open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 761/27505/19

Провадження № 1-кс/761/19012/2019

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2019 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва Юзькова О.Л., за участі секретаря Горюк В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Шевченківського управління поліції ГУ НП у м. Києві старшого лейтенанта поліції Грищенка Романа Сергійовича про призначення судово-економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42019101100000042 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.02.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, 3 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Шевченківського управління поліції ГУ НП у м. Києві старший лейтенант поліції Грищенко Роман Сергійович звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням про призначення про призначення судово-економічної експертизи у кримінальному провадженні № 42019101100000042 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.02.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, 3 ст. 191 КК України.

Клопотання мотивовано тим, що до Шевченківського УП надійшли матеріали ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви проведеної Північним офісом Держаудитслужби відповідно до п.1.3.2.2 Плану проведення заходів державного фінансового контролю на ІІІ квартал 2018 року. За результатами ревізії складено акт від 12.12.2018 №04-30/807, та встановлено фінансових порушень на загальну суму 15626, 81 тис. грн, з них, що призвели до збитків на суму 1046, 91 тис. грн. Ревізією правильності використання робочого часу зовнішніми сумісниками, а також відповідності проведення виплат працівникам до вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ та організацій» від 03.04.1993 №245 (далі - Постанова №245) та Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ та організацій, затвердженого наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06.1993 №43 (далі - Положення - №43), проведеною за період з 01.01.2014 по 01.10.2018 по працівникам ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ) з урахуванням даних про фактичне використання робочого часу сумісниками з основного місця роботи, що надійшли на адресу Північного офісу Держаудитслужби, встановлено наступне. В період з 01.01.2014 по 01.10.2018 Музей використовував в роботі два колективних договори, укладені між Адміністрацією та трудовим колективом Музею, а саме: Колективний договір схвалений на загальних зборах членів трудового колективу Музею протоколом від 09.12.2013 №1 та зареєстрований Управлінням праці та соціального захисту населення Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації від 07.02.2014 №45 (діяв в період з 01.01.2014 по 24.03.2016) та Колективний договір схвалений на загальних зборах членів трудового колективу Музею протоколом від 25.03.2016 №2 та зареєстрований Управлінням праці та соціального захисту населення Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації від 32.03.2016 №90 (діяв в період з 25.03.2016 по теперішній час) (далі - Колективні договори). Розділом IV Колективних договорів визначено, що нормальна тривалість роботи не може перевищувати 40 годин на тиждень, як це встановлено законодавством (п.4.1). Пунктами 4.4. визначено наступний режим роботи, який зобов`язуються виконувати усі працівники: початок роботи: 9.45 год.; закінчення роботи: 18.00 год.; перерва на обід: 13.45 - 14.00 год. Пунктом 4.5 Розділу ІV Колективних договорів встановлено, що працівники що працюють за індивідуальними графіками (екскурсоводи, музейні доглядачі) мають виконувати свої функціональні обов`язки 40 годин на тиждень за графіком погодженим керівником свого структурного відділу. Пунктом 4.9 Розділу ІV Колективних договорів передбачено що для працівників, що працюють за сумісництвом, встановлюється індивідуальний графік роботи, котрий контролюється керівником підрозділу, в якому працює сумісник. Також, Музеєм до ревізії надано Правила внутрішнього трудового розпорядку, затверджені протоколом загальних зборів членів трудового колективу Музею від 24.12.2014 №6 та Правила внутрішнього трудового розпорядку Музею, затверджені протоколом загальних зборів членів трудового колективу Музею від 21.01.2016 №1. Пунктом 6.10 Правил внутрішнього трудового розпорядку Музею від 24.12.2014 №6 встановлено, що для працівників, що працюють за сумісництвом, встановлюється індивідуальний графік роботи, який затверджується директором Музею за поданням керівника підрозділу, в якому працює сумісник. В п. 6.10 Правил внутрішнього трудового розпорядку Музею від 21.01.2016 №1 зазначено, що для працівників, які працюють за сумісництвом, встановлюється гнучкий режим робочого часу, або дистанційний режим праці, який затверджується наказом директора Музею за поданням керівника підрозділу, в якому працює сумісник. Пунктом 6.4 Правил внутрішнього трудового розпорядку Музею від 24.12.2014 №6 встановлено, що за загальним правилом для працівників музею установлюється п`ятиденний робочий тиждень з двома вихідними: субота та неділя. Накази по Музею на встановлення індивідуального окремого графіку роботи сумісників закладу не видавалися, в журналі реєстрації наказів не реєструвалися та, відповідно, до ревізії не надано. Поряд з цим, індивідуальні щомісячні графіки сумісників, які було надано до ревізії, затверджено в.о. директора музею ОСОБА_11 в 2016-2018 роках. При цьому, табелювання сумісників в період з 01.01.2014 по 01.10.2018 проводилося щоденно по 4 години (з понеділка по п`ятницю, в окремих випадках в суботу та неділю), про що детально конкретизовано далі по тексту в розрізі сумісників. Слід відмітити, що ч.1 Постанови №245 передбачено, що на умовах сумісництва працівники можуть працювати на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина у вільний від основної роботи час. Згідно п. 12 Положення №43 «відповідальність за порушення порядку прийняття на роботу за сумісництвом відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.93 №245 та цього Положення покладається на власника або уповноважений ним орган державного підприємства, установи, організації, що приймає працівника на роботу за сумісництвом». До ревізії надано наказ за підписом в.о. директора ОСОБА_11 від 21.01.2016 №8 «Про дистанційний режим праці в МІДЦ» в якому зазначено, що «на підставі ст. 6 Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність», п. 6.10 Правил внутрішнього трудового розпорядку Музею історії Десятинної церкви, п. 1 протоколу №1 Науково-методичної ради від 21.01.2016 наказую провідним науковим співробітникам, старшим науковим співробітникам, науковим співробітникам, які працюють в Музеї за сумісництвом встановити дистанційний режим праці. Контроль за роботою наукових співробітників (сумісників), які працюють дистанційно здійснювати через сучасні засоби зв`язку (телефон, скап, електронну пошту і т.д.)». Слід зазначити, Колективними договорами Музею, не передбачено дистанційний режим роботи працівників Музею та Закон України «Про наукову та науково-технічну діяльність» на Музей не розповсюджується. Закон України «Про музеї та музейну справу» від 29.06.1995 №249/95-ВР регулює суспільні відносини у сфері музейної справи, визначає правові, економічні, соціальні засади створення і діяльності музеїв України та особливості наукового формування, вивчення, обліку, зберігання, охорони і використання Музейного фонду України, його правовий статус. Цей Закон поширюється на всі види музеїв та заповідників у частині їх музеєфікації, а також обліку, зберігання та використання, охорони, консервації, реставрації музейних предметів, музейних колекцій та предметів музейного значення. Крім цього, до ревізії надано повідомлення про відсутність обставин, що унеможливлюють роботу за сумісництвом в державному закладі, де зазначено основне місце роботи, посади, режим. Слід відмітити, що в повідомленнях чітко зазначено, що на основному місці роботи режим роботи: повний робочий день. Повідомлення підписано ОСОБА_8 , ОСОБА_1 , ОСОБА_13 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 та ОСОБА_2 . На даний час виникла необхідність у проведенні судово-економічної експертизи з метою підтвердження встановлених порушень актом ревізії від 12.12.2018 №04-30/807, та встановлено фінансових порушень на загальну суму 15626, 81 тис. грн, з них, що призвели до збитків на суму 1046, 91 тис. грн.

В судове засідання слідчий не з`явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином.

Слідчий суддя вважає за можливе розглянути клопотання у відсутності слідчого, відповідно до вимог ч. 3 ст. 244 КПК України.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.

Згідно ст. 243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

Відповідно до ч.6 ст. 244 КПК України слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Враховуючи дані, які наведені в клопотанні слідчого, з метою з`ясування всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження №№ 42019101100000042, слідчий суддя приходить до висновку, що є достатні підстави для призначення судово-економічної експертизи.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 223, 242, 243, 244, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Доручити експертам Київського НДЕКЦ МВС України провести судово-економічну експертизу у кримінальному провадженні № 42019101100000042 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.02.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2, 3 ст. 191 КК України.

На вирішення експерту поставити наступні питання:

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_1 (археолог) на загальну суму 37166,5 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду державного бюджету (2014 рік) та загального фонду бюджету м. Києва (2015-2018 роки) на оплату праці ОСОБА_2 на загальну суму 113586,56 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва по КФКВ 110202 «Музеї і виставки» на оплату праці ОСОБА_3 за період з 14.06.2016 по 31.12.2016 на загальну суму 6082,27 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_4 за період з 10.11.2015 по 01.10.2018 на загальну суму 80257,29 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_5 за період з 01.01.2014 по 01.10.2018 на загальну суму 130873,55 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_6 за період з 14.12.2015 по 02.05.2018 на загальну суму 86658,15 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_7 за період з 01.01.2014 по 01.10.2018 на загальну суму 155648,31 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_8 за період з 04.05.2016 по 01.10.2018 на загальну суму 76658,05 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_9 за період з 04.05.2016 по 01.10.2018 на загальну суму 155077,73 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновок акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині здійснення Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці ОСОБА_10 за період з 04.05.2016 по 01.10.2018 на загальну суму 164166,45 грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

- Чи підтверджується документально висновки акту ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Музею історії Десятинної церкви за період з 01.01.2014 по завершений місяць 2018 року (01.10.2018) від 12.12.2018 №04-30/807 в частині понесених Музеєм зайвих витрат коштів загального фонду державного бюджету (2014 рік) та загального фонду бюджету м. Києва на оплату праці зовнішніх сумісників на загальну суму 1006174,86 грн., в порушення ст. 102-1 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIII в період з 01.01.2014 по 01.10.2018 роки, чим завдано матеріальної шкоди (збитків) бюджету міста Києва на вказану суму?

Покласти обов`язок на слідчого, надати за запитом експертам матеріали кримінального провадження № 42019101100000042 та додаткові вихідні дані в яких виникне необхідність при проведенні експертизи.

Експертів попередити про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

Джерело: ЄДРСР 83053799
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку