open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 855/242/19 Суддя - доповідач - Костюк Л.О.;

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 липня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Костюк Л.О.;

суддів: Бужак Н.П., Мельничука В.П.;

за участю секретаря: Горяінової Н.В.,

представника позивача: Макушинський М.І.;

представника відповідача:Дондик О.М.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду справу за адміністративним позовом представника ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» - Москаленка Григорія Вікторовича до Центральної виборчої комісії, треті особи без самостійних вимог: ОСОБА_8, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про визнання протиправними бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

Представник ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» - Москаленко Григорій Вікторович (далі - позивач, ПП «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ») звернулась до Шостого апеляційного адміністративного суду із адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії (далі - відповідач, ЦВК), в якому просить:

1) визнати протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо невнесення змін до постанов про реєстрацію кандидатів у народні депутати України щодо з зазначення відомостей про їх партійність, а саме виключення відомостей щодо членства в ПП «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» та зазначення відомостей, що кандидат в народні депутати України є безпартійним у наступних постановах:

- постанові Центральної виборчої комісії від « 14» червня 2019 року №1003, якою в межах одномандатного виборчого округу Х» 36 зареєстровано кандидата ОСОБА_8 ;

- постанові Центральної виборчої комісії від « 13» червня 2019 року 993, якою згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 146 зареєстровано кандидата ОСОБА_1 ;

- постанові Центральної виборчої комісії від « 15» червня 2019 року № 1018, якою згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 38 зареєстровано кандидата ОСОБА_2 ;

- постанові Центральної виборчої комісії від « 22» червня 2019 року № 1139, якою згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 107 зареєстровано кандидата Почепу Віталія ОСОБА_9 ; в межах одномандатного виборчого округу № 112 - ОСОБА_4 ; в межах одномандатного виборчого округу № 114 - ОСОБА_5 ;

- постанові Центральної виборчої комісії від « 23» червня 2019 року 1172, згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 106 зареєстровано кандидата ОСОБА_6 »; в межах одномандатного виборчого округу Хо 11 з - ОСОБА_7 .

2) зобов`язати Центральну виборчу комісію протягом одного дня з моменту набрання законної сили рішення суду у цій справі шляхом прийняття рішення на засіданні внести зміни до постанови від 26 червня 2019 року № 1346 «Про форму, колір і текст виборчого бюлетеня з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року» та вказати відомості про партійність таких кандидатів у народні депутати України, які включені до виборчих бюлетенів для голосування в одномандатних виборчих округах: в одномандатному виборчому окрузі № 36 - ОСОБА_8; в одномандатному виборчому окрузі № 146 - ОСОБА_1; в одномандатному виборчому окрузі № 38 - ОСОБА_2; в одномандатному виборчому окрузі № 107 - ОСОБА_3; в одномандатному виборчому окрузі № 112 - ОСОБА_4; в одномандатному виборчому окрузі № 114 - ОСОБА_5; в одномандатному виборчому окрузі № 106 - ОСОБА_17 в одномандатному виборчому окрузі № 113 - ОСОБА_7, - шляхом зазначення що кандидат є безпартійним.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Центральною виборчою комісією при прийнятті постанов Центральної виборчої комісії від 14.06.2019 №1003, від 13.06.2019 №993, від 15.06.2019 №1018, від 22.06.2019 №1139, від 23.06.2019 №1172 протиправно не перевірено інформацію щодо партійноті зареєстрованих відповідно до зазначених вище постанов кандидатів в народні депутати Українр в одномандатномандатних виборчих округах.

Позивач вважає, що відповідачем вчинено протиправну бездіяльність, що у свою чергу, призвело до прийняття відповідачем протиправних рішень про затвердження текстів виборчих бюлетенів у відповідних одномандатних округах в частині зазначення відомостей щодо партійності восьми кандидатів.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 липня 2019 року відкрито провадження у справі, встановлено строк, протягом якого Центральна виборча комісія може подати відзив на позовну заяву, витребовувано додаткові докази у відповідача та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 16 год. 00 хв. 03 липня 2019 року.

Представником відповідача 03 липня 2019 року подано відзив та витребовувані судом документи на позовну заяву, в якому відповідно просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Звертає увагу на положення ст. ст. 59, 107 Закону України «Про вибори народних депутатів України та п.п. 4 - 6 Роз`яснення щодо розгляду звернень з питань внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року від 14.06.2019 року №1009 та наголошує на тому, що інформація, що міститься у зверненнях, стосовно уточнення відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, що надійшли до Комісії після 25 червня 2019 року, береться Комісією до відома. Рішення про внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати за такими зверненнями не приймається.

Оскільки заява ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА «ЗА ЖИТТЯ» була подана до Центральної виборчої комісії 26 червня 2019 року рішення про внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати за такими зверненням не приймалося.

Таким чином, вважає що відсутня бездіяльність Центральної виборчої комісії стосовно невнесення змін до постанов про реєстрацію кандидатів у народні депутати України щодо зазначення відомостей про їх партійність, а саме виключення відомостей щодо членства в ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА «ЗА ЖИТТЯ».

Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення, підтримав позов в повному обсязі та з урахуванням викладених у ньому обставин, просив позовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання з`явився та просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав наведених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши подані сторонами документи, заслухавши пояснення позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, що ОСОБА_8 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_18 зареєстровані Центральною виборчою комісією кандидатами у народні депутати України на позачергових виборах 21 липня 2019 року у порядку самовисування відповідно в одномандатних виборчих округах №36, 146, 38, 107, 112, 114 106, 113.

25 червня 2019 року ПОЛІТИЧНІЙ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» стало відомо про зазначену вище реєстрацію третіх осіб.

Так, Центральною виборчою комісією прийнято ряд відповідних постанов, якими здійснено реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, як таких, що мають партійність ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ», в той час як такі особи ніколи не були ні на момент звернення до ЦВК так і зараз членами ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ».

Так, постановою Центральної виборчої комісії від « 14» червня 2019 року №1003, якою згідно з відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 36 зареєстровано кандидата ОСОБА_8 , як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ».

Постановою Центральної виборчої комісії від « 13» червня 2019 року № 993, якою згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 146 зареєстровано кандидата ОСОБА_1 як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ».

Постановою Центральної виборчої комісії від « 15» червня 2019 року № 1018, якою згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 38 зареєстровано кандидата ОСОБА_2 як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ».

Постановою Центральної виборчої комісії від « 22» червня 2019 року № 1139, якою згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 107 зареєстровано кандидата ОСОБА_3 як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ»; в межах одномандатного виборчого округу № 112 - ОСОБА_19 як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ»; в межах одномандатного виборчого округу 114 - ОСОБА_20 як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ».

Постановою Центральної виборчої комісії від « 23 » червня 2019 року № 1172, згідно із відповідним додатком в межах одномандатного виборчого округу № 106 зареєстровано кандидата ОСОБА_6 як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ»; в межах одномандатного виборчого округу № 113 - ОСОБА_7 як члена ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ».

У звязку із тим, що за підсумком, вищезазначені особи були зареєстровані кандидатами у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року із зазначенням відомостей, що не відповідають дійсності та спрямовані на введення виборців в оману з метою отримання електоральних переваг, Стратегічною Радою ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» було скликано засідання, обговорено відповідні питання та доручено ОСОБА_13 та ОСОБА_14 звернутись від імені Партії до Центральної виборчої комісії із вимогою про внесення змін до вищезазначених Постанов №№ 993, 1003, 1018, 1139, 1172 (а.с. 9 - 11 ).

Зазначена вище заява подана до Центральної виборчої комісії 26.06.2019 року о 13 год. 32 хв. (а.с. 12), про що на ній мається відмітка «отримано» уповноваженої особи ЦВК Ревенко М.І.

Не погоджуючись із зазначеними постановами Центральної виборчої комісії в частині відомостей про належність ОСОБА_8 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 до ПП «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» та у зв`язку із тим, що не отримано відповіді щодо зазначених вище обставин, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку позовним вимогам необхідно зазначити наступне.

Правове регулювання даних правовідносин врегульовано Конституцією України та Законом України «Про вибори народних депутатів України» від 17.11.2011 року № 4061-VI (далі - Закон № 4061-VІ).

Згідно ч. 3 ст. 77 Конституції України, порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Організація і порядок проведення виборів народних депутатів України визначені Законом України «Про вибори народних депутатів».

Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статте 55 Конституції України, визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» від 30 червня 2004 року № 1932-IV (далі - Закон № 1932-IV) Центральна виборча комісія (далі - Комісія) є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України та законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, у порядку та в межах, встановлених законами України.

Статтею 2 Закону № 1932-IV встановлено, що Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об`єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону № 1932-IV Комісія та її члени зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно з п. 6 ст. 19 Закону № 1932-IV Комісія реєструє кандидатів у народні депутати України в порядку, встановленому законом.

За приписами ч. 10 ст. 107 Закону «Про вибори народних депутатів України» від 17 листопада 2011 року № 4061-VI (далі - Закон № 4061-VI) установлено, що подання документів до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України розпочинається на наступний день після опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону № 4061-VI кандидати у народні депутати України в одномандатних виборчих округах реєструються Центральною виборчою комісією за умови подання їй документів, передбачених статтею 55 Закону України «Про вибори народних депутатів України».

За змістом ст. 55 Закону № 4061-VI та п. 1 Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України «Про вибори народних депутатів України» під час реєстрації кандидатів у народні депутати України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 29.05.2019 року № 909 (зі змінами), Центральна виборча комісія реєструє кандидата в народні депутати України, який балотується в одномандатному виборчому окрузі в порядку самовисування, за умови пред`явлення ним особисто одного із документів, передбачених пунктом 1 або 2 частини третьої статті 2 Закону України «Про вибори народних депутатів України», та отримання нею визначених частиною другою статті 55 Закону документів, які обов`язково повинні містити відомості, зазначені у наведеній нормі Закону.

Частиною 2 ст. 55 та статтею 59 Закону № 4061-VI передбачено, що ЦВК реєструє кандидата у депутати в одномандатному окрузі за умови подання ним всіх визначених законодавством документів, зокрема автобіографії з відомостями про посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу. Надання доказів займаної посади (заняття), місця роботи, громадської роботи, вказаних кандидатом в автобіографії, Законом не передбачено.

Положеннями ст.ст. 60, 61 Закону № 4061-VI встановлий виключний перелік підстав для відмови в реєстрації кандидата у депутати та для скасування його реєстрації.

При цьому, зазначення кандидатом недостовірних відомостей в автобіографії, зокрема щодо його партійності, такою підставою в розумінні норм спеціального Закону не є.

Відповідно до ч.ч. 7, 8 ст. 59 Закону № 4061-VI повідомлення про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному окрузі разом із рішенням про його реєстрацію оприлюднюється ЦВК в регіональних чи місцевих друкованих засобах масової інформації.

Перелік кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатному окрузі, із зазначенням, зокрема відомостей про партійність суб`єкта висування у семиденний строк після закінчення реєстрації кандидатів у депутати в одномандатному окрузі оприлюднюється ЦВК в газетах «Голос України», «Урядовий кур`єр» та на офіційному веб-сайті ЦВК.

Згідно з ч. 2 ст. 63 Закону № 4061-VI інформація, що міститься у документах, поданих до ЦВК для реєстрації кандидатів, є відкритою. На офіційному веб-сайті ЦВК оприлюднюються, зокрема відомості про партійність кожного кандидата у депутати.

Пунктом 14 ч. 2 ст. 30 Закону № 4061-VI передбачено повноваження ЦВК затверджувати форму, колір і текст виборчого бюлетеня, а в ч. 4 ст. 80 даного Закону закріплено, що в виборчому бюлетені для голосування в одномандатному окрузі зазначаються в алфавітному порядку прізвища, власні імена (усі власні імена) та по батькові (за наявності) зареєстрованих у цьому окрузі кандидатів у депутати з відомостями про рік народження, освіту, посаду (заняття), місце роботи, місце проживання, партійність, а також суб`єкт висування кожного кандидата. Ліворуч від прізвища кожного кандидата розташовується порожній квадрат.

Крім того, постановою Центральної виборчої комісії від 14.06.2019 року № 1009 затверджено Роз`яснення щодо розгляду звернень з питань внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (далі - Роз`яснення).

У п. 3 Роз`яснення передбачено, що враховуючи, що відомості про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, є важливою складовою частиною інформації, на підставі якої виборці формують свою волю та виявляють її під час голосування, внесення до таких відомостей змін, а також виправлення технічних помилок в рішеннях Комісії про реєстрацію кандидатів у депутати, здійснюються шляхом прийняття відповідних постанов Комісії.

З метою забезпечення достовірності відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, такі рішення приймаються Центральною виборчою комісією з власної ініціативи (у разі виявлення технічних помилок) та за зверненнями відповідних суб`єктів - центральних керівних органів політичних партій, визначених їх статутами, кандидатів у депутати (далі - суб`єкти звернення).

Суд зазначає, що в п. 4 вказаних Роз`яснень передбачено, що уся інформація, подана до Комісії суб`єктами звернення, береться Комісією до уваги і в разі встановлення невідповідності відомостей у поданих до Комісії для реєстрації кандидатів у депутати документах, після прийняття Комісією рішень про їх реєстрацію (зокрема, щодо освіти, посади (заняття), місця роботи, партійності, місця проживання, суб`єкта висування окремого кандидата тощо, а також щодо політичних партій, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі) до таких рішень можуть вноситися відповідні зміни.

Разом із зазначеним вище враховує, що положеннями п. 6 Роз`яснень передбачено, що з метою недопущення порушення визначених Законом строків оприлюднення інформації про зареєстрованих кандидатів у депутати, виготовлення інформаційних плакатів політичних партій та кандидатів у депутати, а також виборчих бюлетенів, забезпечення при цьому достовірності та об`єктивності інформації про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, усі звернення стосовно уточнення відомостей про них розглядаються Центральною виборчою Комісією до 26 червня 2019 року включно.

Інформація, що міститься у зверненнях, стосовно уточнення відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, що надійшли до Комісії після 25 червня 2019 року, береться Комісією до відома. Рішення про внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати за такими зверненнями не приймаються.

Отже, чинним законодавством не передбачено обов`язку та не визначено процедури здійснення ЦВК перевірки достовірності даних, зазначених в автобіографії, поданій особою для реєстрації кандидатом у народні депутати України. Відповідальність за достовірність і точність таких відомостей несе сам кандидат.

Водночас, зазначення ним недостовірних відомостей в поданих документах, зокрема в автобіографії про його посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу, не надає ЦВК підстав для відмови йому в реєстрації або для її скасування.

При цьому, центральним керівним органам політичних партій надано право на звернення до ЦВК до 25.06.2019 р. включно із заявою щодо недостовірності відомостей про зареєстрованого кандидата і таке звернення може бути підставою для внесення Комісією відповідних змін до прийнятих нею постанов.

Перевіряючи доводи позовної заяви, колегія суддів зазначає, що для реєстрації кандидатами у народні депутати України ОСОБА_8, ОСОБА_1 ОСОБА_2., ОСОБА_3 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6. , ОСОБА_7 було подано до ЦВК всі документи, прямо передбачені ч. 2 ст. 55 Закону № 4061-VI.

Такі документи були прийняті відповідачем в порядку, визначеному цим Законом, та на їх підставі постанов ЦВК від 14 червня 2019 року №1003, від 13 червня 2019 року №993, від 15 червня 2019 року №1018, від 22 червня 2019 року № 1139, від 23 червня 2019 року № 1172 та від 26 червня 2019 року № 1346 зареєстровані кандидатури даних осіб. Підстав для відмови ЦВК у здійсненні реєстрації зазначеного кандидата, виключний перелік яких визначено ст. 60 Закону № 4061-VI, судом не встановлено і позивачем не доведено.

Разом з тим, за процедурою, визначеною в Роз`ясненні №1009, ПП «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» до ЦВК з приводу зазначення будь-яких недостовірних даних про кандидатів ОСОБА_8, ОСОБА_1 ., ОСОБА_2 ., ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 не зверталася і у відповідача не було правових підстав для внесення змін до оскаржуваних постанов ЦВК від 14 червня 2019 року №1003, від 13 червня 2019 року №993, від 15 червня 2019 року №1018, від 22 червня 2019 року № 1139, від 23 червня 2019 року № 1172 та від 26 червня 2019 року № 1346 щодо відомостей про посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу ОСОБА_8, ОСОБА_1 ОСОБА_2., ОСОБА_3 ОСОБА_5, ОСОБА_5, ОСОБА_6 , ОСОБА_7 або для скасування реєстрації їй кандидатур.

З огляду на це, суд вважає, що приймаючи постанови від 14 червня 2019 року №1003, від 13 червня 2019 року №993, від 15 червня 2019 року №1018, від 22 червня 2019 року № 1139, від 23 червня 2019 року № 1172 та від 26 червня 2019 року № 1346 в частині щодо реєстрації ОСОБА_8 ., ОСОБА_1 ., ОСОБА_2 ., ОСОБА_3 ., ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , відповідач діяв на підставі, у спосіб та в межах наданих йому повноважень, тому підстави для її скасування відсутні.

Доводи позивача про те, що зазначення ОСОБА_8, ОСОБА_1 ОСОБА_2., ОСОБА_3 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 в автобіографії недостовірних відомостей про те, що вони є членами ПП «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» свідчать про їх неподання та мало бути підставою для відмови в реєстрації їхніх кандидатур, не ґрунтуються на нормах чинного законодавства, оскільки, як зазначалося вище, відповідальність за достовірність даних, вказаних в автобіографії, покладається саме на кандидата і законодавством не передбачено обов`язку ЦВК їх перевіряти. Підставою вважати автобіографію неподаною є лише фактична відсутність такого документа.

Аналогічний правовий підхід застосовано Верховним Судом у постанові від 29.06.2019 р. у справі № 855/171/19.

Крім того, суд звертає увагу на посилання представника позивача, а саме на те, що що 25 червня 2019 року ПОЛІТИЧНІЙ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» стало відомо про реєстрацію ЦВК третіх осіб, а саме: ОСОБА_8, ОСОБА_1 ОСОБА_2, ОСОБА_3 ., ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 .

У зв`язку із зазначеним 25.06.2016 року проведено засідання Стратегічної Ради ПОЛІТИЧНІЙ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» та відповідно до протоколу зазначеного вище засідання прийнято рішення щодо доручення ОСОБА_13 та ОСОБА_14 звернутись від імені Партії до Центральної виборчої комісії із вимогою про внесення змін до вищезазначених Постанов №№ 993, 1003, 1018, 1139, 1172 (а.с. 9 - 11 ).

26 червня 2019 року співголови ПП «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» ОСОБА_21 та ОСОБА_22 звернулись із заявою до ЦВК про внесення змін до постанов ЦВК від 14.06.2019 року №1003 в частині зазначення членства ОСОБА_8 , від 13.06.2019 року №993 в частині зазначення членства ОСОБА_1 , від 15.06.2019 року №1018 в частині зазначення членства ОСОБА_2 , від 22.06.2019 року №1139 в частині зазначення членства ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , від 23.06.2019 року №1172 в частині зазначення членства ОСОБА_6 , ОСОБА_7 .

Просили врахувати правдиву інформацію стосовно партійності вказаних вище осіб та внесення змін постанов про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, в частині відомостей щодо їх партійності.

На підставі вище зазначеного, суд звертає увагу на те, що зазначена вище заява співголів ПП «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» датована 26 червня 2019 року, та приходить до переконання про відсутність протиправної бездіяльності відповідача щодо неврахування під час прийняття постанов від 14 червня 2019 року №1003, від 13 червня 2019 року №993, від 15 червня 2019 року №1018, від 22 червня 2019 року № 1139, від 23 червня 2019 року № 1172 та постанови від 26 червня 2019 року № 1346 «Про форму, колір і текст виборчого бюлетеня з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року» щодо кандидатів ОСОБА_8, ОСОБА_1., ОСОБА_2., ОСОБА_3 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6, ОСОБА_7

Надаючи оцінку всім доводам обох сторін, суд також приймає до уваги рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому Суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».

Відповідно до ст. 6 КАС України, ст. 17 Закон України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Враховуючи вищевикладені обставини та докази у їх сукупності, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення даного адміністративного позову.

За приписами ст. 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

При зверненні з позовною заявою у цій справі позивачем не було сплачено судовий збір.

Відповідно до правил ст. 139 КАС України та ст. ст. 4, 5 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року № 3674-VI судд вирішує питання про стягнення судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову

Так. відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Пунктом 1 ч.3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру юридичною особою або фізичною особою - підприємцем сплачується 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Станом на 01.01.2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі 1 921, 00 гривня (відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII «Про Державний бюджет України на 2019 рік»).

Поданий представником ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» - Москаленко Григорієм Вікторовичем адміністративний позов є позовом немайнового характеру та містить шість вимог.

Тобто, загальна сума до сплати при подачі адміністративного позову становить - 11 526, 00 грн, який належить стягнути з ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 55, 59, 60 Законом України «Про вибори народних депутатів України» та статтями 2, 4, 5, 139, 143, 194, 241, 246, 250, 268, 269, 271, 272, 273, 278 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову представника ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» - Москаленка Григорія Вікторовича до Центральної виборчої комісії, треті особи без самостійних вимог: ОСОБА_8, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про визнання протиправними бездіяльності та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Стягнути з ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» (адреса: 03170, м. Київ, вул. Москворецька, 13, код ЄДРПОУ 21709375) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду за наступними реквізитами: рахунок отримувача - 34312206081055; отримувач - УК у Печерському районі/Печерс.р-н.; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код ЄДРПОУ 38004897; код банку МФО 899998; код класифікації доходів бюджету - 22030001 «Судовий збір» (Державна судова адміністрація України, 050), судовий збір у розмірі 11 526 (одинадцяти тисяч п`ятсот двадцяти шести) гривень 00 копійок

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження в порядку ч. 1 ст. 272 КАС України та може бути оскаржено до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у дводенний строк у порядку, встановленому ч. 2 ст. 278 КАС України шляхом подання апеляційної скарги через Шостий апеляційний адміністративний суд.

(Повний текст рішення виготовлено - 03 липня 2019 року).

Головуючий суддя: Л.О. Костюк

Судді : Н.П. Бужак,

В.П. Мельничук

Головуючий суддя Костюк Любов Олександрівна

Судді: Бужак Наталія Петрівна

Джерело: ЄДРСР 82791391
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку