ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 810/4602/17 Суддя (судді) першої інстанції: Лапій С.М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 червня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ключковича В.Ю.,
суддівПарінова А.Б.,
Беспалова О.О.,
за участю
секретаря судового засіданняКузьміної Ю.О.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Кшемінської Ю.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року та додаткове рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року (прийняті в порядку письмового провадження, суддя Лапій С.М.) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області, у якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив зобов`язати відповідача виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області нову довідку про розмір грошового забезпечення з повною, реальною інформацією за формою, передбаченою постановою КМУ від 11.11.2015 № 988, із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: - посадовий оклад 2500, 00 грн.; - оклад за звання підполковника міліції 2200, 00 грн.; - надбавка за стаж служби (40%) 1880, 00 грн.; - надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн.; - надбавка за службу в нічний час (35%) 262, 50 грн.; - матеріальна допомога 234, 00 грн.; - премія (2, 73%) 200, 01 грн.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року адміністративний позов задоволено. Зобов`язано Ліквідаційну комісію Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області нову довідку про розмір грошового забезпечення гр. ОСОБА_1 з повною, реальною інформацією, за формою передбаченою постановою КМУ від 11.11.2015 № 988, із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: - посадовий оклад 2500, 00 грн.; - оклад за звання підполковника міліції 2200, 00 грн.; - надбавка за стаж служби (40%) 1880, 00 грн.; - надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн.; - надбавка за службу в нічний час (35%) 262, 50 грн.; - матеріальна допомога 234, 00 грн.; - премія (2, 73%) 200, 01 грн.
Додатковим рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року стягнуто на користь гр. ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 1280 (одна тисяча двісті вісімдесят) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області.
Не погоджуючись із вказаним рішенням та додатковим рішенням, Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області подало апеляційну скаргу з підстав невідповідності рішення суду нормам законодавства, та, оскільки таке є необґрунтованим, в якій просить скасувати рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року та додаткове рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року та позовні вимоги позивача залишити без задоволення.
В апеляційній скарзі відповідач зазначає, що види грошового забезпечення, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294, з яких розраховувалась пенсія позивачу, до довідки не включено, оскільки вказана постанова не поширюється на поліцейських.
Крім того, апелянт вказує, що передбачені розміри грошового забезпечення для поліцейських є більшими у порівнянні із розмірами грошового забезпечення колишніх працівників органів внутрішніх справ, виходячи із яких їм призначалась пенсія, відтак, відсутні підстави вважати про звуження прав позивача та його соціальних гарантій.
Також, відповідач просить врахувати висновки Верховного Суду, викладені у рішенні від 12.03.2018 у зразковій адміністративній справі № 802/2196/17-а (Пз/9901/1/18).
07.06.2019 від позивача до суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, у якому позивач просить у задоволенні апеляційної скарги відмовити повністю, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Позивач у відзиві вказує, що п. 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 встановлено виплачувати: надбавку за стаж служби в поліції в розмірах згідно з додатком 11; надбавку за виконання функцій державного експерта з питань таємниць та надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірах та порядку, визначених законодавством; доплату за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час. Пунктом 7 Наказу МВС №260 передбачена надбавка за роботу в умовах режимних обмежень, а пункт 11 говорить, що Поліцейським, які виконують службові обов`язки в нічний час, виплачується доплата за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час, а тому, дані складові, матеріальна допомога на оздоровлення, надбавка за службу в умовах режимних обмежень та доплата за службу в нічний час входять до грошового забезпечення як працівників міліції, так і працівників поліції, а тому мають бути враховані в довідці.
Також, позивач вказує, що посилання відповідача на рішення Верховного Суду від 12 березня 2018 року №Пз/9901/1/18 (зразкова справа №802/2196/17-а) є безпідставним, оскільки дана справа розглядала включення до довідки складових - надбавки за виконання особливо важливих завдань та премії, а в справі № 810/4602/17 дані складові не розглядались.
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю - доповідача, думку позивача та думку представника відповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково, з наступних підстав.
Судом апеляційної інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач є пенсіонером з 02.07.2008, пенсія призначена відповідно до вимог ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Позивач 23.11.2017 звернувся до ГУ Пенсійного фонду України у Київській області щодо видачі йому довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області було надано позивачу довідку від 29.05.2017 № П-477, згідно якої розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії складав:
- посадовий оклад 2500, 00 грн.;
- оклад за звання підполковника міліції 2200, 00 грн.;
- надбавка за стаж служби (40%) 1880, 00 грн.;
- премія 2, 73 179, 63 грн.
Позивач 13.12.2017, не погоджуючись із довідкою від 29.05.2017 № П-477, звернувся до відповідача з проханням видати йому нову довідку із зазначенням основних та додаткових видів грошового забезпечення.
Відповідач, листом від 19.12.2017 відмовив позивачу у видачі такої довідки.
У подальшому, відповідно до вимог постанови КМУ від 21.02.2018 № 103, відповідачем була додатково оформлена та подана до ГУ Пенсійного фонду України у Київській області довідка про грошове забезпечення позивача від 24.03.2018 № 1003001988, відповідно до якої види та розміри грошового забезпечення ідентичні довідці від 29.05.2017 № П-477, окрім премії. Премія в довідці від 24.03.2018 № 1003001988 зазначена - 2, 05 %.
Вважаючи свої законні права та інтереси порушені, оскільки, на думку позивача, довідка про розмір грошового забезпечення, передбачена постановою КМУ від 11.11.2015 № 988, мала містити основні і додаткові видів грошового забезпечення позивача в наступних розмірах: - посадовий оклад 2500, 00 грн.; - оклад за звання підполковника міліції 2200, 00 грн.; - надбавка за стаж служби (40%) 1880, 00 грн.; - надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн.; - надбавка за службу в нічний час (35%) 262, 50 грн.; - матеріальна допомога 234, 00 грн.; - премія (2, 73%) 200, 01 грн., ОСОБА_1 звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв`язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, колегія суддів апеляційного суду не може погодитись з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для включення до довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 додаткового виду грошового забезпечення - матеріальної допомоги у розмірі 234, 00 грн., та премії у розмірі (2, 73%) 200, 01 грн., надбавки за службу в нічний час (35%) 262, 50 грн. з огляду на наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови, норми та порядок пенсійного забезпечення громадян України з числа осіб, які перебували, зокрема, на службі в органах внутрішніх справ визначені Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі-Закон).
Відповідно до ст. 63 Закону перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію зазначеного Закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі Порядок №45).
Цим нормативно-правовим актом визначено процедуру перерахунку пенсії та належні для цього підстави.
Згідно з пунктом 5 Порядку №45 під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.
Особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) перерахунок пенсії з 1 січня 2016 р. проводиться з розміру грошового забезпечення за прирівняною посадою поліцейського, враховуючи оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції (Офіційний вісник України, 2015 р., № 96, ст. 3281). Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року. Подальші перерахунки здійснюються з урахуванням складових грошового забезпечення, передбачених абзацом першим цього пункту.
Пунктом 6 Порядку №45 передбачено, що відповідною вважається посада, яка за класифікаційними характеристиками, зокрема назвою, розміром посадового окладу, функціональністю та організаційним рівнем підрозділу у структурі органу (організації, установи, військової частини тощо) прирівнюється до посади, з якої особа була звільнена.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", яка застосовується з дня набрання чинності Законом України Про Національну поліцію, тобто з 07.11.2015, внесено зміни та підвищено грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, яке складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премій та одноразових додаткових видів грошового забезпечення, затверджено схеми окладів за спеціальним званням поліцейських та схеми посадових окладів поліцейських у розмірах, які значно перевищують оклади за спеціальним званням та посадові оклади осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції).
Підпунктами 1, 2, 3 пункту 5 Постанови КМУ №988 від 11.11.2015 передбачено виплачувати: 1) надбавку за стаж служби в поліції в розмірах згідно з додатком 11; 2) надбавку за виконання функцій державного експерта з питань таємниць та надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірах та порядку, визначених законодавством; 3) доплату за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час.
Згідно з п. 7 розділу ІІ Порядку і умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260 поліцейським, які проходять службу в умовах режимних обмежень та за своїми функціональними обов`язками постійно працюють з відомостями, що становлять державну таємницю (займаються розробленням, виготовленням, обліком, зберіганням, використанням документів, виробів та інших матеріальних носіїв секретної інформації, приймають рішення з цих питань або здійснюють постійний контроль за станом охорони державної таємниці (далі - поліцейські, які проходять службу в умовах режимних обмежень)), установлюється надбавка до посадових окладів залежно від ступеня секретності інформації: відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "особливої важливості", - 20 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "цілком таємно", - 15 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "таємно", - 10 відсотків.
Установлення поліцейським надбавки за службу в умовах режимних обмежень здійснюється наказом керівника органу (міжрегіонального органу) поліції на підставі мотивованих рапортів керівників структурних або відокремлених підрозділів органу поліції, погоджених з режимно-секретним підрозділом цього органу, за умови надання йому допуску та доступу до державної таємниці та постійної роботи з відомостями, що становлять державну таємницю.
Надбавка за службу в умовах режимних обмежень керівнику Національної поліції встановлюється наказом Міністра внутрішніх справ України.
Виплата надбавки за службу в умовах режимних обмежень припиняється з дня: звільнення з посади, за якою вона була встановлена; припинення доступу до державної таємниці або скасування допуску до державної таємниці; закінчення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт.
Припинення виплати встановленої раніше надбавки за службу в умовах режимних обмежень здійснюється на підставі відповідного наказу керівника органу поліції.
Згідно з п. 11 розділу ІІ Порядку і умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260 поліцейським, які виконують службові обов`язки в нічний час, виплачується доплата за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час.
За правилами пункту 24 Порядку №45 подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2007 за №135/13402, перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб.
Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.
Перелік документів, які подаються при призначенні/перерахунку пенсій, визначений в пункті 7 Порядку №45 проведення перерахунку пенсій. Серед інших документів, зокрема, зазначено грошовий атестат або довідка про розмір грошового забезпечення.
Законом України від 23.12.2015 №900-VIII Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей, встановлено, що "перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських".
Отже, новоприйнятим Законом на колишніх міліціонерів розповсюджено пенсійні гарантії, встановлені для поліцейських.
Згідно зі статтею 10 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» обов`язок нарахування та виплати пенсій покладено на органи Пенсійного фонду.
Згідно з пунктом 2 Порядку №45 Міноборони, МВС, Мінінфрастуктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям. Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку. Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
Відповідно до пункту 3 даного Порядку №45, на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
До прийняття Закону України Про Національну поліцію, який набув чинності 07.11.2015, уповноваженими органами для подання документів для перерахунку пенсії колишніх працівників органів внутрішніх справ було визначено управління Міністерства внутрішніх справ в областях та м. Києві.
Згідно з п. 4 та п. 5 Порядку №45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону. Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.
Під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 730 Про утворення територіальних органів Національної поліції України та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ ліквідовано управління Міністерства внутрішніх справ в областях та м. Києві.
Згідно з листом Міністерства внутрішніх справ України від 22.03.2017 № 4019/02/22-2017 до Пенсійного фонду України щодо перерахунку пенсій особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (міліції) повноваження щодо видачі довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ України, звільненим зі служби, покладено на ліквідаційні комісії ГУМВС (УМВС) в областях та м. Києві.
У зв`язку з тим, що до довідки про розмір грошового забезпечення позивача не було включено надбавку за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн.; надбавку за службу в нічний час (35%) 262, 50 грн.; матеріальну допомогу 234, 00 грн.; премію (2, 73%) 200, 01 грн., які враховувались при визначенні розміру його пенсії, позивач 13.12.2017 звернувся із заявою до Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Київській області з проханням виготовити нову довідку про розмір грошового забезпечення з повною реальною інформацією, однак, 19.12.2017 отримав лист ГУ МВС України в Київській області, яким їй було відмовлено у видачі нової довідки.
Щодо вимог позивача включити до довідки про розмір грошового забезпечення позивача премію у розмірі (2, 73%) 200, 01 грн., колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до абзацу 5 п. 5 Порядку № 45 при перерахунку пенсій щомісячна премія враховується у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Головним управлінням відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», постанови КМУ від 11.11.2015 №988, наказу МВС від 06.04.2016 №260 була складена довідка від 29.05.2017 №П-477, відповідно до якої премія становить 2,73% (179, 63 грн.). При цьому, розмір премії встановлювався керуючись інформацією про середні розміри надбавок та премії поліцейських, що фактично виплачені в грудні 2015 року, за переліком посад поліцейських Національної поліції затвердженим постановою КМУ від 11.11.2016 №988.
Разом з тим, пунктами 3-5 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі - Постанова № 103) встановлено перерахувати з 1 січня 2016 року пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.
Так, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 відповідачем оформлена довідка про розміргрошового забезпечення для перерахунку пенсії № 1003001988 від 24.03.2018, яка є фактично ідентичною Довідці № П-477 від 29.05.2017, однак, різниться розмір премії (замість 2,73% (179, 63 грн.) зазначено 2, 05% (134,89 грн.).
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11 липня 2018 року (набрало законної сили 14.01.2019) у справі № 381/4546/17 зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області, починаючи з 01.01.2016, здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015 № 900-VIII, статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-XII, постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» від 11.11.2015 № 988 та довідки від 29.05.2017 № П-477, виданої ліквідаційною комісією Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області.
Однак, колегія суддів зазначає, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11 липня 2018 року зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області, починаючи з 01.01.2016, здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії на підставі довідки від 29.05.2017 № П-477, оскільки суд дійшов про протиправність бездіяльності відповідача щодо не перерахунку пенсії позивачу (відповідач вказував на відсутність коштів), та судом не досліджувалися розмірі складових, зазначених у такій довідці, не надавалась оцінка правомірності включення таких, однак, підставою для звернення до суду з позовом у справі №810/4602/17 є саме зобов`язання відповідача включити певні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, а тому, зважаючи на те, що правове регулювання спірних правовідносин зазнало змін, з часу подання позову у справі №381/4546/17, та здійснивши перерахунок пенсії позивачу на підставі довідки від 29.05.2017 № П-477, виникли інші підстави, на думку позивача, для включення нових складових до довідки, колегія суддів приходить до висновку, що зазначення відповідачем у довідці про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії розміру премії 2, 05% (134,89 грн.) є правомірним, оскільки відповідає вимогам чинного законодавства.
Відтак, в цій частині позовних вимог слід відмовити, оскільки зазначення у довідці про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивачу розміру премії 2, 05% (134,89 грн.) відповідає вимогам чинного законодавства, так як вказаний відповідачем розмір премії є середнім розміром, що фактично виплачено за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, що узгоджується зі змістом абзацу 5 п. 5 Порядку № 45.
Щодо вимог позивача включити до довідки про розмір грошового забезпечення позивача матеріальну допомогу 234, 00 грн., колегія суддів зазначає наступне.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 06 лютого 2019 року у справі № 522/2738/17 відступила від висновку Верховного Суду України, висловленому у постанові від 10 березня 2015 року № 21-70а15, який полягає у тому, що грошова допомога на оздоровлення та матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, з яких сплачено страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, відносяться до складу грошового забезпечення військовослужбовців, з розміру якого обчислюється пенсія.
У зазначеній постанові Велика Палата Верховного Суду зазначила, що факт сплати єдиного внеску не є безумовною підставою для включення виплати, з якої цей внесок утримано, до грошового забезпечення, з розміру якого обчислюється пенсія.
Колегія суддів звертає увагу, що матеріальна допомога, яку позивач просив включити відповідача до довідки про розмір грошового забезпечення, для перерахунку його пенсії, згідно правової позиції Великої Палати Верховного Суду, висловленої в постанові від 06 лютого 2019 року у справі № 522/2738/1, не враховується, адже не враховується такий складовий елемент грошового забезпечення як одноразові додаткові види грошового забезпечення, зокрема щорічні, щоквартальні, разові додаткові види грошового забезпечення, крім щомісячних, або тих, що виплачуються раз на місяць.
Крім того, включення матеріальної допомоги до довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії позивача, суперечить вимогам Порядку № 45.
Аналогічного висновку дійшов Касаційний адміністративний суд Верховного Суду у постановах від 10 квітня 2019 року у справі № 740/4434/17 та від 15 березня 2019 року у справі № 341/1625/17.
Відтак, в цій частині позовних вимог слід відмовити.
Щодо вимог позивача включити до довідки про розмір грошового забезпечення позивача надбавку за службу в нічний час (35%) 262, 50 грн., колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п.п. 1.7 Інструкції з організації діяльності чергових частин органів і підрозділів внутрішніх справ України, направленої на захист інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, затвердженої Наказом МВС від 28.04.2009 № 181 (втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ N 440 ( z0750-17 ) від 23.05.2017), надурочні чергування не повинні перевищувати 120 годин на рік. Доплата за службу в нічний час працівникам добових нарядів чергових частин здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
Підпунктом 3 пункту 5 Постанови КМУ №988 від 11.11.2015 передбачено виплачувати: доплату за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час.
Згідно з п. 11 розділу ІІ Порядку і умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260 поліцейським, які виконують службові обов`язки в нічний час, виплачується доплата за службу в нічний час у розмірі 35 відсотків посадового окладу з розрахунку за кожну годину служби в нічний час.
Позивач зазначає, що він з 06.08.2001 по момент звільнення 01.07.2008 добросовісно працював в добовому режимі, хоча за наказом мали працювати 24 години через 72 години відпочинку, але фактично робота була 1 доба через 2 відпочинку, а тому він має право на включення доплати за роботу в нічний час до довідки.
Колегія суддів вважає такі доводи безпідставними, оскільки в матеріалах справи відсутні будь-які докази щодо нарахування та виплати позивачу доплати за службу в нічний час, крім того, згідно грошового атестату №12 (а.с.24, т.1) підполковник міліції ОСОБА_1 не мав доплати за роботу в нічний час, а згідно довідки про додаткові види грошового забезпечення №7488 (від 2008 року) (а.с.19 т.1) така доплата, як доплата за роботу в нічний час позивачу не виплачувалася протягом останніх 24 місяців перед звільненням, а тому, зважаючи на те, що позивач таку доплату не отримував, та відсутні будь-які докази, на підставі яких можливо би було встановити наявність у позивача права на доплату за службу в нічний час (табель обліку робочого часу, тощо), суд апеляційної інстанції приходить до висновку про відсутність підстав для включення такої доплати до довідки про розмір грошового забезпечення та задоволення позовних вимог в цій частині.
Щодо вимог позивача включити до довідки про розмір грошового забезпечення позивача надбавки за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн., колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. 2 Положення про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 1994 року № 414 (чинного на час прийняття на службу позивача) особам, які працюють в умовах режимних обмежень, установлюється надбавка до посадових окладів (тарифних ставок) залежно від ступеня секретності інформації: відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "особливої важливості", - 20 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "цілком таємно", - 15 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "таємно", - 10 відсотків.
Підпунктом 2 пункту 5 Постанови КМУ №988 від 11.11.2015 передбачено виплачувати надбавку за виконання функцій державного експерта з питань таємниць та надбавку за службу в умовах режимних обмежень у розмірах та порядку, визначених законодавством.
Згідно з п. 7 розділу ІІ Порядку і умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260 поліцейським, які проходять службу в умовах режимних обмежень та за своїми функціональними обов`язками постійно працюють з відомостями, що становлять державну таємницю (займаються розробленням, виготовленням, обліком, зберіганням, використанням документів, виробів та інших матеріальних носіїв секретної інформації, приймають рішення з цих питань або здійснюють постійний контроль за станом охорони державної таємниці (далі - поліцейські, які проходять службу в умовах режимних обмежень)), установлюється надбавка до посадових окладів залежно від ступеня секретності інформації: відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "особливої важливості", - 20 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "цілком таємно", - 15 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "таємно", - 10 відсотків.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, з відповіді Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області від 12.02.2019 №51/17/0-133, 0-169/24 на заяву ОСОБА_1 щодо допуску до державної таємниці Головним управлінням розглянуто заяви (від 01.02.2019 №30918 та №31102 від 06.02.2019) Управлінням СБ України у м.Києві та Київській області проводилась перевірка, у зв`язку з оформленням допуску до державної таємниці та підготовлено висновок про можливість надання допуску до державної таємниці за формою 2 (висновок №5/4304 від 14.07.2000 УСБУ в м.Києві та Київській області), допуск до державної таємниці скасовано наказом ГУМВС України в Київській області від 21.08.2008 №473о/с дск у зв`язку зі звільненням з ГУМВС України в Київській області.
Отже, враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн. повинна бути врахована при видачі довідки для перерахунку пенсії позивача.
Виходячи з викладеного, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог частково та зобов`язання Ліквідаційну комісію Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , за формою передбаченою постановою КМУ від 11.11.2015 № 988, із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: - посадовий оклад 2500, 00 грн.; - оклад за звання підполковника міліції 2200, 00 грн.; - надбавка за стаж служби (40%) 1880, 00 грн.; - надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн.; - премія (2, 05%) 134, 89 грн.
Отже, доводи апеляційної скарги частково спростовують висновки суду першої інстанції та є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та додаткового рішення до нього, яким вирішувалося питання щодо розподілу судових витрат за наслідками розгляду справи в суді першої інстанції.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
У відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що порушення норм матеріального права та неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, призвели до помилкового вирішення справи, а тому рішення суду першої інстанції слід скасувати та ухвалити нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити частково.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області задовольнити частково.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року та додаткове рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року скасувати, та ухвалити нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити частково.
Зобов`язати Ліквідаційну комісію Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , за формою передбаченою постановою КМУ від 11.11.2015 № 988, із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: - посадовий оклад 2500, 00 грн.; - оклад за звання підполковника міліції 2200, 00 грн.; - надбавка за стаж служби (40%) 1880, 00 грн.; - надбавка за службу в умовах режимних обмежень (10%) 250, 00 грн.; - премія (2, 05%) 134, 89 грн.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст постанови складено 20 червня 2019 року.
Головуючий суддя В.Ю. Ключкович
Судді А.Б. Парінов
О.О. Беспалов