open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2019 року

Справа № 160/3353/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

Олійника В. М.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровський завод будівельних матеріалів» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

15 квітня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпровський завод будівельних матеріалів» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а) від 18.12.2018 р. №0029055341 на загальну суму штрафу 66 580,01 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області винесло податкове повідомлення-рішення від 18.12.2018 року № 0029055341 на підставі Акту № 69617/04-36-53-41/34775113 від 30.11.2018 камеральної перевірки ТОВ "ДЗБМ" з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за період з січня по квітень 2017 року, за червень, липень, вересень 2017 року та за квітень, липень 2018 року, яким встановлено начебто порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно зі статтею 120 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних нараховано загальну суму штрафу 66 580,01 грн.

Однак позивач стверджує, що податкове повідомлення-рішення від 18.12.2018 року № 0029055341 не відповідає вимогам податкового законодавства та підлягає скасуванню оскільки раніше відповідачем вже складався акт камеральної перевірки від 07.09.2018 № 50225/04-36-12-13/34775113 за липень 2018 року, яким була встановлена затримка реєстрації податкових накладних позивачем.

Попереднім актом камеральної перевірки від 07.09.2018 було визначено штраф за затримку реєстрації податкових накладних у загальній сумі 839,77 грн.

Але, пізніше, повторно у спірний Акт камеральної перевірки від 30.11.2018 та у податкове повідомлення-рішення від 18.12.2018 року № 0029055341 було помилково незаконно включено цю ж саму суму штрафу 839,77 грн. за той же самий період за липень 2018 року та за затримку реєстрації цих самих податкових накладних.

Позивач посилається на ст. 78.2 ПК України згідно якої контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

Також позивач зазначив, що підприємство ніколи не здійснювало реєстрацію податкових накладних у нічний час.

Ухвалою суду від 22 квітня 2019 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику учасників справи.

20 травня 2019 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні його позовних вимог у зв`язку з тим, що за результатами камеральної перевірки було встановлено, що позивачем порушено граничні строки реєстрації по 118 податковим накладним у ЄРПН, складених за період з січня по квітень 2017 року, за червень, липень, вересень 2017 року та за квітень, липень 2018 року.

Твердження позивача, що в розрахунку штрафних санкцій вказано нічний термін реєстрації ПН, а не денний - не впливає на кількість днів порушення строків реєстрації ПН та розраховану суму штрафу.

Також представник відповідача спростовував твердження позивача стосовно повторного притягнення до відповідальності, оскільки за наслідками першої перевірки податкове повідомлення-рішення не виносилося.

28 травня 2019 року на адресу суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив в якій зазначено, що долучені до відзиву квитанції не відповідають дійсності, відомості в них хибні. Надані квитанції не відповідають по формі законодавству, вони не містять усіх необхідних даних. У наданих органами ДФС квитанціях є електронний підпис та печатка підприємства позивача, але відсутні електронний підпис та печатка контролюючого органу.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області була проведена камеральна перевірка ТОВ "Дніпровський завод будівельних матеріалів" - позивача з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), складених за період з січня по квітень 2017 року, за червень, липень, вересень, 2017 року та за квітень, липень 2018 року.

За результатами камеральної перевірки було встановлено, що суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 118 податковим накладним у ЄРПН, складених за період з січня по квітень 2017 року, за червень, липень, вересень 2017 року та за квітень, липень 2018 року.

Враховуючи висновки акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.12.2018 р. № 0029055341 про застосування штрафних санкцій з ПДВ у розмірі 66 580,01 грн. за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України ЄРПН - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.1 ст. 201 Кодексу визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений Кодексом термін.

Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та ремонтні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Кодексу, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такою розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 200-1.3. ст. 200-1 ПК України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою:

SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах + sОвердрафт - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ;

де:

SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України;

SПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.

Відповідно до п. 200-1.4. ст. 200 ПК України на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти:

а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу;

б ) з поточного рахунку такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку;

в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, в рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;

г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.4-1 статті 43 цього Кодексу.

Пунктом 120-1.1. ст. 120-1 ПК України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Суд критично ставиться до твердження позивача, що в розрахунку штрафних санкцій вказано нічний термін реєстрації ПН, а не денний час, оскільки останнє не впливає на кількість днів порушення строків реєстрації ПН та розраховану суму штрафу.

Щодо доводів позивача про повторне притягнення його до відповідальності за одне й те саме порушення, суд зазначає, що останнє також не відповідає дійсності, оскільки листом від 13.02.2019 № 1464/8/04-36-10-12 відповідач повідомив позивача, що 07.09.2018 було складено акт № 50225/04-36-12-13/34775113, в якому встановлено порушення реєстрації в ЄРПН податкових накладних від 19.07.2018 № 25, від 29.07.2018 № 26, від 29.07.2018 № 27 та від 29.07.2018 № 28, але податкове повідомлення- рішення про застосування штрафних санкцій, встановлених у зазначеному акті, не виносилося.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 241- 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) В.М. Олійник

Рішення не набрало законної сили

27 червня 2019 року.

Суддя В.М. Олійник

З оригіналом згідно.

Суддя В.М. Олійник

Джерело: ЄДРСР 83189632
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку