open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Д.Ростовського, 35, смт. Макарів, Київська область, 08001, тел/факс (04578)5-13-39, e-mail inbox@mk.ko.court.gov.ua

справа №370/1846/16-ц

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" липня 2019 р. Макарівський районний суд Київської області у складі: судді Мазка Н.Б.

із секретарем Ребенок Н.О.,

розглянувши в відкритому судовому засіданні в залі суду смт Макарів Макарівського району Київської області цивільну справу за позовом

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Макарівської районної державної адміністрації, ОСОБА_3 про визнання розпорядження державної районної адміністрації про передачу земельної ділянки у власність та свідоцтва про право власності на земельну ділянку недійсними та їх скасування,

в с т а н о в и в:

позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулись до суду з позовом, який уточнювали, до Макарівської районної державної адміністрації, ОСОБА_3 про визнання розпорядження державної районної адміністрації про передачу земельної ділянки у власність та свідоцтва про право власності на земельну ділянку недійсними та їх скасування, вказавши третіми особами Головне управління Держгеокадастру у Київській області, Ірпінське міжрайонне управління водного господарства, посилаючись на те, що починаючи з 1990 року вони, позивачі є є членами садівницького товариства «Голубі озера», яке розташоване в селі Миколаївка Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області, а саме: ОСОБА_1 належить земельна ділянка НОМЕР_1 , ОСОБА_2 - земельна ділянка НОМЕР_2 .

Рішенням Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області від 26.01.1995 року за №1 визначена земельна ділянка площею 0,0968 га з цільовим призначенням - для ведення садівництва була передана у його, ОСОБА_1 приватну власність, що підтверджується Державним актом на право приватної власності на землю серії НОМЕР_17 . Державний акт на право приватної власності на землю зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №15, виданий 12.04.1995 року, кадастровий номер НОМЕР_3 .

Йому, ОСОБА_2 земельна ділянка площею 0,077 га з цільовим призначенням - для ведення садівництва, передана у приватну власність на підставі розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 19.02.2005 року №27, що підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_4 , виданим 20.12.2005 року. Державний акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №1278, кадастровий номер НОМЕР_5 .

В 2000-2002 роках вони, позивачі за спільні кошти на заболочених землях загального користування садового товариства викопали ставок, яким без будь-яких обмежень користувалися всі члені товариства.

Влітку 2014 року їм стало відомо, що землевпорядною організацією «Ресурс-2012» за договором з ОСОБА_3 було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,250 га, яка у її, ОСОБА_3 власності та присвоєний кадастровий номер НОМЕР_6 .

Але враховуючи те, що земельна ділянка, на яку розроблялась технічна документація із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 зайнята ставком, який було створено за їх, позивачів спільні кошти, тому з метою недопущення приватизації даної земельної ділянки вони, позивачі почали звертатися з відповідними заявами до органів державної влади, управління, місцевого самоврядування та міліції.

Проте, перевірка поданим ними заяв проводилася формально та лише у квітні 2016 року їм вдалося на адвокатський запит отримати відповідь Управління Держгеокадастру у Макарівському районі Київської області за №103-99.4-2071/2-16 від 22.04.2016 року про реєстрацію земельної ділянки площею 2,250 га з цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, виданого на відповідачку, яким підтверджується незаконне набуття права власності останньою на земельну ділянку зайняту ставком. Як вбачається з цієї відповіді земельній ділянці присвоєний кадастровий номер НОМЕР_6 , право власності на земельну ділянку ОСОБА_3 , виходячи із змісту ст.17 ЗК України, набула на підставі розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області. але отримати відомості про реєстрацію права власності на земельну ділянку не вдалося.

Позивачі вважають, що Макарівська районна державна адміністрація Київської області прийняла незаконне розпорядження про передачу земельної ділянки площею 0,250 га, яка зайнята створеним ними штучним ставком у приватну власність ОСОБА_3 не за цільовим призначенням, як землю водного фонду, а для ведення особистого селянського господарства, що свідчить про порушення порядку надання земельних ділянок у власність та порушує їх права на вільне користування даним водним об`єктом.

Разом з тим, в приватній власності ОСОБА_3 знаходиться земельна ділянка площею 0,118 га, з цільовим призначенням - для ведення садівництва, яка розташована на території Колонщинської сільської ради СТ «Голубі озера» Макарівського району Київської області. Право власності на земельну ділянку набуто на підставі розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 10.11.2006 року №150, що підтверджується копією Державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_7 , кадастровий номер НОМЕР_8 . При цьому в наявній копії державного акту відсутні відомості про його реєстрацію в Книзі записів державних актів та дата видачі.

Не заперечуючи право ОСОБА_3 на набуття права власності на земельну ділянку з цільовим призначенням - для ведення садівництва, позивачі вважають, що вищезазначений державний акт на право власності на земельну ділянку та розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області підлягають визнанню недійсними та скасуванню, оскільки значна частина належної відповідачці земельної ділянки зайнята не землею, а розчищеним ними ставком.

Крім того, оскільки значна частина земельної ділянки відповідачки зайнята ставком, а не землею, яка не може використовуватися за цільовим призначенням визначеним у державному акті на право власності на земельну ділянку, тому позивачі вважають, що відповідачкою порушений порядок набуття права власності на належну їй земельну ділянку, а відповідно державний акт на право власності на земельну ділянку та розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області підлягають визнанню недійсними та скасуванню.

Позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 просять:

- визнати розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області від 10.11.2006 року №150 про передачу ОСОБА_3 земельної ділянки площею 0.118 га, кадастровий номер НОМЕР_8 з цільовим призначенням - для ведення садівництва, яка розташована на території Колонщинської сільської ради садове товариство «Голубі озера» Макарівського району Київської області недійсним та скасувати його;

- визнати розпорядження Макарівської районної державної адміністрації Київської області про передачу у власність ОСОБА_3 земельної ділянки площею 0.2500 га з цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області недійсним та скасувати його;

- визнати свідоцтво про право власності на земельну ділянку видане ОСОБА_3 недійсним та скасувати його.

Представник відповідача ОСОБА_3 - адвокат Костюченко О.В. в відзиві на позов (т.1 а.с.48-52, 85-90, 136-141, 164-169) заперечив проти задоволення позову, просив відмовити в його задоволенні з посиланням на те, що в обґрунтування своїх позовних вимог про те, що відповідачці ОСОБА_4 на підставі рішення державного органу про надання у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, надана земельна ділянка, яка нібито належать до земель водного фонду та не може використовуватися за цільовим призначенням, позивачі надали копію акту обстеження водного об`єкту вздовж земельних ділянок, складеного членами громадської організації «СТ Голубі Озера» від 15.10.20126 року, фото-схеми розміщення водного об`єкту, в яких наведено інформацію про здійснення членами громадської організації робіт по створенню на землях водовідвідного рову, а також висновок в.о. начальника Макарівського РВ ГУ МВС України в Київській області від 12.07.2014 року, за яким згідно пояснень опитаних осіб, члени громадської організації викопували ставок на землях загального користування. Також наданий лист Макарівської районної державної адміністрації №06.10-05/2643 від 09.08.2017 року, згідно якому державний орган повідомив, що головою Макарівської державної адміністрації не приймалось розпорядження щодо надання дозволів на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства площею 0,25 га в межах Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області, про затвердження проекту відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність. Також позивачі посилаються на незаконність рішень державного органу про передачу у власність ОСОБА_3 земельних ділянок у зв`язку з тим, що у 2000-2002 роках позивачами за спільні кошти, в межах земельних ділянок ОСОБА_3 провели роботи по створенню штучного ставка, тому оскільки роботи по створенню штучного ставка проводились на землях загального користування садового товариства, всі члени садового товариства набули законні трава щодо користування ставком, в тому числі і в межах території земель, які були передані у власність для ОСОБА_3 . Ці вимоги позивачів є необґрунтованими, незаконними, такими, що не підлягають задоволенню, оскільки відповідачем набуто право власності на оскаржувані земельні ділянки у порядку передбаченому законодавством України. Так, згідно довідки Управління Держгеокадастру у Макарівському районі Головного управління Держгеокадастру у Київській області №1013-99.4-2071/2-16 від 22.04.2016 року, яку було додано позивачами до позовної заяви, у Державному земельному кадастрі земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_9 з цільовим призначенням під ведення особистого селянського господарства зареєстровано на ім`я ОСОБА_3 . Разом з тим, за ОСОБА_3 зареєстрована земельна ділянка площею 0,118 га. з цільовим призначенням для ведення садівництва із кадастровим номером НОМЕР_10 . Позивачами не надано будь-яких доказів щодо віднесення земель в межах земельних ділянок, право власності на які оскаржується в рамках справи, до земель категорії водного фонду. У позивачів відсутні права проводити будь-які роботи щодо створення об`єктів водного фонду чи проводити роботи на існуючих об`єктах водного фонду. Згідно листа №4447/9/11-17 від 07.08.2017 року, отриманого від Держводагенства України, паспорти водних об`єктів та проекти щодо будівництва (створення) штучних водойм у межах Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області Держводагенства на погодження не надходили.

Позовні вимоги не стосуються порушення права власності позивачів, речових прав відносно належних їм земельних ділянок, а тому позивачі позбавлені можливості обирати такий спосіб захисту прав, як визнання недійним рішення органу держаної влади про передачу ОСОБА_3 земельних ділянок. Позивачі оскаржують рішення органу державної влади, щодо передачі ОСОБА_3 земельних ділянок у власність з кадастровим номером НОМЕР_11 та НОМЕР_10 , оскільки вважають, що землі за місцем розміщення вказаних земельних ділянок відповідачки повинні використовуватися для розміщення об`єкту водного фонду (штучного ставка), право на користування яким має належати їм, позивачам. Однак, вказані доводи позивачів не заслуговують на увагу, оскільки не відповідають вимогам ст.19, 20, 59, 116 Земельного кодексу України щодо встановленого законодавством України порядку використання земель відповідної категорії, зміни цільового призначення земель, а також набуття прав на розміщення на земельній ділянці об`єктів водного фонду (штучних водойм). Згідно довідки Управління держземагенства у Макарівському районі Київської області земельна ділянка загальною площею 0.25 га відводилась у власність ОСОБА_3 в 2014 році для ведення особистого селянського господарства на території Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області. Вказана земельна ділянка станом на моменту відведення у власність, 13.06.2014 року відносилась до земель категорії сільськогосподарського призначення та обліковувалась як сіножаті. В той час, як 06.09.2012 року Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», внесені зміни до ст.15, ст.122 Земельного кодексу України, згідно яких до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин віднесено розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом. 01.01.2013 року набула чинність нова редакція ч.3 ст.122 Земельного кодексу України, згідно якої районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї етап і, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів. В свою чергу, згідно ч.4 ст.122 Земельного кодексу України, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. Тобто наведені зміни в законодавстві свідчать про те, що в період відведення вищевказаної земельної ділянки площею 0,25 га. у власність ОСОБА_3 . Макарівська районна державна адміністрація не мала повноважень розпоряджатися землями сільськогосподарського призначення, які розміщені за межами населених пунктів. Отже, наданий представником позивачів лист Макарівської районної державної адміністрації вих.№06.10-05/2643 від 09.08.2017 року не підтверджує обставин, на які посилаються позивачі відносно незаконності набуття відповідачкою права власності на земельну ділянку. Позивачі вважають незаконною приватизацію відповідачкою земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 площею 0,25 га, яка мала місце в 2014 році, оскільки нібито місце розміщення приватизованої земельної ділянки співпадає з місцем виконання членами громадської організації робіт по створенню об`єкту одного фонду. Проте позивачі не надають документів на підтвердження їх права власності чи права користування землями за місцем створення водного об`єкту, оформлення відповідних документів на виконання робіт з розриття водовідводного рову, документів що встановлюють відповідні межі водного об`єкту та земельних ділянок в натурі (на місцевості). Проте у документах, складених членами громадської організації «СТ Голубі Озера», а також у висновку начальника РВ ГУ МВС України в Київській області від 12.07.2014 року, наданих позивачами, відсутні будь-які посилання на встановлення вказаних у цих документах фактів на основі розробленої у встановленому порядку технічної документації із землеустрою щодо меж вищевказаного об`єкту водного фонду та меж оскаржуваних земельної ділянки в натурі (на місцевості). В той час, як надана позивачами фотосхема земельних ділянок разом із актом обстеження об`єкту водного фонду були складені членами громадської організації, які не являються розробниками документації із землеустрою відповідно до закону. В свою чергу, висновок РВ ГУ МВС України в Київській області від 12.07.2014 року ґрунтується виключно на поясненнях окремих пересічних громадян, без посилання на технічну документацію із землеустрою.

В судовому засіданні позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , їх представник адвокат Левочко Я.А. підтримали позовні вимоги з посиланням на обставини викладені в позові, просили позов задовольнити.

Представник відповідачки ОСОБА_3 адвокат Костюченко О.В. просив відмовити в задоволенні позові з посиланням на обставини, які викладені в відзиві на позов.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Київській області Мудренок В.М. надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника, без зазначення ставлення до позову (т.2 а.с.1, 2).

Представник Ірпінського міжрайонного управління водного господарства Жила М.О., будучи належним чином повідомленою про час, місце розгляду справи, в судове засідання не з`явилась, причини неявки не повідомила.

В судовому засіданні встановлено, що згідно Державному акту на право приватної власності на землю, виданого громадянину України, серії НОМЕР_17 , акт виданий ОСОБА_1 про те, що на підставі рішення Колонщинської сільської Ради народних депутатів від 26.01.1995 року №1 йому передана у приватну власність земельна ділянка площею 0,0968 гектарів, яка розташована на території Колонщинської сільської Ради. Землю передано для ведення садівництва. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №15 (а.с.8).

Відповідно Державному акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_4 , виданого 20.12.2005 року, ОСОБА_2 на підставі розпорядження Макарівської РДА від 19.01.2005 року №27 належить земельна ділянка площею 0,077 гектара, яка розташована в селі Миколаївка СТ «Голубі озера » ділянка НОМЕР_2 . Цільове призначення земельної ділянки - для ведення садівництва 0,077 га (т.1 а.с.9).

В листі-повідомленні №103-99.4-2071/2-16 від 22.04.2016 року Управління держгеокадастру у Макарівському районі Київської області, вказано про те, що на ім`я ОСОБА_3 проведена реєстрація земельної ділянки в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району площею 0,2500 га з кадастровим номером НОМЕР_13 з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. 04.07.2014 року Державним кадастровим реєстратором у відповідності по п.130 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року №105, в порядку інформаційного обміну були внесені відомості до Поземельної книги ім`я нового власника, користувача земельної ділянки відповідно до даних зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. В архіві Управління зберігається документація із землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області (т.1 а.с.11).

В копії генерального плану садового товариства «Голубі озера» позначені межі садового товариства у вигляді водовідводного рову, які позначений зеленим кольором (т.1 а.с.27).

Згідно висновку про результати звернення громадянина ОСОБА_1 від 12.07.2014 року, складеного старшим ДІМ Макарівського РВ ГУМВС України в Київській області Мельником С.А., який розглянув матеріали зареєстровані в журналі єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинення кримінального правопорушення та інші події ГУМВС України у Київській області за №2830 від 03.07.2014 року, були опитані власники дачних будинків садового товариства «Голубі озера», що в селі Миколаївка Макарівського району Київської області, та які мають будинки по сусідству з ОСОБА_1 та ОСОБА_5 , які пояснила, що в 2002 році ОСОБА_1 ОСОБА_2 , ОСОБА_5 на землях загального користування, спільно за власні кошти викопали ставок, який зариблювали та доглядали. На весні 2014 року сусіди дізнались, що ОСОБА_5 без згоди та відома інших приватизував частину вказаного ставка. Опитаний ОСОБА_5 пояснив, що декілька років тому ОСОБА_2 пригнав з Житомирського області Черняхівського району екскаватор в мело Миколаївка а СТ «Голубі озера», який на протязі місяця викопав ставок, за що ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 спільно сплатили 960 доларів США, а також сплатили вартість витраченого дизельного пального. В листопаді 2006 року земельна ділянка під озером площею 0,118 га була приватизована дружиною ОСОБА_5 - ОСОБА_3 , а інша частина приватизована дочкою ОСОБА_2 - ОСОБА_7 . Враховуючи те, що матеріали перевірки не містять даних щодо самовільного захоплення земельної ділянки, то в діях ОСОБА_5 відсутні ознаки кримінального правопорушення, тому перевірку визнано такою, що закінчена (т.1 а.с.28).

Відповідно висновку про результати звернення громадянина ОСОБА_2 від 12.07.2014 року, складеного старшим ДІМ Макарівського РВ ГУМВС України в Київській області Мельником С.А., який розглянув матеріали зареєстровані в журналі єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинення кримінального правопорушення та інші події ГУМВС України у Київській області за №2831 від 03.07.2014 року, в ході перевірки встановлено, що опитаний ОСОБА_5 пояснив, що дорогу загального користування в СТ «Голубі озера» села миколаївка Макарівського району Київської області, не приватизував та приватизувати не буде. Враховуючи те, що матеріали перевірки не містять даних щодо самовільного захоплення земельної ділянки та шахрайських дій, тому у даному випадку в діях ОСОБА_5 , то в діях ОСОБА_5 відсутні ознаки кримінального правопорушення, тому перевірку визнано такою, що закінчена (т.1 а.с.29).

З акту обстеження ставка, який знаходиться вздовж земельних ділянок НОМЕР_1, НОМЕР_18, НОМЕР_20, НОМЕР_21 від 15.10.2016 року №10/15/3, складеного в селі Миколаївка, Макарівського району Київської області, комісією в складі: голови СТ «Голубі озера» Юрченко А.А. , членів правління СТ «Голубі озера» ОСОБА_9 , ОСОБА_2 , ОСОБА_1 , які і підписали його, вбачається, що об`єктом обстеження є ставок площею 0,250 га, який знаходиться вздовж вищевказаних земельних ділянок членів СТ «Голубі озера». Даний ставок завжди був загального користування, такого, як полив насаджень, відпочинку, риболовлі та інше. В 1996 році загальними зборами членів СТ «Голубі озера» було прийнято рішення щодо проведення меліоративних робіт за межами земельних ділянок НОМЕР_1, НОМЕР_18, НОМЕР_19, НОМЕР_2, НОМЕР_22, НОМЕР_21 та інших (15діл), які знаходяться на заболоченій місцевості для їх осушення. За кошти членів СТ «Голубі озера» була замовлена землерийна техніка, за допомогою якої був виритий водовідвідний рів вздовж вищевказаних ділянок довжиною приблизно 5 км та завширшки 5 м. цей водовідвідний рів знаходиться на правах загального користування членами СТ «Голубі озера», і не підлягає приватизації. В 2014 році ОСОБА_3 незаконно приватизувала частину водовідвідного рову (як земельну ділянку) довжиною 30 м та завширшки 5 м вздовж земельної ділянки НОМЕР_1 , що належить ОСОБА_1 , сумісно зі ставком 0,250 га. На час обстеження на ставку була встановлена огорожа із металевої сітки членом товариства ОСОБА_3 , що не дає доступу до ставка та можливості користування водними ресурсами. ОСОБА_3 заборонила членам товариства доступ до ставка на підставі документів про приватизацію у 2014 році ставка площею 0,250 га кадастровий номер НОМЕР_6 для використання особистого сільського господарства (як земельну ділянку) (т.1 а.с.32, 33).

З акту обстеження підвального приміщення, яке розташоване у будинку НОМЕР_1 СТ «Голубі озера» та належить ОСОБА_1 від 15.10.2016 року №10/15/1, складеного в селі Миколаївка Макарівського району Київської області комісією у складі: голови СТ «Голубі озера» Юрченко А.А. , членів правління СТ «Голубі озера» ОСОБА_9 , ОСОБА_2 , які і підписали його, вбачається, що об`єктом обстеження є підвальне приміщення розміром 8х3 м, яке розташоване у будинку НОМЕР_1 , що належить ОСОБА_1 . На час обстеження підлога підвалу була залита водою на 35 см, що не дає можливості власнику приміщення використовувати його у побутових цілях задля зберігання городини та харчових заготовок. Крім того, постійна вологість псує будинок та сприяє росту грибка та плісняви. Наявність води обумовлена підняттям рівня води у ставку ОСОБА_3 ОСОБА_3 заборонила членам товариства доступ до ставка на підставі документів про приватизацію у 2014 році ставка площею 0,250 га кадастровий номер НОМЕР_14 для користування особистого сільського господарства (як земельну ділянку)(т.1 а.с.36-38).

З листа-відповіді №4447/9/11-17 від 07.08.2017 року Державного агентства водних ресурсів України, вбачається, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження інтегрованих підходів в управління водними ресурсами за басейновим принципом» від 04.10.2016 року №1641-VIII та постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 року №372 внесені зміни до Порядку ведення державного водного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.1996 року №413. Зокрема, зазначеними змінами передбачено, що розділ «Поверхневі води» державного водного кадастру доповнюється частиною щодо обліку поверхневих водних об`єктів. Повноваження щодо ведення розділу «Поверхневі води» у частині обліку поверхневих водних об`єктів покладено на Держводагенство. Наразі Держводагенством проведено консультації з Держгеокадастром стосовно можливості використання баз даних державного земельного кадастру для створення геопарталу «Водний фонд України» та розпочато лише підготовчі роботи щодо його створення. Відповідно до вимог Водної Рамкової Директиви ЄС у геопорталі «Водний фонд України» буде міститься інформація про розташування та межі поверхневих водних об`єктів за такими дескрипторами: для річок - площею водозбору більше 10 км 2, для озер - площею більше 0,5 км 2. На сьогодні інших вимог щодо обліку поверхневих водних об`єктів не існує. Одночасно, Порядком розроблення паспорта водного об`єкта, затвердженим наказом Мінприроди від 18.03.2013 року №99 (зареєстровано в Мінюсті 18.05.2013 року за №3775/23307), передбачена розробка паспортів водосховищ, ставків та озер лише для передачі їх у користування на умовах оренди на замовлення орендодавця (обласної державної або органів місцевого самоврядування). Паспорти погоджуються Держводагенством. Інформація про погоджені паспорти вноситься до відповідного переліку паспортів, погоджених Держводагенством, що є елементом обліку поверхневих водних об`єктів. Паспорти водних об`єктів та проекти щодо будівництва (створення) штучних водо м у межах Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області до Держводагенства на погодження не надходили. Враховуючи зазначене, штучні водойми у межах Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області станом на день надання відповіді в Агентстві не обліковуються (т.1 а.с.91, 92).

Згідно листу-повідомленню №06.10-05/2643 від 09.08.2017 року Макарівської районної державної адміністрації Київської області, головою адміністрації не приймалось розпорядження щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства площею 0,250 га в межах Коллонщинської сільської ради Макарівського району Київської області та про затвердження проекту відведення земельної ділянки та передачу земельної ділянки у власність (т.1 а.с.95).

Відповідно довідки, яка видана Управлінням Держземагенства у Макарівському районі Київської області, земельна ділянка загальною площею 0,2500 га, яка відводиться у власність ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства на території Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області згідно державної статистичної звітності (форма 6-зем) станом на 13.06.2014 роки обліковується як: сіножаті (р.11) - 0,2500 (т.1 а.с.142, 170).

При вирішенні спору суд керується вимогами ст.15 ЦК України, якими передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невиконання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Частиною 1 ст.20 ЦК України передбачено, що право на захист особа здійснює на свій розсуд.

Відповідно до вимог ч.1 ст.20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Частиною 2 ст.20 Земельного кодексу України передбачено, що зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності проводиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або і органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Відповідно до вимог пункту а ст.17 Земельного кодексу України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених даним Кодексом.

Згідно ч.4 ст.35 Земельного кодексу України передбачено, що до земель загального користування садівницького товариства належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування.

Частиною 2 ст.59 Земельного кодексу України передбачено, що громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів). Власники на своїх земельних ділянках можуть у встановленому порядку створювати рибогосподарські, протиерозійні та інші штучні водойми.

Згідно ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають право власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим кодексом або за результатами аукціону.

Статтею 86 Водного кодексу України, станом на на 25,10.2000 року, регламентувався таким порядок користування земельними ділянками дна річок, озер, водосховищ, морів та інших водних об`єктів, а саме: на земельних ділянках дна річок, озер, водосховищ, морів та інших водних об`єктів можуть проводитися роботи, пов`язані з будівництвом гідротехнічних споруд, поглибленням дна для судноплавства, видобуванням корисних копалин (крім піску, гальки і гравію в руслах малих та гірських річок), прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи. Місця і порядок проведення зазначених робіт визначаються відповідно до проектів, що погоджуються з державними органами охорони навколишнього природного середовища, водного господарства та геології.

Порядком розроблення паспорта водного об`єкта, затвердженого Міністерством екології та природних ресурсів України 18.03.2013 за № 99, передбачено, передачу водосховищ, ставків та озер в користування на умовах оренди на замовлення орендодавця. Для отримання вказаного водного об`єкту в користування необхідним є погодження Держводагенством відповідного водного паспорту.

Оцінюючи здобуті докази, суд визнає їх належними, достовірними, допустимими, а позов таким, що не підлягає задоволенню за таких підстав.

Позивачами не надано доказів на підтвердження того, що оскаржувані земельні ділянки передані у власність ОСОБА_3 з порушенням встановленого законодавством порядку, а також доказів тому, що спірна земля в межах земельних ділянок, право власності на які ними оскаржуються, віднесені до категорії водного фонду.

Виходячи зі змісту ч.4 ст.35 Земельного кодексу України, якою передбачено, що до земель загального користування садівницького товариства належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування, випливає, що не дозволяється розміщувати на землях загального користування садових товариств об`єкти водного Фонду. Тобто дії по проведенню позивачами робіт із створення штучного ставка, розчищення чи інші роботи щодо даних об`єктів без відповідних правових підстав, як і подальше користування таким об`єктом, виходять за межі наданих позивачам прав, а тому вони не можуть підлягати швовому захисту.

Позивачами не надано відповідних рішень щодо передачі їм у власність чи користування земель з метою створення штучного ставка за місцем розміщення земельних ділянок відповідачки ОСОБА_3 Відповідних правовстановлюючі документів відносно таких земель позивачі не надали. Позивачами не погоджувалися проекти будівництва (створення) штучних водойм чи паспорти водних об`єктів у межах території Колонщинської сільської ради Макарівського району.

На думку суду не порушує прав позивачів рішення розпорядника земель, розміщених в адміністративних межах Колонщинської сільської ради Макарівського району щодо відведення у власність відповідачці ОСОБА_3 земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_9 та НОМЕР_10 .

Відповідно до вимог ст.137, п.2 ч.2 ст.141 ЦПК України, інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі відмови в позові на позивача. Згідно наданого представником відповідача договору про надання юридичної допомоги №374 від 22.03.2018 року, укладеного відповідачкою ОСОБА_3 з адвокатським об`єднання «Адвокатська компанія «Соколовський і Партнери», вартість наданої правничої допомоги становить 42000.00 гривень, яка підлягає стягненню з позивачів.

Керуючись вимогами ст.15, ч.1 ст.20 ЦК України, п.а ст.17, ч.1, 2 ст.20, ч.4 ст.35, ч.2 ст.59, ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, ст.86 Водного кодексу України, ст.137, п.2 ч.2 ст.141, ст..263-265 ЦПК України, суд

в и р і ш и в:

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 відмовити в задоволенні позову до Макарівської районної державної адміністрації, ОСОБА_3 про визнання розпорядження державної районної адміністрації про передачу земельної ділянки у власність та свідоцтва про право власності на земельну ділянку недійсними та їх скасування.

Стягнути з ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , який має паспорт НОМЕР_15 , виданий Святошинським РУГУ МВС України в місті Києві, проживає за адресою: АДРЕСА_4 , понесені витрати на професійну правничу допомогу (послуги адвоката) 21.000.00 гривен.

Стягнути з ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , який має паспорт НОМЕР_16 , виданий Деснянським РУГУ МВС України в місті Києві, проживає за адресою: АДРЕСА_5 , понесені витрати на професійну правничу допомогу (послуги адвоката) 21.000.00 гривен.

Резолютивна частина рішення складена 08.07.2019 року.

Повний текст рішення буде складений 15.07.2019 року.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а якщо воно не проголошувалося -з дати складення повного його тексту, у порядку передбаченому підпунктом 15.5, пункту 15 частини 1 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України в редакції від 03.10.2017 року.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст.273 ЦПК України.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 83270162
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку