open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 240/5325/18
Моніторити
Постанова /31.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /25.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /25.02.2019/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 240/5325/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /31.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /25.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /25.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /25.02.2019/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2018/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/5325/18 Головуючий суддя 1-ої інстанції - Капинос Оксана Валентинівна

Суддя-доповідач - Мацький Є.М.

25 липня 2019 року

м . Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мацького Є.М.

суддів: Капустинського М.М. Охрімчук І.Г. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Шпикуляк Ю.В.,

представника апелянта: Олефіра О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року (рішення прийнято у м. Житомирі, повний текст рішення складено 11.03.2019, час його прийняття не зазначено) у справі за адміністративним позовом Служби автомобільних доріг у Житомирській області до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель ГУ Держгеокадастру в Житомирській обл. Хом`якова Г.В. про визнання протиправними дій та скасування припису від 20.08.2018 року №540-ДК/066Пр/03/01/-18,

В С Т А Н О В И В :

І . ІСТОРІЯ СПРАВИ

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

1. У листопаді 2018 року Служба автомобільних доріг у Житомирській області звернулась до суду з позовом, в якому просила:

- визнати протиправними дії Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель ГУ Держгеокадастру в Житомирській області Хом`якова Г.В. зі складання актів перевірки та припису від 20.08.2018 №540-ДК/066Пр/03/01/-18;

- визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 20.08.2018 №540-ДК/066Пр/03/01/-18.

2. У обґрунтування позову Служба зазначила, що 28.08.2018 поштовим відправленням отримано припис Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 20.08.2018, з якого вбачається, що державним інспектором проводилася перевірка додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель під час використання земельних ділянок, які знаходяться на території Житомирського району Житомирської області вздовж а/д М-06 Київ-Чоп від км 129-600-км 151+730, та встановлено, що Служба автомобільних доріг, як землекористувач земельних ділянок, використовує їх шляхом проведення робіт із зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу. Позивач вважає дії державного інспектора зі складання акту перевірки та сам припис протиправними, оскільки перевірка проводилася за відсутності представника організації чи уповноваженої ним особи. Про проведений захід служба довідалася після отримання акту. В акті перевірки будь які відомості про осіб, які були залучені до перевірки відсутні. Припис не містить вимоги про вчинення конкретних дій, які має вчинити особа для усунення порушення земельного законодавства. Тому, вважає дії відповідачів із складання акту перевірки та припису протиправними.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

3. Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 25.02.2019 позовні вимоги задоволено.

4. Визнано протиправними дії Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель ГУ Держгеокадастру в Житомирській області Хом`якова Г.В. по складанню акту перевірки від 20.08.2017 №540-ДК/950/АП/09/01/-18 та припису від 20.08.2018 №540-ДК/066Пр/03/01/-18.

5. Визнано протиправним та скасовано припис Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 20.08.2018 №540-ДК/066Пр/03/01/-18.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ДОВОДІВ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

6. Скаржник, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та прийняти нове рішення, який у задоволенні позовних вимог відмовити.

7. Апелянт свої вимоги мотивує тим, що за результатом перевірки державним інспектором встановлено, що позивач приступив до зняття та перенесення ґрунтового покриву ділянок, які належать йому на праві користування, без спеціального дозволу на ці дії, чим порушено вимоги статті 168 Земельного кодексу України. За наслідком проведеного обстеження ділянки складено акт обстеження земельної ділянки, акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктами щодо порушень вимог статті 168 Земельного кодексу України. З метою усунення недоліків виявленого порушення державним інспектором винесено припис, який прийнятий на цілком законних підставах та відповідає чинному законодавству.

ІІ . СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

8. Судом встановлено, що Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області, відповідно до вимог Земельного кодексу України, Законів України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", "Про охорону земель", Положення про Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області, затвердженого наказом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 №308 та з метою розгляду листа УСБУ України в Житомирській області від 05.01.2018 №57/51-1498, прийнято наказ від 16.07.2018 №540-ДК "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель", згідно якого призначено здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки розташованої вздовж північної об`їзної дороги м.Житомир по трасі М-06 Київ-Чоп від 120 км. до 151 км. на території Житомирського району (а.с.70, т.1).

9. Пунктом 2 даного наказу зобов`язано державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області - головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Хом`якова Геннадія Віталійовича, у термін з 16.07.2018 по 16.08.2018 здійснити зазначений в пункті 1 цього наказу захід державного контролю.

10. На підставі наказу державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Хом`яковим Г.В. проведено обстеження земельної ділянки, яка знаходиться на території Житомирського району вздовж північної об`їзної дороги м.Житомир по трасі М-06 Київ-Чоп від 120 км. до 151 км. на території Житомирського району, за результатами якого складено акт від 20.08.2018 №540-ДК/0666Пр/03/01/-18 та проведено перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок, які знаходяться на території Житомирського району Житомирської області вздовж північної об`їзної дороги м.Житомир по трасі М-06 Київ-Чоп від 120 км. до 151 км. на території Житомирського району, за результатами якої складено акт перевірки від 20.08.2017 №540/950/АП/09/01/-18 (а.с.17-21, т.1).

11. Вказаними актами зафіксовано, що у постійному користуванні Служби автомобільних доріг перебуває ряд земельних ділянок, що розташовані на території Житомирського району Житомирської області вздовж північної об`їзної дороги м.Житомир по трасі М-06 Київ-Чоп від 129+60 км. 151+730 км. за цільовим призначеннмя для розміщення експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, державної форми власності.

12. 23.03.2019 Державана архітектурно-будівельна інспекція надала дозвіл на виконання будівельних робіт Замовнику - Службі автомобільних доріг та генеральному підряднику - Sinoxydro Corporation Limited на реконструкцію автодороги Київ-Чоп на ділянці 129+60 км. 151+730 км.

13. На даний час Служба автомобільних доріг у Житомирській області, яка є землекористувачем земельних ділянок, земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення за цільовим призначенням для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, державної форми власності, використовує їх шляхом проведення робіт по зняттю ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту), без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а саме: Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, на ділянці протяжністю 5,1 км загальною площею 15, 5415 га., що є порушенням ст.168, 211 ЗК України.

14. На підставі акту перевірки державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Хом`яковим Г.В. прийнято припис від 20.08.2018 №540-ДК/0666Пр/03/01-18, яким приписано усунути порушення вимог земельного законодавства та повідомити про його виконання до 20.09.2018 (а.с.14-15, т.1).

15. Отримавши поштою 28.08.2018 оскаржуваний припис, позивач направив скаргу на дії інспектора до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, у якій просив скасувати припис як необґрунтований та такий, що складений з допущенням порушень з боку державного інспектора (а.с.24-25, т.1).

16. За результатами розгляду скарги, Головне управління Держгеокадстру у Житомирській області направило скаржнику лист від 21.09.2018 №8-6-0.41-6816/2-18, у якому повідомило, що дії державного інспектора відповідають вимогам земельного законодавства та роз`яснило, що у разі незгоди зі складеним приписом, він має право звернутися до суду (а.с.26-29, т.1).

17. Не погоджуючись з діями відповідачів при проведенні перевірки та винесенню припису, позивач звернувся до суду.

ІІІ . ДОВОДИ СТОРІН (УЧАСНИКІВ СПРАВИ)

18. Позивач у відзиві на апеляційну скаргу зазначив, що акт перевірки від 20.08.2018, на підставі якої прийнято припис, не містить обов`язкових відомостей, які повинні бути ньому відображені відповідно до наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії і кадастру від 27.12.2016 №353 "Про організаційні заходи із здійснення функцій державного нагляд (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавстві використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів територіальним органами Держгеокадастру", а отже складений з порушенням установлених вимог.

19. При цьому, оформлення припису у вигляді загальних формулювань встановлених порушень норм законодавства без конкретного опису такого порушення та вимога про усунення порушень норм законодавства без зазначення конкретних дій, які повинна вчинити особа, є недопустимими, з врахуванням обов`язку його виконання особою, якій спрямована вказана вимога та можливості притягнення її до відповідальності за невиконання вимог цього припису.

20. Отже, припис від 20.08.2018 за №540-ДК/0666Пр/03/01/-18 не містить переліку заходів, які необхідно здійснити для припинення порушення земельного законодавства, усунення його наслідків, строк їх виконання за кожним із заходів.

21. Відповідач зазначив, що за наслідками проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства, обстеження земельної ділянки посадовою особою Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області виявлено факт перенесення позивачем покриву ґрунту без отримання спеціального дозволу, тому, на його думку, відсутні підстави для задоволення позову.

І V. ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

22. Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначає Закон України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 № 963-IV, який спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля (далі - Закон № 963-IV).

23. Статтею 2 Закону № 963-IV визначено, що основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель, зокрема, є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

24. Відповідно до статті 4 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

25. Згідно зі статтею 5 Закону № 963-IV державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

26. Згідно з положеннями статті 6 вказаного Закону до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать зокрема здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

27. Відповідно до частини 1 статті 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

28. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

29. Згідно з положеннями статті 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються зокрема шляхом проведення перевірок.

30. Статтею 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" встановлено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; складати акти перевірок; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень.

V. ОЦІНКА АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

31. У даній справі спір виник щодо дій контролюючого органу при проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства та ухвалення цим органом за наслідками перевірки відповідного розпорядчого документу.

32. Згідно зі ст. 9 Закону № 963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок.

33. Однак, порядок і підстави проведення таких перевірок цим Законом не визначено.

34. У той же час статтею 10 цього Закону передбачено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

- у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;

- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;

- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення.

35. Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.

36. Отже, до повноважень державного інспектора при проведенні перевірки належить зокрема, встановлення особи правопорушника земельного законодавства, відібрання письмових пояснень у громадян, посадових осіб з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства.

37. Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем визначених положень чинного законодавства не дотримано.

38. Як вбачаться з відомостей з Державного земельного кадастру, зазначені в акті перевірки земельні ділянки є землями державної власності (власник Держава Україна в особі Житомирської обласної державної адміністрації) та на праві постійного користування закріплені за Службою автомобільних доріг у Житомирській області (а.с.166-186, т.1).

39. Службою автомобільних доріг у Житомирській області, в межа дії Контракту між Укравтодором та компанією Sinohydro Corporation Limited від 28.11.2017, видано Ордер (дозвіл на право виконання робіт) № 05-09/0-3 від 18.06.2018, абзацом другим пункту 5.1 якого передбачено, що компанія Sinohydro Corporation Limited при виконанні робіт зобов`язана організувати та здійснити заходи, що спрямовані на захист навколишнього середовища, забезпечити дотримання законодавства з питань охорони земель (включаючи зняття родючого шару ґрунту), охорони праці, екологічної безпеки, безпеки дорожнього руху в місцях проведення робіт, згідно з вимог до експлуатаційного стану та відповідно до чинного нормативно-правового законодавства України (а.с. 31-34, т.1).

40. Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 27.12.2016 №353 "Про організаційні заходи із здійснення функцій державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів територіальними органами Держгеокадастру" (далі - Наказ №353) запроваджено діловодство головних управлінь Держгеокадастру в областях, до якого, зокрема, увійшли бланк акта перевірки дотримання вимог земельного законодавства та бланк акта обстеження земельної ділянки.

41. Згідно з додатком № 3 та додатком № 5 до вказаного наказу акти складаються в присутності особи, що перевіряється, в акті перевірки зазначається місцезнаходження юридичної особи, фактична площа та план - схема земельної ділянки. Окрім цього, акт підписується представником юридичної особи чи уповноваженої ним особи або фізичної особи чи її представника, які перевірялись.

42. Разом з тим, перевірка дотримання вимог земельного законодавства проводилась за відсутності представника організації чи уповноваженої ним особи.

43. Зокрема, в графах акта перевірки від 20.08.2017, які передбачають наявність відомостей про посади, прізвища, імена та по-батькові осіб, що були залучені до перевірки, а також відомостей про керівника юридичної особи чи уповноваженої ним особи або фізичної особи чи її представника, що перевіряється, які були присутні при перевірці, - будь-які відомості відсутні.

44. Також, в графах акта перевірки: "Підписи осіб, які були присутні при перевірці", "Підпис представника юридичної особи чи уповноваженої ним особи або фізичної особи чи її представника, які перевірялись", "З актом ознайомлений, копію акта отримав", "Дата, підпис" - будь-які відомості відсутні.

45. Крім цього, зазначено, що копія цього акта відправлена поштою (у разі відмови від отримання акта). Тобто, лише у разі відмови уповноваженої особи отримати акт, такий направляється поштою.

46. В той же час, будь-які відомості щодо відмови уповноваженої особи позивача від участі в контрольному заході від отримання акта перевірки, чи його підписання матеріали справи не містять.

47. Лише, після прийняття оскаржуваного припису 20.08.2018 Службі автомобільних доріг у Житомирській області поштою, разом з оскаржуваними актом та приписом, відповідачем направлено повідомлення про виклик для надання пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства. Вказані обставини підтверджуються наявною у матеріалах справи копією повідомлення з вх.№1376 від 28.08.2018. (а.с.22, т.1)

48. Зазначені обставини вказують на те, що жодних пояснень з приводу порушення земельного законодавства у позивача не відбиралося, акту про відмову від підпису не складалося, що свідчить про протиправність дій державного інспектора під час проведення перевірки та складання за її наслідками акту з грубими порушеннями.

49. Суд першої інстанції правильно звернув увагу на те, що акт обстеження земельної ділянки, та припис складені поза межами строку, визначеного відповідно до наказу ГУ Держгеокадастру у Житомирські області від 16.07.2018 №540-ДК, оскільки строк перевірки, зазначений в наказі з 16.07.2018 по 16.08.2018.

50. Окрім того, акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом-земельної ділянки датований 20.08.2017, тобто дата його складання передує даті винесення наказу про проведення перевірки.

51. З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що акт перевірки від 20.08.2017 №540-ДК/950/АП/09/01/-18 та припис від 20.08.2018 року №540-ДК/066Пр/03/01/-18 винесені з грубим порушенням норм чинного законодавства, у звязку з чим обґрунтовано задовольнив позовні вимоги.

VІ. ВИСНОВКИ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ.

52. Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

53. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

54. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

55. Зазначеним вимогам закону судове рішення відповідає.

56. Переглянувши судове рішення в межах апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення, суд першої інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, які були б підставою для скасування судового рішення, а тому апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 26 липня 2019 року.

Головуючий

Мацький Є.М.

Судді

Капустинський М.М. Охрімчук І.Г.

Джерело: ЄДРСР 83271501
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку