open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 560/1651/19

РІШЕННЯ

іменем України

25 червня 2019 року

м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л.

за участю:

секретаря судового засідання Свинобой О.В. позивача ОСОБА_1 представника позивача Борсука В.А.

розглянувши адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (далі по тексту - ФОП ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до Виконавчого комітету Хмельницької міської ради, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Хмельницької міської ради №428 від 23.05.2019 про демонтаж тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на порушення порядку прийняття зазначеного рішення. Зазначає, що проект рішення Виконавчого комітету Хмельницької міської ради №428 від 23.05.2019 про демонтаж тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності не був оприлюднений, отже у позивача не було можливості з ним ознайомитися.

Рішення відповідача вважає протиправним, тому звернувся в суд з вказаними позовними вимогами.

На підставі вимог статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалою суду від 30.05.2019 року вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження. Судове засідання призначене на 25.06.2019.

18.06.2019 до суду надійшов відзив, в якому відповідач просить в позові відмовити. Зазначив, що оскаржене рішення прийняте відповідно до вимог чинного законодавства та з використанням повноважень саме з тією метою, з якою це повноваження надано. Відповідно до Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та тимчасових конструкцій, затвердженим рішенням сесії міської ради від 21.09.2016 №55 було складено акт про наявність на території парку ім. Чекмана встановленої тимчасової споруди, на розміщення відсутній паспорт прив`язки та договір з балансоутримувачем території. На сайті Хмельницької міської ради було надано оголошення про демонтаж лавки-автопричепа, в якому містилося прохання до власника демонтувати зазначену тимчасову споруду до 10.04.2019. У зв`язку з тим, що демонтаж власниками проведений не був, за зверненням управління торгівлі було прийнято рішення виконавчого комітету щодо проведення демонтажу лавки - автопричепа.

Суд, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв`язку та сукупності, вважає, що адміністративний позов необхідно задовольнити з підстав, викладених нижче.

Згідно свідоцтва про державну реєстрацію серії НОМЕР_1 ОСОБА_1 зареєстрований фізичною особою-підприємцем.

Згідно договору про пайову участь в утриманні об`єкта благоустрою від 01.04.2017 №25, укладеного між комунальним підприємством "Парки і сквери м. Хмельницького" (виконавець) та ФОП ОСОБА_1 (замовник), замовник зобов`язується оплати пайову участь в утриманні об`єкта благоустрою: парк культури і відпочинку імені АДРЕСА_1 по АДРЕСА_2 на території якого розташована лавка-причіп площею 6,00 кв.м. (основна) та 2 кв.м. (додаткова) власником якого є замовник, а виконавець зобов`язується забезпечити належне утримання прилеглої до зазначеної споруди території. Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та його скріплення печатками сторін та закінчується 31 жовтня 2017 року. Якщо інше не передбачено цим договором або чинним в Україні законодавством, цей договір може бути розірваний тільки за домовленістю сторін, про що сторони зобов`язані попередити одна одну в письмовій формі за 14 днів до припинення даного договору.

Також між ФОП ОСОБА_1 та комунальним підприємством "Парки і сквери міста Хмельницького" були укладені договори про пайову участь в утриманні об`єкта благоустрою №25 від 01.04.2016, №33 від 28.04.2015, №1 від 01.11.2014, №15 від 01.04.2014.

Паспорт прив`язки тимчасової пересувної споруди для провадження підприємницької діяльності виданий 27.04.2012, дійсний до 01.11.2012. Надалі зазначений паспорт продовжувався до 01.11.2013 (виданий 01.03.2013), до 01.11.2014 (виданий 31.03.2014), до 01.11.2015 (виданий 27.04.2015), до 01.11.2016 (виданий 21.04.2016), до 01.11.2017 (виданий 29.03.2017).

17.04.2018 було проведено демонтаж лавки-автопричепа 6 кв.м. та передано її на зберігання на території ХКП "Хмельницькбудзамовник".

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду по справі №822/548/18 від 19.06.2018 визнано протиправним та скасовано рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради в частині демонтажу лавки-автопричепа 6 кв.м., що належить ОСОБА_1 на праві власності.

04.04.2019 Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради виконано рішення Хмельницького окружного адміністративного суду по справі №2240/3168/18 від 14.11.2018, яким зобов`язано Виконавчий комітет Хмельницької міської ради здійснити повернення лавки - автопричепа 6 кв.м. та майна, що в ній перебувало на момент демонтажу, що належать фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 на праві власності, на місце її розташування, а саме: парк культури і відпочинку ім. Чекмана по вул. Паркова.

04.04.2019 складено протокол про адміністративне правопорушення №000161, відповідно до якого виявлено самовільне встановлення тимчасової споруди (лавка-автопричіп), який розміщений на території парку і відпочинку ім. М.Чекмана, що є порушенням п.4.5.4 Правил благоустрою території м. Хмельницького.

Згідно акту від 04.04.2019 за результатами обстеження лавки-автопричепа ФОП ОСОБА_1 встановлено, що термін дії паспорту прив`язки тимчасової споруди закінчився, а договір з балансоутримувачем території відсутній.

Позивач звернувся до КП "Парки і сквери міста Хмельницького" з заявою, в якій просив продовжити строк дії паспорта прив`язки. Листом від 18.04.2019 №100 ФОП ОСОБА_1 відмовлено у погодженні продовження паспорту прив`язки, оскільки 11.04.2019 Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради прийнято рішення №341 "Про затвердження комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території парків та скверів м. Хмельницького", яким затверджено комплексну схему розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території парку культури і відпочинку ім. М.К. Чекмана.

В листі управління торгівлі Хмельницької міської ради від 22.04.2019 №194, адресованого міському голові, висловлено прохання розглянути проект рішення "Про демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності"

Відповідно до рішення Виконавчого комітету Хмельницької міської ради "Про демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності" від 23.05.2019 №428, вирішено демонтувати тимчасову споруду - лавку-автопричіп для здійснення підприємницької діяльності, яка належать позивачу на праві власності та розміщена на території парку культури і відпочинку ім. М.Чекмана.

24.05.2019 проведено демонтаж вказаної тимчасової споруди.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Відповідно до частин 1, 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону.

Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно з підпунктом 7 пункту "а" частини 1 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Статтею 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Згідно з пунктами 1, 2 частини 1 статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Приписами частини 1 статті 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що до об`єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування, зокрема, парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші).

З метою впорядкування на території міста розміщення тимчасових споруд та забезпечення відповідності їх розміщення комплексній схемі розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності розроблено Порядок демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та тимчасових конструкцій, затвердженого рішенням Хмельницької міської ради від 21.09.2016 №55 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 3.2 Порядку, у випадку виявлення встановлення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності та тимчасової конструкції (далі ТС/ТК), які підпадають під демонтаж відповідно до пункту 2.3, складається протокол про адміністративне правопорушення та власнику ТС/ТК вручається вимога щодо добровільного демонтажу ТС/ТК в термін до 3-х днів. Якщо після повторної перевірки порушення не усунені, управління екології та контролю за благоустроєм міста готує листа на управління торгівлі щодо підготовки проекту рішення виконавчого комітету про демонтаж ТС/ТК.

При цьому, відповідно до пункту 3.3 Порядку у разі, якщо власника ТС/ТК неможливо встановити, працівниками управління екології та контролю за благоустроєм міста за участю представників управління торгівлі та управління архітектури та містобудування складається відповідний акт у двох примірниках. Один примірник акту та вимога про добровільний демонтаж із зазначенням наслідків її невиконання наклеюється на ТС/ТК та здійснюється фотофіксація ТС/ТК. Другий примірник акта з фотофіксацією зберігається в управлінні екології та контролю за благоустроєм міста. Вимога щодо знесення такої ТС з її фотофіксацією та зазначенням її місця розташування із зазначенням наслідків невиконання такої вимоги оприлюднюються шляхом опублікування на сайті Хмельницької міської ради.

Відповідач, всупереч норм пункту 3.2 Порядку, маючи відомості щодо власника тимчасової пересувної споруди для провадження підприємницької діяльності - лавки-автопричепа площею 6,0 м.кв. в парку ім. Чекмана, не вручив йому вимогу, а опублікував на сайті Хмельницької міської ради відомості щодо демонтажу зазначеного об`єкта.

Пунктом 2.3 Порядку визначено, що демонтажу на підставі рішення виконавчого комітету підлягають наступні ТС та ТК:

- які встановлені самовільно;

- термін дії паспортів прив`язки щодо яких закінчився та відповідно не подані документи на їх поновлення;

- щодо яких закінчився термін дії укладених договорів щодо розміщення ТС/ТК та не подані документи на їх поновлення;

- які розміщені з відхиленням від паспорта прив`язки;

- паспорти прив`язки яких анульовано управлінням архітектури та містобудування.

В оскаржуваному рішенні не зазначено підстав визначених пунктом 2.3 Порядку демонтажу належної позивачу лавки-автопричепу.

Представник відповідача у відзиві вказав на закінчення терміну дії паспорту прив`язки та договору, як на підставу для винесення оскарженого рішення.

Відповідачем не враховано, що закінчення терміну дії зазначених документів є лише однією складовою підстави. Другою невід`ємною частиною єдиної підстави є неподання документів на поновлення паспорту прив`язки та договору.

Позивач звертався щодо продовження строку дії паспорту прив`язки. Тому зазначена відповідачем підстава не була цілісною та, відповідно, не повинна була застосовуватися в розрізі її окремого елемента. Зазначеними зверненнями також спростовується судження відповідача щодо відсутності в ФОП ОСОБА_1 бажання продовжувати підприємницьку діяльність з використанням лавки-автопричіпу в парку ім. Чекмана.

Посилання відповідача у відмові на рішення №341 "Про затвердження комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території парків та скверів м. Хмельницького", яким затверджено комплексну схему розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території парку культури і відпочинку ім. М.К. Чекмана є безпідставним, оскільки ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду по справі №560/1205/19 від 19.05.2019 дію вказаного рішення зупинено.

Згідно правової позиції Європейського суду з прав людини, викладеної в пункті 70 рішення у справі "Рисовський проти України" від 20.10.2011, Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (див. рішення у справах "Беєлер проти Італії", заява N 33202/96, п. 120, ECHR 2000-I, "Онер`їлдіз проти Туреччини", заява N 48939/99, п. 128, ECHR 2004-XII, "Megadat.com S.r.l. проти Молдови", заява N 21151/04, п. 72, від 8 квітня 2008 року, і "Москаль проти Польщі", заява N 10373/05, п. 51, від 15 вересня 2009 року). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії", заява N 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії", заява N 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини", п. 128, та "Беєлер проти Італії", п. 119).

Оскільки відповідачем порушено принцип належного урядування, внаслідок допущення помилок, що вплинули на майнові права позивача, суд критично оцінює твердження відповідача, що рішення фактично є вичерпаним та не належить до скасування.

Враховуючи наведене вище, наявні підстави для визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради №428 від 23.05.2019 про проведення демонтажу лавки-автопричепа площею 6 кв.м, що належать ОСОБА_1 на праві власності.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, відповідачем не доведено правомірність винесення рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради №428 від 23.05.2019 про проведення демонтажу лавки-автопричепа площею 6 кв.м, що належать ОСОБА_1 на праві власності, а тому наявні підстави для задоволення позову.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, то на підставі статті 139 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Хмельницької міської ради №428 від 23.05.2019 про демонтаж тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 01 липня 2019 року

Позивач:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 )

Відповідач:

Виконавчий комітет Хмельницької міської ради (вул. Гагаріна, 3, Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 04060772)

Головуючий суддя

О.Л. Польовий

Джерело: ЄДРСР 82714018
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку