open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

01 липня 2019 р. Справа № 120/1574/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Томчука А.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Кушніренко О.В.

позивача: ОСОБА_1

представник позивача: ОСОБА_3

відповідача: Козій О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом: ОСОБА_1

до: Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області

про: визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницькій області (далі - Жмеринське ОУПФУ, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у зв`язку із досягненням відповідного віку та наявністю пільгового стажу на посаді "ливарник на машинах для лиття під тиском", позивач звернувся до відповідача із заявою про призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до п. "а" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Однак, позивачу відмовлено в призначенні пільгової пенсії, у зв`язку із відсутністю довідки, що підтверджує пільговий характер роботи та наказів про атестацію робочого місця в ВАТ "Жмеринський завод "Сектор".

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 20.05.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

07.06.2019 представником відповідача надано відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого Жмеринське ОУПФУ заперечує проти задоволення адміністративного позову. Окремо зазначає, що позивачу відмовлено в призначенні пільгової пенсії за списком № 1, у зв`язку із відсутністю наказів про проведення атестації робочих місць, а також уточнюючої довідки, яка підтверджує пільговий характер роботи.

Ухвалою від 21.06.2019 призначено судове засідання у справі на 01.07.2019.

В судовому засіданні позивач та його представник підтримали заявлені позовні вимоги з підстав викладених у позовній заяві. Додатково зауважили, що довідка №503 від 12.09.2001 та наказ №211 від 1996 відповідачеві надавались, проте представник в усній формі повідомив позивачеві, що вони не належної форми, тому їх не слід долучати.

Представник відповідача заперечила щодо задоволення позовних вимог ОСОБА_1 , посилаючись на обставини викладені у відзиві.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Згідно відомостей трудової книжки НОМЕР_1 ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 :

06.01.1986 позивач прийнятий учнем столяра вагоносборочного цеху Жмеринського вагоносборочного заводу;

з 17.02.1986 переведений столяром 2 розряду вагоносборочного цеху; 05.11.1986 звільнений з заводу;

13.12.1988 прийнятий на завод "Сектор" в ливарний цех учнем наладчика технологічного обладнання;

з 17.04.1989 позивачу присвоєно 2-ий розряд наладчика технологічного обладнання;

з 01.05.1989 наладчик автоматів і полуавтоматів 2 розряду при переході на нові умови праці;

з 02.01.1990 переведений в механічний цех - наладчик автоматів і полуавтоматів 2 розряду;

з 13.02.1990 переведений в ливарний участок учнем штамповщика;

з 05.07.1990 присвоєно 2 розряд штамповщика;

з 01.03.1991 переведений учнем ливарника на машинах для лиття під тиском;

20.06.1991 присвоєно 2 розряд ливарника на машинах для лиття під тиском;

12.07.1995 присвоєно 3 розряд ливарника на машинах для лиття під тиском;

02.09.1997 переведений в цех пластмас - ливарником на машинах для лиття під тиском 3 розгяду;

11.02.1998 звільнений за власним бажанням на підставі ст.38 КЗпП;

з 16.02.1998 по 16.04.1998 прийнятий тимчасово столяром 2 розряду строком на 2 місяці в Жмеринське підприємство "Експрес";

з 17.04.1998 по 17.06.1998 прийнятий тимчасово столяром 2 розряду строком на 2 місяці в Жмеринське підприємство "Експрес";

з 18.06.1998 по 18.08.1998 прийнятий тимчасово столяром 2 розряду строком на 2 місяці в Жмеринське підприємство "Експрес";

з 19.08.1998 по 19.10.1998 прийнятий тимчасово столяром 2 розряду строком на 2 місяці в Жмеринське підприємство "Експрес";

з 20.10.1998 прийнятий столяром 2 розряду строком на 2 місяці в Жмеринське підприємство "Експрес";

21.12.1998 установлено 3 розряд столяра;

16.08.1999 звільнений з підприємства за власним бажанням;

з 17.08.1999 по 29.12.2003 шофер в ФГ "Росток";

з 19.04.2005 по 17.06.2005 столяр 3 розряду в Жмеринському підприємстві "Експепрес";

21.06.2005 столяр 3 розряду в Жмеринському підприємстві "Експепрес";

01.06.2006 переведений плавильником металів і сплавів ливарної дільниці;

15.06.2006 встановлений 2 розряд плавильника металів і сплавів ливарної дільниці;

25.07.2007 встановлений 3 розряд плавильника металів і сплавів ливарної дільниці;

18.04.2011 звільнений за угодою сторін;

з 01.03.2011 по 16.12.2011 нагрівальник металу в ТОВ "Облрізсервіс";

з 03.09.2012 по 01.11.2013 охоронець в ПП "Трансагрохім".

Таким чином, маючи стаж роботи понад 25 років, позивач звернувся до відповідача із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

Рішенням Жмеринського ОУПФУ у Вінницькій області, оформленого протоколом від 01.03.2019 позивачу відмовлено у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1, у зв`язку із відсутністю пільгового стажу роботи по Списку №1 - 10 років, не надана довідка, що підтверджує пільговий характер роботи на заводі "Сектор" та накази про атестацію робочого місця.

Крім того, в даному рішенні зазначено, період роботи з 01.03.2006 по 18.04.2011 на посаді плавильника металів та сплавів ливарної дільниці на ТОВ "Жмеринське підприємство "Експрес" зарахований в пільговий стаж роботи по Списку №1, а саме 4 роки 6 місяців 23 дні.

Період роботи з 20.06.1991 по 11.02.1998 на посаді ливарника на машинах для лиття під тиском на заводі "Сектор" в пільговий стаж не зарахований, оскільки відсутні довідка, що підтверджує пільговий характер роботи та накази про атестацію робочого місця.

Не погоджуючись з діями відповідача щодо відмови в призначенні пенсії на пільгових умовах, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.

Відповідно до частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з п. "а" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на пільгових умовах пенсія за віком призначається: працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Працівникам, які не мають стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого абзацами першим і п`ятнадцятим - двадцять третім цього пункту відповідного страхового стажу пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 цього Закону: чоловікам - на 1 рік за кожний повний рік такої роботи.

Атестація робочих місць здійснюється на підприємствах, в організаціях та установах незалежно від форм власності і господарювання згідно з Порядком проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року № 442 (далі - Порядок проведення атестації, постанова № 442 відповідно) та розробленими на виконання постанови № 442 Методичними рекомендаціями для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженими постановою Міністерства праці України (далі - Мінпраці) від 01 вересня 1992 року № 41.

Основна мета атестації, як випливає із зазначених нормативних актів, полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації права на здорові й безпечні умови праці, пільгове забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.

Згідно з пунктом 4 Порядку проведення атестації та підпунктом 1.5 пункту 1 Методичних рекомендацій періодичність проведення атестації робочих місць визначається безпосередньо колективним договором підприємства і проводиться не рідше одного разу на 5 років.

Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства чи організації.

Результати атестації використовуються при встановленні пенсій за віком на пільгових умовах, пільг і компенсацій за рахунок підприємств та організацій, обґрунтуванні пропозицій про внесення змін і доповнень до списків № 1 і 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення, а також для розробки заходів щодо поліпшення умов праці та оздоровлення працюючих.

Відповідно до пункту 3 Порядку застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Мінпраці від 18 листопада 2005 року № 383 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 грудня 2005 року за № 1451/11731) при визначенні права на пенсію за віком на пільгових умовах застосовуються Списки, що чинні на період роботи особи. До пільгового стажу зараховується весь період роботи на відповідних посадах або за професіями незалежно від дати їх внесення до Списків за умови підтвердження документами відповідних умов, праці за час виконання роботи до 21 серпня 1992 року та за результатами проведення атестації робочих місць за умовами праці після 21 серпня 1992 року.

У пункті 4.2 зазначеного Порядку застосування списків йдеться про те, що результати атестації (як вперше проведеної, так і чергової) застосовуються при обчисленні стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах впродовж 5 років після затвердження її результатів, за умови, якщо впродовж цього часу на даному підприємстві не змінювались докорінно умови і характер праці (виробництво, робота, робоче місце), що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. У разі докорінної зміни умов і характеру праці для підтвердження права на пенсію за віком на пільгових умовах має бути проведена позачергова атестація.

Своєчасно проведена атестація робочих місць за умовами праці є одним із заходів соціального захисту працівників, який має сприяти реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.

Атестація має проводитися у передбачені пунктом 4 Порядку проведення атестації строки, а відповідальність за своєчасність та якість її проведення покладається на керівника підприємства, організації.

Згідно з п. 4.5 Порядку застосування списків, якщо ж атестація з 21.08.92 не проводилася чи за результатами атестації, вперше проведеної після 21.08.97, право не підтвердилось, до пільгового стажу зараховується лише період роботи із шкідливими умовами праці на даному підприємстві, в установі чи організації до 21.08.92 включно, тобто до набуття чинності Порядком проведення атестації робочих місць ( 442-92-п ). У такому ж порядку зараховується пільговий стаж, якщо за результатами атестації, вперше проведеної до 21.08.97, право на пільгове пенсійне забезпечення не підтвердилось.

Якщо чергова атестація була, проведена з порушенням передбачених пунктом 4 Порядку проведення атестації строків, а працівник до її проведення виконував роботу, яка дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, цей період його роботи має бути зарахований до пільгового стажу за результатами попередньої атестації.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 21 лютого 2018 року справа № 352/547/16-а.

При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 5 ст. 242 КАС України).

Разом з тим в матеріалах справи міститься копія наказу директора завода "Сектор" №211 від 19.08.1996 про проведення атестації робочих місць. Посада ливарника на машинах для лиття під тиском входить до Списку робіт, професій і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення.

Аналіз викладених норм свідчить про те, що необхідними умовами для призначення пільгової пенсії за Списком № 1 є наявність атестації робочих місць, досягнення відповідного віку позивачем та страхового стажу.

Згідно ст. 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За правилами п.п. 1, 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637 (далі - Порядок від 12.08.1993 №637) основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами (п.1). У тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (п. 20).

Згідно матеріалів справи, що страховий стаж (неповний) ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , становить 28 років 2 місяці 24 дні.

В період з 20.06.1991 по 11.02.1998 позивач працював ливарником на машинах для лиття під тиском на Жмеринському заводі "Сектор".

Згідно довідки № 505 від 12.09.2001, виданої ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" на підставі наказу ПР №211 від 19.08.1996 про атестацію робіт та професій для пільгового пенсійного забезпечення ОСОБА_1 , працюючий на посаді ливарник на машинах для лиття під тиском, має право на пільгове пенсійне забезпечення за списком № 1 розряд 1110100а-13395.

Крім того, довідкою ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" від 12.09.2001 №503 уточнено особливий характер роботи чи умов праці необхідних для призначення пенсії ОСОБА_1 , який з 20.06.1991 по 31.12.1996 працював повний робочий день в ВАТ "Жмеринський завод "Сектор", з 01.01.1997 по 11.02.1998 перебував у відпустці без збереження заробітної плати.

Тобто позивач досяг віку та загального страхового стажу, передбаченого п. "а" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", вказаними документами підтверджується факт роботи позивача на роботі зі шкідливими умовами праці згідно Списку № 1.

Згідно архівної довідки від 16.11.2018 № 01-14-220, виданої архівним відділом виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області в документах ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" (в минулому "Жмеринський завод "Сектор") значиться ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Крім того, в матеріалах справи місяться архівні довідки виконавчого комітету Жмеринської міської ради Вінницької області від 07.11.2018 №01-14-214, від 07.08.2018 №01-14-169, що підтверджують нарахування заробітної плати ОСОБА_1 за 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996 роки.

При цьому загальний період роботи позивача у ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" на посаді "ливарник на машинах для лиття під тиском" з 20.06.1991 по 11.02.1998 складає 6 років 7 місяців.

Отже, загальний період роботи позивача на посадах, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах по Списку №1, з урахуванням періоду роботи з 01.03.2006 по 18.04.2011 у ТОВ "Жмеринське підприємство "Експрес" складає понад 10 років.

Як уже зазначалось вище, згідно з п. "а" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" на пільгових умовах пенсія за віком призначається: працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Працівникам, які не мають стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого абзацами першим і п`ятнадцятим - двадцять третім цього пункту відповідного страхового стажу пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 цього Закону: чоловікам - на 1 рік за кожний повний рік такої роботи.

З огляду на викладене, враховуючи те, що на момент звернення позивача із заявою про призначення пільгової пенсії за Списком № 1, він досяг необхідного пенсійного віку, за наявності необхідного страхового стажу, суд дійшов висновку про те, що період роботи ОСОБА_1 у ВАТ "Жмеринський завод "Сектор" на посаді ливарника на машинах для лиття під тиском з 20.06.1991 по 11.02.1998 необхідно зарахувати до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1.

З огляду на викладене, позивачем надано докази, які не спростовані відповідачем, про те, що він має право на призначення пенсії з підстав, передбачених п. "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", однак, відповідачем протиправно відмовлено у призначенні такої пенсії.

Суд зважає на пояснення представника відповідача, згідно яких вона вказала, що документи, які містяться в матеріалах судової справи , а саме довідка №503 від 12.09.2001 та наказ №211 1996 року в Жмеринське управління при розгляді заяви ОСОБА_1 не надавались, тому в оскаржуваному рішенні дані документи не враховані. Разом з тим, варто зауважити, що відповідач як суб`єкт владних повноважень не позбавлений права проведення зустрічної звірки та вжиття заходів щодо самостійного збирання підтверджуючих документів, необхідних для призначення позивачу пільгової пенсії.

Відповідно до ч. 5 ст. 45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV, пенсія призначається з дня звернення за пенсією, крім таких випадків, коли пенсія призначається з більш раннього строку:

1) пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку. У разі якщо при відстрочці часу призначення пенсії за віком не здійснюється підвищення розміру пенсії за неповний місяць страхового стажу, пенсія, обчислена відповідно до статті 29 цього Закону, призначається з дня, що настає за останнім днем повного місяця відстрочки часу виходу на пенсію, який враховано до страхового стажу;

2) пенсія по інвалідності призначається з дня встановлення інвалідності, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня встановлення інвалідності;

3) пенсія у зв`язку з втратою годувальника призначається з дня, що настає за днем смерті годувальника, якщо звернення про призначення такого виду пенсії надійшло протягом 12 місяців з дня смерті годувальника.

Враховуючи те, що позивач звернувся із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах не пізніше трьох місяців з дня досягнення ним пенсійного віку , суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача призначити позивачу пенсію за віком на пільгових умовах відповідно п.1 ч.5 ст. 45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Також, при вирішенні цього спору, суд, відповідно до частин першої-другої статті 6 КАС України, керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

У відповідності до частини третьої статті 23 Загальної Декларації прав людини та пункту 4 частини першої Європейської Соціальної хартії, кожна особа похилого віку має право на справедливу і задовільну винагороду, соціальний захист, за роки важкої праці та шкідливих робіт, - яка є основним джерелом існування для них самих та їхніх сімей.

З огляду на вимоги Конвенції та практику Європейського суду з прав людини ("Спорронг та Льонрот проти Швеції") до правовідносин щодо отримання пенсії слід застосовувати засади юридичної визначеності, зокрема в частині права особи на розумні очікування "мирного володіння майном".

У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" Європейський суд з прав людини зазначив, що стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Стаття 13 Конвенції вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності небезпідставної заяви за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Право позивача на призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до п. "а" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" підтверджено сукупністю належних, достатніх, допустимих та достовірних доказів, а тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області, оформлене протоколом від 01.03.2019 про відмову в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1 ОСОБА_2 Сергію Леонідовичу.

Зобов`язати Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області зарахувати до стажу роботи, що дає право на призначення ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1 період роботи у ВАТ «Жмеринський завод «Сектор» на посаді ливарника на машинах для лиття під тиском з 20.06.1991 по 11.02.1998.

Зобов`язати Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 1 згідно п. "а" ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з 08.10.2018 року.

Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім грн. 40 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Жмеринського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницькій області.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідент.номер НОМЕР_2 )

Відповідач: Жмеринське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницькій області (вул. Асмолова, 1, м. Жмеринка, Вінницька область, код ЄДРПОУ 37755147)

Повний текст рішення складено 02.07.2019

Суддя Томчук Андрій Валерійович

Джерело: ЄДРСР 82751355
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку