі, які мають у власності чи на своєму балансі систему водовідведення (КНС та мережі водовідведення) і використовують їх для транспортування стічних вод до міської системи централізованого водовідведення, несуть відповідальність за якість не тільки своїх стоків, але і за якість стічних вод субспоживачів, орендарів, які користуються їхньою системою водовідведення.

Таким чином, на думку Позивача, Відповідач зобов`язаний виставляти рахунки на оплату власнику або балансоутримувачу мереж водовідведення, а не Позивачу у якого відсутні у власності або на балансі мережі водовідведення.

Крім того, Позивач звертає увагу на те, що у рахунку №507035/61120 від 11.01.2019р. міститься невірна інформація, а саме підставою нарахування зазначений договір №- від 01.01.0001, а період нарахування - за січень 2019р., однак, як вказує Позивач, відбір проб стічних вод був проведений 18.12.2018р., що на його думку також є підставою для задоволення його позову.

03.04.2019р. ухвалою Господарського суду позовну заяву (вх.№927/19 від 29.03.2019р.) було прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено дату підготовчого засідання.

24.04.2019р. на адресу Господарського суду надійшов відзив на позовну заяву (вх.№8198/19), відповідно до якого Відповідач позов не визнає, вважає, що доводи та аргументи Позивача є необґрунтованими та безпідставними, а позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

1. У відповідності з п. 2.1 Договору №1527/476-О (в редакції додаткової угоди від 01.06.2012р.) сторони зобов`язались керуватися діючими нормативними актами: Законом України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення", Законом України "Про житлово-комунальні послуги", "Правилами користування системи централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", затвердженими наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008р. №190 (далі - Правила №190), "Правилами приймання стічних вод підприємств, установ і організацій в систему каналізації м. Одеси, які затверджені Рішенням МВК ОМР від 14.06.2007р. №632 (далі - Правила № 632) та іншими нормативними актами, прийнятими у встановленому законом порядку.

Пунктом 1.2. Правил №632 встановлено, що вони поширюються на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації м. Одеси (далі - Підприємства). Абонент Водоканалу - юридична особа, яка уклала договір з Водоканалом на надання послуг водопостачання та (або) водовідведення.

Згідно з п.п. 2.3.1, 2.4.15 Договору (в редакції додаткової угоди від 01.06.2012р.) Філія "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" має право: вимагати своєчасної оплати та повної оплати послуг наданих абоненту. Позивач зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі оплачувати послуги водовідведення, скид ненормативної - очищених стоків, та інші платежі передбачені Правилами №190 і Правилами №632 та умовами даного договору.

Відповідно до п.п. 2.4.2, 2.4.6, 2.4.7, 3.8 Договору споживач зобов`язаний здійснювати скид стоків, якість яких не перевищує гранично допустимі концентрації, встановлені Правилами №632, забезпечити безпечний та вільний доступ представникам Відповідача для відбору проб питної води та стоків, відшкодовувати матеріальну шкоду, нанесену комунальним системам каналізації, спорудам, обладнанню та пристроям, а також водним об`єктам спричинену скидом не нормативно-очищених стічних вод у міську каналізацію. Нарахування платежу за скид не нормативно очищених стоків проводиться відповідно до Правил №632.

Пунктом 2.1. Правил №632 встановлено, що Відповідач має право здійснювати раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений з Підприємством заздалегідь відбір проб для контролю за якістю та кількістю стічних вод, що скидаються. Плановий відбір проб здійснюється Водоканалом один раз у два місяця. Позаплановий відбір проб здійснюється Водоканалом раптово по мірі необхідності.

Пунктом 2.4. цих же Правил також встановлено, що підприємства зобов`язані, зокрема: дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках Підприємства; оплачувати розрахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників допустимих концентрацій; компенсувати збитки, заподіяні скидом стічних вод у систему міської каналізації, водному об`єкту або іншим абонентам міської каналізації.

Відповідно до п. 7.3 Договору, він діє з моменту укладення до 31.12.2015р. Договір в частині надання послуг водопостачання та водовідведення вважається продовженим на наступні 5 (п`ять) років, якщо за місяць до його припинення Сторони не дійдуть згоди внести зміни або припинити його дію. В частині розрахунків за отримані послуги Договір діє до повного погашення заборгованості за цим Договором.

Відповідач вказує, що 30.11.2016р. з супровідним листом від 24.11.2016р. №580/093-20 від Позивача надійшов підписаний та скріплений печаткою примірник Додаткової угоди від 11.11.2016р. до Договору №1527/476-0 про надання послуг централізованого водовідведення щодо надання послуг централізованого водовідведення.

З огляду на те, що жодної домовленості між Сторонами про припинення дії Договору в обумовлені договором терміни не було, на думку Відповідача, вказаний Договір є діючим та таким, який підлягає виконанню.

Як стверджує Відповідач, затвердження наказом Міністерства інфраструктури України №449 від 15.12.2017р. "Про деякі питання діяльності державного підприємства "Морський торговельний порт "Чорноморськ", нової редакції Статуту ДП МТП "Чорноморськ", яким встановлена мета діяльності Порту, ніяк не впливає на договірні відносини між Відповідачем та Позивачем.

Відповідно до п.1.1, 3.5, 3.6, 12.4 Статуту Позивача (в редакції від 15.12.2017р.) він діє як комерційне підприємство та несе відповідальність за своїми зобов`язаннями в межах належного йому майна відповідно до законодавства, укладає угоди, набуває майнові та особисті немайнові права, несе обов`язки.

Відносини ДП МТП "Чорноморськ" з іншими суб`єктами господарювання в усіх сферах господарської діяльності здійснюється на основі договорів.

Також, Відповідач зазначає, що надані Позивачем договори, укладені між Позивачем та ДП "АМПУ, які додані до позову, не можуть ніяким чином впливати на договірні відносини Відповідача та Позивача.

Відповідач також зазначає, що ані Позивач, ані ДП АМПУ не зверталися до Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" з приводу переукладання договору на послуги водовідведення по об`єкту "Поромна переправа" саме з ДП "АМПУ". До того ж, Відповідач вказує на те, що згідно Договору №1527/476-0 саме Позивачем сплачуються послуги водовідведення.

2. Відповідач зазначає, що згідно з Правилами № 632, які діяли у спірному періоді та умовам Договору, 18.12.2018р. представниками Відповідача у присутності та за участю представника Позивача було проведено відбір стічних вод з контрольного колодязю (шифр 1384) на об`єкті ДП МТП "Чорноморськ", контейнер опечатано пломбами, Позивач був попереджений про можливість проведення паралельного відбору проб та ознайомлення з результатами аналізу стічної води.

За результатами відбору проб працівниками Відповідача був складений акт "Аналіз стічної води" від 18.12.2018р., який підписаний представником Позивача без жодних зауважень та заперечень, що вказує, що відбір проби стічної води 18.12.2018р. на об`єкті Позивача був здійснений у відповідності до вимог чинного законодавства та умов Договору.

За результатами лабораторних аналізів стічної води ДП МТП "Чорноморськ", проведених лабораторією моніторингу вод та ґрунтів Басейного управління водних ресурсів річок Причорномор`я та нижнього Дунаю за пробою від 18.12.2018р. за період 19.10.2018р. - 18.12.2018р. встановлено невідповідність стічної води діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах, які передбачені п.406 Додатку №1 до Правил №632. Перевищення величин сталося за декількома показниками.

Розрахунок суми понаднормативного скиду виконаний на підставі п. 4.9., 4.10. Правил №632 і сума за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій ДП МТП "Чорноморськ" становить: 9 291,99грн.

Враховуючи все вищевикладене, Відповідач зазначає, що його дії по нарахуванню Позивачу плати за понаднормативний скид стічних вод у сумі 9291,99грн. є правомірними.

02.05.2019р. позивач надав до Господарського суду клопотання про витребування доказів (вх.№2-1995/19), в якому посилаючись на те, що ІФ ДП "АМПУ" не надає на запит Позивача докази, які підтверджують право власності чи користування (перебування на балансі) ІФ ДП "АМПУ" ФНС № 8, а документи, які підтверджують право власності чи користування (перебування на балансі) у ІФ ДП "АМПУ" ФНС № 8 підтвердять той факт, що водопровідна та водовідвідна (каналізаційна) мережа, зокрема, ФНС № 8 не знаходиться у власності (користуванні) ДП МТП "Чорноморськ".

Оскільки, ІФ ДП "АМПУ" на неодноразові звернення Позивача відповіді та потрібні документі не надає, що унеможливлює отримання Позивачем належних доказів на підтвердження його правової позиції по позову. Отже, Позивач, просить суд відновити йому строк на подання клопотання, витребувати у Іллічівської філії ДП "АМПУ" копії документів, які підтверджують право користування (перебування на балансі) або право власності на мережі водовідведення (каналізаційні мережі), що знаходиться на Паромному комплексі ДП МТП "Чорноморськ" (ФНС №8).

Крім того, 02.05.2019р. Позивачем до Господарського суду була подана заява про зміну предмету позову (вх.№2-1996/19), в якій Позивач з урахуванням того, що 25.03.2019р. на адресу ДП МТП "Чорноморськ" надійшов лист Відповідача №2557 ВК-10 від 14.03.2019 разом із рахунком №507035/63013 від 13.03.2019 стосовно сплати за викиди не нормативно очищених стічних вод в міську каналізацію на суму 115 513,12 грн. додатково до первісної позовної вимоги, просить суд також визнати протиправними дії Відповідача щодо нарахування, формування та виставлення рахунку на оплату №507035/63013 від 13.03.2019 на суму 115 513,12 грн. для ДП МТП "Чорноморськ".

Розглянувши заяву Позивача про зміну предмету позову, вислухавши думку представників сторін, суд дійшов висновку, що заява про зміну предмету позову задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2, 3 ст.46 ГПК України, крім прав та обов`язків, визначених у статті 42 цього Кодексу, позивач, зокрема, вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження. До закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви.

Проаналізувавши подану заяву, суд дійшов висновку що позовна вимога про визнання протиправними дії Відповідача щодо нарахування, формування та виставлення рахунку на оплату №507035/63013 від 13.03.2019 на суму 115 513,12 грн. для ДП МТП "Чорноморськ", за своєю правовою природною є окремою немайновою вимогою, яка повинна розглядатися в рамках іншого позовного провадження, як самостійна позовна вимога і не є зміною предмету позову, оскільки первісна позовна вимога, заявлена Позивачем у позові залишилась не змінною.

15.05.2019р. від Відповідача до суду надійшли заперечення на клопотання про витребування доказів (вх.№9557/19), в яких Відповідача заперечує проти аргументів та доводів Позивача, які викладені в клопотанні про витребування доказів та зазначив наступне.

По-перше, Відповідач вважає, що у Позивача було достатньо часу ще до подання позову звернутися до ДП "АМПУ" із зазначеними у клопотанні питаннями та у разі відсутності відповіді на них з боку ДП "АПМУ", заявити це клопотання разом із позовом, відповідно до ч. 1 ст.81, ч.2 ст.80 ГПК України. Крім того, Позивач вже 26.03.2019р. звернувся із даним запитом №126/013-20 773 до ДП "АМПУ", про що матеріали справи. Враховуючи зазначене, Відповідача вважає, що викладені Позивачем підстави неможливості подання цього клопотання у встановлений строк не є такими, що не залежали від нього.

По-друге, із посиланням на те, що у клопотанні Позивач посилається на п.30 Правил №561 від 26.12.2018р., Відповідач зазначає, що ці Правила набули чинності 29.12.2018р.

Як вказує Відповідач, відповідно до ч.3 ст. 5 ЦК України, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності. Таким чином, Відповідач зазначає, що Правила № 561 не розповсюджуються на правовідносини спірного періоду.

По-третє, Відповідач вказує, що відповідно п. 10 розділу І Правил №316 приймання стічних вод споживачів до системи централізованого водовідведення або безпосередньо на каналізаційні очисні споруди здійснюється виключно за договорами, а тому він звертає увагу на те, що договори, укладені між ДП МТП "Чорноморськ" та ДП "АМПУ", які додані до позову, не можуть ніяким чином впливати та не впливають на договірні відносини Відповідача та Позивача. Також відповідач вказує, що ані Позивач, ані ДП "АМПУ" не зверталися до Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" щодо переукладання договору на послуги водовідведення по об`єкту Поромна переправа саме з ДП "АМПУ". Також, Відповідач звертає увагу на те, що саме Позивачем сплачуються послуги водовідведення згідно Договору №1527/476-0 від 27.10.2000р.

14.05.2019р. Позивачем до Господарського суду була надана відповідь на відзив (вх.№9392/19) в якій, Позивач фактично повторив свою позицію, яка викладена у позовній заяві.

16.05.2015р. Позивачем до канцелярії Господарського суду було надано клопотання про відкладення підготовчого засідання та про продовження строку підготовчого провадження (вх.№2-2253/19), яке обґрунтоване тим, що адвокат, який здійснює представництво Позивача в суді з 13.05.2019р. знаходиться на лікарняному, яке судом було розглянуто та в його задоволені було відмовлено, оскільки, на думку суду, Позивачем не надано суду належних доказів в обґрунтування заявленого клопотання щодо продовження строків підготовчого провадження.

Того ж дня, в судовому засіданні дослідивши доводи та заперечення учасників процесу щодо витребування доказів, суд дійшов до висновку, що клопотання Позивача підлягає задоволенню, а тому ухвалою Господарського суду Одеської області Позивачу було поновлено строк на пред`явлення клопотання про витребування доказів, витребувано у ДП "АМПУ" в особі Іллічівської філії ДП "АМПУ" копії документів, які підтверджують право користування (перебування на балансі) або право власності на мережі водовідведення (каналізаційні мережі), що знаходиться на Паромному комплексі ДП МТП "Чорноморськ" (ФНС №8), представника позивача було уповноважено на подання та отримання відповіді на ухвалу Господарського суду Одеської області від 16.05.2019р. про витребування доказів.

22.05.2019р. Відповідачем Господарському суду були надані заперечення (вх.№10120/19), в яких Відповідачем було зазначено, що розглянувши відповідь на відзив Позивача, він вважає, що твердження та доводи Позивача є необґрунтованими та безпідставними, виходячи з наступного.

Позивач у позові та у відповіді на відзив послався на те, що ДП "АМПУ" є балансоутримувачем мереж, по яким Позивач скидає стічні води. В обґрунтування цього Позивач надав копії договору надання послуг з експлуатації мереж водовідведення від 22.01.2018р. №18/6-ППЗ, укладеного між ним та ДП "АМПУ", який діяв у спірному періоді та листів ДП "АМПУ" від 24.01.2019р. №46/15-06-02-27-263, ДП МТП "Чорноморськ" від 28.01.19р. №47/09.3-20 235

Як вказує Відповідач, у наданих Позивачем копіях договору надання послуг з експлуатації мереж водовідведення від 22.01.2018р. №18/6-ППЗ, листів ДП "АМПУ" від 24.01.2019р. №46/15-06-02-27-263 та ДП "МТП "Чорноморські від 28.01.19р. №47/09.3-20 235 не можливо встановити, що ДП "АМПУ" є балансоутримувачем мереж, по яким здійснюється скидання Позивачем стічних стоків або у власності ДП "АМПУ" перебувають мережі, по яким ДП "АМПУ" надає послуги Позивачу з відведення стічних вод.

Копії наданих документів, на думку Відповідача, свідчать про те, що ДП "АМПУ" лише надає Позивачу за його замовленням на платній основі послуги з утримання мереж водовідведення, а саме, здійснює перекачування стічної води через ФНС №8. Тобто, ДП "АМПУ" здійснює лише перекачування об`ємів стічної води, яку скидає Позивач до каналізаційних мереж та ніяким чином не несе відповідальності за Позивача щодо якісних показників його стічної води.

Таким чином, Відповідач стверджує, що ані договір від 22.01.2018р. №18/6-ППЗ, ані листи ДП "АМПУ" від 24.01.2019р. №46/15-06-02-27-263 та ДП МТП "Чорноморськ" від 28.01.19р. №47/09.3-20 235 не є належними та достовірними доказами у розумінні ст.ст.76,78 ГПК України.

Стосовно твердження Позивача, що показники лабораторних аналізів не відображають якісного складу стічних вод саме від ДП МТП "Чорноморськ" Відповідач зазначив, що згідно з п.3, 7 розділу І Правил №316 контрольний колодязь - колодязь на каналізаційному випуску споживача безпосередньо перед приєднанням до каналізаційного колектора виробника або в іншому місці за погодженням із виробником з вільним доступом виробника до такого колодязя. Кожен споживач скидає стічні води до системи централізованого водовідведення через окремий випуск з обов`язковим облаштуванням контрольного колодязя.

18.12.2018р. представниками Відповідача у присутності та за участю представника Позивача було проведено відбір стічних вод з контрольного колодязю (шифр 1384) на об`єкті саме Позивача, контейнер опечатано пломбами, представник Позивача був попереджений про можливість проведення паралельного відбору проб та ознайомлення з результатами аналізу стічної води.

За результатами відбору складено акт "Аналіз стічної води" від 18.12.2018р., який підписаний з боку представника Позивача без жодних зауважень та заперечень, що як зазначає Відповідач, вказує на те, що відбір проби стічної води від 18.12.2018р. на об`єкті Позивача був здійснений у відповідності до вимог чинного законодавства та умов Договору. А тому, цей відбір проб стосується саме стічної води ДП МТП "Чорноморськ».

29.05.2019р. від Позивача надійшло клопотання про повернення оригіналу платіжного доручення №888 від 23.04.2019р, відповідно до якого ним було сплачено судовий збір за подачу заяви про зміну предмету позову. Розглянувши клопотання, суд його задовольнив.

10.06.2019р. до Господарського суду від Відповідача надійшли письмові пояснення (вх.№11600/19) які долучені судом до матеріалів справи та від Позивача надійшло клопотання про залучення доказів (вх.№11494/19) яке також судом задоволено.

11.06.2019р. ухвалою Господарського суду підготовче провадження у справі було закрито та справу призначено до судового розгляду по суті на 27.06.2019р.

27.06.2019р. протокольною ухвалою суд оголосив перерву в розгляді справи по суді до 09.07.2019р.

В процесі розгляду справи подані сторонами клопотання та заяви (пояснення) були судом розглянуті та вирішенні відповідно до приписів Господарського процесуального кодексу України, про що відзначено у протоколах судових засідань.

В ході розгляду даної справи Господарським судом у відповідності до вимог п.4 ч.5 ст.13 ГПК України було створено учасникам справи умови для реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом у межах строку, встановленого ч. 1 ст.248 ГПК України.

У судовому засіданні 19.07.2019р. представник Позивача підтримав позов і просив його задовольнити на викладених у заявах по суті справи підставах.

У судовому засіданні 19.07.2019р. представник Відповідача проти позову заперечував у повному обсязі, просив суд у його задоволені відмовити з урахуванням позиції, викладеної в його заявах по суті справи.

Відповідно до ст.ст.209, 210 ГПК України судом було з`ясовано всі обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та безпосередньо досліджено докази, наявні в матеріалах справи.

В судовому засіданні 19.07.2019р. Господарським судом було закінчено розгляд справи по суті та відповідно до ч.1 ст.240 ГПК України проголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Зміст спірних правовідносин, фактичні обставини справи та докази, на підставі яких судом встановлені обставини справи:

27.10.2000р. між комунальним підприємством "Одесводоканал" (Водоканал) та Іллічівським морським торговельним портом (Абонент) був укладений договір №1527/476-О на послуги водопостачання та водовідведення, згідно умов п.п.1.1. якого, вбачається, що Водоканал надає послуги прийманню стічних вод (надалі - стоків), що скидаються Абонентом в систему комунальної каналізації у відповідності з дислокацією об`єктів (Додаток №1).

Послуги з приймання стоків здійснюються: а) в межах установлених об`ємів (лімітів) __ м3/міс; б) в межах показників якості, встановлених для Абонента "Правилами приймання стічних вод".

Як вбачається зі змісту п.5.3. Договору він укладений строком на п`ять років та діє з 01.11.2000р. до 01.11.2005р. Договір вважається продовженим на наступні 5 років, якщо до закінчення місяця після закінчення строку його дії жодна із сторін не заявить про припинення його дії.

Угодою про доповнення договору між КП "Одесводоканал" та Іллічівським морським торговельним портом №1527/476-О сторони погодили гранично-допустимі концентрації стічних вод паромного комплексу, підписавши додаток № 4 до договору - Нормативи якості стічних вод паромного комплексу Іллічівського морського торговельного порту, які скидаються в систему каналізації м. Одеси.

24.05.2004р. між ТОВ "Інфокс" (Водоканал) та Іллічівським морським торговельним портом (Абонент) була укладена додаткова угода до договору на послуги водовідведення №1527/476-О від 27.10.2000р., відповідно до якої була змінена преамбула договору в частині найменування Водоканалу, замість КП "Одесводоканал" у тесті договору було визначено що ТОВ "ІНФОКС" є виконавцем послуг за договором - Водоканалом та погоджено між сторонами тарифи на послуги водопостачання та водовідведення.

01.06.2012р. між ДП "Іллічівський морський торговельний порт" та ТОВ "ІНФОКС" в особі Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" була укладена додаткова угода до договору на послуги водовідведення №1527/476-0 від 27.10.2000р.

Так, відповідно до преамбули додаткової угоди в тексті договору найменування сторін Водоканал та Абонент було змінено на Виробник та Споживач.

Відповідно до п.2 додаткової угоди договір № 1527/476-О від 27.10.2000р. починаючи з п.1.1 був змінений та викладений в новій редакції.

Згідно з п.1.2. договору споживач взяв на себе зобов`язання своєчасно сплачувати надані послуги водовідведення, забезпечує належну експлуатацію своїх каналізаційних мереж, споруд, приладів та пристроїв в них у відповідності до Правил, перелічених в п.2.1. договору і діючого законодавства.

Пунктом 2.1. Договору встановлено, що сторони зобов`язуються керуватися діючими нормативними актами, а саме: Законом України "Про питну воду та питне водопостачання"; Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", затверджених наказом Мінжитлокомунгоспа України від 27.06.2008р. № 190 (надалі - "Правилами водокористування"); "Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення затверджених наказом Мінжитлокомунгоспа України від 05.07.1995р. №30 (надалі - "Правила експлуатації"); "Правилами приймання стічних вод підприємств, установ та організацій в систему каналізації м. Одесси", затвердженими рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 14.06.07рг. за № 632 ( надалі - "Правилами стічних вод"); технічними умовами, чинними ДСТ, законом України "Про житлово-комунальні послуги", іншими нормативними актами, прийнятими у встановленому законом порядку.

Умовами п.2.3. Договору Виконавцю надано право, зокрема, вимагати у Споживача своєчасної та повної сплати послуг, наданих споживачу (п. 2.3.1.договору); перевіряти технічний стан систем водопостачання-водовідведення Споживача на предмет наявності витоків, нераціонального використання питної води, контролю якості стічних вод, стану приладів обліку води та стоків (п.2.3.3.), тощо.

Відповідно до п.2.4. Договору споживач зобов`язався: утримувати в належному технічно справному стані свої водоканалізаційні мережі та споруди, обладнання, прилади та устрої, що знаходяться в нього на балансі (п.2.4.1.); здійснювати скид стоків, якість яких не перевищує гранично-допустимі концентрації, встановлені "Правилами приймання стічних вод" (п.2.4.2.); у випадку передачі об`єкта на баланс новому володільцю, у семиденний строк після його передачі прибути в Службу по контролю за водокористуванням для звірки розрахунків та оплати, погасити поточну заборгованість та подати заяву про розірвання договору із визначенням підстав та наданням відповідних документів (п.2.4.4.); забезпечити безпечний та вільний доступ представникам Виробника для перевірки технічного стану внутрішніх систем водоканалізаційного господарства, зняття показників приладів обліку води та стоків, відбору проб питної води та стоків. Своєчасно та у повному об`ємі виконувати приписи Виробника (п.2.4.6.); відшкодовувати матеріальні збитки, нанесені комунальним системам каналізації, спорудам та пристроям, а також водним об`єктам, які викликані скидом вод у міську каналізацію (п.2.4.7.) тощо.

Пунктом 3.8. Договору сторони погодили, що нарахування платежу за скид ненормативно-очищених скидів здійснюється у відповідності з "Правилами приймання стічних вод".

Відповідно до п.7.3. Договору він діє з моменту укладення до 31.12.2015р. в частині надання послуг водовідведення. Договір в частині послуг водопостачання та водовідведення вважається продовженим на кожні наступні п`ять років, якщо за місяць до йго закінчення сторони не прийдуть до згоди внести зміни або припинити його дію. В частині розрахунків за отримані послуги водопостачання та водовідведення договір діє до повного погашення заборгованості по ньому.

29.05.2015р. між ДП "Іллічівський морський торговельний порт" та ТОВ "ІНФОКС" в особі Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" була укладена додаткова угода до договору на послуги водовідведення №1527/476-0 від 27.10.2000р., якою сторони погодили зміну тарифів за послуги централізованого водовідведення.

У зв`язку з перейменуванням ДП "Іллічівський морський торговельний порт" на ДП "Морський торговельний порт "Чорноморськ", згідно наказу Міністерства інфраструктури України від 16.09.2016р. № 319, між ДП "Іллічівський морський торговельний порт" та ТОВ "ІНФОКС" в особі Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" 11.11.2016р. була укладена додаткова угода до договору на послуги водовідведення №1527/476-0 від 27.10.2000р., якою була змінена назва Споживача з ДП "Іллічівський морський торговельний порт" на ДП "Морський торговельний порт "Чорноморськ".

На час звернення Позивача до суду договір на послуги водовідведення №1527/476-0 від 27.10.2000р. в редакції від 01.06.2012р. є чинним, доказів його припинення матеріали справи не містять.

18.12.2018р. представниками Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" ТОВ "ІНФОКС" у присутності та за участю представника - головного інженера ДП МТП "Чорноморськ" був проведений відбір стічних вод з контрольного колодязю перед скидом в міську каналізацію на об`єкті - Паромна переправа ДП МТП "Чорноморськ".

За результатами відбору проб 18.12.2018р. був складений Акт "Аналіз стічної води" в якому, зокрема, було зазначено про те, що, представниками Філії "Інфоксводоканал" в присутності представника ДП МТП "Чорноморськ" - головного інженера проведений відбір проби у кількісті 3 л (шифр проби- 1721; номер пломби, якою була запломбована каністра-18880208). Представник ДП МТП "Чорноморськ" під підпис був попереджений про його право відібрати паралельні проби з оформленням відповідних документів та про те, що він має право бути ознайомлений з результатами відбору проб в управлінні по контролю за водокористуванням Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ".

Акт був підписаний з боку представника ДП "МТП "Чорноморськ" без жодних зауважень та заперечень.

26.12.2018р. за результатами лабораторних аналізів стічної води ДП "МТП "Чорноморськ", лабораторією моніторингу вод та ґрунтів Басейного управління водних ресурсів річок Причорномор`я та нижнього Дунаю за пробою від 18.12.2018р. був проведений аналіз проби стічної води відібраної на об`єкті - Паромна переправа ДП "МТП "Чорноморськ" та встановлено її невідповідність діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах, які передбачені п.406 Додатку №1 до Правил №632. Перевищення величин сталося за декількома показниками.

На підставі результатів аналізу, Відповідачем згідно з п. 4.9., 4.10. Правил №632 був зроблений Розрахунок суми понаднормативного скиду за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій ДП МТП "Чорноморськ" та 11.01.2019р. складений рахунок №507035/61120 на оплату за скид понаднормативних стічних вод в сумі 9291,99 грн.

16.01.2019р. разом з листом за вих. №355/вкю Філія "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" направила ДП МТП "Чорноморськ" результати відбору проб стічних вод, розрахунок суми платежів за скид стічних вод в систему міськканалізації та рахунок №507035/61120 від 11.01.2019р. на оплату за скид понаднормативних стічних вод в сумі 9291,99грн. та сповістила Позивача про потребу оплати за скид ненормативно-очищених стічних вод в міську каналізацію та повідомлення про це відповідача.

У листі №46/15-06-02-27-263 від 24.01.2019 р. Іллічівська філія ДП "Адміністрація морських портів України" повідомила Позивача про те, що через ФНС №8 надаються послуги з утримання мереж водовідведення наступним абонентам: ДП МТП "Чорноморськ" (Паромний комплекс); ПП "Амік України" (АЗС 16-16); ТОВ "Сокар Петролеум"; ЗАТ "Чорноморський паливний термінал".

У листі за №47/09.3-20 235 28.01.2019 р. Позивач звертаючись до Відповідача зазначив про те, що ФНС-8, яка належить Іллічівської філії ДП "АМПУ" та знаходиться на території Паромного комлпекса ДП "МТП "Чорноморськ" і на якій працівниками Філії "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" 18.12.2018р. були відібрані проби стічної води, відповідно до вищезазначеного листа Іллічівської філії ДП "АМПУ" здійснює перекачування стічної води 4-х абонентів ТОВ "ІНФОКС", а тому Позивач вважає, що показники лабораторних аналізів (зазначені в листі від 16.01.2019р. № 335ВК) не відображають якісного складу стічних вод саме від ДП МТП "Чорноморськ".

Листом №2494вкю від 13.03.2019р. Філія "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" повідомила ДП "МТП "Чорноморськ" із посиланням на приписи п.п.14.3,14.5, 30 "Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Одеси", які затверджені рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №561 від 26.12.2018р. про необхідність сплати 9291,99 грн.

Однак, як зазначає ДП "МТП "Чорноморськ", останній не згодний з виставленим Філією "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" рахунком №507035/61120 від 11.01.2019р., що і зумовило його звернення до Господарського суду з відповідним позовом.

Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, вислухавши пояснення представників сторін та надавши їм правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.

У відповідності до ст.11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а підставою виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Правочин, різновидом якого є договори - основний вид правомірних дій - це волевиявлення осіб, безпосередньо спрямовані на виникнення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків. При цьому, ст.12 ЦК України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.

Засадами Цивільного кодексу України в чинній редакції передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства (ст 15 ЦК України).

Відповідно до ст.175 Господарського кодексу України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управлена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Судом встановлено наявність договірних правовідносин між Відповідачем та Позивачем з приводу послуг з водовідведення стоків Позивача в міську каналізацію м. Одеси на умовах, передбачених договором на послуги водовідведення №1527/476-0 від 27.10.2000р. в редакції від 01.06.2012р., який за своєю правовою природою є договором про надання послуг.

Статтею 901 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Відповідно ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Статтею 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно вимог ст.ст.525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу. Одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається. Відповідно ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Також у відповідності до ст. 903 ЦК України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу у розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з п.п. 2.3.1, 2.4.15. Договору (в редакції додаткової угоди від 01.06.2012р.) Філія "ІНФОКСВОДОКАНАЛ" має право: вимагати своєчасної оплати та повної оплати послуг наданих абоненту. ДП МТП "Чорноморськ" зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі оплачувати послуги водовідведення, скид ненормативної-очищених стоків, та інші платежі передбачені Правилами № 190 і Правилами №632 (з 29.12.2018р. Правилами №561) та умовами даного договору.

Відповідно до п.п. 2.4.2, 2.4.6, 2.4.7, 3.8 Договору (в редакції додаткової угоди від 01.06.2012р.) Позивач зобов`язаний здійснювати скид стоків, якість яких не перевищує гранично допустимі концентрації, встановлені Правилами №632 (з 29.12.2018р. Правилами №561), забезпечити безпечний та вільний доступ представникам Відповідача для відбору проб питної води та стоків, відшкодовувати матеріальну шкоду, нанесену комунальним системам каналізації, спорудам, обладнанню та пристроям, а також водним об`єктам спричинену скидом не нормативно-очищених стічних вод у міську каналізацію. Нарахування платежу за скид ненормативно - очищених стоків проводиться відповідно до Правил №632 (з 29.12.2018р. відповідно до Правил №561).

На виконання умов Договору, представниками відповідача в присутності представника Позивача18.12.2018р. був здійснений відбір проб січних вод на об`єкті Позивача - Паромна переправа.

Проби були направлені до лабораторії моніторингу вод та ґрунтів Басейного управління водних ресурсів річок Причорномор`я та нижнього Дунаю яка 26.12.2018р. за результатами лабораторних аналізів проби стічної води ДП МТП "Чорноморськ", відібраної у контрольному колодязі на об`єкті - Паромна переправа ДП МТП "Чорноморськ" встановила невідповідність досліджуваної проби стічної води діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах, які передбачені п.406 Додатку №1 до Правил №632. Перевищення величин встановлено за декількома показниками.

Згідно з пп.7) п.1 розділу II, абз.1 п. 6, абз. 2 п.8 розділу VI Правил № 316 у разі виявлення порушень споживачами умов скидання стічних вод, вимог цих Правил, місцевих правил приймання та умов укладеного з виробником договору, вимагати їх усунення в установлені виробником строки та вживати заходів впливу, передбачених договором, цими Правилами та місцевими правилами приймання. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень.

У строк, що не перевищує шести місяців після визначення перевищення допустимих концентрацій, виробник направляє споживачу рахунок за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та копії підтвердних документів.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі результатів аналізу, зробленого лабораторії моніторингу вод та ґрунтів Басейного управління водних ресурсів річок Причорномор`я та нижнього Дунаю, Відповідачем у відповідності до п. 4.9., 4.10. Правил №632 був зроблений Розрахунок суми понаднормативного скиду за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій ДП МТП "Чорноморськ" та 11.01.2019р. складений рахунок №507035/61120 на оплату за скид понаднормативних стічних вод в сумі 9291,99 грн., який разом із результатами лабораторних досліджень та оспорюваним рахунком були направлені Позивачу 16.01.2019р. разом з листом за № 355/вкю.

Відповідно до вимог ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У відповідності до ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Зі змісту ст.77 ГПК України вбачається, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

З урахуванням наведеного, суд не приймає в якості належних та допустимих доказів посилання Позивача в якості обґрунтування позовних вимог на те, що він не є власником або балансоутримувачем каналізаційних мереж, зокрема ФКС-8, на укладені між Позивачем та Іллічівською філією ДП "АМПУ" договори надання послуг з експлуатації мереж водовідведення, оскільки, по-перше, з наданого Позивачем Акта приймання-передачі майна, майнових прав та зобов`язань №482/19 від 13.06.2013р. відповідно до якого на підставі наказу Міністерства інфраструктури України від 13.03.2013р. №163 "Про заходи щодо реорганізації державних підприємств морського транспорту та утворення державного підприємства "Адміністрація морських портів України" відбувалась передача майна, майнових прав та зобов`язань, в тому числі майна від Іллічівського МТП до ДП "АМПУ" в особі Іллічівської філії не вбачається що ФНС-8 була передана ДП "АМПУ", по-друге, з листа Іллічівської філії ДП "АМПУ" № 209/15-01-01-10 від 04.06.2019р. судом встановлено, що на території паромного комплексу морського порту "Чорноморськ" розташовані об`єкти, призначені для водовідведення (каналізаційні мережі), належні як ДП "АМПУ", так і ДП "МТП "Чорноморськ", і серед зазначених та належних ДП "АМПУ" за балансовим обліком та правом господарського відання об`єктів об`єкт з назвою "Фекальна насосна станція № 8" (ФНС-8) відсутній, по-третє, договір №1527/476-0 від 27.10.2000р. в редакції від 01.06.2012р. є чинним, а відповідно чинними є його пункти, що регулюють обов`язки Позивача в частині скиду стоків (2.4.2), своєчасної та повної оплати послуг водопостачання та водовідведення, скид ненормативно - очищених стоків, та інших платежів, передбачених "Правилами користування» та "Правилами прийому стічних вод та умовами договору (п.2.4.15.), порядку нарахування відповідачем платежу за скид ненормативно-очищених стоків (п.3.8.)

Інші доводи Позивача зводяться до невірного тлумачення приписів чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини та не спростовують висновків до яких дійшов суд.

Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частинами ч.ч.1, 2, 3 ст.13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Таким чином, оцінюючи наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши норми законодавства, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку що позовні вимоги ДП "МТП "Чорноморськ" не підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами, є необґрунтованими, незаконними, а тому задоволенню не підлягають.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача згідно ст.129 ГПК України.

Керуючись ст.ст.13, 76, 86, 129, 233, 237, 238, 240 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У позові - відмовити повністю.

2.Судові витрати по справі покласти на Державне підприємство «Морський торговельний порт "Чорноморськ".

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.241 ГПК України.

Повний текст рішення складено 26.07.2019р.

Суддя О.В. Цісельський

Джерело: ЄДРСР 83287697
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку