open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2019 року

Львів

№ 857/3948/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Глушка І.В.,

суддів: Гуляка В.В., Макарика В.Я.,

за участю секретаря судового засідання: Омеляновської Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Виконавчого комітету Збаразької міської ради на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20 лютого 2019 року, ухвалене суддею Баранюк А.З. у м.Тернополі о 12:55, повний текст якого складений 26 лютого 2019 року, у справі №1940/1795/18 за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства "Збаразьке АТП - 16140" до Виконавчого комітету Збаразької міської ради, Конкурсного комітету по організації та проведенню конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування Виконавчого комітету Збаразької міської ради, з участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача – фізичної особи-підприємця Бочарова Олександра ОСОБА_1 , про визнання протиправними та скасування рішення в частині, зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ :

13 вересня 2018 року позивач – Приватне акціонерне товариство "Збаразьке АТП - 16140" звернувся до суду з позовом до відповідачів – Виконавчого комітету Збаразької міської ради, Конкурсного комітету по організації та проведенню конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування Виконавчого комітету Збаразької міської ради, у якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог (т.1 а.с.53-66) просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 в частині недопущення Приватного акціонерного товариства "Збаразьке АТП - 16140" до участі у конкурсі, що відбувся 04.09.2018;

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 в частині визнання ФОП Бочарова Олександра Михайловича переможцем конкурсу, що відбувся 04.09.2018 по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул. Павлова”;

- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Збаразької міської ради №150 від 12.09.2018 в частині затвердження рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 про визначення ФОП ОСОБА_2 переможцем конкурсу, що відбувся 04.09.2018 по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул. Павлова”;

-зобов`язати Виконавчий комітет Збаразької міської ради повторно оголосити конкурс на право здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху та режимі маршрутного таксі щодо визначення переможця по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул.Павлова” у новому складі конкурсного комітету.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що в протоколі від 04.09.2018 не зазначено правових підстав, які б унеможливлювали допуск ПАТ “Збаразьке АТП-16140” до участі у конкурсі. Також зазначає, що внаслідок порушення процедури проведення конкурсу по об`єкту №1 – «м-н. Кармелюка – Центр - вул. Павлова» позивача протиправно позбавлено права на участь у конкурсі, що відбувся 04.09.2018.

При цьому, позивач зауважує, що ним було надано повний перелік документів з необхідною кількістю автобусів, які відповідають вимогам конкурсу, та при здійсненні оцінювання пропозицій перевізників-претендентів за бальною системою результати оцінювання щодо ПрАТ «Збаразьке АТП-1640» склали – 16 балів, а ФОП ОСОБА_2 – 0 балів. Однак, у зв`язку з недопуском позивача до конкурсу, переможцем конкурсу на здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті визнано ФОП Бочарова.

На думку позивача, виключення перевізника з числа претендентів під час проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій є порушенням пункту 27 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженго Постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року №1081.

Рішеням Львівського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2018 року, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, за клопотанням представника позивача залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ФОП ОСОБА_2 .

Рішеням Львівського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2019 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 в частині недопущення приватного акціонерного товариства “Збаразьке АТП-16140” до участі у конкурсі, що відбувся 04.09.2018.

Визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 в частині визнання ФОП Бочарова Олександра Михайловича переможцем конкурсу, що відбувся 04.09,2018 по об`єкту конкурсу № 1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул. Павлова”.

Визнано протиправним та скасовано рішення Виконавчого комітету Збаразької міської ради № 150 від 12.09.2018 в частині затвердження рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 про визначення ФОП ОСОБА_2 переможцем конкурсу, що відбувся 04.09.2018 по об`єкту конкурсу № 1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул. Павлова”.

Зобов`язано Виконавчий комітет Збаразької міської ради повторно провести конкурс на право здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху та режимі маршрутного таксі щодо визначення переможця по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул.Павлова”.

Рішеня мотивоване тим, що відповідачами при проведенні конкурсу було порушено Порядок його проведення, що стало підставою для прийняття протиправного рішення Конкурсного комітету, яке оформлене протоколом засідання від 04.09.2018, щодо визнання ФОП ОСОБА_2 переможцем конкурсу.

Вирішуючи питання поновлення порушеного права позивача, суд дійшов до висновку, що слід зобов`язати ВК Збаразької МР організувати повторне проведення конкурсу на право здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху та режимі маршрутного таксі щодо визначення переможця по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул. Павлова”, з урахуванням правової оцінки порядку визначення переможця конкурсу, наданої судом у даному рішенні. Разом з тим, оскільки законодавством не передбачено проведення такого конкурсу новим складом конкурсного комітету, суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні позову у цій частині.

Не погоджуючись з вищевказаним рішенням суду, відповідач – Виконавчий комітет Збаразької міської ради оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення ухвалене з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав, наведених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржуване судове рішення та ухвалити нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.

В обгрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що 04.09.2018 о 11 год 00 хв. відбулось засідання Конкурсного комітету по організації та проведенню конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування Виконавчого комітету Збаразької міської ради. Конкурсною комісією був визначений порядок денний роботи комісії, де другим пунктом було зазначено розгляд заяв перевізників-претендентів та визначення переможця конкурсу. Під час засідання представник робочого органу довів до відома членів комісії лише інформацію щодо перевізників, які подали документи на конкурс та висловив свої міркування з приводу документів. Члени комісії оглягувши документи, провели обговорення, за результатами якого до участі в конкурсі було допущено лише ФОП ОСОБА_2 . Доводи позивача про те, що розпочавши роботу 04.09.2018, конкурсна комісія допустила ПрАТ «Збаразьке АТП-16140» до участі в конкурсі, скаржник вважає безпідставним, оскільки до участі у конкурсі допускаються учасники, які відповідають встановлени вимогам. Вказує, що робочий орган не уповноважений приймати рішення про допуск чи про відмову у допуску до участі у конкурсі щодо конкретного претендента, тому виступ представника робочого органу носить інформаційний характер. Комісія лише після ознайомлення із даними документами та зіставлення їх вимогам законодавства та умовами конкурсу вправі приймати рішення про допуск до участі в конкурсі, що і було зроблено конкурсною комісією 04.09.2018 до визначення переможця. Також скаржник, покликаючись на рішення Верховного Суду, ухвалене 25.10.2018 у справі №816/3629/15, зазначив, що чинним законодавством не передбачено правової норми, яка визначає у який саме момент засідання конкурсного комітету повинно прийматись рішення про недопущення перевізника-претендента до участі у конкурсі з перевезень пасажирів.

Скаржник також вказує, що недопуск позивача до участі у конкурсі обумовлений невідповідністю поданих претендентом документів вимогам ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Також судовим рішенням та позивачем не спростовується факт неподання в якості конкурсної пропозиції щонайменше одного транспортного засобу для перевезення осіб з інвалідністю та інших мобільних груп населення, вимога про подання якої передбачена умовами конкурсу та п.10 Постанови КМУ №1081 від 03.12.2008.

На думку скаржника, з аналізу частин 3 та 4 ст.44 Закону України «Про автомобільний транспорт» вбачається, що у випадку якщо перевізник не має автобусів, що відповідають умовам конкурсу, він має право на подання заяви з обов`язковим долученням інвестиційного проекту-зобов`язання, однак лише у випадку відсутності перевізників-претендентів, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, автобуси яких відповідають вимогам безпеки з урахуванням поданих інвестиційних поектів-зобов`язань щодо оновлення партку автобусів. Зауважує, що ФОП ОСОБА_2 подав відомості про автобуси, які будуть використовуватись на автобусному маршруті, в якому зазначається про наявність одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

Оскільки конкурсним комітетом було не допущено до участі в конкурсі ПрАТ «Збаразьке АТП-16140», ФОП ОСОБА_2 був лише одним перевізником, який відповідав умовам конкурсу та статей 45, 46 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Заслухавши суддю-доповідача, педставника позивача та представника відповідача (скаржника), обговоривши доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити з наступних підстав.

Так, судом першої інстанції достовірно встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ПрАТ “Збаразьке АТП-16140” є суб`єктом підприємницької діяльності, що надає послуги з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів автомобільним транспортом.

У ПрАТ “Збаразьке АТП-16140” наявна ліцензія Міністерства транспорту та зв`язку України серії АГ № 592080 (дата прийняття рішення про видачу 13.12.2011 № 275) на внутрішні перевезення пасажирів автобусами, міжнародні перевезення пасажирів автобусами. Строк дії ліцензії необмежений (т.1 а. с. 11).

Рішенням ВК Збаразької МР від 23.07.2018 № 123 затверджено Умови проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування у місті Збаражі (а.с. 69, 99).

Рішенням ВК Збаразької МР від 23.07.2018 №125 про підготовку до проведення конкурсу на перевезення пасажирів оголошено конкурс на перевезення пасажирів на об`єкті конкурсу, який включає маршрут №1 “м-н. Кармелюка – Центр – вул. Павлова” (т.1 а.с.100).

27.07.2018 в газеті “Народне слово” № 30 (8341) розміщено оголошення про проведення ВК Збаразької МР конкурсу на право здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху та режимі маршрутного таксі по маршруту “м-н Кармелюка – Центр – вул. Павлова” (т.1 а.с.76).

ПрАТ “Збаразьке АТП-16140” виявило намір взяти участь у конкурсі, подавши у встановлений строк документи для прийняття участі в конкурсі, що підтверджується інформацією, наданою на запит адвоката від 21.09.2018 № 03-1318/26 (т.1 а.с.73-74).

04.09.2018 в приміщенні Збаразької міської ради відбувся конкурс на право здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху та режимі маршрутного таксі, за результатами якого Конкурсним комітетом прийнято рішення, оформлене протоколом № 1 від 04.09.2018, яким, встановлено, що у конкурсі брали участь два перевізники – претенденти: ФОП Бочаров ОСОБА_3 та ПАТ “Збаразьке АТП - 1640”.

В подальшому було винесено на голосування питання щодо допущення перевізника – претендента “Збаразьке АТП – 1640” до участі у конкурсі через невиконання умов договору та поступлення скарг до виконавчого комітету на позивача. За результатами проведення конкурсу було визнано переможцем конкурсу на право здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті ФОП ОСОБА_2 (т.1 а.с.71).

Рішенням ВК Збаразької МР від 12.09.2018 №150 затверджено Протокол №1 від 04.09.2018 засідання конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, яким визначено ФОП ОСОБА_2 переможцем конкурсу, що відбувся 04.09.2018 по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул.Павлова” (т.1 а.с. 72).

Позивач, вважаючи наведені рішення відповідачів протиправними, звернувся до суду з метою захисту свого порушеного права.

Надаючи юридичну оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно застосував норми матеріального та процесуального права, з огляду на таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

В силу частини десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту врегульовані Законом України "Про автомобільний транспорт", у статті 43 якого вказано, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

Частинами 1, 2 статті 44 Закону № 2344-ІІІ встановлено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Так, Постановою Кабінету Міністрів України № 1081 від 03 грудня 2008 року затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автомобільному маршруті загального користування, яким визначена процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Зазначений порядок є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (п.1 Порядку № 1081).

Відповідно до пункту 40 Порядку № 1081 під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками:

-наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання);

-наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу;

-наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями;

-наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення);

-строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації);

-наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам;

-наявність та характеристика виробничої бази;

-умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу;

-умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом;

-умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів;

-досвід роботи перевізника-претендента;

-наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов;

-якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб`єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності;

-умови контролю за станом здоров`я водіїв.

Пунктом 42 Порядку № 1081 встановлено, що у разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Підставою для визначення переможця конкурсу є сумарна кількість балів, одержаних кожним претендентом, яка оцінюється згідно з додатком 4 до Положення № 1081 під назвою «Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів» (далі Перелік).

В розумінні ст. 44 Закону № 2344 до обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п`яти років.

Згідно з статтею 45 Закону № 2344 у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Статтею 46 Закону № 2344 встановлено, що для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Відповідно до пунктів 8, 10 Порядку № 1081 рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов`язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку. Організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України “Про автомобільний транспорт”. Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів на підставі інформації, поданої ними в конвертах № 1 і 2 (п.40 Порядку №1081).

Відповідно до п.46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом. Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об`єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль. Організатор перевезень визнає переможцем чи переможцями конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах того перевізника чи перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України “Про автомобільний транспорт” та цього Порядку.

Пунктом 12 Порядку № 1081 передбачено, що організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України “Про автомобільний транспорт”;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт";

7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Пунктом 37 Порядку № 1081 передбачено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

З аналізу наведених норм слідує, що Порядком №1081 чітко визначено умови недопущення автомобільного перевізника до участі у конкурсі та обов`язок Конкурсного комітету ухвалити рішення з цього приводу.

Суд апеляційної інстанції, здійснивши перевірку рішення суб`єкта владних повноважень щодо відповідності критеріям правомірності, визначених ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ч.3 ст. 90 КАС України).

Зі змісту протоколу засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 слідує, що перевізниками-претендентами на об`єкт конкурсу (№1) м-н. Кармелюка-Центр-вул.Павлова (м.Збараж) є ФОП ОСОБА_2 та ПрАТ «Збаразьке АТП-16140». При розгляді конкурсних пропозицій та допуску до участі в конкурсі на даний об`єкт комісією проведено обговорення, де серед іншого, було обговорено надані перевізниками-претендентами документи, враховані вимоги ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт», невиконання ПрАТ «Збаразьке АТП016140» умов договору та поступлення скарг до виконавчого комітету на ПрАТ «Збаразьке АТП016140» та інше.

В подальшому було здійснено голосування членів конкурсного комітету щодо допущення перевізника претендента ПрАТ «Збаразьке АТП-16140» до участі в конкурсі на вищезгаданий об`єкт: за-0, проти-0, утримались – 4; ФОП Бочарова Олександра Михайловича: за – 4, проти – 0, утримались – 0.

Із врахуванням результатів попереднього голосування було поставлено на голосування пропозицію щодо визнання переможцем конкурсу на право здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті ФОП ОСОБА_2 та рекомендувати виконавчому комітету укласти з фізичною особою-підприємцем договір на здійснення перевезень терміном на п`ять років: за – 4, проти – 0, утримались - 0.

Колегія приходить до висновку, що рішення відповідача щодо недопуску позивача до участі в конкурсі на об`єкт з підстав, не передбачених пунктом 12 Порядку №1081 є протиправним.

Щодо доводів скаржника про правомірність оскаржуваного рішення, оформленого протоколом заідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018, покликаючись на недотримання позивачем вимог статті 34 Закону №2344, зокрема щодо подання для участі в конкурсі свідоцтв професійної компетентності, що було враховано конкурсним комітетом при недопуску позивача до участі у конкурсі, колегія суддів зазначає наступне.

Статтею 46 Закону № 2344 передбачено вичерпний перелік документів, які подаються для участі у конкурсі, подання свідоцтв професійної компетентності ними не передбачено, а тому їх відсутність не може слугувати самостійною підставою недопуску автомобільного перевізника до участі у конкурсі.

Також рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом, не містить чіткого визначення підстав недопуску позивача до участі у конкурсі, що вказує на неналежне його оформлення.

Слід зауважити, що затверджені організатором обов`язкові та додаткові умови конкурсу на перевезення пасажирів по спірному автобусному маршруту є однакові для всіх претендентів-перевізників, а відтак є неприпустимим надання переваги одному претенденту, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, таких, що містять недостовірну інформацію, а також невідповідності претендента вимогам до автомобільного перевізника.

На виконання п.37 Порядку №1081 робочим органом перевірено достовірність інформації, викладеної у заявах та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, поданих претендентами.

Із дослідженого у судовому засіданні аудіозапису засідання конкурсного комітету від 04.09.2019 судом першої інстанції встановлено, що при здійсненні оцінювання пропозицій перевізників-претендентів за бальною системою щодо ПАТ «Збаразьке АТП-16140» загальна кількість набраних балів становить 16, ФОП ОСОБА_2 – 0 балів, однак саме ФОП ОСОБА_2 визнано переможцем конкурсу, що не узгодується із вимогами абз.4 п.46 Порядку №1081.

Крім того, із доповіді представника робочого органу, що міститься на аудіозаписі засідання конкурсного комітету від 04.09.2019, зокрема слідує, що всупереч вимог ст.23 Закону України «Про автомобільний транспорт» та умов конкурсу, автобуси, представлені ФОП ОСОБА_2 не пройшли технічний огляд на час подання документів та проведеня конкурсу, що в силу приписів п.12 Порядку № 1081 є підставою для прийняття організатором перевезень рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента.

Також колегія суддів вважає необгрунтованими покликання скаржника на недотримання позивачем умов конкурсу щодо подання ним в якості конкурсної пропозиції щонайменше одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, оскільки наявними в матеріалах справи доказами підтверджується, що позивачем з метою виконання умов конкурсу відповідно до 44 Закону № 2344 подано до Конкурсного комітету інвестиційну програму “Переобладнання транспортних засобів для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення” (т.1 а.с.73-74, 145).

Крім того, з аналізу пункту 37 Порядку №1081 вбачається, що перевізник допускається до участі у конкурсі саме за результатам перевірки його відомостей робочим органом, і рішення про допуск (чи недопуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій, а не під час.

В тому числі, пунктом 40 Порядку №1081 визначено, що конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів за певними показниками під час проведення конкурсу. Виключення позивача з числа претендентів вже під час проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій є порушенням Порядку №1081.

Аналізуючи наведені правові норми та оставини справи колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги Приватного акціонерного товариства "Збаразьке АТП - 16140" про визнання протиправним та скасування рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018 в частині недопущення Приватного акціонерного товариства "Збаразьке АТП - 16140" до участі у конкурсі, що відбувся 04.09.2018 та в частині визнання ФОП ОСОБА_2 переможцем конкурсу, що відбувся 04.09.2018 по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул.Павлова” є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Як наслідок, вимоги позивача про скасування рішення виконавчого комітету Збаразької міської ради №150 від 12.09.2018 в частині затвердження рішення Конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 04.09.2018, про визначення ФОП ОСОБА_2 переможцем конкурсу, що відбувся 04.09.2018, по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул. Павлова” як похідні також підлягають задоволенню.

Колегія суддів також погоджується із висновком суду першої інстанції, що для вірного способу відновлення порушених прав позивача слід зобов`язати Виконавчий комітет Збаразької міської ради повторно провести конкурс на право здійснювати перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху та режимі маршрутного таксі щодо визначення переможця по об`єкту конкурсу №1 – “м-н. Кармелюка – Центр – вул.Павлова” (м.Збараж).

Водночас, оскільки правовими нормами, якими регулюються спірні правовідносини, не передбачено проведення такого конкурсу новим складом конкурсного комітету, колегія суддів поділяє висновок суду першої інстанції, що в задоволенні позовних вимог в цій частині слід відмовити.

Відповідно до частини першої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Суд першої інстанції повністю виконав вказані вимоги процесуального закону, оскільки до спірних правовідносин вірно застосував норми матеріального та процесуального права, що призвело до ухвалення законного рішення, яке скасуванню не підлягає.

Керуючись статтями 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Збаразької міської ради залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 20 лютого 2019 року у справі №1940/1795/18 – без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя

І. В. Глушко

судді

В. В. Гуляк

В. Я. Макарик

Постанова складена в повному обсязі 11.07.2019.

Джерело: ЄДРСР 82947013
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку