open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 липня 2019 р. Справа № 480/1575/19

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Воловика С.В.,

за участю секретаря судового засідання - Терехової О.Ю.,

представника позивача - ОСОБА_2.,

представника відповідача - Фадєєва В.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Суми адміністративну справу № 480/1575/19

за позовом ОСОБА_1

до Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради

про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовною заявою до Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради (далі - відповідач, Управління архітектури), в якій просить суд:

- визнати протиправною відмову Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки загальною площею 0,05 га у АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1 ), цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка);

- зобов`язати Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради видати будівельний паспорт на забудову земельної ділянки загальною площею 0,05 га у АДРЕСА_1 (кадастровий номер НОМЕР_1 ), цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Свої вимоги ОСОБА_1 мотивує тим, що він є власником земельної ділянки площею 0,05 га з цільовим призначенням "для будівництва і обслуговування житлового будинку". З метою забудови вказаної земельної ділянки ОСОБА_1 звернувся до Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради із заявою про видачу будівельного паспорта забудови земельної ділянки, надавши всі необхідні документи для виготовлення будівельного паспорта. Однак, відповідач листом від 11.04.2019 відмовив у наданні будівельного паспорта у зв`язку з невідповідністю намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації за функціональним призначенням території.

На переконання ОСОБА_1 , відмова Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки є протиправною, оскільки дотримані всі вимоги встановлені законодавством для видачі вищевказаного паспорта. В зв`язку з цим, позивач вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 06.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №480/1575/19, призначено до розгляду у підготовчому засіданні на 28.05.2019 о 10 год. 00 хв., встановлені строки для надання відзиву, відповіді на відзив.

Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради з позовними вимогами не погодилось, у відзиві на позовну заяву (а.с.23-26) зазначило, що відповідно до Плану зонування території міста Суми (зонінг), затвердженого рішенням Сумської міської ради від 06.03.2013 №2180-МР земельна ділянка площею 0.05 га у АДРЕСА_1 з кадастровим номером НОМЕР_1 знаходиться в зоні Р-4 (реакційні зони обмеженого користування) переважним видом забудови якої є: садові ділянки; дачні ділянки; спортивні майданчики; малі архітектурні форми. Супутні переважним видам: адміністративні заклади; кафе, заклади харчування, торгівлі та сервісного обслуговування; споруди комунальної та інженерно-технічної інфраструктури, необхідні для обслуговування даної зони; відкриті автостоянки для легкових автомобілів; громадські вбиральні. Допустимими видами забудови, які потребують спеціальних погоджень є: АЗС; СТО; Великі автостоянки. Таким чином, у даному випадку є невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні - Плану зонування території міста. Крім того, додатково вказало, що План зонування території міста Суми затверджений рішенням Сумської міської ради від 06.03.2013 №2180-МР, тобто до державної реєстрації земельної ділянки з відповідним цільовим призначенням.

Враховуючи наведені обставини, Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Ухвалою суду від 28.05.2019, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у відкритому засіданні на 20.06.2019 о 10 год. 00 хв. Ухвалою суду від 20.06.2019, занесеною до протоколу, задоволено клопотання позивача та відкладено розгляд справи на 11.07.2019 о 10 год. 00 хв.

Представники позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, спираючись на його необґрунтованість.

Заслухавши повноважних представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши зібрані докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 придбав земельну ділянку загальною площею 0,05 га, кадастровий номер - НОМЕР_1 , цільове призначення - для будівництва та обслуговування житлового будинку, "Рось" товариство забудовників житлового масиву" об`єднання громадян, проспект АДРЕСА_1, що підтверджується копіями договору купівлі-продажу земельної ділянки від 08.08.2014 (а.с.10-11) та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (а.с.12-13).

01.04.2019 позивач звернувся до Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради із заявою на видачу будівельного паспорта забудови земельної ділянки площею 0,05 га з кадастровим номером НОМЕР_1 (а.с.17).

Листом від 11.04.2019 № 64/08.01-13 (а.с.18) Управлінням архітектури та містобудування Сумської міської ради було відмовлено ОСОБА_1 у видачі будівельного поспорта та повернуло заяву з доданими документами з підстави невідповідності намірів забудови земельних ділянок вимогам містобудівної документації, а саме: невідповідність функціональним призначенням території. У своєму листі відповідач зазначив, що відповідно до генерального плану м. Суми та Плану зонування території міста, затвердженим рішенням Сумської міської ради від 06.03.2013 № 2180-МР, зазначена територія належить до території рекреаційної зони обмеженого користування колективних садів (Р-4), де будівництво садибних житлових будинків не передбачено.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Пунктами "б", "д" ч. 1 ст. 90 ЗК України передбачено, що власники земельних ділянок мають право самостійно господарювати на землі, споруджувати жилі будинки, виробничі та інші будівлі і споруди.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності, а також розвиток територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначаються Законом України від 17.02.2011 № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон № 3038-VI ).

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону № 3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.

Статтею 27 Закону № 3038-VI встановлено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт). Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки. Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів. За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.

Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об`єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.

Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2011 № 103, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.07.2011 за № 902/19640, затверджений Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - Порядок № 103).

Відповідно до пунктів 2.1, 2.3 Порядку № 103 видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

Уповноважений орган містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Згідно з пунктами 2.4, 2.5 Порядку № 103 пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав: неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу; невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Повернення пакета документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього здійснюється з відповідним обґрунтуванням уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, який не перевищує строк його надання.

У даному випадку матеріалами справи підтверджено, що для отримання будівельного паспорта забудови земельної ділянки ОСОБА_1 подав до Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради заяву за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку № 103, до якої був доданий повний пакет документів, визначений Порядком № 103.

Зі змісту пояснень представника позивача судом встановлено, що ОСОБА_1 має намір побудувати на власній земельній ділянці будинок, що не суперечить положенням ст. 27 Закону № 3038-VI.

Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 25 Закону № 3038-VI встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок. № 3038-VI встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.

За приписами ч. 1 ст. 316, ч. 1 ст. 317, ч. 1 ст. 375 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам.

Отже, відмова відповідача у видачі будівельних паспортів на земельні ділянки порушує право власності позивачки, оскільки позбавляє можливості вільно користуватися земельними ділянками.

При затвердженні Плану зонування території міста Суми Сумська міська рада не врахувала, що земельні ділянки в товаристві забудовників житлового масиву мають інше цільове призначення, ніж визначене нею функціональне призначення цієї території.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідач зобов`язаний був або надати будівельний паспорт позивачу, або відмовити у наданні будівельного паспорта, але на законних підставах.

Частина 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що відмова відповідача у видачі будівельного паспорта не відповідає критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим, є протиправною, а позовні вимоги - обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправною відмову Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради у видачі будівельного паспорта для забудови земельної ділянки, викладену в листі № 64/08.01-13 від 11.04.2019.

Зобов`язати Управління архітектури та містобудування Сумської міської ради (40000, м. Суми, вул. Воскресенська, 8а, код 40462253) видати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ід.н. НОМЕР_4 ) будівельний паспорт забудови земельної ділянки загальною площею 0,05 га, кадастровий номер НОМЕР_1 , цільове призначення: для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , згідно з поданою 01.04.2019 заявою.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В повному обсязі рішення складено 22.07.2019.

Суддя С.В. Воловик

Джерело: ЄДРСР 83171448
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку