open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 855/224/19
Моніторити
Постанова /21.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Рішення /17.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Рішення /01.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд
emblem
Справа № 855/224/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /21.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Рішення /17.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Рішення /01.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 855/224/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Ганечко О.М., Шурка О.І.,

при секретарі Баглай О.Є.,

за участю:

представників позивача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,

представника відповідача Краснощока А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _3 звернувся до Шостого апеляційного адміністративного суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії, в якому просив:

- визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії від 24.06.2019 № 1253, якою відмовлено в реєстрації кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019;

- зобов`язати Центральну виборчу комісію зареєструвати кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 та внести відповідні відомості про кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 до виборчого бюлетеня для голосування.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що постанова Центральної виборчої комісії від 24.06.2019 № 1253 «Про відмову в реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019» є протиправною, оскільки прийнята на підставі хибного висновку про недотримання ОСОБА_3 вимог Конституції України та Закону щодо проживання в Україні протягом останніх п`яти років на день проведення позачергових виборів народних депутатів України 21.07.2019.

Позивач стверджує, що в період з 21.07.2015 по 21.07.2016 перебував за межами території України понад 180 календарних днів з поважних причин, а саме у зв`язку з відрядженням його у якості відповідального тренера за підготовку спортсменів національної збірної команди України з подолання перешкод у Олімпійських Іграх-2016 у м. Ріо-де-Жанейро (Бразилія) та Олімпійських Іграх - 2020 у м. Токіо (Японія). Позивач також стверджує, що в липні 2016 року був змушений залишити територію України через побоювання стати жертвою переслідування чинної на той час влади через його політичні переконання.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.06.2019 відкрито провадження у справі № 855/224/19 та призначено її до розгляду у відкритому судовому засіданні на 01.07.2019 о 14 год. 30 хв.

Відповідач надав до суду письмовий відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволені позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на його безпідставність та необґрунтованість. Доводи позивача про наявність поважних причин його відсутності на території України не підтверджуються належними доказами.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали позов в повному обсязі, просили його задовольнити з підстав, викладених у ньому.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав пояснення, які аналогічні тим, що були зазначені у відзиві на позовну заяву та додав, що Центральна виборча комісія діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, оцінивши письмові докази, що мають юридичне значення для вирішення даного спору, колегія суддів приходить до висновку, що позовна заява не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що 19.06.2019 уповноваженим представником Соціалістичної партії України до Центральної виборчої комісії подано заяву про реєстрацію кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого на Позачерговому з`їзді цієї політичної партії 08.06.2019, в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019.

Постановою Центральної виборчої комісії від 24.06.2019 № 1253 «Про відмову в реєстрації кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019» позивачу відмовлено у реєстрації кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 93.

Вказана постанова Центральної виборчої комісії мотивована тим, що ОСОБА_3 не відповідає встановленим у статті 9 Закону України «Про вибори народних депутатів України» вимогам до кандидата в депутати, тому що не проживав в Україні протягом останніх п`яти років. Так, проаналізувавши інформацію щодо перетинання державного кордону України, надану Державною прикордонною службою України, Центральна виборча комісія встановила, що в період з 21.07.2015 по 21.07.2016 тривалість перебування ОСОБА_3 за межами території України становила понад 180 днів, а з 03.07.2016 по теперішній час ОСОБА_3 не проживає на території України.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до статті 76 Конституції України народним депутатом України може бути обрано громадянина України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.

Частиною першою статті 9 Закону України «Про вибори народних депутатів України» від 17.11.2011 № 4061-VI передбачено, що депутатом може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України «Про вибори народних депутатів України» проживання в Україні означає: 1) проживання на території в межах державного кордону України; 2) перебування на судні, що перебуває у плаванні під Державним Прапором України; 3) перебування громадян України у встановленому законодавством порядку у відрядженні за межами України в закордонних дипломатичних установах України, міжнародних організаціях та їх органах; 4) перебування на полярній станції України; 5) перебування у складі формування Збройних Сил України, дислокованого за межами України.

Згідно з частиною третьою статті 9 Закону України «Про вибори народних депутатів України» такими, що проживають в Україні, вважаються також особи, які проживають разом з особами, зазначеними в пункті 3 частини другої цієї статті, як члени їхніх сімей.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про громадянство України» від 17.01.2001 № 2235-ІІІ безперервне проживання на території України - це проживання в Україні особи, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів. Не є порушенням вимоги про безперервне проживання виїзд особи за кордон у службове відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу або зміна особою місця проживання на території України.

Згідно зі статтею 33 Конституції України кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Статтею 10 Закону України «Про вибори народних депутатів України» передбачено, що право висування кандидатів у депутати належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується ними через партії або шляхом самовисування відповідно до цього Закону.

Відповідно до частини першої статті 53 Закону України «Про вибори народних депутатів України» висування кандидатів, формування та затвердження виборчого списку кандидатів у депутати від партії в загальнодержавному окрузі та висування кандидатів у депутати від партії в одномандатних округах здійснюється партією на з`їзді (зборах, конференції) у порядку, встановленому статутом партії.

Згідно з частиною першою статті 55 Закону України «Про вибори народних депутатів України» Центральна виборча комісія реєструє кандидата в депутати, висунутого партією, у відповідному одномандатному окрузі за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата у депутати, підписаної керівником партії та скріпленої печаткою партії;

2) рішення вищого керівного органу партії, прийнятого відповідно до її статуту, про висування кандидата у депутати від партії, яке повинно містити відомості про особу, висунуту кандидатом у депутати, із зазначенням його прізвища, імені, по батькові;

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї партії (за підписом відповідного кандидата) із зобов`язанням у разі обрання депутатом припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які, відповідно до Конституції України та законів України, не сумісні з мандатом народного депутата України, та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв`язку з участю у виборах, а також із зобов`язанням у разі обрання депутатом протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні їй підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом (або зазначенням, що таких немає);

4) автобіографії кандидата в депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості;

5) декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата в депутати відповідно до статті 57 цього Закону;

5-1) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання;

6) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 цього Закону;

7) 4 фотографії кандидата розміром 4х6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

8) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України кандидата.

Відповідно до частини другої статті 56 Закону України «Про вибори народних депутатів України» партія, яка висунула кандидата в депутати в одномандатному окрузі, кандидат у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати.

Згідно з частиною першою статті 59 Закону України «Про вибори народних депутатів України» кандидати в депутати в одномандатних округах реєструються Центральною виборчою комісією за умови подання їй документів, передбачених статтею 55 цього Закону.

Частиною шостою статті 59 Закону України «Про вибори народних депутатів України» передбачено, що Центральна виборча комісія не пізніше як на п`ятий день з дня прийняття документів, передбачених частинами першою або другою статті 55 цього Закону, приймає рішення про реєстрацію кандидата в депутати в одномандатному окрузі або про відмову в його реєстрації.

Відповідно до частини першої статті 60 Закону України «Про вибори народних депутатів України» Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати в разі:

1) порушення вимог частин четвертої, п`ятої статті 52 цього Закону;

2) відсутності документів, зазначених у частині першій статті 54 чи частинах першій або другій статті 55 цього Закону;

3) припинення громадянства України кандидата у депутати;

4) вибуття особи, висунутої кандидатом у депутати, за межі України для проживання чи з метою отримання політичного притулку;

5) визнання особи, висунутої кандидатом у депутати, недієздатною;

6) набрання щодо особи, висунутої кандидатом у депутати, законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення умисного злочину;

7) виявлення обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, права бути обраною депутатом відповідно до статті 9 цього Закону;

8) висування кандидата (кандидатів) у депутати від партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Відповідно до частини другої статті 60 Закону України «Про вибори народних депутатів України» рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику партії або кандидату в депутати, який балотується в одномандатному окрузі.

Частиною третьою статті 60 Закону України «Про вибори народних депутатів України» передбачено, що помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Колегія суддів зауважує, що пасивне виборче право у виборах народних депутатів України не є абсолютним та реалізується за умови дотримання виборчих цензів, зокрема вікового, громадянства та осілості.

Ценз осілості в національному виборчому законодавстві виражається у вимозі до кандидата в народні депутати проживати на території України протягом останніх п`яти років. Ценз осілості спрямований на те, щоб депутатами Верховної Ради України обиралися особи, які достатньо глибоко знають і розуміють економічні, політичні, соціальні й інші проблеми державного та суспільного розвитку України і відповідно до цього можуть більш компетентно виконувати свої обов`язки.

Зважаючи на конституційні гарантії, установлені статтею 33 Конституції України, відповідно до яких кожен громадянин України не обмежений у своїй свободі пересування і може вільно залишити територію України, обмеження щодо проживання на території України протягом останніх п`яти років, не можуть бути розтлумачені як такі, що зобов`язують особу, яка виявила бажання балотуватися у народні депутати, знаходитися на території України всі 365 (366) днів протягом п`яти останніх років перед виборами.

Аналіз положень статті 9 Закону України «Про вибори народних депутатів України» у взаємозв`язку з положеннями статті 1 Закону України «Про громадянство України» дає підстави для висновку, що особа вважається такою, що проживає на території України, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів.

Таким чином, критеріями для визначення статусу особи як такої, що проживає на території України, є тривалість перебування особи за кордоном і мета перетину кордону.

Не є порушенням критерію тривалості виїзд особи за кордон з метою, що не пов`язана виключно з приватним інтересом особи (особистими мотивами), зокрема в службове відрядження, на навчання, лікування за рекомендацією медичного закладу.

Оскільки дотримання цензу осілості є умовою реалізації права бути обраним, подані особою документи для реєстрації кандидатом у народні депутати повинні містити докази, що підтверджують тривалість та мету перебування такої особи за межами України.

З огляду на встановлений у статті 55 Закону України «Про вибори народних депутатів України» перелік документів, що подається для реєстрації кандидатів у депутати в одномандатних округах, відомості про постійне проживання в Україні або про причини та тривалість перебування за кордоном, викладаються кандидатом в автобіографії.

Оцінюючи причини відсутності ОСОБА_3 за межами території України, колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з автобіографії ОСОБА_3 , тимчасове перебування за межами України останній пояснює відрядженням його у якості відповідального тренера за підготовку спортсменів національної збірної команди України з подолання перешкод у Олімпійських Іграх-2016 у м. Ріо-де-Жанейро (Бразилія) та Олімпійських Іграх - 2020 у м. Токіо (Японія), що підтверджується рішенням Правління Громадської організації «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» від 15.01.2016 та протокол засідання Правління Громадської організації «Всеукраїнська федерація кінного спорту України»

Позивач також зазначає, що був змушений залишити територію України через побоювання переслідувань за ознакою політичних поглядів, після чого отримав статус заявника в процесі міжнародного захисту, що підтверджується документом, виданим Урядом Іспанії.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з частинами першою та другою статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Таким чином, досліджуючи питання дотримання особою, яка має намір зареєструватися кандидатом у депутати, вимог стосовно проживання в Україні, колегія бере до уваги лише ті докази, що містять достовірні відомості про тривалість та мету виїзду за кордон.

В аспекті доводів позивача про його участь у міжнародних спортивних змаганнях з кінного спорту як член національної збірної команди, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з частиною першою статті 37 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.1993 № 3808-XII центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій національних спортивних федерацій та фізкультурно-спортивних товариств комплектує на конкурсній основі з числа найбільш підготовлених спортсменів дитячо-юнацького, резервного спорту та спорту вищих досягнень, а також фахівців сфери фізичної культури і спорту, зокрема тренерів, національні збірні команди з визнаних в Україні олімпійських, неолімпійських та національних видів спорту для підготовки їх до участі в міжнародних спортивних змаганнях.

Відповідно до частини восьмої статті 37 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» для участі в окремих міжнародних спортивних змаганнях центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, комплектує окремі офіційні делегації національних збірних команд України, до яких уходять спортсмени, тренери та особи, що забезпечують організаційне супроводження їх участі.

Зміст наведених положень Закону України «Про фізичну культуру і спорт» дає підстави стверджувати, що правом представляти Україну на міжнародних спортивних змаганнях наділені офіційні делегації з числа тренерів і спортсменів національних збірних команд, склад яких визначається Міністерством молоді і спорту України.

Таким чином, належним доказом того, що позивач перебував за кордоном як член національної збірної команди з кінного спорту, є відповідне рішення Міністерства молоді і спорту України про включення позивача до складу офіційної делегації національної збірної команди з кінного спорту для участі в конкретних змаганнях.

Однак, таких доказів позивач у складі документів, долучених до заяви про реєстрацію кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі, не надав.

Посилання позивача на рішення Правління Громадської організації «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» від 15.01.2016 та протокол засідання Правління Громадської організації «Всеукраїнська федерація кінного спорту України» колегія суддів не бере до уваги, оскільки в розумінні статті 37 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» вони не є документами, що підтверджують статус особи як учасника офіційної делегації національної збірної команди з кінного спорту для участі в конкретних змаганнях.

З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що позивач не довів належними, допустимими і достатніми доказами факту того, що його перебування в період з 21.07.2015 по 21.07.2016 за кордоном було пов`язане не з приватним інтересом.

Щодо доводів позивача в частині поважності причин виїзду за межі України з огляду на побоювання позивача стати жертвою переслідувань за ознакою політичних поглядів та перебування ним у статусі заявника в процесі міжнародного захисту, наданого Королівством Іспанією, а також його посвідчення НОМЕР_1 , виданого офіційним органом уряду Іспанії слід зазначити, що вказане не підтверджує наявності обставин, які б надавали можливість вважати позивача таким, що проживає в Україні.

Посилання позивача на перебування ним у статусі народного депутата України, а також наявності у нього зареєстрованого на території України місця проживання не підтверджують його фактичного проживання в Україні.

Більш того, позивач визнає, що фактично не перебував на території України протягом періоду з 21.07.2015 до 21.07.2016 понад 180 днів, а з липня 2016 року виїхав за межі кордону України та не повертався.

Також, колегія суддів звертає увагу, що дотримання ОСОБА_3 вимог Конституції України та Закону щодо проживання в Україні протягом останніх п`яти років на день проведення позачергових виборів народних депутатів України 21.07.2019 було предметом дослідження у справі № 855/152/19 під час вирішення питання щодо правомірності постанови Центральної виборчої комісії від 15.06.2019 № 1027 «Про відмову в реєстрації кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019».

Так, Постановою Верховного Суду від 25.06.2019 апеляційну скаргу Центральної виборчої комісії України задоволено; рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.06.2019 у справі 855/152/19 скасовано; прийнято нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до Центральної виборчої комісії про скасування постанови, зобов`язання зареєструвати кандидата в народні депутати України відмовлено.

Відповідно ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що приймаючи постанову від 24.06.2019 № 1253 «Про відмову в реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019», Центральна виборча комісія діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а отже, вказана постанова є законною, а підстави для її скасування та задоволення позову в цій частині відсутні.

Також, колегія суддів приходить до висновку, що не підлягає задоволенню позовна вимога про зобов`язання Центральної виборчої комісії зареєструвати кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 та внести відповідні відомості про кандидата в народні депутати України ОСОБА_3 , висунутого Соціалістичною партією України в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 до виборчого бюлетеня для голосування, оскільки вона є похідною від попередньої, яка, як зазначено вище, є необґрунтованою та такою, що задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про вибори народних депутатів України» ст.ст. 2, 4, 5, 194, 241, 242, 243, 245, 246, 250, 268, 269, 271, 272, 277, 278 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_3 до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження в порядку частини першої статті 272 КАС України та може бути оскаржене в апеляційному порядку до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у дводенний строк в порядку, встановленому частиною 2 статті 278 КАС України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу - тобто через Шостий апеляційний адміністративний суд.

Головуючий суддя: Василенко Я.М.

Судді: Ганечко О.М.

Шурко О.І.

Головуючий суддя Василенко Ярослав Миколайович

Судді: Ганечко Олена Миколаївна

Шурко Олег Іванович

Джерело: ЄДРСР 82758228
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку