open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/36210/19-а

П ОС Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 липня 2019 року Печерський районний суд міста Києва в складі:

головуючого судді - Бусик О.Л.

при секретарі судових засідань - Дибі І.Б.

розглянувши в письмовому позовному провадженні адміністративну справу за позовом Соціалістична партія України до Товариства з обмеженою відповідальністю «ФК «Фактор Стабільності», третя особа ОСОБА_1 , про визнання неправомірною та такою, що порушує виборче законодавство дії з розміщення завідомо недостовірних та наклепницьких відомостей, -

В С Т А Н О В И В :

11 липня 2019 року позивачзвернувся до суду із позовом до ТОВ «ФК «ФАКТОР СТАБІЛЬНОСТІ», третя особа ОСОБА_1 , про визнання неправомірною та такою, що порушує виборче законодавство дії з розміщення завідомо недостовірних та наклепницьких відомостей.

З урахуванням уточненої позовної заяви позивач просив визнати завідомо недостовірними та наклепницькими відомості про Соціалістичну партію України - суб`єкта виборчого процесу на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 р., а саме - інформацію-твердження відповідача:

«…Соціалістична партія України опустилась до того рівня, що замість відстоювати соціальні права громадян, намагається проштовхнути до Верховної ради України ОСОБА_1 , який останні три-чотири роки перебував за межами державного кордону України. Де, в основному, витрачав час на власне дозвілля та хоббі. Зокрема загальновідомим фактом є витрачання значних сум коштів на коней та участь в змаганнях з кінного спорту.

Очевидним є факт того, що ОСОБА_1 , в силу Закону, не може бути кандидатом у народні депутати України, адже протягом останніх 5 років не проживав в Україні. Наряду з цим, відсутні будь-які обставини, зокрема такі як лікування, відрядження або навчання - які могли б підтвердити перебування його за кордоном не в особистих, а в інших цілях.…»

…висуванням подібних кандидатів у народні депутати України, Соціалістична партія України довела, що репутація, принципи та відданість меті не входить до числа пріоритетів партії.

На нашу думку, це є тим ключовим фактором, який свідчить про те, що довіряти долю країни кандидатам у народні депутати від Соціалістичної партії України не можливо, відтак усім свідомим громадянам-виборцям слід утриматися від голосування за кандидатів висунутих Соціалістичною партією України.…».

Крім того, просив суд визнати незаконною та такою що порушує виборче законодавство, зокрема приписи п. 6 ч. 2 ст. 11 ЗУ «Про вибори народних депутатів України», щодо недопущення упередженого ставлення до Соціалістичної партії України - суб`єкта виборчого процесу на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 р., дію яка знайшла своє вираження у публікації відповідача, яке є завідомо недостовірними та наклепницькими відомостями про Соціалістичну партію України.

Зобов`язати відповідача опублікувати спростування-відповідь на вказане вище твердження.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідачем розповсюджено недостовірну інформацію та наклепницькі відомості про те, що висуванець позивача - ОСОБА_1 , не проживав в Україні протягом останніх 5 років. Також позивач зазначав, що відповідач необґрунтовано та безпідставно закликав уникнути голосування за кандидатів від Позивача, що є фактом очевидної упередженості та фактом порушення виборчого законодавства.

12.07.2019 р. ухвалою Печерського районного суду м. Києва відкрито провадження у справі №757/36210/19.

Позивач подав до суду заяву про слухання справи у його відсутність, позов просив задовольнити з викладених у ньому підстав.

Відповідач подав до суду заяву про слухання справи у його відсутність, зазначив, що вважає позов вважає необґрунтованим та безпідставним.

Представник третьої особи подав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Дослідивши надані у справі докази у їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Як встановлено під час судового розгляду, 10.07.2019 р. ТОВ «ФК «ФАКТОР СТАБІЛЬНОСТІ» через керівника ОСОБА_2 (який уповноважений діяти від імені товариства) опублікувало коментар від імені відповідача, щодо Соціалістичної партії України та кандидатів у народні депутати України від останньої. Зокрема відповідач зазначив наступне:

«…Соціалістична партія України опустилась до того рівня, що замість відстоювати соціальні права громадян, намагається проштовхнути до Верховної ради України ОСОБА_1 , який останні три-чотири роки перебував за межами державного кордону України. Де, в основному, витрачав час на власне дозвілля та хоббі. Зокрема загальновідомим фактом є витрачання значних сум коштів на коней та участь в змаганнях з кінного спорту.

Очевидним є факт того, що ОСОБА_1 , в силу Закону, не може бути кандидатом у народні депутати України, адже протягом останніх 5 років не проживав в Україні. Наряду з цим, відсутні будь-які обставини, зокрема такі як лікування, відрядження або навчання - які могли б підтвердити перебування його за кордоном не в особистих, а в інших цілях.

… Я веду до того, що виборець має зрозуміти, що висуванням подібних кандидатів у народні депутати України, Соціалістична партія України довела, що репутація, принципи та відданість меті не входить до числа пріоритетів партії.

На нашу думку, це є тим ключовим фактором, який свідчить про те, що довіряти долю країни кандидатам у народні депутати від Соціалістичної партії України не можливо, відтак усім свідомим громадянам-виборцям слід утриматися від голосування за кандидатів висунутих Соціалістичною партією України».

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 1991 року є громадянином України. Відповідно до відмітки про реєстрацію постійного місця проживання, в Україні проживає з 1990 року по теперішній час. З 2009 року по теперішній час зареєстрований і проживає за адресою: АДРЕСА_1 . Дана обставина підтверджується паспортом громадянина України ОСОБА_1 серії НОМЕР_1 від 03.06.1997 р., виданий Подільським РУ ГУ МВД України в м. Києві (копія наявна в матеріалах справи).

Позивачем для реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 93, відповідно до ч. 1 ст. 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України" було подано, а Центральною виборчою комісією (ЦВК) прийнято перелік документів щодо реєстрації кандидата в народні депутати ОСОБА_1 .. Дана обставина підтверджується відомостями із загальнодоступних сервісів ЦВК, а також не заперечується сторонами.

Згідно листа ТОВ «Конюшня Бутенко О .» від 01.12.2015 р. направила ОСОБА_1 за кордон на навчання до Школи верхової їзди «Середземний кінний тур Оліва Нова» (Іспанія).

Відповідно до довідки від 05.07.2019 р., ОСОБА_1 у період з 01.06.2016 р. по нинішній час проходив і проходить навчання у Школі верхової їзди «Середземний кінний тур Оліва Нова». За даний період ним пройдено шість семестрів навчання та триває сьомий, а саме:

у 2016 році: з 01.06.2016 р. по 16.12.2016 р. - один семестр;

у 2017 році: з 06.01.2017 р. по 19.05.2017 р. та з 01.06.2017 р. по 15.12.2017 р. - два семестри;

у 2018 році: з 05.01.2018 р. по 18.05.2018 р. та з 01.06.2018 р. по 14.12.2018 р. - два семестри;

у 2019 році: з 04.01.2019 р. по 24.05.2019 р. та з 01.06.2019 р. по 13.12.2019 р. (триває) - два семестри.

Також школа верхової їзди роз`яснила, що за їхніми правилами, що участь заявника в національних змаганнях або змаганнях міжнародного рівня зараховується до строку навчання, як його невід`ємна складова.

Тимчасове перебування ОСОБА_1 за межами України пов`язане також з міжнародними спортивними змаганнями з кінного спорту в статусі вершника, під час яких він представляв Україну на міжнародному рівні як член Всеукраїнської федерації кінного спорту України, що підтверджується листом Федерації кінного спорту України №70 від 04.06.2019 року. Даним листом, Генеральним секретарем ВФКСУ встановлено, що в період з 2016 року і по даний час, ОСОБА_1 успішно представляє Україну, у якості вершника, на багатьох престижних міжнародних змаганнях закордоном.

Дана обставина також підтверджується Протоколом засідання Правління ГО "Всеукраїнська федерація кінного спорту України" № 1 від 15 січня 2016 року та Рішенням Правління ГО "Всеукраїнська федерація кінного спорту України" від 15 січня 2016 року, згідно яких, було вирішено відрядити ОСОБА_1 , представника Федерації, майстра спорту міжнародного класу, учасника Олімпійських Ігор - 2012 та тренера національної збірної команди України з кінного спорту до м. Валенсія, Оліва Нова (Іспанія), за власний рахунок з березня 2016 року по вересень 2020 року, у якості відповідального тренера за підготовку спортсменів національної збірної команди України з подолання перешкод у Олімпійських Іграх-2016 у м. Ріо-де-Жанейро (Бразилія) та Олімпійських Іграх - 2020 у м. Токіо (Японія).

Всеукраїнська федерація кінного спорту України, (надалі - Федерація) є всеукраі?нською громадською організацією фізкультурно-спортивного напрямку зі статусом юридичної особи, яка об`єднує спортсменів, тренерів, суддів, інших фахівців з кінного спорту, а також любителів кінного спорту в досягненні мети і завдань, передбачених цим Статутом.

Федерація діє на підставі законодавства Украі?ни, Статуту та принципів Міжнародної Федерації кінного спорту, Європеи?ськоі? федерації? кінного спорту, Всесвітнього антидопінгового агентства (WADA). Федерація є єдиною організацією для організації? та проведення офіціи?них міжнародних змагань на території? Украі?ни, національних та всеукраі?нських змагань з виі?здки, подолання перешкод, триборства та інших дисциплін кінного спорту.

Федерація є членом Міжнародноі? Федераціі? кінного спорту (FEI), Європеи?ськоі? Федераціі? кінного спорту (EEF), будує своі? відносини з цими організаціями на засадах взаємноі? поваги, повного визнання і?х компетенціі? та юрисдикціі?.

Згідно з приписами ст. 20 ЗУ «Про фізичну культуру і спорт»:

Спортивні федерації (асоціації, спілки, об`єднання тощо) (далі - спортивні федерації) - громадські організації фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями яких є, зокрема:

· залучення різних груп населення до фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності;

· сприяння підготовці спортсменів національних збірних команд та забезпечення їх участі в офіційних міжнародних спортивних змаганнях;

· участь у здійсненні кадрового забезпечення розвитку відповідного виду (видів) спорту;

· сприяння розвитку міжнародного співробітництва у сфері фізичної культури і спорту.

При вирішення питання встановлення факту проживання в Україні, слід враховувати позицію Конституційного суду України, викладену в ухвалі від 14 березня 2002 року по справі N2-2/2002 N 4-у/2002:

Законом України "Про громадянство України" ( 2235-14 ) визначено, що безперервне проживання на території України - це проживання в Україні особи, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів. Не є порушенням вимоги про безперервне проживання виїзд особи за кордон у службове відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу або зміна особою місця проживання на території України (стаття 1 цього Закону).

Тобто, хоча пряма норма ЗУ «Про вибори народних депутатів України» не передбачає відсилки до інших законів при визначенні поняття проживання на території України, практика склалася таким чином, що поряд з нормою ст. 9 ЗУ «Про вибори народних депутатів України» застосовується визначення із ЗУ «Про громадянство України» - безперервне проживання на території України - проживання в Україні особи, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів. Не є порушенням вимоги про безперервне проживання виїзд особи за кордон у службове відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу або зміна особою місця проживання на території України.

При цьому, фактично, до проживання в Україні зараховується будь-яка обставина (відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу). Послідовним та однозначним є факт того, що якщо під час поїздки буде поєднуватись кілька із описаних вище обставин, то таке перебування за кордоном України ототожнюється (для відліку 5-ти річного строку) із проживанням в Україні.

Важливим є і факт того, що умовності, серед описаних вище причин вибуття за кордон, встановлено лише для лікування у вигляді обов`язкової попередньої рекомендації лікаря.

Щодо відряджень, а тим більше навчання, жодних уточнюючих додаткових вимог не встановлено. Відтак, будь-якого роду відрядження, або навчання будь-якого роду за кордоном, при відрахуванні 5-ти річного строку зараховується як проживання в Україні.

Вище описувались факти відрядження/виклику/направлення ОСОБА_1 на заходи пов`язані з підготовкою до змагань та безпосередньо на самі змагання.

Відтак, оскільки направлення та відрядження ОСОБА_1 за кордон для навчання та участі в змаганнях було здійснено юридичними особами та Федерацією, можливо констатувати що виїзд ОСОБА_1 за кордон був здійснений з метою навчання, в інтересах Федерації, інших юридичних осіб, а не в приватних справах.

А оскільки, відповідно до приписів ст. 1 ЗУ «Про громадянство України» відрядження і навчання за кордоном не є порушенням вимоги про безперервне проживання в Україні, можливо констатувати факт проживання ОСОБА_1 на території України протягом останніх 5 років в розумінні ЗУ «Про громадянство України».

Згідно ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про вибори народних депутатів» , виборчий процес - це здійснення суб`єктами, визначеними статтею 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про вибори народних депутатів», суб`єктами виборчого процесу є партія, що висунула кандидата у депутати.

Згідно п. п. 1, 2, 6 ч. 2 ст. 11 Закону України «Про вибори народних депутатів», виборчий процес здійснюється на засадах:

1) дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 2-10 цього Закону;

2) законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес;

6) неупередженості органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до партій - суб`єктів виборчого процесу, кандидатів у депутати.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Закону України «Про вибори народних депутатів», передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб`єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.

Згідно ч. 10 ст. 74 Закону України «Про вибори народних депутатів», забороняється розповсюдження завідомо недостовірних або наклепницьких відомостей про партію - суб`єкта виборчого процесу або про кандидата у депутати, недостовірний або наклепницький характер яких встановлено у судовому порядку.

Таким чиним, підтвердженим обставинами і доказами у справі є той факт, що опубліковані відповідачем твердження є такими, що порушують принцип неупередженості закріплений в п. 6 ч. 2 ст. 11 Закону України «Про вибори народних депутатів».

Дослідивши матеріали справи, надані в справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про вибори народних депутатів України», ст. ст. 2, 4, 5, 194, 241, 246, 250, 268, 269, 271, 272, 275 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Соціалістична партія України до Товариства з обмеженою відповідальністю «ФК «Фактор Стабільності», третя особа ОСОБА_1 , про визнання неправомірною та такою, що порушує виборче законодавство дії з розміщення завідомо недостовірних та наклепницьких відомостей - задовольнити.

Визнати завідомо недостовірними та наклепницькими відомості про Соціалістичну партію України - суб`єкта виборчого процесу на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 р., а саме - інформацію-твердження Товариства з обмеженою відповідальністю «ФК «Фактор Стабільності»:

«…Соціалістична партія України опустилась до того рівня, що замість відстоювати соціальні права громадян, намагається проштовхнути до Верховної ради України ОСОБА_1 , який останні три-чотири роки перебував за межами державного кордону України. Де, в основному, витрачав час на власне дозвілля та хоббі. Зокрема загальновідомим фактом є витрачання значних сум коштів на коней та участь в змаганнях з кінного спорту.

Очевидним є факт того, що ОСОБА_1 , в силу Закону, не може бути кандидатом у народні депутати України, адже протягом останніх 5 років не проживав в Україні. Наряду з цим, відсутні будь-які обставини, зокрема такі як лікування, відрядження або навчання - які могли б підтвердити перебування його за кордоном не в особистих, а в інших цілях.…»

…висуванням подібних кандидатів у народні депутати України, Соціалістична партія України довела, що репутація, принципи та відданість меті не входить до числа пріоритетів партії.

На нашу думку, це є тим ключовим фактором, який свідчить про те, що довіряти долю країни кандидатам у народні депутати від Соціалістичної партії України не можливо, відтак усім свідомим громадянам-виборцям слід утриматися від голосування за кандидатів висунутих Соціалістичною партією України.…».

Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «ФК «Фактор Стабільності» опублікувати спростування зазначеного вище твердження.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня проголошення, а для осіб які були відсутні під час проголошення рішення, з дня отримання його копії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст постанови суду складено 12 липня 2019 року.

Суддя О.Л. Бусик

Джерело: ЄДРСР 83026622
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку