open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Роздільнянський районний суд Одеської області

У Х В А Л А

Справа № 511/1304/19

Номер провадження: 1-кс/511/517/19

23.07.2019 року слідчий суддя Роздільнянського районного суду Одеської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора Роздільнянської місцевої прокуратури радника юстиції ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні взалі суду м.Роздільна клопотанняпрокурора Роздільнянської місцевої прокуратури радника юстиції ОСОБА_3 по кримінальному провадженню № 42019161390000032 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.06.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про тимчасовий доступ до речей і документів,-

ВСТАНОВИВ:

22.07.2019 року прокурор Роздільнянської місцевої прокуратури ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до документів в рамках вищевказаного кримінального провадження.

Клопотання прокурор обґрунтувала тим, що що посадові особи КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 » за результатами торгів уклали з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » договір від 05.03.2018 №ХБТ-03/03/18 про закупівлю дизельного палива та бензину марки А-92, А-95 на загальну суму 1899999,00грн.ПДВ).

В подальшому КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 » уклали з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » додаткову угоду від 15.03.2018 №1 до вищевказаного договору про внесення змін, згідно ст.36 частини 4 Закону України № 922-VIII від 25.12.2015 «Про публічні закупівлі», а саме: зміни ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

За результатами укладення додаткової угоди ціна на закупівлю бензину А-92 у кількості 27154,117 л збільшилась з 22,97 грн. (з ПДВ) до 25,26 грн. (з ПДВ), та дизельного палива у кількості 43865,231 л збільшилась з 23,80 грн. (з ПДВ) до 26,00 грн. (з ПДВ).

Підставами збільшення ціни згідно додаткової угоди є коливання ціни на ринку та довідка ІНФОРМАЦІЯ_3 від 15.03.2018. Вказана довідка на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу (сайт ІНФОРМАЦІЯ_4 ) не розміщена, а також відсутні відомості про сереньоринкові ціни на дату укладення договору від 05.03.2018.

При цьому, згідно відповіді від 04.07.2019 №2005-05/268 ІНФОРМАЦІЯ_3 встановлено, що середні роздрібні ціни на пальне (АЗС) по Україні (грн./літр) становили:

на бензин А-92 станом на 05.03.2018 - 28,43 грн. за літр, а станом на 15.03.2018 28,13 грн. за літр;

на дизельне паливо станом на 05.03.2018 27,51 грн. за літр, а станом на 15.03.2018 27,08 грн. за літр.

В подальшому, посадові особи КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 » за результатами торгів уклали з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » договір від 22.05.2019 №ХБТ-19/05/19 про закупівлю дизельного палива та бензину марки А-92, А-95 на загальну суму 2066950,00грн. (з ПДВ).

Через 5 діб, КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 » уклали з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » додаткову угоду від 27.05.2019 №1 до вищевказаного договору про внесення змін, згідно ст.36 частини 4 Закону України № 922-VIII від 25.12.2015 «Про публічні закупівлі», а саме: зміни ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

За результатами укладення додаткової угоди ціна на закупівлю бензину А-95 у кількості 4091,055 л збільшилась з 25,41 грн. (з ПДВ) до 27,95 грн. (з ПДВ),бензину А-92 у кількості 27460,745 л збільшилась з 24,16 грн. (з ПДВ) до 26,57 грн. (з ПДВ), та дизельного палива у кількості 44828,345 л збільшилась з 24,06 грн. (з ПДВ) до 26,46 грн. (з ПДВ).

Підставами збільшення ціни згідно додаткової угоди є коливання ціни на ринку та довідка ІНФОРМАЦІЯ_3 . Вказана довідка на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу (сайт ІНФОРМАЦІЯ_4 ) не розміщена, а також відсутні відомості про сереньоринкові ціни на дату укладення договору.

При цьому, згідно відповіді від 04.07.2019 №2005-05/268 ІНФОРМАЦІЯ_3 встановлено, що середні роздрібні ціни на пальне (АЗС) по Україні (грн./літр) становили:

на бензин А-92 станом на 22.05.2019 - 28,99 грн. за літр, а станом на 27.05.2019 28,99 грн. за літр;

на бензин А-95 станом на 22.05.2019 30,57 грн. за літр, а станом на 27.05.2019 30,58 грн. за літр;

на дизельне паливо станом на 22.05.2019 29,99 грн. за літр, а станом на 27.05.2019 29,88 грн. за літр.

Згідно листа Мінекономрозвитку від 27.10.2016 №3302-06/34307-06 надано роз`яснення щодо змін істотних умов договору про закупівлю, в якому стосовно змін ціни товару за одиницю не більше ніж на 10 відсотків зазначено, що внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Разом з тим, з часу укладення договору від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 та до укладення додаткової угоди від 15.03.2018 № 1 до вищевказаного договору, ціни на бензин А-92 та дизельне паливо знизились, а з часу укладення договору від 22.05.2019 №ХБТ-19/05/19 та до укладення додаткової угоди від 27.05.2019 №1 до вищевказаного договору, ціни на бензин А-92 не змінювалась, на бензин А-95 збільшилась лише одну копійку, а на дизельне паливо знизились.

Таким чином, будь-які обґрунтовані підстави щодо укладення додаткової угоди від 15.03.2018 № 1 та додаткової угоди від 27.05.2019 №1 до вищевказаних договорів на час їх укладення були відсутні.

Загальна сума заподіяних збитків при укладенні вищевказаних додаткових угод складає 342845 грн., що більше ніж у 250 разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян та згідно п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

Таким чином, у діях посадові особи КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 », вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, а саме: службова недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та зазначав, що з метою встановлення відповідальних осіб за підвищення ціни на паливо та підтвердження фактів неналежного виконання службовими особами КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, встановлення службової особи, яка допустила службову халатність, а також для подальшого експертного дослідження, необхідно провести виїмку та огляд зазначеної документації. _Довести обставини, щодо необґрунтованого та незаконного підвищення ціни на паливо, заподіяння збитків бюджету та встановлення відповідальних осіб без вищевказаних документів в інший спосіб не надається можливо. Зазначив, що вказані документи не становлять собою та не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, клопотання підтримав, розгляд клопотання просив здійснити без представників КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та задовольнити його.

Розгляд клопотання відповідно до ч.2 ст. 163 КПК України проводився без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, оскільки прокурором доведено, що існує реальна загроза зміни або знищення вказаних документів.

Розглянувши подане клопотання, заслухавши прокурора з підстав та доводів зазначених в клопотанні, дослідивши обставини та підстави наведені в клопотанні, слідчий суддя вважає, що клопотання прокурора підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судовим розглядомвстановлено,що впровадженні слідчоговідділу РоздільнянськогоВП ГУНПв Одеськійобласті перебуваютьматеріали досудовогорозслідування,внесені доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №42019161390000032від 25.06.2019за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.367КК України.

В ході досудового слідства виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей та документів, які перебувають у володінні КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 », оскільки ними були проведенні вищевказані тендерні закупівлі.

Вищевказані документи у сукупності містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а саме: відомості, що підтверджують факт підписання договорів посадовими особами та ким саме; відомості про підстави внесення змін до договорів; відомості, що підтверджують факт підписання додаткових угод та ким саме; відомості щодо бухгалтерського та податкового обліку, які містять вихідні дані для проведення у подальшому експертного дослідження та встановлення збитків; відомості про використання палива та його обліку.

Крім того, документи, що стали підставою для підвищення ціни на паливо є засоби та знаряддя вчинення кримінального правопорушення, тобто мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Таким чином, з метою встановлення збитків та подальшого економічного експертного дослідження, в тому числі почерку та підпису, з метою встановлення відповідної особи, яка підписала документи та підтвердження фактів неналежного виконання службовими особами КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 » своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, необхідно провести виїмку та огляд зазначеної документації.

Згідно «Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень» затверджених наказом МЮУ від 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу МЮУ від 26.12.2012 №1950/5) для проведення економічного дослідження необхідно надати оригінали документів або належним чином завірені їх якісні копії, а для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються оригінали документів.

Вказані документи знаходяться в розпорядженні посадових осіб КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 », які уклали додаткові угоди та у подальшому купляли паливо за завищеними цінами, тобто з метою уникнення відповідальності можуть бути підроблені, замінені чи зіпсовані.

При проведенніогляду Єдиноговеб-порталувикористання публічнихкоштів запосиланнями « ІНФОРМАЦІЯ_5 »та « ІНФОРМАЦІЯ_6 » встановлено, що за вказаним посиланням на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів КУСВТГРР« ІНФОРМАЦІЯ_1 » оголошено та проведено відкриті торги «UA-2018-01-31-000923-a» та «UA-2019-04-15-001313-c» на закупівлю бензину марки А-95, бензину марки А-92 та дизельного палива. При цьому, на офіційному сайті відсутні відомості обґрунтування зміни ціни на палива та документи, на підставі яких укладені додаткові угоди щодо зміни ціни закупівлі, а також документи щодо розрахунків.

У зв`язку з чим, у прокурора виникла необхідність отримання тимчасового доступу саме до оригіналів вищевказаних документів.

Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Відомості, які містяться у вищевказаних документах можуть бути використані яка доказ по кримінальному провадженню, оскільки можуть підтвердити або спростувати факт розтрати бюджетних коштів.

Іншим шляхом отримати наведені відомості, які б відповідали принципу достовірності доказів, неможливо, оскільки наведені відомості містяться лише в документах вказаних вище.

Необхідність вилучення зазначених документів прокурором обґрунтовується тим, що є підстави вважати, що вищевказані документи можуть бути підроблені чи змінені, а також є підстави вважати можливості спотворення змісту інших тендерних документів, їх підробки, заміни чи доповнення, з метою укриття факту необґрунтованого підвищення ціни, що в свою чергу завдало збитки бюджету.

З урахуванням того, що вказані документи як самі по собі так і в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, неможливість іншим шляхом отримати вказані документи, тому слідчий суддя дійшов до висновку про задоволення поданого клопотання в повному обсязі.

На підставі ст.ст. 40, 160, 162, 163, 164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Роздільнянської місцевої прокуратури радника юстиції ОСОБА_3 по кримінальному провадженню № 42019161390000032 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.06.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України про тимчасовий доступ до речей і документів - задовольнити в повному обсязі.

Надати прокурорам Роздільнянської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , які здійснюють процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42019161390000032 від 25.06.2019, та слідчому СВ Роздільнянського ВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_5 , яка здійснює досудове розслідування у кримінальному провадженню № 42019161390000032 від 25.06.2019 року, тимчасовий доступ до документів, які перебувають в службових приміщеннях КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 та надати можливість вилучення належним чином завірені копій наступних документів:

- оригіналу договору від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 з додатками, укладеного між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналу довідки ІНФОРМАЦІЯ_3 від 15.03.2018 на підставі якої укладено додаткову угоду від 15.03.2018 № 1 до договору від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналів листування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо укладення між ними додаткової угоди від 15.03.2018 № 1 до договору від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналу додаткової угоди від 15.03.2018 № 1 з додатками до договору від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 укладеного між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналів платіжних доручень, рахунків, видаткових накладних за договором від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 укладеним між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також додатковою угодою від 15.03.2018 № 1 до вищевказаного договору на загальну суму виконання вказаного договору та додаткової угоди, а саме 1 899 999,00 грн. (з ПДВ); якщо ведення бухгалтерського та податкового обліку здійснювалось в електронно-обчислювальному вигляді, то надати регістри бухгалтерського та податкового обліку у роздрукованому вигляді, обов`язково завірені в установленому порядку, а також на електронних носіях інформації;

- копії звіту про виконання договору про закупівлю від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 зі змінами, укладеного між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналу договору від 22.05.2019 № ХБТ-19/05/19 з додатками, укладеного між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналу довідки ІНФОРМАЦІЯ_3 на підставі якої укладено додаткову угоду від 27.05.2019 № 1 до договору від 22.05.2019 № ХБТ-19/05/19, укладеного між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналів листування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо укладення додаткової угоди від 27.05.2019 № 1 до договору від 22.05.2019 № ХБТ-19/05/19 між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналу додаткової угоди від 27.05.2019 № 1 з додатками до договору від 22.05.2019 № ХБТ-19/05/19 укладеного між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналів платіжних доручень, рахунків, видаткових накладних за договором від 22.05.2019 № ХБТ-19/05/19, укладеним між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також за додатковою угодою від 27.05.2019 № 1 до вищевказаного договору на загальну суму виконання договору та додаткової угоди, а саме 2 066 950,00 грн. (з ПДВ); якщо ведення бухгалтерського та податкового обліку здійснювалось в електронно-обчислювальному вигляді, то надати регістри бухгалтерського та податкового обліку у роздрукованому вигляді, обов`язково завірені в установленому порядку, а також на електронних носіях інформації;

- копії звіту про виконання договору про закупівлю від 22.05.2019 № ХБТ-19/05/19 зі змінами, укладеного між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- оригіналів облікових реєстрів КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » по рахунку «паливо» за період з 31.01.2018 по сьогоднішній день (картка рахунку) по договору від 05.03.2018 № ХБТ-03/03/18 зі змінами та по договору від 22.05.2019 №ХБТ-19/05/19 зі змінами, укладених між КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Згідно п.6 ч.1 ст.164 КПК України керівнику КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 » забезпечити прокурорам та слідчому тимчасовий доступ до речей і документів зазначених в ухвалі та надати можливість отримати оригінали та належним чином засвідчені копії документів.

Відповідно ч.1 ст.166 КПК України попередити керівника КУ СВТГРР « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.

Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді про доступ до речей і документів, підлягає обов`язковому виконанню.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 83202003
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку