Справа № 336/4401/19
Провадження № 1-кс/336/1378/2019
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2019 року м.Запоріжжя
Слідчий суддяШевченківського районногосуду м.Запоріжжя ОСОБА_1 ,при секретарісудового засідання ОСОБА_2 ,розглянувши клопотанняслідчого СВШевченківського відділенняполіції ДніпровськогоВП ГУНПв Запорізькійобласті ОСОБА_3 про проведенняекономічної експертизи,подане вмежах досудовогорозслідування кримінальногопровадження,внесеного доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №42019081020000012від 25.01.2019року,за ознакамивчинення злочину,передбаченого ч.2ст.191 Кримінального кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий Шевченківського ВП Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням за змістом якого просить призначити економічну експертизу документів до проведення якої просить залучити експерта Запорізького НДЕКЦ МВС України.
В обґрунтування свого клопотання зазначає, що 02.01.2019 на адресу прокуратури Запорізької області надійшло повідомлення про вчинення кримінального правопорушення від Управління східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області щодо проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Запорізького авіаційного коледжу ім. О.Г. Івченка за період з 01.01.2015 по 30.09.2018.
За результатами ревізії Коледжу встановлено порушення фінансової дисципліни на загальну суму 1670,90 тис. грн., з яких порушення, що призвели до втрат фінансових ресурсів - 859,55 тис. грн., з них, що призвели до збитків -12,12 тис. гривень. Із загальної суми виявлених порушень відшкодовано та усунуто 1 589,91 тис. гривень.
В порушення вимог ст. 97 Кодексу законів про працю України від
10.12.1971 № 322-VIII, ст. 15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 року № 08/95-ВР, п.5.9 Колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом Запорізького авіаційного коледжу ім. О.Г. Івченка на 2015-2016 роки, схваленого на зборах трудового колективу від 20.05.2015 та зареєстрованого управлінням праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Шевченківському району 12.06.2015 з реєстраційним номером внаслідок призначення премії працівникам до Дня автомобіліста, до свята Нового року та Різдва Христова, до Великодня та Дня незалежності, які не передбачені Положеннями про преміювання працівників Коледжу, яке є Додатком № 5 до Колективного договору на 2015-2016 роки., в межах фонду заробітної плати безпідставно зараховано та виплачено премії у загальній сумі 387,10 тис. гривень. Як наслідок, зайво нараховано та виплачено ЄСВ у загальній сумі 84,66 тис. гривень.
в порушення вимог ст. 97 Кодексу законів про працю України від
10.12.1971 № 322-VII та ст. 2, ст. 15, Закону України «Про оплату праці» від
24.03.1995 № 08/95-ВР, п.15.1 та 15.2 Колективного договору на 215-2016 роки, протягом періоду з 01.01.2015 по 31.12.2017 працівникам Коледжу за рахунок коштів спеціального фонду здійснено нарахування виплат, які не передбачені умовами Колективного договору на 2015-2016 роки та штатними розписами, у загальній сумі 147,30 тис. грн.., як наслідок, зайво нараховано та перераховано ЄСВ у загальній сумі 39,77 тис. гривень.
В порушення абз.2 п. З Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100, внаслідок завищення розміру середньої заробітної плати , протягом періодів з 01.04.2015 по 30.11.2015, з 01.01.2016 по 31.12.2016, з 01.01.2017 по 31.12.2017 та з 01.01.2018 по 30.09.2018 зайво нараховано та виплачено відпускних, а також компенсації за невикористану відпустку з нарахуваннями У загальній сумі 125,18 тис. гривень.
В порушення вимог ст. 97 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 № 322 VIII та ст.ст.1,2,15 Закону України про працю України від 24.03.1995 № 08/95-ВР, розділу 5 Колективного договору на 2015-2016, протягом періоду з 01.04.2015 по 30.06.2018 Закладом за рахунок коштів спеціального фонду безпідставно нараховано та виплачено не передбачену умовами Колективного договору матеріальну допомогу особам, які fic г штатними працівника Коледжу, у загальній сумі 21,40 тис. гривень.
В порушення абз.3 п.2 Порядку надання ідорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічнім працівникам та науковим працівникам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 346, внаслідок перевишення тривалості відпустки, протягом липня 2017 року та липня 218 року зайво нараховано та виплачено відпускних з нарахуваннями у загальній сумі 15,18 тис. гривень.
В порушення абз. 2 п. 2 Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2004 № 882, внаслідок нарахування стипендії студентам, які переведені з контрактної форми навчання на бюджетну форму, з місяця переведення, а не з наступного місяця за датою переведення, протягом липня-серпня 2016 року зайво нараховано та виплачено стипендії у загальній сумі 13,68 тис. гривень.
В порушення ч. 2 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», внаслідок невірного визначення бази нарахування єдиного внеску, за період з 01.07.2015 по 28.02.2018 Закладом зайво нараховано та перераховано єдиного соціального внеску, нарахованого та компенсацію за невикористану відпустку після звільнення працівників, у загальній сумі 4,38 тис. гривень.
В порушення п.2.1 Порядку надання платних освітніх послуг державними та комунальними навчальними закладами, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України від 23.07.2010 № 736/902/758, ч. 5 ст. 9 Закону України від 16.07.1999№ 996 « Про бухгалтерський люлік та фінансову звітність в Україні», п 1.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зі змінами, внаслідок здійснення нарахування 11-ти слухачам плати за навчання на підготовчих курсах у сумі меншій, ніж визначено кошторисом. Коледжем протягом періоду з 01.02.2017 по 31.05.2017 недоотримано власних надходжень за кодом 25010100 у загальній сумі 6,60 тис. гривень.
Також ревізією встановлено, що в порушення п. 8 ч. 1 ст. 103-2Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 року, п. З Порядку та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, включення до розрахунку потреби у коштах освітньої субвенції завишеної кількості годин по предметам загальноосвітньої підготовки, без виокремлення годин, які згідно навчальних планів передбачені для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» , та годин, які передбачені для здобуття повної середньої освіти студентам контрактної форми навчання, призвело до зайвого затвердження асигнувань на виплату заробітної плати за рахунок освітньої субвенції на січень-вересень 2018 року у загалі>ній сумі 756,17 тис. гривень, які не виділені та не виплачені.
В порушення ст. 59 Закону України від 01.07.2014 № 1556 «Про вищу освіту», абз. З підпункту «в» підпункту З пункту З постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», двома викладачами протягом періоду з 01.09.2017 по 30.09.2018 недоотримано доплати за вчене звання у загальній сумі 31,24 тис. гривень.
В порушення п. 78 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, трьом викладачам, які були задіяні у наданні платних освітніх послуг, відповідно до наказу від 25.10.2017 № 21/1 нарахування оплати праці за проведені години педагогічної категорії, що призвело до недоотримання протягом лютого-травня 2017 року належних їм виплат у загальній сумі 8,36 тис. гривень.
В порушення ч. 5 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», із змінами, у 21-єїматеріально - відповідальної особи виявлено лишка необоротних активів, надходження яких документально не підтверджено, на загальну суму 15,58 тис. гривень.
На теперішній час, з метою встановлення суми завданих збитків, а також інших питань, що мають значення для кримінального провадження, виникла необхідність у проведені судової економічної експертизи.
Правова кваліфікація кримінального правопорушення: ч. 2 ст. 191 КК України.
Фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів у відповідності до частини 4 статті 107 Кримінального процесуального кодексу України не здійснювалось.
Розглянувши клопотання, дослідивши документи та матеріали, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання про призначення економічної експертизи
Відповідно до статті 242 Кримінального процесуального кодексу України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.
Згідно з частиною 6 статті 244 Кримінального процесуального кодексу України слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.
Приймаючи до уваги, що для встановлення питань, що мають значення для кримінального провадження, виникла необхідність у проведені економічної експертизи, для якої необхідні спеціальні знання, суддя вважає клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 242-244, КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ Шевченківського відділення поліції Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про проведення експертизи, подане в межах досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019081020000012 від 25.01.2019 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2ст191Кримінального кодексуУкраїни задовольнити.
Призначити за кримінальним провадженням № 42019081020000012, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 25.01.2019 року, економічну експертизу до проведення якої залучити експерта Запорізького НДЕКЦ МВС України.
На вирішення експерта поставити наступні питання:
Чи підтверджуються документально висновки акта проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Запорізького авіаційного коледжу ім. О.Г. Івченка (далі - Коледж) за період з 01.01.2015 по 30.09.2018?
Копію ухвали про доручення проведення судової експертизи направити до Запорізького НДЕКЦ.
Дозволити слідчому СВ Шевченківського ВП Дніпровського ВП ГУНП в Запорозькій області ОСОБА_3 або іншій особі за його дорученням забрати висновок експерта з Запорізького НДЕКЦ МВС України.
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за статтями 384, 385 КК України за завідомо неправдивий висновок експерта, відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків у суді, під час провадження досудового розслідування.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1