open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 569/12058/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2019 року Рівненський міський суд

в особі судді – Ковальова І.М.

при секретарі – Соломон О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Рівне справу за адміністративним позовом Управління Державної міграційної служби України в Рівненській області до громадянина Республіки Азербайджан ОСОБА_1 ОСОБА_2 ) про примусове видворення за межі території України,-

в с т а н о в и в:

В Рівненський міський суд з позовом до громадянина Республіки Азербайджан ОСОБА_1 ОСОБА_3 про примусове видворення за межі території України звернулась начальник Управління Державної міграційної служби України в Рівненській області.

В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги повністю підтримала, просить суд їх задоволити та примусово видворити іноземця громадянина Республіки Азербайджан ОСОБА_1 ОСОБА_2 ) за межі території України.

В судовому засіданні відповідач позовні вимоги визнав повністю, не заперечив проти їх задоволення.

Заслухавши учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення виходячи з наступного.

Судом встановлено, такі факти і відповідні їм правовідносини.

19 червня 2019 року в ході проведення профілактичних заходів з виявлення іноземців та осіб без громадянства, які нелегально перебувають на території України, працівниками рівненського міського відділу Управління Державної міграційної служби України в Рівненській області (далі – УДМС) та ГУНП в Рівненській області в м.Рівне виявлено громадянина Республіки Азербайджан ОСОБА_4 (далі – іноземець), який не виконав рішення про примусове повернення та продовжує перебувати на території України понад строки встановлені законодавством України.

Згідно пояснень іноземця, останній прибув на територію України 28 квітня 2018 року через пропускний пункт «Тополі» у приватних справах, що підтверджується відповідним штампом у паспорті С01409903 виданим 07 липня 2017 року та дійсним до 06 липня 2027 року та проживає у м.Рівне АДРЕСА_1 .

28 липня 2018 року закінчився дозволений строк перебування іноземця на території України. Однак, після вищезазначеного строку останній Україну не покинув. Свої дії пояснює необізнаністю з міграційним законодавством України та погіршенням здоров`я. Близьких родичів та власного житла в Україні немає.

Іноземець не вжив заходів щодо легалізації свого перебування в порядку, визначеному Постановою Кабінету Міністрів України №150 від 15 лютого 2012 року «Про затвердження Порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України» та Законом України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту».

До УДМС з питань продовження строку перебування на території України не звертався.

02 травня 2019 року за порушення правил перебування на території України (ухилення від виїзду після закінчення відповідного строку перебування) іноземець був притягнутий до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.203 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 3400,00 грн. та попередженням про необхідність в добровільному порядку залишити територію України.

03 травня 2019 року керуючись ст.26 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» (далі – Закон №3773-УІ) завідувачем сектору організації запобігання нелегальній міграції, реадмісії та видворення Рівненського МВ УДМС Гисюком Н.І. прийнято рішення про примусове повернення з України громадянина Республіки Азербайджан ОСОБА_4 та зобов`язано його покинути територію України у термін до 01 червня 2019 року.

Про прийняте рішення та підстави прийняття такого рішення був повідомлений прокурор м.Рівне.

Рішення доведено до відома іноземця та взято з нього зобов`язання добровільно виїхати з України у визначений рішенням строк – 01 червня 2019 року, а також проінформовано його про здійснення УДМС подальшого контролю за фактичним виконанням іноземцем цього рішення.

Вказане рішення іноземцем не оскаржувалося і на даний час є чинним та на дату звернення до суду з адміністративним позовом іноземцем не виконано.

Оскільки іноземець не виконав в установлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення та зважаючи на відсутність документів на право подальшого перебування на території України, відсутність у нього бажання провернутись в країну походження, приймаючи до уваги те, що відповідач під час законного перебування на території України не був позбавлений можливості звертатися до ДМС з заявою про продовження строку свого перебування та (або) визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, після дати 01 червня 2019 року має статус нелегального мігранта, а отже підлягає примусовому видворенню з України.

Правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» (далі –Закон №3773-УІ), який визначає правовий статус іноземців та осіб без громадянства, які перебувають в Україні та встановлює порядок їх в`їзду та виїзду з України та підзаконними нормативно-правовими актами; Інструкцією про примусове повернення і примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України 23 квітня 2012 року №353/171/150 (далі – інструкція).

Зокрема, п.7 ч.1 ст.1 Закону №3773-УІ визначено, що іноземці та особи без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах – це іноземці та особи без громадянства, які в установленому законодавством чи міжнародним договором України порядку в`їхали в Україну та постійно або тимчасово проживають на її території, або тимчасово перебувають в Україні.

Строк перебування іноземців та осіб без громадянства в Україні встановлюється візою, законодавством України чи міжнародним договором України (ч.3 ст.9 Закону №3773-УІ).

Іноземець або особа без громадянства можуть бути примусово повернуті в країну походження або третю країну, якщо їх дії порушують законодавство про правовий статус іноземців та осіб без громадянства або суперечать інтересам забезпечення національної безпеки України чи охорони громадського порядку, або якщо це необхідно для охорони здоров`я, захисту прав і законних інтересів громадян України за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органу Служби безпеки України або органу охорони державного кордону (стосовно іноземців та осіб без громадянства, які затримані ними у межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України) з подальшим повідомленням протягом 24 годин прокурору про підстави прийняття такого рішення. У рішенні про примусове повернення зазначається строк, протягом якого іноземець або особа без громадянства повинні виїхати з України. Зазначений строк не повинен перевищувати 30 днів з дня прийняття рішення (ч.1 ст.26 Закону №3773-УІ).

Іноземець або особа без громадянства зобов`язані самостійно залишити територію України у строк, зазначений у рішенні про примусове повернення (ч.5 ст.26 Закону №3773-УІ).

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, органи охорони державного кордону (стосовно іноземців та осіб без громадянства, які затримані ними у межах контрольованих прикордонних районів під час спроби або після незаконного перетинання державного кордону України) або органи Служби Безпеки України можуть лише на підставі винесеної за їх позовом постанови адміністративного суду примусово видворити з України іноземця та особу без громадянства, якщо вони не виконали в установлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення або якщо є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятимуться від виконання такого рішення, крім випадків затримання іноземця або особи без громадянства за незаконне перетинання державного кордону України поза пунктами пропуску через державний кордон України та їх передачі прикордонним органам суміжної держави (ч.1 ст.30 Закону №3773-УІ).

Іноземець або особа без громадянства не можуть бути примусово повернуті чи примусово видворені або видані чи передані до країни: де їх життю або свободі загрожуватиме небезпека за ознаками раси, віросповідання, національності, громадянства (підданства), належності до певної соціальної груп або політичних переконань; де їм загрожує смертна кара або страта, катування, жорстоке, нелюдське або таке, що порушує гідність, поводження чи покарання; де їх життю або здоров`ю, безпеці або свободі загрожує небезпека внаслідок загальнопоширеного насильства в ситуаціях міжнародного або внутрішнього збройного конфлікту чи систематичного порушення прав людини або природного чи техногенного лиха, або відсутності медичного лікування чи догляду, який забезпечує життя; де їм загрожує видворення або примусове повернення до країн, де можуть виникнути зазначені випадки (ст.31 Закону №3773-УІ).

Відповідно до ч.1 ст.288 КАС України позовні заяви іноземців та осіб без громадянства щодо оскарження рішень про їх примусове повернення в країну походження або третю країну, а також позовні заяви центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальних органів і підрозділів, органів охорони державного кордону або Служби безпеки України про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України подаються до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері міграції, його територіальних органів і підрозділів, органу охорони державного кордону чи Служби безпеки України або за місцезнаходженням пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.

Враховуючи вищевикладені обставини у їх сукупності, суд вважає, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають до повного задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9,19,77,241-246,255,295 КАС України, суд,-

в и р і ш и в:

Адміністративний позов Управління Державної міграційної служби України в Рівненській області до громадянина Республіки Азербайджан ОСОБА_1 ОСОБА_2 ) про примусове видворення за межі території України – задоволити.

Примусово видворити іноземця громадянина Республіки Азербайджан ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за межі території України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку сторонами, а також іншими особами у зв`язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов`язки.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом десяти днів з моменту отримання копії рішення до Восьмого апеляцiйного адміністративного суду. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Позивач : Управління Державної міграційної служби України в Рівненській області, м.Рівне, вул.16 Липня, 6.

Відповідач : громадянин Республіки Азербайджан ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає АДРЕСА_1 а.

Суддя :

Джерело: ЄДРСР 82694500
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку