open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№ 1.380.2019.002214

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 липня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сподарик Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Карпи А.В.,

представника позивача Шишкіна Н.С.,

розглянувши у судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» про стягнення штрафу та пені,-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» про стягнення штрафу та пені у сумі 510 000 грн.

Ухвалою суду від 07.05.2019 року вказану позовну заяву було залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення недоліків. На виконання вимог зазначеної ухвали суду представник позивача усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 22.05.2019 року відкрито спрощене позовне провадження у справі та призначено судове засідання.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач має заборгованість перед Державним бюджетом України у зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання та пені, а тому просить їх стягнути в судовому порядку.

Представник позивача позовні вимоги підтримала повністю з підстав викладених у позовній заяві та наданих поясненнях в судовому засіданні.

Відповідач не забезпечив участь уповноважного представника в судові засідання та не скористався правом на подання відзиву на позов він своєчасно та належним чином був повідомлений про відкриття провадження у даній справі.

На підставі ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Дослідивши доводи позову, зібрані у справі докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, що підтверджується даними, наявними в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом в ЄДРПОУ 3278991.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.12.2018 року за порушення Умов та правил здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.1996 №15, Умов та правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затверджених постановою НКРЕ від 13.06.1996 №15/1, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 25.0.2017 № 932 та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 13.04.2017 № 504, від 05.12.2018 № 387 та від 05.12.2018 № 388, на Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» накладено штраф у розмірі 255 000 грн. Постановою встановлено порушення:

пунктів 2.2 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та Ліцензійних умов з передачі електричної енергії в частині обов`язку ліцензіата здійснювати ліцензовану діяльність лише на закріпленій території;

підпунктів 3 пунктів 2.3 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії в частині обов`язку ліцензіата провадити ліцензовану діяльність виключно за місцем провадження господарської діяльності ліцензіата;

пункту 2.7 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом у частині обов`язку ліцензіата здійснювати належне проведення розрахунків з оптовим постачальником електричної енергії;

пункту 2.11 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата через шість місяців після отримання ліцензії, а потім через кожні шість місяців складати і надсилати до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг письмовий звіт про виконання ним вимог, викладених у підпунктах 2.9, 2.10 та 2.11, протягом попередніх шести місяців;

підпунктів 3.1.1 пунктів 3.1 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг фінансову звітність, передбачену Мінфіном та Держстатом України, і додаткову звітність, визначену Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг в установленому порядку;

підпункту 3.4.1 пункту 3.4 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, підпункту 3.5.1 пункту 3.5 Ліцензійних умов з передачі електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата діяти згідно із законодавством України та іншими нормативними документами та пунктів 2.2 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо здійснення ліцензованої діяльності відповідно до законів України «Про електроенергетику», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок електричної енергії» та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, а саме:

Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених постановою НКРЕ від 17 січня 2013 року № 32, зокрема:

пункту 1.3 в частині видачі замовнику проекту договору про приєднання без повного пакету документів, що додається до заяви про приєднання електроустановки певної потужності;

пункту 2.1.3, яким установлено, що строк надання послуги з приєднання для електроустановок першого ступеня потужності становить 20 календарних днів від дати оплати замовником електропередавальній організації вартості приєднання відповідно до договору про приєднання (у редакції Правил приєднання, що діяла з 12 травня 2017 року),

пункту. 5.1 розділу V Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕ від 12 лютого 2013 року № 115, яким установлено, що для забезпечення єдиного підходу при визначенні типу приєднання (стандартне/нестандартне) електропередавальна організація за кожною з територіальних одиниць, на якій здійснює ліцензовану діяльність з передачі електричної енергії, веде перелік об`єктів електроенергетики, на основі якого створює геодезичну інформаційно- технічну систему об`єктів електроенергетики,

пункту 2 постанови НКРЕ від 30 травня 2013 року № 642 «Про підвищення якості обслуговування споживачів електричної енергії» в частині забезпечення енергопостачальником з урахуванням сформованої Державним підприємством «Енергоринок» за попередній рік інформації щодо структури електричної енергії, купленої енергопостачальником на Оптовому ринку електричної енергії, з урахуванням власної виробленої електричної енергії та купленої в установленому порядку безпосередньо у виробників електричної енергії її розміщення до 20 січня кожного року на своєму веб-сайті за формою, наведеною в додатку до цієї постанови, постанови НКРЕ від 25 липня 2013 року № 1015 «Про затвердження форм звітності» № 11-НКРЕ (квартальна) «Звіт щодо показників надійності електропостачання» та № 12-НКРЕ (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг» та інструкцій щодо їх заповнення»;

підпунктів 7 пунктів 2.3 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата надавати до НКРЕКП документи, інформацію та звітність, необхідні для виконання Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг своїх повноважень, у форматі, обсягах та у строки, встановлені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;

підпункту 11 пункту 2.3 Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії та підпункту 3 пункту 2.4 Ліцензійних умов з постачання електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата дотримуватися визначених напрямків та обсягів використання коштів за статтями витрат відповідно до встановленої постановою НКРЕКП від 12 грудня 2016 року № 2204 «Про встановлення тарифів на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами) та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом для Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» структури тарифу на розподіл та постачання електричної енергії.

Постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.12.2018 № 1937, Товариством з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» отримано 26.12.2018 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.20).

Зазначена сума штрафів та нарахованої пені відповідачем сплачена не була.

Не сплата вищевказаних штрафів відповідачем у добровільному порядку, зумовило позивача звернутися з позовом до суду.

При прийнятті рішення, суд керується такими правовими нормами:

Закон України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» визначає правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

Регулятор здійснює державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок відповідно до затверджених ним порядків контролю. (ч. 1 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»)

Відповідно до положень ч. 5 ст. 19 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» за результатами перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії з перевірки.

Один примірник акта про результати перевірки передається суб`єкту господарювання, діяльність якого перевірялася, або уповноваженій ним особі.

У разі відмови суб`єкта господарювання або уповноваженої ним особи прийняти акт про результати перевірки такий акт надсилається суб`єкту господарювання рекомендованим листом протягом п`яти робочих днів з дня підписання акта членами комісії з перевірки.

Суб`єкт господарювання, діяльність якого перевірялася, має право надати письмові пояснення та обґрунтування щодо проведеної перевірки та/або виявлених порушень у строк до п`яти робочих днів з дня отримання акта про результати перевірки.

У разі виявлення порушень акт про результати перевірки вноситься на засідання Регулятора, за результатами якого Регулятор приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, санкції, передбаченої цим Законом.

Акт про результати перевірки разом із поясненнями та обґрунтуванням суб`єкта господарювання, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора до розгляду акта на засіданні Регулятора.

Статтею 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» передбачено, що за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді:

1)застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень;

2)накладення штрафу;

3)зупинення дії ліцензії;

4)анулювання ліцензії.

Суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених ч.5 ст.12 цього Закону.

За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до Державного бюджету України.

Протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати Регулятору документи, що підтверджують сплату штрафу.

У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених ч.5 ст.13 цього Закону.

Таким чином, подання позову про стягнення суми штрафу та пені, які ліцензіат відмовляється сплатити, є способом реалізації виключної компетенції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Так, постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.12.2018 № 1937 на Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з розподілу електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та здійснення заходів державного регулювання, було накладено штраф у розмірі 255 000,00 грн.

Постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.12.2018 № 1937 відповідачем отримано 26.12.2018 року.

Отже, враховуючи вимоги статті 22 Закону про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідач мав сплатити штраф до 25.01.2019 включно.

Водночас, зазначена сума штрафу відповідачем сплачена не була, документи, що підтверджують сплату штрафу до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг не надходили.

Як було зазначено вище, відповідно до ст.22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених ч.5 ст.13 цього Закону.

За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

Судом встановлено, що постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.12.2018 № 1937 на Товариство з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» було накладено штраф у розмірі 255 000,00 грн.

Оскільки штраф не було сплачено у встановлений Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», строк, пеня станом на 26.04.2019 складає 348 075 грн, з яких:

1,5 відсотка суми штрафу = (1,5% * 255 000 грн)/100% = 3825 грн).

91 день прострочення сплати штрафу, враховуючи, що постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.12.2018 № 1937 отримана відповідачем 26.12.2018 (з 26.01.2019 по 26.04.2019).

Таким чином, пеня станом на 26.04.2019 = 3825 грн* 91 днів = 348075 грн, та враховуючи норму ст. 22 вказаного Закону, що розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням регулятора 255000,00 грн.

Таким чином, загальна сума позовних вимог становить 255 000 грн. + 25000 грн. =510 000 грн.

Отже, з урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про те, що накладаючи на відповідача штрафні санкції, пеню та звертаючись до суду про їх стягнення, позивач діяв у межах повноважень, у порядку та в спосіб, що передбачені законодавством.

Беручи до уваги те, що відповідачем суму штрафних санкцій в сумі 255000,00 грн. та пені у сумі 255000,00 грн. не сплачено, доказів оскарження постанови про застосування штрафної санкції суду не надано, обов`язок сплати відповідачем суми штрафних санкцій підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з ст.139 КАС України судові витрати до стягнення не підлягають.

Керуючись ст.ст.14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» про стягнення штрафу та пені -задоволити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енергія-Новояворівськ» (Львівська область, м.Новояворівськ, вул.Богдана Пасічника,1, 37;код ЄДРПОУ 32789941) 510 000 (п`ятсот десять тисяч) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Сподарик Н.І.

Повний текст рішення складено та підписано 05 липня 2019 року.

Джерело: ЄДРСР 82854654
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку