open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
41 Справа № 200/613/19-а
Моніторити
Ухвала суду /02.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2021/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2021/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /21.10.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.10.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /23.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /22.04.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/613/19-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /02.08.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.11.2021/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.11.2021/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /21.10.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.10.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /23.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /23.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /22.04.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2019 року справа №200/613/19-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: судді-доповідача Ястребової Л.В., суддів Казначеєва Е.Г., Компанієць І.Д.,

секретар Святодух О.Б.,

за участі представника відповідача-1 Бердник Ю.М.,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги ОСОБА_1 , Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Головного управління МВС України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 р. у справі № 200/613/19-а (головуючий І інстанції Кониченко О.М.), яке складено в повному обсязі 02 травня 2019 року в м. Слов`янську Донецької області, за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області , Головного управління МВС України в Донецькій області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Донецькій області, третя особа: Головне управління ДСНС України в Донецькій області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовом, з урахуванням уточнених позовних вимог, до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (далі - відповідач, Управління), Головного управління МВС України в Донецькій області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Донецькій області (відповідач - 2), третя особа: Головне управління ДСНС України в Донецькій області в якій просила: визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, які полягають у зменшенні розміру пенсії за рахунок виплати 50% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 1 березня 2018 року, починаючи з 01.01.2018р.; зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області перерахувати та виплатити позивачу з 01.01.2018р. пенсію згідно довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії х урахуванням посадового окладу - 2980 грн., окладу за військовим званням - 860 грн., розміру надбавки за вислугу років - 1728 грн. з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018р., починаючи з 01.01.2018р.; здійснити виплату суму недоплаченої частини основного розміру пенсії з 01.01.2018р. однією сумою, провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів у порядку Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати». Зобов`язати Головне управління МВС України в Донецькій області в особі Ліквідаційної комісії надати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за її або аналогічною посадою відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 з урахуванням посадового окладу - 2980 грн., окладу за військовим званням - 860 грн., розміру надбавки за вислугу років - 1728 грн. (а.с. 4-16, 62-64).

В обгрунтування позову зазначила, що з довідки Державної служби надзвичайних ситуацій України в Донецькій області та листа Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області вбачається, що грошове забезпечення для перерахунку її пенсії встановлено у розмірі 5263,50 грн., а розмір пенсії - 3526,55 грн. замість 3730,56 грн. Крім того, з 01.01.2018 по 31.12.2019 їй щомісячно виплачується тільки 50% від суми підвищення пенсії, з 01.01.2019 по 31.12.2019 - 75% від суми підвищення розміри пенсії, тільки з 01.01.2020 - 100% суми підвищення.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року позов ОСОБА_1 задоволено частково. Зобов`язано Головне управління МВС України в Донецькій області надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку з 01.01.2018 пенсії ОСОБА_1 за її або аналогічною посадою відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 р. №704, з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти. Визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного Фонду України в Донецькій області, які полягають у зменшенні розміру пенсії ОСОБА_1 за рахунок виплати лише 50% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 1 березня 2018 року, починаючи з 05.03.2019. Зобов`язано Головне управління Пенсійного Фонду України в Донецькій області перерахувати та виплатити з 01.01.2018 р. пенсію ОСОБА_1 згідно довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти з урахуванням 100 % суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018 р., починаючи з 05.03.2019 р. Здійснити виплату ОСОБА_1 суму недоплаченої частини основного розміру пенсії з 05.03.2019 р. однією сумою та провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів у порядку Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати». В інший частині позовних вимог - відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління МВС України в Донецькій області на користь ОСОБА_1 суму судового збору в розмірі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.

Не погодившись з таким рішенням, ГУПФУ в Донецькій області звернулось з апеляційною скаргою в якій, посилаючись на безпідставність рішення суду першої інстанції, порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог до головного управління.

В обґрунтуванні апеляційної скарги вказує на те, що органи Пенсійного фонду України здійснюють перерахунок та виплату пенсій військовослужбовцям на підставі документів, що надані уповноваженими структурними підрозділами, де особа проходила службу. Перерахунок проведений на підставі довідки, отриманої від Головного управління МВС України в донецькій області № 927лк від 23.03.2018, в якій зазначені такі складові, як посадовий оклад - 2820,00 грн., оклад за військовим званням майор податкової міліції - 810 грн., надбавка за стаж служби 45% - 1633,50 грн. Звертають увагу суду на ігнорування судом першої інстанції практики Верховного суду. Наголошує на тому, що за рішенням суду неможливо встановити період виконання вказаного рішення чи з 01.01.2018 року чи починаючи з 05.03.2019 року. Вважають, що вимоги позивача щодо нарахування та виплати компенсації та зобов`язання здійснити виплату позивачу суму недоплаченої частини основного розміру пенсії з 05.03.2019 року однією сумою є похідним від зобов`язання Головне управління здійснити перерахунок та виплату пенсії відповідно нової довідки, яку зобов`язано надати Головне управління МВС України в Донецькій області, тому по суті є передчасним. Наполягають на тому, що Головне Управління не має підстав здійснювати перерахунок та виплату пенсії позивачу без врахування положень Порядку № 45 та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103.

Відповідачем-2 подано апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм процесуального права, провив скасувати рішення, прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову в повному обсязі. В обгрунтування зазначив, що довідка складена у відповідності до норм чинного законодавства, тому підстав для задоволення позову немає.

Позивач також не погодилась з судовим рішенням. В апеляційній скарзі, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову, які задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування зазначає, норми Закону № 2262-ХІІ мають вищу юридичну силу ніж норми постанови Кабінету Міністрів України та не повинні суперечити положенням Закону. Вважає необхідним відновити права позивача на отримання у повному об`ємі належних сум за період з 01.01.2018, які повинні бути розраховані та виплачені відповідно до чинних у зазначений період нормативно-правових актів без урахування розстрочки, передбаченої постановою № 103.

У судовому засіданні представник відповідача-1 підтримала доводи апеляційної скарги в повному обсязі, проти доводів апеляційної скарги позивача заперечувала. Позивач, представник відповідача-2 та третьої особи до суду не прибули.

Переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд дійшов до наступного.

ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області як отримувач пенсії за вислугу років, призначеної відповідно до Закону України від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з 25 червня 2000 року.

28 листопада 2018 року позивач звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області з листом, відповідно до якого просила повідомити чи проводився перерахунок призначеної їй пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №704.(а.с 25-27).

Листом від 14 грудня 2018 року за №3107-Т-01 Управління повідомило, що перерахунок проведено з 01.01.2018 року на підставі довідки про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсії від 23.03.2018 року № 927лк. Грошове забезпечення для перерахунку пенсії встановлено у розмірі 5263,50 грн. та складає: посадовий оклад - 2820 грн., окладу за військове звання - 810 грн., процентної надбавки за вислугу років 40 % - 1633,50 грн. Основний розмір пенсії: 67 % грошового забезпечення (вислуга років) - 3526,55 грн. Згідно постанови підвищення пенсії складає 1919,51 грн., з них виплачуються: з 01.01.2018 по 31.12.2018 щомісячно 50 % від підвищення - 959,76 грн., з 01.01.2019 по 31.12.2019 щомісячно 75 % від підвищеної пенсії - 1439,63 грн., з 01.01.2020 100 % щомісячно 100 % від підвищення пенсії - 1919,51 грн. Загальний розмір пенсії після перерахунку з урахуванням 50% підвищення складає 2566,80 грн. (1607,04 грн.+959,76 грн.).(а.с. 28-29).

Відповідно довідки ГУ МВС України в Донецькій області про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій від 23.03.2018 року №9276 лк розмір посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за посадою диспетчер ЦППС ОГПО-6 УМВС України в Донецькій області становить: посадовий оклад - 2820 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням старший сержант - 810 грн., надбавка за вислугу років (45%) - 1633,50 грн., усього 5263,50 грн.(а.с. 35).

Позивач не погоджується з розміром складових грошового забезпечення для перерахунку її пенсії, вважає, недоречним розрахування відповідачем - 2 її посадового окладу з урахуванням прожиткового мінімуму, а не 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати. Вважає, що відповідач-2 при визначення розміру складових грошового забезпечення не врахував усі норми чинного законодавства України, чим допустив порушення її прав.

Відповідно до частини третьої статті 63 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених для поліцейських.

Статтю 63 Закону №2262-XII доповнено вказаною частиною згідно із Законом №900-VIII, який набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування - з 29 грудня 2015 року.

Згідно з частиною четвертою ст. 63 Закону № 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Отже, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

01 березня 2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30.03.2018 р. № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі - Постанова №704), якою затверджено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу.

Порядок проведення перерахунку пенсій встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45«Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393» (далі - Порядок № 45), яка набрала чинності 20 лютого 2008 року.

Відповідно до п. 1, 2, 3 Порядку № 45 перерахунок раніше призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІ пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.

На підставі зазначеного в пункті 1 Порядку № 45 рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Відповідно до пункту 4 Порядку №45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону №2262-ХІІ. Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.

Згідно з п. 1 Постанови КМУ від 21 лютого 2018 р. № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі за текстом - Постанова №103) перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон) до 1 березня 2018 р. (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 р. № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".

За змістом положень п. 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року № 3-1, органи Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір пенсії, а здійснюють її нарахування на підставі наданих їм іншими органами довідок про розмір грошового забезпечення, і розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у таких довідках.

Матеріали справи свідчать, що списки осіб, які мають право на перерахунок пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» до ліквідаційної комісії ГУМВС України в Донецькій області надійшли 05.03.2018 (а.с. 112).

Ліквідаційною комісією ГУМВС України в Донецькій області було підготовлено та направлено до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відповідно до ст. 63 Закону №2262, відповідно до Постанови № 704, постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45, постанови КМУ від 21.02.2018 №103 довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії ОСОБА_1 від 23.03.2018 № 927лк, відповідно до якої розмір посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною посадою, за нормами чинними на 01 березня 2018 року, за посадою диспетчер ЦППС ОГПО УМВС України в Донецькій області становить посадовий оклад 2820,00 грн.; оклад за військовим (спеціальним званням) старший сержант - 810 грн.; надбавка за вислугу років (45,00%) 1633,50, усього 5263,50 грн. (а.с. 35).

Тарифна сітка розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу визначена Додатком 1 до Постанови № 704, згідно з якою тарифний розряд для посади диспетчер (з якої звільнялась позивач), визначено - 5, а тарифний коефіцієнт для цього розряду складає - 1,6.

Відповідно до Примітки 1 Додатку 1 до вказаної Постанови КМУ, посадові оклади за розрядами тарифної сітки визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.

Разом з цим, для військового звання «старший сержант», передбачено тарифний коефіцієнт 0,46.

Одночасно, Приміткою до Додатку 14 зазначеної Постанови передбачено що, оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.

Cтаттями 7, 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2018 рік» станом на 01.01.2018 року прожитковий мінімум для працездатних осіб складає 1762 грн., а мінімальна заробітна плата - 3723 грн. Отже, як вірно зазначив суд першої інстанції, 50% МЗП буде складати 1861,50 грн.

Таким чином, вихідний показник, який повинен братися для перерахунку показників значень для визначення розміру окладу за посадою та військовим званням повинен бути 1861,50 грн.

Виходячи з викладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що посадовий оклад позивача повинен складати: 1861,50 грн.х1,66=2980 грн. (з урахуванням правила заокруглення), а не 2820,00 грн., оклад за військовим званням: 1861,50 грн.х 0,46 = 860 грн. (з урахуванням правила заокруглення), а не 810 грн. Розмір надбавки за вислугу років складає 45% посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та складає (2980+860)х45% = 1728 грн., а не 1633,50 грн. Розмір грошового забезпечення позивача за відповідними складовими має становити 5568 грн.

Посилання апелянта-відповідача-2 на інформацію Державної служби України з надзвичайних ситуацій в листі від 05.03.2018 р. № 03-3205/201 щодо встановлення посадового окладу за посадою диспетчер у розмірі 2820 грн., що розрахований з урахуванням прожиткового мінімуму, а не 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, є безпідставним, оскільки, як вірно зазначив суд першої інстанції, зазначений лист не має характеру нормативного акту, а зазначений орган не наділений повноваженнями щодо прийняття норм права в частині грошового забезпечення працівників, а лише повинен застосовувати нормативні акти, прийняті, в тому числі, Кабінетом Міністрів України.

Щодо рішення суду в частині визнання протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, які полягають у зменшенні розміру пенсії позивачу за рахунок виплати лише 50% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01 березня 2018 року, починаючи з 05.03.2019 року , суд зазначає наступне .

Матеріали справи свідчать, що після проведення перерахунку відповідачем-1 з 01.01.2018 року підвищення пенсії виплачується згідно постанови № 103 з 01.01.2018 по 31.12.2018 щомісячно 50% від підвищення пенсії; з 01.01.2019 по 31.12.2019 щомісячно 75% від підвищення пенсії; з 01.01.2010 100% щомісячно від підвищення пенсії(а.с. 28-29).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів від 21 лютого 2018 р. № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі постанова № 103) виплату перерахованих відповідно до пункту 1 цієї постанови підвищених пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) проводити з 1 січня 2018 р.

Сума перерахованих пенсій для виплати за період з 1 січня 2016 по 31 грудня 2017 обчислюється органами Пенсійного фонду України станом на 1 січня 2018 та виплачується після виділення коштів на їх фінансування з державного бюджету в такому порядку:

з 1 січня 2019 по 31 грудня 2019 - щомісяця окремою сумою у розмірі 50 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 року;

з 1 січня 2020 - щомісяця окремою сумою у розмірі 100 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 по 31 грудня 2017 та до забезпечення повної виплати розрахованої суми.

За змістом частини першої статті 49 Закону України "Про Кабінет Міністрів України» від 27.02.2014 № 794-VII акти Кабінету Міністрів України (постанови і розпорядження) є обов`язковими для виконання.

Оскільки відповідач при проведенні перерахунку та виплати пенсії позивачу не мав правових підстав не врахувати та не застосовувати до спірних правовідносин положення норм ст. 63 Закону № 2262-ХІІ та Постанови КМУ № 103 та у інший спосіб здійснювати виплату перерахованої пенсії, суд апеляційної інстанції не приймає до уваги доводи апеляційної скарги позивача щодо незастосування положення постанови № 103.

В свою чергу, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 року у справі № 826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019 року, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військ служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Визнання акту суб`єкта владних повноважень нечинним означає втрату чинності таким актом з моменту набрання чинності відповідним судовим рішенням або з іншого визначеного судом моменту після прийняття такого акта.

Рішення по адміністративній справі №826/3858/18 набрало законної сили з моменту прийняття постанови Шостого апеляційного адміністративного суду, тобто - 05.03.2019.

Суд першої інстанції вірно враховував, що п.1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» були чинними на момент з 01.01.2018 по 04.03.2019 та дійшов вірного висновку, що позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача здійснити виплату пенсії, з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, починаючи з 01.01.2018 не підлягають задоволенню, а належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області провести з 05.03.2019 виплату пенсії позивачу, з урахуванням 100% суми підвищення пенсії. При цьому суд дійшов помилкового висновку щодо зобов`язання відповідача-1 здійснити перерахунок та виплату пенсії позивачу з 01.01.2018р. згідно довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні коефіцієнти з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 05.03.2019 року.

Відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій за законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», Органи Пенсійного фонду України здійснюють перерахунок та виплату пенсій військовослужбовцям на підставі документів, що надані уповноваженими структурними підрозділами, де особа проходила службу. Як підтверджується матеріалами справи, перерахунок пенсії позивачу здійснено з 01.01.2018 року на підставі довідки наданої до ГУ ПФУ Головним управлінням МВС України в Донецькій області, як позивачем оскаржено в судовому порядку. Отже, зобов`язання ГУ ПФУ в Донецькій області перерахувати та виплатити з 01.01.2018 пенсію позивачу згідно довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні тарифні коефіцієнти з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 05.03.2019 є передчасним, оскільки така довідка до Управління не надходила.

Що стосується доводів відповідача-1 стосвно того, що вимоги про нарахування та виплату компенсації та здійснити виплату позивачу недоплаченої частини основного розміру пенсії з 05.03.2019 однією сумою є похідними від зобов`язання управління здійснити перерахунок та виплату пенсії відповідно до нової довідки, тому є передчасними, суд зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, з 01.01.2018 позивачу проведено перерахунок пенсії на підставі довідки про роз мір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсії від 23.03.2018 № 927 та як зазначає сам відповідач-1 підвищення виплачується з 01.01.2018 по 31.12.2018 щомісячно 50% від підвищення пенсії; з 01.01.2019 по 31.12.2019 щомісячно 75% від підвищення пенсії та з 01.01.2020 - 100% від підвищення пенсії.

Як зазначалося, 05 березня 2019 року набрало законної сили рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 року у справі № 826/3858/18, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військ служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Отже, з цього часу виплата пенсії позивача має виплачуватися без обмежень, передбачених постановою № 103, доказів зворотнього відповідачем-1 не надано.

Відповідно до положень ст. ст. 1 та 2 Закону Законом України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати» №2050-ІІІ від 19.10.2000 року (далі - Закон № 2050-ІІІ), підприємства, установи і організації всіх форм власності та господарювання здійснюють компенсацію громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи).

Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати (далі - компенсація) провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом. Під доходами у цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру: пенсії; соціальні виплати; стипендії; заробітна плата (грошове забезпечення) та інше.

Отже, компенсація громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати проводиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, які були нараховані, але своєчасно не сплачені.

Враховуючи, що судом першої інстанції визнані протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, які полягають у зменшенні розміру пенсії позивачу за рахунок виплати лише 50% суми підвищення пенсії, то суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо зобов`язання відповідача-1 здійснити виплату ОСОБА_1 суми недоплаченої частини основного розміру пенсії з 05.03.2019 та провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів у порядку Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати», оскільки ці вимоги не є похідними від зобов`язання здійснити перерахунок та виплату пенсії відповідно нової довідки, як помилково зазначив відповідач-1.

Що стосується доводів апелянта-позивача розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи, що суд апеляційної інстанції дійшов висновку про часткове задоволення апеляційної скарги Пенсійного органу, доводи позивача щодо скасування рішення суду першої інстанції в частині стягнення на користь позивача судових витрат у розмірі 1057,20 грн. є безпідставними.

Пунктом 4 частини 1 ст. 317 КАС України передбачено, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, проте суд дійшов помилкового висновку про задоволення позовних вимог в частині зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити перерахунок та виплату пенсії позивачу з 01.01.2018р. згідно довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні коефіцієнти з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 05.03.2019 року, тому в цій частині рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 308, 310, 313, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги ОСОБА_1 , Головного управління МВС України в Донецькій області залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області задовольнити частково.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року у справі № 200/613/19-а скасувати в частині зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області перерахувати та виплатити з 01.01.2018р. пенсію ОСОБА_1 згідно довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням розмірів посадового окладу, окладу за військовим званням та розміру надбавки за вислугу років, виходячи з 50% розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 01.01.2018 та множенням на відповідні коефіцієнти з урахуванням 100% суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018, починаючи з 05.03.2019 року та в цій частині відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 .

Абзац п`ятий резолютивної частини рішення вважати абзацом четвертим та викласти у наступній редакції: «Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити виплату ОСОБА_1 суму недоплаченої частини пенсії з 05.03.2019р. та провести розрахунок та виплату компенсації втрати частини доходів у порядку Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати».

В іншій частині рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року у справі № 200/613/19-а залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку передбаченому ст.328 КАС України.

Головуючий суддя Л.В. Ястребова

Судді Е.Г. Казначеєв

І.Д. Компанієць

Джерело: ЄДРСР 83192318
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку