open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 440/1668/19

Провадження № 2-а/539/48/2019

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2019 року Лубенський міськрайонний суд

Полтавської області

в складі: головуючого судді Іващенка Ю.А.,

при секретарі Мирна Т.Ф.,

з участю : представника позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Чеберяк С.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Лубни Полтавської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА _2 звернувся до суду з позовною заявою до Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення.

В позові вказав, що 03.05.2019 року він прибув в Україну через КПП Гоптівка в приватних справах. 06.05.2019 року до Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області від ГУНП України в Полтавській області надійшло клопотання щодо прийняття рішення про скорочення строку тимчасового перебування в Україні відносно нього. Того ж дня, 06.05.2019 року в.о. начальника Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області Кравець Л.Д. прийнято рішення про скорочення строку тимчасового перебування на території України громадянину Російської Федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та зобов`язано його виїхати за межі України до 15.05.2019 року. Позивач вважав, що зазначене рішення є протиправним, необґрунтованим та просив його скасувати.

В судове засідання позивач ОСОБА_2 не з`явився, його представник в судовому засіданні ОСОБА_1 позов підтримав, прохав його задовольнити, обґрунтовував його обставинами викладеними в позовній заяві. Зазначив, що документ не було перекладено на російську мову, при цьому не був присутній перекладач. Також вважав, що були відсутні підстави для скорочення строку тимчасового перебування на території України Самойлову ОСОБА_3 .

Представник відповідача Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області Чеберяк С.М. в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував та зазначив, що позивач є громадянином Російської Федерації. До Лубенського МРВ 06.05.2019 надійшло подання Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області з клопотанням щодо прийняття відносно громадянина РФ ОСОБА_2 рішення про скорочення строку тимчасового перебування на території України. 06.05.2019 в.о. начальника Лубенського МРВ Кравець Л.Д. відносно ОСОБА_2 прийнято рішення про скорочення строку тимчасового перебування на території України. Він не працює, близьких родичів та власного житла на території України не має, перебуває на території України за рахунок випадкового підробітку. Крім того, відповідно до даних інтегрованої міжвідомчої автоматизованої системи обміну інформацією з питань контролю осіб про перетин кордону «АРКАН» Самойлов ОСОБА_4 , під час перебування в Україні у 2018 році з 25.06.2018 по 28.07.2018, з 03.08.2018 по 11.08.2018, з 29.08.2018 по 20.09.2018, з 11.10.2018 по 27.11.2018 на вказану останню дату виїзду перевищив на 24 дні дозволений термін перебування для іноземців і ухилявся від виїду з України після закінчення терміну перебування. Таким чином, він нелегально перебував на території України. Згідно інформації Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області від 11.06.2019 №6729/115/117/04 ОСОБА_2 систематичного порушує адміністративне законодавство України та неодноразово притягувався до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 122 КУпАП - 03.07.2018 року Управлінням патрульної поліції в Запорізькій області, 06.05.2019 року Лубенським ВП ГУНП в Полтавській області.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з огляду на наступне.

У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію.

Судом встановлено, що громадянин Російської Федерації ОСОБА_2 03.05.2019 року через КПП Гоптівка прибув на територію України в приватних справах. Встановлено, що він на даний час не працює, власного житла не має, всі близькі родичі проживають за межами України, приймаюча сторона в Україні у нього відсутня.

До Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області 06.05.2019 року надійшло подання Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області з клопотанням щодо прийняття відносно громадянина Російської Федерації ОСОБА_2 рішення про скорочення строку тимчасового перебування на території України. В поданні зазначено, що 06.05.2019 року на вул. Метеорологічній в м. Лубни виявлено громадянина РФ ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який прибув в Україну 03.05.2019 року через КПП «Гоптівка» у приватних справах та немає установлених частинами четвертою-дванадцятою статті 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» підстав для тимчасового проживання або тимчасового перебування на території України. Документального підтвердження підстав для подальшого перебування в Україні громадянин РФ ОСОБА_2 не надав. В Україні ОСОБА_2 власного житла, близьких родичів та офіційного джерела доходів не має та проживає за рахунок випадкового підробітку.

06.05.2019 року в.о. начальника Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області Кравець Л.Д. відносно ОСОБА_2 прийнято рішення №2/2019 про скорочення строку тимчасового перебування на території України, яким скорочено строк тимчасового перебування ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на території України та зобов`язано його виїхати за межі України до 15.05.2019 року.

Спірне рішення вмотивоване тим, що у громадянина Російської Федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відсутні підстави для його тимчасового перебування на території України, установлені частинами 4-12 статті 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», а тому, у відповідності до статті 24 цього ж закону, строк перебування позивача на території України підлягає скороченню.

З даним рішенням ОСОБА_2 ознайомлений 06.05.2019 року, про що свідчить його особистий підпис.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонам спору, суд зазначає наступне.

Процедура скорочення терміну перебування іноземців на території України визначена Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» (далі- Закон) та Постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 №150 «Про затвердження Порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України» (далі - Порядок).

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов`язки, як і громадяни України, за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України.

Ст. 4 Закону передбачений перелік підстав перебування іноземців на території України:

1. Іноземці та особи без громадянства можуть відповідно до Закону України "Про імміграцію" іммігрувати в Україну на постійне проживання.

2. Іноземці та особи без громадянства, яких визнано біженцями в Україні або яким надано притулок в Україні, вважаються такими, які постійно проживають на території України з моменту визнання біженцем в Україні або надання притулку в Україні. Постійне проживання на території України біженців підтверджується посвідченням біженця.

3. Іноземці та особи без громадянства, яких визнано особами, що потребують додаткового захисту, або яким надано тимчасовий захист в Україні, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії обставин, за наявності яких додатковий чи тимчасовий захист було надано. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується посвідченням особи, яка потребує додаткового захисту в Україні, або посвідченням особи, якій надано тимчасовий захист в Україні.

4. Іноземці та особи без громадянства, які відповідно до закону прибули в Україну для працевлаштування та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період роботи в Україні.

5. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для участі у реалізації проектів міжнародної технічної допомоги, зареєстрованих у встановленому порядку, та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період роботи в Україні.

6. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну з метою проповідування релігійних віровчень, виконання релігійних обрядів чи іншої канонічної діяльності за запрошенням релігійних організацій та погодженням з державним органом, який здійснив реєстрацію відповідної релігійної організації, та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період діяльності в Україні.

7. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для участі у діяльності філій, відділень, представництв та інших структурних осередків громадських (неурядових) організацій іноземних держав, зареєстрованих у встановленому порядку, та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період діяльності в Україні.

8. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для роботи у представництвах іноземних суб`єктів господарювання в Україні, зареєстрованих у встановленому порядку, та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період роботи в Україні.

9. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для роботи у філіях або представництвах іноземних банків, зареєстрованих у встановленому порядку, та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період роботи в Україні.

10. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для провадження культурної, наукової, освітньої діяльності на підставах і в порядку, встановлених міжнародними договорами України або спеціальними програмами, а також іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну з метою участі в міжнародних та регіональних волонтерських програмах чи участі в діяльності організацій та установ, що залучають до своєї діяльності волонтерів відповідно до Закону України "Про волонтерську діяльність", інформація про які розміщена на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері волонтерської діяльності, отримали посвідку на тимчасове проживання та здійснюють волонтерську діяльність на базі зазначених організацій та установ, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період провадження такої діяльності.

11. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для роботи кореспондентом або представником іноземних засобів масової інформації та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період роботи в Україні.

12. Іноземці та особи без громадянства, які є засновниками та/або учасниками, та/або бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, зареєстрованої в Україні, та прибули в Україну з метою контролю за діяльністю таких юридичних осіб і отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період дії посвідки.

Підставою для видачі посвідки на тимчасове проживання у випадку, передбаченому цією частиною, є наступне:

1) іноземець та особа без громадянства є засновником та/або учасником, та/або бенефіціарним власником (контролером) юридичної особи, дані про яку внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

2) розмір частки власності іноземця або особи без громадянства, або іноземної юридичної особи, бенефіціаром (контролером) якої він є, у статутному капіталі української юридичної особи становить не менше 100 тисяч євро за офіційним валютним курсом, встановленим Національним банком України на дату внесення іноземної інвестиції.

13. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну з метою навчання та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період навчання.

14. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну з метою возз`єднання сім`ї з особами, які є громадянами України, або під час перебування на законних підставах на території України у випадках, зазначених у частинах третій - тринадцятій цієї статті, уклали шлюб з громадянами України та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України на період до отримання дозволу на імміграцію.

15. Іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну з метою возз`єднання сім`ї з особами, зазначеними у частинах другій - тринадцятій цієї статті, та отримали посвідку на тимчасове проживання, вважаються такими, які на законних підставах перебувають на території України, на період, зазначений в частинах другій - тринадцятій цієї статті.

16. Іноземці та особи без громадянства, які в`їхали в Україну на інших законних підставах, вважаються такими, які тимчасово перебувають на території України на законних підставах на період наданого візою дозволу на в`їзд або на період, встановлений законодавством чи міжнародним договором України.

17. Іноземці та особи без громадянства, які до прийняття рішення про припинення громадянства України постійно проживали на території України і після прийняття рішення про припинення громадянства України залишилися постійно проживати на її території, вважаються такими, які постійно проживають в Україні.

18. Особи, звільнені з пунктів тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, на підставі рішення суду про скасування рішення про їх затримання або примусове видворення за межі України, або яких до завершення граничного строку перебування у таких пунктах не було примусово видворено за межі України з причин відсутності проїзного документа, транспортного сполучення з країною їхнього походження або з інших причин, незалежних від таких осіб, визнаються такими, які на законних підставах тимчасово перебувають в Україні на період дії обставин, що унеможливлюють їх примусове видворення за межі України.

19. Іноземці та особи без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується військовим квитком рядового, сержантського і старшинського складу.

У відповідності до приписів ч. 1 ст. 24 Закону, якщо в іноземця або особи без громадянства немає підстав для тимчасового проживання, встановлених частинами четвертою-дванадцятою статті 4 цього Закону, або для тимчасового перебування на території України, строк їх перебування скорочується.

Вказана норма узгоджується з положеннями пункту 12 Порядку.

Згідно із пунктом 13 Порядку, рішення про скорочення строку тимчасового перебування іноземця та особи без громадянства на території України приймається керівником територіального органу або підрозділу ДМС чи його заступником або керівником органу СБУ в разі відсутності підстав для тимчасового перебування, а також заяви приймаючої сторони, органу Національної поліції чи органу охорони державного кордону.

Приписами пункту 14 Порядку встановлено, що у рішенні про скорочення строку тимчасового перебування іноземця та особи без громадянства на території України зазначається строк, протягом якого особа зобов`язана виїхати з України. Такий строк не може бути більш як десять діб з дня прийняття рішення.

Копія зазначеного рішення видається іноземцеві та особі без громадянства під розписку.

Отже, законодавством України закріплено, що іноземці та особи без громадянства мають право перебувати на території України за наявності підстав, перелік яких є вичерпний. Одночасно закріплено, що у разі відсутності у іноземця або особи без громадянства передбачених підстав для перебування або проживання на території України, строк такого перебування підлягає скороченню.

Як на час прийняття оскаржуваного рішення, так і на час розгляду справи в суді, у позивача ОСОБА_2 не підтверджується наявність підстав, передбачених ч.ч. 4-12 ст. 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ч. 1, 2 ст. 7 КАС України передбачено, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що Лубенський МРВ УДМС України в Полтавській області, приймаючи рішення про скорочення строку тимчасового перебування на території України громадянину Російської Федерації ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , як суб`єкт владних повноважень діяв на підставі, в межах, у спосіб, передбачені Конституцією та законами України та мав право прийняти оскаржуване рішення у відповідності до вимог чинного законодавства.

Сам по собі той факт, що оскаржуване рішення не перекладене позивачу з державної мови України, якою є українська мова, не спростовує законності прийнятого рішенні. Вказане рішення було у встановлений законом строк оскаржене до суду. Крім цього, у даній справі оскаржується лише законність прийнятого рішення, а можливі несприятливі для позивача наслідки його не виконання, зокрема передбачені ст. 30 ЗУ «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».

Відтак, позов ОСОБА_2 до Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 9, 77, 139, 243-246, 250, 288 КАС України,

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позову ОСОБА_2 до Лубенського МРВ УДМС України в Полтавській області про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням положень п.п. 15.5) Перехідних положень КАС України.

Відповідно до ст. 288 КАС України апеляційну скаргу на судове рішення може бути подано протягом десяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Дата складення повного рішення 18.06.2019 року.

Суддя Лубенського

міськрайонного суду Ю.А. Іващенко

Джерело: ЄДРСР 82507662
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку