open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 308/4186/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 червня 2019 року місто Ужгород

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області в складі:

Головуючого судді - Малюк В.М.,

за участю секретаря – Матіко Я.Ю.

представника ОСОБА_1 – адвоката Андрейчук О.М.,

та представника відповідача - Зубенка І.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Ужгороді, справу за адміністративним позовом адвоката Андрейчук Олександра Михайловича, який представляє інтересах ОСОБА_1 до в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС – начальника управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Кухар А.В., про скасування постанови в справі про порушення митних правил, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _2 С.М., в інтересах якого виступає адвокат Андрейчук О.М. звернувся до Ужгородського міськрайонного суду з вказаним адміністративним позовом, мотивуючи його тим, що постановою начальника управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Кухар А.В. від 02.04.2019 року його притягнуто до адміністративної відповідальності, шляхом винесення постанови про порушення митних правил передбачених ч.3 ст.470 МК України.

Згідно вказаної постанови, 30.01.2019 року в зону митного контролю, ділянки митного посту «Тиса», Закарпатської митниці ДФС, під керуванням ОСОБА_1 заїхав легковий автомобіль марки «Toyota Corolla», н/з Словаччини НОМЕР_1 . Згідно інформації з АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДФСУ, встановлено, що 23.06.2018 року даний транспортний засіб було ввезено у митному режимі транзит через митний пост «Тиса», Закарпатської митниці ДФС та станом на 30.01.2019 року не вивезено за межі території України.

Вказану постанову позивач вважає протиправною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки існують фактичні обставини, що спростовують вину та виключають можливість притягнення до відповідальності ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. Позивач зазначає, що 23.06.2018 р. він дійсно ввіз на митну територію України через пункт пропуску «Тиса», Закарпатської митниці ДФС у митному режимі «транзит» легковий автомобіль марки Toyota, модель Corolla, реєстраційний н/з Словаччини НОМЕР_2 . Таким чином, вище вказаний транспортний засіб підлягав вивезенню за межі митної території України в зоні діяльності митної території Закарпатської митниці у строк до 28.06.2018 року. Проте, у зв`язку з нестабільною роботою двигуна транспортного засобу, 24.06.2018 року ОСОБА_1 за попередньою домовленістю з ФОП ОСОБА_3 , направлявся для здійснення ремонтних робіт на станцію технічного обслуговування в АДРЕСА_1 . АДРЕСА_2 на АДРЕСА_3 , де о 17:30 став учасником ДТП. У зв`язку з тим, що внаслідок скоєного ДТП шкоди життю та здоров`ю не завдано, ОСОБА_1 та інший учасник ДТП склали повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду. На наступний день після ДТП, ОСОБА_1 захворів, у зв`язку з чим проходив амбулаторне лікування з 25.06.2018р. по 03.07.2018р. Після закінчення лікування, 03.07.2018р. ОСОБА_1 звернувся з відповідною заявою про поломку транспортного засобу та неможливість вивезти останнього у визначені законом строки. В період з 24.06.2018 року по 30.01.2019 року ремонт транспортного засобу здійснювався ФОП Зайдел М.М., який відповідно до основного виду діяльності відповідно до відомостей єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, здійснює технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів Код КВЕД 45.20. Стверджує, що незважаючи на надані позивачем докази існування обставин, які унеможливили доставити транспортний засіб до органів ДФС в передбачений законодавством термін, 02.04.2019 року відповідачем винесено постанову, яку позивач вважає безпідставною та необґрунтованою.

За таких обставин позивач просить скасувати постанову в справі про порушення митних правил №0394/30500/19 від 02.04.2019 року про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 8500 грн. на ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч.3 ст.470 МК України, а провадження по справі закрити.

В порядку встановленому КАС України представник відповідача надав відзив на позов, в якому повністю заперечує обставини, викладені в адміністративному позові, та вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають у зв`язку з правомірністю винесеної постанови. Так, відзив обґрунтовує тим, що 30.01.2019 року в зону митного контролю на ділянку митного посту «Тиса» Закарпатської митниці ДФС під керуванням ОСОБА_1 заїхав легковий автомобіль марки «Toyota Corolla», н/з Словаччини НОМЕР_1 . Згідно інформації з АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДФСУ, встановлено, що даний транспортний засіб було ввезено через митний пост «Тиса» Закарпатської митниці ДФС у митному режимі транзит 23.06.2018 року та станом на 30.01.2019 року не вивезено за межі території України. 03.07.2018 року ОСОБА_1 звернувся до Закарпатської митниці ДФС із відповідною письмовою заявою щодо поломки транспортного засобу. Однак, жодних документів, що підтверджують факт аварії чи дії обставин непереборної сили, видані компетентними органами та засвідчені в установленому порядку до заяви від 03.07.2018 року ОСОБА_1 не долучено. Оскільки постанова винесена правомірно, то просив суд відмовити у задоволенні позову.

Представник ОСОБА_1 – адвокат Андрейчук О.М. в судовому засіданні позов підтримав повністю. Пояснив, що транспортний засіб дійсно було ввезено через митний пост «Тиса» в режимі транзит до 28.06.2018 року. Зазначив, що 24.06.2018 року ОСОБА_1 за попередньою домовленістю з ФОП ОСОБА_3 , направлявся для здійснення ремонтних робіт на станцію технічного обслуговування в АДРЕСА_1 . АДРЕСА_2 на АДРЕСА_3 , де о 17:30 став учасником ДТП. У зв`язку з тим, що внаслідок скоєного ДТП шкоди життю та здоров`ю не завдано, ОСОБА_1 та інший учасник ДТП склали повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду. На наступний день після ДТП, ОСОБА_1 захворів, у зв`язку з чим проходив амбулаторне лікування з 25.06.2018р. по 03.07.2018р. Після закінчення лікування, 03.07.2018р. ОСОБА_1 звернувся з відповідною заявою про поломку транспортного засобу та неможливість вивезти останнього у визначені законом строки. Просив оскаржувати постанову скасувати, а провадження по справі закрити.

Представник Закарпатської митниці ДФС Зубенко І.І. в судовому засіданні позов не визнав, пояснив, що позивач не надав належних доказів, щоб унеможливили доставити транспортний засіб до органів ДФС в передбачений законодавством термін. Стверджує, що обставин непереборної сили не було. Оскільки постанова винесена правомірно, то просив суд відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази, суд приходить до наступного висновку.

Згідно із частиною 1 стаття 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Встановлено, що постановою заступника начальника Закарпатської митниці ДФС начальника управління протидії митний правопорушенням та міжнародної взаємодії Кухар А.В. в справі про порушення митних правил № 0394/30500/19 від 02 квітня 2019 року на позивача, ОСОБА_1 , громадянина України, з посиланням на ч. 3 ст. 470 Митного кодексу («Недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата») було накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у сумі 8500 грн.

Судом встановлено, що вказану постанову від 02 квітня 2019 року, ОСОБА_1 оскаржив до суду 12 квітня 2019 року, тобто в межах встановлених законодавцем строків.

Встановлено, що позивач, ОСОБА_1 , 23.06.2018р. ввіз на митну територію України через пункт пропуску «Тиса», Закарпатської митниці ДФС у митному режимі «транзит», легковий автомобіль марки Toyota, модель Corolla, реєстраційний номерний знак ОСОБА_4 . Вище вказаний транспортний засіб підлягав вивезенню за межі митної території України в зоні діяльності митної території Закарпатської митниці у строк до 28.06.2018 року.

Як зазначено у оскаржуваній постанові, позивач звертався до відповідача із заявою про те, що автомобіль марки Toyota, модель Corolla, реєстраційний номерний знак ОСОБА_4 у період з 24.06.2018 року по 30.01.2019 року знаходився на ремонті в ПП «Зайдел М.М.», який відповідно до основного виду діяльності, відповідно до відомостей єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, здійснює технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів Код КВЕД 45.20.

Позивач надав довідку про перебування автомобіля на СТО, товарний чек на оплату послуг та акт виконаних робіт. Послуги з ремонту були надані ПП «Зайдел М.М.», який діяв правомірно на підставі свідоцтва про державну реєстрацію, відповідно до зареєстрованих видів господарської діяльності, та є платником єдиного податку.

Вказані обставини встановлені, містяться в оскаржуваній постанові та не заперечувалися сторонами під час розгляду справи по суті.

Розглядувані правовідносини регулюються приписами МК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), зокрема згідно ч.1 ст.381 цього Кодексу громадянам дозволяється ввозити транспортні засоби особистого користування з метою транзиту через митну територію України за умови їх письмового декларування в порядку, передбаченому для громадян, та внесення на рахунок органу доходів і зборів, що здійснив пропуск таких транспортних засобів на митну територію України, грошової застави в розмірі митних платежів, що підлягають сплаті при ввезенні таких транспортних засобів на митну територію України з метою вільного обігу. Зазначені вимоги не поширюються на транспортні засоби, постійно зареєстровані у відповідних реєстраційних органах іноземної держави, що підтверджується відповідним документом.

Відповідно до приписів ст.ст.90 та 93 вказаного Кодексу транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома органами доходів і зборів України або в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Товари, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, повинні: 1) перебувати у незмінному стані, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування і зберігання; 2) не використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту; 3) бути доставленими у орган доходів і зборів призначення до закінчення строку, визначеного статтею 95 цього Кодексу; 4) мати неушкоджені засоби забезпечення ідентифікації у разі їх застосування.

Статтею 95 зазначеного Кодексу встановлено строки транзитних перевезень для автомобільного транспорту, які складають 10 діб (у разі переміщення в зоні діяльності однієї митниці - 5 діб).

Разом з тим, відповідно до ч.1 ст.460 МК України вчинення порушень митних правил, передбачених частиною третьою статті 469, статтею 470, частиною третьою статті 478, статтею 481 цього Кодексу, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, а також допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268 цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

З огляду на це, підставами для звільнення особи від відповідальності у вказаних випадках є аварія, дія обставин непереборної сили або протиправні дії третіх осіб, що підтверджується відповідними документами.

Згідно Правил митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, що переміщуються громадянами через митний кордон України, затв. наказом Державної митної служби України № 1118 від 17.11.2005р., обставинами непереборної сили слід вважати смерть власника ТЗ; стихійне лихо (пожежа, повінь, інше стихійне лихо чи сезонне природне явище, зокрема замерзання моря, проток, портів тощо, закриття шляхів, проток, каналів, перевалів); військові дії чи надзвичайний стан у регіоні, через який переміщується ТЗ; страйк; злочинні дії третіх осіб, спрямовані проти власника ТЗ; дорожня пригода за участю ТЗ, яка спричинила повне або часткове його пошкодження; неможливість подальшого руху ТЗ, якщо зсув або ожеледиця створює небезпеку чи загрозу дорожньому руху, життю чи здоров`ю людей або навколишньому середовищу; інші схожі за характером обставини чи події.

Відповідно до п.2 розділу VIII Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затв. наказом Міністерства фінансів України № 657 від 31.05.2012р., аварія - небезпечна подія техногенного характеру, у зв`язку з якою товари, транспортні засоби, що перебувають під митним контролем, були пошкоджені (зіпсовані, знищені, втрачені тощо) або потребували певного часу для відновлення можливості їх переміщення з метою забезпечення виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи; документальне підтвердження - надання митному органу відповідних документів, що підтверджують факт аварії чи дії обставин непереборної сили; обставини непереборної сили - надзвичайні та невідворотні події, що виникли незалежно від волі особи, зокрема стихійне лихо (землетрус, пожежа, повінь, зсув тощо), сезонне природне явище (замерзання моря, проток, портів, ожеледиця тощо), введення воєнного чи надзвичайного стану, страйк, громадянські безпорядки, злочинні дії третіх осіб, прийняття рішень законодавчого або нормативно-правового характеру, обов`язкових для особи, закриття шляхів, проток, каналів, перевалів та інші надзвичайні та невідворотні за таких умов події; факт аварії чи дії обставин непереборної сили - часткове чи повне пошкодження (зіпсуття, знищення, втрата тощо) товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем, або позбавлення можливості виконання відповідною особою передбачених законодавством України з питань державної митної справи або встановлених відповідним митним органом України вимог щодо вчинення відповідних дій з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем.

Аналіз вищевикладених положень свідчить про те, що несправність транспортного засобу може розцінюватися як обставина непереборної сили, що є підставою для звільнення від відповідальності відповідно до ст.460 МК України. Проте, в такому випадку ця обставина повинна мати належне документальне підтвердження, оскільки з нею закон пов`язує настання юридичних наслідків.

Разом з тим суд звертає увагу на такі обставини.

Згідно з п.5 розділу VIII Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затв. наказом Міністерства фінансів України № 657 від 31.05.2012р., якщо факт аварії чи дії обставин непереборної сили має місце на митній території України, особа, відповідальна за виконання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо товарів чи транспортних засобів, що перебувають під митним контролем (власник товару або уповноважена ним особа, перевізник чи особа, відповідальна за дотримання митного режиму), повинна звернутись до митного органу, в зоні діяльності якого перебувають ці товари, транспортні засоби, із письмовою заявою, яка повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати товари, транспортні засоби як такі, що перебувають під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили.

Керівник митного органу, в зоні діяльності якого перебувають товари, транспортні засоби, що потрапили в аварію або під дію обставин непереборної сили, або особа, що виконує його обов`язки, після отримання заяви невідкладно організовує проведення огляду території чи іншого місця, де знаходяться, знаходились або можуть знаходитися товари і транспортні засоби, що перебувають під митним контролем, за винятком випадків, коли такий огляд проводити недоцільно з урахуванням характеру аварії чи обставин непереборної сили та їх наслідків. Огляд території чи іншого місця, де знаходяться, знаходились або можуть знаходитися товари і транспортні засоби, що перебувають під митним контролем, також не проводиться у разі відсутності протягом тривалого часу внаслідок аварії або дії обставин непереборної сили можливості дістатися до місця пригоди.

Встановлено, що позивач звернувся до Закарпатської митниці ДФС про вказані вище обставини щодо дорожньо-транспортної пригоди та поломки транспортного засобу, після спливу строку вивезення транспортного засобу, оскільки проходив амбулаторне лікування з 25.06.2018р. по 03.07.2018р., що підтверджується довідкою №739 виданою Ужгородським міським центром ПМСД від 03.07.2018 року.

Зокрема, під час провадження у справі про порушення митних правил представником позивача ОСОБА_5 було надано наступні документи: пояснення захисника Андрейчука О.М. від 06.03.2019 року, копію договору між адвокатом Андрейчук О.М. та гр. ОСОБА_1 про надання правової допомоги, копію повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду від 24.06.2018 року, в якій зафіксовано механічні пошкодження т/з, копію посвідчень водія ОСОБА_1 №ВХР 098520 від 07.03.2017 року, копію довідки ПП ОСОБА_3 . №30/001/01/19 від 30.01.2019 року в якій сказано, що автомобіль марки «Toyota Corolla», реєстраційний номерний знак ОСОБА_4 , з 24.06.2018 року по 30.01.2019 рік ремонтувався після ДТП у зв`язку з поломкою, зокрема проводилося відновлювальні кузовні роботи, ремонт головки блока циліндра, копію розрахункової квитанції №555941, копію наряд-заказу ПП ОСОБА_3 . №30/001/06/18 від 24.06.2018 року, копію здачі-прийняття робіт (надання послуг) ФОП Зайдел М.М. №30/001/01/19 від 30.01.2019 року, копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб ФОП та громадських формувань ФОП ОСОБА_3 , копію витягу з реєстру платників єдиного податку ОСОБА_3 від 14.09.2018 року №1807013401272/ НОМЕР_3 , копію свідоцтва про державну реєстрацію ФОП ОСОБА_3 .

Обставини перебування ввезеного автомобіля на ремонті, внаслідок ДТП та поломки, не викликають сумніву, оскільки позивачем представлено належне документальне підтвердження цієї обставини; також про сумлінне дотримання митних правил свідчить попередня поведінка позивача щодо повідомлення про неможливість вивезення ТЗ.

Надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів та їх складових частин (систем) є регламентованою діяльністю суб`єктів господарювання, що передбачає, з-поміж іншого, необхідність належного документального оформлення господарських операцій з надання таких послуг.

Взаємовідносини між замовником і виконавцем послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, їх складових частин (систем), а також вимоги щодо контролю за відповідністю наданих послуг врегульовано Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, які затверджено наказом Міністерства інфраструктури України № 615 від 28.11.2014р. (надалі - Правила). Відповідно цих Правил вони поширюються на суб`єктів господарювання, які надають послуги з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів та їх складових частин (систем) та на яких поширюються вимоги Технічного регламенту з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затвердженого постановою КМ України № 643 від 03.07.2013р. (далі - Технічний регламент) (пункт 1 Правил).

Відповідно до пункту 8 Технічного регламенту виконавцем технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів є суб`єкт господарювання, який відповідає таким вимогам: 1) має власні або орендовані засоби технічного обслуговування і ремонту, що відповідають установленим законодавством вимогам; 2) роботи з технічного обслуговування і ремонту здійснює персонал необхідного рівня професійної кваліфікації відповідно до видів цих робіт (далі - персонал); 3) має виробничі споруди, засоби технічного обслуговування і ремонту, що відповідають встановленим законодавством вимогам.

Послуги з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу (далі - КТЗ) чи його складових частин (систем) надаються замовникові на підставі договору про технічне обслуговування і ремонт КТЗ, що укладається відповідно до вимог цивільного законодавства між замовником і виконавцем (договір, наряд-замовлення, накладна, квитанція тощо). Договір про технічне обслуговування і ремонт КТЗ повинен містити істотні умови відповідно до статті 25 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Якщо для надання послуг відсутня потреба залишати ОСОБА_6 , його складові частини (системи) на відповідальне зберігання у виконавця, надання послуг оформлюється рахунком-фактурою, накладною, квитанцією тощо, а також нарядом-замовленням на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу (додаток 1), у яких обов`язково робиться запис про гарантійні зобов`язання (у випадках, передбачених цими Правилами), який засвідчується підписом контролера якості та скріплюється печаткою виконавця (за наявності) (пункти 3, 4 розділу ІІІ Правил).

Приймання КТЗ та його складових частин (систем) здійснюється у присутності власника чи його уповноваженого представника в такому порядку: перегляд експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації і заявки замовника; оформлення акта передавання-приймання КТЗ, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту (пункт 1 розділу IV Правил).

Акт передавання-приймання колісного транспортного засобу, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту (додаток 2) складається у двох примірниках. Обидва примірники мають однакову юридичну силу. Акт передавання-приймання КТЗ, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту підписується власником КТЗ, його складових частин (систем), а також особою, відповідальною за прийняття КТЗ, його складових частин (систем) до ремонту, скріплюється печаткою виконавця (за наявності) (пункт 2 розділу IV Правил).

Документами, що підтверджують надання послуги, є: акт передавання-приймання КТЗ (його складових частин (систем)) після надання послуг з технічного обслуговування і ремонту; наряд-замовлення, підписаний контролером якості (з проставлянням печатки виконавця (за наявності)) та замовником; документ, що підтверджує оплату послуг; рахунок-фактура; податкова накладна (для юридичних осіб).

Приймання КТЗ, його складових частин (систем) замовником відбувається у присутності контролера якості і здійснюється в такому порядку: аналіз документів, оформлених виконавцем; перевірка відповідності наданих послуг, зокрема надання замовнику КТЗ, його складових частин (систем) для випробувань за участю представника виконавця; оформлення акта передавання-приймання КТЗ, його складових частин (систем) після ремонту і технічного обслуговування або наряду-замовлення відповідно до статті 25 Закону України «Про автомобільний транспорт» (пункт 7 розділу IV Правил).

Виконавець після виконання робіт надає замовнику такі документи: рахунок-фактуру, наряд-замовлення, накладну, квитанцію тощо (окремо пов`язані з виконанням технічного обслуговування (крім гарантійного) та окремо пов`язані з виконанням ремонту); гарантійний талон (один примірник); додатки до експлуатаційної документації у випадках, зазначених у пункті 7 розділу VI цих Правил, а також пункті 7 цього розділу; довідку-рахунок на складові частини, придбані й установлені виконавцем на КТЗ; довідку про колір (основний колір) КТЗ, якщо цей колір змінено під час ремонту; приймально-здавальний акт виконавця, який має право на випробування систем живлення КТЗ з газобалонного обладнання і виконав ці випробування, (пункт 8 розділу VII Правил).

З огляду на наведене вище і в контексті розгляду цієї справи слід зауважити, що передумовою для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів та їх складових частин є укладення договору відповідного змісту між виконавцем і замовником (за винятком випадків, коли відсутня потреба залишати ОСОБА_6 , його складові частини (системи) на відповідальне зберігання у виконавця), а факт прийняття колісного транспортного засобу на ремонт, як і його повернення після виконання ремонтних робіт має засвідчуватися актами встановленої форми та змісту. Стосовно останніх, то такі затверджено тими ж Правилами (додаток 2 і 3 відповідно).

Надані позивачем документи про перебування автомобіля на ремонті у повній мірі відповідають вищевказаним вимогам.

Суд також враховує, що факт кузовних робіт та ремонту головки блоку циліндра двигуна ТЗ підтверджується матеріалами справи. Така несправність виникла незалежно від волі позивача і спричинила пошкодження ТЗ, яке потребувало певного часу для відновлення можливості самостійного руху автомобілем.

Крім цього, є очевидним, в тому числі й для митниці, той факт, що в такому стані автомобіль не був би прийнятий митним органом жодної іноземної країни.

Наведене дає суду підстави для висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутня така ознака складу порушення митних правил як вина, оскільки його умисел на порушення терміну транзиту чи протиправна необережність щодо дотримання цього строку не встановлені.

Про відсутність умислу та необережності свідчить повідомлення позивачем митниці про поломку транспортного засобу, характер цієї поломки і неможливість транспортування автомобіля.

З огляду на такі обставини в діях ОСОБА_1 є відсутнім склад порушення митних правил, передбаченого ч.3 ст.470 МК України.

Таким чином, відповідачем неправомірно притягнуто позивача до адміністративної відповідальності за порушення митних правил згідно ч.3 ст.470 МК України, а відтак заявлений позов про скасування спірної постанови в справі про порушення митних правил є обґрунтованим та підставним, а тому підлягає до задоволення.

На підставі ст. 288 КУпАП, ст. ст. 103, 112, 381, 467, 470 МК України, керуючись ст. ст. 77, 90, 162, 242, 268-272, 286, 293, 295, 297 КАС, суд –

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов адвоката Андрейчук Олександра Михайловича, який представляє інтересах ОСОБА_1 до в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС – начальника управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Кухар А.В., про скасування постанови в справі про порушення митних правил – задоволити.

Постанову в справі про порушення митних правил №0394/30500/19 від 02.04.2019 року про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 8500 грн. на ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, передбаченого ч.3 ст.470 МК України – скасувати.

Провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 3 ст. 470 Митного кодексу України - закрити.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом десяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду відповідно до вимог ч. 4 ст. 286 КАС України. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга буде подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.

Повний текст рішення складено 25 червня 2019 року.

Суддя В.М. Малюк

Джерело: ЄДРСР 82647473
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку