open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
14 Справа № 215/3329/19
Моніторити
Ухвала суду /24.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /11.07.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2019/ Тернівський районний суд м.Кривого РогуТернівський районний суд м. Кривого Рогу
emblem
Справа № 215/3329/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /24.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /11.07.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2019/ Тернівський районний суд м.Кривого РогуТернівський районний суд м. Кривого Рогу

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 липня 2019 року

Справа № 215/3329/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

Сліпець Н.Є.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Відділу Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

12.06.2019 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Тернівського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області з позовною заявою до Відділу Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради (далі - відповідач), в якому просить:

- визнати бездіяльність Відділу Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради протиправною, яка виявилась у відмові діяти згідно правовій позиції ст. 3, 19, 68, 71, 79 Конституції України, зазначивши закон або нормативно-правовий акт вимоги яких порушено згідно ст. 249 КАС України;

- захистити право голосу на виборах, окремим пунктом рішення, відповідно до заяви від 06.06.2019 року за вх. №1196-20-22/2, шляхом встановлення наявності компетенції (повноважень) Відділу Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради вжити заходи для виправлення інформації в Єдиному держаному демографічному реєстрі виборців і забезпечити позивачу тимчасову зміну місця голосування на виборах;

- захистити права на інформацію, зазначивши окремим пунктом рішення, що без винесення за результатами розгляду звернення нормативно-правового акту Відділом Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради, заява від 06.06.2019 року за вх. №1196-20-22/2 вважається належно не розглянутою.

13.06.2019 ухвалою судді Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області Демиденко Ю.Ю. позовну заяву ОСОБА_1 до виконавчого комітету Тернівської районної у м. Кривий Ріг ради відділу ведення державного реєстру виборців про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії передано на розгляд до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (а.с. 6-7).

08.07.2019 згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, адміністративну справу №215/3329/19 було передано для розгляду судді Сліпець Н.Є.

09.07.2019 року ухвалою судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Сліпець Н.Є. було відкрито провадження у адміністративній справі №215/3329/19 та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін на 11.07.2019 року (а.с. 14).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 06.06.2019 року звернувся до відповідача із заявою за вх. №1196-20-22/2 в якій просив забезпечити право голосу на виборах до Верховної Ради України, шляхом вжиття заходів для виправлення інформації в Єдиному державному демографічному реєстрі. Проте, листом від 10.06.2019 року за вих. №2/20-22/442 позивачу було відмовлено у задоволенні заяви, у зв`язку із відсутністю підстав для внесення зміни до вказаного реєстру. Позивач вважає, що бездіяльність відповідача, яка виразилась у відмові внести зміни до Єдиного державного демографічного реєстру суперечить положенням Конституції України та Пакту про громадянські та політичні права ООН, оскільки без належного оформлення місця перебування позивач не може здійснити волевиявлення щодо голосування.

10.07.2019 року відповідачем було подано письмовий відзив на позов, в якому відповідач просила відмовити у задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на те, що 10.06.2019 року позивачу було надано відповідь за №2/20.22-442 на його заяву від 06.06.2019 року, якою було надано роз`яснення за кожним пунктом заяви. Зокрема, щодо вжиття заходів для виправлення інформації в Єдиному державному демографічному реєстрі було зазначено, що визначенні Законом України «Про Державний реєстр виборців» та Положенням про відділ ведення Державного реєстру виборців виконкому Тернівської районної у місті ради не передбачено повноважень щодо ведення та наповнення Єдиного державного демографічного реєстру, у зв`язку з чим копію заяви від 06.06.2019 року за №1196-20-22/2 було направлено за належністю до Тернівського районного відділу у м. Кривий Ріг ГУ ДМС України у Дніпропетровській області.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Згідно ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи, або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 06.06.2019 року ОСОБА_1 звернувся до завідуючої відділом ведення Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у м. Кривий Ріг ради Костіної Людмили Павлівни із заявою за вх. №1196-20-22/2, в якій просив:

1) вжити заходи для виправлення інформації в Єдиному державному демографічному реєстрі, зазначивши місце перебування за адресою АДРЕСА_1 , чим забезпечити право голосу на виборах до Верховної Ради 21.07.2019 року;

2) забезпечити для ОСОБА_1 тимчасову зміну голосування на виборах;

3) повідомити про включення до уточненого списку виборців на дільниці та про прийняті рішення і повноваження осіб, які його приймали, а також час, місце розгляду заяви від 06.06.2019 року;

4) надати можливість голосувати на дому разом з інвалідом, зробити помітку в бюлетені (а.с. 4).

Листом завідуючої відділом ведення Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у м. Кривий Ріг ради Костіної Людмили Павлівни від 10.06.2019 року за №2/20-22-442 позивачу було надано роз`яснення з приводу наведених у заяві питань, а також повідомлено про неможливість виконання окремих пунктів заяви у зв`язку із відсутність відповідних повноважень (а.с. 28-29).

Так, із змісту наведеного листа вбачається, що позивачу були надані наступні пояснення:

"1. Щодо вжиття заходів для виправлення інформації в Єдиному державному демографічному реєстрі, зазначивши місце перебування за адресою 50083 м АДРЕСА_2 - було роз`яснено у відповідях на звернення до відділу ведення Державного реєстру виборців виконкому Тернівської районної у місті ради про те, що. повноваження відділу визначені Законом України «Про Державний реєстр виборців» і здійснюються відповідно до положення про цей відділ, яке затверджено Рішенням Тернівської районної у місті ради від 29.04.2016 №78 «Про затвердження Положення про відділ ведення Державного реєстру виборців виконкому Тернівської районної у місті ради», копія якого була передана особисто Вам на вашу вимогу, як додаток до відповіді від 21.03.2019 №2/20-22-113 на ваше звернення від 20.03.2019 Діючими нормативними документами не передбачено, що органи ведення Державного реєстру виборців мають повноваження щодо наповнення та внесення змін до Єдиного державного демографічного реєстру, а також щодо передачі відомостей до уповноважених осіб для ведення Єдиного державного демографічного реєстру. Відповідно до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» розпорядником даного Реєстру - є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, у зв`язку з цим, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» копію вашої заяви було направлено за належністю Тернівському районному відділу у м.Кривий Ріг ГУ ДМС України в Дніпропетровській області для розгляду пункту 1 заяви від 06.06.2019 №1196-20-22/2.

2. Щодо забезпечення для ОСОБА_1 тимчасової зміни місця голосування на виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року - повідомляємо, що вам неодноразово надавалися роз`яснення, що відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії від 13 вересня 2012 року №893 «Про забезпечення тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси» тимчасова зміна місця голосування громадянина України, відповідно до п.1.3 Порядку тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси, передбачає зміну виборчої дільниці (дільниці для голосування), до якої виборець відноситься за його виборчою адресою на іншу виборчу дільницю (дільницю для голосування) без зміни його виборчої адреси. Тобто здійснити зміну місця голосування виборцю, який не має виборчої адреси не можливо. У відповідях від 12.03.2019 №2/20-22-58, від 18.03.2019 №2/20-22-92, від 21.03.2019 №2/20-22-113, від 10.04.2019 №2/20-22-333, від 12.04.2019 №2/20-22-336, від 15.04.2019 №2/20-22-350 на ваші звернення до відділу від 06.03.2019, від 14.03.2019, від 20.03.2019, від 03.04.2019, від 10.04.2019, від 12.04.2019 вам повідомлялося, що у Державному реєстрі виборців до ваших даних внесено службову відмітку про вибуття вас із зареєстрованого місця проживання, яке було вказано вами у зверненнях: АДРЕСА_3 , що означає відсутність виборчої адреси. Виборчою адресою виборця є адреса, за якою зареєстроване його місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (частина 2 статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців»).

Крім того, у роз`ясненні було зазначено наступне: "Пропонувалось перед повторним зверненням щодо тимчасової зміни місця голосування, звернутися до відділу ведення Державного реєстру виборців, розташованому у районі, до якого відноситься адреса вашого зареєстрованого місця проживання, у порядку встановленому статтею 20 Закону України «Про Державний реєстр виборців» із заявою про зміну виборчої адреси, при собі необхідно мати паспорт громадянина України та документи, які підтверджують дану адресу. У разі, якщо Ви не маєте зареєстрованого місця проживання, то можете звернутись щодо визначення своєї виборчої адреси як до центру обліку, що відповідно до закону веде облік бездомних осіб, або соціальної служби, у складі якої утворено структурний підрозділ ведення обліку бездомних осіб, так і безпосередньо до відділу ведення Державного реєстру виборців, який розташований на території району, до якого відноситься адреса постійного місця проживання, з заявою про визначення виборчої адреси відповідно до п. 3 статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців». В заяві обов`язково вказується обґрунтування необхідності визначення виборчої адреси, та надаються документи (копії документів), які підтверджують ці обґрунтування та дають змогу відділу ведення Реєстру визначити виборцю його виборчу адресу. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред`являються відділу ведення Реєстру. Відділ ведення Реєстру як суб`єкт розгляду відповідної заяви виборця вивчає її обґрунтованість (умотивованість). Заява є обґрунтованою у разі, коли до неї додані документи, які підтверджують наявність у виборця права користування житлом за вказаною ним адресою.

Однак, на момент даного звернення 06.06.2019 року не було виконано запропоновані дії, що є перешкодою для здійснення тимчасової зміни місця голосування без зміни виборчої адреси, так як станом на 06.06.2019 року у Державному реєстрі виборців не визначено виборчу адресу. Тому, перед повторним зверненням щодо тимчасової зміни місця голосування, необхідно звернутися до відділу ведення Державного реєстру виборців за місцем проживання із заявою про визначення виборчої адреси, у тому ж відділі також маєте право подати мотивовану заяву на тимчасову зміну місця голосування. Звертаємо увагу, що для включення до уточнених списків виборців для голосування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року відповідні заяви мають бути подані до 15 липня 2019 року включно.

Також, що відповідно до Порядку тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси, який затверджений Постанову Центральної виборчої комісії від 13 вересня 2012 року №893, виборець при поданні заяви на тимчасову зміну місця голосування повинен пред`явити документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України — паспорт громадянина України. У зв`язку з тим, що було порушено встановлений порядок при поданні заяви, заява на тимчасову зміну місця голосування повернута з відповідними роз`ясненнями.

3. Законами України «Про Державний реєстр виборців», «Про вибори народних депутатів України» передбачено, що особа включається до уточненого списку виборців на виборчій дільниці, до якої її віднесено за виборчою адресою або на виборчій дільниці, на яку їй тимчасово змінено місце голосування. Так, як Вам не визначено виборчу адресу та не змінено тимчасово місце голосування, з підстав викладених у п. 2 даної відповіді, відділ ведення Державного реєстру виборців виконкому Тернівської районної у місті ради не має законодавчо обґрунтованих підстав для включення до уточненого списку виборців на виборчій дільниці. Чинним законодавством України не передбачено комісійний розгляд питань включення виборців до уточненого списку виборців, таким чином дана відповідь є одночасно повідомленням про розгляд питань викладених у заяві від 06.06.2019 №1196-20-22/2.

4. Щодо можливості голосувати на дому разом з інвалідом, помітки в бюлетені - дане питання не відноситься до компетенції відділу ведення Державного реєстру виборців. Відповідно до статті 86 Закону України «Про вибори народних депутатів України» можливість голосувати за місцем перебування дільнична виборча комісія надає виборцю, який внесений до списку виборців на виборчій дільниці, але за віком, у зв`язку з інвалідністю чи за станом здоров`я не здатний пересуватися самостійно. Для цього такому виборцю необхідно власноручно написану заяву з проханням забезпечити йому голосування за місцем його перебування подати до дільничної виборчої комісії разом із довідкою медичної установи про його стан здоров`я не пізніше 20 години останньої п`ятниці перед днем голосування.

Також, у зверненнях зазначеного про те, що копія паспорта знаходиться у нас, однак це неправдива інформація, так як ви до жодного зі своїх звернень у 2019 році не надавали копії власного паспорта громадянина України, тому відділ ведення Державного реєстру виборців не має копії вашого паспорта".

Проте, позивач вважає, що відповідач допустив бездіяльність, яка полягає у не дотриманні законної мети правового режиму при розгляді заяви, відмовився використовувати свої владні виконавчі функції та не прийняв рішення, яке відповідає положенням закону, що, на думку позивача,

Отже, спір між сторонами виник з підстав правомірності дій відповідача щодо розгляду заяви позивача від 06.06.2019 року.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

За приписами ст. 15 Закону України «Про звернення громадян» органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Статтею 19 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані:

- об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;

- у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову;

- на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;

- скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;

- забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень;

- письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;

- вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об`єднання громадян за місцем проживання громадянина;

- у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;

- не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;

- особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев`ятого частини першої цієї статті.

Аналіз зазначених норм права, дає підстави зробити висновок, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків, при цьому, таке право кореспондується із обов`язками органів влади здійснити розгляд таких звернень, з урахуванням їх функціональних обов`язків.

Судом встановлено, що відповідачем було дотримано вищезазначених вимог щодо розгляду заяви позивача від 06.06.2019 року у строк, передбачений законодавством, та з урахуванням наданої компетенції.

Крім того, відповідачем відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» було вжито заходи з метою розгляду питання, зазначеного у пункті 1 заяви від 06.06.2019 року, та направлено копію зазначеної заяви для розгляду за належністю до Тернівського районного відділу у м. Кривий Ріг ГУ ДМС України в Дніпропетровській області, що підтверджується копією відповідної заяви з відміткою про її отримання від 11.06.2019 року (а.с. 36).

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнання бездіяльності Відділу Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради протиправною, не підлягають задоволенню.

При цьому, не підлягає задоволенню і похідна позовна вимога щодо зазначення закону або нормативно-правового акту вимоги яких порушено згідно ст. 249 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на наступне.

Так, згідно приписів ст. 249 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

Враховуючи, що під час розгляду справи не було встановлено порушення закону, прийняття окремої ухвали є правом, а не обов`язком суду, тому суд вважає, що підстави для застосування норм ст. 249 Кодексу адміністративного судочинства України - відсутні.

Щодо позовних вимог про захист права голосу на виборах, окремим пунктом рішення, відповідно до заяви від 06.06.2019 року за вх. №1196-20-22/2, шляхом встановлення наявності компетенції (повноважень) Відділу Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради вжити заходи для виправлення інформації в Єдиному держаному демографічному реєстрі виборців і забезпечити позивачу тимчасову зміну місця голосування на виборах, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.70 Конституції України, право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 8 Закону України «Про державний реєстр виборців», виборча адреса виборця визначається згідно з цією статтею та є підставою для віднесення виборця до відповідної виборчої дільниці. Виборча адреса виборця, який не має зареєстрованого місця проживання, визначається за погодженням із центром обліку, який відповідно до закону веде облік бездомних осіб, або соціальною службою, у складі якої утворено структурний підрозділ для ведення обліку бездомних осіб, або органом ведення Реєстру за мотивованим зверненням виборця.

Виборча адреса виборця визначається за зареєстрованим місцем проживання та адресою житла виборця відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (частини друга статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців»).

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в України», місцем перебування зазначається адміністративно-територіальна одиниця на території якої особа проживає строком менше шести місяців на рік, місцем проживання визнається адміністративно-територіальна одиниця, на території якої особа проживає строком понад шість місяців на рік.

Керівник органу ведення Реєстру відмовляє у задоволенні заяви виборця, зазначеної в частинах першій та другій цієї статті, з таких підстав: якщо встановлено, що особа, яка звернулася із заявою, не включена до Реєстру; якщо перевіркою, передбаченою частиною 3 цієї статті, виявлено невідповідність у змісті відомостей, зазначених у заяві та наданих відповідними органом, закладом, установою; якщо заяву про зміну виборчої адреси визнано необґрунтованою; якщо встановлено, що до Реєстру вже внесено відповідні зміни до персональних даних виборця.

Виборча адреса відповідно до статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців», визначається за зареєстрованим місцем проживання та адресою житла виборця відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Для того, щоб відділ ведення державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської у м. Кривому Розі ради мав змогу змінити позивачу місце голосування, необхідно уточнити дані у Державному реєстрі виборців, в частині визначення, виборчої адреси, відповідно до статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців».

Якщо, позивач має зареєстроване місце проживання необхідно звернутися до відділу ведення Державного реєстру виборців, розташованого у районі, до якого відноситься адреса зареєстрованого місця проживання, у порядку встановленому статтею 20 Закону України «Про Державний реєстр виборців» із заявою про зміну виборчої адреси, при собі необхідно мати паспорт громадянина України та документи, які підтверджують дану адресу.

У разі, якщо позивач не має зареєстрованого місця проживання, то може звернутися щодо визначення своєї виборчої адреси як до центру обліку, що відповідно до закону веде облік бездомних осіб, або соціальної служби, у складі якої утворено структурний підрозділ для ведення обліку бездомних осіб, так і безпосередньо до відділу ведення Державного реєстру виборців, який розташований на території району, до якого відноситься адреса постійного місця проживання, з заявою про визначення виборчої адреси відповідно до п.3 статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців».

В заяві обов`язково вказується обґрунтування необхідності визначення виборчої адреси, та надаються документи (копії документів), які підтверджують ці обґрунтування та дають змогу відділу ведення Реєстру визначити виборцю його виборчу адресу. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред`являються відділу ведення Реєстру. Такими документами можуть бути: документ, що підтверджує право власності на житло, в тому числі договір купівлі-продажу; договір дарування, свідоцтво про право на спадщину; договір найму житла; довідка житлово-експлуатаційної установи або об`єднання співвласників багатоквартирного будинку; письмова згода власника житла тощо.

Відділ ведення Реєстру як суб`єкт розгляду відповідної заяви виборця вивчає її обґрунтованість (умотивованість). Заява є обґрунтованою у разі, коли додані до неї документи підтверджують наявність у виборця права користування житлом за вказаною ним адресою.

Після того, як буде визначено виборчу адресу, у разі необхідності, позивач може звернутися до відділу ведення Державного реєстру виборців за місцем свого перебування або ж за виборчою адресою для тимчасової зміни місця голосування.

Так, оскільки позивачем не надано належних доказів щодо свого місця проживання, позивач ніде не зареєстрований, тобто не має своєї виборчої адреси, тому суд вважає, що відсутні правові підстави для задоволення позову.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, і ч. 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні підстави для вирішення питання стосовно повернення судового збору.

Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Відділу Державного реєстру виборців виконавчого комітету Тернівської районної у місті Кривий Ріг ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії – відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.Є. Сліпець

Джерело: ЄДРСР 82942471
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку